2012.11.16. 01:53
eredeti szervízkönyv, végig vezetett
A magyar ember szereti, ha megadják az illúzióinak azt, ami az illúzióinak jár. Ez a szervízkönyv garantáltan eredeti. A hamisító nepper művész, ahogy ez a magyar művésszel vagy iparossal is gyakran előfordul, a legkevesebb fáradságban se törte magát a hatás fokozására, minek. Arra rest volt, hogy a bélyegzőt újra a párnába nyomja vagy mondjuk középről és egyet jobbra-egyet balra pecsételjen vagy két különböző árnyalatú golyóstollat használjon vagy a nepper kollégát kérje meg keresztbe-aláírásra... Minek. Az emberek [autós szaknyelven az ügyfél neve szakmai közbeszédben buzi vagy paraszt] egyenesen ragaszkodnak ahhot, hogy átverjék őket [a szerző a képet a vévévé-pont-hasznaltauto-pont-hu-ról vadászta le...]
addig katt a hirdetésre, amíg még fent van :D : http://www.hasznaltauto.hu/auto/seat/ibiza/seat_ibiza_1.0i_e-6203536
...éééésshhh hagy rántsam be a kontrát: Ezrével végzik becsületesen vezetett szervízkönyvek a kukában, miután a buzi, a paraszt megúnta a márkaszervízek szopatásait, elhordta maszekhoz, vagy pl ahogy az ember a végbéltájéka mosását is, ha jellegzetesen magyar szolgáltatóra bízná, hogy járna vele, tehát ha azt akarom, hogy az autómban az olaj-és szűrőcserék tényleg is meglegyenek, jobb, ha magam csinálom... Jaaaj, mert mi is lenne, ha pl a szervízkönyvbe 75000 km után özv Horváth Józsefné autószerelő mester Saci bácsija pecsételne a tényleg is elvégzett és be is írt munkák után... saját gyűjtés: Százával fekszenek ki pl Suzukik motorjai 100000 km-es futás körül azért, mert márkaszervizekbe hordják olajcserére és ott csak ikszelik a rubrikát, meg fényesre törlik a szűrőt, oszt hagytójja a büdösparaszt tovább... tehát egy eredeti szervízkönyvben "jujjujjj adatok" vannak vagy lennének, pl egy ilyen Ibiza 347628 km-rel, ami semmi, legszebb nőikorában van egy ennyit futott ÉS karbantartott Ibiza... a második kuplung van benne és következik egy újabb "nagyfékezés" (teljese cserés-fékszerviz) a lehajtás féltengelyei még ugyanennyi km-t bírnak (ha nem hagyják rpedten a porvédő gumiharangokat százer km-eken át...) és ha a motorban kicserélnék a szelepszárszimmeringeket meg tömítéseket, olajat se ennek cserétől-cseréig a maximumról a minimumra le... De ez boooóóóórzasztaná a magyar vásárlót, ő az illúziókat imádja, majd ő megkoncepcionálja magának a hiedelmeit, nem telefon ez, hogy beleszóóójjunk... majd ő tuiggya , mit akar, hát ezt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
nagyon_buta 2012.11.16. 07:31:18
Továbbá: a csaló márkaszervíz kontra becsületes maszek állítás annyira valós mint a totalcaros autós újságírók szakmai tudása. (forrás-bár téged nem szokott érdekelni- autotechnika.hu)
Mellékesen ebben a témában (autójavítás) a teljes magyar rögvalóságot le lehet írni: a "becsületes"- bejelentett- vállalkozót a teljes magyar államapparátusa nyúzza, a nép teljes támogatásával, megélni a csalásból tud; a fekete vállalkozók szabadon tevékenykedhetnek az alkatrész forgalmazók, biztosítók teljes támogatásával, a "nép" okosba javíttat, szervizeltet és rokan/hal bele egy kis/közepes balesetbe, természetesen relatív gyorshajtás miatt.
stevie balkanski 2012.11.16. 14:37:50
Ami azt illeti, hogy cserélnek-e olajat a márkaszervizekben, vagy csak kiszámlázzák: azért egy márkaszerviz elég komoly előírások mentén működik, ezeket több oldalról is betartatják. Biztos lehet csalni az olajjal, de nem egyszerű. Gyakorlatilag akkor van rá esély, ha minden ott dolgozó egyként benne van a buliban, beleértve a tulajdonost is -- márpedig egy szerelőnek komoly pénz lehet egy elmismásolt olajcserén megfogott pár ezer forint, de a tulajdonosok meg egyáltalán nem, ő éppenséggel az elégedett kuncsaftokkal jár jól.
