Többször is próbálkoztam rámutatni a Globális Spekulalista Fejlődés kb 2 éves-re rövidült teljesfordulati tempójára.

A japánok mai respektje kb a múlt század utolsó évtizedében volt még jogos is, amikor Kína a Másolókorszaknak abban a szakaszában járt,amiben a japánok a 70-esévek elejéig.


A '90-es években Dél-Korea még kb 10-évvel előzte meg Kínát és ott járt,ahol Japán a 80-as évek elején.

Kulturantroplógusokállnak értetlenül Kína, Dél-Korea és Japán egymásból nem is értelmezhető óriási nagy különbségein.Jegyzeteik szerint ugyanis a kultúra ott is Nyugatról [Kínából] terjedt el Keletre [Japánig]. Többek között ezt bizonyítja a három népírása vagy konyhaművészete is.MaKínában a legősibb kínai étel,amit ismernek,az Cso tábornok csirkéje és a feltalálója, egy akkor 94éves séf bácsi öt éve még szerpelt egy fagyasztottkajazabálóknak gyárott fejlettnyugati televíziós picsaműsorban.

Ennek megfelelően ma a legősibb kínai ételeket Dél-Koreában ehetni,pl a szusi XIX.századiinverz formáit,amiben kívüla halés belül a rizsa. Vagy a hordókban rothasztott halat.

Kínában a másolókorszak véget ért,kivéve a minőségbiztosítást meg a vállalatirányítást és a mérnöki fashion-t,mert azt Dél-Koreából másolják.

Nos,minden mindennel összefügg, és a májamnak annyira drága kulturantroplógusainknak az általános iskolában és Földrajz órán kellett volna figyelniük:

Kína - Birodalom,végtelen Szárazföld

A Koreák: Félsziget

Japán -szigetek

 

barna arcbőr - kulturantropológiailag (részlet)

Kína - paraszt vagy,a napon fizikai' dógozol

Korea - egészséges bőrszín

Japán -alsóbbrendű,pl kínai vagy koreai kétlábú  állatfajta bőrszíne és a déli szigetek tudatlan bennszülöttjeié

A fordulat,amiről Kínával kapcsolatban az oiropidok [Vancouvertől el,Keletre Vlagyivosztokig élnekoiropidok,viszont aKínárólmindent csak rosszultudókkb Bécsnélleszakadtak..] Nem szeretnének tudomást,ahogy pl 12éves nők anyukái sem szeretnének mindenről tudomást... pl a kislányuk skalpgyűjteméynérőla telókájuk videótárhelyein...

Kínában a másolás már a 2000-es évek elején retro-korszakosés a sajátos kínai humor [-> óvodás bruhuhu ] tárgya volt.

 

Akkor kezdtem el kapisgálni, hogy Japán körül valami baj lesz,amikor mmegtaláltam a képeket meg videókat arról,hogy a Japán Gépészmérnöki Tudomány akkoriállása szerint roncsautókat halászhajók fedélzetére speciális rakoncákkal feltornyozottan szállítják föl Honshu szigetéről Vlagyivosztokba.

Negyedszázaddal ezelőtt találták föla japánok azt a törvényt,amivelagépjármű-belpiaci eladásokat az újautó szekció javára szerették volna élénkíteni,8 éves autót,teljesen mindegy,mennyi futásteljesítménnyel,irracionális tovább forgalomban tartani. Van japánban Volkswagen Malac Passat meg VW GolfII-esKlub,mégPeugeotKlub is van,aMercedes Klub (csak balkormányos ésnémetcimkékkel gyárilag matricázott európai importMercivellehet ebben taggáemelkedni) .. de ez a japán középosztályolyan szórakozásaiközétartozik,mint az aranypor evés vagy diáklányok tartása a "Másdik Feleség" kategóriában.

Az tűnt fel, hogy a vilgvezető japán mérnöki tudományok kereteiben lejárt Programozott Futásteljesítményű autók Vlagyivosztoktóla Dél-Uralig lefedik a teljes orosz felhasználói szegmnst. A youtube fölfejlődésével,aki tud oroszulésismer orosz keresőszavakat, 180-190 cmmagas,medvemancsú és atomrészeg embereket láthat japánautót szerelni.

Studebaker teherautó - a II.vh alatt a szovjetek fogták és egyszerűen lemásolták.Aztán pedig Mao Kínájában a szovjet verziórólkínai másolat készült. Ennyit arról, hogy mit találtak fel a zseniális japánok a múlt század 50-eséveiben...

https://th.bing.com/th/id/R01b900b7d8db3df47b79f94b7c9f333b?rik=cgOOGg%2fOuGJm%2bQ&riu=http%3a%2f%2fstudebakerpictures.com%2fpics%2fStudebaker.1945.StudebakerUS6_2845.jpg&ehk=Xn4uPkR2Uu0H%2btuNyyFuHODA07um2YR2BwJHkAwoe2I%3d&risl=&pid=ImgRaw

A japán autóépítésnek is a lényege a modulrendszer. [-> szovjet szinestévé] A különböző team-ek részfeladatokat kapnak,részeredményekké lesznek a tökéletes munkáik tehát.Aztán jönnekakész ,odulokat összeillesztő csapatok,pl a valamilyen fontos és rendszeresen cserélendő része a motornak amotorbeillesztést vtervezőrészleg gondosmunkájakövetkeztében a váznyulványtól 0,3mm-re kerül, vagyis a 10 percesmunkát csakakkorlehet elvégezni, ha egy órásmunkával kibuktattad a motort.

"Hagyjad a magas motívumokat addig,amíg az alacsonyakkal nem végeztél!"

/Morgan kánonja, basic/

Viszont ha megtanultad ezt egy Hondán,akkor tudod a Suzukin is. Vagyis a Subaru-n.

Évekig törtük a fejünket autónepperekkel meg -buzikkal, hogy a faszban lehetséges Szibériában a -12 fok meleg udvaron a szabad ég alatt Sztalinyec 400 B szerszámkészlettel japán belpiacos NISSAN-t japán belpiacos Daihatsu és Mazda (tehát nem Ford,mint itt Európában,hanem japán belpiacos Mazda-Mazda) alkatrészekből megjavítani.

Egyszer aztán hasraestem a színemben porosodó Riga 12-es mopedemben és rájöttem,mi az oka annak,hogy az oroszok sufni körülményekközött szerelik azokat az autókat,amiket a márainkább csak legendás japán mérnöki tudománydollárban számítva milliárdosköltségekkelgondolt szerelhetetlenre tervezni.

 

Történt ugyanis, hogy a Szovjetúnió Kommunista Pártja KB egyik  bizottságának alosztálya csoportvezetője utasította a KGB-nek a távol-keleti flottánál dolgozó két matrózát, hogy vásároljanak Japánban egy mopedet és azt adják majd le Vlagyivosztokban a főpályaudvaron a kollégáiknak.A tök részeg matrózok bementek az első japán mopedboltba és megvásároltak egy "japán" mopedet,ami egy Sachs német moped egyszerűen lekoppintása volt.

japan_muveszet.jpeg

A japánok mindössze néhány külsődolgon módosítottak, valamint a gyújtásmegszakítóban egy tengelyre applikálták a pozitív és negatív kábeleket [->  általános iskola, Fizika tantárgy] ,a japán precizitást egyetemesen jellemző ötletükkel,miszerint kis bakelit alátétekkel szigetelik elegymástól a pozitív és negatív lapkákat. Természtesen a tengely,amire ráhúzták a pozitív és negatív'at, a testel a motorvázra. A japán laboratóriumok pormentes területek,légkondicionáltak, stb. A próbák során semmi baj nem volt ezzel a zseniálisan &  jellemzően japán szisztémával, csak akkor ha pla mopedet akár használatba is vették és pl vidéki falvak vagy vidéki városok poros útjain.
Amihez képest a Szovjetúnió útjai.

Nincs az a mérnök,aki ezt a Beépített Hibát ki lenne képes küszöbölni.
Még kismotorszerelő szakmunkás sem.

Ugyanis a kismotorszerelő szakmunkásképzés egyetemet végzett tanmérnökei szerint a félkilós félkézkalapács,az nemkismotor szerelő szerszám.

Viszont az idült alkoholista,magát már teljesen hígagyúra piált 24éves szibériai aggastyán,ha beszart alatta a Riga gyújtása,fogta a favágéjtó kis fejszéjét,rávert a deklire a gyújtás táján és a rezonancia lerázta a nedves porszemcséket,amik rövidre zárták a pozitív és negatív pólusokat.

"Gyerekek,egy egészen egyszerű hasonlattal jellemezném a korai egyetemi szintű kisérleti atomreaktorokat. Bicikliztetek már biciklivel, amin semmilyen fék sem volt? Megvan?

...nnnna.Akkor képzeljetekel egy Maserati versenyautót fék nélkül:ezek a mai korszerű atomerőművek. Nagyon, nagyon mennek, amíg valamiért meg nem kéne állni. És a fékutat nem méterekben mérjük ezesetben, hanem napokban. "

 

/Gödény Csaba,fizikus,általános iskolai tanár és 1978-tól hegesztő apaksi atomerőmű építkezésen/

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr9616487216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása