Tudni -semmi. Tenni tudni -minden.

/Tersánszky JJ/

 

Egy nagycsomóan írnak most róla nekrológ címén avagy ürügyén. Érdekes, úgy látszik, mostanában –és ezalatt tíz évet értenek–, találkoztak vele vagy látták, az egyik faszi azt írja, hogy nembeszélt, mert olyan fázisban volt, amikor nem beszélt.

 

Közben azt is megtudtam, hogy az ablakon ugrott ki és az anyukája is ott volt és még öt órán át  él[etjelenségeket mutatot]t.

 

Amikor elképzeltem, hogy kiugrik az ablakon, érdekes, ott volt elképzelésemben az anyukája is. Amikor megtudtam, hogy meghalt, akkor az apukáját és az anyukáját kezdtem el sajnálni, aztán megtudtam, hogy az apukája meghalt februárban, erre megkönnyebbültem, aztán eszembe jutott, hogy az apukája tudta ezt jól, csak a pontos idejét nem.

 

„Tipikus drogbaleset” –mármint az ablakon kivetni magát, hirtelen föltóduló, valami, indulat, csakmost nekifut vele, ezesetben kitárja a szárnyakat és ezesetben mégtovább, átlendül, nem túl okos az ötödikről kiugrani, túl kevés, még a tizedik sem annyira biztos.

 

Frick [az igazi – a szerk megj.] is az ablakon ugrott ki, valamit a felesége mondott neki és ő másnapos vagy ugyanazonnapos volt vagy már ráivott csak nem eleget vagy túlsokat, nem is magasról ugrott ki.

 

Egyébként a halála oka: [már] nem tudott írni. Nem a Frické, Frick tudott írni, azzal nem volt baja, esetleg a révbeérés árthatott meg neki, hogy most már majd nem  csak lehet írnia, de kell is…

 

A csávók, akik a halála örvén írnak, mind-mind tudnak írni pl írók. Írónak nem kell írni, sőt az íráshoz való viszonyban a késztetés, az írni-kell ez egyfajta dilettáns hevületbe számít, nemírni kunszt (azaz műűvészet).

 

Egy igazíró faszi a minap (öt éve) arra volt kíváncsi, hogy Krúdy akkor is írt-e, amikor pénze volt, persze, mondtam, akkor is ez volt a pensum, tizenhat oldal, mennyit gyűlölik titkon irigyen ezért Krúdyt, a szájukkal nem merészelik.Elkezdenek sunyi geci, aljas célzásokat tenni a mennyiségre, hogy ugye aki ilyen sokat tud írni, annál a minőség és stilárisan elkezdenek köhinteni meg harákolni sokatsejtetően fölvont szemöldökű mondatrészekkel, most pl Ottlik kapcsán olvasom a sunyi aljasságot, azért volt olyan jó mert keveset írt.

Antoine d Saint-Exupery pilóta volt és azért ölte meg magát az ellopott géppel, mert nem repülhetett volna többé pilótaként. Hogy írt is Saint-Exupery, ez teljesen mellékes, ugyanilyen mellékesen volt borissza vagy nőcsábász.Tudott a szavakkal bánni, ezt nőcsábászkodás közben fejlesztette, a fogalmazókészségét, majd elkezdte leírni, regénnyé formálni, csak azt volt képes megírni, ami megtörtént, na pl ez nagyon rossz pont a mai menő magyar íróinknál, csak azt a repülő századot volt képes megírni, ami tényleg is létezett és konkrétan ottpusztult a Blitzkrieg során és nem akarta megírni a világ egyik legfontosabb könyvét, csak a technikájának és helyzetének köszönhetően megírhatta és ez lett neki, ez  a zseniális műve [ A hadirepülő]. Már látom is a szálló köpeteket, pthiha, hiszen nem is irodalom, a vége esszéskedésbe fúl, meg ilyesmi, jó zsíros magyarköpetek...

 

Én   tudok írni, semmi bajom az írással sőt. Az a bajom, hogy tudok írni. Még zseniálisakat is szoktam írni, de ezekért nem kapok pénzt, ingyenírom, aki ingyenír, dilettáns. Az is baj, hogy sok szeméttel és hulladékkal írok, rengeteg a melléütésem, a hiba, a paca meg ilyesmik. Olyanok, akik nem tudnak úgy írni, mint én, semmi zseniális nincsen bennük, öt év alatt nem jut eszükbe annyi eredeti szófordulat, mint nekem egyetlen hosszúkommentemben, megbecsült jólírók, minden évben összeütnek jólírva egy könyvet , jóformán, semmi különös, tisztességes munkák, jól megírva. Egyik a másik után és még fizetnek is nekik ezért.

 

Én is írtam a halála örvén, de ide, ami semmibe számít nem fizetnek érte . Mindent nem írtam le, amit gondoltam a haláláról.