Styxx 2012.11.16. 15:16:47
ballus 2012.11.16. 15:35:23
Ha valami alkatrészt kicserélnek, a régit a tulajdonos kocsijába teszik. (legalábbis abban a szervízben, ahova én járok).
Mostanában az autók közül soknak van több éves garanciája - így a szervíznek nem érdeke, hogy ne végezze el a karbantartást, hiszen a még nagyobb kárt is gariban kell megcsinálnia, sőt olyan márka is van, ami még a garanciaidőn túl is ad assistance szolgálatot - feltéve, ha a javításokat szakszervízben, az előírt időközönként végzed. Ez a szolgáltatás pedig nagyrészt ingyen jár - nem igazán érné meg bevállalni a tetemes fizetni valót néhány ezresért.
Kivancsi 2012.11.16. 15:43:44
3kiloert a 16 eves auton felul meg szervizkonyvet is kap!
vannak markak meg tipusok ahol csak a szervizkonyv kerulne 3 kiloba!
:):)
Fue · http://www.english-hungarian.com 2012.11.16. 17:04:43
Fazakas F. János 2012.11.16. 18:28:56
Jobb szélen:
www.seat.com/content/com/com/en/company/the-new-seat-logo.html
Phrascarica 2012.11.16. 19:15:07
Kovacsla 2012.11.16. 19:52:49
Mercel 2012.11.16. 20:08:22
Neked gondolom még nem akartak márkaszerviz munkatársai konkrétan gyári olajat, szűrőket féláron eladni..
Azt ismered, hogy fénykorában a G Astra generátora nagyon sokezres mutatvány volt amikor kifeküdt?
Emberünknek kifeküdt, elment márkaszervizbe mondták mennyi, dobott egy hátast aztán megkérdezte amit meg kell ilyenkor..
Mondták, hogy másnap menjen vissza 40 ezer lesz. Miért másnap?
Mert másnapra van bejelentve egy ugyanolyan G Astra szervizre, és majd kicserélik.
Bevitte, kicserélték neki 40 ezer volt, akitől ellopták mert ez lopás, annak a többszöröse.
Ráadásul a szarháziak ott röhögtek a műhelyben, hogy mennyire megszívja majd a paraszt, mert a visszajelzőt is megbuherálták, hogy ne tűnjön fel rögtön a dolog..
Konkrétan végig láttam a sztorit, és azt is tudom melyik szervizről volt szó.
Most éppen ők is az életükért küzdenek.
Remélem sikertelenül.
"Frigyes"
Mercel 2012.11.16. 20:18:16
www.novothauto.hu
Azt az autót meg merném venni amit itt tartanak karban, vagy javítanak akkor is ha a fickó egy kockás füzetbe irkálta fel, hogy mikor mi történt az autóval.
"Frigyes"
Phrascarica 2012.11.16. 20:40:02
Öreg (6 évnél idősebb) autóknál a márkaszerviz sem drága (drágább), és nekem jó tapasztalataim vannak. Valahogy nagyobb a bizodalmam olyan márkaszervizhez akik hozzáférnek a gyári adatbázisokhoz, technológiákhoz, a célszerszámokról már nem is beszélve.
Nekem mindig megjavították az autómat, mindig lecserélték az olajat, és mindig kapok büféjegyet is ;) Már 8 éves a gép 200e+ Km-el újkorától mostanáig odajár.
stevie balkanski 2012.11.16. 20:47:56
Egy biztos: az ügyfelet megkárosítani csak több ember együttműködésével lehet, beleértve a szerviz tulajdonosát is - és éppen ezen a ponton lesz a dolog kérdőjeles, hiszen a tulajdonosnak súlyos milliói fekszenek a vállalkozásában, és neki egyszerűen nem éri meg egy generátor áráért elveszíteni egy ügyfelet.
A tulajdonoson kívül a maga eszközeivel az importőr is meglehetősen odafigyel a szerződött partnereire, és ha valami nem a Nagykönyv szerint történik, elég komolyan képes szankcionálni.
(Amíg volt Magyarországon újautó-értékesítés, magam is ebben az iparágban dolgoztam, olyan pozícióban, ahonnan azért nyílt némi rálátás az egyes szervizek tevékenységére.)
stevie balkanski 2012.11.16. 21:16:22
magyar-magyar szótár 2012.11.17. 02:31:09
magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:13:58
A Doktor Úr autóját hátraviszik, neki külön szépen ki is takareítják és olajmentsen törluik fényesre a nemkicserélt olajszűrőt, minden dokument passned és faszagányos, és 20-30 % kedvezményt kap a Doktor úr, akinek az ügyfélváróba a tulaj szopócicája (extrém esetben egyben a tulajné nyalópincsije is) libeg ki a kávécsival
Lakatos Rócsi vagy Fényező Desző árulja a lopott olajat, amit a szervízdolgozóknak jutalékért árul. 100 autószerelő papíros gyerekből 20 se lesz autószerelő és huiánysazkmában szeretne a magyar vállalkozó éhbért fizetni. Vagy egészítse ki, ahogy tudja... ugye. Egy jobb szervíz körül Sufni City-ben (Rákospalota, Angyalföld, Soroksár, Kispest) kisebb zugszervízek teherautóponyva alatt, a betonon henteregnek az autók alat a csáposemelő nélküli placcokon vidékről ingázó szerelők... Állapotfelvétel, majd súgás az ügyfélnek, hogy nehogy már ezzel a G-vel csináltassa meg, tud ő olcsóbbat is... Azt hiszed, hogy csak a magyar sajtó tud olyat, hogy fizetett PR riport (x) jelzés nélkül?
magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:18:00
Olyan országban társalgunk autós-témában, ahol Istenes László autós magazint vezethet kereskedelmi televízióban és részben saját producelésében is (naná) Az az Istenes, aki X5-ös BMW vel sík alig kátyus földúton el is tudott akadni és ez még adásba is került és kb annyit konyít az autózáshoz, mint egy oriflame látogató sziszamisza.
magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:21:04
magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:26:56
De nagyonnagyon szivesen adok Önnek igazat és ismerem el, hogy hibáztam, mert szeretem boldoggá tenni az embereket!
magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:31:01
magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:40:40
Magyarországon a garanciális hibafelvétel azzal kezdődik, hogy Munkafelvevő Bogikaka lárva arccal odaböki a képernyőre meredve, hogy hat hét múlva jön meg az alkatrész... vagy meg tudjuk oldani gyorsba garancián kívül és akkor egy huszas lesz... megoldják gyorsba majd lepapírozzák a garanciálist és zsebrevágják az így megkaparintott gyárialkatrész árát. Az 1995-2000-es években a szervízek olyan mértékben verték át garanciális és szavatossági témákban a vezérképviseleteket, hogy a központokban súlyos előítéletesség és szegregáció meg rasszista fajimegkülönböztetés is megfigyelhető emiatt.
Gyűjteményem éke a szalonautó, mint alkatrészbázis A másik: Vidéki paraszt 3 éves autója 40ezer km-rel, lecserélik fölöslegesen a gyári fékbetétgarnitúrát, mert még 40 ezer km-es ()kevélsfékezős vidéki) futás után is jobb és többet megy el, mint a szintén lopható olasz utángyártott. Kezdő versenyző koromban külön felhívtam a figyelmet elsőműszakivizsgánál, ki ne merjék cserélni a gyári fékbetéteket, vannak palimadarak, akiket a féktárcsa cserére is sikerül rávenni. Ez egyáltalán nem faszariság, hogy az ember sajnálná kifizetni a semmibaja-jobb, mint ami kapható eredeti betétet a 3400 Ft-os de 12500-ra kiárazott utángyártottért (gyáriba számlázva persze) hanem egyszerűen vannak alkatrészek, amikből mindig az a jó, a legjobb, amit a gyár szerel...
magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:43:50
magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:50:51
Akkor mit képzelünk autószervíztulajdonosokról, akik matyiautókat állítanak a szervíz -elővárakozó parkolóba, mintha lenne munkájuk és mint egy becsali csárdás, az egész napos unatkozást próbálják -a szerelők melegre bevitt autói az emelőkön!!- mímelni "Tessék itthagyni az autót és majd holnap délután érdeklődni, mi van"
magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:56:36
magyar-magyar szótár 2012.11.17. 04:01:32
magyar-magyar szótár 2012.11.17. 04:05:40
Phrascarica 2012.11.17. 09:02:05
Jó nagy baromságokat tudsz írni, a térdemet csapkodom. LOL!
nagyon_buta 2012.11.17. 13:14:34
@Phrascarica: azt nem tudom, hogy ő elhiszi-e, de nekünk el kell :)))))
Steinmann grófnő · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.11.17. 13:34:34
magyar-magyar szótár 2012.11.18. 09:10:47
magyar-magyar szótár 2012.11.18. 09:27:01
1. Az olajcsere eleve elmarad. Nincs rá pénz. Újótóra vót a fasza hitelből, de 4000Ft-os (5liter) teszkóolajra meg SCT márkájú 800-1200 Ft-os olajszűrőre nincsen pénz. Sok egységsugarú felhasználó azt se tudja, hogy kjell olajszűrő, vannak, akik az olajat azért lecserélgetik időnként, emlékeznek ilyesmire a ladából.
27. Gyönyörű példa, környezetvédelmi ISO-rendszerű magaskategóriás zárt-olajcsere-rendszer, mivel a mai auóknál némelyik fiatalabb szerelő a motorvédő alső műanagborítást se tudná levenni... (így persez az olajfolyások is rejve :) ) Ilyenkor az olajpáca helyén egy szondát dugnak le és kiszívatják a recyckling-be a fáradtolajat.
szün: a karterban maradt fáradtolaj fél litere a ráöntött 3-4 liter frisset tönkreteszi, elmnérgezi, bomnlási folyamatokat indít be "szintetikus"-oknál is. (A "szintetikus" az az óccsókategóriában recyklált fáradtolaj)
Én pl azért is úntam a márkaszervízben való olajcserét, mert lusta kivárni, amíg a karter aljáról mindent fölszivornyáz a szonda, niszont ha a szűtőcserés töltésimennyiség 3.8 liter, akkor a 4literes kannából mind az összes friss olajat belezÚDÍJJA és így az olajszint a maximum fölött lesz 7-8 decivel, és nem csak az a gond, amit a használati-kezelési utasítás ír , amit az autóhoz adnak, hogy felzabálja a motor a túl sok olajat, hanem az is, hogy pl a városi autó, ami sose lesz üzemmeleg, olajnyomása hidegen túl magas lesz és kinyomja a főtengelyszimmering mellett az olajat.
Az olajcsere inasmunka a szervízekben, de magyarországon ezzel van a legtöbb baj. @Steinmann grófnő: Úgy veszem észre, hogy nem elég, ha felfüggesztem a politikai tárgyű baromkodásaimat, hiszen nem lehet igazam apolitikus témában sem, ha politikusokban nektek nem tetszőt írtam.
Tkp a Nagy Fogkrém Szabály az érvényes, ha öszevetjük a mjotorolajforgalmat az olajszűrőforgalommal, akkor azt látjuk,m hogy az olajszűrők forgalma a motorolajfogyáshoz képest aránytalanul sok.
Pl egy kis polgári 1.3-as Suzuki az első 200ezer km-en, ha betartanák az olajcsere intervallumot, nem enné le az olajat a maximumtól a minimumig. De az egységsugaró felhasználónak nem tűnik föl, alőző autója farmotoros szocialista Skoda volt, hogy a 7-8 éves, 60ezret futott minden élvben egyszer márkaszervizben szervizelt autójába dőőőteni kell az olajat, mert eszi.
Elhangzott itt az okosság a fáradt olaj fekete színéről. A szicialista benzines autókban lefeketedett és elvékonyodott hamar az olaj, de pl egy új szuzukiban a pálcán még sötét borostyánvörtösnek látszik a már 30ezret futott fáradt olaj is!! majd valamikor 70-80 ezernél lesz feketés meg szürke kenetű, 90ezuernél már piszkosvíz-szürke áttetszó, kivehetően nagy koromszemcsékkel.
ja és a szelepek úgy csattognak, mint egy dízelben.
