2019.11.23. 07:30
autók átlagéletkora
Az istenes lászló alakú "autós szakújságíró" picsaemberek egyik kedvelt rugózása a magyar autók átlagéletkora.
Az internetkorszakban,a netokráciában az újságírás is könnyű,otthonről végezhetői nternetes munka.
Hentereg a picsaember a tabletezőkerevetjék és mint egy fizetős egyetem un "záűrthelyi dolgozatát"összegoglizza a statisztikai adatokat,pikk-pakk,megküldi a szerkesztősségnek a cikket//// ő a napi ügyeletes és minden kontroll és egyztetés nélkül feldobja a cuki picsaságát.
Egy autó előállítása energiát, nyersanyagokat , élő-emberi-munkaerőt... egyáltalán... még levegőt is a Föld bioszférájából,emészt föl. Egy autógumihoz 2072 liter, egy autóhoz pedig nem kevesebb, mint 156000 liter vízre van szükség.
Ma a Világgazdaságotmár nemzetektől és földrészetől, államalakulatoktól ésmég politikai- vagy hadi érdekszövetségektőlfüggetlen Globális Világkonszernek urallják. Az autógyártás úttorő volt ebben az új gazdasági világrendben.
Az amerikai General Motors nemzeti nagyvállalat pl 1938-ban vásárolta fel az "Adam Opel AG"-t.
Az autógyártásban a globalitás eleinte kimerült az alkatrészek utaztatásában.
Amagyar autók átlagéletkorának statisztikáját jelentősen "rontja" a Suzuki, nemzeti büszkeségünk,az esztergomi Suzuki gyár "Swift"-jei.
Rögtön azzalkezdem, hogy az én szemeben ez a konzervbádpg készátverés minden autók egyik leg undorítóbbika.
Azonban 15000 karakternél is többet tudnék írni a kétségtelen jó tulajdonságairól.
Még párzere karaktert a Suzuki vásárlóinak három főbb szegmenséről.
Eb ből a szegmensből váasszuk ki Minta Rendeséket. Minta rendesék egy átlagos magyar család -az autóspicsaújságíró nem véletlenül hallgatja el a fő adatot: Átlagék, rendesék vagy Mintáék soha-soha egyetlen egy évben sem autóznak többet 10000 kilométernél.
Az esztergomi Suzukiúgy készült, hogy a Japánban nagyobb darabokban préselt karosszériaelemeket az exporthoz széjjelvágták kisebb darabokba, konténerezték és magyarországra szállíttatták tengeren éskonténerszállító kamionokon/vonatokon. A Suzuki K+Fés Disztribúciós főcsoportjának léhűtőibőlésaktatologatóiből összeállt egy team és kiszámolták,mennyit lehetne véknyítani a konzervbádogo a disztribúciós költségek csökkentéséhez. Amúgy a Swift főbb műszaki jellemzőmegmaradtak...
Átlagék, Mintáék meg Rendesék ...legalábbis itt,apéldámban... nem egységsugarú felhasználók. Ez azt jelenti, hogy Lajos,Pista meg Roland ha nem is a "méregdrága" gyári előírású 5w-30-as olajjal, de 30ezer km-ként lecserélték az olajat éss ha már ennyire benne voltak,a porosmagyar utakon legalább 10ezer km-ként cserélni-illene levegőszűrőt is. Az egfypólusú NGK gyújtógyertyát isoillikkicserélni 30ezrenként.
Ezeket a korai Suzukikat a Suzuki a Michelin spanyol gyárában Michelin acélfelnikre szereltetett Michelin gumikkal dobta piacra. Papírjai szerint ezek a Michelin X gumiabroncsok "nyári"-ba számítottak, valóságosa éstitkosan azonban a gumikeverék még a nagy marketing átverés és környezetkíméletlen trükközés előtti általános keverékből készült: azaz: télen is alkalmas volt közlekedésre,még 10 éves korában is, ha nem állt sokat a tűző napon, nem is repedezett ki az öreg gumiabroncs. Egy átlagos Suzukin ez a Michelin 150000 km-t futott:ez a Minta,Átlag és Rendes családban 15 év.
Példa Suzukim 20 éves. Azaz még a "magyar átlag"-nál is öregebb. Van benne 200000 km. Normál felhasználásban az autó fődarabjai,különösen a hajtáslánc, TÖKÉLETES. Ha a minimálisan elvárható kis-szervizelést elvégezték, az alját, az alvázat,a kerékjáratokat,a nem látható helyeket..lehajolva.. alánézve a kocsinak... rendszeresen lemosták... Mintáné, rendesné meg Átlagnéelvégezték a minimális takarítást és ápolást... A kátyus,rossz utak ellenére is még jóformán gömbfejeket meg szilenteket sem keleltt cserélni az autóban. Ha a 200000 km futás alatt 6-7 alkalommal cseréltek olajat (Mintáék eleinte nem sajnálták a pénzt az 5w-30-as motorolajra) akkor ebben a Példa Autóban az olaj talán, ha özbarna színűre vált olajcsere előtt. NBem füstöl, nem csörög...