 

Most ez a faszi, akitől a nekrológját olvastam, kurvajól írta meg a penzumot, valami fantasztikus, ahogy letudta, blazírtas és megfelelően szplendid, távolságtartó, ki nem állhatom ezt a faszit és egy geci alaknak tartom, ilyeneknek akarta ő a hasát puskával széjjellőni, a faszi idézi ezt tőle, sokan idézik. Egyszer láttam tán ezt a faszit, akkor is megjátszotta a szerényet, egyszál fecskegatyóban guggolt a folyosón a fal tövén.Ja és mégegyszer láttam, akkor meg tahó volt, mert hangosan, teliszájjal pofázott, amíg írótársa meg beszélt, kb úgy pofáztak ott hangosan mind az írók az éppen beszélő író mondókájá mellett el, más [magán] témában , ahogy vidéki gimnáziumok ballagási ünnepélyein szokás manapság, mert Géza bá', aki még nem hagyta annyiban és rá mert szólni a szülőkre, nyugdíjba ment. Na és ez a faszi is ott ugatott, túlharsogva azt az írót [költőt, Tóth Krisztinát -a szerk. eml.] , aki a mikrofonba beszélt.

 

Hemingway végzett magával, férfiként, amikor már nem tudott írni, még várt is pár évet, hogy erről bizonyosságot nyerjen. Barutigan uis végzett magával, amikor már nem tudott írni.

Én még akkor végeztem magammal, amikor még nem nagyon tudtam írni, de már akkor is valami fene egy adybandis elánnal szidtam az irodalmiéletet. Ahelyett, hogy a csónakommal vízre mentem volna s azzal szorítom ki a vizet. Kifogom a nagy halat és. Namost az irodalmiélet vonatának kerekeit olyanok pumpálják, meg fűtik Napját, akik nem szeretik, ha az író sokat pofázik, egyébként meg ők nem képesek írni, tehát az is bajuk, ha az író tud is írni. Inkább ne annyira jól írjon az az író vagy ne is írjon, de ne  is pofázzon.

Szidom ideföl a fecskegatyós csávót mindennek el, pedig nem is ismerem. Őt is, aki a minap megölte magát, amíg nemismertem, útáltam, elkényeztetett gyereknek tartottam és irigyeltem, hogy neki szabad azt, amit nekem nem, meg nem értettem az allűrjeit.  

 

Ha az író nem ír, akkor nem író, ha hétszer a Zilahy Péter, akkor sem író, ha nem ír. Ottlik év van nem?  -bassza meg! De ha ír se író, ha jól ír, még nem író és ha zseniálisan ír, se számít írónak, azt nem ő dönti el és nem az, hogy ír-e. Még az sem, hogyan ír. Tehát, ha nem író ésde ír, jó sokat, akkor mi. De ha nemíró és íróba számolják, akkor mi.

 

Cukinak tartom azt a hivatkozást, miszerint nem kell semmit sem csinálni csak [jól, tudni, stb] írni és akkor majd eljönnek érted - nem, nem jönnek el. ["Micsoda maga, egy Nádas, hogy levelez itt velünk?"]Azért, mert páran azzal áltatják magukat, hogy ők csak semmitakarván szédelenek az utcán és mégis szembejönnek velük a dolgok minden akarás nélkül is, hagyjuk már ezt, ön-dajkálók mesi-mesijeit.

 

Azt bánom, hogy nem találkoztam vele az idén és nem beszéltem neki arról, milyen jó nemanyagozni és nemlenni depressziósnak mekkora gyönyör, kb annyira se érdekelte volna ez őt, mint a találkozások a faszikkal, akik most a nekrológjaikban megírták a semmibensemkülönös találkozásaikat vele (mint motivumot, bassz!) . Ha mosolyfázisban van, mosolyog -én másfázisában nem találkoztam vele. Tehát nem tudom elképzelni, ahogy le se szar.

 

Elég menő családja volt, már óvodába se akárhová járt az egyik gyerek belopta apu dolgozójából /anyu leküldette az asszisztensével az igazitévémacit meg ilyesmi [képzelem] , biztos ismertek pszichiátereket meg megpróbáltak mindent és a lelkére beszéltek, az se biztos, hogy éppen nem a lelkérebeszélés közben ugrott ki az ablakon, rémlik, mintha nővére is lenne vagy az egy másik Attila?

 

Külön műfaj a drogosok nekrológja halott drogosról, azok ugyanis, mint az alkoholisták, amikor egy társuk a hányásába fúl vagy széjjelemegy a hasnyálmirigye vagy elfolyik az agya, tkp nem igazán búslakodnak, hanem úgy beszélnek, mintha nyertesek lennének, mintha személyes jóképességeiknek, sportteljesítményként, köszönhetnék életbenmaradásukat, elhullot a férges, derék, de én: élek. Mert én: ügyes vagyok. Al-alműfaj: az írni már nem tudó, de élő, magát megölni gyáva drogos nekrológja az írni nemtudása miatt magát megölő drogosról. Ugyan nem tud írni, de MOST megjött az írókája és kiizzadta ezt a kis tárcát. Kap érte valamit és ellövi.

 

 

Néha egy ember olvassa, amit írok néha húsz harminc, van hivatalos napi olvasottságom, amit én kumulálni szoktam lefelé persze és azt hiszem van napi 30-40 olvasóm, ez sok, ez szép szám.