És 100ezernél pedig megkoppan a motor, de ekkor a családi kis Óccsó már tíz éves aés a szerelő vén szar autónak szólja le, aminél ez "nem csuda már"
Én veszemn a fáradságot, mint hülye ugye :D hogy érveljek és alátámasszak, de ti megelégedtek a puffogással, ha ugye a pol'pancsban nem volt igazam, biztos itt is hülyeségeket beszélek, ami nem is csuda ilyen előítéletes ovifan gazembernél :D
Lujzanéni 2012.11.18. 09:40:06
nagyon_buta 2012.11.18. 09:46:57
A bent maradt olajos gondolatodat néhány típus, motorkód, gyári technológiai utasítással megtámaszthatnád, mert így csak a kúti olajcserés neppermunkára emlékeztet :))
nagyon_buta 2012.11.18. 09:51:50
A jelenlegi legkorszerűbb dizel motorokban nem fogy, hanem szaporodik a motorolaj (hígul az el nem égett üzemanyag miatt)
magyar-magyar szótár 2012.11.18. 11:06:13
Az olajnyomásszabályozásban két iskola van, az egyikben az olajszűrőben van benne az olajnyomásszabályozó szerelep. A másik szisztémában a.. valahol az olajkörben a karter közelében és akkor ez faszául el is kokszolódik az elnyújtott olajcsere intervallu mok miatt.
Az azonban egyöntetű, hogy a rendszerek a szükséges olajnyomás többszörösével működnek. Viszont a hideg olaj nyomása (különösen hagyományosabb, pl 15w-40-es ásványolajoknál, illetve a 15w-40-es de nehézgép-motoroknál meg pláne!) A szupoerdyízelek ezért is csippantzják az olajat, mert az alacsonyfordulaton is magas követelményrtendszerben a hideg olajnak is a másodperc sziporkája alatt kell szétiramlania a motorban , hajszálnyi kapillárisokban is (5w-30-asz szintetikus olajak pl)
Régen rossz annak HALÁLOSAN KOPOTT öreg dízelmotornak, amiben az üzemanyag miatt szaporodik föl az olaj. Többezer éve az őskőkorszakban FINISH fantázianevű ragacsot öntözgéltek az ilyen haldokló motorokba, ma pedig 20w-40es sűrűbb olajjal próbálják a hajtókarcsapágyak megkoppanását egyre-egyre eltolni. Csakhoigy egy ilyen motorban akkora a kartergáz, hogy az orránszáján több olajat nyom már ki, mint amennyit föleszik a hordósra kopáés meg a kopott olajlehúzók miatt.
Speciális magyar eset, kedvencem, vágyam az ilyen autó megkaparintása, lekoikszolódik az olajlehúzó gyűrű az elhanyagolt olajcserék miatt annyira, hogy a dugóhoronyból csak kivésni lehet... de a kezdeti stádiumban motorbontás nélküli megoildások is léteznek! Ez a műűvészet, a szerencsétlen paraszt behozza a 300 ezret futott kiskamasz korú motorral való autóját azzal, hogy háromszínt füstöl (a becsöpögő porlasztóból kerül gázolaj a motorolajba) és vége. A nepper megveszi a "roncsteleprevaló szart" ha ért hozzá, és még korai a stádium, maga megcsinálja vagy elviszi a havannai emberéhez. Motorfelújítóknál rutin az olyan motorfelújítás, amikor csak a gyűrűket véseti ki a hornyokból az inassal, úhragyűtűzik a nem is kopott hengerű motort, mikjözben a szakirodalom szerint az újragyűrűzés nem ér semmit :D Érdekes, mégis a kipucevált motorban a kompresszió helyreáll, megkapja az új porlasztókat (vagy porlasztócsúcsokat, füstmentes, újstzerű-szagú ha szétszedhető és a paraszt meg fizeti a nagyfelújítást.. vagy kaszál a nepper...)
nagyon_buta 2012.11.18. 11:58:48
Azt hiszem, hogy itt most 15-25 év eltérés van a motorok közt amiről beszélünk...
