Az kéne, még, a természetözeli- a ~tel abban a bizonyos harmóniában élő népek. Amishok meg más, magukat nem csak a kommunikáció szintjén antzimarketingbe elzárós népségek. Gondolj bele, hogy az natívamerikai nőknek (csakúgy, mint az afro -afrikaiaknak volt egy mensisátra vagy gunyhója, s ami felgyülemlett időnként, oda beguggoltak, prcc-prcc és már inaltak is tova. A natívamerikaiaknak a havikötőjében a hímzések BEFELÉ voltak.

A te emlékezetedben csak a fasz eredeti működéséről írottjaim bugyborékoiltatják az Omega5 zsírsavakban gazdag agyvérzsírállományodat, de pl ez @Steinmann Coco: a világnak azon részén, ahol a gonoszok laboratóriumokban direkt koronavíruskészítményeket wokoznak, vagy pl ha gyárban dolgoznak, akkor olyan ótók bérszerelését végzik, mint a Hyundai (Han Dai-nak kéne ejteni...) i10...i30

közösülés után a nő, mintha pisilne, odaguggol valahová és ahogy azt a felgyülemlett mensivérnél már megszokta, prc-prc a belefrecskelt ondót kipuruttyolja a porba. Indiában a seggbekúrásnak is ősi a kultúrája, mert a kényszer-gyerekházasságokban a Hivatalois Elhálás Mennyegzőjéig oda kellett kúrnia az ifjú férjnek.

Itt van mindjárt a bekamerázottság, van az oiropid nagyonfejlett igazitagállami jogiérzékenységkompatibilis kamerázás, amikor a baden-badeni embertíipus autója fedélzeti kamerája a feljentés bizonyító videóját autómatikusan, egy appolikáció segítségével küldi be a Polizei-nek, vagy az a német mairendőrségi gyakorlat, amiszerint lehet úniós a rendszáma, de egy magyar, veszélyesenromán vagy jujdebolgár már úniós rendszám ugyanolyan elbánás alá esik, mint a hírhedt albán vagy molédáv rendszám, a büdösruszkiknak eleve van annyi esze, hogy Praha-ban bérelnek autót, mert a czeh rendszám az előítéletmenets elsőosztályú igaziutagállamiságban a jómegítélés alá esik, ezért az orosz maffiózó nyugodtabban közlekedhet a prágai bérautóval, mint a szaros albán kűműves (akmi kiszorította a lengyeleket a német építőiparból.


Ezt csak azért mutatom, mert az európaiak teljesen odáig meg vissza vannak azért a hiedelmükért, miszerint a kúrás szivárványsokszínűsége, különös tekintettel Amadé Mozart kedvelt SchokoladenBraun-jára , az oirópaikultúra ajándéka a misszionáriuspóz mellé a világ fejletlenebb régiói számára leterjesztve. 

Thor Heyerdal rosszkor volt norvég. Thor fiatal korában a norvégok még nem a legbezzegebb skandinávnépek közé tartoztak.

Az ifjú Thor tudata kb 50 évvel előzött rá az Oirópai Leges Legfejlettebb tudatra, spontán-bio-természeteszöld gondolatai voltak, már tinédzser korában is azt leszámítva, hogy amikor olyan érzései támadtak, ahogy a szerelme ujjazta a végbelét, mintha nő  lenne, azzal magyarázta, amivel az apja korabeli Karinthy Frigyes is.

"Kétségtelenül vannak bennem női vonások, ami nem csoda, hiszen anyám nő volt."

/Karinthy Frigyes/


Nos Liv nevű szerelmével ez a Thor elhatározta, hogy összekötik a nászút napi 5-10 kúrásból álló kellemesét azzal a haszonnal, hogy ezt egy paradicsomi tisztaságú szigeten töltik, pl Borneo szigetén ebben az időszakban egy Skulkowsky Zoltán magyar mérnők és későbbi hollywoodi filmes vállalkozó oldalkocsis Harley-Davidson-nal motórzott.

Heyerdalék viszont egy olyan szigetet kerestek, ahol ők lehetnek az első fertőző fehér oiropid emberpár, pl Heyerdal hónapokkal később elkezdett hasonlítani a fia-korő Henry Vestine-re [~ra -nak kéne írni, mert az amerikaiak persze ezt a francia nevet angolosan ejtik] , annyira hippiszakálla nőt, csak akkoriban az ilyen pofákat még hillbilly redneck-nek csúfolták.

Nos, azért a Heyerdal - Rockefeller házaspár ugyan Fatu Hiva szigetét az éppen még a kritériumaiknak megfelelőnek találták, de egy helyi nativeman márt szopatt azért őket rendesen, ahogy minden nativeman-nek illik szopatnia a hgozzájuk fairtrade-Klúni-jópofávalk leereszkedő, de azért mnég kurvára a legfejlettebb emberi lényként tetszelő oiropidokat. (A térséget az oiropid gyartosítók legaljától, a dánoktól felfelé számítva, a holland után a legrohadfkabb mocskos genetikaináci aljas gyartamosítók -franciák betegítették el)

 

Fatu Hiva ma az oiropid picsatúristák kedvenc állomása, 12 km aszfaltútján 178 autó közlekedik.

Heyerdal mézesévéhez tartozik az azóta tudományosan is igazolt feltevés, miszerint nem csak a növények és az uszadékfán "tutajozni" képes állatvilág, de emberek is kerülhettek nádcsónakokon. a mai fantázianevén Dél-Amerika partvidékéről Polinéziába emberek..

Egyesk agyvérzsirját ugyanannyira képes felforralni ez a beigazolódás, mint amiket én összeirkálok neked itt a fasz és a pina eredeti működéseiről
....

Heyerdal egész életében ez a tetves hippi fantaszta maradt, minden korszaka hipszterei jókat is röhögtek az ötletein, miszerint az ó-ó-ó-óegyiptomiak a mai fantázianevén Dél-Amerikának nevezettt kontionensrészről nádtutajon érkeztek a ma Marokkó néven becézett térségbe majd szépen elsétáltak a Nílushoz, mivel óriásfolyamokhoz szocializálódtak.

 

Ez az a pont, ahol egy mai Dr Ripők vagy Picsaember azonnal a wikipedia lecsójába csap és lebaromságoiz, ugyanis Heyerdahl egyszerűen a korszak politikjai nokaiból nem Dél-Amerikában építette meg a tutajt és hajózott Afrikába, hanem fordítva. Azt hitte a barom, hogy egy B-ból A-ba tartó hajózással Dr Ripők vagy Picsaember számára bebizonyíthatja, hogy akkor A-ból B-be is el lehetett volna hajókázni.

Dr Ripők csak éberálmodik, amikor fél pizzaszeleteket felköhögve muchacház a baromságaimon, mennyire menő   a kiröhögésben, hát akkor Heyerdal mit kapott (ma már tudjuk, hogy az ingadozó éghajlat miatt más nád nyőtt 30000 éve, mint ma, "Dél-Amerikában"

Heyerdal korszakában a C14-es kormeghatározás dívott, a mai korszerűmodernjövőbevezetőbb módszerekkel azonban kiderítették: VAlóban kb 30000 évvel ezelőtt kezdték a sivatagioroöszlán alakú homokkövet a mai Szfinx-formájára farigcsálni az akkor frissen odaérkezett Vörös Emberek.

A négereknek nem afroamerikai voltuk miatt olyan a fasza, hanem azért, amiért a fogazata, az izomzatuk, az afroamerikaiakt kutatók a jólétnek kb a 3. nemzedékénél kezdik megfigyelni a csokibanán jelenséget, a Caries... az elhízásnak az a másik fajta (nem víztárolós) zsírszövete.. a puhulás (a minden téren) a termékenyítőképesség /fogamzáskészség csökkenése és a társadalmi-jóléti-neuraszténia...
Majd ha ráérsz, megnézel pár reklámfilmet, amiben mai fiatalafrikaiak próbálna beilleszkedni az amerikaitársadalomba, az egyikben Reese Witherspoon vállalt szerepet

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr3916604124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serény Vélemény 2021.07.01. 12:50:52

Na, ez tetszeni fog:
telex.hu/tech/2021/07/01/tibet-elso-gyorsvasutja-olyan-magasan-van-hogy-az-utasoknak-extra-oxigen-kell

Egy külön feladat: hogyan írjunk egy csúcstechnológiás valamiről úgy, hogy lehetőleg ne derüljön ki az elbutított plebsznek, hogy annak a high-tech-nek a forrása: Kína.

