2018.05.28. 06:21
cigánybicikli
Háttér: Mint ugye jellegzetes falusi tahó, a vidéki, akik miatt az ország ide jutott, ahová, többnyire kerékpárral közlekedem, pedig nem a Magyar Bringázás Város-ában lakom. A falumban a biciklizés egyáltalán nem számít menőnek, magára valamit adó mélyszegény proletár ótó [-> vektrakocsi, micsuici, cuzzúki ] -val jár mindenüvé. Először természetesen a döntésem született meg, miszerint kerékpárt fogok vásárolni, ezzel gyakorlatilag az újtermék-kategóriát, azaz a kerékpárnak látszó tárgyakat kizártam. Olyan kerékpárt szerettem volna, amire legföljebb külső-belső gumikat kell majd vásárolnom, tehát van rajta minden olyan kiegészítő, aminek hiánya miatt a falusi rendőrség vegzálhatna: dinamós lámpák, fényvisszaverők, de még a két kerék küllőin és a pedálokon is. A picsabicikli eleve kizáródott, a montenbikák is mind azzal, hogy a kerékpár legalább 3, de legföljebb 5 sebességes agyváltós legyen. Elmentem tehát a lomishoz és vásároltam egy 1973-ban Steyer városában szerelt Puch biciklit 10000 azaz tízezer Ft-ért. Még az 1973-ban gyártott fehérszegélyű Semperit Schwalbe gumik voltak rajta. Mint a lomis közölte, az egyik kereke defektes volt, de a csicskájával megragasztatta.
Egyszer, annyi idő elteltével, amiután egy korszerű 18 sebességes montenbika megyen a vasba [-> recyckling] egy szép későőszi verőfényes napon aztán, ahogy tekerek a főutcán a Sivatag büfé teraszán üldögélő cigányok egyike rámkiált:
Nijed má, geci, heee, ~vel megy a magyarcsávó!
Ezt a biciklit Devecser lomis cigánykirályai ingyen szedték össze valahol Kelet-Ausztriában 12 évvel ezelőtt, a falumbéli lomis pedig, amikor teherautójával összeszedte a devecseriektől a nyakukon maradt lomit, 3-5000 Ft-ot adott érte. Én 10000 Ft-ot fizettem -ez a kép csak illusztráció, mert a hasonló biciklim 3 sebességes agyváltós- és vásároltam rá azóta két külső- és belsőgumit 3800 Ft összértékben.
Ahhoz, hogy a cigányok ne szóljanak meg, hogy magyarcsávó létemre miért van ~m, 38000 2008-as Ft-ért kellett volna vásárolnom egy 18 sebességes monetnbikát, valamint lámpákat, dinamót és kiegészítőket további 12000 ft értékben, ezeket, ha valamit magamra adó fejlettember vagyok, már rég kiraktam volna a ház elé lomis napon és akkor a cigányok szépen összeszedik és viszik a vasba [-> recyckling].
Fejlettisztánban egy ilyen biciklit, mint az én ~m, telibefújnak valami gagyi piszkosfehér festékkel, majd azonfrissiben áttörölgetik ronggyal a patiná-ért és eladják kb 100 angol Font-ért a bolhapiacon valami picsaembernek kerti dísz gyanánt, virágtartónak.
2 komment
Címkék: cigánybicikli
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Myzza N. Trop 2018.05.28. 06:34:26
Ha jártál már Amsterdamban, olyan szarokkal járnak, hogy a lomis se venné meg, azt mondják, nem kell jobb, azt ellopják.
Frick László Intézet 2018.05.28. 06:45:30
amik persze basztak is megépülni.
Tarlós elég sok részéhez hozzákapdosott a Demszky Skanzennek... Azaz Demszky semmittevése jóvoltából 2010-ben nagy tömbökben a Szomszédok teleregény első fejezetének a bezzeg szépideje állapottyait láthattad Budapesten és láthatod ma is, amikoris ezeket baszta a 444/index/hvg tengely, akkor is szépen lefényképezték a Demszky Skanzent, pl az 1995-ben lejárt kihordási idejű metrót meg ilyesmit.
E blog megindulásakor az alapító barom vidékiparaszt foglalkozott már az amszterdami biciklizéssel azon az alapon is, homilyenek, hanem a bringás takarékos, pl zöldzsemlélet miatt is. Miért is kéne eldobni egy használati érték szemponmtjából tökéletes és jó és alkalmas biciklit azért, hogy divatos nosztalgia city bike formájában szarrá menjen 3 év alatt. Van 1938-ban gyártott magyar biciklim is, aminek a hajtófogaskerékcsapágya eredeti, jó állapotában van s a hajtókarok máéra elavult" rögzítéstechnikájának köszönhetően egyet sem nyaklik. Vegyél olyan montenbikát, amiben nem megy szarrá a hajtókarcsapágy 3 év alatt. (ez legyen napi 10.. azaz durván 1200 km. )