Justy – 2011. február 15. kedd 10:12 1.
Nem bírja a szaragút a homok súlyát :) Inkább jó kis kínai bazaltot kellett volna hordani a tetejére :D :D
De persze főleg nem kellett volna alagutat építeni oda, ahol nincs hegy, meg völgyhidat, ahova nem kellene híd....de legalább valakik jól meggazdagodtak ezen, és hacsak nem vitték Ciprusi offshore-ba a lóvét, még némi kis pénzecskét visszatettek adóként az államkasszába. (azért erre nem vennék mérget)

szaragút  - a baranyai, tolnai és kiskún népnyelv az M6-os fantázianevű, a megszólalásig és főleg légifotókon autópályára emlékeztető műtárgy bohócalagútjait (STRABAG-ul [österreichiser dialekt] Scheißenjoch ) nevezi így.
 
Keletkezésének az oka: Az MSZP már nem volt képes kipasszíroztatni  az M6-os költségeiből a szokásos 40%-os dézsmáját, így   szaragutak  és fosaduktok beletervezésvel kellett kitrükközni azt.
 
Sem kreatívkönyvelőnek, sem sajtómatematikusnak [10=1] nem kell lenni ahhoz, hogy az ember a magyar autópályaberuházások költségeit hasonló terepviszonyú bezzegónijós vagy balkáni autópályákkal való összevetvén megkaphassa a pártdézsmák százalékait. Akár abakuszon is kitili-tolizhatóak durván az arányok.
 
 
és a PORR-nak most egy újabbat köszönhet a világ: Mindenidők legdrágább településelkerülő útját Kisújszállás mellett. A világon egyedülálló szarbólvárizáltsággal a belvízen úszó sárgaagyag töltésen úgy ível 11 km hosszan az út, hogy ezzel 50km nettó hosszúságban más, a sárgaagyag szállítására igénybevett utakon összesen 10milliárd Ft kárt okoztak!
 
Általában a magyar autópályáról 3-4 év használat után sül le, hogy avatásakor fénye leginkább a PR-dumák csalóka szaranyától származott, de az „M6”-os már átadásakor is ipari hulladéknak számított. Ki vitorlázógépen száll fölébe s kifülel, csak ezt hallja:
Tadamm tadamm tadamm tadamm minden hídnál, műtárgynál, ahol dilatácó dadamm tadamm tadamm tadamm van dübbenek az autókerekek, huppannak a légrugós buszok és kamionok, bizonyos autótípusokon 130 fölött már a subaru-imitation-copy hátsószárny sem segít, elszáll, mint az avató beszédek..
 
Tadamm-tadamm s a huppanó forgalmat látván az embernek eszébe jut:
  És a  Pannon Puma szépivű háta, ahogy huppa-LENDÜLETBEN tadamm-hopplá, megvonaglik, tadámm-tadámm , tadámmAZ-tadámmmORSZÁG

Autobahnnetz in Ungarn ausgebaut: Öffentlich-Private-Partnerschaft macht Tempo

Bilfinger Berger Project Investments (BBPI) hat in einer Rekordbauzeit von nur 18 Monaten das 65 Kilometer lange mittlere Teilstück der ungarischen Autobahn M6 fertiggestellt. Die schnelle Umsetzung des Projekts belegt die hohe Leistungsfähigkeit einer Öffentlich-Privaten-Partnerschaft.

 

 


Der neue Abschnitt der Autobahn hat ein Investitionsvolumen von rund 500 Mio. €. BBPI hält an der Projektgesellschaft einen Anteil von 45 Prozent, daneben sind das österreichische Bauunternehmen Porr mit ebenfalls 45 Prozent und der französische Autobahnbetreiber Egis mit 10 Prozent beteiligt. Die Eigenkapitalinvestitionen von BBPI belaufen sich auf 23 Mio. €. Während der 28-jährigen Betriebsphase stellt die Projektgesellschaft die Verfügbarkeit der neuen Autobahn sicher und erhält dafür ein vertraglich festgelegtes Entgelt des ungarischen Staates.


Die M6 ist ein zentraler Baustein zur Erweiterung des Autobahnnetzes in Ungarn. Bilfinger Berger Project Investments hatte bereits einen ersten, 58 Kilometer langen Abschnitt der Autobahn in nur 20 Monaten Bauzeit erstellt und 2006 in Betrieb genommen. Es handelt sich ebenfalls um ein Verfügbarkeitsmodell.

 Így mossa a pedig nem is az ő mundérja ingjét Levéltáros úr:
Nesze: "Az M6-oshoz készített tanulmánytervek szerint a bátaszéki térségben a leghosszabb, 1331 méteres alagutat még a maximális, 4 százalékos emelkedéssel tervezve is csak egy tízemeletes háznyi, 26 méter magas bevágással lehetne pótolni, amely a legfelső pontján 150 méter széles lenne. Ez több mint nyolcmillió köbméternyi föld megmozgatását igényelné, és iszonyú költséggel járna."

Innen van: index.hu/gazdasag/magyar/alag070927/

Aki alagút helyett bevágást akar, azzal talicskáztatnék egy kicsit.

A probléma nem az alagutak, hanem a ppp szerintem. Vagy 30 évig fizetünk brutális üzemeltetési díjat a kivitelező/üzemeltető csoportnak.


Egy  igazi mérnök oppozíciója [ kommentoszlopból ideemelvést ezt is]:
Őszintén szólva megtettem már párszor, hogy adatokkal és tényekkel, szakszerű, ámde közérthető műszaki magyarázatokkal láttam el kételkedő honfitársaimat, de a gyakorlatban az lett az eredménye, hogy mintha a falnak beszéltem volna.
Esetleg még azt, hogy biztos én is tolvaj vagyok, ezért lököm a sódert.
Úgyhogy nem igazán hiszek már abban, hogy akár a blogszférában, akár máshol lenne helye az értelmes vitának.
(kivéve a szakmai társaságot)
Főleg a mai magyarországi körülmények között.
Én sem véletlenül dolgozom ma már külföldre. Semmi kedvem az alpári, mocskolódó, minden ésszerű érvet nélkülöző, pusztán hitbéli alapokon nyugvó itthoni vitákban részt venni.
Ha valaki alapvető tudás nélkül fikázza a magyar mérnöktársadalmat, hát tegye, én ebből már kivonultam.
Nincs se kedvem se időm ahhoz, hogy a "Vogel Zs" féle ostobácska reagálásokkal foglalkozzam.

De azért, hogy nagyon röviden érdemben a kérdésedre.

1, Az említett térségben a terepviszonyok tagoltak, és pont az autópálya nyomvonalára közel merőlegesen. Ésszerű határokon belül ezt a tagoltságot nem lehet megkerülni.
2, Az autópályák geometriai kialakítása a tervezési sebesség miatt meglehetősen kötött, mind helyszínrajzi, mind hossz-szelvényi értelemben, nem kanyaroghat úgy, mint az ökörhugyozás, mert az nem autópálya, hanem mezőgazdasági út lenne.
3, Ebből kifolyólag nem mászunk dombra 12%-os emelkedővel, és nem is kerülgetjük 100 m sugarú ívekkel a tereptárgyakat.
4, Nem nyitunk elképesztő méretű bevágásokat, főleg akkor nem, ha a kitermelt föld jelentős része töltésépítésre alkalmatlan, ezért baromi drágán el kell szállítani egy deponáló helyre, a töltésekhez meg baromi drágán be kell szállítani anyagnyerőhelyről.
5, A költségeket a műtárgy teljes életciklusára számoljuk, ha tudjuk.
Elképesztő méretű rézsüfelületek karbantartása mondjuk 35 évig, az elképesztő költség.
6, A kiviteli tenderen a résztvevők választhattak az alagutas és a nem alagutas megoldások között, 2 alagút ugyanis elméletben elhagyható volt (teoretikusan ugyan mind a 4, de kettőnél ez a költségek miatt szóba sem jöhetett. A legolcsóbb ajánlat a mostani volt.
7, Úgy 2-300 mérnök dolgozott a tervezés/tendereztetés/ajánlattétel munkákon. Semmiféle olyan érdekközösségük nem volt, ami arra predesztinálta volna őket, hogy valami nagy összeesküvésben vegyenek részt, főleg azért, mert nem ugyanabban az érdekeltségi rendszerben dolgoztak.
8, Az alagutak portáljai az esetek legalább felében "cut and cover" eljárással épülnek, azaz a szerkezetet nyitott bevágásban építik, majd visszatöltik rá a talajt. Nincs ebben semmi különös, alapvető talajmechanikai kérdés.

Na, mondjuk alapból ennyi.
Nem mintha látnám értelmét a beírásomnak.
Nagyjából vagy lefikázzák, vagy nyomtalanul tűnik el a semmibe, és a beírás mellőzésével folyik majd a fikázás tova.
Ahogyan ezt ebben az országban amúgy már akár meg is szokhattuk volna.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr732678889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fenehorizont 667 2011.02.22. 13:30:13

az alagutak tetejére úgy töltötték fel utólag a földet, hogy az addig tenderekben sosem szereplő -és így tetszőlegesen túlszámlázható- vasbeton elemek ne lógjanak már ki annyira.

magyar-magyar szótár 2011.02.22. 16:26:42

@fenehorizont: Érdekes, hogy egyéb műtárgyakba meg nem jutott ebből a virtunyális vasbetonból.

magyar-magyar szótár 2011.02.22. 16:27:33

@fenehorizont: De én már meg vagyok nyugodva, mert egy jóoldali politikaimegfrelelő barátom azt mondta, hogy kellettek az alagutak.

ORGASMUSFORSCHER 2011.02.22. 18:33:35

SOS-kérdés:

EU-s pénz van ezekben az útszakaszokban?

Ha igen, lehetne részleteket arról, hogy honnan/mikor/milyen keretek között
jött az EU-s pénz???

Köszi!!!

salamander 2011.02.22. 18:41:20

Sajnálatos, hogy a felelősök már megint megúszták ezt a kérdést egy ejnye-bejnyével...

Ebben az országban mindent meglehet csinálni, csak a megfelelő hűbérúrnak ki kell fizetni a díjat.

Elképesztő, mert sokan várták, várják a Fidesztől, hogy végre az igazságszolgáltatásban is kifehérednek a viszonyok. Egyelőre minden maradt a régiben.

Lehet, hogy nagy szarban vagyunk mégis.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.02.22. 18:44:45

Tényleg a kínaiakkal kellett volna megépítettni. Ennyi pénzből egy metrót is építettek volna alá Budapest Pécs között. :DD

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.22. 18:47:32

címlap, hehe. Megjegyzem a csak most megjelenteknek, ennél sokkal-sokkal jobbak is akadnak az oldalon, érdemes beleolvasni itt-ott (de nem átlósan, ugyi)

hunyuan 2011.02.22. 18:52:25

lopjanak-csaljanak leszarom, ha legalább csináltak 4-5száz km-t v. többet
orsós komáék szó szerint pár km-t anno
úgyhogy akkor most jöhetnek a narancsos pályák izibe, de nem ám megint huszonegynéhány km-t bírnak kifosni

bda 2011.02.22. 19:19:47

Ez az egész M6 a korrupció melegágya, bohóckodnak itt, hogy megfigyelés alá vonják NAV dolgozóit, itt aki az M6 megfordult az minimum 2 évet kellene kapnia. Apám egyik ismerőse itt dolgozott valami dózerral vagy hasonlóval gyakorlatilag egy egy egyszerű melós, a srác mindennap elhozott 50L gázolajat a helybéli ismerősnek + ezenfelül a helyszínen is adott el a tankból, a hozott áruért 200 Ft a helyben eladottért 150 Ft-ot kért/l. Senki nem hiányolta az ellopott mennyiséget, a főnök még tudott is róla de, nem igazán foglalkozott vele, reakciója kevesebbet lopjatok, mindezt úgy hogy srácnak nettó 240 e Ft volt fizuja+ az eladott szajré. Állítólag olyan is volt, hogy váltás már nem tudta beindítani gépet mert üresre szívták a tankot. Kérdezem én ilyenkor, hol van a rendőrség? Persze könnyebb az autóban melegedni és csekket küldözgetni, mert 50 helyett 65-el mentél.
Kérdezem én hol van ilyenkor az adóhatóság nem tűnik fel a drasztikus üzemanyag többlet? Ma amikor korszerű üzemanyag fogyasztás ellenőrző rendszerek vannak ahol 10 literes fogyasztás többletért már kiabál rendszer, hogy a fa...ba lehetséges mindez?
Egy ismerősöm mondta a múlt héten a komcsi és mai rendszer között csupán annyi a különbség, ma mehetsz külföldre szinte bármikor, akkor meg alig mehettél.... és milyen kib....ott igaza van. Gyakorlatilag akkor is szarrá lopta magát aki tehette, meg ma is, minél nagyobb pozíció annál súlyosabbak az összegek.

hipokrita 2011.02.22. 19:28:20

Ez a tadammozás tényleg mennyire jellemző arra a szakaszra.

Mercel 2011.02.22. 19:44:20

Hello!

Légyszi, a szarblog fogalmát is kéretik hosszan kifejteni.

Komolyan, ez eddig a legigénytelenebb szar amit blogműfajban olvastam.

"Frigyes"

Fenehorizont 667 2011.02.22. 19:51:33

@magyar-magyar szótár:
abban egészen biztos vagyok, hogy volt egy szűkebb, vagy talán nem is annyira szűk -mondjuk párszáz fős- kör, akinek valóban marhára kellettek :D

Raka1885 2011.02.22. 19:54:54

Ez igen. Még ma sem sikerült felfogni. Legyen már az az alap, hogy amihez nem értünk, abba nem pofázunk bele.
Lopni nem egyszerűbb tanácsadói szerződésekkel meg ezer egyéb módon, mint valamit építeni?
Ha az olcsóbb megoldást választják, még mindig azt várnánk, hogy tömörödjön a töltés. Miközben a cél a pécsi ekf kiszolgálása volt.
Ráadásul ez a megoldás sokkal jobb az állatvilág szempontjából is. A parasztnak sem külön felüljárót építeni a földjéhez.
Az, hogy gyenge a minőség, az más téma. De a nyomvonal korszerű és előremutató.

Vogel Zs 2011.02.22. 19:55:45

@bda: A valasz egyszeru a kerdesedre.
Ugy lehet, hogy mindenki tudott rola, hogy lopjak a gazolajat, csak nem szoltak. Es azert nem szoltak, mert a munkasok,(akik a gazolajat loptak) tudtak arrol, hogy a fonokok milyen "mutyit" reggeliznek, meg ebedelnek, meg vacsoraznak. Es mivel hallgattak rola, ezert a fonokseg is hallgatott arrol, hogy ok meg kicsiben lopjak a dolgokat.

Es aki meg mert ellene tenni, az egy par kobmeter beton alatt vegezte "veletlenul". Mint ahogy az meg is tortent az epitkezesen, par eve. Valami muvezetot nem latott a keverokocsi, mert a hata mogott volt a pali. A sofor meg raboritotta a betont. Vagy soder volt, mar nem emlekszem. A rendszerbe nem illo szemely kiktatva...

Vogel Zs 2011.02.22. 19:57:23

Megjegyzes : A mutyi szoert meg szives koszonet a Kedves Belga egyuttesnek!!!

nem nemsiker_s 2011.02.22. 20:03:17

Az a baj, hogy ez az ország (minden jel arra utal) következmények nélküli ország.
Rohadtul hiányolom az elszámoltatást.
Mindenki lop, mert szegény ország vagyunk.
Miért vagyunk szegény ország ?
Mert mindenki lop.

nem nemsiker_s 2011.02.22. 20:04:59

Sztem. az is valami, hogy ezt a züllött bandát sikerült végre kiütni a nyeregből.

bda 2011.02.22. 20:08:32

Azt én is gondoltam, hogy fejétől bűzlik a hal, ha munkás lopni tud akkor főnök 10,100,1000x többet tud. Ilyenkor kéne járatni a pofáját az ellenzéknek (mondom ezt mint a politikát utáló és párt független ember, ha rajtam múlna legszívesebben a komplett parlamentet elgázasítanám, Gyurcsányostól, Orbánostól Vonástól), hol van a nagy elszámoltatás. Komolyan mondom, ha rajtam múlna azt egyszerűen kivégezném, akinél csak a lopás gyanúja felmerülne, lehetne itt rendet tenni csak akarni kellene, itt is valami libibai, bahreini akcióhoz hasonló kellene, és elkergetni a csürhét a pi....ba.

BandW 22 (törölt) 2011.02.22. 20:13:53

A poszt szövegének a 90%-a urban legend, de kétségkívül az emberek ezt sokkal jobban kajolják, mint a műszaki adatokat meg indoklásokat.

Kivlov 2011.02.22. 20:27:34

az összes maszoposnak rég lógnia kéne. úgy '89 óta...

gpt32 2011.02.22. 20:31:17

nol.hu/gazdasag/20090801-alaguttal_vagy_anelkul__merlegen_az_m6-os
index.hu/gazdasag/magyar/alag070927/
Hosszú és unalmas, nehogy valaki elolvassa! Szakember írta, de mint tudjuk ez csak aljas kommunista trükk.

jenci111 2011.02.22. 20:32:26

Én csak azt nem értem,miért nem lehet ezért valakit,valakiket felelősségre vonni?

gpt32 2011.02.22. 20:37:32

@Kivlov:
"az összes maszoposnak rég lógnia kéne. úgy '89 óta... "
Nebassz! Ki lenne akkor a fideszben?

BandW 22 (törölt) 2011.02.22. 20:53:01

@jenci111: Azért, mert ostoba blog posztokra nem érdemes vádat alapozni.

Vogel Zs 2011.02.22. 21:09:26

@BandW 22: Te valami epitesi vezeto voltal ott, vagy MSZP-s vagy? Vagy mondjuk mindketto ? :)

Nem kotoszkodom. Tenyleg. Ne vedd annak ! :)

BandW 22 (törölt) 2011.02.22. 21:23:05

@Vogel Zs: Egyik sem, nem is dolgozom itthon már jó ideje, viszont meglehetősen értek hozzá.

Vogel Zs 2011.02.22. 21:25:46

@BandW 22: Az epiteshez, vagy ahhoz, hogy mennyit lehet egy ilyen epitkezesen ellopni, es azt hogyan lehet megtenni ?

Kivlov 2011.02.22. 21:38:04

@gpt32:
azok nem akiknek 89 óta kötélhiányuk van...

Presszós Laci 2011.02.22. 21:38:07

Ilyen helyre út se kell, nemhogy alagút.

Fenehorizont 667 2011.02.22. 22:01:43

@BandW 22:
akkor lécciléccilécci érvelj az m6-os alagútjai mellett. de tényleg!
akár szakszavakat is használhatsz, és mindenféle műszaki adatokat is nyomhatsz mellé. tökre kíváncsi vagyok - és ezt a lehető legkomolyabban írom.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2011.02.22. 22:37:01

@fenehorizont:

Nesze: "Az M6-oshoz készített tanulmánytervek szerint a bátaszéki térségben a leghosszabb, 1331 méteres alagutat még a maximális, 4 százalékos emelkedéssel tervezve is csak egy tízemeletes háznyi, 26 méter magas bevágással lehetne pótolni, amely a legfelső pontján 150 méter széles lenne. Ez több mint nyolcmillió köbméternyi föld megmozgatását igényelné, és iszonyú költséggel járna."

Innen van: index.hu/gazdasag/magyar/alag070927/

Aki alagút helyett bevágást akar, azzal talicskáztatnék egy kicsit.

A probléma nem az alagutak, hanem a ppp szerintem. Vagy 30 évig fizetünk brutális üzemeltetési díjat a kivitelező/üzemeltető csoportnak.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2011.02.22. 22:38:20

@Levéltáros:

Ja de a legnagyobb probléma az alagutak nevei, ne mismásoljuk el a kérdést:

leveltar.blog.hu/2011/02/21/alagut_ami_osszekot

BandW 22 (törölt) 2011.02.22. 23:18:23

@fenehorizont: Őszintén szólva megtettem már párszor, hogy adatokkal és tényekkel, szakszerű, ámde közérthető műszaki magyarázatokkal láttam el kételkedő honfitársaimat, de a gyakorlatban az lett az eredménye, hogy mintha a falnak beszéltem volna.
Esetleg még azt, hogy biztos én is tolvaj vagyok, ezért lököm a sódert.
Úgyhogy nem igazán hiszek már abban, hogy akár a blogszférában, akár máshol lenne helye az értelmes vitának.
(kivéve a szakmai társaságot)
Főleg a mai magyarországi körülmények között.
Én sem véletlenül dolgozom ma már külföldre. Semmi kedvem az alpári, mocskolódó, minden ésszerű érvet nélkülöző, pusztán hitbéli alapokon nyugvó itthoni vitákban részt venni.
Ha valaki alapvető tudás nélkül fikázza a magyar mérnöktársadalmat, hát tegye, én ebből már kivonultam.
Nincs se kedvem se időm ahhoz, hogy a "Vogel Zs" féle ostobácska reagálásokkal foglalkozzam.

De azért, hogy nagyon röviden érdemben a kérdésedre.

1, Az említett térségben a terepviszonyok tagoltak, és pont az autópálya nyomvonalára közel merőlegesen. Ésszerű határokon belül ezt a tagoltságot nem lehet megkerülni.
2, Az autópályák geometriai kialakítása a tervezési sebesség miatt meglehetősen kötött, mind helyszínrajzi, mind hossz-szelvényi értelemben, nem kanyaroghat úgy, mint az ökörhugyozás, mert az nem autópálya, hanem mezőgazdasági út lenne.
3, Ebből kifolyólag nem mászunk dombra 12%-os emelkedővel, és nem is kerülgetjük 100 m sugarú ívekkel a tereptárgyakat.
4, Nem nyitunk elképesztő méretű bevágásokat, főleg akkor nem, ha a kitermelt föld jelentős része töltésépítésre alkalmatlan, ezért baromi drágán el kell szállítani egy deponáló helyre, a töltésekhez meg baromi drágán be kell szállítani anyagnyerőhelyről.
5, A költségeket a műtárgy teljes életciklusára számoljuk, ha tudjuk.
Elképesztő méretű rézsüfelületek karbantartása mondjuk 35 évig, az elképesztő költség.
6, A kiviteli tenderen a résztvevők választhattak az alagutas és a nem alagutas megoldások között, 2 alagút ugyanis elméletben elhagyható volt (teoretikusan ugyan mind a 4, de kettőnél ez a költségek miatt szóba sem jöhetett. A legolcsóbb ajánlat a mostani volt.
7, Úgy 2-300 mérnök dolgozott a tervezés/tendereztetés/ajánlattétel munkákon. Semmiféle olyan érdekközösségük nem volt, ami arra predesztinálta volna őket, hogy valami nagy összeesküvésben vegyenek részt, főleg azért, mert nem ugyanabban az érdekeltségi rendszerben dolgoztak.
8, Az alagutak portáljai az esetek legalább felében "cut and cover" eljárással épülnek, azaz a szerkezetet nyitott bevágásban építik, majd visszatöltik rá a talajt. Nincs ebben semmi különös, alapvető talajmechanikai kérdés.

Na, mondjuk alapból ennyi.
Nem mintha látnám értelmét a beírásomnak.
Nagyjából vagy lefikázzák, vagy nyomtalanul tűnik el a semmibe, és a beírás mellőzésével folyik majd a fikázás tova.
Ahogyan ezt ebben az országban amúgy már akár meg is szokhattuk volna.

Fenehorizont 667 2011.02.22. 23:25:48

@BandW 22:
köszi a hosszú választ. én ezt most nyilván nem fogom lefikázni, nem is azért kérdeztem.
egész meggyőző érvelés volt.

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 06:27:07

@BandW 22: Nagyon köszönöm a szaragútkoncepciót képviselő és védelmező, nyilván teljességgel szakmaimegalapozott választ.
Nem is lehetett volna efféle nélkül hozzáfogni a szaralagúthoz.

Országunk állapotára főként ez a jellemző:a sok féligsebefejezett nagyjábanabbahagyott, túloldaltfolytatódó, tetejébenrenovált de alapjaiban bontanikezdettségében MINDENÜTT de komolyan: mindenütt találunk tudományosmegalapozottságot, statisztikaiadatokkal, hatástanulmánnyal és kúnnyája/annyája, apppjakszájával igazoltan. (MTA szakvélemény pro vagy kontra= egyremegy.

E blog egyik főcélja, hogy lehessen pl helyreigazítani.
Ez meg is történt.
Én helyreigazítottnak is tekintem magam. Meg vagyok győződve, hogy ön az én érveimet észbe se veheti.. föl se foghatja..

Mindemellett: Egységsugarú felhasználó, tehát nem útépítőmérnökként, nem egy koncepció védelmében.

Simán felhasználóként:
ez a pálya nempálya
vacak. Silány. Tákolmány. Tadamm-tadamm. Analfabéta is érzékelheti. Humbug és Hoaxális.
Vannak ennek okai, különbözőek, pl ha ekkora tudományosapparátussal lehet a szaralagútját védeni, azzal az erővel pl a talajvíz és időjárásváltozási viszonyokat is: FTGYELEMBE VENNI. Egyelőre, míg el nem olvad az Arktisz és az Antarktisz, rendkívül csapadékos, extrém időjárási viszonyok következnek Ez is tudományos tény..

Azt kívánom önnek mérnök úr, szilvásgombócból annyit egyen meg, ahány hülye & extrém emelkedő, terep és mműtárgy van a magyar utakon olyan, amik létükkel hóttra agyoncáfolják tudományos érvelését.
De megenni ám a gombócokat és autóban, miközben minden műtárgynál tadamm tadamm tadamm tadam, nyelni a gombócokat tadamm!

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 06:29:17

@BandW 22: Próbálja megérteni: nem per "fikázom" az írását 8ami több, mint komment. Ebben a blogban egyébként is ez folyik, Ön nem ismerős itt, ez ttrópusi sziget, it vélemények polemiája folyik.
Nem fikázás, de tényleg, a gombócpróbát
ha nem szereti a szilvásat, lehet túrós is. Próbálja, kérem!

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 06:31:41

@hunyuan: Ön is beszálhat BandW úr mellé az autóba a gombócpróbára: Ahányat nagyotdöccennek ezen a vadonatújan is hoaxális "sztrádán" annyi szilvásgombócot kelljen Önnek megennie, drágám! Vagy túrósat.

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 06:34:42

@hipokrita: BandW úr annyi gombóccot fog megenni, ahány tadamm tadamm

Ha igazán gonosz vagyok, akkor vasárnaphajnali diszkóbólhazahajtós vagánygyerek mellé ültetem be @hunyuan: úrral, a diszkós kiscsákó mögé, aki 180-nal egy Taxi 3 formáta Peugeot 406-tal zudunnzudunn zudunn (és itt egy gyalogkakukk boáoáoáááMMMMMM)

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 06:39:55

@Raka1885: Igen, pont ezt a zöldválaszt találtam ki a szaragút védelmére, hogy állatok, pl büdös vidéki zsírtraktorosgazda szegmensek is, átkelhessenek sároslábbal A Pálya fölött...
Tanácsadóiszerződésekl? Ön el szokott fogani sima bemondásra ultimót avagy rojálflöst? Mert akkor Önnek nem csak az agyát lehet jól mosigálni be, hanem egy élvezet Önnel kártyázni is, ha ilyen hiszékeny 8ja és persze a makk alsó az Önnél egyenlő avagy üti a X-est...

A jógyerekmatekkal már foglalkoztam itt,
4 Audi A8 (ebből egy vadiúj S8, egy pedig páncélozott használt, másfél milláért feketérefestett) pl egyenlő egy 4 éves használt S8-assal

de 195 az 285 és több, mint 1200
Már eleve ugye 650 az több, mint 3400
stb. Ehhez a matekhoz semi nem kell, csak OrsósCigány -gyűlöletből fakadó agyvérzsírtúltengés.

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 06:43:25

@Mercel: A "blogom"-ban (nem is merem macskaköröm nélkül leírni) van egy förmedvény, ami a szarral foglalkozik.

A szar nagyon fontos a mezőgazdaságban, ezt nem tudja pl Ön és politikai elvbarátai, pl azt hiszik, hogy magyar marha vagy disznó szara nélkül lehet növénytermesztés. Azt hiszik Önök, hogy a marha húsnak -tejnek való, pedig van direkt trágyamarhatartás is (lásd annál a förmedvényemnél)

A gyümölcs édeségét a szar adja meg, pl az ősz meg kajszibarackét a disznószar.
Az eper édeségéhez egy szar a jó: az emberszar. Valamirevaló budai schwooob nénike csakis híg fekáliával locsolja eprét, amit a Fényes Város Polgárai annyira szeretnek nyamilni mosatlanul is a Fény utcai piacon!

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 06:47:29

@nemsiker_s: @bda: Nem szabad a "Döglött aranyos Kis Édes Oroszlánkákat"
pesti tájnyelven
dögi ari orikák -at
rúgdosni.

más: teljesen általános a magyar autópályaépítésben, hogy az al-al-al-al-al-al-al-al-al-al-al-alval-al-al-al-al-alvállakozó zugalkalmazottja már gázolajlopásból próbálja előrelátóan rendezni bérét, így volt ez az M3-as Dicsőségszakaszának építésén is. Balfasz vidékiparaszt al-al-al-al-al-al-al-al-al-al-al-alval-al-al-al-al-alvállakozó gázolajára járt rá az egész al-al-al-al-al-al-al-al-al-al-al-alval-al-al-alvállakozói banda.

Figyeli ezt a kommentet is édes @BandW 22: úr?

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 06:50:35

@Levéltáros: @BandW 22: Édes uraim:
Nem az a fő baj, hogy van alagút a löszhalomban, hanem az, hogy VACAKszarnak nem nevezhető igazán, a szar ere dicséret, mert
a szar jó kötőanyag. Pl jó kenyésrütő agyagkemence csakis szarral kevervén készülhet, az én nagy ill az Önök ükanyjai gyönge csikószarral simítottak linóleumkemény feődet a feődesszobákban.

Az a baj: hogy az alagutak
vacakok
schlecht azaz slejt-> selejt németül)
Így érti, mérnökúr? SCHLECHT

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 06:52:23

@bda: Nem szabad emlegetni sem, az ellenzéknek minde el van feledve, nagyon régen volt már a május. Csak előre szabad nézni . minden, ami MOST hiba, azért már
ezek (Orsós Mubarak Nixon Cigány pl) a felelős. Nem olvassa ön a teljesen elnyomott, ledúlt és gondolatrendőrségezett sajtót?

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 06:55:02

@nemsiker_s: Sokkal jobban birja a piát az MSZP mint más pártbéliek. Demszky már egy kis kokótól is álomittasan vonatottan beszélt, de Szanyi Kapitány a napi utolsó löket előtt is még folyékonyan beszél!
A Magyar Történelem legszebb pillanata volt, amidőn Horn Gyula, magyarország első és utolsó Igazi Jó Miniszterelnöke maki részegen, panyókára vetett kabátban jött le a lépcsőn egy m1 főhiradó riportban és bicsaklás nélkül beszélt

igaz összefüggéstelenül

de a cigivel a szája sarkában.

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 06:56:34

@Levéltáros: Ön is gombóvban egye meg az a mennyiséget, ahány nemtalicskázott (éppezért emelkedős) út van Magyarországon. Pl az Érdi Emelkedőn háromkerekű gyermekbiciklivel hajtson föl (láthatósági mellényben, a leálósávon)

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 06:59:25

@Vogel Zs: A Bëlga együttes még a fasorba se készülődöt, amidőn már, Krúdy Gyula legénykorában [15 esztendősen felnőttújságíróként tudósította a Pesti Hírlapot], voltak mutyibálak, amikbe mindenki vitt egy kis himit vagy humit vagy itókát, hamvábaholt csattanójú aneekdotokat vagy olyan népi kifejezéseket, mint a beszédhibára a bëlga...

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 07:02:33

@Kivlov: 1989. óta egy nagyrakás maszopos lóg, éppcsak fizeti a tagdíjat, de egyébként búrzsójjákizsákmányoló tevékenységel van elfoglalva, pl 1990-ben széjjellopván a termelőszövetkezeteket, a tagság vagyonát, máma még mindig nem tudta csődbevinni a káeftéjét, mert nem ért annyira a kreatívkönyveléshez, mint Bajnai Jópofi és Szegény Feri.

Más figurák viszont meglógtak még az MSZP-ből és mindenféle pártokban ott vannak, pl a Jobbikban is, ha jobban vakarjuk meg a külcsínt a belbecs irányába...

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 07:07:05

@BandW 22: Most látom, hogy őn nem itthon dolgozik. ja, úgy. Hát akor el nem képzelheti, hogy a magyar autobahn foldozs nem olyan, hogy a különböző fóthátánfótokon -ezt alpesi ódalakról fülelvén
csak a surrogó gumizajt hallja
a magyar útfolt olyan, hogy crippcrappcrapp trapp-trapp-tipipp capcarapp cappcarapp
capcara: Az analfabéta cigányfiú kérdezio az Ön évfolyamtársát, az építőmérnököt, hogy mért 19-es minőségű SZAR-ral tömik a lyukakat és nem is válaszol neki a mérnökúr, csak a sofőr egy kuss! után közöd???
elárulja, hoyg a szar anyag sokszor verődik ki, és sokpénzt lehet így kersni..
Persze a cigánygyerek és Ön nem érti, miért.
De majd évfolyamtalálkozón, ha a magyar út mérnöke már elég részeg, ugyan, kérdezze már meg..

A mmagyar útépítésnek nem egyeteme van, hanem

elemi iskolai szintje.

Mondja önnek szépen a magyar út, ha hallgatja a pihenőből:
CAPCARAPA CAPCARAPP CAPCARAPP.

Kivlov 2011.02.23. 07:08:57

@magyar-magyar szótár:
lógnak? hol? megnézem azonnal!
én inkább olyat ismerek, aki aki havi 350es nyugdíja mellett még közgyűlési tag + alpolgármesterként is felvesz egy 100ast. na, az ilyeneken lehetne spórolni. nem is keveset.
de mondom, a kötél lett volna az igazi rendszerváltás '89ben. ha z halvérű antalljóska nem tolja oda a képét, a féregje...

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 07:55:55

@Kivlov: Daragíje tavárisom, énn megértem az Ön indulatát. De most képzelje el, van enél is rosszabb hírem:
Ők, akiket Ön lógatni akarna, a netovább, A csúcsok. Mindenben a legjobbak. Az indexnél nincsen jobb portál k'k'k'éjrópában vagy a Balkánon.
A Népszanadság a magyar újságírás csúcsa.
A másik a TV2 Tények című hírműsora, amiről azt füllentik (mivel nem nézik) a jógyerekek, hogy kormányhiradó intendánssal és közben:
majmot csinálnak a "kormány"-ból minden nap!
A TV2 Napló című műsorában pl maga Hadas Krisztina készített riportot jajmilesz mindjárt végetér a moratórium (ami nem ér véget, de ez az Úrnőt nem zavarja)

Ön uram a legjobb magyarokat, a legjobb szakembereket akarná másértelemben lógatni.
Nézze meg odaföl, Levéltáros úr hogyan védi a mundér becsületét és levéltáros úr még csak nem is MSZP-s. Az MSZP-sek nem ilyen fennkölt értlmiségi érvekkel operálnak, mint az index, hanem egyszerű, a hétköznapi ember gyűlöletére is hatni képes mondatokkal.
Pl az MSZP számára az ön lógatni vágyása: méz a kenyérre. Ezt várják. Az Ön akasztanivágyását kiterjesztik mindenkire. E z e k r e . maszekban különben az MSZP-sek is Orsós cigánykurvannyáját szidják, de lógatni Dehogy akarnak ők lógatni, ők betegre röhögik magukat. Pl Önön, uram. Ön: szórakoztató a számzukra, amíg gyűlölködik. Ha márr esetleg gondolkodna, az nagyon nem tetszene nekik.
Az MSZP csak a gondolkodó pártoktól fél, az akasztanivágyóktól nem. Azt, hogy "akasztás lesz" ki hiszi el? néhány galamblelkű néni, meg a Bástya Nyugdíjas Sakk kör.Az MSZP-sek a gondolkodó, a nem gyűlölködő, a nem akasztani vágyó, csak viszolygó emberektől tartanak.
Ez az oka annak, hogy pl az LMP-től inkább fosnak, mint a FIDESZ-től. Még LMP-n röhögő MSZP-st nem láttam, csak viszolygó-undorodót.
A jobbosokon nagynyilvánosság előtt pampogva háborodnak föl az MSZP-sek, de a büfében már röhögnek, mert ők még tanultak történelmet és el tudják különböztetni Paprika Jánostól Josef Goebbelst.

Csak azt nem látják be, hogy pont egy goebbels-fazon miatt szívtak annyit :DDD

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 07:58:10

@Kivlov: Antall nem halvérű volt, hanem úriember. Még azt is megengedhetjük neki, hogy jóértelembe vett úriember. Ahhoz a szportszmenhez tudnám hasonlítani, aki egy romboid malacfocipályára rendes lábszárvédőben, kesztyűben, mezben érkezik. És persze nem ismer ilyen szabályt, hogy három korner egy 11-es.

Kivlov 2011.02.23. 08:16:04

@magyar-magyar szótár:
egy halvérű féreg volt, aki elindította az országot a lejtőn erkölcsi értelemben. az ég nem kegyelmezett neki, szerencsére...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.23. 08:45:48

azt a hidat még amazok (ezek) rendelték, csak már ezek (azok) kezdték el. változott a kivitelező, tehát nem nagyszerű nemzeti teljesítmény lett, hanem égbekiáltó pazarlás.
az alagutak meg: volt másik nyomtáv is tendereztetve, a megrendelő választotta ezt (ki tudja, kinek mije van arrafele). a mérnöknek innentől két lehetősége van: vagy elvállalja a munkát, és legjobb tudása szerint elvégzi, vagy elvállalja majd más.
nem a piramisépítő hibája, hogy nagy a piramis.

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 08:55:44

@bs395: A Struktúrá-ra még nem volt képes hatni magyar kormány de a kamarillák sem. Az az érdekes, hogy a Nagy Generáció (akik Dr Antallékat röhögték ki a hátok megett) már nyugdíjba is ment. (A DrKóka féle szopacs...)

Ugye a sztoriba belejátszik a Pécs EU kult'főváros cucc. Nem akarták a jóoldaliak, hogy A Bűnös Város nyerjen, Pécs az "övék" volt- de aztán a Baranyai Frakció mégbűnösebb lett Szegény Feriék szemében.

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 08:58:54

@bs395: A piramis megfelelő anyagból van.
Állandóan a mérnöki részéről beszélünk. Nem a mérnökielvek miatt repedezik, omlik suvad rogy és tadammol hanem azért, mert BÁNYA volt. Az útépítő az nem pénzbányamérnök.
Én inkább arra gondolok még, kik nem tették a dolgukat: a sajtómunkások. Szerinted véletlen az, hogy a 2005 óta feltárandók hijján munkanélkül punnyadozó joóldali (tehát a jobb, a profi, a zseniális, a díjazott, a tehetséges) újságírótársadalom ebbe se esett hasra?
Talán a "maffiától" keleltt vóna félniük, mint a Véres út olasz filmsorozatban az újságírónak? hahahahaha

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 09:03:55

@Kivlov: Nem szabad gyűlölködni, mert az elveszi az ember eszét. Ha Vitányi Iván nem gyűlölködik 1998 óta, akkor több esze van annál 2002-ben, mint amennyi még volt neki.
Nem szabad görcsölni. Lazán kell tekinteni mindent. Senki nem mondta Dr Antallnak, hogy egy retorikai mocsárvilág előtt foglaljon állást, ahol csak HÁTRAFELÉ van út, előre nem.
Amatőr vlt, azt mondta neki egy német politikus 1990. augusztusában, hogy Ónijós és Júró Csatlakozás éve lesz 1992. Mondta ez a német egy kertben sétálvást csak úgy a levegőbe. Honnan tudta volna ezt egy műkedvelő történész, hogy a politika nem a jelen történelme, hanem annak elhazudozása a valóságból? Ő azt htte, hogy a német igazat mond. és lehet az is, hogy a német AKKOR ezt így gondolta.
Ön is hitt volna a németnek, uram, ki nem?
Horn Gyula nem hitt volna: át is verte a németeket úgy, hogy eben a blogban a legfényesebb magyar elmék is azt állítják: Horn engedte ki az endékásokat. EZ már döfi! EZ politika. Ez szakemberség! Jött is a szakértői kormány, emlékszik?

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2011.02.23. 13:00:37

@magyar-magyar szótár:

Egyrészt igaz, hogy rossz az út, meg igaz, hogy elloptak egy csomó mindent belőle, meg al-al-al-alvállalkozók vannak, de a posztod egyik fő állítása ez:

"[az alagút] Keletkezésének az oka: Az MSZP már nem volt képes kipasszíroztatni az M6-os költségeiből a szokásos 40%-os dézsmáját, így szaragutak és fosaduktok beletervezésvel kellett kitrükközni azt."

NEM. Azért van alagút, mert így lehetett megépíteni az autópályát arrafelé. Hogy szar, hogy ellopták, hogy zötyög, hogy minden egyéb baja van, azt nem vitatom. De azért alagutat berakni, hogy magasabb legyen a díj, és így az ellopható összeg is nagyobb, HÜLYESÉG!

Ennél sokkal egyszerűbb lopni. Pl. legyen még 20 km autópálya valahol: nagyobb a PR értéke, és onnan ugyanúgy lehet lopni, ráadásul nem vagyok támadható a hülye alagutak miatt. De nem ragozom, van 100 nagyprojekt a talonban, amit bármikor elő lehetne venni megbízható kivitelezőkkel, ahonnan leakaszthatók a hatalmas pénzek. Alagutat furatni a semmibe talán a leghülyébb ötlet lenne a lopáshoz. Azért van ennek táptalaja, mert olyan politikusaink vannak, akikről minden elképzelhető, és azért ez egy jól hangzó sztori.

Kamu! A többiben igazad van. Az alagutas csalást csak akkor hiszem el, ha Krtek is megerősíti.

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 15:14:55

@Levéltáros: A Krtek a gagyitévéken újabban szinkronnal jön ám! Vigyázz! Beszél a Krtek, semmi a'ój!

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 15:17:43

@Levéltáros: 10-10 ezer ft-ért írok két dolgozatot, az egyiket arról, miért szakmaiatlan a Krtek szinkronnal ésm hoaxszöveggel, a másik pedig himnusz a netokrációról, nem Ambrus András a mai gyermek a csiocsipszreklámban, nyugodtan a jó cél érdekében beszélcsikéljen a Krtek. Mindkettőt felteszem az internetre és vagy pro vagy kontra megtalálják, persze brit tudós nevekkel teszem föl, amiket domborbetűs női bikiniizzasztó vakációregényekből másolok, pl Simmps meg Fred Walton Jr.

magyar-magyar szótár 2011.02.23. 15:26:35

@Levéltáros: Például nagy divat a relativizmus: kevesebbet kell történelmettanulni, a lényeg, hogy ha karaom Nagy Sándor, ha meg akarom, akkor eszelős alkoholista kis akarnok pöcs. Azután attól függöen, hogy az ellenségnek mik az érvei, vagy Pöcs Alkszadrut vagy Nagy Sándort alkalmazom érvnek.
Az is jó módszer, amikor sugallgatok, de mint csigabiga a szorváját, gyorsan visszahúzom Én nem is gondoltam olyat, te mondád" Jézus kedvelt érvtechnikája volt, amikor is a bőrére ment a dolog.

Sőt, az ipsinger elkezdi még színészi eszközökkel fölszorozni2 Nem gondoltam én ezt, de tudod, mit, Nóbel bonbont érdemlek, mert azt is mondtam, amit nem is gobndoltam!
Stb.
Vannak efféle műveletek.

Ez a kibaszott alagút dolog is meg a duma arról, hogy a kibaszott részű karbantartása.

Van a 4-es útnak a Ceglédbercel fölötti dombjába vágva egy óriási rézsü, 30 év alatt az volt a karbantartása, hogy ültettek bele pár bokrot.

Néha a hosszabb út rövidebb. Minden szempontból.
Pl sok pesti fuvarozócég nem engedi pénteken kikerülni a Lágymányosi dugóját
Az APEH cm pontos km-eszámolást kér: ezért ott kell basztatni az autót, koptatni a kuplun got,, megy a rengeteg üzemanyag, az idő, minden: Mert nem lehet kerülni szigorú az elszámolás. Közben meg 6,5 km kerülővel meg lehet oldani valamit vagy 4-gyel, ahol csak suhan az autó, nincs gázadás elfékezett energia gázadás elfékezett energia.
és tudod: erre is van tudományos magyarázat..

Azt mondja a mérnökúr, hogy a ráézsüt karban kell tartani: az alagútnak meg mérnökség szellőzés, apparátuis és mégtöbb karbanartás kell
persze így, hogy reped is

basszhhhhhh

Főzzed a gombócokat. PSA gyártmányú "autó" van az üzletkörödben? Mert azzal kel tadámm
tadámm

Ahój Krtek!
süti beállítások módosítása