Serény Vélemény 2021.07.01. 12:59:49

"A vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel haladnak – ez jóval alacsonyabb, mint a Kína más hasonló vonalain megszokott 350 km/h maximális sebesség. Jelenleg közel 40 ezer kilométernyi gyorsvasútvonal szeli át az országot, összekötve Kína összes nagy megavárosi klaszterét. A hálózat várhatóan 70 ezer kilométerre bővül 2035-re."

Végül is nem kell nekünk fudan egyetem, nehogymá kínaiak tanítsák meg , hogy hogy lehet néhány év alatt 40 ezer km-nyi 350 km/h sebességre alkalmas vasúti pályát építeni...

Serény Vélemény 2021.07.01. 13:49:28

@ripők: Veszel sok-sok kákát és eladod sok pénzért.

Szorgalmas Gyémánt 2021.07.01. 15:43:54

@ripők: ja. Dolgozni kellene, az rettenetes.

heki 2021.07.01. 19:07:41

Lehet, hogy nem ide kéne, de mivel Dudi címkéi követhetetlenek, kis egy Kína:
azonnali.hu/cikk/20210701_ha-valoban-hiszunk-az-europai-civilizacioban-miert-ne-tudnank-tartani-a-tempot-kinaval

A szerző persze idealista, de annyira nem elfogult Kínával szemben.
Mongyuk kevésbé provokatív, mint dudi.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2021.07.01. 19:21:39

@Szorgalmas Gyémánt: kéne neked egy kis kínai Mt. Megtanulnád a kutyafittyet.

Szorgalmas Gyémánt 2021.07.01. 19:54:37

@ripők: Mesélj, milyen az. Azért vigyázz, én dolgozok kínaikkal közös projekten.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2021.07.01. 20:08:19

@Szorgalmas Gyémánt: Fantasztikus! Jöjjön a Fudan kínai hitelből, kínaiak által megvalósítva, többmilliós tandíjjal, mert egy kontinensnyi országban csináltak sok vasutat és amúgyis dolgozol kínaiakkal.
Jöhetne egy egyiptomi főiskola is, mert azok meg piramist építettek. Ugyan keményen kellett dolgozni hozzá, de végül szép és tartós építmények lettek.

Szorgalmas Gyémánt 2021.07.01. 20:18:17

@ripők: TE, ezt ebből hogy raktad össze, hogy én ide Fudant akarok?

Szorgalmas Gyémánt 2021.07.01. 20:20:32

@ripők: Illetve még mindig nem meséltél, milyen az kínai Mt. Érdkekelne, mennyiben más, mint multinál dolgozni itthon.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2021.07.01. 20:26:22

@Szorgalmas Gyémánt: Nem dolgoztam még kínai vasútépítőként, jogos az észrevétel. Előítéletesen feltételezem, hogy a munkavédelem, a dolgozói érdekképviselet, sőt, akár az emberi jogok terén egy más minőséget képviselnek a munkakörülmények, mint amit elpicsult európaiként ideálisnak tartok.

Szorgalmas Gyémánt 2021.07.01. 21:50:35

@ripők: Egyetlen emberi jog van: hagyják az embert békében élni. Ez a jogom naponta nagyon sokszor sérül, mostanában leginkább a diversity and inclusion programoknak köszönhetően. Nem tudom, mennyivel durvább, mint a vendéglátásban dolgozni Ausztriában, nem bejelentve, napi 14-16 órát, hétvégén is. Ráadsul vagoyk akkora náci, hogy azt állítom: a nyugati és kínai munkastílus két extremitás, meg kellene találni az egyensúlyt.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2021.07.02. 04:12:28

@Szorgalmas Gyémánt: Rettentően sajnálatos, hogy lábbal tiporják az emberi jogaidat a mindenféleségükkel. Fordulj a fal felé akkor.

Serény Vélemény 2021.07.02. 09:39:41

@ripők: ja tiporni csak a jóésigazoldalon állóknak szabad.

Serény Vélemény 2021.07.02. 09:42:19

@ripők: Ok-okozati összefüggés: a kínai ipar képes olyan vasútvonalat építeni, amit az euórópai ipar manapság már nem képes építeni.

EZÉRT.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2021.07.02. 10:53:33

@Serény Vélemény: Melyik európai országnak volna most szüksége 40000 km vasútvonalra, te ló? Elismerem, hogy szép teljesítmény minden megalomán projekt, amit a Kínai Kommunista Párt agytrösztjei kifundálnak és ez még véletlenül épp hasznos is lehet.
A CERN nyilván lófasz, mert most az a központi és az mmsz irányvonal, hogy a kínaiakat kell csodálni és itt meg minden szar és mindenki hülye.

Serény Vélemény 2021.07.02. 11:08:03

@ripők: A kínaiak túlélik.

"Melyik európai országnak volna most szüksége 40000 km vasútvonalra, te ló?"

A hülye ripacsok szoktak így beszélni.

Én mondjuk kocka vagyok, láttam már vasútmérnököt közelről. Értem, hogy nem lehet mindenki iq-bajnok, de nem arról van szó, hogy ennyi vasúti pályát építettek, hanem arról, hogy ennyi olyan vasúti pályát építettek, amin 350 km/h a max sebesség.

Egy vasúti kocsi kerekét és tengelyét sem lenne képes a magyar ipar úgy legyártani, hogy az képes legyen ekkora fordulatszámra. A sín minőségéről nem is beszélve.
A pálya minőségéről nem is beszélve.

Serény Vélemény 2021.07.02. 11:08:47

@ripők: Ja a cern. Az a papucs orrán a pamut bolyh.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2021.07.02. 11:24:58

@Serény Vélemény: Űrrepülőt sem tudunk építeni meg egy csomó mindent. És nem is kell. Megértem, hogy egy dobozfejben a szögletes és az uniformizált dolgok a tetszetősek, de áruld már el, mihez kezdene az országunk a több ezer kilométernyi gyorsvasút-építési képességével, amennyiben lenne?

Picsaember 2021.07.02. 11:29:42

@Serény Vélemény: ezt már múltkor Dudival is beszéltük,

Conventional TGV services operate up to 320 km/h (200 mph) on the LGV Est, LGV Rhin-Rhône and LGV Méditerranée.

ez nincs sokkal lemaradva a 350-től, és amellett sokkal kisebb távolságokon közlekedik, ami igenis szempont.

Serény Vélemény 2021.07.02. 11:31:40

@Picsaember: Az a francia ipar fénykora.
Volt...

Serény Vélemény 2021.07.02. 11:37:58

@ripők: "mihez kezdene az országunk a több ezer kilométernyi gyorsvasút-építési képességével, amennyiben lenne?"

Jézusom! Fantázia-mentesítés alap követelmény?

Én elmondom neked: ha az a hév, ami nálam potenciálisan szóba jöhetne mint az autóval való belvárosba közlekedés alternatívája, képes lenne 60 km/h csúcssebesség (néha eléri a 70-et is, de csak titokban) helyett 120 km/h-s elképesztő sebességgel repeszteni, akkor nem 70 percig cammogna szerencsétlen, hanem kb 40-45 perc alatt elvinne a belváros bulváros környékére.

És ez még csak a fele sincs annak, amit a kínaiak séróból tudnak.

Az álproblémák megoldása helyett, egy valódi problémára adnak valódi megoldást.

