A svejciautó nagyjábó húsz évvel ezelőtt az autónepper szótárak legtöbbet koptatott szavai közé tartozott, époszi kötelezőfüggője a "megkímélt". A svájci autóvásárlói csoportok egyik érdekes, általánosításra pompásan alkalmas tulajdonsága az, hogy preferálják az amerikai autókat. Az amerikaiautók egyik általánosításra érdemes tulajdonsága az elképesztően gagyi kivitel és az, hogy nagyjából 7-8 éves korukban, úgy 200-300ezer mérföld futás után KO & KUKA, mehetnek a recyckling-be.

A Hyundai [magyarul és romongróul "Hunyadi", itt említem meg, hogy Micuicsi /Micsubicsi* koppincs-ként kezdte..] koreai autógyár az Excel-lel, mint kisautóval kívánt betörni az amerikai piacra, ahol az ottani műszaki és minőségbiztosítási színvonalat is sikerült a korai példányokkal alulmúlniuk.

 

Ez az Excel már a "javított kiadás". Klíma, tempomat, lxus, jellegzetes amerikai megoldás az autó színével harmonizáló piros műszerfal és az is, hogy lazzzzán átmenő patentokkal rögzítették az ajtókárpitot. Ámde az eredeti dísztárcsák mutatják, hogy az elmúlt 23 évben csak olyan gazdája volt, aki még járdaszegély mellé is tudott parkolni! Megfelel a válságautó kategória kritériumainak, hiszen műszakis és alkuelőtti ára 149000.

 

*A magyar cigány általában előítéletes az olyan autók iránt, amiknek a neve nem gyön a szájára, ezért nem vásárol Totyotátot se..

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr114218983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.28. 16:07:24

akkor ezért nincs itt Komlón egyetlen Chrysler-Daimler sem...

dr Steinmann 2012.02.28. 16:25:38

nekem meg ezek tetszenek, talán még ki is tudom mondani
static.ddmcdn.com/gif/chevrolet-impala-1960-1.jpg

RomBold! (törölt) 2012.02.28. 18:08:32

Dísztárcsás trükköt már ismerjük a szőnyeges/lábtörlős trükk óta :)
Kis hazánkban aki új autót vesz, és néhány év múlva szeretné eladni, az kiveszi a szőnyegeket, és leveszi a dísztárcsákat. Betesz a helyükre teszkós utángyártottakat, hadd kopjanak, és az eladás előtt visszateszi a gyári eredetiket.

Ha a nepper svájcból hozza be, és a svájci tulaj nem alkalmazta ezt a trükköt, akkor a nepper felporíroztatja/átfesteti/újrakrómoztatja a dísztárcsát és vesz egy garnitura új szőnyeget. (lehet gyári eredeti is, de gyakran kapni márkajelzéssel ellátott, az eredetinél pofásabb kínait is... a paraszt meg úgyse tudja, hogy milyen volt az eredeti, de baromira örül, hogy "nédda, nincsenes széjjeltapodva")

magyar-magyar szótár 2012.02.29. 03:01:49

@RomBold!: Sőt, tovább is van, az ügynök az új autóját eleve úgy kéri, hogy a gyári kerekeke ne is legyenek rajta. Így eladásokor a gumi DOT száma is "bizonyítja" a kevesettfutottságot, kormányvédő. Extrém esetben a saját tulajdonó félbőr motoros-fűthető ülését téteti be, az se ülődjön ki. Azonban a großvaterwagen, amiből Magyarországon csak behozott példányokat látni (idehaza a legprofibb grosßvater autója is a legapróbb zugaiig porps és sároslesz.. Mutatsz 100 autzót kicsontozottan a roncstelepen, megmutatom, emlyiket hozták ben 10 év szolgálat után az eős és portalan Németországból, ahol az őszi esők nem latyakfilmmel vonják be az autók oldalát meg mindenét.. A behozott autóknál sokesetben a 4-5 év állás miati jellegzetes rozsdásodások az árulkodóak. Nehéz elhinni, de vannak olyanok, akik TÉNYLEG tudnak autót vezetni, negyedévente leviaszolják az autót, sose járnak gépi mosóba és.. karcmentes marad az autójuk. Továbbmegyek: Inkább vásárolnék meg egy extaxi VW Tdi-t 750000 km-rel, mint egy Magyarországon 300-400ezret futottat. Tömegesen hoztak be 750ezret-egymilliót futott extaxikat.. újabban egyes osztrák meg német taxivállalatok a fekete színre álltak rá, pl egy 1998-as gyártású 1.9 TDi fekete A 6-os az 99% hogy taxi volt. És 2006-ban '150000' km-rel vették meg. És ha nem kellett benne hamarosan féltengelyt cserélni, akkor már túl volt a 750ezren..

