csődbomba – a csőbombától nem ám csak az a jelentéktelen döbetű különbözteti el.
 
„Legyen iskolabezárási moratórium szeptemberig”
/Osztolykán Emese LMP/
 
Most hogy az „önkormányzati” csődbombák szépen és a terveknek megfelelően puruttyázódnak [hajrá Gyurcsány Párt] itt az idő, hogy beszéljünk a motívumokról is. A csődbomba tervezői nem ezt és nem így akarták, de mégh az eredeti terveiknél is kedvezőbben sül el… . A FIDESZ ennen dicsősége szarába fullasztását a csődbomba kiagyalói [Szegény Feri & Co.] úgy 2007-2008. tájára képzelték volna el … csakhogy úgy látszik, nem csak a Vidéki Tanárnők meg a Vidéki Téeszelnökök lelkivilága ismeretlen Nemzetünk Fő Eszetokjai számára [ a szerző, ha megnyomhatna egy gombot, egyetlen enter-rel az LMP-t emelné kormányra – a szerk röh. & kiaka.] de a pógármesterek gondolkodását sem ismerik… Történt ugyanis, hogy az ország több mint 1000 pógármesterének a fejében pattant ki az akkoron zseniálisan egyedi-nek tűnő gondolat, miszerint ha már sikerült megtartania vagy megszereznie az áhított széket, nem fog tán csődöt jelenteni amiatt, hogy „Az Állam” [= Szegény Feri & Co.] nem finanszírozza az önkormányzatoknak leosztott állami feladatokat, jeccerűjen szólva pl az iskolák vagy az egészségügyi intézmények működését. …. Affélék vótak ezek zseniális pógármesteri gondolatok, mint amikor Pusztatahaófalván a sok büdösparasztya a nyárikonyhában vacsora után jazt a zsenijálissat agyalja ki, hogy az idén pedig hagymát duggat a feődgyébe, mer’ tavaly drága vót a hagyma. (minthogy akkor mindegyiknek az a zseniálisan egyedigondolata támadt, hogy kukoricát vet…) Ravasz a paraszt – baótba, meg a bérzinkúton osztán, amikó’ jaz ellenséges kulák kérdezi, na, mi lesz az idén a fődbe’, csak himmeg-hümmög, ireg-morog, tuggyistenfaszázik – de a zsenijális gondolattyát, miszerint hagymát duggat, nem árulja el. Namost persze a hagymagyuggatás hetében látja mind, hogy mind hagymát gyuggat. Vagy pénze nincsen, vagy még esze se  hozzá, mert még akkor is jobban járna, ha bukfencet vagy pl kukoricát vetne, de nem, ő josztán nem enged, az erősebb kutya baszik, maj’ lesz valami, majd ő ügyesebb lesz a hagyma eladásakor, amikor jeccere terem a falu határában egy Gellért hegynyi hajma…
 
A Falu Bőőccse pógármester  pl úgy vót vele: Szegény Feriék ugyan faszául kitalálták jezt a csődbombát, de majd ő kibaszik vélek, van ez a kötvénykibocsátás vagy mi az ő fasza (nagyon kevés a polgármester nő, de ők is a faszukra szoktak hivallgani, ha valamilyen „állami” kibaszást akarnának kifurmánykodni…) kötvénykibocsátással túléli a csődhelyzetet éééés most figyeljünk:
„aztán maj’ lesz valami!”
 
 … pl ez történt a Zónijónak a faluszépészetre kibocsátott támogatási mirjággyaival is. Mind a vidéki büdösparaszt most ezerrel sziggya a vót/jelenlegi pógármestereket, mi a jízfaszéjér’ kellettek a faluközpontokba a vízköpők, díszkivilágítás [legtöbb falu központja és főutcája este nyolc után szinte kihalt, csak éjjel 2 körül kezdődik némi mozgás, amikor is megéérkeznek a szomszéd megyékből vagy leendő járások területéről a HHH rétegek autói, hogy körülnézzenek a büdösparasztok kamráiban, grázsaiban tyúkóljaiban etc.]. A Zónijóban ugyanis el nem képzelhették, hogy a legtöbb magyar pógármester abban a szörnyű tévedésben fogja megpályázni a faluközpontszépítészeti zónijóspézeket: Abból majd szépen beugrajja a falut pl. a szenyvízcsatorna hálózat kiépítésébe. Vagy megmenti a [helyiintézmény]t, ami államifeladatot lát el önkormányzati keretre terhelt költségekkel. Najoszt kiderült, hogy ezeket a zónijóspézeket csakis a célfeladatra lehet fölhasználni… Nyilván a Zónijósok, ha csak sejtik is, hogy a kedves tagállamban nem a falu (és város)központzszépítészet a legégetőbb probléma, talán átfabrikálják a pályázatot a szennyvízhálózat támogatására…
 
Na, de kanyarodjunk csak vissza erre a mókás esetre:
 
Most ugye sorra zárják be az iskolákat s azért, mert ezek egyszerre történnek meg, ezért miért is- miért is ne lehetne központi akaratot, rendszer-t sejtetni ebben?
 
