Rögtön a végévelkezdem,amikorasúlyosnáci diktatúrában,aholnincs demokráciaéskizárólag kormánypárti a sajtó, tavasszalis hónapokra be voltzára a Hungarian Parliament, szóvala paraszt bekapta ésleis nyelte és viszi már

 

...az elhízott, hájas autókereskedő házaspármég az utcán integet a köcsög parasztok után,akik bevették

 

8-9 liter benzint fogyaszt a kamuautó.

Persze hybrid.  Van benne egy "elektromos rendszer", ami "rásegít". Amúgy is minden elektromos a motorban,pl a szelepvezérlés vagy a turbó lapátjainak a szögállítása is elektronikus.

a futóm/kerékzaj akkora az autóban,hogy nemlehet benne beszélgetni menet közben

 

külső hőmérséklet12fok-Celsius:A kezed ráfagy az ajtó kopogóbelső borítására

A futóműpáratlan:Egyszerrekeményés túlpuha, az aotólibeg és szélérzékeny,mondjuk a parasztok,akik ezt a típust választják,annyira nyomorognak, zömmel kp viszik 6 millióért, ritkán hajtanakgyorsabban 90-110-nél.

kamuauto.jpg

Ilyen paraszt segge alólkétévesben 18000 km-rel 4,5 milla... ha valaki minden áron kívül nagy, belül ahhozképest kis utasterű autót szeretne. Az üléskárpit a legundorítóbbműszál,természetesenmit akar az ember azért a szaros hatmilláért,a műanyagok is undorítóak.

 

Mondjak valami jót,többet is tudok,az autó festés-minősége pompás, a papírvékony lemezeken.

500000 Ft-os XX.századi autó 8-9 literes fogyasztással

A sávtartóasszisztenst példáulnemlehet kikapcsolni ésolyan durván rángat bele a kormányyba, ahogy Részeges Lyacibágépjárműoktató tudott 1984-ben  a Nagypolák kormányába belerángatni, ez ember elgondolkodik, hogy szeretne-eamagyar útviszonyokközött birkamód (gyárilag jóerősen be kell húzódni a felezővonalhoz,de meg ne próbálj néptelen úton ráhajtani a felezővonalra kanyarban,mert kiveszi a kezedből a kormányt az algoritmus)...természetesen ilyenkor az embernekrögtön a síkostéli utak jutnak az eszébe, amikorez az asszisztems akkor belerángat,de a cél piactélen az ilyen drága ótóját garázsban tarcsaja,és a viselős strapa kocsijával jár-----------------

 

Valódi zöldszempontból az ember a két (=3...) literre gondol: Hová a faszba megy el két liter benzin ahhoz képest, hogy egy XX.századi autó gyakorlatilag a motorban az injektoron és a gyújtáson kívül kívül nullaelektronikával, ugyaanilyen teljesítménnyel 6,2 litert fogyaszt 140-nél (ez a hybrid kamuatómeg 140-nél 9,2-őt...) Egy valódizöld nem akar érteni az autómechanikához, egyszerűen ez a plusz 2liter (ami három...) ejti gondolkodóba, valahol ebben a XXI.századi kurvára-egy-környezetkímálő rendszerben elfolyik az a benzin... szevasz/Tschüßi XXI.századi autó

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr4916255892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serény Vélemény 2020.10.24. 18:41:54

Ez a számmisztika kiborító. Tulképpen van egy élethelyzet, amibe nap mint nap kerülök:
- Magyar út (= az út széle kátyús, töredezett, a padka nem is létezik.)
- előttem egy smkp. (segédmotorkerékpár.)
- a gyökér felfúrta az 50 köbcenti helyett van neki legalább 70, vagy nyolcvan.
- ami azt jelenti, hogy vagy tud menni 70-85-öt, vagy nem.
- én haladnék minimum 85-tel.
- szembe kamion.

Szóval a számmisztika, nyomaték, lóerő, meg a 48v mild hibrid nem érdekel, az viszont érdekelne, hogy ha hátul ül az összes gyerekem, mellettem a feleségem és van még némi cucc is az autóban, akkor ha odalépek a gázra, akkor meg tudom-e előzni úgy az smkp-s gyökeret, hogy ő se boruljon bele az árokba, meg én se kenődjek fel a kamionra?

Vagy csutkára le kell fékeznem, mert a marhának tud menni ugyan a gyökér felfúrt szarja 75-tel, persze csak akkor, ha az út enyhén lejt, viszont az út szélén nem tud menni, mert az ugye a fentebb részletezett magyar út, ezért néha be kénytelen kóvályogni akár a sáv pont közepére is...