Érted? Vagy nem? Ha nincs normális kötött-pályás közösséginek csúfolt tömeges közlekedés, akkor ezen a távolságon marad az autó.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2021.07.02. 11:50:56

@Serény Vélemény: Kettőt pislogsz és máris utazhatsz majd Belgrádba villámvasúttal. Prioritások, ugye. Kell majd hozzá egy picike hitelke, meg az M6-os forgalmán látszik is, hogy micsoda igény van az észak-déli irány áteresztőképességének növelésére, szóval várd csak ki. Lesz nekünk is gyorsan forgó vonatkerekünk.

Picsaember 2021.07.02. 12:45:36

@Picsaember: esetleg a közelről látott vasútmérnöktől kérdezd majd meg, hogy +30km/h sebességnél mennyivel nagyobb a pálya meg a kerekek amortizációja.

Serény Vélemény 2021.07.02. 12:56:38

@Picsaember: Te meg kérdezz meg akárkit, hogy miért lenne jobb egy 100 km/h sebességgel haladó vonattal szállítani egy szabvány konténert, amikor ennyivel egy kamion is tud menni...

valamint, csak magamat tudom idézni: "Egy vasúti kocsi kerekét és tengelyét sem lenne képes a magyar ipar úgy legyártani, hogy az képes legyen ekkora fordulatszámra."

Picsaember 2021.07.02. 13:18:30

@Serény Vélemény: mellesleg ahhoz, hogy a pesti hév gyorsabb legyen, vszínű nem valami csúcstechnikára volna szükség, csak a régi tragacsokat kéne lecserélni.

Serény Vélemény 2021.07.02. 13:38:44

@Picsaember: eez igaz is volna, de nem egészen. Ugyanis azzal a technológiával, amivel ezek a pályák készültek (több, mint száz éve), nem lehet lényegesen magasabb sebességet elérni.

Steinmann Coco 2021.07.02. 14:16:31

@Serény Vélemény: hallottam egyszer egy vasúti szakembert nyilatkozni. Ahol kilométerenkent van a megálló mégis milyen sebességet szeretnétek?

Szorgalmas Gyémánt 2021.07.02. 23:06:07

@ripők: Szép dolgok születtek a CERN segítségével, például az érintőképernyő. Csak aztán az USA proftiált belőle meg Kína. Európa az auótipara tervezett felszámolásával végleg nyugdíjba megy.Lesz mgé néhány érdekes eredmény a pár ezer fős csúskutatóói elittől, a nemurópai cégek nagy örömére.

Szorgalmas Gyémánt 2021.07.20. 08:23:29

@don Fefinho: Hát igen... perzse, hogy idegesek a pagasus által megfigyeltek. ÉN sem szeretném, ha hazaárulás közben lehallgatnak.

Steinmann Coco 2021.07.20. 08:36:39

@Szorgalmas Gyémánt: jaja hazaárulás. Örömmel látom hogy megvan az egybites hiveknek szóló magyarázat. Es mondd te kurvaokos ha barmelyik lehallgatott hazaárulo lenne miért nincs ellenük eljárás. Hogy lehet hogy szabadon jarnak kelnek es semmi cád ellenük. De az ilyen okos hiveknek persze király magyarázat h a megfigyeltekkel volt a baj. Kettőig mar nem vagytok képesek gondolkozni. Fidesz hívőnek lenni egyenlő a 85 alatti Iq val.

Steinmann Coco 2021.07.20. 08:42:30

@don Fefinho: @Szorgalmas Gyémánt: amugy ebből az ügyből is pontosan látszik h diktatúra van. Buzik soros Brüsszel oszt jonapot. Az M1 még csak be se fogja mondani. Nektek meg akik neteztek elég magyarázatnak h mééér a feri jobb voóót.... Ja persze meg mind hazaárulo es terrorista akit megfigyeltek... Es akkor miért nincs eljárás ellenük? Ahogy az előző száz másik szaros ügyből ugy ebből sem lesz semmi. Magyarország olyan diktatúra lett ahol a 2 es fél milla elmebeteg tartja a gecit hatalomban. Van igény a diktatúrára.

Wildhunt 2021.07.20. 09:10:09

@Steinmann Coco: eltaláláltad lányom szarva közt a tőgyit.

Szorgalmas Gyémánt 2021.07.20. 09:17:14

@don Fefinho: Utánaolvatam már, mivel hülyítik a szefós idiótákat a 444-en. Ezek tényleg elhiszik, hogy a kormány valami ceu-s hülyegyereket hallgat le a zsidók világ fleeti háttérhatalmát tápláló, Gyurcsány Ferenc meg véletlenül sem kerül a látókörükbe sem. Az is nagyon jó, hogy egy kimutathatatlan szoftver nyomait mutatta ki a telefonokon a "nemzetközi tényfeltáró csapat".

Serény Vélemény 2021.07.22. 10:46:49

@Steinmann Coco: Szavazhatsz arra is, hogy igen, szeretnéd, hogy lmbtq aktivisták oktassák az oviban a gyerekeket arról, hogy ha lánynak születtek, akkor milyen jó, ha fiúvá operáltatják magukat...

Serény Vélemény 2021.07.22. 10:50:45

@Szorgalmas Gyémánt: Ha a facebook és a google hallgat le, akkor az fejletten demokratikus. De ha a titkosszolgálat, akkor az diktatúra.
Most komolyan eddig tart az iq-ja az emberek egy meghatározott részének?

Wildhunt 2021.07.22. 12:32:26

@Serény Vélemény: eddig. Most azok sírnak a leghangosabban akik soha nem kapcsolják ki a GPS Bluetooth mobilnet hármast a telókán.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2021.07.23. 05:53:50

@Serény Vélemény: Aha. A google és a facebook legalább az apróbetűkben kikéri a hozzájárulásodat és dönthetsz úgy is, hogy nem használod.
Abban viszont igazad van, hogy sok a tökfilkó, mondanod sem kell.

Wildhunt 2021.07.23. 08:35:32

@ripők: dönthetsz úgy is hogy nem használsz okostelefont. Pont úgy nem létszükséglet mint a Google.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2021.07.23. 09:02:58

@Wildhunt: Az okostelefon használati feltételeiben nincs benne, hogy tudtod és akaratod nélkül, célzottan rádszállhatnak és kompromittálhatnak, ha kellemetlenkedsz. Értem, hogy a törzsi gondolkodás miatt írod, mert kellemetlen hírek ezek, de valszeg te sem örülnél.
Ne mossuk már össze már egy profitéhes cég gátlástalanságát az állam politikai célú aljasságával saját állampolgáraival szemben. Másszínű kormánnyal is ilyen megengedőek lennétek?

Serény Vélemény 2021.07.23. 11:25:26

@ripők: Ez nem megengedés kérdése. Nem lehet szétválasztani a kettőt, ebben tökéletesen tévedsz. Amikor téged nem robbant föl egy terrorista, akkor az csak azért van, mert a gugli, az eppöl, a facse és a többi mocsok által kidolgozott technológiát alkalmazó titkosszolgálatok jól végzik a munkájukat.
Még egyszer: a technológia ugyanaz, a célja más.

Még.

Egy kicsit.

Politikai célú aljasság?

Szerinted melyik oldala az az érmének, ahol nem erkölcsileg, jellemileg és aljassági szempontból maximumra járatott emberek vannak?

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2021.07.23. 12:01:15

@Serény Vélemény: Az egyik egy szerződéses jogviszony. Ha visszaélnek a lehetőségeikkel, akkor szankcionálható. A másik lehet jogos közérdek, de kétlem, hogy a siklóvállú, taslafülű zsurnaliszták az én felrobbantásomra szövetkeztek volna. Néha tökre meg tudnál lepni, ha nem a kesmát szajkóznád csukott szemmel.