magyar-magyar szótár 2012.02.29. 03:03:44

@dr Steinmann: Akkor ez a te autód: www.hasznaltauto.hu/auto/ford/thunderbird/ford_thunderbird_6.4._cowboy_koromcipoben-4107230
alkalmi ár, az USÁ-ban többért lehetne eladni (persze ehhez FELTÉTLENÜL látni s kéne közelről)

magyar-magyar szótár 2012.02.29. 03:17:26

@vészmadár (pica pica): A Csevrolet időnként elbukkan, mert aki már a Dévu-t próbállotta, bízik benne. A Csiszler viszont az osztrák összeszerelésen kívül semmilyen jótulajdonsággal nem rendelkezik. A cigányok nem olyan vásárlók, mint a magyarok, sokkal innovatívabbak, a rossz vásárlóidöntésóüket nem koncepcionálják meg maguknak, hanem nagyon gyorsan módosítanak, javítzanak. A Zóccsó Kis Cuzzúkki ezért tűnt el a cigánynegyedek utcáiból, mert aki tankleürülés után kólásüvegből tölti rája a bérzintet, pontosabban tudjam, hogy mennyit fogyaszt az ótó. tehát egy visszaválthatókólás üveg bérzinnel a ZóccsóKis Cuzzúki kb 30 km-t megy el, míg a Skoda Fabia 45-öt. Nagyon népszerű a Zoplekocsi, mert sok cigány fiatal autodidakta autószerelő is és az Opel könnyen szerelhető, nincsen különösebb szerszámigénye, legózható is és olcsók az alkatrészek. Természetesen a fogyasztás miatt a fókszvágenykocsi és azz ódikocsi a legnépszerűbb, a BMW a királycsávók ótója, akiket nem érdekel, mennyiért tankolnak. A Széjatótó azóta népszerű, mióta rágyöttek, hogy fókszvágenymotor van benne. A ZóccsókisCúzzúkki népszerűségvesztésébe az is belejátszik, hogy háztáji körülmények között nehézkesencserélhető, családihaszbnálatú ritkánszervizelt 10 éves példányoknál az autószerelő mester, amit először a kezébe vesz, az a gyorsvágó flex, annyira összerozsdásodnak az "oldható kötések" és ez bizony "drágíjja" a serviccét. A bioetanolfelhasználásban is innovatívabbak a cigányok és ehhez is könnyen legózható autók kellenek, asztrakocsi vagy fókszvágenykocsi motorja sógor-jóbarttól már egy tizesért kapható és a disznóbontó állvány alatt egy féldélelőtt kibekapják a motort. Meg néha a vasazás közben is valóságos kincseket lelni, pl az asztrakocsiba simán belemegy s észre se venni jóformán a különbséget, egy kadettótó motorja. Bemegy a tisztaszobába, ahol a főszáméjtógép van, az internetes, lezavarja a jutyúbról a húgait, ne rijánnyáskoggyanak ottan a vidiojóikkal, oszt letölti kűffődi ódalakrú pdf-ben a szerelési rajzokat.

Bányavidékeken hogy van ez a lakótelepek árnyékában? Tudok pl autodidakta cigány autófényezőt, aki nyéllonból tákolt műhelyében nyugat-kínai kompresszorral a gyárinál különbet fest és gyengén ködölni is tud.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.29. 19:17:28

@magyar-magyar szótár: sajnos nem tudok neked felvilágosítást adni, mert nem értek autókhoz, én egyiket a másiktól sem tudom elkülönböztetni, csak úgy, mint egy nő: piros, kék, nagy, kicsi.

magyar-magyar szótár 2012.03.01. 04:30:19

@vészmadár (pica pica): Rólad álmodnak a Fehér Murva típusú autókereskedelmi káefték tulajdonosai...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.03.01. 19:24:41

@magyar-magyar szótár: azért nem, mert:

1. nem vezetek
2. nincs is jogsim
3. Soha nem is vágytam vezetni
4 ergo sosem fogok autót venni

Amúgy ha vezetnék, igyekeznék érteni hozzá...

magyar-magyar szótár 2012.03.02. 04:00:18

@vészmadár (pica pica): Láttam én már karón varnyút, pl biodinamikus orvosnőt, aki szerint az autó a világ rákfenéje, viszont a biodinamikus élet csak egy vidéki nagyközségben képzelhető el távol A város-tól. Így oszt szegényke rákényszerült a jogosítvány megszerzésére, sőt a sajátautó tartására is. (Megsúgom neked, hogy biodinamikusok meg buddhisták és más effélék II-es Golfot vagy Toyota Corollát szoktak vásárolni. Én, ha a kettő közül kellene választani, akkor azt választatnám a biodinamikussal, amelyik ugyanazért a teljesítményért másfél liter benzinnel kér kevesebbet és nem köhög ha 10 lioter benzinre 10 liter bioetanolt tankolnak..)Bár vannak egészen elvetemült német vadzöldek, akik még mindig I-es Golffal járnak. (ha pont egy megfelelő großvaterwagent pecázott ki nekik az autókhoz értő haverjuk 1987-ben a "roncs"-telepről.
süti beállítások módosítása