Feminismus und Film sind in Deutschland in den vergangenen Jahren vor allem durch Zahlen in Beziehung gesetzt worden: Der Frauenanteil an den Filmhochschulen beträgt 40 Prozent, nur rund 20 Prozent aller Spielfilme entstehen unter der Regie einer Frau, das Ziel von Pro Quote ist 50:50 in allen Bereichen.

Aki dudás akar lenni,azt tudjuk,hová kell mennie.

Aki filmrendező szeretne lenni,annak moziba kell járnia.

Filmeket kell néznie. Nem kell annyira jól megtanulnia rajzolni,mint Fellininek. Lehet költő is egyébként, mint Pierre Paolo Pasolini. Vagy hatmilliárd ember néz bele a világba,de például aki filmet szeretne készíteni,mint Frelle Petersen is erre tette fel az életét,azértmindent nem muszáj megtanulnia,Petersen pl operatőr és vágó is valamint írja a filmjeit,mint Tarantino. Aerrólmár sokat írtam, hogy a jó író szerintem született dramaturg/nem szorulna rádramaturgra. Ez azonban messze nem azt jelenti, hogy ha valaki jóíró,akkor essen neki a filmrendezésnek azután, hogy 12éven át a legszuperebb stúdiumokon szerzett a filmírásrólpapírt és Joe Esterhas volt az egyik tanára.

A filmrendezőnéz ki a fejéből,denemkellakét kezekét hüvelyk éskétmutatóujjábólkivágóablakot csinálnia,egyszerűen belelátja a látványba a kivágást.

Ez olyan,mint a fotóművésznek az az ujjbegye,amivel a kioldóra nyom. És ami miatt a fotóművész egy 99Ft-os Pajtás-salkülönb képetkészít,mint egy fotóművészeti egyetemet pl fotókémikusi papírokat plusz szemináriumokat,tanfolyamokat és mesterkurzusokat végzett jaj-annyira akaró.

 

Húúú, vajjon mi lehet még az oka annak, hogy valaminek a művelésében nem helyesek a nemiarányok! Akivel pl mnár előfordult,hogy menstruálva lkellett kamiont vezetnie,depláne traktorral szántania,az 12 óra egyseggel.

nagyon furcsát fogok mondani:mindegy milyen és mennyi papírt szerez a filmkészítő,ez még nem menti föl a minél több film megnézése alól.

"Nézze doktornő,most bukna meg 34-ik alkalommal a forgalomban vezetésből,de tudja mit? De igérje meg, hogy a falun kívül soha nem fog vezetni."

/Vizsgabiztos,1997./

 

Ugyanez a gond jelentkezik a képző-és zeneművészetben is. Megszületik egy Kis Mozart Szingapúrban,a szülei feládoznak mindent, hogy ez a kis Mozart megtanuljon Mozartot játszani,elhozzák pl Salzburga a Mozarteanumba. Óriási-ugyanakkora zseni a kis Hsziao ,mint a kis Amadévolt egy különbséggel,jóformán egész életében a maximum,amit hallott Mozart volt.Zseniről beszélünk,túléli Mozartot és 67 éves korában ír valamit,amit Debussy a la Mer-rel meghaladott,de szegénykém ezt honnan is tudná,amikor a kis szorgalmasan tanuló életében nem hallhatott Debussy-t. Hát akkor Bartók Bélát,aki Debussy-bólkövetkezik,bár ifjúkorában Richard Strauss zenéjéért is odavolt -köszönjük Debussy.

 

És Sztravinszkij pedig Debussy-t haladta meg.

 

De most mit csináljunk,ha hiányzik még a nőikvőtához 37,5%? Helyre kell állnia a nemek arányának a Bezzegisztáni zeneművészetben,gondosan ügyeljünk az arányokra,tehát adjunk pénzt Gigi Latkiewicz-nek , aki egész életében többet,mint amik a kö9telezőek,nem hallhatottvolna, ha órkon telókázásés cseteléshelyett figyel,így elkerülte a figyelmét az, hogy Maurice Ravel Bolero címenmár 1927.végén felvázolta azt,amitő,mivelnemRimszkij-Korszakovtól tanulta a hangszerelést ésamikorRimszkij-Korszakovbólkellett vizsgáznia,a tanárúgy tolta át, azt az egyszem hangszerelés szakoslányt,nehogy lány nélkülmaradjon már az évfolyam.

picsakaranyaferfipicsa50noipicsa50.jpg

Aki picsa akar lenni,menjen a picsába. A picsában lehet csak igazán megtanulni,mi a picsa.

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr8016563250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása