2015.08.02. 09:37
netokrata demokrácia
A netokratív demokrácia leglényegét a Nagy Könyvelői Képletben ábrázolhatom a legtömörebben.
Kétfajta könyvelő létezik:
a kreatívkönyvelő
és
az agyatlan kontírozó, begépelő, szabálykövető, parancsteljesítő, önállóan nem működő könyvelő
Minden könyvelésben szükség van egy (azaz 1) fő kreatívkönyvelőre.
A netokratív gecizmus leglényege a közülünkvalóság tettetése.
A többi könyvelő pedig a másik, az agyatlan-végrehajtó-előkíszítő aládolgozós.
n+1 -aholis 1= a kreatívkönyvelők számával, n pedig a többi nemkreatív.
A netokrácia pontosan ilyen. Van a gép, a gép mögött az ember, ő a kreatív. Az összestöbbi pedig a felhasználó. Így van tehát szükség a netokráciákban "okos emberre".
A netokrácia a korai, forradalmi-felfejlődő szakaszában (a Direkt Morál korszakában) demokratikusnak tűnt. Persze ez a direkt morálos szakasz mi másba is torkolt volna a győzelem után, mint Rossz Lelkiismeretbe. A loyolita inkvizíció hagymázas vallásiőrületében nem éberálmodott a tömegek olyan megfigyelhetőségéről, ami a netokráciában a tömegek által is elfogadott alap (-> coockie-k). A személyiségem összesadatainak kiszolgáltatása a "fizettség" a netokratív ingyenesség látszatáért.
A netokrácia minden idők legnagyobb átbaszása. Minélkevesebbek minélnagyobb tömegeket, társadalmakat, társadalom fürtöket, egész kordonokat hektárszám verhessenek át. Sőt, plug 'n play technikákkal magát a tömegembert szorítják rá ennen átverésére. Legpompásabban ezt a facebook-jelenségen tanulmányozhatjuk.
A facebook-on felmérést végeztek harmadikvilágbeli felhasználók internetezési szokásain. Ezen felhasználók többsége azt ikszelte be, hogy ő nem is internetezik, azt se tudja, mi az.
Köszönöm a figyelmet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2015.08.03. 00:52:57
.
és talán még még azt sem, amit írtál
.
.
.
ez csak egy bon mot
.
de a helyedben komolyan venném
Frick László Intézet 2015.08.04. 14:14:25
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2015.08.04. 18:52:37
de
konkrétan az utolsó bekezdésedre utaltam
más
olvasnivaló:
cink.hu/a-fuggetlenseg-olcso-bolsevista-trukk-1721965510
léccci előbb olvasd végig
és csak utána kezdd el fikázni
ifsz (törölt) 2015.08.06. 04:56:40
Netokrácia vs felhasználók: az internet mint kultúra elég érdekesen alakult: egyrészt individualista - anarchista - libertáriánus, de mindig is jelen volt benne egy erős hajlam a személyi kultuszra és mindemellett (szélsőségesen) technokrata is. Jelen voltak másfajta politikai irányzatok is, de a nagyobb súlyú szereplők (értsd: hadiipar és az azt kiszolgáló cégek és média) ezt az individualista vonalat igyekeztek erősíteni - sikerrel.
PesszimPista 2015.08.07. 21:59:49
Ahogy a keletkeztetés, és a tárolás, úgy a feldogozás költsége/hatékonysága is csökkent/nőtt, és ez azért aggasztó.
Nincs ingyen leves/net/infó/pornó/móka . . . semmisemnincsen ingyen.
2015.08.10. 08:13:29
Hahó Dudiiii
:D
http://vs.hu/kozelet/osszes/itt-vannak-a-szamok-elkepeszto-kozmutartozast-halmozott-fel-a-klik-0810?utm_source=hrkrs&utm_medium=rss&utm_campaign=main#!s2
Jobban teljesít :D
és a reformok működnek :D
2015.08.10. 21:22:07
2015.08.10. 22:07:07
1. Az adattárolás nem olcsó művelet. Külön szakcégek foglalkoznak vele. Másrészt a túl sok adatból való halászgatás pedig bonyolultsága miatrt külön tudomány - big data a neve.
2. Adatot tárolni nem lehet úgy, ahogy azt az adattárolási törvények előírják.
Túl életszerűtlenek.
3. Az orosz hadsereg már visszaálltak a hagyományos üzenettovábításra - ezért nem tudta a CIA a krími lerohanást kikémlelni. A legkritikusabb adatokat már nem tárolják digitális formában.
4. Az internet őse, az ARPANET eleve katonai fejlesztés volt. A publikus internet korai szakasza - 1994 körüli időkről beszélek meg olyan volt, hogy egy fájl letöltéséhez is komoly számítógépes tudás kellett. Persze, hogy a geekek legjobbjai körül személyi kultusz alakult ki. Az akkori felhasználók még tudták értékelni s tudást, nem pedig készen vártak mindent, mert az nekik jár.
ifsz (törölt) 2015.08.11. 14:24:27
Egyébként egyetértek azzal, hogy van ok aggodalomra. Nem is annyira a sebességben és hatékonyságban látom a fő veszélyt, hanem hogy az információs rendszereink összetettsége miatt még abszolút jó szándékot feltételezve is nehéz (azt is megkockáztatnám, hogy lehetetlen) rendesen felmérni a lehetséges kockázatokat és mellékhatásokat.
ifsz (törölt) 2015.08.11. 14:29:13
Szerintem az csak az egyik lehetséges megoldás, hogy az adatvédelmi törvények életszerűtlenek. Az is lehetséges, hogy nagyon is praktikus okai vannak, hogy miért ilyenek az adatvédelmi tőrvényeink, amilyenek és hogy az adatokat tárolni kívánó szervezetek képtelenek megfeleni ezeknek az előírásoknak, az azt jelzi, hogy az ő elvárásaikkal van valami baj.
A bigdata módon való adatfelhalmozás szemlélete nagyjából ez: gyűjtsünk be és tároljunk el mindent, amit tudunk, aztán majd valahogy kitaláljuk, hogy mire lehet használni ezt az irdatlan adathalmazt. Véleményem szerint ez tuti recept arra, hogy katasztrófát okozzunk. Egy jó példa, hogy milyen jellegű problémákra számíthatunk: az ún. OPM hack - tavaly valakik meglékeltek egy USA kormányzati adatbázist, ami fontos pozícióban dolgozó kormányzati alkalmazottak káder-kartonjait tartalmazta - olyasféle dolgok, mint amilyeneket nálunk a nemzetbiztonsági átvilágítás során szereznek be a szervek: kapcsolati háló, zsarolási potenciál, élettörténet stb. - fontos emberek tízezrei, mindez jól rendszerezett, könnyen feldolgozható formában. Na most, biztos vagyok benne, hogy az amerikai nemzetbiztonságnál volt egy két szakember, aki igencsak otthon van az információbiztonság területén, viszont rengeteg marketing-irányultságú cég van, akik hasonlóan érzékeny adatokat gyűjtögetnek, de úgy gondolják, hogy az információbiztonság csak nyűg és nem nagyon foglalkoznak vele.
2015.08.28. 23:24:32
2015.08.29. 08:51:40
na, Jocó végre megértette, hogy nem válaszolok a trollkodó hülyeségeire, most Dudi kénytelen leszel te szórakoztatni, mert unatkozik :DDD
kizárólag ezért regisztráltam 2015.08.29. 10:22:16
ez nekem új, bár magyarban a birkát használjuk erre, nem?
amúgy ezt a facebookos-internettes dolgot meg túlredukáltad, ha tényleg foglalkoztat a dolog, konstruktívabb lenne elmefilozófiával kezdened, pl ebben a gyerek kitér a non-reductive explanationra ami első lépés kéne, hogy legyen egy hasonlóan összetett jelenég stb stb
consc.net/papers/facing.html
amúgy nekem is mondták már, hogy "what does a monkey know of the taste of ginger" szóval ez, a második hozzászólásoddal ellentétben nem szükségszerűen ütés vagy horpasztás, de már az írás elején felvázolt kreatív-nemkreatív dichotómia sem áll meg, pláne nem a megfeleltetés meg ami ráépül, cseles ám ez a izé
2015.08.29. 10:34:35
kizárólag ezért regisztráltam 2015.08.29. 10:55:16
kizárólag ezért regisztráltam 2015.08.29. 13:17:55
2015.08.29. 20:49:39
kizárólag ezért regisztráltam 2015.08.30. 07:04:54
Frick László Intézet 2015.09.08. 05:57:33
Frick László Intézet 2015.09.08. 05:58:40
@Lujza Steinmann: sok szeretettel üdvözöllek téged is
kizárólag ezért regisztráltam 2015.09.08. 06:52:10
kizárólag ezért regisztráltam 2015.09.08. 09:47:21
2015.09.08. 15:19:55
Frick László Intézet 2015.09.09. 06:26:26
DFrank Zappa gitárjátékáról még zeneiművelt gitárművészeknek is az juthat az eszébe, hogy Zappa épp azt játszik, ami eszébe jut és csakúgy lazán, meggondolás nélkül. Ezzel szemben az az igazság, hogy Zappa a főbb alkotásait mondhatni kottából játszotta, hangról hangra, pl Steve Vai-jel eleve azárt került kapcsolatba, mert Vai pompásan, még Zappánál is jobban gitárkottázott.
Én szeretek csípőből, azonnal meggondolatlanul beszélni. A vita ma bűnnek számít, ha bárki akárki mondandóját vitatja, az támadásnak minősül.
Ezzel szemben én minden ávátárám alatt azért blogoltam, hogy írásaimat kritika érje, vitassák -azaz sunyi módon a kommentelőimet afféle szerkesztői munkára tomszójerizáltam. Önképükben a legeslegliberálisabb, aójjjdeszabadgondolkodó bloggerek a kommentelők közül moderálták az opponenseket.
Persze meg lehet érteni ebben a szellemikettesszámrendszerben, ugye összesen kettő a lehetséges, egy az én állításom, más állítás tehát nem is lehetséges (azaz hamis)
A Dudkó [dudenbuch -> magyar-magyar szótár] nick halott A két szellemipéldaképem kikoránkel úr és Hannibal Lektür testvérjó-barátom is részt vett a lemészárlásában. Mivel közvetlenül az orbánpropot nem tudják baszni, engem elképzeltek orbányistának és az én baszogatásomon élték ki az orbángyűlöletüket.
Tkp ez az egész blog is döglött már, teljesen elzüllött.
maga a blogolás műfaja is seniorkori végelgyöngülését éli. A tmblroid faszbúkszerű ötletsziporka+lájk a menő ma, valami szar+vasiánus poenböfi, erre böff és kész, minimális gondolkodással. Kedvenc hírgyáramban a 444-en csodálatos példákat találhatunk olyan "cikk"-ekre, amik összesen figyelemfelhívásból (azaz beugratócímből) állnak. Apró impulzusok, benyomások: ez a RÖGTÖN művészete. Minden felelősség nélkül. ha az azonnal elmúlik , akkor már pl egy hibavagy pláne bűnös bullshit javítása minek.
Több, mint tíz esetben moderáltam magam Hannibal hatására és majdnem tíz esetben kikoránkel úréra. Viszont nincsen példa arra, hogy XXXidő elteltével Hannibal vagy kikoránkel azt mondotta volna, hogy jaj, mégsem úgy lett, ahogy pedig állítottam.
van ugye ez a bölcsesség a hallgató emberről, miszerint az tűnhet bölcsnek is.
Nekem viszont az egyik kedvenc számom Domján Edit előadásában a
www.youtube.com/watch?v=e8W-TUDckMU
kizárólag ezért regisztráltam 2015.09.14. 08:19:15
kizárólag ezért regisztráltam 2015.09.14. 08:45:44
kizárólag ezért regisztráltam 2015.09.14. 08:49:59
Frick László Intézet 2015.09.15. 10:10:32
Én, mint üzletember egy válogatáson huszonkét diplomás ellenében pl inkább választanék egy kecskeméti piarista gimnáziumban érettségizettet (főleg a múlt század 70-es-80-as éveiből.
kizárólag ezért regisztráltam 2015.09.22. 08:35:33
"de attól, hogy fragmentált, még egy tágabb izéből lehet hasonlóan kiterjedt szellemileg" arra céloztam, hogy egyrészt az időbeni lefutását tekintve, másrészt a keresztbloggolásokat és mikroblogok interakcióját átfogva, sokkal több lesz mint az apró, bugyutának látszó egy-egy bejegyzés összessége, bár én nem tumblizok, csak néha ha kijön valami vicces és találkozok vele az interneten. de állatkerbe sem járok, attól még szépek laknak, csak azon túl, hogy az ítélkezés elhamarkodott lehet a beható ismeret nélkül, még becsapós is a strukturális különbségekből fakadó felszínes különbség, de nálam okosabb emberek szebben körüljárják és megfogalmazzák a jelenséget itt theconversation.com/the-internet-is-eating-your-memory-but-something-better-is-taking-its-place-47590
Frick László Intézet 2015.09.22. 08:50:06
Annyira gyorsan kell ma már reagálni, hogy a beható ismeret teljesen fölösleges,, a hatás többet ér. ["Nem az információ megszerzése és birtoklása emel hatalomba, hanem a megosztása (terjesztése)."] és a szaósölmédia nagyon olcsó, csak párttucat emberrel kell megosztani az információt.
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2015.09.22. 08:52:04
Inkább hallgatok...:((
Nem hogy bölcsnek tűnjek, hanem hogy ne káromkodjak
Ekkora égbekiáltó komment olvastán...:(((