Kukkantsunk csak vissza a sok volt/jelenlegi pógármester 2007-es kobakjába vissza! Mire is gondolhatott a Település Bölcse (sokesetben Bikája is) , amikor nem hagyta a csődbombát szépen, úgy ahogy kell, kipukkadni 2007-2008-ban? Hát arra, hogy majd csak megbuknak   a lopcsalista szélhámosok [Szegény Feri & Co.] gyün a FIDESZ joszt sokállami pé’zekkel kihúzza űköket a szarbú’… Ez már mindjárt meg is magyarázza azt, mi az oka annak, hogy annyi pógármester váltotta színét az előző ciklusában csakis a narancsra… Igen ám, csakhogy ez a zseniálisan egyedi gondolat mintegy 1127 pógármester fejében szinte jeccere pattant ki. Ugyan egynémelyik helyiszintű értelmisegg, beosztott, jedzeő, pízügyes etc. ugatta a pógármesternek a kötvénykibocsátás veszélyeit, de hejába… nehogy má a nyúl mongya meg a vadásznak mija nyaúl? Maj’ tuggya jazt a pógármester[asszony] hogy mi a jó. Maj' a gyüvőre jaz gyüvőre lesz, josz' akkó' is maj csak kipattan a Falu Eszé-bű valami zsenijáliss gondolat...
 
…ugye a csőbomba lényege a két végének szakszerű bétapasztása a robbanó-és pusztító erő növelésére. Tehát a kedves és nagyon okos pógármesterek a 2007-2008-ra időzített csődbomba végeit faszánytossú leheggeszgélték s most így, hogy robban, még nagyobbat pusztít  --
/nevetés, taps füttyögés a jóoldalon -  függöny/
 
KÖSZÖNJÜK EMESE!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr552920716

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bosszúból: Jeles - Politikai döntés született 2011.05.23. 11:35:24

Janikovszky bezárásával a magyar közoktatás egy gyöngyszemét veszítettük el, kiváló pedagógiai programmal működött, amely kimondottan a hátrányos helyzetű diákokat segítette. Ha ez a "rombolás" folytatódik a közoktatásban, az ország nem tud m...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Steinmann Lujza 2011.05.21. 08:02:12

kivételesen:)) van némi ellenvéleményem.
Itt van most pl. a Janikovszky iskola ügye - bezárják, mert nincs elég gyerek (nem, náluk van elég, a másikban nincs elég, de nem azt zárják be)
és hát mi lesz a J. iskola épületében? alapítványi vagy egyházi ISKOLA - abba hogy lesz elég gyerek?
a zelempéről - mikorra érted meg, a zelempé arra kellett (volna) hogy EZEKNEK ne legyen kétharmaduk, csak ezt kevesen látták (láttuk) át.

Steinmann Lujza 2011.05.21. 08:05:12

az iskolabezárások: az összevonásokkal kezelhetetlen méretű, túlzsúfolt intézményeket hoznak létre a legtöbb helyen, ahol a nevelés funkció nem érvényesülhet úgy, mint egy kisebb intézményben, persze, ez már minőségi és nem mennyiségi kérdés
az oktatási reform pillanatnyilag semmi mást nem jelent, mint azt, mennyi pénzt lehet kivonni az oktatásból

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.05.21. 08:13:04

aki aztat találta mondani, hogy a máv, a kórházak meg az önkormányzatok adósságai egyszer úgyis belebuknak a nagy közös bödönbe, az le lett ugatva (én is).
mindemellett az önkormányzatok azért nem örülnek az intézmények központi átvételének, mert akkor nem a közgyűlés mondja majd meg, melyik iskolaigazgató jelölt hajlandó jóárasítva, megfelelő vállalkozóval felújíttatni a tornatermet, hanem a zorbán.

