2012.09.05. 02:53
DisznóIFA, svédIFA
Előszöris, mi volt az IFA:
Az IFÁ-nak leszólás a magyar kamionos-szlengben az "ellenséges" vontató (kamionos szlengben traktor)-márkákat sújtó előítéletes leszólás illetve az ellenséges kamionsofőr hirigelését szolgálja.
Pl a disznó IFA a M.A.N. az emblémájában látható oroszlán a "disznó":
A svédIFA az természetesen a Volvo, mert a másik svéd teherautó, a Scania a királya minden teherautóknak, tehát nincsen az a frusztráltságában a másik agyvérzsírját felfőzni vágyó kamionsofőr, aki le merészelne IFÁ-zni egy Scaniá-t.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
B. Hella 2012.09.05. 17:14:36
vannak ilyen napjai az embernek. Öregszünk:)
spájdernecc 2012.09.06. 05:26:03
Az IFA egyébként teljesen használható technika volt a maga idejében
A motor alapja MAN fejlesztés, a rossz nyelvek szerint keletnémet testvéreink annyit fejlesztettek rajta, hogy központi olajzásúvá tették az adagolót meg a kompresszort.
magyar-magyar szótár 2012.09.07. 03:15:50
Az az ember tudná igazán megítélni az IFÁ-t, aki vezetett II. világháború előtti Deutzot vagy Mercedes-t. Egy 1933-as Deutz-hoz képest az 1990-es gyártású L50-es IFA olyan, mintha zsilett után éles kagylódarabbal kéne borotválkoznod... Az IFA vezetés gondolatától is kiver a hidegláz
Az IFA-buzik egyik végső érve az szokott lenni, hogy a papíron 6,5 tonnával terhelhető autóra felraktak 10 tonnát és elvitte. A váza kétségtelenül túlméretezett volt, mert nem cicóztak többféle vázat gyártani és ugye a terepesé is ugyanaz volt, mint az országútié.
Lehetett azonban ezt a konstrukciójában is csődtömeget überelni (itt jegyzem meg, hogy 24-32 liter/100km gázolajjal valódi teherautóban duplaterhelhetőségűek jártak el)igen lehetett, ez volt a Robur, ami mégnagyobb fos volt, mint az IFA.
És még egy gyönyöre az IFÁ-nak, ha ember rakta meg, kb 30cm-vel volt magasabban a platója egy valódi teherautóénál. A terepes meg a billencs platója mégmagasabban... Az biztos, hogy azok a bűnözői csoportok, akik résztvettek az IFA megtervezésében és gyártásba-állításában majd gyártásban tartásában is, SOHA SOHA nem vezették többet 10 km-nél. Arra ítéltem volna őket, hogy 3 éven át vezessék ezt a szarnak nem nevezhető gépturhát.
magyar-magyar szótár 2012.09.07. 03:23:54
Ugye én is mint valami fidesznyik, csupa rossz közül választhatok, vagy ilyen "orthodox" cikkcsit copylok föl, ami sz-tár -jellegű, vagy tartalmasabbat teszek föl, és akkor meg felháborító ovifan vagyok, az egyetlen helyes és járható út szolidaritásomat kifejezni az örményekkel, A Valódi IMF Igénylista cím alatt érdekes mémeket sorakoztatni majd felszólítani benneteket, hogy tanájjatok má' ki mégfaszább mémeket vagy pl a Rózsikabaszogatás is MEGFELELŐ téma lenne vagy pl focistapocak címszó alatt Orbán hasának parabolisztikus elemzése meg effélék, ez lenne az egészséges humnor kateg (a képillusztrációk Varánusz mémek copyjai lennének) , megspékelve egy kis jujgattatással a nácik előretöréséről.
spájdernecc 2012.09.07. 05:34:14
a világért nem vitáznék veled, de...
néhány tízezer használati, meg néhány millió km üzemltetési tapasztalatom azért van IFA ügyben. Az alapkonstrukció az NDK-ban jellemzően rövidplatós kivitelben futott, 3,5 t terhelhetóséggel, többnyire vonópad nélkül. A hosszúplatós változat. 5,3 tonnára növelt raksúllyal már a hazai igények "felmérése" alapján direkt nekünk készült. olyannyira, hogy a ráábdált Ringféder vonópaddal találkoztam a jóval később vásárolt MAN-okon:)
A váltó egy kalap szar, az elvileg 120 lóból a hátsó kerékig kb 70 jutott el. 3-as fogaskereket, meg szinkront annyit cseréltünk. hogy a szerelő becsukott szemmel fűzte össze cuccost. Kuplungszerkezet - tárcsa - kinyomócsapágy szentháromság nélkül NINCS raktár. Olajat - vizet naponta ellenőrizni és 1250-es ékszíj nélkül a telephelyet elhagyni tilos!