Főleg a renbdeséké meg a Mintáéké nem,mert az ő autószerelőjük tudja a titkot:A jhapán autómotorokban a szelephézag hagyományosan hézagolóval és szerszámokkal kézzelállítós. 601ezer km-ként kéne állítani a Suzukiban a szelephézagot, de a Japán Minőség kibirta, hogy Átlagék autószerelője el sem hiszi, hogy egy japán autóban úgy kéne állítani szelepet, ahogy a szakmunkásképzőben a zsiguli motoron is...
Természetesen picsaújságíró nem létezhet bezzegelés nélkül: Fejlettisztánban már a Roncsautó program kereteiben ilyen "öreg autókat" kivágnak a recycklingbe, a baden-baden-i ember a komplet fürdőszobáját meg a konyháját is is lecseréli ötévente, zörög valami a mosógépben, Zöld Csereprogramban újra cseréli le. Elveszi az orvos a Großi jogosítványát, a csak nyárom, jóidőben használt, a ritka télvizi használat után azonnal alvázmosott,évi 100km futása ellenére évente leszervizelt (a Großi,mint ahogy egy fejlett baden-badeni rendpárti szabálykövető feljelentőemberhez illik, hatévente a 3000-3000 km-t futott autógumikat is lecseréltette) .. tehát ott van a Großvaterwagen... elviszik az Auslander Sau autókereskedőhöz,aki 250€-t kér a großvaterwagen kivezetéséhez a nyilvántartásból. Innen a Großvaterwagen élete kétesélyes, vagy egy szélsőbaloldali nézeteket valló Igazi Zöld vásárolja meg,környezettudatos ember, aki fittyet hány a papírokra és csak a valóságból képes kiindulni, ő 800 €-t hajlandő fizetnbi ezért az autóért, vagy jönbnek a balkáni nemigaazi tagállamiak a trélerrel és darabjáértfizetnek 200-300 €-t az ilyen autónak.
Mi lenne, ha a Minta,a Rendesés az átlag család felülne az interneten olvasottpayoláskodásnak,amit a A Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülete, röviden az MGOE szokott támogatni és a mindenben (tehát ismétlem: mért károsanyag kibocsátási adataiban is) tökéletes autóját lecxseréli?
Vásárolnak egy új autót, amihezmindenből sokkal-sokkal-sokkal többet használtak fel, mint az "öreg roncs"-hoz. Ami különösen kiamagsóan több, az a disztribúcióvaljáró energia és Föld-légkörégetés.
A V.A.G Globális Világkonszernb termékei 4kontinensen készült elemekbőlszerelődnek össze.
Még egy renault is 3kontinensen készült elemekből szerelődött össsze.
Mára a Minta, Rendes vagy az Átlag család Suzuki-jával egyidős Renault Thaliák ipartörténeti mementói apicsaautó gyártásnak,alig maradt belőlükélő példány az utakon (az egyik beépített hibája az önmegsemmisítésben az öngyulladó generátor). A Renault Thaliák üreskarosszériájáta Renault argentin diviziója készítette, Törökországázsiai felén szerelték össze pl európai (román és francia gyártású) alkatrészek felhasználásával. Igen, kedvesolvasóima foskasznit áthajóztatták a fél világon.. s azóta a fostalicxskák kasznimaradékait áthajóztatták a fél világon a kínai kohókba.
Nem így a Minta,a Rendesés az Átlag család Suzuki-ját. GFépjárműgyártók- és forgalmazókmeg hivatalok emberei évek óta törik a fejüket azon, hogyan lehetne rákényszeríteni a Minta,a Rendes vagy az Átlag családot az autócserére. A Suzuki-juknak van egy papírja,amiszerint a Környezetvédelmi Osztálya Euro-3-as.
A Minta,az Átlag vagy a Rendes család Suzukia használat közben soha nem igényelt motorolaj utántöltést: nagyjábólazt a mennyiségűmotorolajat cserélték le,mint amit cserekor frissen beletöltöttek.Léteznek a Suzuki-nakBeépített Hibái az olaj elszórására... de ezek az esetek Mintáékkal, rendesékkelmeg Átlagékkal sem történhettek meg.
Ha fogok egy 2009-ben gyártott picsaautót,amibe 1000 km-ként ugyan 1 liter motorolajat kell utántölteni, a károsanyaag kibocsátása MÉRVE rosszabb,mint egy 200000 km-t futott 600-as trabant-é, amit a vén hülye tulajdonosa [1973-ban még...] ráadásul & makacsul 1:20-askeverékkel tankolt.. ennek az autónak a papírja viszont Euro 4-es. benzines. Ez at jelenti, hogy aKlímakatasztrófa veszély Alatt élő Budapest Szabad Város -ba a 10éves,150000 km-t futott, 100km-re 10liter üzemanyagot fogyasztó, ebbőla 10liter benzinből 4litert csak úgy félig elégetve a légkörbe kibocsátó motorolaj zabáló (és szóró) A Magyar Autók Átlag Életkoránál Fiatalabb" és "Korszerűbb" benzines autóval simán behajthatok Budapest Szabad Város-ba. Még tapsikáznak is nekem.
EWgy Toyota Prius átlagos használatban kb 9 év alattéri utól a hagyományos "elavult" autót a környezetkíméleti versenyben, annyival több energiát és anyagot emészt föl az előállítása.