2011.05.21. 12:23:19

@bs395: Érzésem szerint erre a helyzetre is érvényes az a régi mondás, hogy "nem xartunk a kútba, csak a kávájára, és onnan belepiszkáltuk..."

kikoránkell 2011.05.21. 23:41:46

Kevered a kötvénykibocsátást az uniós támogatással, a működési hitelt a beruházásival, a csökkenő GDP-arányos finanszírozást a "kivéreztetéssel"(LOL), és egyáltalán, bármit bármivel hajlandó vagy összemosni, hogy alátámaszd egy fixa ideádat.
Ha kicsit is érdekelne a valóság, elolvasnál egy ÁSZ-jelentést.
Nem is tudom, láttál te már költségvetést? Arra van pénz, amire akarom, ha működésre kell, arra adok,legfeljebb kevesebb lesz a fejlesztés. Ha meg fordítva akarom, akkor bezárom a sulit vagy az ovit és mutogatok fölfelé. Persze, vannak előírások, de ki nem szarja le?! Ebben az országban?! Hadd idézem ide: " Azért vannak a jogászok..." stb.
Abban igazad van, hogy nem csak a fejétől bűzlik, büdös ez minden részében.

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 05:51:07

@kikoránkell: Túlságosan tudós is vagy, talán éppen ezért túlgyorsan olvasol és magoss motívumokban keresgélsz. Itten a zsigeriekről van szó, tökmindegy, hogy a "mit vessünk az idén" vagy "hogy szerezzünk ónijóspézeket" a téma... a lényeg a zseniális gondolat, ami egyszerre pattan ki 1000, 10000 vagy 99999999 magyar fejében, a lényeg az, hogy a kis mikrouniverzumok kellősközepén a személyek (pl pógármester, aki a saját zsenialitásának tudja be, hogy őtetet "választották") kitanál valamit... amit még többezer más is kitanál..
Ebből a szempontból: "Mijaza dzsdípí?"

Mindenki nagyonmagas motívumokat keresgél, pedig a motívumok a zsigerekben vannak bent, az emésztetlen nagy húskölöncök, ahogy eldugítják a vékonybélhlózatot, nembeszélve arról, hogy minden bensőség is zsigeri, tehát az elmeszesedett és zsírosodott érfalak, a szűkületek, a tengersok pia miatt fölösen többlettel kerengő 8 liter vér a már 5 liternek is szűkös hálózatban, a nők, akik Az ISteni Férfit kiszolgálják, pl a bukottpógármester öt macája 8ezekből hármat fel is csinált) összedugják a festékette hajzatú buksijukat az Isteni Fééérfit hogyan menthetnék meg és kavarhatnák vissza nagy foskavarások közepette a pógármesteri székbe... Az index sztár"+újságírói" nem is tudják, mekkora szorikat hagytak ki, amikor nem mentek le terepre olyan exsetek eránt, amiben "fideszes pógármesterjelölt" "fideszes pógármestert" győzött le...

137000 nő fejében születik meg a zseniális gondolat, hogy a festékette "hajzatát" mattfekete raffia hatásúra festi

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 05:55:47

@kikoránkell: Láttam már pár költségvetést és amit te itt gyakorlati példaként emlegetsz, az a dicső mlt és a "zseniális gondolat" vót a pógármesterek fejében. De pl Szegény Feri ugyanezt adta elő a zónijónak, amikor a kedves anyósa művészi technikája bevetésével hamisította meg az ország költségvetési adatait, a zónijónál meg beszóltak neki, hogy ez már itt minknálunk kiment a divatból még 1992-ben...

Cigány használtakkumulátor felvásárlókkal szoktam így üzletitárgyalni, nincen erre időm, mielőtt kinyitja a száját, azt mondom neki: "200 Ft-ot darabjáért? - akkor inkább a használt akkumulátorokkal lesúlyozom a frissen ragasztott műanyagpadlójkat, még úgy is többet ér nekem, viszlát! Kb így jáűrunk, amikor ónijósokat akarunk átbaszni költségvetési témákban. ott az olyan zseniális könyvelőművészek, mint Apró Piroska néni, Debby Harry lyánykorában mentek ki a divatból...

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 05:57:04

@méhészborz: Ez pompás momndás, de a vége íg van. "...és onnan V A L A H O G Y A N belepiszkálódott..."

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 06:01:14

@bs395: Lemaradtál pár hónappal a trendtől, ma TÖKMINDEGY KI CSAK VIGYE basznak már a pógármesterek ilyen apróságokra, hogy ki mondja meg, ki lesz az iskolaigazgató, csak legyen iskola, ma már ez a tét, fűnek, fának és bokornak is kínálják az iskolákat, nem csak vissza az államnak, sőt , azért nem akarja visszaadni az államnak, mert fél, hogy bezárják. Magyarországon az az érdekesen eltérő helyzet pl a zónijóval szemben, hogy itt vége annak a településnek, amelyiknek nincsen általános iskolája, a középiskola nélkül maradó kiváros pedig mehet a levesbe... Ott tartunk, hogy a szakácsnőkúreló kövér kattólikus (tótául meg a hozzád hasonló harcosok tekintetében a klerikális ármány) egyháznak is ? - még a krisnásoknak is odaadná az iskolát, csak ne kelljen becsukni, lehet őtülle az jisteny fasza is az igazgató...

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 06:07:40

@Steinmann grófnő: Amikor át kéne kellni a túlsó partra, van 12 kishajó, ebből lyukas 7, akkor valahogy nem érdekli a menekülőket a zsúfoltság. A grófnőt, ha én lenné Csili Csala bá' a tréfás öreg gazfickó, megtenném álomtitkárnőnek, tallózza a lyukas flottát és kúűggye át a túlsó partra a még nem nagy lyukasokkal a 879 férőhelyen az 1379 utast... És akkor vannak még más ágazatok is, pl egészségügy. A legújabb divat az, hogy a betegszállító maszekoknak a nemzet szemefényéért ráfizetéssel kell beteget szállítaniuk (mint zsírbbüdös geci vállalkozóknak ugye...)
ha Csili Csala bácsi lennék, minden panaszos ágazat öszes emberét az utcákra küldeném, természetesen Fényes Fő A Városunk utcáira -mióta ugyanis az utcai csürhülés üdvüös és illatos, a részegen a fatörzsnél húgyozó vállapdobáló börtönőr pedig egyenesen hős, szerintem ez tetszene az agymosodáknak is :D

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.05.22. 06:12:19

@magyar-magyar szótár:
jajjhagyjálmár, zárják ők maguk is, hogy hunvaldi értelemben hasznot hajtsanak :-(.
mert ha ugye központilag zárják, akkor központilag is van kilobbizva, hogy melyik legyen "újrahasznosítva", és abból ugye a jutalék is a központba kerül. viktor kb azt lép meg, amivel szegény feri fenyegetőzött.
az egyházi iskolákról meg: oda jártam. nem kell a mese. kiállt az igazgató, és közölte, hogy itt nem a továbbtanulásra vagy az életre nevelnek (szó szerint), hanem rendes keresztény embereket. hogy hol itt a kizáró kitétel, arról kérdezd meg őt, nem én találtam ki, hanem a papok, hogy összeférhetetlenek.

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 06:20:10

@Steinmann grófnő: Bocsásson meg grófnő, de ön tökhülye a politikához. Az én faszom már pisiléshez is töpörödött, de még az is tudja, hogy az LMP gründ*olásának dehogy is volt a célja a kétharmad megkisebbítése, akik kitalálták az LMP-t BASZTAK a kétharmadra, mert ha nem akrtak volna kétharmadot, akkor a 2008-as csőd idején hallgatnak a liberális köztársasági elnökre és az előrehozott választásokat preferálják, a Bokroségetés előtti MDF is talán-talán bepréselődött volna a parlamentbe. Az MSZP se lenne széjjelbaszva és e z e k -nek, ha nincen kétharmada, akkor az annyi, mintha 49%-uk se lenne. Nem lenne 2/3-ad, de akkor nem lehettt volna elbaszni az IMF keretet. Az LMP grundoló kb az ön színvonalán politikaianalfabéta kishülyék, akiknek nem lenne szabad "más" politikával foglalkozni addig, amíg a Grimm mesék üzeneteinek felnőtt verzióit (pl Piroska és a farkas) meg nem értik. (Politikaiul arról szól Piroska és a farkas, hogy 12 éves és 7 hónapos leánykák nehogy azt gondolják már, hogy cicázhatnak és megszopathatják a 47 éves földbirtokost, aki cselédlánykákból tart háremet)

Svejci álompolgárként jókat röhögök a helyzeten, ahogy az LMP "kétfrontos" sőt, háromfrontos" küzdelmet víjj és pl az "MSZP"-vel (nem is hanem Szegény feri-vel is szembeszáll