magyar-magyar szótár 2012.11.18. 12:09:27
Annyi tízezresem legyen, hol a "körszerű rendszert" nem használják. Én se használnám, pl a gépkönyv meg a valóság között töltési mennyiségekben 2-3 deci lehet. Márpedig az én autómban NE LEGYEN maxx fölött az olaj 2-3 decivel!! Ebben nyerbék, megnéznénk olajszervíz után kigördülő 10 autót, 8-ban maxx fölött lenne 2-3 decivel legalább. hanem félliterrel.
magyar-magyar szótár 2012.11.18. 12:14:18
A szerelő hűdemindent tud szakmailag. Csak épe az adott autót nem ismeri. én meg egy buzi vagyok, aki már 400ezret nyomott le az autóval és nagyobb gondokat is elhárít útközben.. sivatagban..
A jó szerelő KÉRDEZ engem.
A rossz szerelő meg buziköcsög baromnak tart, aki semmit se tud a szakmához..
Az írók panaszolják, hogy a világ távolodik tőlük..
És a gépjárműkonstrüktőrök is egyre messzébb sodródnak el...
Nektek, egységsugarú felhasználóknak beetetik, hogy a vackuk gyalogosbarát gyalogoselütésekkor. ja, csak a galogosbarát az FORMA... a lökhárító műanyagja azonban szilánkosra törik és erről baleseti sebészeket kérdezz, akik az autó barátjából 127 lökhárítószilánkot szedegélnek
(elm vs. gyak. probl.)
magyar-magyar szótár 2012.11.18. 13:05:55
Beszéltem mentős sofőrrel, aki azt mondta nekem, minden sofőr minden autót hajt, de két egyforma autó nincsen, mindegyiknek vannak egyedi tulajdonságai -pedig "lelketlen japán autók"
Van ez a legenda, miszerint a maihűdemodernkorzserűdekompjuteres autóknak nincsen bejáratási időszaka, pedig nemhogy van, de a legtöbb márkánál a konstrüktőrök által meghatározott kilométernél a főkompjuter "vált"... pl 10ezernél vagy 12ezernél.
Van ember, aki sáros időben makulátlanul maradó cipővel rója az utcákat és van, aki csak leszalad hambizni és a tarkójáig a télikabátja hátulját is besarazza. Van sofőr, aki után 400ezernél a váltókar még "nyersen" mozog a kulisszában és szinte újszerű.
Vannak német otatik, akik 600ezret hajtanak a großvaterwagenükbe, voltak vele malagán és a Mazuri tavaknál is autós kiránduláson és parkolták Itáliát végig és ibériát és két karcolástól eltekintve szűzek az autó dísztárcsái is... Kamionosok után, akik papucsba se lépnek fel a fülképe,, "szalonállapotú" a fülkebelső és van, aki összemocskolja az átadóplacctól a telephelyig és még föl se akasztotta a félpótot...
Elképesztően nehéz bármi olyant ISO-sítani, amiben emberek is jelentős közreműködők és befolyásoló tényezől...
Csakl a ghuminyomás: Ott van a legtöbb autón, meg a gépkönyvében, de ez csak egy dolog. Ami az egyik gumimárka bizonyos gumikeverékénél már sok, mondjuk a 2,5bar elölre.. az a másik márkánál fölmehet 2,8-ra és rámszólnak szüntelen, hogy "lapos a gumi" .
A motorolajoknál a 15w40 egy dolog
Olajcsere: Egy főnököm kitalálta, mi a megoldás, egyliteres kiszerelésű márkás, tehát nem gagyi kupakolású motorolajat volt hajlandó használni. Így is lopták a szerelők az olajat, de nehézkesebben.. Igazi sofőr [és a márka buzija, mint én is :D] teherautómotorja olyan állapotban volt, hogy az összes kiadott motorolajat megspórolhatta magának... Pl soha nem járatta helyben az autót, hamarosan-lassan megindult vele, de üzemmeleg-ségig piano-ban... Máshol viszont a jéghideg motornak oda kell csördíteni és maxxxigázzal, mert a főnök hajcsár ... a motort kitapossák.. de el is passzolják kétévesen az autókat
RomBold! (törölt) 2012.11.18. 22:41:05
Lelketlen japánok (otromba micsu-kocsi, rövidorrú toyota és hosszú orrú toyota) mellett ott vannak a hisztis fordok, régebben voltak kockaorrű mercik, aztán lettek különféle sprinterek, és ha jól tudom, akkor most vagány krafterek is rohamoznak.