Kétmillió Ft a legolcsóbb 9éves. Valójában egy rakás veszélyeshulladék már és pénztemető. Még újkorában is a legenyhébb gázpedálérintésre robbanó motorra váltott. Az elektromos hajtásláncnak dugóban araszoláskor valamivelaléps-sebessség alatti manőverezésekkor volt talán értelme.erre az eleven híg fostalicskára már egy jónagy valag pénzt állítólag ráköltöttek,kb 1,2 Millió Ft-ot az elektromos-hajtáslánc/akkumulátorok újítására.
Ez pedig itt Mintáék,Átlagék vagy Rendesék Óccsó Kis Cuzzúki-ja. Ökológiai lábnyoma alapvetően kisebb a Priusénál és a károsanyag kibocsátása is. A két autóféle ugyan kategóriailag nem hasonlítható össze, a Prus párja a Baleno lenne.. de abban az összehasonlításban a Prius mégrosszabbuljárna,merta Baleno-t fejlett és bezzegisztáni piacokra,még magasabb minőségbiztosítási követelményeknek megfeleltetve gyártották.
Nem alegolcsóbbat kerestem , a 250000 Ft inkább a felsőharmad alja. Aki ilyet vesz,annak mindenképpen azt javaslom, hogy az alvázat korrózió iránt alaposan vizsgálja meg,főleg a futómű csatlakozók papucsainál -anyuka a kistáskával ha a hátsólökhárítónak látszó izéműanyag alatt benéz középre,láthatja a hátsófutómű középső felcsatolása ki van-e piriosodva a rozsdától (ez a rozsda belülről támad: ha látszik, akkormár belülről az elem egy adta rozsda-reve.
26 komment
Címkék: statisztika zöld autó picsaember picsaemberfejlesztő mérnök autók átlagéletkora baden-badeni ember rendpárti feljelentőtársadalom
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Burgermeister 2019.11.23. 09:19:26
ezt honnan szedted??
Aztapaszta 2019.11.23. 10:31:01
Konkrétan a Prius kevesebbet eszik minden helyzetben, mint egy swift.
Prius anyagai környezet kímélő szempontok szerint lettek előállítva.
Stb...
Wildhunt 2019.11.23. 16:32:12
Aztapaszta 2019.11.23. 22:52:09
A Priusban nem lítium aksi van.
Wildhunt 2019.11.24. 06:01:38
Frick László Intézet 2019.11.24. 06:53:59
A recyckling is energiába kerül. Jóformán nincsen újrahasznosítottműáanyag,amihez ne kellene előszörhasznált "szűz" még nemkeringett adalékot adni.
Vegyük Egy Egység-nek a német valódizöld kényszerautózók (bizonyos régiókban jóformán nincsen használhatótömegközlekedés,pla bajor dombvidéken) általkedvelt autó előállításánakenergiaigényétés nyersanyag igényét 1 - 1 egységnek.
A valódi (ésegynémely vad)zöldekáltalkkényszerből használt autzóklegalább 20 évesek,viszont igen keveset futottak.
Egy valódizöld nemapaprjait nézi az autónak.
Azzalkezdjük, hogy aknábólmegvizsgáljuk akipufogórendszert -különös tekintettelakatalizátorra.
Tömítettnekkelllenie (nemlyukasnak).
Ha nemlyukas a kipufogórendszer,megnézzükakipufogó végét.
Ezt elvégezheted egy Prius-on. természetesen legalább9éves Prius-ról beszélek,hiszen egy Prius esetében kb 9 év használat UTÁN éri utol a "hagyományos elavult autót"..akkorakörnyezetterhelésseljár egy Prius előállítása.
Nos,egy papírzsebkendőkell:
Jópár Euro2-esmotorralszerelt 20-25éves autóval találkoztam,amin grafitszürke halvány pormarad akipufogókitörlése után.
ismételd meg ezt Euro-4-es benzineseknél.
Utálom az OpelG-Astrát,egys változataimotorolajfalókújkorukban,demásváltozatainakakipufogó belseje 18 éves korábaanés 200ezer km futás után szinte szűz fehéren hagyja a paprzsebkendőt.
Egy zöld MÉRT ADAT -bólindulki.
Nekem volt egy Zöld Autóm,420ezer km-nél felújíttattam a hengerfejetés 666666 km-nél szűz tiszta fehéren hagyta a papírzsebkendőt,amivelkitöröltem a kipufogóját.
Ebben az autóban a gyártásához bevitt enegia és nyersanyag több,mint félmnilliókilométeren át szolgált.
Apicsaautó nem bir ki 300000 km-t.Ebbőla felét Euro-Mínus 1-es környezetszebnbyezően füstölgi végig,zabálja az olajat,aa szuperdízelekben megsemmisüla turbó, 40ezer km kell ahhoz,hogy a "károsanyag utánégető rendszer" leplezhesse a ténylegeskárokozásokat: csakláthatlan (bár büdös:petróleumszagú) károsgázt bocsát ki.kilyukadnak a dugattyúk a szuperdízelekben a pangóégés miatt...
Míg egy 25 éves TDiegymilliókmfutás UTÁN kevesebb MÉRT KÁROSANYAGOT bocsát ki,mint egy fos Toyota 4D4 200ezer kmután.
