2009.11.05. 06:27
Szovjet Szinestévé Szindróma
Mindenki ismer ilyen vicceket, mint pl Kismotor Szerelő Szakkörön a tanárbácsi ökörködik a Riga-12 moped gyújtásával: kalapáccsal szereli meg. URH* a gyereekeeek! Magyarázat a következő: A Riga-1 mopedet a szovjetek úgy fejlesztették ki, hogy Vlagyivosztokba hozattak egy japán kismotort, vonatra rakták, majd a "fejlesztőintézetben" lemásolták. A Riga gyújtásában egy csavarmenetes tengelyre van feltéve +/- kábel, pozitív, negatív, kondenzátor felől, stb. ÉS ezek között pártized milliméter vastag apró bakelit szigetelő alátétkék vannak. A por, a kosz miatt összezárnak a pólusok, a kalapácsütés keltette rezonancia meg lehet, hogy javít a helyzeten..
*ÚgyRöHögtük
A Riga mopedek gyártását a 1965-ben kezdték meg a Vörös Csillag (Sarkana Zwaigzne) gyárban, hivatalos nevén: RMZ – Riga Motozykl Zavod (Riga Motorgyár) és a késztermék, Lettország fővárosáról kapta a nevét, arról a városról ahol született. Így lett Riga a neve. Ugyanezt a blokkot Ukrajnában a Verhoviná-ba szerelték.
A szovjet szinestévéket is így fejlesztették, néhány modul Grundig, sok japán TV-részegység, persze átfedések voltak, fölösleges fűtőáramköröket kellett hűteni, etc. A magyar tévészerelő pedig úgy tette robbanásmentessé a szovjet televíziót, hogy az alkatrészek mintegy 30%-át leforrasztotta és kihajította a jóffrancba vagy más készülékek javításához használta föl.
kép forrása
retronom.hu
A posztszocialista népneveléssel is ez a baj. Nekünk csak az import a jó: hamarabb elmegy amerikai tanulmányútra egy megélhetési kisebbségivezető, semmint visszaköltözzön abba a szociális közegbe 3 évre, ahonnan vétetett. Állítom, okosabb lenne cigányügyekben az a Horváth Aladár, aki elment voltna a Karcag Déli Cigányváros-hoz közeli iskolába 3 évet tanítani, mint aki kétszer is amerikában hawájjzott ösztöndíjon.
A mi cuccjológussaink new yorki gettókurvák vallomásaiból akarják , jaaaj, előre tudni a bérkocsis utcai lányok lelkivilágát. Jól be is szopják a kurvameséket, és bevallom: meg is érdemli a sorsát az összes cuccjológius, aki 1-3 hónapos "mélyriport"-ok után , 60 éve elavult amerikai apartheidellenes irodalomból álmodik magyar társadalmi víziókat.
A minap Obamán koppantak éppen Népünk Nagy Tanítói a nyálas & stréber bezzegóperenciáskodásaikkal.
Az amerikai apartheid 1950-60 közötti állapotából semmiféle következtetést nem lehet levonni a magyarországi cigányság problémáinak megoldásához.
Észak-Carolina, 1950.
Magyarországon a téeszbrigádban vagy a bányában vagy a téglagyárban egy kannafedőből ivott cigány és magyar. Az igazibarneválban az első Júlia napon a Júlia nevű cigányasszony ugyanúgy kap csokit, egy szál szegfűt és puszit Júlia napra a munkatársnőitől, mint a magyar -csak éérdekes módon ezeket az eseteket nem tekintik cuccujológusaink. Minél lentebb megyünk az alföldimentalitású zsíarmagyar rétegekbe, érdekes módon annál kevésbé tapasztalunk az amerikai apartheiddel összevethető eseteket. A busz hátuljárta nincsen kiírva, hogy BROWNS ONLY, hanem ott a cigányasszonyok vastagon részletezett pornyószövegekkel (Basszátok meg, az este úgy kiszoptam az uram faszát, becuppant a szeme golyója is az agyába, heee!") űzik el az őket frusztráló kikent, sprészagú magyarasszonyokat, romungróul nő-ket, meg diáklányokat, hogy együtt - egymás között lehessenek és a döghúslevet eresztő szatyrot a szabadonhagyott ülésekre tehessék. Amikor már minden kényes magyarasszonyt elűztek, hangnemet váltanak.. és ugyanarról beszélnek, csöndes egyszerű szavakkal, mint más asszonyok, akár parasztok, betegség, gyerekek, az ember megin' elgépezte a pézeket, Kamatolós Szívike Pesten szőrtelenítette a ppiccsáját, a Hajas szalonyba jár. A cigányság önmagát is szegregálja -de erre nincsen a cuccjológiánknak import készrizsája.