Megnéztem egyébként a s Vitara-xCross-ról néhány infuencer videót, de amikor egyik hülye influencer sem tudta, hogy konkrétan hogy működik az a 48v mild hibrid, és mindegyik gyakorlatilag csak a hülye marketingmantrát és bűvészkedést ismételte, akkor rájöttem, hogy hagyjuk a fenébe az egészet.

Frick László Intézet 2020.10.25. 04:00:25

@Serény Vélemény: Tudja valaki,hogyan működika 48V hybrid? Gyakorlatilag:
-állítólag gázelvétel/fékezéskor alassításban részt vesz,az energiát visszahasznosítja.Ehhez képest a motorfékje kb,mint egy automataváltósnak, azaz gyak.:semmi. Üzemanyaagfogyasztása,mint egy 1500-as Ladának(de nem gyorsulúgy) ALadá-nál tudtuk, hogy 100km-en kétliter benzint csak úgy hasztalan eléget. De hova tűnik ebben az autóban a benzin?
Amásikkérdésem:Az elektromos hajtásrendszere tömege mennyi lehet...70-80 kg?..az kb félliter benzin/100. Igazábólazt lenne jótudni, hogy egy 1.4-nemhybrid mennyit fogyaszt.

Frick László Intézet 2020.10.25. 04:09:52

@Serény Vélemény: Évrőlévre veszélyesebb a közlekedés a kényszerautózók és a frissjogosítványosok miatt.
A számítástechnikaplöntanító-tudomány,agépkocsivezetés, ha a jogosítványt kapott embert küölönösebben nemis érdekli az autóvezetés,akkor kb belerögzül a "rutinja" az első1000 km-en.

Az oktatók zöme különböző autóvezetéssel össze nemegyeztethető baromságot tanít meg a tanulójának,pl kinyomatja a kuplungot kanyarodáskor.Amitmár sokszorpanasztam:Lakott területen kívülnem vezet egy métert sem,40évig csak az esti-sötétben vezetést csalták elaz oktatók,most már alakott területen kívülitis.Engedj márkilakotterületen kívüli forgalomba olyan embert, aki mellettmég nemzügott el idegösszeomlást kapottkamionos.
Mert ez meg a másik:Annyira leszabályozták"balesetvédelmi okokból" a hivatásosokmunkáját,hogy 5 perc-ért,ha nemlátja senki,nemlesz tanúő,akárölni is képes.Mérlegelnie kell:Ha nemállki akötelezőpihenőre,az 300000, ha szabálytalanulelőza 2-sávoson vagy megússza, vagy ha elkapják,50000.

2-3 számjegyűutakon a kényszerautózókmeg a rendpárti szabálykövetők 3-15 autós konvolyokban cammognak,a hibvatásos teherautósofőrtőlviszont a munkaadója semmifélemagyarázkodástnemfogadel,1998-banlepróbálta a kört és akkor hat kanyar sódert lehetett elhozni egy nap Nyékládházáról. Neki nemagyarázzon..nincs pampogás,tessék megcsinálni. Namost.. előzz mármeg egy osztrák-németminőségű15 autóskonvolyt,ami 70-75km/h-val cammoga kanyargósalföldiutakon (Azért kanyargós,mert 1888-ban a birtokosnemengedte átvágni a tábláját,kerülgetni kelletta legelők és szántók közöttmeg az akkormég néha térdig érő vizűfertő mellett.

Serény Vélemény 2020.10.25. 10:22:40

@Frick László Intézet: Ez nem egészen így van. Egyszer egy ember megkérdezte, h hány lóerős az autóm (Dacia duster) mondom neki, hogy 105. Aszongya az kevés, legalább 150 kell bele.
És tudod mit? Igaza volt. Egyszerűen ha tele van az autó, akkor már nagyon meggondolom, hogy vissza akarom-e vágni hármasba, és visító motorral előzni , vagy inkább hagyom a papát a bánatba, és araszolok utána, úgyis néhány km-en belül hazaérek. Főleg ha mögötte nem én vagyok az első, hanem vannak már néhányan...

A mild hibrid meg parasztvakítás, és kb ezen a mondaton alapul: "A szinkron motor generátoros módba kerül, ha a forgórész szöghelyzete siet a forgó mágneses mezőhöz képest. Az aszinkron motor generátoros módba kerül, ha a forgórész fordulatszáma nagyobb a szinkron fordulatszámnál (a forgó mágneses mező fordulatszámánál)."