APrius nem bir ki 400000 km-t Tehát a bevitt energia pocsékba megy,újabb energia kell a recyclálásához ésmegint nyersanyagok pocséklása.
Ez...egyszerűen ez az egész "KorszerűKörnyezetkímélő" handabanda egy marketing fedősztori.
Voltmárilyen a női hajfestékekkel [-> veserák] amultifilteres cigarettákkal(az apróbbmikro szemcsék csak fokozták a rák-rizikót...pármillióembernekkellettmeghalnia tüdőrákban, hogy kiderüljön a kabuki :D)
Frick László Intézet 2019.11.24. 07:00:04
Mióta van Toyota Hybrid,azóta faragokrá az ilyen kisérletekre.
Többet zabált,mint a III-as Golfom 478000 km-es1.8-as motorral. Jó,akipufogóvégtesztet ráfogtam arra, hogy a picsa Toyotát csak városi rövidutakra használták... de akkor nem az elektromos hajtásláncnakkellett volna működnie?
nem. A gázpedálérintésére berobban a hagyományos motor. Csak araszoláséslépésben manőverezéskor működik.
Hybrd?- Egy Hyndai Kona,az igen,azt iskipróbáltam, felét se eszibenzinből,mint a Toyota Hybrid és kétszer akkora távotbir és 60-ig elektromosan hajt.
Ezt a "601"-asmesétkülönben olvastam a Toyoták-rólis, csak a gyakorlatban nemjött be.
nekem a használtpiaciárávaalis bajom van:
Kétmillióegy olyan prius,aminek a valósértékemínusz 250€.Mert... igaz-zöld szívvelle kéne adni a német kereskedőnek, hogy vonassaki a forgalomból és adja a recycklingbe.
Elárulom a Valódi Zöld kedvenc toyotája mi:1997-es Corolla benzines.
Frick László Intézet 2019.11.24. 07:06:03
Konkrétan tűzoltótismerek,aki abba őrült bele, hogy Swiftekből húspépformájában váhottki olyan embereket,akik egy 30éves Audiban megúsztákvolna horzsolásokkal.
Nem beszéltema Swift fogyasztásáról,ami sajátos:Ha a Swift-tel nemhaladodmeg a 70 km/h-ssebességetéstojássala talpad alatt,akkor 5,5litert fogyaszt az 1.3-as. Deki tudja ezt megállni az egységsugarú felhasználókközül,amikor 100-ig legyorsulminden kisautót.
A Swift a japángépkönyv szerint 4 személyes.Amagyar nyelvűis seholnemír 4 személynéltöbbről,deamagyar műbizonylat szerint 5személyes.
Nem hárman, csakketten,ha beülnek hátra,az elsőkerekek alig érik az aszfaltotés esőnedves úton szinte nemfognakkormányzáshoz sem.
100fölöttmeg 6,5-öt eszik:mint egy Toyota Prius.
Ismétlem, nem egy kategória, a Prius egy mérettel nagyobb,kényelmesebb és biztonságosabb a kasznija.
Számomra a Prius az egyik fajta átverés,a Swift meg a másikfajta.
Ponyvaíró néger 2020.01.04. 11:52:02
Ez, meg az egész Prius fikázás elég furán hangzik. Ilyenkor gondolom mindig, hogy azt csináltok az érzelmi ügyeitekkel amit akartok. Kivonulok, elhallgatok inkább. Nincs benned sem semmilyen objektivitás igénye.
Rengeteg nehezen elemezhető szempont van. A Toyota tartós, esztétikus, igenis a korához képest keveset fogyaszt! De akkor vegyél helyette Hyundai Konát...nem is hallottam, hogy létezik...
Itt azért, ha nem is olvaslak mostanában, de azért kiakadtam! 14 éves p2 Priusom van, és minden akku cella egészséges benne. Bp. taxi állománya nagy százalékban Prius! mi bajod vaan??
Kivonni környezetvédelmi extra teher? Na ezzel még egyetértek, de nem egy Tesla. Kiváncsi lennék a jármű forgalomból kivonásának a részletes működésére. Erről nemigen szokott szó lenni.
Ponyvaíró néger 2020.01.04. 11:58:40
Frick László Intézet 2020.01.06. 07:36:32
Ez mostanában van, az internet korszakban, ha pl azt mernémállítani, hogy a Citroen AX egy fos volt,akkor kiedrülne, hogy Béla bácsinál 400000 km-tment egy példány gond nélkülTEHÁT hülye vagyok. :D
Ady-ra viszont ez így nem igaz :D
Frick László Intézet 2020.01.06. 08:12:41
Aztán ott van Surányi Endrebácsi sok-sok esete Citroenekkel, az ő kezében minden Citroen Doxa-szerűen működött,a típus (és beépített) hibáiktól mentesen.
Sőt, Zaporozsec fan-t is ismertem,aki 70-80000 km-eket tett meg hibamentesen a ZAZ-okkal.
A II.vh előtt,kb a NEP-korszak után valamivel egy átlagos szovjet teherautógyár 70-90%-os selejthányaddal dolgozott, ennek ellenére egyespéldányok rész vettek 6-7 évesen a Nagy Honvédő háború kezdeteiben.
Kérsz még ilyeneket? Végvári Ádám a Neotonból jazz-riffeket játszik beálláskor ésÉva is jazzy-valénekli be amikrofonjhát. Folytassam?
"Nincs az a pocsék találműny, ami legalább a feltalálója alkalmazásában ne tudna beválni."
Frick László Intézet 2020.01.06. 08:20:20
Ebből tanulva a friccek most kettévágják a roncsprogramba bevomt autókat keresztben méghozzá és totális hír-és képi zárlat mellett. Linknem lesz :D
természetesen az interneten annak sincs bizonyítóerejű forrása, amin amúgy röhögünk: Koszovói meg albániai albán művészek gondosan összevarrják ezeketr a keresztbevágott és gondosan összekevert feleket :D
Képzelj el a Beépített Hibák életbelépése előtt még 200000 km minusszal VW Touareg-et, aminek a kormánybőrje makulátlan a műszerfal círátlan egy porkarc nincsen rajtra-- ha nem számolom a keresztbevágástól származó szikrasérüléseket. Fűtött bőr elektromos memóriásamitakarsz szellőztetett ülés meg ilyesmi. És ezt ők köryezetvédelmi programnak nevezik, 8000 € támogatást markol fel a csávó, aki leadta (és bukik 30000 €-t :D)
És tudod mit? egy ilyen fejlettnyugati embernek még nálad is nagyobb beképzeltpofája van arról hogy ő húde okos :D
Ponyvaíró néger 2020.01.14. 19:12:30
0. A gyárból egy jól sikerült autó gurult ki. A szovjet-ukrán sztahanovista maga javítgatta a konstrukciós hibákat. Vagy eleve nem volt rossz konstrukció?!
1. Karbantartották amit kellett. Javítgatták, de nem vallották be.
2. Toyota == ZAZ Tavria (mer' amúgy ettől nem röhögnek fel fájdalmasan a lelkek mi?). Ha a Toyota 15 éves lesz, és minden egyszerre elromlik, és javíthatatlan is lesz, és ennyi. Tervezett elavulás 15 év után...
Frick László Intézet 2020.01.15. 03:45:25
Például ha valaki május vagy szeptember egy jó dekádját (10 napját) fogjaki Pekingben,akkor felszálló lesz a légáramlás, azaz tiszta,kékég búrázik a város fölött... és... szepteberben pl a gingko-biloba fasorok...amik helyenkint annyira Berlin-alakúvá tudják tenni a várst,nemis fényképezik a poenvadászok vagy a Bloomberg/Financial Times..... az ember el sem akarja hinni, hogy a sivatagtól Nyugatra az Évi 320 nap LeszállóLégáramlás (ami a mi övezetünkben egyelőre csak nov-dec... esetleg éppen a napokban van...) Városában "szmog" lehet... (szinte állandóan szitál a sivatag pora...)
Szóval a véletlenek néha összejátszhatnakjólis.
A Zaporozsec nagyon jó konstrukció volt, első generációjában a FIAT 650-esét koppintották,azok 20-30ezer km-t se birtak,a továbbiakban pedig az NSU utolsó szériáját. A fűtését benzinkályhávaloldották meg.
Pl amerikai autókereskedők,amikor saját maguknak rendelnek,akkor kihagyják a hétfőimeg a pénteki összeszerelést,holott a legtöbb gyárban folyamatos a műszak... és mégis,apénteki autó az pénteki, pl Zaragozában a spanyolmunkás a belső műanyagalkatrészeket bedobálja az utastérbe azzal, hogy majd a buzi,aki ezt a fostalicskátmegveszi, fölrakja magának az ülés-sín takarókat.És aMEO-n is átmegy:mertpéntek van.
Egy tartósabb Zaporozsec lehet, hogy szerdai volt... a karosszérialemezeket úgy festették, hogy valamiért nem futotta már be a piros friss rozsdapor. Meghúzták... soha ki nem deríthető okokbólmeghúzták az előírt nyomatékkalaz összes csavarjait.
Szovjet gyártásújárműnél az első teendőmindig a valamennyi csavar meghúzása vagy ... keresni hozzá csavart és becsavarni...volt.
Az orosz államadósság törlesztésére kapott 1.7 benzines lada Niva terepjárók összeszerelésekorpl elfogyott a lengéscsillapító, ezért lengéscsillapítónélkülszállították.
variáció: Ha valaki megszerette...merta kívülkicsi, belülférős,eléggéstabil...bár lassúkis autót meg lehetett szeretni... ha valakimegszerette a ZáporJóskát és még egyszer vásárolt,azonnal tudta,mit kell vele csinálni.
ANNO a daciák forgalmazását Ceausescu bukása után azonnalmegtiltotta a KERMI.
Aki Daciát vásárárolt mégis,az a retkesszélű-nyúltzsebes kék köpenyesek orra előtt széjjeltépte a garanciapapírt. A vadiúj Victoria gumikat leszereltette... 1000 Ft volt a bécsmelléki autóspihenőkben dombokban feltornyozpttkidobott gumik közül guberált 3 mm-es mintázatú Michelin vagy Uniroyal.
Budapesten több műhely is Daciák szét- és újraszerelésébőlélt. Elvágtak a rugókból és a Dacia a Renault hasmagasságára ereszkedett:nem ette a féltengelyeket. A motort teljesen szétszedték,minden tömítését nyugati imnportra cserélték ésa dugattyúgyűrűket is. Teljes alváz- és üregvédelmet (háti permetezőbő petróleummal hígított sűrű fáradtolajat permeteztek hajlékony csövek segítségével az üregekbe-nyúlványokba küszöbbe. ) 240000 Ft volt a Dacia és 34-45000 Ft-ba került az újraszerelés mindennel együtt.Egy ilyen Dacia jobb volt,mint az eredetije Renault-ban. Simán elment 400000 km-t gond nélkül. Az összes budapesti Dacia taxi ilyen újraszerelt volt.
A Dacia gyárat később a Daewoo vette meg, egy részét és ott Daewoo Matiz-okat szereltek össze.Ugyanazok az emberek, akik a "szar Daciá"-t.
A koreaiak annyira rendbetették...morálisan elsősorban..az ex-Dacia-szerelőket, hogy aztán,amikor a Renault a Daewooo szerelőgyárat is megvásárolta, az új Daciák minőségbiztosítási szempontból két kanyart vertek a Nissan minőségbiztosítási rendszerétátvevő francia Renault-ra. És ma is.
A Zaporozsecről annyit nem tudok,mint a Riga 4... Verhovina 4... Riga 12-esekről... Szovjet matrózok japánban vásároltak valami mopedet,amit a japánok egy Sachsmopedről másoltak le... és ebbőllett a Riga-3 kismotor.Alelke egy csavar, amire tengely szerűen a gyújtás + és - kébeleit egy-egy gyűrűvel fölapplikálták: AA gyűrűk nem érhettek a ~ tengelyhez és egymáshoz sem. 0,3 mm-es kis bakelit gyűrűcskékkel szigetelték el egymástól az ellenkezőpólusokat. Pornak, víznek és szigetelő képességű váltóolajnak kitett helyen.
A Rigában egész szériákban pl a váltó fogaskerekei préselt acélkoszorús öntvények voltak légbuborékokkal és törtek,mint a szikkadt szar.Ritkán viszont egyöntetű acélból volt minden. Gondolom, ha valamelyik funkcionyér kisonokája alatt szarráment az elsőörömkanyarban a Riga vagy Verhovina,akkor odabasztak és akkor párezer db-ot jó anyagokból s jól szereltek.Ki lehetett fogni ilyeneket.
Pla korai 1500-as Zsigulik Weber kéttorkú porlasztókkal és veszprémi,kívülről kézzel ide-oda állítható befokolt előgyújtás állítóssal... kurvajók tudtak lenni. Egyébként az 1500-asokat csak egyszer lehetett felküldeni 4500-5000-es fordulat fölé, deén ismertem olyat,amivel 140-160 jártak ahol csak tudtak és még 250000 km után sem csörgött benne a vezérműlnc.
Aminek a feszítő-állítócsavarja spiáterből volt és ha után akartál feszíteni... akkor megoldottad, hogy kicserélni se lehessen már soha :D
Frick László Intézet 2020.01.15. 04:03:11
Büdösruszkik szórakoznak azzal, hogy Honshu-ból teherhajószám hordják el a "roncs"autókat.
Komoly japán mérnöki team-ek fölfejlesztenek valamit szerintük megoldhatatlanra... magyar japánautószervízbe pl a kézfej mérete is számít a szerelők felvételekor... mindenképpen kell egy 160 cm-s 45 kilós autószerelő,aki felfekszik aa motorra,majd felemelik vele az autót,ő lenyúl a kiskezévela motormélybe a tükörrelmeg a lámpával és a másik szerelő alulról a tükörből nézve irányítja a fenti szerelő kiskezét a szerszámmal, hovárakja,esetleg evőpálcikaszerűen segédkezik hosszú csavarhúzókkal. Na. Ilyen autókat tökegyedül Szibériában 2 méteres 150 kilós szőrős medvemancsú autószerelők montázsolnak. A sziberjak büdösruszki csaak hahotázik olyan hiedelmeken, hogy a japánok Beépített Hibák segítségével programoznak futásteljesítményt.
Ha a "roncs" Honshu-ra viszonylag mediterrános dél-japán területekrőlkerült, és csak a tengeri levegő rothasztotta, akkor a kaszni szétrohadása ellen is vannak móccereik :D
Megmondom neked, hogy annak ellenére, hogy tisztában vagyok a japán autók utolérhetetlen minőségével,miért nem vásárolok japán autót.
1. zöld környezetvédőként SOHA SOHA nem égetném el a pénzemújautóban.
2. használtautóban a japánautó belseje a számomra undorító,a műanyagjait hiába tisztítom műtő-sterilre,mintha zsíros mosdatlan emberek után kéne fogdosnom,a kárpitok undorítő műszálasak és takaríthatatlanok... az autók maguk ridegek... érzelemmentesek... kivehetetlen-kifejezéstelen arctalan viselkednek. Indul, jön-megy, azzalsemmi baj... de aki szeret kapcsolatban lenni az autójával... szóval olyan,mintha egy kurvánál fizetnél be, hogy kisérjen el egy velencei kirándulásra. Eszik, iszik, szarik.. még mosolyog is, elkisér és bólogat... rendesen bánsz vele, mégis kurvára únja,mert: kurva. Ha jól bánsz vele,lenéz csira köcsögnek.
3. Indokolatlanul sokat fogyaszt. 10litert zabál ahhoz, amihez egy még régi,igazi benzines csaak 6.2 - 6.4-et.
Egyébként nagyon sokan a Távol-Keleten ezért tartanak Négyszemű 4.2...3.0 benzines Mercedest,mert gyorsabb a Camry amerikaimotorosainál és fele annyit fogyasztva.
A Toyota HiAce pl totyogva eszik 9litert, a Merci Sprinter meg 140-nél 10-et.
Bár,mint zöldpárti,én a Ford Transit 2.5 TD híve vagyok. Nem eszi és tisztán is tartja a motorolajat, birja a tartós 110-et (az a bizonyos erősítő kivétel a 140-et birta egy éven át naponta...) át kell alakítani mechanikus adagolósra,kiirtani belőle a motorvezérlő komjutert meg az immobilizert és kétmillió km-t megy el: azaz jólkihasználhatod a gyártásakor belekerült nyersanyagokat és energiát.
Frick László Intézet 2020.01.15. 04:10:00
Amivel viszont a japánautóknál általánosan és gyártótólfüggetlenülnincsen mit kezdeni, az a rohadás. Javíthatatlan: annyira nincsen benne anyag, lemez.. hogy a festék tartja össze. Nincs hova varrni-pontozni a javítólemezt, nem fogja.
Serény Vélemény 2020.01.20. 14:58:57
Hát ezt nem tudom, de hogy mondjuk a Dusterem jobban tartja az árát, mint nagyjából akármi más, az tény... :D
Frick László Intézet 2020.01.21. 07:04:41
Frick László Intézet 2020.01.21. 07:05:44
Serény Vélemény 2020.01.22. 11:15:19
most ezekkel az új kis turbómotorokkal nem tudom, hogy mi a helyzet, de az enyém 1.6-os szívó benzines, nem aggódom, ha csak 3-szor indítom be 2-3 km-re a faluban való közlekedésre, de akkor sem, ha 30-40 km-es kört teszek vele. Az elektronikája se egy nagy durranás, de ami van benne, az legalább nem bonyolult, és megbízhatónak tűnik.
Frick László Intézet 2020.01.22. 14:37:37
teher minden, nemhogy a gyerek teher, demég egy másik ember is. Le vannak ragadva a buziházasságnál, de már az is sok,mert az egyik buzinak a bármennyire is nyitot kapcsolatban egy MÁSIK (!!4!4) emberhez és IGAZODNIA kéne!
Nem.
az egyszemélyes társadalom a magánakélőemberrel.
Ha nyalófóliában kell pinát nyalni
akkor
szerintem egyáltalán nem kell pinát nyalni
Serény Vélemény 2020.01.22. 15:01:02
Frick László Intézet 2020.01.23. 04:12:47
Entrópia van. Teamek. Mindenki úgy érzi,kívül van A Tartály-on... de legalábbis befolyásolja. A team-ek a részfeladatokra és részeredményekre koncentrálnak. Az általad (is) bírált hybridek fejlesztői teamjei össze is dolgoztakmeg egymástól függetlenül is. A team-eket team felügyelte -megint e g y m á á s i k szempontrendszer szerint.
Felelős vagy felelősség nincsen.Részfeladatok vannak. Pl a hybridből az elektromoslánc "fejlesztőit" nem érdeklik különösebben globális összefüggések.
Tegnap szólt rám egy nagyon okos ember:Szerinte senki nem nézi ma már az m1 Hiradó-t vagy ha,akkor nem veszi komolyan.Engem akart letorkollni azzal, hogy -szerinte- én vagy valaki még komolyan tudja venni az m1 Hiradót. Az emberek a műsorvezetők arcait látják. Németh Balázs,Meszes Boglárka vagy Székely-Varga Edina műsorvezetők szerintem meg vannak győződve arról, hogy ők jól csinálják -és szerintem hármukból csak egy hiszi azt, hogy az egész is jó,mármint a műsor. Szerintem összességében az egész csapat, mármint az m1Hiradó készítői úgy sejtik, hogy eléggé vacak maga a hiradó, de ezt nem tekintik felelősségüknek. Nekik feletteseik vannak, műsorigazgató, a propagandaminisztérium emberei, aztán az a Kovács Zoltán, aki kockásinghez pufimellényt vesz a közvetlenség látszatának -szerinte-megteremtéséhez.
Németh Balázs van a leginkább meggyőződve arról, hogy ő szuperül csinálja és az m1 Hiradó majdnemjó műsor. Meszes Boglárka úgy van vele, neki ez jutott,meg van vele elégedve, nem ugrál és igyekezetének a 98%-át leköti az, jaj, csak le ne lehessen olvasni az arcáról a valóságos belső titkos véleményét. Székely-Varga Edina szerint az egészhez semmi köze, viszont a műsort jól akarja vezetni, szakszerűen, neki aztán nincsen véleménye, titkos sem.
És ezzel nemlőttem különösebben mellé a Toyota Hybrid fejlesztőinek a teamjeitől sem. Ugyanezt gondolják az IKEA mérnöki iroda temjei is, akik magánemberként, ha hívők lennének,még az Isten szerelméért se vásárolnának azokból a vadonatúj hulladékokból és dizájnolt szemétből, amit bérgyártatnak.
Van egy külön team,akik a svéd ipartervező-egyetemistákat környékezikés diákonak szép summákért vizsgamunkák dokumentációit vásárolják föl. Alkalmaznak néhány elveszett költőt a tárgyak neveinek megalkotására. A dokumentációk folyamattervező teamek-hez kerülnek,akik megtervezik a különböző folyamatokat, pl terveket,amikkel majd a távoli és nyilván nagyon buta meg primitív emberek,akikkelbárgyártatják majd a sok tárgynak látszó veszélyeshulladékot,elboldoguljanak, más teamek a disztribúciót tervezik meg és van pl egy igen-igen kiterjedt marketinghadosztály, ebben a legtöbb team és ezek között a környezetvédelemért elkötelezettség látszatát tettetés teamje is. Minden team tökéletesen tisztában van azzal, hogy az IKEA veszélyeshulladékokat forgalmaz és átbassza a tömegeket,de arra hivatkoznak önáltatásaikban, hogy ez egy piaci pozíció,amit ha nem az IKEA foglal,akkor majd a koprozói foglalnak el...
egy külön team foglalkozik azzal, hogy Goebbels-i móccerokkal lelkesnek látszó teameket formáljon, akik tisztában vannak a felelősségükkel,mi történne, ha a geci konkurrencia foglalhatná el a vállalat pozícióit.
Eközben egy dél-kelet ázsiai régióban, aholaz IKEA alvállalkozója bérgyártat, a bérgyártótól egy feltörekvő vendéglátós bútorokat vásárol a szórakozóhelye berendezésére, nyugat-európai túristamagzinokban látja ezt a dizájnt, az európai disznóknak tetszetős lesz, tisztára,mintha Franciaországban lennének, kagylóformákból szurkapiszka rudak, organikus formák, az ember alig várja, hogy balról Audry Hepburn, jobbrólmeg a Beatles csillogó gombafrizurákban...
Délután már nem annyira lelkesek,mert ezeka bútorok csak otthoni, magánhasználatra tervezettek, nem profiknak valóak, két vendég gombos/cipzáros zsebekkel ült le, pár picsa meg flitteres gatyókban, itt mállik a máz, ott a bevonat, a cipők levakarhatatlan nyomokat hagynak a lábakon,máris nyaklik,az egyik izeg, nemlehet rögzíteni...
és nyíló szállodákat kompletten rendeznek be ezzela szeméttel,máshola romantikus ciprusos sziklák mögött a dudvás nyiladék van telihányva ezzel a sok szarral,mert még nem mindenütt működik az a recyckling, amiben az IKEA szaktemje a prezentáción a megoldást mutatta az ipari hulladékká a szerintük terv szerinti időben amortizáló vadonatújan is szemetük kezelésére.
És ezzel így vannak a részben [hybrid] vagy egészen [Lexus embléma] elektromos rendszerek fejlesztői is.
Ahogy a stricik, amikor értesülnek, hogy a 400000 Ft-ért eladott hűséges termelőeszközüknek egy vidéki strici elosztási vita során eltörte a nyakigerincét."Kurva, tudta, hogy mire vállalkozott, ez egy ilyen pálya, ez történt, miért nem vigyázott."
Serény Vélemény 2020.01.23. 10:58:35
NNa, ez az, amin hangosan röhögtem. ha bemész az új, soroksári üzletükbe, egy gusztustalan nagy videofalon reklámozzák, hogy ők mennyire roppantul környezetbarátok, és hogy mennyire jó fejek, és a videon az is látható, ahogyan használt bútorokat ledarálnak, és ebből a részben fából, részben régimódi ólomfestékből meg a franctudja miből gyártanak bútorlapnak nevezett műanyagipari terméket. (Szerintem több százalékosan a műanyag benne, mint egy átlag lego-kockában.)
Tehát a használt bútorokat roppant módon _nem_ azért veszik vissza, hogy némi optikai tuning után eladják, hanem hogy ledarálva ujjászülessenek valamilyen egyszer összerakható szekrényben, vagy akármiben.
Mert a fa bútor egyébként ha kiszolgált és már tényleg kampec neki (mondjuk úgy 50-60 év múltán) még mindig fölapríthaót M riadó esetén tüzifának, vagy legalábbis gyújtósnak. De egy ikeás szekrény? valszeg mérgezőbb füsttel égne, mint amit Bhopal-ban produkáltak az indiai szakértők a múlt század vége felé.
Frick László Intézet 2020.01.25. 06:02:00
A V.A.G.az "Audi" emblémája alatt forgalmazott termékét, az akkorúj A8-ast olyan drága alumínium karosszériával készített,akkor anagy darabokból préselten, hogy az amortizálódott autóra visszavásárlási előszerződést tartalmazó újautószerződssel adta át az autót.Magyarországon az akkori környezetvédelmi miniszter, Baja Ferenc volt az első vásárló,24millió 1994-es Ft-ba kerültez az autó.. maiFt-ban valami 60 millába.
Bajszos FASZ-nak 24millió mai Ft-ba kerülő VILLANY autó BOTRÁNY
Karácsony gergely villanyautóval: CUKISÁG