Serény Vélemény 2021.07.23. 12:13:40

@ripők: Jogviszony?
A pojácaság és a ripőkség között tudod mi a különbség? Az egyik például szerződésnek gondolja azt a bármikor felrúgható, jogászi nyelven megfogalmazott betűhalmazt, ami az egyik fél számára

SEMMILYEN

kötelezettséget nem ír elő, a másik fél adatait viszont - még egyszer minden adatát: az összes betűt, amit valaha írt, az összes mondatot, amit valaha elmondott, az összes általa meglátogatott honlap címét, és összes betűjét, amit elolvasott, az összes információt, amit valaha valamilyen eszközzel be lehet olvasni, be lehet gyűjteni, meg lehet határozni, átad.
Beleértve a fényképeit, a fényképein szereplő összes arc jellemzőit, beleértve akár a fényképen szereplő ember/archoz tartozó nevet is.

De természetesen te soha nem olvastad el sem a telefonod, sem a telefonod által nyújtott egyes szolgáltatások ászf-jét.

De most hisztizel azért, mert
- egy nem bizonyított cég,
- nem bizonyított módon,
- nem bizonyított adatokat,
- nem bizonyított technológiával,
- nem bizonyított célból,
- nem bizonyított módszerekkel,
- nem bizonyított engedélyek alapján, - nem bizonyítottan
- állítólag
gyűjt.

Tényleg?

Wildhunt 2021.07.23. 12:18:14

@ripők: Google /Apple EULA. Te sem olvastad el.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2021.07.23. 13:04:00

@Serény Vélemény: Az egyik arra használja fel, hogy befolyásoljon, a másik meg arra, hogy kompromittáljon vagy eltiporjon embereket. Erős spektrumzavar kell, hogy valaki egyformának lássa a kettőt, de legalább vészhelyzet idején sem kell maszkot viselned.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2021.07.23. 13:06:45

@Wildhunt: Valóban nem olvastam végig, úgyhogy fennáll a veszélye, hogy a gugli megzsarol a készülékemen található szívecskés gyurcsán háttérképem miatt.

Serény Vélemény 2021.07.23. 13:14:06

@ripők: Persze, és olyan sok embert tiportak már el így, hogy az szinte betölti az egész kárpát medencét, ráadásul színültig...

nem ski-zoo...?

Steinmann Coco 2021.07.23. 14:24:35

@Picsaember: úristen. Ez nem lehet igaz. Ezért tűnt el.

Steinmann Coco 2021.07.23. 14:25:19

@ripők: döbbenet. Fura volt h levelre se valaszol.

Wildhunt 2021.07.23. 14:34:50

@ripők: a gugli, vagy akinek továbbadja a szinkronizált filejaidat, amibe beleegyeztél.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2021.07.23. 14:36:11

@Steinmann Coco: Már június 30-án történt. Ugyanaznap, amikor ezt a posztot kitette.

Steinmann Coco 2021.07.23. 14:49:21

@ripők: mi történt vele? Ilyen hirtelen. Igy. 57 evesen.

Steinmann Coco 2021.07.23. 14:58:41

@ripők: 2 nappal előtte még irt nekem es teljesen normál levél volt az ortodoxos könyvről vitázott. :((((

Steinmann Coco 2021.07.23. 15:04:45

Dudi! Sokat vitáztunk de a legjobb blogbarátom voltál. Nyugodj békében. Hiányozni fogsz.

Szorgalmas Gyémánt 2021.07.23. 17:29:13

Felfoghatatlan. Egy nagyszerű ember hagyott itt végleg minket. Könnyek között búcsúzok tőled, szeretett barátom.

vektortér 2021.07.23. 18:02:34

Részvétem a családnak, barátoknak.
:(

Dr.Koós Alajos 2021.07.24. 07:49:48

Most ugyanis tükör által, homályosan látunk, akkor pedig majd színről színre. Most töredékes az ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, mint ahogy én is ismert vagyok.
Most tehát megmarad a hit, a remény, a szeretet, ez a három; de ezek közül legnagyobb a szeretet.

Könnyes szemmel köszönök meg mindent, Dudi.

heki 2021.07.24. 07:53:00

éreztem, hogy baj van, bassza meg.

:(

Vannak nálam szövegei, amiket megígértem, hogy megtördelek.
:((

heki 2021.07.24. 12:59:40

@Steinmann Coco: aszonta dudi, hogy Hannibálnak odaadta a jelszót, hogy ő is szerkessze ezt a blogot.
Mondom van pár írása nálam, fel lehetne-e rakni, nem tudom, teljesen meg vagyok zavarodva. Nem tudom, tetszene-e neki.

Őszinte részvétem a családnak, barátoknak.

heki 2021.07.24. 15:53:36

Dudi emléke

ez egy ilyen nyálas, sírós, de mindenképp sós ízű valami, nem édes és nem keserű és nem savanyú és nem csípős

Szóval xx éve követtem dudit az interneten, más blogjai kapcsán is.
Nem találkoztam vele, négyszemközt nem beszéltem vele, nem láttam, de telefonon persze többször is beszéltünk.

Ilyenkor a beszélgetés persze annyi volt, hogy Dudi rohanó mondatait, asszociációit, magyarázatait néhány "aha" megjegyzéssel kísértem.
Ő beszélt főleg, pl. olyanokat, amiket mondjuk két évvel később le is írt.

Mondta magáról, hogy egyszerűen annyira jár az agya, hogy mindent, értsd "mindent" le akar írni, napi négy-öt óra alvás után, akár vezetés közben, akár bármilyen helyzetben, de úgy érzi, hogy rögzítenie kell, ami eszébe jut.
Ami lehet, hogy nem kerek, nem áll össze, nem harmonikus, nem megszerkesztett írás, de van.

Idősebb fiamnak mutattam annak idején a blogját, (ezt), ő (a fiam, mint grafikus) kapcsolatba is került Dudival, a régebbi logót (könyvet faló disznót) dudi fel is használta.
Asszem találkoztak is.

Én nem. Sajnos? Nem tudom, mert szerintem nagyon nehezen elviselhető ember volt.
Nem volt kompromisszumképes, asszem ez itteni blogos beszélgetésekben is kiderült.

Éppen ezért nem került a jófiúk közé sohasem, ezt most nem politikai, hanem általában véve mondom, nem volt könnyű ember.

Az biztos, hogy én ezen a blogon keresztül is nagyon sokat tanultam tőle, akár olyanokat is, amiket a tanóráimba be tudtam illeszteni, (pl. cigányság megosztottsága, rétegződése) lévén elég mély szociológiai merítése volt, mondjuk real-ben találkozott emberekkel, ellentétben a kvázi-szociológusokkal.

Később megtisztelt azzal, hogy elküldte némely kéziratát, amit én szépen tördeltem meg, amely szépség az ő erkölcsi igényeinek ellentmondott, nem tettszett neki, mert hogy túl szép.

Hát igen, az írás Dudi szerint rákkendróll, szerintem meg tiszteletet kell adni az olvasóknak, könnyíteni kell a befogadást, szerinte meg nem, küzdjön meg az olvasó, ha akar. (Lásd a gyakran olvashatatlan kiemeléseit, amelyek csak Mozillában működtek, Chrome-ban nem.)

Aztán láttam és szinte hallottam is az ő hangját, ahogy pl. Cocóval, a soknevű ide-írónővel, ahogy vitázik, vitatkozik, ordibál, mondom, szinte hallom a hangját.

Persze Coco hangját is hallom, noha vele még nem beszéltem telefonon.

És persze próbáltam moderátorkodni, de minek.

Mindenesetre elküldtem nagyobbik fiamnak facebookon a gyászhírt, erre ennyit tudott mondani:
"mi..? jézusom.."

A kisebbik fiamnak, aki négy hónap múlva lesz nagykorú, nem mertem még mutatni ezt a blogot, mert gyakran olyan naturálisan keserűen és meggyőzően írt dudi az emberi kapcsolatokról, szexről, hatalmi viszonyokról, emberi kapcsolatokról, hogy egy tizenéves fiatal mindenképp elvesztené minden reményét, illúzióját az élettel kapcsolatban.

