A XXI.századra a műszaki jellegű termékeknél annyira általánossá vált a csereciklus titkos,alattomos megrövidítésére a Beépített Hiba alkalmazása,mint pl az élelmiszerkémiában a termék tömegének növelése csapvíz bekeverésével. Vagy a női arckozmetikában a lósperma.

A Beépített Hibák tudatos alkalmazásának első korszakára az a jellemző, hogy a termék2+n-ik tulajdonosát veri át a gyártó. A korai időszakban az első tulajdonos, ha néhány év használat és mondjuk valahol a 100000 km-es futásteljesítény körül, lecserélte az autóját (márkakereskedésben az "új model"-re) még általában megúszta az újérték egyhamradának az elégetésével.

Az autós "szakújságíró" szakma közreműködésének köszönhetően, az egyre egységsugarúbb és büszkén műszaki analfabéta felhasználók robbanásszerű-köb-a-köbön elterjedésévela gyártók egyre aljasabban geci trükkökkel a termék egyre kisebb futásteljesítményéhez programozták a beépített hibákat.

"Kérem,én nem nyitogatom az autóm motorháztetejét, van a Józsi bácsi,akihez 30éve hordjuk az autónkat szervízelni,én minden 10000 km-nél elviszem és a Józsi megcsinálja, amit kell."

Dr Feldbaum gépészmérnök megjegyzése arra a figyelmeztetésemre, hogy a felesége kis bevásárlóautójában már 70000 km óta nem cseréltek olajat.

A laikus,egységsugarú Opel vásárlók estek pofára a 16 szelepes családi autókvezérműszíj tépőmotzorjaival. A Fogazott gumi vezérműszíj a sok-sokmindenben úttörő Austin A 30 típusjelű ( Mini Mk I.motor) motoron jelent meg,a Ford Europe szemlygépkocsi motorjain 1973-tólkezdett általánossá válni,nagyjából egyidővel a VW akkorúj szíjas motorjaival. A Fordok vagy a VW-k esetében gyakran még az autószerelőksem néztek a szíj-takaró-fedél alá, többszázezer km-t, félmnilliókm-telment az első gyári bordás vezérműszíjjal az autó. Ebben estek pofára a múlt század90-es éveinek közepén az "Opel" emblémás egyre amerikaibb minőségűfostalicskákvásárlói: Az 1.4 16V -1.6 16V mnotorok szíjai gyakran nem értékmeg a csereciklust, ám a gyáriszakszervízben lecserélt vezérműszíj már 70ezer km-tsem birt. Természetesen ezeknél a beépített hibáknál a szíjszakadás alegszerencsésebb eetben is a hengerfejet kikukázta, de nem ritkán valamelyik dugattyú a blokkon könyökölt ki. A GM "Opel" emblémás fostalicskái esetében a használható dízelmotorgyártás még a 80-asévekben befejeződött, de a pratner, az Isuzu nem tudta jóminőségű1.7 Dmotorkkalkielégíteni a GM igényeit,ezért egy darabig a saját 1.7D fosmotorralis szerelték a termékeiket. A használtpiacon már a 90-esévekközepén az üzletet meghiúsító felismerés volt, ha a motorfedél  alatt nem az Isuzu dízelt találta a hozzáértő használtautó vásárló. Nagyöbű dízeleket a BMW-től szerzett be az Opel,miután a PSA 2.3-as dízel  fosmotorral leszerepelt az embléma. A BMW viszont aminőségbiztosításban kiszuperált félselejt 2.5-ös dízeleket sózta rá a GM-re.

Miről ismerheti fel egy műszaki analfabéta teljesen laikus a Beépített Hibák-kal önmegsemmisítő fosmotort?Hát az un "motortakaró lemez"-ről. Az AEH ,AKL AVU BFQ motorkódú 101/102 LE-s1.6-os VW motorcsaládmegjelenésekormég V.A.G buzi voltam. Vásároltam ilyen tervezetten fosmotorral  szerelt autót fiatal használtban, hazamentem és az elsődolgom az volt, hogy leszereltem a motortakarót