KANYAR: Megmutatom az alapot, ahonnan eleve más utat vett az afroamerikai polgárjogi mozgalom:
Míg az USÁ-ban a fehérek hófehérbőrű embert is a feketék közé számítottak, ha csak pletykaszerűen elterjedt róla, hogy nigger származék ÉS MOST JÖN A LÉNYEG, az ilyen hófehéret is a fekete közösség befogadta, addig nálunk az asszimilálódott cigány nem szeretné már magát a cigányok közé számíttatni, a szegények zsírján meggazdagodott cigány királycsávó kiveteti a gyerekét az iskolából és magyarok közé járatja, akár a szomszéd faluba is. A XIX. századi fekete közösségek fillérjeiket kuporgatták össze, hogy egy tehetséges gyermek a közösségből orvos, ügyvéd lehessen. Ilyen összefogás soha nem volt a cigányságnál és nem is lesz. A cigány értelmiségi (egyébként csakúgy a magyar is!) nem illeszkedhet be oda vissza, ahonnan vétetett. Sokan nem értik, Balogh Artúr kolléga őrültködéseit és azt a sikolytozást, amivel az entropikus zsivalyt próbálja áttörni (persze lécci-lécci rendes cigány módon pozitívdiszkriminációt kér a blogszolgáltatóktól). Mit tehetne Balogh Artúr: azok az amerikai afroamerikai közösségek, ahol az értelmiségi visszamehet a terepre TENNI (pl ügyvédként) a népéért. A magyar cigányértelmiségi elmegy inkább messzire prófétálkodni. Vagy rossz lelkiismeretében gizdáskodva jópofizva kompenzál, amikor visszamegyen a jóügyért uszítani. De azt már nem teszi ki az ablakba, miket is mondtak neki - mint pl Mohácsi Erzsébet sem tette ki, mikeket is mondtak neki a 'téglási cigányaszonyok. De akkor is: nem összeadnak a pestrűgyütt magasértelmiségi megélhetésicigánykisebbségivezető kezébe cigánypénzeket a cigányfelemelkedésért, hanem azt kérdik: HUN A PÍZ? HOZTÁ' VALAMIT? A cigányság belsőszegregációját senki nem meri kutatni, a kasztrendszer áthághatatlan falairól senki nem mer beszélni. Arra, hogy lapátnál csákánynál mért csak sötétbőrű cigányt, "magánzóként" pedig inkább magasabbkasztbéli fehérebb bőrűt látni , hiába is kérdeznek rá kuntakinte-nyégerek... Ha nyégerezés, akkor a világosbőrű cigány [roma] nyégerezi le a "teknyősöket", "olájokat". Eleve a cigányság egységes roma kisebbség-ként való definiálása is beteg, elméletieskedő mélymagyar értelmiseggi tévedés: rosszul felfogott, import politikaikorrektségből egykalap alatt tárgyalnak kisebbségeket: Amit megélhetésiörmények harcolnak ki, azt próbálják a különböző magyarországi cigány népekre ráhúzni. Erre a nagyrakás tévedésre már csak hab az az elbaltázott hülye magyar cocjológius polgárpukkastásnak szánt rémesjövőképe, amit a Cigány Koszovó -ban fejtegettem. A cigánypolitika nemileg is szegregál és szexista, mindig csak a fűrfiak, az ámberek, a hímneműek beszélhetnek, holot a legnagyobb igazságokat idősebb, 50-és a halálközötti (azaz max 60 éves...) cigányasszonyok tudnák megmondani. Én olyan cigány kisebbségi felvilágosíjjóműsort csinálnék, amiben ezek a bölcs öregaszonyok mondanák meg a tutti és nem az élettől elrugaszkodott Mohácsi Viktória, Mohácsi Erzsébet meg Járóka Lívia. Ezek az öregasszonyok megmondják a tuttit, a mindeneket, a pézek hova lesznek, mikeket művelnek és miért a lyányokkal, de még a gyerekekkel is.. Egy kórházi főorvost hiába kérdezünk, dddeee, majd fog a kamerába beszélni! ... de ehhez a coccojológijusoknak és a mediális néphülyítőknek ismerniük kéne a cigányság viszonyait a kórházi dolgozókhoz.
nem is annyira mellékvágány: egyáltalán, az egyik legmélymagyarabb vonás: nekünk minden főleg importból jó. Ehhez kontrabasszusozott be pl a médiában, hogy a Danóbijosz rággyótól kezdve a megnemmondommelyik félbulvártévé Barátok közt című sorozatáig majd a külföldi tulajdonos tudja, mi kell a magyarnak és ez az oka annak, hogy a Barátok közt csak időnként kerül köszönőviszonyba a magyarvalósággal, valamint az egyetlen olyan retekműsor, amiben még van valami sajtossan magyaros megengedve, az a Fábry-só, a többi import. A K+F-től a netokratív néphülyítésig minden úgy van szedve & vedl've, másoktól ledobott, kikopott, kicopyrt, lecopyzott, tildezet -fódozott HTML hártyás, Beatles Bibliás , gatyóban becsempészett, kotongumibankitojt, ésatöbbi. Már még a Bóódogg Kádárkorban viccelődhettek azokon a vállalativezetőkön, akik feltétlenül nyugati tanulmányúton voltak kénytelenek tanulmányozni az aztán úgyis adoptálhatatlant, mert konnektor se volt hozzá. Nekünk nem volt jó a gyárifejlesztésű egy, de alumíniumhengeres-acélperselyes 350-es Pannónia, nekünk Yamahát kellett koppintani, feltétlenül. (Természetesen ehhez a szükséges tanulmányutak bővséggel, pl a francia piac felderítésére Kaliforniába !!!...) [350-est hirtelen csak vas-és kéthengeres cross-t találtam, de ez se gyönge! ] A nemrég kipruttyant un "társadalombiztosítási refómm" detto ugyanígy készült, nem is tudom, mi lett volna a brainstormingerekkel, mert már 2007. június végén bedöglött az ötlet, de szerencséjükre a FIDESZ népmozgalmat indított a halvaszületett agymenés verbális leölésére, így vihették a balhét is [elfojtott kuncogás, marokbaröhögés, tettetett felháborodás a jóoldalon...]
Hogy jön ide a szovjet robbanós szines tévé? -hát úgy, hogy a mi cigánykérdésünket olyan cucjológiai felvetésben tálalják vezérlő értelmiseggjeink, amihez a naptár még kb 1989-92-t mutat, a szakkifejezéseket meg 60 éves amerikai apartheidellenes malasztokból másolgatták ki, mint pl a gettózás -t. Persze az is lehet, hogy rmegélhetési romavezetőink elégedettséggel szemlélik, ha a szegények zsírján élő kamatoló rasszizmusvan! híjjoma zombuccmantot! felkiáltásokkal tagadja meg a rendérnek a gépjármű elelnőrzés, most azt nem ragozom, hogy bezzegamerikában a rendőrautó webkamerája előtt mi következne ekkor... Ennyi vót a felzárkóztatás, hogy megtaníjjottátok nekik a raccizmusvan!-t meg a híjjoma zombuccmantot? Bárki ölte meg a szerencsétlen cigányokat az elmúlt évben, az utolsó pillanatban, akarva-akaratlanul sziveskedett ahhoz a szájjalcsinálóknak, hogy mégis a lejárt szavatosságú ónkelbensz készrizsáikkal továbbra is elboldoguljanak. Nem is tudok erre mást mondani, mint átkolódni: Csirkét belezzen mind az a Pestország alatti maszekbarneválokban két hétig, aki a tatárszentgyörgyi mártírok tüzén sütögéli politikaipecsenyéjét! Vagyis, ha a cigánykérdésünkből ki lehetne szedegélni a sok fölöslegeset és bezzegamerikai importból összelopkodottat és merészelne végre valaki terepezni* is, de rendesen, nem roma-médiaértelmiségi módra, rosszlelkiismerete kompenzálására egy hat órás uszító hakni kereteiben, többre is mennénk, meg nem is lenne "robbanós", Cigány Koszovó -val hujjogatós. Csak ugye, mindig a politika, egy nemrobbanós cigányüggyel nehézkesebb politizálgat-gatni, most megint választás gyön , megint szükség van a proletáriátusra... majd gyüvőre... majd aztán... majd megvárjuk a 2012-es előrehozottválasztásokat és azután... sztán... tán... n.. ..n.