Erre mondta Dudi, hogy fingom sincs, hogy a tizenhétéves fiam milyen fajta média-felületeket használ. És mikkel találkozik ott.
Ez igaz, fingom sincs, de azért hadd reménykedjek.

Szóval Dudinál én nem éreztem azt, hogy a levegőbe beszél. Persze benne volt mindig a "NEKEMVANIGAZAMAKKORIS" érzés, meg lehet, hogy nem is mindig pontos volt, amit írt, de szerintem nem a levegőbe beszélt.

Nem tudom, mennyire elfogult ez írás. Remélem nem nyálas.

Próbáltam utánakeresni a facebookon, akár családjának, akár neki, de nem találtam semmit.
Az biztos, hogy elmentem volna a temetésére.
Hát nem sikerült.

Steinmann Coco 2021.07.24. 19:02:24

@heki: kétszer találkoztam vele blogos találkozón még évekkel ezelőtt. Sokkal barátságosabb kedvesebb volt mint itt blogon. Más az ember es más a nick.

Steinmann Coco 2021.07.24. 19:05:02

@heki: de azóta sem tudom felfogni reggel még kommentel és aznap meghal. En először nem aggódtam nyáron sokszor eltünt régebben is ha nyaralt. Aztán pufff jött a hir... Még 60 éves sem volt.

heki 2021.07.24. 22:04:17

@Steinmann Coco: "más az ember, és más a nick", ebben igazad van, de akkor is éreztem (miután a hangját hallottam, meg amiket írt privátban), hogy ő ki is lehet, meg, mondom, azt is érzem, hogy te ki lehetsz, és milyen ember.

Mindenesetre ma többször elsírtam magam. bocsi. :(

nem akarok nyálaskodni.

A kettőtök közti "blogvihar" éppen azért volt zavaró, mert szinte hallottam mindkettőtök hangját is, miközben éreztem, hogy mindketten szeretitek a másik egyént.

Steinmann Coco 2021.07.24. 22:40:29

@heki: szerintem ennek már nincs jelentősége. Az ember pitiáner hülyeségeken vitázik mint egy könyv legutóbb.... aztán a másik mar nincs sehol.

Alfőmérnök 2021.07.24. 22:47:13

@heki: Én csak pár emilt váltottam vele, és sajnálom, hogy személyesen nem ismertem.
Az utóbbi időben nem, de volt, hogy napi szinten követtem a blogot. Senki máshoz nem hasonlítható jelenség volt.
Ma rendesen elszomorodtam a hírtől.

Feltűnt nekem, hogy sokszor hajnalban írt, itt a magyarázat:
"Amikor Berényben katonáskodtam, a laktanyából nem tudtam kijárni a főiskolára, évhalasztást kellett kérnem, de utána nem vettek vissza, Nagy József főigazgató azt mondta, nem látja bennem azt a komolyságot, hogy el akarom végezni a főiskolát. Pedig éppen azért kértem magam Berénybe katonának. Mégsem ment a dolog, őrkatonaként szolgáltam, s az ráadásul egy életre elintézi az ember alvókáját.(...) Hajnali egyig vagy kettőig tudok aludni, nyáron esetleg háromig. Akkor fölkelek, és írok. Sajnos, napközben is jut eszembe ez-az, olyankor jegyzetfüzetet használok. A Feőd jó részét teherautó-sofőr koromban vetettem papírra, sokszor a volánon, vezetés közben skicceltem le a vázlatot. Nyilván ezért is van, hogy az a kézirat sok kis szövegből rakódik össze. Ez a korai kelés egy misztikus marhasággal kezdődött, olvastam valamit róla, hogy a hajnali három a természetes óra, s kísérleti körülmények közt is igazolták, hogy elsötétített helyen a hajnali hármas kelésre áll át az ember szervezete. De őrkatonaként is edződtem. Meg amikor sofőr voltam, és sokszor napi tizenhat órát is a teherautón töltöttem, gyakran hajnali kettőkor indultam. Ha csak Pestre kellett menni, ráértem négykor, de olyankor is felkeltem, s még gyorsan beírtam a gépbe a részeket. Most meg már gerincbántalmaim miatt is képtelen vagyok napi öt-hat óránál többet feküdni."
www.esolap.hu/archive/46/1096.html
(Jó az egész interjú.)

heki 2021.07.24. 23:14:25

@Steinmann Coco: @Alfőmérnök: hát ja.
Épp ezért volt gyanús, hogy én mire felkeltem (6-7 óra körül) , addigra már két-három hozzászólást, vagy új postot is írt.

És akkor ez megszakadt múltkor, gyanús is volt.

Hogy miért nem, mi történt.

Mindegy.

Olykor vitatkozunk emberekkel, lár pur lár, és akkor mongyuk a másik egyén eltűnik, mert mongyuk meghal. Mi meg itt maradunk a rendkívül jól felépített érvrendszerünkkel, de rájövünk, hogy ennek semmi érvényessége nincs, a vitatkozó alany hiánya miatt, semmi eredendője, semmi tétje nincs már.

Valami ilyesmit írt Coco.

És akkor az ilyen eset (Dudi halála), érvényteleníti magát a vitát is, hiszen...... izé.

Nagyon haragszom Dudira, hogy meghalt.

heki 2021.07.25. 13:33:05

Hopp, érdekes módon írnak most már dudiról.

tiszatajonline.hu/?p=139913&fbclid=IwAR1Df_SOSDE6cOKIFxQuonwona-LDUTwSQgAU6zzkWwWJ4Bau0npRAgQxoA

Szerintem, ha elolvassátok, bár tisztességes búcsúszöveg, na de érződik, hogy ezt nem dudi írta, érted, a stílus, az önsajnálat kis langyos tava, stb.,
ami pedig dudi írásaiban mindig ott van: a testszag, különböző testrészek különböző szaga, íze, stb. hát ebből a nekrológból ugye hiányzik. Há mer nem dudi írta.

Alfőmérnök 2021.07.27. 00:20:23

@heki: A Sajátidőre kíváncsi vagyok, és ha lesz időm, el is fogom olvasni. Van valami kiadatlan regénye is asszem, remélem kiadják. Ezt olvasta valaki?
moly.hu/konyvek/gaspar-mari-rentz-matyas-szerk-blogterrarium

BTW én a Lujzával való csörtéit is élveztem (bár a szereplők láthatóan nem élvezetből vitatkoztak, érezni lehetett a valódi indulatot, feszültséget. De legalább szóba álltak egymással.)

jónévez 2021.07.30. 19:10:48

Én nem írok hazugságokat. Én csak olvasó voltam, csak itt. (De nem hiszek abban a barátságban, ami kifelé csak folyamatos ócsárlás, aztán, amikor már nem tud reagálni, akkor titkos barátságot állít)
Én nem nyilvánítok részvétet a családnak, hiszen én nem ismerem őket, és ők se engem. Ilyen esetben ez nagyon visszás modorosság.

Én csak sajnálom. Nagyon!

heki 2021.08.01. 09:50:48

@jónévez:
Reflexiók:
"Én nem írok hazugságokat. Én csak olvasó voltam, csak itt."

Értem, amit mondsz, és ha ilyen szigorú vagy magadhoz, nem csoda, hogy nem írtál. Ez nagyon tisztelendő.

"(De nem hiszek abban a barátságban, ami kifelé csak folyamatos ócsárlás, aztán, amikor már nem tud reagálni, akkor titkos barátságot állít)"

Ez nyilván Cocoónak szól. Ámde még nem láttál embereket, akár jóbarátokat, akiknek lételemük a vita?
Cocó meg dudi x éve ismerték egymást, találkoztak is, privát levelezést is folytattak.
Miért vonod el a jogot a barátságuktól?

"Én nem nyilvánítok részvétet a családnak, hiszen én nem ismerem őket, és ők se engem. Ilyen esetben ez nagyon visszás modorosság."