Nézze grófnő: Én pl semmit nem foglalkozom a labdarúgással, mert annyit sem értek hozzá, mint Ön a politikához, Ő ugyani napi bekajálói szintű "politika irát érdeklődő" személy, de én a foci iránt még bekajálói szinten se értek... Annyit tudok, hogy ma Magyarországon nincsen egy FIFA követelményeket alulról szaguló stadionunk, viszont ha lenne is, nem lenne mindegy, hogy ki és hol építteti... Inkább ne legyen, de pl Bűnös Város-ban ne épüljön... főleg nem "Bűnös Pógármester akaratából"

Az a határozati javasélatom kedves grófnő, hogy ha vitázunk, akkor pl fitness vagy outfit témákban

pl mi a helyzet a könnyű, hálószövésű kardigánnal és az ugyanolyan anyagból és színnel (pl olívzöld??)készülő kötött rövidujjúblúzzal fehér plisszírozott szoknyával? és az ilyen együtteshez hol vegyen parfőmöt az úrhölgy?

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 06:24:32

@bs395: Tele vagyunk vá5teszekkel, akik "bion bion " előre hooogy láttak mindent (ebben jeles Tokfalvi úr, aki negyedévente ünnepli ennmagát efféle bejegyzésekben, amiknek fő témája, hogy ő mennyire-de mennyire megmondta ezt előre

Ami különben nem nehéz, mert ez az utcasarki okádék amiben szar gyanánt nyakig vagyunk, tényleg emlékeztet grendadírmarsra is és az ananászkockák poprikoosch lében tűnhetnek krumplikockáknak is... ANNYIRA közelről már ússe ellenőrizzük...

Szerintem a káoszban nincsen, aki ne láthatna olyan részleteket, amiket ő bion memmondott ám előre és régen is...

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 06:31:29

@bs395: Itt, pl, aki nagyon jól megmondta előre, az Sólyom László, de ugye a Sólyom-fikázás trendje miatt most ki gyomrának esik jól aszondani, hogy "Hülyeséget beszéltem, de Sólyom hoóóógy látta azt előre, hogy ---"

de hogy témát váltsak: Pl az MSZP útálói közül jónéhányan pompásan szórakoznak azon, Szegény Feri hogy bassza torkon a "párt"-ot. Pedig egyáltalán nem ez az érdekes az ügyben, hanem a frakció megkaparintása... Erősíthető az a motívum is, hogy a frakció java úútálja Ferit, mint a gennyes kelést, de sokkal brilliánsabb az, hogy a frakció háromféle alkotórészei egyként arra kényszerülnek, hogy bekapják ferikének... tövig a csummáját is. (ugye, az egyik fele, aki a "előrelátóan" üldöztetési okokból kavarta be magát a biztos 50-be, a másik(igenkis)része a Vidéki Tanárnők és Téeszelnökök (a haladóbaloldal HISZNEK FERIKÉJÜKBEN MÉG MINDIG!!) a harmadik rész pedig mondjuk a LaMóP (Lampert Mónika Párt)

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 06:32:45

@bs395: Értesz: hogy a történelem iránt érdeklődő személynek 1998-tól 2011-ig odáig kellett eljutnia, hogy Lamperth Mónikának kénytelen szurkolni...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.05.22. 06:34:14

@magyar-magyar szótár:
ez a bio-bion kormányzati kommunikáció volt, még az elején, amikor azt hitték, hogy. nem kell ehhez váteszség, csak általános iskolás matematika, meg a tudat, hogy a számlákat valamikor ki kell egyenlíteni. lehet bonyolítani, hogy milyen jogcímen, mint kikoránkel, de kétlem, hogy sokat változtatna azon, hogy nincs pénz.
(egyébként ugyanazt a kritikát kaptam, hogy a máv adóssága az nem a központi költségvetés fejezete - nem tökmindegy, ha ki kell fizetni, hogy melyik zsebem üres?)

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 06:37:23

@bs395: Abba a hibába esel, amibe legtöbb "szellememberünk": az eseménekbe túlságosan is valamiéféle "rendszer"-t látsz bele. A nagy kavarodásban tényleg úgy tűnhet, hogy az örvényeket kavarják, holott a tehet5etlen sodródás kelti csak azokat.
Ezen szoktam a leginkább röhögni, hogy (főleg a gyűlölettől vakon, "inspirációk" alapján mindenki valami kolosszálisan hatalmas ve6zérlőlófaszságokat sejt mindenek mögött, hogy ez DIREKT így történik.. és ráncigálnak analógiákat (kétségtelenül lehet ebben a szarkavarásban apró részletekben hunvaldizmusokat felfedezni

csak az alapot tévesztik el: Hunvald nem tettes, hanem áldozat. Igaz, saját önnhittségének és nagyképűséének is áldozata. De aligha hiszem, hogy a helyében más jól jöhetett voolna ki a slamasztikából...