 

Hiába írni ez: fecsérelés. Annál igazibb az író, minélkevesebbet ír hiába, pl levélben meg ilyesmi. Látni, ahogy kuporgatja a  gondolatait, nehogy valami eredetit ejtsen el levélben, kell a tárcájába, ha véletlenül eszébe jutna valami. A zseniális különbejáratú és sajátleleményű szavaim és kifejezéseim kb a nagysemmiben pukkannak el, formátlanságban ömölnek el, sőt örökre kallódó portálon, ami lassan távolodik el a blogoszférától, még foghatni jeleit, még ketyeg a szerver… MOST menőbe számít ez az űrállomás, amibe írok és ami lebombázta az előző űrállomást, amibe írtam és elszipkázta ide az odaírók javát, de majd ez is már lassan kimegy a divatból és meg a salátástálak, kávéfőzők és fajlajtkészítőgépek közé az Orion Űrhajó , az  Alfa Holdbázis és a Sztórtrcsrek/Sztórvórz után a kurzív anyjába tágulván a semmibe, el. 

 

Próbálni valamire is menni ennyi írással, pl ha kifejezetten megkérnek, alig megy. Nincsen szikra. Felkérnek, hogy írjak valamiről, más meg a lelkemre köti, mindenről csak arról ne, amire felkértek. Kire hallgassak. Ha mindenre rákérdeznék, szabadna-e írnom róla vagy erről-s-erről, kiderülne, hogy éppenakkor nem és nem.

 

Gyakran megkérdezik, mit szedek, hogy így írok, semmit, levegőt, nagyon tudok örülni, hogy levegőt kapok, fincsi, őrjítően jó a levegő, jutni hozzá, hogy van, gyakran gondolok olyanokra, akik lassan, pl 2-3 év alatt fulladnak meg és az jut  eszembe, az olyan lehet, mintha az ember nem tudna írni meg olvasni...

Nem tudok írni, hiába írok ilyen sokat, mert csak akkor vagyok képes jól írni, ha eszembe jut valami. Igazi író, ha eszébe jut valami feláll az asztaltól és addig járkál, amíg el nem múlik az a valami s aztán leír ülni a mit.

62 komment

Címkék: írni

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr394499697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.05.10. 10:50:52

hülye. (jóindulatú mosollyal mondva ki a szót) Neked nem az írással, hanem a marketinggel van problémád, amit most nem ragoznék, miért.

2012.05.10. 10:55:12

Azért látom, önérétkelési problémáid nincsenek. Meg nem értett zseninek tűsnsz, mit GyF, ki tudja, még egyszer belépsz a DK-ba.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.05.10. 11:04:24

@nagyjoco: Dudival számos dologban lehet egyetérteni, sőt nemegyetérteni, de azért mert máshová ikszel a választáson, nem lehet elvitatni tőle, hogy valóban a kortárs magyar írók egyik legjobbja (lehetne, ha nem csak ide írna)
Nem tudom mennyit értesz az irodalomhoz, de ne a politikai viták szemüvegén át ítéld meg az írásait. Kit tudnál mondani a mai magyar irodalomból, aki nyelvileg sokkal erősebb nála?

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2012.05.10. 11:12:16

az igazi jóíró akkor ír jót, ha már végképp nem jut eszébe semmi.

spájdernecc 2012.05.10. 12:28:53

@Budai Hella:
+1
ez azon levés blog egyike, ahol a poszt legalább annyira ütős, mint a kommentek.

magyar-magyar szótár 2012.05.10. 12:34:23

@efes: de jó látni!
egyébként ezt az álbölcsességet véletlenül nem Zilahy DAAD naplójából másoltad ki?

magyar-magyar szótár 2012.05.10. 12:37:44

@nagyjoco: amíg ezt a kommentedet nem olvastam, azt hittem megértett zseni lehetek.

Hagyjad már A Kellemetlen üstökéjét békibe, ne ráncibáljad már szegényt,

inkább beszéljünk arról, hogy gyomroznád-e Vadai Ágit a kúnfajta éjszőke dúst, egy birkafőzőverseny hasadóhajnalán

magyar-magyar szótár 2012.05.10. 12:41:11

@Budai Hella: Kislexikont tudnék teleírni olyan kortársak nevével (és dicséretével) akik sallangok nélkül egyszerűen és tisztán írnak és halál' irigyelem őket. Nem megy ma már a nyelvilelemény, az még 25 éve volt schick, amikor egy szóból legalább az első szótagot félig elolvasták s totóztak rá a teljes mondatra.

2012.05.10. 14:50:41

@Budai Hella: Jó írásai vannak, aztán meg faszorrú patkánypártozik - amivel saját életművét teszi közönségessé. Le is dorgáltam őt ezért, de tiszátn látszik, hogy nem tudja elválasztani a színvolnalasat a mocsoktól.

Hella B. 2012.05.10. 15:05:17

@nagyjoco: már mondtam neki én is, fáradtságos munkával le kéne válogatni a blogot, és a politikai vitakör jellegű cuccokat elsüllyeszteni belőle

magyar-magyar szótár 2012.05.10. 16:17:16

@Hella B.: A napiaktuelle polpancsot azt a nap is kiszáríjja magátul... Na de az igazságbeszéd c. czikkelyt tán nem? Vagy pl a baumgartnerizálódást vagy a leisztingerizációt? Vagy a szakállaspulóverest?

magyar-magyar szótár 2012.05.10. 16:19:59

@nagyjoco: színvonalasat a mocskostól elválasztani - az szerkesztői munka:
az ember többnyire képtelen a saját munkáját (irodalmilag és könyvészetileg) szerkeszteni és nem is etikus (vagy pl saját kiadónál a saját könyvet vagy annál a kiadónál, aminek dógozik az ember etc. vannak ilyen axiomatikus de akár indokolható szabályok is)

Amúgy meg rémesen rendetlen és rumlis ember vagyok.

magyar-magyar szótár 2012.05.10. 16:23:05

@Hella B.: Másrészt meg teccettem volna csupa jóoldali-politikaimegfelelőprammpramot, akkor nem lenne semmi baj, ha pl tegnapelőtt
" A KURVA Orbánnáci TEK MIATT LESZAKATT A METRÓ PLAFONYJA!" és a háromésfél rozsdás álmennyezetlécet, ami magától MÁSNAP lerohad óriás (lopott) képekbe lehozom, az nem lenne mocsok

Fenehorizont 667 2012.05.10. 16:59:28

@Hella B.:
haha, nemteccik a rendszer, mi? bezzeg ha az agyondicsért írásmódjával olyan cukorfalat politikai véleményeket formálna, amikben orbánék menetrendszerűen kapnák a sallerokat, akkor biztos, hogy nem lenne semmi gond...meg akkor "igen, és még politikáról is olyan szórakoztatóan ír"
ajj, tee :D

Hella B. 2012.05.10. 17:38:18

@magyar-magyar szótár:
@ödönke666:
Nem, nem értettétek meg, hogy miről beszélek. Magáról arról a szintű politizálásról, mikor valaki őrült módon agitál valaki mellett. Minek? legfeljebb, ha fizetnek érte:D

Ödönke, én értem, hogy nagyon szeretnél bevágódni Dudinál, de maradjunk a tényeknél. egyébként meg, bár semmi közöd hozzá, de a heti hetest sem nézem. Na, most mi van? összedőlt az elmélet? :D Amúgy erősen hasonlítasz hozzá, tökre nem zavarnak a tények, te eldöntöd valakiről, hogy milyen, aztán az olyan, és slussz. Te tudod. A laza csávó trikója alatt egy merev, kissé korán középkorosodó pasi van:)))

Fenehorizont 667 2012.05.10. 18:08:49

@Hella B.:
pl én semmiféle őrült agitálást nem vélek felfedezni itt senki MELLETT.
namost, ki a döntőbíró abban, hogy melyikünk látja helyesebben a dolgot? te?
meg milyen elmélet? nekem veled kapcsolatban az az elméletem, hogy frusztrálnak orbánék, meg minden, ami velük kapcsolatos, és ezt még eddig nem hazudtoltad meg számomra. heti hetes? nem is értem, hogyan jön ide.

meg azt sem értem, hogy kinek a trikója, meg ki középkorosodik korán?

Fenehorizont 667 2012.05.10. 18:20:05

@Hella B.:
ja, értem már, hogy miért írtad megint, h 'dudi'-ra szeretnék hasonlítani. sajnos most olvastam el azt, amit utánad írt, és tényleg hasonló ahhoz, amit én. hábasszameg, ilyen az élet. ha végigolvasom az egész kommmentoszlopot, és nem hajolok rá egyből a billentyűzetre, mint egy karvaly, mikor megláttam a te hozzászólásodat, akkor esküszöm anyám életére, nem írom be :D

Hella B. 2012.05.10. 19:55:02

@ödönke666: volt egyszer egy klassz kis blogom, Freud néven írtam, az volt a címe, hogy mélylélektan. De én azért akkor is tisztában voltam vele, hogy nem látok a másik emberbe, és nem mertem volna egy komplett kis személyiségelemzést felállítani róla, mint te itt, hoyg engem ki és mi frusztrál.
Karvaly? a hozzászólásomra? :D Ödönci, dehát van egy komplett blogom, ahol rendszeresen publikálok, ha annyira érdekelne téged az én véleményem bármiről is:)))

A laza csávó trikóban te vagy, mivel láttalak a HÖ fb lapján. De mivel eléggé merev elveket vallasz, azért mondtam, hogy kissé korán középkorosodsz. AMúgy pedig ez egy olyan beszólás, amit csak csajok értenek, mert a Bridget Jonesban van az eredetije.

Fenehorizont 667 2012.05.10. 21:08:55

@Hella B.:
hát ha neked egy politikai alakulathoz húzásnak vagy éppenhogy nemszeretésének létezése, avagy nemlétezése komplett személyiségjellemzést jelent, akkor kösz, nincs több kérdésem.:)

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.05.10. 21:23:19

@ödönke666: hol beszéltem én ilyenről?
Arra céloztam, hogy a frusztrációmat kezdted volna elemezgetni, és bár roppant csábítóan hangzik, hogy belemenjünk egy "szeretnél-e beszélni róla " szituba, inkább kihagynám (olvastad a Pop csajok satöbbit? tudod, mikor a srác végül NEM megy bele egy ilyen beszélgetésbe az egyik haverjával:))
ki beszél itt politikáról? kizárólag te.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.05.10. 21:27:29

@ödönke666: Gondolkozz most egy kicsit fordítva Ödön. Tfh számtalan nyelvi lelencről emelnéd le a födőt, vajon akkor is ilyen kéjjel szippantanál a fazékba, ha ez egy Gordon bleu lenne ott a zsírban illatozva?! Ugye nem. Fincsi a pocókádnak, hogy fennkölten is lehet elmútnyócévezni, de ugyanez a stílus ellenkező előjellel ugyebár fujjfujj.
Szerintem Hella nem megváltoztatni akarja MMSZ politikai beállítódását, csupáncsak arra igyekezett rámutatni, hogy egy ennyi mondanivalóval rendelkező alkotó különválaszthatná e kettőt és lehetne egy szeparált szépirodalmi blogja és egy politikai, ahol elkúrtukozhatna meg lejsztingerezhetne doszt.
Persze én is tévedhetek.

Fenehorizont 667 2012.05.10. 21:33:03

@ripők:
ki tagadja ezeket rajtatok kívül? utálom azokat, akik ma magyar baloldalnak, demokratáknak, meg civileknek, vagy a faszom tudja kiknek nevezik magukat, mint a szart, és ezért szeretem olvasni mmsz blogját. írtam már ezerszer. problem?
ti meg biztos vagyok benne, hogy fordítva, csak ti nem ismeritek be soha, mert beszariak vagytok. szótárúr is beszari, de neki megbocsátom a szupi kis blogja miatt :)

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.05.10. 21:42:41

@ödönke666: Oké, ne húzd fel magad. Nyilvánvaló, hogy eltérő indíttatásból olvassuk ezt a blogot. Engem a régi idők történetei, a szófordulatok és az örökérvényű (Frikk ez nem gúny) tanmesék és tanulságok ragadnak meg, neked elég a közös politikai platform, hogy tessék. Ezt nem is tagadom. Sőt, egyebet sem. És én nem vagyok biztos ebben sem, mint megannyi más dologban, tán beszariságból, nemtudom.
Jó régen rájöttem már, hogy nem vagyok különleges.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.05.10. 22:12:16

@ödönke666: Ja, erre most csak tolókommentként reagálok.

"utálom azokat, akik ma magyar baloldalnak, demokratáknak, meg civileknek, vagy a faszom tudja kiknek nevezik magukat, mint a szart [...] ti meg biztos vagyok benne, hogy fordítva, csak ti nem ismeritek be soha"

Szóval akkor hogy' is van ez. Te, MMSZ száncsópanzája valamiféle kettődés, síkbolygós logikai bakugrással oda lukadol ki, hogy aki fenntartásainak ad hangot az itt olvasható aktuálpolitikai és gazdasági végkövetkeztetésekkel kapcsolatban, az csakis azonos lehet a magukat demokrata, baloldali civilekkel? Zsigeri gyűlölködéssel vádolsz másokat és le mered írni, hogy útálkozol? Hát csináld úgy.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.05.10. 22:14:05

@ripők: Jó, stilisztikailag "el van baszódva", de szerintem érthető, amit mondani akartam.

Fenehorizont 667 2012.05.10. 23:18:37

@ripők:
áh, én ebben egyszerűen döntök. ha azt látom, hogy valaki sokat kattog valamin, és a kattogása egyirányú, akkor levonom a következtetéseimet.
magyarul: ha mindig ugyanazokkal kapcsolatban vannak fenntartásaid, azaz a te...illetve nem is te, inkább mondjuk hella, nagyjocó, meg a nemtomki, mert ők többet írnak ide, szóval ezek a fenntartások, mint a déli busz, mindig pontosan akkor, úgy és oda érkeznek, ahova azt várom, akkor azokról nem hiszem el többé, hogy egyszerű 'fenntartások'.

olyan ez, mint a kigondoltam blogotok. 2010 előtt egy büdös darab politikai témára akárcsak utaló bejegyzést nem láttam. kormányváltás után meg csak úgy tobzódnak a vicces, objektív, jópofa megközelítései az aktuálpolitikai témáknak, azaz a fidesznek.
most kérdezzem meg, hogy 2010 áprilisa után hirtelen elkezdett mindenkinek fenntartásai lenni? saját magatokat basszátok át szerintem.

mondjuk, fene tudja, hogy ez a csiganyálazás gázabb, vagy az, amit szótár csinál, hogy kínjában az egekig magasztalja az utált bandát, ezzel könnyítve azon a helyzeten, amit a kommunkikációs terepen lát, hiszen kobe bryanttől nem szégyen kikapni egy-az-egyben, úgy a vereség is elviselhetőbb...nemtom. mindenesetre szótárúr számomra jobbára kellemes oldalról közelíti meg a politikát, és ennyi. nektek nem, oszt micsináltok? lemocskozzátok. ez igazságtalanság és köcsögség, mert nem mocsok az, amit ír, csak nem szimpi. ha nekem nem szimpikről írna ugyanígy jól, tuti nem mocskoznám le, csak nem jönnék ide olvasni, pláne nem kommentelőkkel küzdeni, azt kész. mennék paranoid androidra egyedül, azt csá. faszom se akar meggyőzni senkit politikai kérdésekben, 2012-ben, magyarországon.
ami egyedül idegesít engem, az a maszatolás. olyan ez, mint amikor valaki szalonzsidózik. engem az nem zavar. a maszatolás a zsidózás körül, az már igen. hogy nem meri kimondani. gyáva kukac :)

Fenehorizont 667 2012.05.10. 23:42:21

@ripők:
fenntartás. tudod mi a fenntartás?

én kedvelem a nin-t, de mióta reznor 2005-ben leszokott a heroinról, fenntartásaim vannak a munkásságával kapcsolatban. mintha nem érezném azt a frusztrált, dühös átütőerőt, amit régebben. persze azért így is remek zenét csinálnak.

ez egy fenntartás.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.05.10. 23:50:19

@ödönke666: Dönci, ezt moist nem én írom, ittam is, no meg a Föld dübörög, nem én kiáltok. Pontról pontra az általad kritizált érveket hozod fel (szerintem szótár még dühös is, hogy ilyen könnyű prédaként vetődsz a skúló elé) ; lehet, hogy nincs igaza senkinek, én megengedem. Nem forgatlak ki, én nem teszem. Mutathatnék számtalan, általam kreált multinikket és párbeszédet rögeszmés "ellenfelekkel". Hidd el, hogy ez nem jobbos-balos történet. Nincs jó és rossz, ha mégis, a differenciálást segítendő létezik a másik. Ha mégsem, akkor baszhatjuk, komám.
Hitvitában nincsenek észérvek. Véleméények vannak.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.05.10. 23:51:54

@ödönke666: Nem, nem ismerem, pont ezért az analógiát sem értem. De ondolom, olyan, mint Zappa. Hát baszod.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.05.11. 00:32:49

@ödönke666: Na ez a blogos dolog meg aztán igazán szót sem érdemel. Szerintem. Ne is vesztegewsük rá a drága káráktert; etekintetben Lujza nénéddel közös platón zötykölődtök.

magyar-magyar szótár 2012.05.11. 06:03:41

@ödönke666: Az a gond, hogy akikről mint liberálisokról meg mittomén haladóbaloldaliakról beszélsz, azoknak ezekhez az emberekhez annyi közük van, hogy a letiport testükön állnak, a torkukon pipiskedvén a szájukkal csinálják magukat annak, akiknek te is véled őket. Nemhogy irmagja nem maradt liberálisnak, de ha véletlenül egy még fel tudna állni az őt eltipró szájjalcsinálók sarkai-talpai alól, akkor az ostoba jobberek azt vágnák arcba elsőként.

magyar-magyar szótár 2012.05.11. 06:29:10

@ripők: Az a baj, hogy az ember a beszélő száját figyeli, azt mondja vele, ezt én így gondolom, ezek a saját eltérő gon dolataim íme az asztalon, lenéz az asztalra és nagysorozatban gyártott tömegcuccokat talál klisékből, ami MINDENÜNNEN is özönlik és a fővita ezen áll, hogy én is mért nem ezeket a kliséket nyomatom és ezeket a nagysorozatú késztermékeket. Akkor, ha ugyanazt mondanám, amit 33333 torok, akkor nem lenne velem baj.
A gyöngékkel, elesettekkel kell lenni. És ezeknél balfaszabb (kommunikációban) még nem volt. Nem kétséges, hogy megbuknak, hát arról osztán igazn nem én tehetek, hogy nem annyiraolygyorsan buknak meg (ami egyébként nagyonóbb kataszrófával járna, mintha Zseniális fwerenc eredetiterveinek ütemében omolnának lassan össze..) Az volt a baj, hogy a jóoldal menetközben akart busssofőrt cserélni a sofőr kupánvágása és secpercalatt kihajítása mellett úgy, hogy vezetni tovább senki se akar, egyszerűen nincsen vállalkozó rá.. Valószínű, a netokratív káprázat száll rá a jóoldali helyesengondokodóakra, ezért nem ismerték föl a helyzetet december-januárban. gyönyörű példa Schmitt megbuktatása. Most gondolj bele, ha ezeknek van ideje népszavazással megválasztatni a mokány bajszas magyarosképű schwoobot. Azt mondjátok, hogy ezek nem értenek ahhoz, amit csinálnak, mondjátok.
De ti meg tökhülyék vagytok a politikához, ezs emmi, de ráadásul, akiket favorizáltok azoknak vagy esze ágába se nincsen vállalni vagy ugyanolyan buták a politikához, mint ti.
És nem TEHETTEK arról, hogy buták vagytok a politikához, nem bűnötök ez, hanem mesterségesen tart benneteket a jóoldali kommunikáció butaságban, aminek iskolapéldája a metrómennyezet leszakadás. Már burleszk ez!

De szemléltehetném a Szarkó-Olland viadalban. Szarkó bukását ünnepelte a jóoldalunk, mert Szarkó rosszoldali, Orbán meg Olland győzelméből a szabadságharc érdmessége felé orált, hát ez mutatja igazán azt, hogy a magyar kétoldal mennyire rémesen egy.
Ahogy az oldalainakat a nemzetközi oldalakohoz analogicce erőltetnénk.. vagy nem: ugyanis a hülyeség ellentéte is hülyeség. Mind a kettő höülyeség, a reál az, hogy Szarkó zseniális diplomata, jó politikus kelllet volna Európának és kellett volna Franciaországnak és meg lehetett verni Szarkót opinokkióorrhosszal lé hadovával, szín hülyeségekkel

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.05.11. 06:51:54

@magyar-magyar szótár: Senki nem vitatja el a jogodat, hogy másképp gondolkozz és ezt le is írd. Ha jól figyeltél, sosem a politikai állásfoglalásod ragadott engem hozzászólásra, hanem többségében az elővezetett közgazdasági nonszenszek vagy az - egyébként általad is ostorozott - relativizálás. (Esetleg egy vaskos személyeskedés, de istenem, szakmai ártalom.) Én sem tudok a jelenleginél pillanatnyilag jobb politikai alternatívát, ha ez megnyugtat. Azt a csapdát viszont nem tudod elkerülni, hogy ha mindenkitől független vélemény kialakítására törekszel, akkor óhatatlanul az összes kívülállót egy kalap alá vagy kénytelen venni. Olyan véleményeket és érveket adsz mások szájába, amit nem mondtak és ezért jogosan berzenkednek is, te meg vércseként csapsz le a tagadásra - "Ahá, a jól ismert, tipikus minta! Ösmerem én az ilyet!"
Ettől még olvasom, amit írsz, de a lejsztingerezést legörgetem, mert már mindent leírtál róluk. Sokszor.

2012.05.11. 06:56:41

@magyar-magyar szótár: Oké, hogy szerkesztői munka, de van egy szint, amit az alkotó is érzkelhetne. Pölö egy profi cukrász egy profi tortájának tetejére nyom agy duplaadag taknyot, akkor nem a az üzlet tulajának kell elmagyarázni, hogy miért nem való az oda.

Fikanick 2012.05.11. 08:47:36

minőség, szint, stíl, stb...

Lófütty!

TÉMA!!!

Drogok jobbra, kurvák balra - vagy hogy is volt abban a régi filmben.

2012.05.11. 10:53:56

@Fikanick: Dudi túl magasra tette a lécet a "mindennapi mocsokban" de azért kitartóan harcol a faszorrú patkánypárt álnokságai ellen.
Emelett megcsillantja hihetetlen átlátóképességét adózásban, közgazdaságban, autótechnikában,
picsaizmusban, a nöi lélek rejtelmeiben, leleplezi GyF 316-rétegu összeesküvését, elmagyarázza, hogy Buddha istenhívo volt (óh, irgalom atyja, ne hagyj el), mindent tud a zsidókról, cigányokról, jógyerekekrol, rosszgyerekekrol, szóval faja.
Igazi polihisztor, ezerkarú svejcibicskáját leokapja, és megszagérti a legkülönbözobb témákat.

Fenehorizont 667 2012.05.11. 12:22:27

@ripők:
nem az együttes a lényeg, írhattam volna zsédát is, csak arról nem tudok semmit azon kívül, hogy megdugnám.

Fenehorizont 667 2012.05.11. 12:24:52

@magyar-magyar szótár:
haggyámá ezzel, már kívülről tudom, hogy szerinted nemliberális, meg nam haladóbaloldali az- leszarom. az igazi haladóbaloldaliakat is megvetem, meg azokat is, akik annak nevezik magukat, de nem azok. ha azt mondom, liberális és haladóbaloldali, minenki tudja, hogy ma magyarországon kiket kell alatta érteni, és a jelzők mögötti tartalom már rég elveszett, senkit sem érdekel, így engem sem.

Fenehorizont 667 2012.05.11. 12:28:33

@ripők:

az, hogy szótár miért dühös, szintén leszarom, neked van ezekszerint megfelelési kényszered felé.

kár, hogy hagyod az egészet. én élevezem. jól kiforgathatnál, meg minden. meg mutathatnád a párbeszédeket ezerrel :)

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.05.11. 12:37:04

@ödönke666: Rátapintottál a lényegre. Született konformista vagyok, mert érdekel és befolyásol mások véleménye.
Kevesek részeltetnek abban a sorskegyben, hogy a dackorszak ádáz magabiztosságát megszilárdult nagykutaccsal is bírják.
Ellenben, ha nem haragszol meg, neked most inkább nem bizonygatok semmit.

Fenehorizont 667 2012.05.11. 12:41:54

@ripők:
ja, nem is kell. engem is befolyásol a környezetem, nyilván. azé persze szabadidőmben igyekszem különleges individuum lenni.
néha sikerült mán, de inkább blogot írok a kudarcaimról :D

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.05.11. 12:47:14

@ödönke666: Ha mindenki különleges tudna lenni, akkor etekintetben homogén lenne az emberiség. Ez egy viszonylag ismert paradokszon. Ne ostorozd hát a masszát, mert általu(n)k érezheted kiválasztottnak magad.

Fenehorizont 667 2012.05.11. 12:51:18

@ripők:
ááá, én nem ostorozom. a blogomban pont, hogy dícsőítve van! mármint tényleg.

egyébként meg sztem pont azt a kort éljük, amikor mindenki a maga "különlegességében" lett tökegyforma. egyszer érdemes a volt gödör mellé kiülni a fűre, és nézgelődni az embereket egy délutánon át. félemetes!

Fenehorizont 667 2012.05.11. 12:53:38

@ripők:
legnagyobb "polgárpukkasztás" ma az lennne, ha nadrágba tűrt ingben, bibliával a kezedben, hagyományosértékrend ábrázatot felvéve elkezdenél megpróbálni híveket toborozni. pl a gödörnél tuti úgy verné ki a biztit, hogy csak na.

Fenehorizont 667 2012.05.11. 12:55:25

a massza, a tömegember is már mást jelent. nem is ltezik már. illetve létezik, persze, de nem abban a formában, ahogy a masszát vagy a tömegembert általában ostorozók gondolják sztem.

B. Hella 2012.05.11. 14:24:07

@ödönke666: már mér verné ki a biztit, téged még soha nem környékeztek meg a mormonok a belvárosban.

Az egyéb vitánkhoz. Tudod, te csak azt látod, hogy Ripők, meg Dudi, meg én, meg a többiek vitáznak. Csak az nem jön le neked, hogy ez igazából agyi tevékenység, tehát nem azért vitázunk, hogy meggyőzzük egymást, hanem a vita kedvéért. Már, ha érted. Te viszont soha semmi mellett vagy ellen nem érvelsz, hanem kiosztod, hogy szerinted ki hülye, ki frusztrált, ellenben te milyen fasza srác vagy, mint Dudi. Most ezzel mit lehet kezdeni? Ez nem csevegés, vagy vita, ez, ahogy Ripők mondja, a sweet sixteen korszak maradéka, amin mi már túljutottunk egy ideje. Végül is nem baj, meg persze, jóindulatúan toleráljunk, de azért szólok.

Fenehorizont 667 2012.05.11. 14:41:39

@B. Hella:
nem, engem még nem. de mormon az más. az olyan egzotikus, meg amerikai, meg blabla. mégse egy szar keresztény.

ja, ezt kivételesen jól látod. vannak nekem ilyen kattanásaim, amikor látni vélem, hogy egy ember valamit nem vall be magának, vagy ilyesmik. én azokra mozdulok rá legtöbbször.
tképpen élvezem :)

Fenehorizont 667 2012.05.11. 14:43:13

@B. Hella:
huh, a végét most olvastam el a hsz-ednek. már megint sweet 16? aztán meg volt ilyen hamar öregurasadó fennebb, vagy mi a rák. előtte meg ismét tini. nem tudlak követni.

B. Hella 2012.05.11. 15:32:15

@ödönke666: az analízis kemény, fáradságos munka, én nem adhatok kulcsot magadhoz. Mindenkinek saját magának kell leásni az ID-hez, hogy eljusson a valós személyiségéhez, a mozgatórugókhoz és valamennyire kipipálhassa a milyen is vagyok kérdésre a választ.
na jó, nem vagyok ennyire hülye, egyszerűen azért írtam az előző pár sort, hogy lásd be, röhejes, ha valaki blogon elemezni akarja a másikat, illetve nem is a másikat, a nickjét.
Döncikém, fingod nincs ki és mi vagyok, törődj bele:)

Fenehorizont 667 2012.05.14. 10:02:13

@B. Hella:
most erre írjam, hogy nem is érdekel? az olyan bunkón hangzik, de tényleg így van. én szórakozni járok a blogok alá, ha nem tűnt volna fel. vitázni én nagyon, de nagyon ritkán szoktam komolyból, és csak olyan emberekkel, akik esetében tudom, hogy van értelme, mert én is mozdulok előrébb a vita által. van kb 4 darab ilyen az életemben. vagy maximum öt.

Rendőrálat · http://onoguristan.blogspot.com 2012.05.14. 12:47:09

Te: Szótár,

nem-é tevagy "SZAMÁRFÜL" is?

Vagy az Chereches Tamás ceglédszolnoki olvasógép, aki amit elolvas és megemészt, aztat utána BAGOLYKÖPETKÉNT kipöki, mint KRITIKÁT vagy KÖNYLEJÁRATÓT!

De miből az olyan?

Rendőrálat · http://onoguristan.blogspot.com 2012.05.14. 12:48:17

Te: Szótár,

nem-é tevagy "SZAMÁRFÜL" is?

Vagy az Chereches Tamás ceglédszolnoki olvasógép, aki amit elolvas és megemészt, aztat utána BAGOLYKÖPETKÉNT kipöki, mint KRITIKÁT vagy KÖNYLEJÁRATÓT!

De miből él az olyan?

B. Hella 2012.05.14. 16:20:58

@ödönke666: csendben elárulom, hogy mi is szórakozni járunk ide
csak mi nem linkeljük be a munkahelyi önéletrajzunkat a többieknek:)))
Most pánikba kéne esnünk, hogy nem vagyunk benne az ötös listádban, amit a Életed Legfontosabb Embereiről vezetsz?
Már kérdeztem múltkor, olvastad a Pop csajok satöbbit? Abban gyártanak mindig a srácok ötös listákat mindenről. Klassz könyv.

Fenehorizont 667 2012.05.14. 16:30:10

@B. Hella:
hát, ha tudom, hogy ennyire zavar, akkor nem linkelem be :)
nem, nem muszáj őánikba esni. én hiszek abban, hogy erős vagy, és túlteszed magad rajta!
nem, nem olvastam azt a könyvet, de már a címe is elborzaszt. persze attól még lehet, hogy jó, nemtom.

Fenehorizont 667 2012.05.14. 16:31:35

őánik:) rákerestem google-ben, de nem adott rá ki semmit.

Fenehorizont 667 2012.05.14. 18:07:44

@B. Hella:
már utánanéztem közben, köszi.
nagyon, hogyismondjam, trendi beharangozókat írnak róla, de nem hagyom magam félrevezetni, és lehet, elolvasom.

Fenehorizont 667 2012.05.14. 19:14:00

@B. Hella:
a popcsajok filmet bevallom, most töltöttem le, mert úgy döntöttem, inkább megnézem. úgyis viszonylag kevés filmet néztem eddigi életem során, könyvet meg jóval többet olvastam, szal jó lesz ez :)
süti beállítások módosítása