Szerintem nagyon szigorú vagy, van amikor az ember kínjában közhelyeket mond, mert nem tud mást megfogalmazni, hogy ne tűnjön érzelgősnek, vagy mittudomén.

Tisztelettel: heki

Steinmann Coco 2021.08.01. 10:10:08

@heki: kedves Heki köszönöm a támogato hozzászólast de mióta kiderult mi történt ugy erzem ez itt inkább egy emlékfal Dudinak es méltatlan lenne vitázni. Nekem hiányzik Dudi hianyoznak a vitáink is. Nyugodjon békében. Kevés idő adatott neki a földön.

heki 2021.08.01. 10:31:16

@Steinmann Coco: nem emlékfal kellene, hogy legyen, hanem pár (főleg régebbi) postja, amit fel kellene újítani, nyilván, hogy dudi már nem szólal hozzá, de azért eléggé artikulált vélemények voltak itt régebben, de lehet, hogy csak ilyen pótcselekvésszerű-gondolat ez részemről.

Steinmann Coco 2021.08.01. 10:58:18

@heki: szerintem nem kéne. Pont ebben van az elmúlás vesztesége h volt egy ember aki feltett ide cikkeket de többet mar nem fog.

heki 2021.08.01. 11:47:44

@Steinmann Coco: elfogadom, meggyőztél. (Ritka!) :)
Hát akkor pá, fiúkák, és ilyen szomorkás szmájli

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2021.08.01. 18:26:57

@Picsaember: óbasszus:(((((((

legyen könnyű neked, amit szeretnél, hogy könnyű legyen, dudi

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2021.08.01. 18:39:22

@heki: sajnos nem találtam...

de még keresem, több email címről is levelezett

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2021.08.01. 18:59:51

"Az emlékezet ópiuma a nosztalgia.
A régen minden jobb volt [ → Carter elnök ideje már majd Reagan alatt] A megszépítő, a szelektív emlékezet: Apáik dicsőségeit vagy mártírumát arató utókor.
A skanzen visszaépítése lehet akár tudományosan szakszerű, de az agyagpadozat mázgálásához már nem kerestek/találtak gyönge csikószart. A kemencékbe, mert azzal lelepleznék a valójában már nemtudásukat, nem gyújtanak be többé az úgy-ahogy kiégetés után, ami megadja a lenge koromillatot és hozzá a kemence szája felé a stílusos koromkarimát. A múzeológus házőr úgy tekint a látogatókra, mint rossz pincér a még óvatlan betérőre, vagy haknizenész a zsűrire le"

in: Rentz Mátyás: Áfiom

(többünknek elküldte a kéziratot még 2019 nyarán - hányan olvastuk el, végig, tényleg?

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2021.08.01. 19:18:00

@Alfőmérnök:
nekem (is) megvan, természetesen (hiszen tőlem is került bele szöveg)

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2021.08.01. 20:37:33

@Picsaember: Nem találok szavakat, olyat pláne nem, ami méltó lenne hozzá.

heki 2021.08.02. 17:15:18

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
én olvastam, és el is kezdtem tördelni, ahogy mondtam, de nem teccett neki, pedig két változatot is csináltam, könyv-formailag se tetszett neki, aztán persze egy csomó kiegészítést küldött, lábjegyzetet, stb. és persze odt formátumban,
akárcsak egyik előző munkájánál a Feődnél.

Viszont a Blogterrárium nincs meg nekem.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2021.08.02. 18:39:08

@heki: nekem is csak papíron van meg

nem volt egy könnyű ember
(én ezért is maradtam el innen szinte teljesen az elmúlt jó pár évben:(

Frederick2 2021.08.04. 07:36:05

Nyugodjék békében!

Serény Vélemény 2021.08.04. 10:12:42

Hóseás könyve:4:6 Elvész az én népem, mivelhogy tudomány nélkül való.

Dudiról mindig ez a prófétai intés jutott eszembe.
A tudomány itt nem természettudományos értelemben szerepel, hanem egy fajta ismeret, egyrészt a Törvény ismerete, másrészt pont az a fajta ismeret, "látás", amit a modern, virtualizált valóságban gyakorlatilag eliminálnak a fölösleges információözön által. Amikor az ember belső valóságát, a lelkiismeretét, az életének valós tapasztalatait felülíró agymosás valóságtalansága jelenti a valóságot.
Namost Dudiról mindig azért pont ez jut eszembe, mert ő speciel nem ilyen. Neki igenis volt ismerete, "látása" olyan dolgokról, amelyekről a modern függetlenobjektív média szereti homályban tartani a médiafogyasztó embert. Pl. a kína és távol-kelet "mánsága". Igen, amit európa a versenyben "tud", azt a távol-keletiek lelépik lazán. Vagy a mélyszegénységben élőkkel kapcsolatos tapasztalatokon alapuló ismeretanyaga. Ami tapasztalat nélkül bizonyos dolgokat az ember nem érthet meg. (A taszisták győztek pl, és Gyöngyöspata. Na persze, amióta kifizették(?) a kártérítést a jóoldali és a mindenféle médiából nem derül ki, hogy mekkora fellendülést okozott ez azoknak, akik részesültek benne. Miért is?)
Szóval Dudinak volt egy bizonyos látása, "tudománya" és még ha voltak is ebben a tudományban kevéssé tudományos elemek (egyszerűbben tévedések), akkor is azt nagyon szerettem benne, hogy amit látott, az nem az volt, amit egyébként mutattak neki. És ez jó. Főleg egy igazi írónál.

Serény Vélemény 2021.08.04. 10:13:31

@heki: Az és 1) fizetős és 2) szivárványos.
Ami nálam azt jelenti, hogy: akkor már nem is érdekel.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2021.08.18. 18:20:34

A fasz a pina vonója és a fonóban megdicsőülnek az érdemek a habok meg fojtógatók és az ácsok 1,5-2 centiméter ráhagyással bogozhatnak mink miatyànk megett bambán bámészkodunk hogy mindenre jutottunk a semmiért

heki 2021.08.19. 09:54:31

Írtam többször a facebookon Jenei Gyulának, aki interjút is készített vele, de továbbra sem válaszol, (valószínűleg ő sem tudja, hogy hogyan és miben halt meg dudi.)
Ha valaki tud valamit, az írja ide majd egyszer.
@csillagkúll:
dudi címkéiből is lehetne egy hosszú szabadvers :)

PesszimPista 2021.09.04. 19:41:08

Hát nem is tudom mit mondjak.... Én nem ismertem személyesen, de régóta olvastam a blogot, sokszor hozzá is szóltam,...... és hiányozni fog. Ha nem is értettem mindenben egyet azzal ahogy a dolgokat látta, de a latasmód, mint olyan.... Egy életerő látásmód, ami átgondolásra, avagy éppen csak gondolkodásra késztet, mindenképpen értékteremtő,..... de ez itt, és így, most véget ért.
És nem végső soron jó volt veletek is találkozni, azokkal akik ide gyűltek a 'fényre' és gondolkodtak, vitáztak, pöröltek, elmentek, de néha visszajöttek,... hozzászóltak.
Én köszönöm neki, és nektek is ezt a közösen töltött időt.

Nyogdjék békében!

heki 2021.09.11. 10:20:19

Jenei Gyula üzenete facebookon nekem:

"most látom a Mátyás halálának körülményeire vonatkozó kérdését. Nem tudok én sem pontosat. Viszont az Eső c. lapban lesz róla egy összeállítás szeptember végén... Ha megtudok valamit, előbb-utóbb biztosan, megírom... Üdvözlettel: jgy"

Alfőmérnök 2021.09.11. 23:35:43

@PesszimPista: Csatlakozom, jó volt olvasni Dudit és beszélgetni, vagy akár vitatkozni is az ide "járókkal" (Lujzával is).
Lehet, hogy érdemes lenne összegyűjteni Dudi többi nicknevét és blogját és belinkelni ide, ha már csak egy "emlékfal" ez a blog.
Köszönöm én is az együtt eltöltött időt.

heki 2021.09.12. 16:27:17

@Alfőmérnök: az ajánlott blogok (OLVASS! felirat alatt) közül egy-kettő az övé, ennyit tudok.
Coco vagy Hannibál lehet, hogy még tud más helyet is.

Alfőmérnök 2021.09.30. 19:07:58

@heki: Gondolom a Zappa blog az ő műve.

Lujza/Coco egyszer belinkelt egy blogot, amit ketten írtak, és csak tippem volt rá, hogy melyik bejegyzéseket írta Dudi. Most nem sikerült megtalálnom azt a hozzászólást, de még keresem.

Ez volt egy korábbi nickje:
blog.hu/user/108356

Ezen a nicken írt ide:
tartalmaskor.blog.hu/
Ide:
citera.blog.hu/

És ide a magyar-magyar szótárra (nem kevesebb, mint 1502 posztot).

Érdekességképpen, ez egy 2020-as hozzászólása egy korábbi vitájához oázissal (azaz Forgács Zsuzsával):
kkbk.blog.hu/2010/11/10/esterhazy_peter_5/full_commentlist/1#c38994170

Egyébként kommentelt a mandiner.hu-n is Frick László Intézet néven (regisztrálni kell, csak úgy lehet olvasni a hozzászólásokat).

Most hirtelen ennyit tudtam összeszedni, ha valakinek vannak még (bármiféle) információi (amik nem bizalmasak) Dudiról/Mátyásról, légyszi írja ide.

heki 2021.10.06. 21:01:14

Na, az Eső irodalmi lap új száma, külön blokkal emlékezik dudira.
www.esolap.hu/archive/95.html

heki 2021.10.06. 21:35:39

@heki: Darvasi és Závada is ír róla, elég szarul, szerintem.

Picsaember 2021.10.06. 22:31:40

@heki: annyit megerősítenek, h RM részéről lett volna igény vmi "befogadásra" a "közösségbe", ami viszont (a közösség) a jelek szerint nem létezett igazából, csak voltak a befutottak, a számon tartottak (pl. D és Z) és a többiek, és utólag persze éreznek vmi mulasztást. Nem tudom amúgy, van e vki aki tudott "kulcsot" találni a kissé elborultnak tűnő írásaihoz, akinek tényleg átjön, mit akart velük mondani.

Alfőmérnök 2021.10.07. 01:00:09

@Picsaember: Nem tudom, te olvastad-e a Sajátidőt, én sajnos (még) nem, de azt ő maga is jónak tartotta, és ha jól tudom, kapott is jó kritikákat. Tehát azt kell viszonyítási pontnak tekinteni, olyasmiket szeretett volna kiadni. Valószínűleg sok terve volt még, ami sok szerkesztői munkát igényelt volna, ahhoz, hogy ne "elborultnak" tűnjenek.
Amit itt és a különféle nickjein művelt, az más műfaj, mint a szépirodalom. Igaz, pont arra gondoltam, hogy a "Dudi-jelenségből" akár még egy szakdolgozatot is lehetne írni.

heki 2021.10.07. 18:11:46

@Picsaember:
nagyobbik fiam véleménye a cikkekről, facebookról bemásolva:

"Korrekt lett volna semmit sem írni, vagy konkrétan Rentz műveiről.

Ez az irodalmi én, ami emberi módon tipródik, emlékez, hiányosságait dajkálja, kevesebb a nullánál.

A darvasié egyenesen undorító hazugság és giccs"

nem ennyire sarkítottan, de hasonlóan gondolom én is.

@Alfőmérnök: szakdolgozat, ténleg, de ehhez azonban hatalmas háttérirodalom és lábjegyzetek tömege szükségeltetik akkor. :)

Picsaember 2021.10.07. 22:03:59

@Alfőmérnök: én se, csak ami a neten elérhető.

@heki:az biztos, hogy a pár tucat (?) embernek, aki olvasta a neten, nagy űrt hagyott.
Nekrológban szem van helye a "személyes viszonyom hozzá"-nak.
többször írtam neki amúgy privátban, hogy beszéljünk élőben Skypeon v ilyesmi, elhárította. Ő itt az író ambícióit akarta kiélni, gondolom.
Valóban, a műveire kitérhettek volna részletesebben.

Alfőmérnök 2021.10.08. 22:00:38

@heki: @Picsaember: Én megvettem a lapszámot. Vidéki Péter szerintem jól és értő módon ír róla.

heki 2021.10.10. 09:24:37

@Disznóvári: nem, mert nem szokott vita közben lelépni

Picsaember 2021.10.10. 13:02:00

Az Esőlapon már fent van mindegyik nekrológ, Benedek Szabolcsé és Vidéki Péteré nagyon korrekt sztem.

Alfőmérnök 2021.10.10. 14:20:38

@Disznóvári: Nemhiszem. (Vágyvezérelt gondolkodás.)

Alfőmérnök 2021.10.10. 14:21:06

@Picsaember: Igen, Benedek Szabolcs is elég jó.

heki 2021.10.13. 19:25:45

@Picsaember: @Alfőmérnök: @Disznóvári: Benedek Szabolcs írása teljesen őszinte és megható.
P. Nagy István verse modoros.
Vidéki Péteré meg alázatosan felsőbbrendű elemzés, kicsit tudálékos, de tök jó, irodalomelméletileg.

(Más kérdés, hogy dudi mit szólna az ilyen fajta akadémikus, érző, de mégis kicsit fontoskodó stílushoz.) :)

Alfőmérnök 2021.10.13. 22:14:50

@heki: Vidéki Péteré tanulmány, még csak nem is esszé, úgyhogy a stílusa eredendően kicsit akadémikus, stílustalan stílus, ez nem hiba. Szerintem Dudi sok ilyet is olvasott, úgyhogy gondolom őt sem zavarná (bár ebben a műfajban szerintem nem volt professzionális, ha jól tudom, nem járt bölcsészkarra, és szerintem filozófiát is inkább irodalomként olvasott). Figyelemre méltó, hogy a blogból is idéz, tehát azt is az írói munkássága részeként kezeli (a nicknevek mögé "bujkálást" is alkotói módszernek tekinti).

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2021.10.14. 14:49:59

@Disznóvári: jó lenne, de jó lenne
már bánom kicsit (nagyon), hogy elfogyott a türelmem hozzá

Alfőmérnök 2021.10.14. 17:41:48

@Picsaember: Igen, valószínűleg pár tucat ember olvashatta.
Ide írt, max. 10-15 ember az elmúlt években, és sacc per kábé max. kétszer ennyien lehetnek, akik csak olvasták. Gondolom a fénykorában (ami a blog.hu fénykora volt) biztos többen. (Én a főleg a reakció/mandiner blogon kommenteltem, akkor - úgy 10 évvel ezelőtt - a kommentelők egy része ismerte/olvasta.) Persze jó lenne látni a statisztikákat.

Apropó, hova lett Dinamuki? Ő itt állandó kommentelő volt, és nekem úgy tűnt, hogy elég jóban (talán személyes ismertségben is) van Firkkel. Hahó Dinamuki, ha ezt olvasod, nyilvánulj meg!

heki 2021.10.14. 18:03:27

@Alfőmérnök: egyről beszélünk, egyetértünk, mondtam tök jó elemzés és alapos a (beszédes nevű) Vidéki Péter írása.

de még eccer arra lennék kíváncsi, hogy dudi mit szólna ehhez? (Nem egy meghatódós ember volt, ahogy látom, kíméletlen volt a helyzetekhez, szituációkhoz, olykor barátjaihoz is.) Ugyanakkor meg volt azért egyfajta nyitottság is, hogy "mit szólsz ehhez?", gondolom nektek is elküldte több írását. De az öt írásból Benedek Szabolcs és Vidéki Péter írása érdemes és méltó az emlékezésre.

Érdekes, hogy Benedek Szabolcs gyorsan átváltott E.sz/1. sz.-ből E.sz/3.személybe, és ügyesen kikerülte így az önmosdatás-önfelmentés-önmagunkon meghatódás lehetőségét – Darvasival és Závadával ellentétben.

Alfőmérnök 2021.10.14. 19:01:52

@heki: Persze, nincs vita köztünk, csak én majdnem biztos vagyok benne, hogy Vidéki (ja, tényleg beszélő név) írásával meg lenne elégedve.
A többivel nem biztos.

Igen, nekem is átküldte a Áfiomot meg két kisebb írását. Viszont a kilétét nekem nem fedte föl -- amit tulajdonképpen meg tudok érteni, én sem szoktam bárkinek fölfedni, és volt már olyan, hogy megbántam, hogy fölfedtem.

Alfőmérnök 2021.10.16. 02:28:22

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Megvettem a Blogterráriumot, és látom, hogy Szamárfül és némileg te is részt vettél a szerkesztésében. Nem rosszak az írásaid benne amúgy.

Bármennyire is gagyi Závada írása, az utolsó mondatával egyetértek:
"Vigaszul már csak az szolgálhat, ha elővesszük és hozzáférhetővé tesszük Rentz Mátyás írásait, emlékeit és emlékeinket, ha beszélgetünk róla..."

Ez az ő részéről nyilván elsősorban azt jelenti, hogy a regényt, aminek ő volt (lett volna, de akár még lehet is) a szerkesztője, kiadják valamilyen formában (ehhez persze az örökösök hozzájárulása is szükséges).

Nekünk, akik itt olvasták -- és szerintem értették is -- őt, meg az a feladatunk, hogy megőrizzük azt a tudást, amit ő képviselt és átadott, és tovább adjuk azoknak akik fogékonyak és nyitottak az ilyesmire.
Egy kósza ötlet: például lehetne róla egy wikipédia-szócikket írni.

sadhen2 2021.10.17. 11:52:23

Sziasztok, döbbenten olvasom...
Körülbelül 8 éve tévedhettem ide a blogjára, amikor valaki linkelte egy írását egy levelezőlistán. Hol rendszeresebben, hol ritkábban olvastam, de mindig vissza-visszatértem. Mindig elámultam termékenységén, ezért az elején arra is gondoltam, hogy nem is egy ember írja a blogot. Sokszor nem értettem, de mindig találtam részeket, amelyek gondolatokat ébresztettek és sokat tanultam tőle, csakúgy mint a kommentekből az írásai alatt. Úgy emlékszem én neveztem el Dudinak.
Hiányozni fogsz Dudi!

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2021.10.22. 18:15:42

@Alfőmérnök: én csak örültem, hogy benne lehetek:)
tevőlegesen gáspár mari (neki mi volt a nickje?) szerkesztette, dudi ötletgazda, szerkesztő + mindenes volt, ő járta ki pl a blogtereseknél, Dobó Mátyásnál és/vagy a Miskolczy Csabánál (ő is meghalt nemrég) a pénzt rá

a könyvbemutató bulin én még fel is léptem..:D

a borítót is blogteres tervezte, nekem is csinált néhány illusztrációt pár írásomhoz (az ő nickjére sem emlékszem már:((

update, kislajos nicken illusztrált, itt van egy
hannibal.blog.hu/2007/09/18/privat_megvalto

Alfőmérnök 2021.10.23. 01:08:36

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Látszik, hogy ugyanaz csinálta a könyborító illusztrációjat, hasonló stílus.

*

Itt elérhetőek Rentz Eső-ben megjelent novellái:
www.esolap.hu/authors/32-rentz-matyas.html

Alfőmérnök 2021.10.27. 02:31:04

@Picsaember: @heki: @A Hannibal Lektűr-attitűd: @Disznóvári: @Wildhunt: @ripők: @Serény Vélemény:
Nehéz Dudihoz méltóan lezárni ezt a kommentfolyamot, most kísérletet teszek rá, Rentz Mátyás segítségével.
„Egy ablakon kinézni nem nagy dolog. Attól függ minden, hol ez az ablak. Ezen a franciaablakon érdemes kinézni. Számtalan ember egy életen át töri magát, hogy legyen egy ablaka, amelyen kinézhet, az pedig, hogy mit lát, attól függ, hogy hol tudott magának ablakot szerezni. Van, akinek olyan ablak jut, kinézni nincsen kedve rajta, ezért hátat fordít, és homloküregébe vetítődik a kép, mint ama barlang falára. Ha véletlenül magyarok lennénk, és úgy halnánk meg, ahogy Petőfi is kívánta igazán: nyugodt öregségben, ágyban, párnák között halálba bénulva, utolsó ablakunk két szemünk maradna, lassan elfeketülő mennyezetre nézne, az a titok, hogy miért éppen mi fogantunk, ekkor párosul utolsó gondolatunkkal -----
ban azt hisszük, hogy több ablak, mint ember, vagy legalábbis mindenkinek jut egy: megannyi ablaka van az Empire State Buildingnek vagy az Inyiverzityét Imenyi Lomonószovának. Az egészen kicsi ablakokon nem néz ki senki, egyrészt mert jobbára sokan jutnak rá (börtöncella, földműveslakás), másrészt nem is tartják érdemesnek (a Cukorsüvegre néző favellák) -----
Élt régen, talán egy bogár, fenyőgyantába ragadt, szemében páfrány levele tükröződött. Ez a bogár talán ugyanúgy halhatatlan, mint a -----
Vannak nyughatatlan emberek, akik nem elégednek meg a látvánnyal, amit ablakaik nyújtanak, igyekeznek minél több ablakot gyűjteni, a látványt ellenőrizni, kifutni, megtapintani, érezni, újabb és újabb ablakot nyitni.
Élt egyszer egy ember, kinek a nevét mainapság sokat emlegetik, aki azt mondta, az élet fontosabb, mint az irodalom, ezért kurvák valagába is belenézett, hogy újabb ablakot lelhessen – az irodalomhoz.
(…)
nincs vége”
Rentz Mátyás: Elíziom

peti1973 2021.10.30. 18:59:55

Sziasztok!
Amit csak tudtam, elolvastam Matyitól: 37 novellát, rengeteg blogtextet,a Sajátidőt és persze újra a Pisztrángot. Rentz nagyon jó író volt, és egyre jobb. Az Esőben megjelent kis tanulmány nagy tömör lett, kb. a tízszeresét írtam meg, de az Esőbe ennyi fért. Jövőre tervezem, ha támogatást találok, hogy írok egy monográfiát. Segítségetekre számítok. Szeretettel: Vidéki Péter

Alfőmérnök 2022.01.06. 00:56:26

@peti1973: Feltétlenül írd ide kommentbe, ha van valami fejlemény (vagy ha segíthetünk valamiben).

Burgermeister 2022.01.20. 16:02:49

Regen irtal. Mi tortent????

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2022.03.20. 10:37:52

Ha ezt megélhette volna ványadt ványatovits emlékkalamajka?!

PesszimPista 2022.12.16. 17:42:09

Eszembe jutott . . tán mert hiányzik, még úgy is, hogy személyesen nem is ismertem . . . ennyi.
Mindnyájótoknak békés, boldog ünnepeket.

Wildhunt 2023.03.07. 00:21:47

nem volt egy felejthető ember. Valamelyik irodalmibb téma alatt jutottunk el addig, hogy privát levelezésbe kezdtünk, ahol bemutatkozott. Én csak aztán olvastam el az írásait. Párhavonta én is visszanézegetek ide, talán míg a blog.hu nem archiválja a topikot.

PesszimPista 2023.03.11. 23:00:49

olvastam valahol: "bár gyakran szinte szociológusi pontossággal
dolgozik, leginkább az egyén, az egyéniség kap hangsúlyt. Nagyobb
gondot fordít egy-egy részlet kiszínezésére vagy egy beteges élethelyzet
meghökkentõ ábrázolására, mint arra, hogy a mû egy egésszé álljon
össze"
Milyen igaz. . méha magáról is írta . . talán.
süti beállítások módosítása