Arról van szó, hogy nincs benne indítómotor, és nincs benne generátor külön, hanem egy darab cucc van, amit elektronikusan vezérelve vagy motor, vagy generátor üzemmódban lehet működtetni.
És már meg is van, hogy hova tűnik a benzin benne, amikor minden mild hibridség nélkül is valszeg kevesebbet fogyasztana normális pedálkezelésnél.
viszont így gyengébb lehet a turbómotor (ami eleve hülyeség, mert ha már turbó, akkor lehessen neki nyomni, ha meg az a cél, hogy keveset fogyasszon, akkor minek turbó?)

Frick László Intézet 2020.10.26. 05:34:40

@Serény Vélemény: Látszik, hogy már nem vezethettél autókat.. csak újsrahasznosított műanyag-és spiáter fémekből barmolt "felpörgetett" fostalicskákat.

Hazudnak valamit az adatlapon a nyomatékról,dea nyomatékot csak nagy pörgetésekkeltudodkivérizzadtatni a könnyű, eldobhatók is fosmotorból.

Aprogramozott futásteljesítményű beépített hibás fosmotorok "szarból várak"

ÓÓóriási nagy számok.. azt tudjuk, hogy a frankolatin és japán autóknál alapvetően hazugságminden szám. A fogyasztás több,ateljesítmény-és csomagtartóűrtartalomadatokmeg a teherbíráskevesebb.

Ezt mármutattam, hogy a ZóccsóKis Cuzzúkihasználati utasításában az 5-ös számle sincsen írva,sohanincsen szó öt személyességről,holottamagyar műbizonylat szerint ötszemélyesek.Pla Sedanülésehátuleleve két személyre kidolgozott. Ha kétember ülhátul és a vezetőmellett senki,annyira megüla hátulja,hogy a két elsőhajtott kerék nem tapad.

Mást sem olvashatsz a japán aukróla "nép nyelvén" mint amegbízhatóság csodáinakrészletezése, csak az nemmerülfölsenkiben,hovamegy el adottteljesítményhez a plusz 2-3liter benzin. Vagyis a Chevrolet Aveo,ami egy dél-koreai autó, 4,5 litert eszik 100km-re,míg a Toyota Yaris 6,5litert. A Fiat Punto is 6,5litert eszik, viszont instabil. És most olvasd el,miket írnakösssze az autósmagazinok "újságírói".Pénzért,a yossarianiértelembee véve kurvák.
150 LE-s Dacia? Veszek egy Malac 1.9 D 64lóerőset,igazhogy ha nemnyúltak hozzá,155 km/h-nál leszabályoz,de 1tonnát elvisz és akkor is 155-tel megy az Autobahn-on.

Frick László Intézet 2020.10.26. 05:48:52

@Serény Vélemény: Ilyenkor szokottjönni Hanni néni a gúnyolódásávalarégi dolgokról,nosnemrégi a dolog, csupán 7-ikosztáloysfizika,4, .

Hamutatok Hanni néninek egy olasz létrát létrát ,amitkonzervbádogbólsajtoltak,meg egylétránaklátszó tárgyat,amit szikkasztott teveszarbólsajtoltak,meg semfogja próbálni a teverszarbólkészült recyckling biolétrát.

Ugyanígy: Egy un "könnyűfémmotor" egybeöntve a blokk a hengerfejjel ésa hengerek fala,mint akis japán robogóknál,elektrokémiai eljárássalkikeményítve (magyarul300000 kmalatt a gyári drága motorolajjalis szarrá kopik le) 100 LE-s... vagy ugyanennekavállalatnak egy 30éves vasmotorja, 1043 ccmés 38 LE.

És a 38 LE lealázza a 100-ast. Annyi, hogy az 1043 ccm-s motor több,mint 60 kiló,a 100 lóerősmeg 32 kiló.

Várjál,és akkor a duma az, hogy csökkentették a jármű tömegét...akedvezőbb fogyasztás,az alacsonyabb környezetterhelésmeg a lópikulaés csinntányérmiatt,a fostalicska konzervbádogbólmeg műanyagokból 1000,a "vén szar"meg 700 kiló. A vén szar teljes tterheléssel 120-nál4,5 litert fogyaszt,a korszerű modern még ha belököd a szakadékba, zuhanás közben sem éri el ezt...
süti beállítások módosítása