Tekintettel arra, hogy amint írtad is, az emberek nagyon nem egyformák, a mentősofőrök is egész változatos népség. Ha csak azt nézem, hogy melyikük hogy vezet, akkor is akad, aki csak ízirájder üzemmódban tud?akar? közlekedni, van aki a félelem bérét juttatja eszembe, megint más inkább a tolvajtempó legszebb jeleneteit idézi, és akad aki a doktorkislány/mentőtiszt/tápoló bajtárs kívánsága szerint bármikor bármilyen stílusban képes közlekedni.
Ha ehhez még hozzáveszem azt is, hogy ki az, aki saját terepen messze jobb, mint a GPS, és ki az aki kötöz, vénát szúr, és null kilométeres remegő térdű doktort tömeges esetben kapálni (intubálni) "tanít" akkor az jön ki, hogy a mentősofőrök nem ugyanannyit érnek, nem ugyanúgy használhatók.
Ezért inkább az a jellemző, hogy minden sofőrnek megvan a helye, hogy Roham, eset, KIM, ONE... persze ezek nem bebetonozott helyek, hiszen a beosztás gyakran elég gubancos... és előfordul, hogy lerohad valamelyik autó, vagy csak simán gumicsrére küldik, vagy kölcsönadják más állomásra, vagy kiküldik mozgóőrségbe, és akkor a megszokott dolgok borulnak... a sofőr marad rohamsofőr, de másik autó kerül a segge alá...
Szóval ez a minden sofőr minden autót, ez kicsit sarkos... bármelyik autóra rátehető bármelyik sofőr, és olyan nincs, hogy valaki új korától selejtezésig ugyanazon az autón szolgál, de vannak minták, vannak megszokott helyek, párok...
Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.12.02. 16:53:40
magyar-magyar szótár 2012.12.03. 01:40:21
PesszimPista 2012.12.03. 21:02:19
Igazi (valódiságos!!!) libbberálissat lámpással is nehézség találni mostanság.
Nem mondom, hogy brü-hü-hü . . . . pedig dehogynem. ;-)
Hobergant 2012.12.13. 09:11:12
"Csak ápolt bajusszal sokkolhatnak a parlamenti őrök
Üthetnek-rúghatnak, botozhatnak, bilincselhetnek, sokkolhatnak és lőhetnek is a parlamentben Kövér László testőrei."
2012.12.18. 14:26:10
Nagyon élvezem.
kikoránkel 2012.12.18. 20:27:41
minden Fletó tervei szerint megy.
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2012.12.19. 14:20:35
Kerényi, Markó, Fekete stb
kikoránkel 2012.12.20. 08:40:40
Így bizony, Ovi jólfejlett ellenségkomplexusa multiplikálja a hülyeség-faktort a káderpolitikában.
Politikatudományosan. xD
2012.12.20. 10:35:30
kikoránkel 2012.12.20. 16:58:25
Az nem megengedhető visszavonulás lenne, de sztem erre csak Gyurcsány tudja a választ.
magyar-magyar szótár 2012.12.23. 03:42:05
Most pedig új fejezet fog kezdődni :D
@kikoránkel: csak szajkózni tudom, hogy Gyurcsány zseni és csak tanulni lehet tőle. Kevés okosabb ember van ma Magyarországon , mint ő, de pl itt vagy te. Mert ha okosabb vagy, mint gyurcsány, akkor mindjárt meg is tudod nekem magyarázni, hogy miért is lenne Gyurcsány nem annyira okos vagy zseniális. Én összesen egy apró bakoit találtam, azt, hogy nem sikerült a FIDESZ-t 2008-ban az önkormányzatok csődbefojtásával beszarattatniuk, de végülis még abból is konkrétan ők, tehát a Részvénytársaság jól jött ki és Ferike ideológusai szerint (Dr Vágó bácsi, még egy ember, akinél csak te lehetsz okosabb) ez7 a buta és ostoba nép csakl móresekből képes tanulni [ism.: ugye Dr Vágó bácsi szerint ilyen móres lenne egy akár tiszta Jobbik kormány is]