ahigfos16srmotor.jpg

és kivágtam a picsába,majd meggondoltam magam éskiguberáltam azzal,hogy jólesz az a parasztot vakítani,amikor majd eladom az autót. Ezidőtájtmég érdemes volt a német használtpiaci fejleményekre figyelni.A V.A.G. 1.6 "101" LE-s fosmotort már kényszerbőlvásároltam,mert a V.A.G.utolsó igazi benzinmotorjával szerelt autókat nemlehetett a magyar piaconmegrendelni. Gyanús is voltnekem, hogy a fiatal-használtpiac német területen gyanúsan felértékeli az "elavult régi" és "csak 90 LE-s" ADZ / ACC 1.8-as motorokkal szerelt V.A.G. termékeket. Ma ott tartunk, hogy egy RP motorkódos 1.8 nyolcszelepes az 500 € alatti ársávban TÜV nélkül 4-szer annyiba kerül,mint egy 1.6 SR fosmotoros "101" LE-s...

https://a0.amlimg.com/NzAzOGQ1NzA5MDI4MmI1M2ZmNGU1Zjk2M2FhZjQ4YzR-At4ot-mwpfViTnwvYX_9aHR0cDovL21lZGlhLmFkc2ltZy5jb20vODE5OTVhYzE2ZjQxZjZjYzI0N2Q1ZDYwYzZiODFhZTE5ZDA4MzEwNWVkMWUyYjA4NDY1MWI3NDNkMzBhMTBmMC5qcGd8fHx8fHw2NDB4NDgwfGh0dHA6Ly93d3cuYWR2ZXJ0cy5pZS9zdGF0aWMvaS93YXRlcm1hcmsucG5nfHx8.jpg

A népszerűen 1.6 SR fosmotorban méterszám van a vákuumcső és két 7500-9000 Ft-os vákuumszelep. Ezeket eltakarja a motortakaró,a motortakaró alatt a kiszóródómotorolaj megeszi a vákuumcsöveket, beszarik a vákuumszelep,megnő az üzemanyagfogyasztás.A fiatal,még jó motor eleinte csak annyi motorolajat fogyaszt,mint egy70ezer km-tfutott Moszkvics a 60-as években.. a V.A.G. buzi nem is érti, hogy ha a félmilliókilométert futott VW Santanájakibirt utántöltés nélkül 12000 km-t, egy elvileg majdnem új autóbaminek kell töltögetni a motorolajat ciklusonként 2-3literjével. Az eleinte 6,2-esfogyasztási átlag felugrott 7,5l/100 km-re: ez az egyik vákuumszelep beszarásának aaz első jele. 10000 1.6 AKL fosmotor felhasználóból 9999 vagy szarik rá vagy észre sem veszi a fogyasztásmegugrását vagy termésszetesnek tartja.természetesen a másfélliteres töbletfogyassztás dolgozik is a motor tönkretételén. Egy balkáni országban a még nem picsaemberpersze a barbárokra jellemző sunyiságaivalmég otthon,a garázsban kideríti,melyik vákuumszelep vagy cső szart be -főleg,mert a motortakarólemezt a picsába kihajítása előtt a disznóvágó hely betonján disznószaros gumicsizmával 47 darabba tiporta.

Was würdi Tuu  für ooni Motordeki ada   Automechaniki Tuu pisch? Schwarzes Motorenöl, kobrocht, naturla. Rumen Çingene annene lanet olsun!

/török autókereskedő hisztériája, hogyan merészeltem kihúzni az olajpálcát egy Doktorwagen-ből, aminek telepecsételt a szervízkönyve és csak 200ezerrel tekerték vissza az óráját.

 A90-esévek V.A.G gyártású  korai önmegsemmisítő motorjának a jellegzetes csörgése. Amikormár ilyen a hangja, nem kell vacakolni vele. AUSTAUSCHEN kivágni,le apicsába az ilyen hengerfejet -ha van még mire kicserélni.

A 2000-esévekben a motor önmegsemmisítő beépített hibáit a Daimler Chrysler és a V.A.G.egy ugrással több emeletre emelte. Az új motorolaj zabáló motorcsaládokban a motorolaj-hiányra  figyelmeztető jelzések érzékelőit a megsemmisülés előtti másodpercekreállították be. A Daimlermegturbózta azzal, hogy esélyt sem adott a laikusnak felfedni a megugró motorolajzabálást:A motorolaj szint ellenőrző pálcát kész akarva, szándékosan kitervezték a motorból. Mind a V.A.G.mind a Daimler önmegsemmisítőmotorjaiban már csak 0,7-1 liter motorolaj van akkor, amikor a riasztás beindul. Mivelerre a korszaakra a "vak" jelzések a túlbonyolított elektronika miatt általánossá váltak,pl az Audi emblémát kedvelők szempilla rebbenés nélkül kilométer százezreket tudnak kis kedvencükben levezetni bíp-bípelő és villogó műszrfalakkal, természetesen különösebvben senkit nem izgatott a motorönmegsemmisítő üzemmódba kapcsolásakor a riasztás.

