2010.12.06. 06:36
Volkswagány
A Volkswagen Audi Gruppe magyarországi vezérképviselete (most nem bonyolódnék a gróf Porsche család V.A.G-ban való tulajdonviszonyaiba, az értékesítési ágazatban a Porsche Csoport az ő főtulajdonukban van... és szépen meg is cumiztatták a világsajtót a minap valami trükkös ki/be vásárlással...) ... szóval a Porsche Hungaria, mint vezérképviselet, Geszti Pétert is fizette ötlet [PR-marketing] emberként a múlt század '90-es éveiben. A pénz mellé Péterünk használatba mindenféle vagány kis V.A.G. termékeket kapott, egyszer pl egy sportos kivitelű Seat Ibizát, ami napóleoni termetének és természetének tökre meg is felelt.
A Volkswagány is az ő szóleleménye.
A maimarketing leglényege: pár deka mogyoró hangos és feltűnő errecsörgetése mellett a sok-sok tonna dió csöndbeni kikapása amott.
Barátaim, akiknek ezt a bejegyzésem förmedem most a politikai marketing fogásainak illusztrálására torkig vannak már autóbuzi megnyilvánulásaimmal. Ezért, direkt bosszantásukra még rá is pakolok párlapáttal...
A SEAT martorell-i gyára, itt készülnek a SEAT modellek. De pl a VW a SEAT Arosá-t NSZK-ban, a Lupo gyártóson szereltette. Persze EZT az Arosá-t is spanyol fos-ként definiálták a múlt század végi autós okostojások.
Geszti a Volkswagány-kampányt a Seat márkájú autók közmegítélésének javítására találta ki. Ekkoriban a Skodánál a Volkswagen System felirat diszkrét elhelyezése kívánta azt sugallni, hogy az a Skoda már nem az 1992. előtti (tehát még skodás Skoda) , hanem már a Volkswagen Audi Gruppe tulajdonában álló.
A Lupo lényegében ugyanaz, mint az Arosa, de az elismertérték alapú árazás trükkjével 25%-kal többet5kértek érte VW emblémával. Magyarországon 1998-ban 4 millió lett volna az ára -nem is forgalmazták. A gyártósoron hétfőtől keddig Arosát, szerdától péntekig Lupot szereltek ugyanazon fődarabokból, látszatszintű mássággal.
A 90-es évek elején a spanyol SEAT-ot az egykori FIAT korszak miatt a szedettvedettség vádjával illették. Holott egy fiatos SEAT, pl egy korai Ibiza jobb, mint az alapja, a FIAT Uno. Mint innovatív autóbuzi, én már 1991-ben felfigyeltem a Volkswagen Jetta nem látható belsővázára épített és némi Passat és Golf III. részegységekkel dúsított SEAT Toledo-ra.
A magyarországi közmegítélés ezt az autó a legdurvább előítéletekkel és a látszatra épülő ostobista megjegyzésekkel sújtotta. Benzinkutasok pekték le becsmélően a SEAT Toledo-mat azzal, hogy ez valami koreai fos lehet. Szedett vedett japán hulladék.
A marketing lényege az, hogy a látszat felszínén szívatják a tömegeket, milliókat cumiztatnak a 2D síktudat illúzióinak és érzékcsalódásainak felhasználásával. Néha jól jön az emberi hülyeség, ha a látszatba csomagolva valami ellenirányúval akarják megcumiztatni a tömegeket.
A tömegek szeretik bekapni a cumit és mammázni befelé a látszatot -jól illusztrálja ezt most a wikileaks-botrány, milliók ünnepelnek ész nélkül valamit, amit végig se gondolnak...
Egy 1993-as Skoda Favorit (már V.A.G. tulajdonban ugyanazokkal a jó tulajdonságokkal rendelkezik, mint egy II-es Golf, csak nem korrodál úgy. Sok vidéki földbirtokos a vagyontalanság látszata fenntartásáért négyütemű Wartburgját Skoda Favoritra cserélte. Gond és kopás látszata nélkül elmegy akár 400ezer Km-t.
A francia Renault a csehszlovák kormánnyal kezdett tárgyalni a Skoda személyautó divíziójának megvásárlásáról 1991-ben. A V.A.G. menedzserei a Skoda vezetését és dolgozóit keresték meg, akarnak-e nagyonkevés pénzért sokat-sokat szenvedve eleinte többre jutni. És a Skoda menedzsmentje meg a dógozók azt mondták, igen, igen, igen. És lőn. A V.A.G-os Skodában hónapokig kevéspénzért sokkaltöbbet, sokkal jobban kellett dolgozni. De ez már az 1992-es Favoritok valós tulajdonságaiból is kitűnik.