*terepezni - muszáj néha elhagyni a tanszéket és lemenni vidékre- cocojológijai szakkifejezés
20 komment
Címkék: cigánykérdés szovjetszinestévé
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Humanic (törölt) · http://macso.blog.hu 2009.11.05. 09:04:04
A Dizájncenter eredeti, de az meg korábban a Hócipő rovata volt, onnan vitte el Fábrisándor, mondván az neki saját écája, jogos tulajdona.
Nemigen tudok most hirtelen saját ötletet a magyar tévék házatájól, pedig visszamerengek a múltba is.
Tévécsinálásban az amerikaiak még mindig jóval előttünk járnak, mink csak utánozgatjuk őket, mint oroszok a motort, cigánypolitikusok King tiszteletes követőit.
Ez van.
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.11.05. 09:53:44
Egy este a rokonaival áthívták őket a szomszéd echte amerikaiakhoz vacsizni-inni-bézbólmeccset nézni. Szórakoznak, ahogy a filmeken szoktak, az amik persze bő nyállal hülyítik a vasfüggönyön túlról érkezett ufót, hogy így ámerika, úgy ámerika, szabadság földje, kolbászból kerítés, mindenki egyenlő. Egyszer csak elfogy a pia, a bézbólmeccs pedig még a felénél se tart. Mi lesz, mi lesz? - vakarják a fejüket a helyiek. Mondja a haverom, hogy itt van a sarkon egy krimó (tök átlagos, hosszú pultos, rendes helynek nézett ki, mint a filmeken - nem hülye a haverom), ugorjunk le oda! OODAAA?! De oda a nigrók járnak! - húzta erre a száját '56-os és echte vállvetve.
Csak az amerikai szisztémához tettem volna hozzá ezt. (Esetleg még:
Riga moped drága kincs,
Jó ha van, de jobb ha nincs.
Elöl-hátul szerelheted,
A hátadon cepelheted!)
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.11.05. 10:44:30
(ami CCCP ugye:)
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.11.05. 10:45:40
értem én,bolonpesti, hogy mitnehogyne
de mit és hogy, az is érdekelne
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.11.05. 11:41:36
(dunántúli tanártanonc gyakorló tanítása borsodban, 1999.)
@A Hannibal Lektűr-attitűd:
böjte csaba, máltai szeretetszolgálat, stb.
harmadannyi pénzből kétszer annyi eredmény, mert helyileg csinálják. annyira heterogén a cucc, hogy nem lehet országosan megkeretezni - vagyis lehet, csak elég tág lesz.
másrészt ugyanaz a gond, ami a többségnél is, hogy ti. maffiaszerűen elosztják egymás között a dolgokat, szigorúan no rasszizmus. gyakorlatilag le kéne választani a vezető réteget, és elzárni a társadalomtól.
bármelyik nap megtörténhet.
magyar-magyar szótár 2009.11.05. 12:21:00
Ach, ezek a gaz csuhások: Kozma Imre Monoron a cigányokkal építtette meg a cocpoltházat, igaz, papíron nem mutat olyan jót, mint egy hatcsaládos háztartásra háromfürdőszobát követelős, viszont nem lakják le, mert nem ingyírpotyára vaót, hanem a munkájukból. Viszont valahogy Kozma monori kisérletéhez nem is gyugtak annyi vidijókamerát, meg még az aladárokok se vonultak ki.
Nekem még van egy maszek ötletem, afféle cigányasszonyerő (gisy womanpower) minden hatalmat (=pézeket) az aszonyok kezébe. Aszondom én, inkább fecsérelődjön el a pénz havi 4-5 na danyontot csokival, paradicsommal gépsonkával meg somlóival zabálós banánTevővrsenyes napba, minsemhogy az ember dobozossörök formájában vegye be meg gépezésekkel játsza el.
Nem véletlen, hogy a szociális kártyáról nem a cigányasszonyokat kérdezgetik, hanem a mennyei molosztokkal tejjes megmondóértelmiseggijeket! Mit tudja azt Ferge Zsuzsa néni, mikekre mennek el a segédek, hát ki az a bolón' aki bediktálja a cucojológijus riprtyába, hogy mire. Típi az otthonkáját osz aszongya, aligílünk, minden asszony szoknyájával igyekezik a család szígyenét takargatni-ja! De azt hiszem, a Gyenei Mártát ismeri A Tanárnő, őtet megkérdezhetné, ha akarná...
magyar-magyar szótár 2009.11.05. 12:22:03
RoFä 2009.11.05. 14:28:11
Fogjál száz magyart, adj pénzt a kezükbe fejlesztésre, jótékonyságra, stb...kilencvenkilenc valamennyit el fog lopni belőle. Ha cigány, ha nem.
Mondanám, hogy én nem, de ha jobban magamba nézek, simán. Lennék valami alapítvány kurátora, próbálnám becsülettel, de simán lehet hogy kerülne céges kocsi a pénzből meg tanulmányúton megszakérteni hogyan jótékonykodnak Provenceban vagy hogy a camargue-i cigányok szociális helyzete...
Csaba testvér meg a többi hasonló szent sajnos kirívó példa
(Tegyük hozzá, hogy itt nagy a kontraszelekció: általában eleve az kerül pénzosztó hely közelébe, aki akar kerülni, és persze szívjóságból akar...Ö
Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.05. 14:43:21
Állati vicces ez a blog, csak nehogy valaki komolyan vegye!
Nem értem miért jó az almát a körtével vagy a sárgabarackkal összehasonlítani?
A romákat a koszovói albánokkal vagy az USA-beli feketékkel? Tök más történet.
Esetleg az ausztrál benszülöttekkel hasonlíts őket össze, ha azokról hallottál-e már egyáltalán! :-)
Azért Hajrá! :-)
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.11.05. 14:47:20
az embert nem nagyon zavarja a vezetőség gazdagodása, ha közben az ember is gazdagszik.
ám ha megélhetési gondjai vannak az embernek, viszont a vezetőség továbbra is csak gazdagodik, akkor berzenkedni kezd.
így volt ez a pestisjárványnál, a francia forradalomnál, meg még egy halom más alkalommal.
vagyis a mérték és az asszimetrikusság az, ami számít.
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.11.05. 17:17:18
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.11.05. 19:33:26
a pestisnél az elit fogta magát, és jó messzire szaladt, és nem engedte be a pórnépet a falak közé. aztán meg nem győzött panaszkodni, hogy a kevés túlélő a járvány levonultával mennyit általlott kérni a munkáért, mert kevesebb munkavállaló maradt majdnem ugyanannyi munkára.
és lehetett volna dellával is tenni ellene: versailles-ban a kertet a kor műszaki csodájának számító vízemekővel öntözték, de palotában max hordozható budi volt, az se nagyon ürítették, úgyhogy minden sötétebb sarokban és folyosón szarba lépett az ember az aranyozott freskók és bársony faliszőnyegek alatt.
a boldogságba ne menjünk bele, mert az elég nagy átfedést mutat a szabadsággal, mainek három formája van: az indifferencia, a nincs mit vesztenem, és a megvan mindenem - ebből a legutolsó a legritkább, de van :-).
heki 2009.11.05. 20:30:04
játszod az értetlent, vagy Real?
15-20 éve már Pesten találkozót tartott (rendszeresen?) az amerikai harcos polgárjogi tapasztalatokkal bíró négerek csoportja és a helyi (magyarországi) cigányság erre fogékony (?) rétege, a helyi (pösti) liber értelmiség jótékony pártfogása alatt.
Nem tudom milyen tapasztalatokat adtak át a színesbőrű polgárjogi élharcosok, de az eredménye egy nagyszerű jazz jam session volt például az Új Színházban, anno 90-es évek.
És volt ez rég.
Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.06. 08:11:47
Ezt most miért írod?
A cigányok hülyék ha az USA-beli feketékkel hasonlítgatják magukat össze, tök más minden, a történelem, a kulturális háttér.
Komolyan mondom, nekik az ausztrál benszülöttek körében kellene tapasztalatokat gyűjteniük, de azt szégyelik.
Ez valami olyasmi lehet, mint a nagyonmagyaroknál a finnugor nyelvrokonság! :-)
(Az ausztrál abo-knak is más a történelmük, de a jelenük hasonló!)
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.11.06. 08:52:26
akinek megvan mindene, semmije sincs: niiincsegy göncöm, amit felvehetnééék! vagy. áhúzzunkittnincs semmise.
akinek nincs mit vesztenie, az valóban szabad ergo boldog, addig, míg a nagy szabadságában rá nem lép a mellette álló lábára
az indifferenciát nem értem, de mindegy is. a boldogság nem anyagi alapokon áll, ahogy énekelte anno mező józsi is: nem lehet boldogságot venni, a szegény néha gazdagabb. és amiről azt hittem hogy szép lesz, csak egy múló pillanat. :)
magyar-magyar szótár 2009.11.07. 06:12:50
magyar-magyar szótár 2009.11.07. 06:17:49
magyar-magyar szótár 2009.11.07. 06:22:46
A cigány végzetről Lakatos Menyhért óta nem írt senki merészebben és.. kegyetelen-igazabban... És bizony a Füstös képek már több, mint 40 éves...
magyar-magyar szótár 2009.11.07. 06:31:44
Az asszonyok pl nagyon szeretik a ricajt, ez afféle ordéjjtozás, a magyarok azt hiszik, nag a baj, ölnek valakit, holot a fiatalasszony a rettenetes sikoltozással és acsítozással cak a szerelmét fejezi ki ifjú embere iránt, namost, ha szétköltöztetik őket a faluba, kényes magyarasszonyok meléje-e, hát.. szíg'ellene úgy acsétani. Magyarok közt csak nem lehet pucéran szőrenyövéséig a gyereket, alyányt meg kb 7 éves koráig meztelen kiengedni (70-es évek...) muszáj kerítést építeni, meg feszt a vita a kutyákon... muszáj budit ásni, szóval a kultúrális különbségek miat kényelmetlen [korlátozott] a lét a magyarok között.
Aladár a gettózással alapozta meg a jövőjét, komfortnélküli 10 négyzetméteres putrikból a régi cigány nagycsaládi hagyományoknak megfelelő, egy nagy, hatalmas konyhára szolgáló négyszobás, kinti budis -ami EGY [1] lépcsőfok a budinélküli udvara szanatszétszarós léthez képest - házakat építettek, ezt az öteletet gettózta aztán az Aladár, hogy híres pesticsávó lehessen. Ez a gettózás az egyik legnagyobb verbális bűn, amitcigány cigány ellen -bár jószándékal- elkövethetett. Aztán a gettózás átalakult, ma már a gettóöntudat, a ganxtalét, a villongások lemásolása (a spanyol harlem vs afroamerikai harlem .. stb) ganxtarap stb..
"Kétes elemek.. patkányok" -hogy Győrffy Miklóst, a "liberálisújságírás etalonját" idézem szó szerint...
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.11.07. 19:19:59
a városi gazdagok igen, dem int tudjuk, ők nem az elit :-)
az elit szépen bezárkózott.
akinek nincs egy gönce, amit felvehtne, az nem gazdag, hanem pénzes proli :-) aki gazdag, az érzékeli a minőséget és az értéket.
akinek nincs semmije, az ritkán lép a mellette áló lábára, inkább fordítva szokott történni.
az indifferencia meg a közöny, az érdektelenség.
énekelni meg arról is énekeltek, hogy nehéz a boldogságtól búúúcsúúút vennnniiii :-)