"Csipog az olaj-jelzője,ésakkor mi van? Ezek mind ilyenek 25000 az olajszivattyú, csinálsz egy olajcserét éskész!"

/magyar becsületesnepper,aki nem adja felaküzdelmet a paraszt átverésében/

 

A 2000-esévektől amotormegsemmisítő beépített hibák alkalmazása toálissá vált az autópiacon. Egyik kedveltmegoldáspl díyzelautóknálmindennek a szelepfedél alá rejtése. Egy 2.5 milliókilométer balesetmentesen levezető orosz kamionsofőr,aki többször dugattyú-hajtókarozott,kuplung és differenciálmű-cserézett országúti árokban M.A.Z,és KAMAZ vontatókat, az sem képes elhárítani ezeket a beépített hibákaat, hiszen ha ránéz a motorra,semmit semlát,főleg nem azt, hogy a szelepfedélalá rejtett résolajcsövekből spriccel a gázolaj mindenfelé.tíz-éstízezer kilométerket lehet egy papírja szerint EuroIV-es környezetvédelmi osztályba soroltmég 100ezer km-tsem futottpicsaautóval két kétütemnűá Wartburg és bónuszban hozzá egy 20-as keverékkel tankolt nagypapa Trabant károsanyag kibocsátásával autókázni az oiropid  picsaemberre jellemző büszkeostobasággal úgy, hogy csak a járókelők lesik gyanakodva az olajfüst miatt az autóbuszokat vagy egy szabadnapos autószerelő vigyorog gonoszul, hogy egy buzi paraszt megint megszívta egy szuperdízellel.

 

A szuperdízelek nincsenekmeg turbó nélkül, az önmegsemmisítő beépített hibák jeleit pedig maga a "környezetvédelmi"-nekelhazudottrendszer segít eltüntetni. Látványosan nem füstülmég az önmegsemmisítő fokozatba kapcsolt motor, az első gyanús a kipufogógáz petróleum szaga. Vannak sunyingerek azonban,akik ilyenkor autószerelőhöz fordulnak,általában az autószerelőkilyenkor a politikusokra jellemző ájtatosmanó képpelazt hazudják a szerintük buzi parasztnak, hogy semmi baj, ezeknél ez természetes. Az önmegsemmisülés végső fokozata a turbó beszarása,ilyenkor már látványosan füstölaz autó -ha van benne részecxskeszűrő, az segíti az önmegsemisítő üzemmód gyorsabb lefolyását.

Általában az ilyen típusú dízel szuperfos menet közben,lehetőleg az Autobahn-on és 140-nél szarik be, a laikus azt veszi észre, hogy a motor fordulatszáma maximálisra ugrik. Elavult gyújtáskulcsos verzióknál a sunyi buzinger vagy albán szobafestő  kiáll a forgalomból és megpróbája leállítani az autót. Kiveszi a kulcsot, de a motor bömböl 6500-as fordulaton:Ugyanis már nem a gázolaj hajtja, hanem a motorolaj,amit a turbón keresztül szippant fel. Általában balkáni,primitív, nemigazi-tagállami,a baden-badeni ember szemében potenciális bűnöző alkalmazz azt a trükköt, amire a Beépített Hiba fejlesztőmérnökök nem gondoltak: otthelyt lefullasztja az autót, hiszen automata váltósat eleve meg sem vásárolna.

"Dízel? -az természetes, hogy füstöl, nincsen dízel füst nélkül!"

/autószterelő,aki egységsugarú hülyének nézi le a gyanakodó parasztot/

 

Ha egy ilyen szuperdízelt a motor olaj nélküli teljesfordulaton valójárása következtében fellépő miszlikekre robbaanása előtt sikerülleállítani,akkor fejletlentagállamban 1000-2000, Fejlett Igazi elsőosztályú tagállamban 5000 € költséggel sikerül is helyreállítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr10015319460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása