Pár évvel ezelőtt Csepella Olivér elképzelte,
Nem tudtam volna elképzelni azt, hogy a jelentős művész is ne kezdjen el kurvára eredetiötletből szakállat növeszteni, ugyanis máma ez a fantasztikusan eredeti ötlet még mintegy többszázezer ifjunk fejéből pattant ki, nahát!
BOROTVÁLT HEREZACSKÓ, EPILÁLT SEGGLYUK+MUDZSAHEDDIN ÉDYPOFI= GEKKÓ
Korunknőjét a heregolyószopásban és a férfisegglyuknyalásban zavarja az undi és unhygcsi szőrzet, gekkó édypofipuszilásban viszont nemzavarja.
hogy mennyire menő lenne (spoiler: nagyon), ha a New York Kávéházat ellepnék a zombik, és személyesen Babits Mihály, Ady Endre, Tóth Árpád, Kosztolányi Dezső és Karinthy Frigyes venné fel velük a harcot. Diplomamunkaként meg is alkotott egy 32 oldalas képregényt (Nyugat+Zombik), de az általa megálmodott sztorinak az még csak az első fejezete volt.
A hír hallatán [A hallás, mint hallás, ugye = látni a fészen///twitteren] erős izgalmi állapotba került a célközönség (igen, mi is), mégsem sikerült olyan kiadót találni, amely komolyabban a zsebébe nyúlt volna. Csepella jobb híján a közösségi finanszírozás mellett döntött. Ma, vagyis november 7-én startolt az egy hónaposra tervezett AGGYÁ NEKI A TEPÉZ'EDBŐL IS BAZDMEG!, és olyasmi történt, amire tényleg senki nem számított.
A megcélzott 12.000 dolláros, vagyis 3 millió forintos összeg kevesebb mint 24 óra alatt összegyűlt.
Ez pedig azt jelenti, hogy a kijózanodás után Csepella azonnal nekiáll megrajzolni a 200 oldalasra tervezett képregényt, és a következő 12 hónapban csak ezzel fog főállásban foglalkozni, hogy jövő ilyenkor már olvashassuk a zombikat aprító nyugatosok kalandjait.
Köszönjük internet, büszkék vagyunk rátok!
Kövess minket Facebookon és Twitteren!
Posztmodern Alapvetés (diplomamunka, egész, by Frick László Intézet, Hungary)
A Posztmodern Alapvetés egyik fő sarkalata A Tekintély, mint olyan leszarása illetve ironikus kontextusba helyezése. A Nagy Név demanifesztációja. A korai posztmodern törekvések közül Maurice Pons francia íróé már a múlt század 50-es éveinek a végén a Világirodalom remekei sorozatban mai Modern Francia Próza címszó alatt megjelent. Ebben a kötetben olvasta Lengyel Péter korai-posztmodern írónk és ihlette őt továbbá a posztmodern irodalom művelésére [-> Mészöly Óvoda Nagymaroson] Lengyel aztán Öreg Bácsi korában íróiskolát nyitott, pl ide járt az azóta sajnálatosan önelhalálozott Hazai Attila is. Ma már, ha élne Hazai Attila is egy kurvára Öreg Bácsi-nak számítana, ugyanis Hazai Attila kurvasokat és papírra írt.
Csepella Olivér azonban teljesen új alapjait vetette meg a posztmodernnek, éspedig:
ha kellően műveletlenek, de már eleve ismeretlenszövegértő olvasásra is képtelenek vagyunk, afféle félanalfabéták, tehát azt se tudjuk, hogy ki volt Hazai Attila, nemhogy Lengyel Péterről se lehet fingunk se, hát akkor Maurice Pons-ról, aki korszaknyitó novellájában parlagias hétköznapisággal deheroizálta Honoré de Balzac tekintélyes francia régi elavultírót [- >Nagy Francia Realizmus.] Csepellának tehát regénye megalkotásához semmi szüksége elavult műveltségi elemekre azon kívül, hogy még viszonylag széles körben ismert utcaneveket egészen merészen mintegy karikizál. No persze természetesen a kopipaszta forradalmi korában egészen egyszerűen Nyugat-korabeli karikatúrákról másolja a képregénye főfiguráit, ugyanis a közönség már úgyse ismeri ezeket a rajzokat. Se. Mint ahogy tkp tökismeretlen a számára Kosztolányi, Karinthy vagy Babits egyébként is. Zombik ellen harcoltatni őket, akik egyébként valóéletükben a Rákosi Jenő féle valódizombik ellen is eleget harcoltak [-> Nyugat a Wikipediában]
Szemléletes példa arra, hogy a butaság és műveletlenség mennyire bátorrá teheti a geek jolót:
"Az egyik fő érvem a nyugatosok kiválasztásában az, hogy ismerjük őket. Nem úgy, mint Arany Jánost vagy Kassák Lajost, hanem rendesen, személyesen. Mármint olyan, mintha. A képregény elején öten ülnek egy asztalnál. Az egyikükből csak a fekete haját látjuk ahogy az asztalra borulva alszik (vagy micsinál). Szinte mindenki, akinek megmutattam ezt a jelenetet, rávágta, hogy látom Ady megint kiütötte magát. És tényleg". És tényleg nem, ugyanis Ady gyakorlatilag sose tudta annyira kiütni magát a piálásban, hogy az asztalra boruljon, sőt. [Részletesen a/e témáról: Krúdy Gyula: Ady Endre éjszakái ]
A lényeg tehát az, hogy Csepella mű+alkotása főleg azok számára élvezhető, akiknek Babits ugyanolyan utcanév, mint Arany János vagy Kassák Lajos.
A régi, mára elavult posztmodern alapvetésnek ugyanis volt egy feltétele, miszerint egyébként Maurice Pons francia író, ha akart volna, tudott volna úgy írni, ahogy Balzac írt. Például a karikatúra, az igazi jó karikatúra megrajzolásának az egyik fő alapfeltétele amellett, hogy az ember egyébként tudjon rajzolni, az is, hogy amúgy, ha akarná, realisztikusan is jól tudná megrajzolni a deheroizálandó figurát. Akkor tudok jó karikatúrát készíteni valakiről, ha tudom ki az, például ha Adyról tudom, hogy nem a pia hozta ki a költészetét, hanem a piálása ellenére MÉGIS kirobbant a költészete.
Tényleg egy zombi, aki ellen a Nyugatosok tényleg is harcoltak. Az efféle zombik terjesztették Ady-ról a részegen költő bugris képét, amire most Csepella oktondin még büszke is.
A posztmodern fikció valósságá lebegtetésének technikai lényege Csepella "munká"-jában a Nyugat-korabeli karikatúrákról másolt karikatúrák elkészítése.
Csepella Olivérnek azonban, mint hangsúlyoznám az őt ünneplő könyvesblog bejegyzés eredeti felütését, tehát mint regényírónak, írnia sem kell tudni, nemhogy regényt nem.
Csepella fikciójából összesen valóságos a mani, ami A Háló segítségével összejön, Csepella ennek a valóságospénznek a töredékéből kihozza a művét és megfelelő kereskedelmihaszonnal is forgalmazhatja. Munkáját egyetlen irányból fenyegethetné bármi, de a két világ között közvetlen kommunikáció nem állhat fönt, bár elvileg, a legjobb tudomásom szerint a Könyves Blog írói között még vannak olyan emberek, akik tudnak papírról betűket olvasni és pl ismerik a Nyugat meg a Nyugatosok történetét vagy nem értik, hogyan maradhatott ki a képregényből a magakorában hírhedten baromi nagyerejú Krúdy, aki többek között párbajhős huszártitsztet macskátszarni stílusban hajított ki kávéházból. Valószínűsíthetően a Könyves blog elavult, maradi, még olvasni is képes írói közül senki nem akarta vállalni a Buta Öreg Néni/Bácsi szerepét, vagyis Csepellának az odaküldését, ahová egyébként való lenne, pl a kurzív posztmoderm és divatjamúltan öreg anyjába.
Tisztelt +Egyetemi Tanács! Kérem a fenti diplomamunkám tudomásulvételével számomra a diplomát, meg még egy doktori címet is kiadni. Ha nagyon muszáj, felugorhatok Önökhöz Héé profkók, ébresztőőő, hozzátok egy kis verbális megvédésre. Aláírás: Frick László Intézet