És ez a baj az analógiagyártásokkal: maga, amihez "párhuzamot" sejtesz sem az, aminek látszik, hátmég akkor az optikai csalódás, ami "párhuzamot" mutat.

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 06:42:30

@bs395: Nézd meg a magyar szellemiéletet, kik hol vannak a pl a piaristáknál végzettek közül, de most ne a sztárokra gondolj. Voltaire a jezsuitáknál végzett. nagy filozófusaink a 70-es években végeztek a "kommunisták" alatt ugyebár (és a ko9mmunisták filozófiaszakán a képzett antiklerikálisnak KELLET teológiai ismereteket szereznie és kollokválnia is, hogy eredményesen harcolhasson a kövér szakácvsnőkúreló eszmeerőszakolósokkal ugye...)

Ilyen régen voltál már gyerek, hogy nem emlékszel arra, az iskola mennyire nem képes ideológiailag befolyásolni:

Voltaire tényleg okos volt: sose baszogtatta a jezsuitákat hiszen ott köszörülődött ki az elméje... abban a suliban...

Arthur Rimbaud is egyházi iskolába járt, magyar fordítója pedig Rónay György nagy katolikus írónk, gondolkodónk, Esterházy Péter egyik nevelője (aki kriptokatolikus egyébként, csak sz6ólok :D )

Azt is elárultam már neked, hogy egy rabbiképzős papírt én többenézek mint 9 év bőcsészkart.

Talán-talán medreszé-be nem járatnám a gyerekemet.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.05.22. 06:45:25

@magyar-magyar szótár:
a válság meg a csőd még soha senkit se akadályozott meg abban, hogy hülye legyen, és még tovább ássa a gödröt.
a mindenkori szempont minden egyes döntésnél nem a racionalitás, vagy a hosszú távú stratégia és prioritások játszanak szerepet, hanem a személyes sértettségek és anyagi érdekek. mindegy, hogy minek hívjuk, tervnek vagy sodródásnak hívjuk, a motiváció és az eredmény ugyanaz, max a mérték különbözik.

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 06:46:23

@bs395: Sokan nem értik a hozzád hasonlóan gondolkodók közül, a mai katolikus egyház hogyan érhet el eredményeket... hát egyszerűen azért nem értitek, mert a kép, ami bennetek él a katolikusokról (meg az egyházról) köszönőviszonyba se nincsen a maivalósággal... csak egyet említek, a páőpa enciklikáját az internetezésről, amit egy kövér szakácsnőkúrelős spanyol kocsisatyák ellen küzdő spanyol honlaról kellett kibogarásznom... Az ember, ha modern katolikusegyházbaszpogatást akar olvasni, a Mindenhatooooo segítségével spanyol antiklerikális honlapokat kell tallózzon, mert amit te is képviselsz a katóllikusbaszogtatásban, az kb a múlt század 50-es éveinek legeleje a szövőgyári népnevelő aktívák szintjén...

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 06:47:27

@bs395: Így van, a személyessértettség-nél már jól kapisgálod a valójában zsigeri motívumokat (lásd a Köztársaság tér átnevezése...)

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 06:48:20

@bs395: Azt nem ismerik föl e z e k , hogy amikor bosszantani szeretnék az ellenséget, akkor is Szegény Feri kótájából malacbandáznak...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.05.22. 06:48:39

@magyar-magyar szótár:
a katolikusokat akkor basztatom, amikor akarom. ez a hobbim. ott nőttem fel, mint voltaire, ők tettek ateistává (mint azt már párszor megbeszéltük). ahhoz, hogy az 50-es évek analógiái ne üljenek, ki kell halniuk azoknak, akikre ülnek (merthogy biza ülnek), papok is, meg hívők is.

magyar-magyar szótár 2011.05.22. 06:57:30

@bs395: A legnagyobb számban a szolgáltatások közül a temetéseket adják ki a katolikus papok, akkora a forgalom, gyűjteményemben van olyan eset, amikor már a ref. papnak kellett beugrania kattaólikkus temetésen (természetesen egy ref. pap nem olyan mint egy mai trendicsek harcos, ő tudja a katolikus liturgiát, mert tanulják a lelkészképzőn, ez az elavultság, hogy ugye, ami ellen harcolunk, azt kéne ismerni is) Úgyhogy leginkább már sírokat püförésztek, már még az egykor fehér műkő is zúzmó-sárgaződ, benyőtték a dudvák... Annyit autózik naponta egy mai átlagos vidéki katolikus pap, mint valami pékáruterítő furgonsofőr...

A zsidók nélküli (tehát lengyel) antiszemitizmushoz tudnám hasonlítani a mai kattólikusbaszogtatás csapáseredményeit... Sírokat püföltök, sírokat... hehehe

Pl Ratzinger úr pápaként valóságos [II. János]Pál-fordulást tett.. az önfelkent kattaólikusbaszogtatók valami képzelt Ratzinger-t püförésznek (holott reformpápa ő.. csak pl...)

természetesen az egyénnek mindenhez joga van: tudok olyanokat, akik Lady Gagyi-ban személyiséget látnak, akinek filozófiája van meg minden, diregt felszabadíccsa szegények gondúkodását... szabad persze ezt nekik, de énnekem meg szabad rajtuk röhögni...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.05.22. 07:02:57

@magyar-magyar szótár:
a vallásos temetés képmutatás. nagyapámat se a katolikus, se a református nem volt hajlandó eltemetni, mert felekezetek között házasodott. te jössz.

Steinmann Lujza 2011.05.22. 08:42:15

@magyar-magyar szótár: a leírás alapján idősebb vidéki hölgyről lehet szó, Yardley-től valami szolid, klasszikus, nem rafinált illatot ajánlanék, a Lavendert vagy a Peonyt

a politikához: érdekes, férfi kommentelőket soha nem szoktál így cikizni, hogy járjon inkább focimeccsre, vagy motorozni, horgászni, talán nem csoda, hogy nem tiporják itt egymás sarkát a női hozzzászólók, de ezt már annyiszor megbeszéltük, ez egy macsó blog

Steinmann Lujza 2011.05.22. 08:46:27

@magyar-magyar szótár: hogy mit tennék?
Ha ennyire nincs lóvé, nem engedtem volna el adót a felső sávból, és elkezdenék pénzt behajtani. Munkaképes korú? évek óta semmit sem fizet be? havi tízezer ft államfenntartási hozzájárulás - hidd el, a legtöbben könnyen kifizetnék, mert csak papíron nincs jövedlemük
és egy roppant egyszerű pénzbehajtó módszer: 2% áfaemelés pl. ruházat, cipő, műszaki cikkek, pia, cigi - a vevők észre sem vennék, de milliárdok folynának be
a költségtakarékosságnak van egy olyan szintje, amikor már nem a megtakarításon kell gonndolkozni, sokkal inkább azon, honnan lehetne pénzt beszedni rá

egyszerű példával: ha egy család szarba kerül anyagilag, nem a gyerek iskoláztatása és az apuka szívgyógyszere lesz az első, ahol lefaragnak a kiadásokon

budai zöld 2011.05.22. 17:29:14

@Steinmann grófnő:
Egyszerű példával: mivel a család szarban van anyagilag, jó lenne, ha a szívbeteg apuka rendesen szedné a gyógyszerét és kevesebbet járna kocsmába, a gyerek pedig többet iskolába, ha már fizetjük neki.

Tudom, naiv vagyok, de én reménykedem benne, hogy a mostani szerzettjogtiprásoknak legalább annyira célja a teljesítménykényszer (-elvárás, -mérés, -számonkérés, -díjazás) bevezetése az oktatásban és az egészésgügyben, mint a költségfűnyírózás. Persze, ez egy kicsit nehezebb, ráadásul még szerzettjogtipróbb, mint a sima költségfilézés.

Steinmann Lujza 2011.05.22. 22:09:37

@budai zöld: egy amolyan "bezzeg" iskolában tanítok. Nem elit intézmény, egyáltalán, tele problémás, motiválatlan gyerekkel. Attól bezzeg, hogy nálunk már évek óta ez van, a tanárok mind jóval a kötelező óraszám felett tanítanak, az épület 120%-ra kihasznált (és ősztől felmerült a DÉLUTÁNI oktatás, hogy elférjünk, miközben a város tele üresen álló iskolaépülettel az összevonások miatt).
Az eredményeink jók. Tehát a teljesítménykényszer már évek óta megvan. Ezzel együtt tőlünk ugyanúgy mindent elvontak, az iskolának filléres gondjai vannak féléve, a tanárok jövedelme úgy 25-30%-kal csökkent. Ebben reménykedtél, hogy mindenki így jár? hidd el, semmi más, mint fűnyíróelv, nálunk rengeteg a problémás gyerek, de ugyanúgy elveszik tőlünk az iskolapszichológust és a gyermekvédelmis kolléga státusát, mert az nem jár. Szó nincs minőségi javításról vagy teljesítménynövelésről Egyszerű spórólás folyik, méghozzá ész és mérlegelés nélkül. Viszont a kormány remekül kommunikál, mert elég sokan olyan naívak, mint te, hogy majd "teljesítmény" lesz itt.

magyar-magyar szótár 2011.05.23. 01:44:25

@bs395: A gyakorlatban a helyzet erősen a középkorira emlékeztet. Nagy divat pl az egyházitemetés, ÁLTALÁBAN a plébánosok , tisztelendők, esperesek , lelkészurak s nők a halál kaszájára küldik az ilyen divatmajmokat, akik egyháziadót nem fizetnek, de ezt a pompás szolgáltatást (ill. temetést kérik). Mindig vannak azonban atyák, akik úgy vannak vele, mint Jézus is volt s rántanak rá: megadják a kért szolgáltatást azzal, hogy hömm, hát ez is egy alkalom... Az a véleményem, hogy a haldokló akarata a döntő... ha szeretem, igyekszem teljesíteni a kérését, ha pl az utolsó lehelletével aszongya, kurvannyát a szakácsnőkúreló zabáló kövérpapoknak, akkor legyen az, ha férgeket akar eteni testével legyen úgy, ha azt akarja, hogy a hullája arcába hulljon a hamu az égetőmester cigijéről, akkor meg legyen az. (Mondjuk a szóróparcellás buli számomra van olyan röhejes, mint neked a kővvér kattólikús papos szertartás)

Namost az a gond, hogy az ateista álláspont tartása a végsőkig igen nehéz. Sok-sok nagypofájú emberrel találkoztam, egész életében kek, rátarti, büszke volt, ámde a halál lehelletétől inába szált az egész életen át tartó bátorsága. Pl a lélegzetvétel természetes, az ember nem is gondol véle, de ha pl 27 hónap alatt iszonyú lasúsággal fullad meg, akkor kezdi másképpen tekinteni az ő kis univerzumát (kicsúszik az egodeista világkép centruma...)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.05.23. 06:21:34

@magyar-magyar szótár:
"divatmajmokat, akik egyháziadót nem fizetnek, de ezt a pompás szolgáltatást (ill. temetést kérik)."
nem értem, miért csodálkozol az egyházfikázáson, mert miként a kommunizmus sem az elmélettel, hanem a gyakorlattal egyenlő, úgy a kereszténység se az enciklikákkal, hanem a keresztények cselekedeteivel azonos, pláne a kléruséval.
amúgy egyházi adót magyarországon mindenki fizet, aki fizet jövedelemadót, hogy a püspök úrnak lehessen béemvéje.

I_Isti 2011.05.23. 09:14:46

@Steinmann grófnő: Biztos, hogy igazad van. Ha az oktatást fejleszteni akarnák, akkor több pénzt tolnának bele. Sokkal többet. Pénz nélkül semmit nem lehet csinálni.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.05.24. 13:07:00

ezt már szeretem

már hogy a kommentizét

meg hogy mindenhol / brhol / akárhol lehet egy jót elempézni

mintha az bármit is számítana

ON

Demszky/Kósa/Botka/stb is paraszt - már hogy a rafkósrészeg, nem ajózan értelemben?

csak kérdem

PesszimPista 2011.05.24. 23:07:58

MMSZ! (és utolsó sorban . . . minden egyéb itten kóricáló egyed! :-D)

Sok kitartást (bár ebből eddig sem mutatkozott halandókhoz mérhető hiány), és hosszasan kitartó, jó egészséget kívánok kigyelmednek további munkájához/szórakozásához, mint ahogy minden hozzászólónak, akit billentyűzet-forgatásra/koptatásra ihletett (pl. akár) eme poszt (is).

Újra a fedélzeten! (Ha minden igaz.)

Üdv mindenkinek:

PP
süti beállítások módosítása