VW-s Favorit. II-es Golf hátsófutómű, jobb anyagok. A motoron semmit nem változtattak, de VW-minőségű anyagokat használtak. A Skoda motor lett az alapja az 1999-ben "új"-ként piacra dobott 1.4 VW MPi motornak.
Innen egy rendőrkanyarral visszavágva az eredeti témába: Nyugodtan dicsérhetem ma már a SEAT Toledo első szériáját (ami a 95-ös facelift-tel két korszakra osztható és 1998-ig tartott). Ez volt a Földön valaha gyártott családi-középkategóriás ill. taxizás céljára szolgáló autók egyik legjobbika. Igen kiforrott, a "hátradőlő" 1,6-os, 1,8-as egyszerűbb "mezei" motorokkal vagy a nagyszerű 1.9-es diesel/turbó diesel motorokkal. 1.8 16V és 2.0 16V GTi motorokkal is forgalmazták. A Maimarketing Magyar Napólejony-ja is ilyen kis Ibizával járt akkoriban, amit a Porsche Hungaria tett az ülőszerve alá. (Csak az spécibb volt és rallye-fehér alufelnikkel...) A zsírmagyar, ha Volkswagent akart magának, de úgy, hogy a hűjje szomszédék ezt ne is sejtsék, sőt, gúnyolódjanak rajta, hogy valami fos korejaji vacakkal proccol, akkor SEAT-ot vásárolt magának, vagy a pompás valóstulajdonságokkal rendelkező koreai Hyundai Pony-t, ami vetekedett minőségében a legjobb japán márkákkal, miközben a becseűűűlettes zsírmagyar assetudta, mi az ő F'-a ez a Hunyadi vagy micsuda ótó.
Cuki példa: Nagyon sokan azt hiszik, hogy a Friderikusz Sándor gebinelte un. "Megasztár" nevű vetélkedőnek álcázott népszopatás az Megasztár, hát nagyot tévednek. Néha se a licensz, se az embléma nem segít valamin, ha olyan ember veszi a kezelésébe...
Hozzám hasonló, a nepperkedésbe görnyedt hátú, aljas disznópofájú vigécek egyébként a Seat Toledo- ból a népnyelven "golfmotoros"-ként emlegetett 102-LE-s 1,6-osra pályáznak, amit tudatlan vidékiparaszttól el lehet marni kevés vagy lejárt műszakival akár 200ezer alatt egy vonással is. A szakma nagy öregjei budapestiek, surdakalapban és mackónadrágban keresik föl áldozataikat, prémgalléros mogyorószín retkes ballonos télikabátban, nejlonzokni ráhúzva a mackógatyára és a kisonokának keresnek valami ótót, amit a gödi telken majd megbütykölnek neki, ők 120ezret kínálnak ilyen autóért. Dízelfronton már más a helyzet, a legeldugottabb vidéki tanyaközpontokban, már akár Békéscsabán is az ostoba paraszt is tudja, hogy a dízel Toledo-ban VW motor van és ennek megfelelően ácsceruzát lapjára fogva rajzolja meg az árát.
Ellenpélda: A múlt század végén sokan azt hitték, hogy a "megbízható svéd Volvo" egy példányát vásárolják, amikor S40-est. Holott az S40-es egy Mitsubishi Carisma, ami, ha diesel motoral, akkor az a Renaultból származott. Magamfajta sunyingerek viszont, ha VW-Audi 2.5 TDi motorral szerelt autót akarnak, akkor nagy Volvo-t vesznek sokkal olcsóbban mint egy Audit.
BMW-t akar valaki úgy, hogy a zóccsókis cuzzúki-s frusztrált szomszédja ne köpködje és karcolja össze szöggel? -vegyen Opel Omega 2.5 dízelt,k abban BMW motor van.
"Svéd modell"? Hazai Saab-fun-ok csak köpködik ezt a Saab-nak álcázott GM [Opel] modellt . Nem is számít saabos-nak az, akinek ilyenje van.
150ezer km-ként kell benne vezérműláncot cserélni, ami a műfajban nonszensz, ráadásul a kókány tervezés miatt ez a szervíz' csak a motor kiszerelésével oldható meg, kb 300ezer Ft-ba fáj. Hogy van svédül az, hogy Emese?
Korai S40: dízel motorral egy Renault, ami Mitsubishi
Ezt az autót meg lehet venni Ford Focus vagy Mazda3 néven is -köszönjük Emese!
És még egy: A képen látható rendszámot egységsugarú felhasználói szintű autós vagy gyalogos nézheti magyarnak, pedig lehetne litván is.
12 komment
Címkék: öszvér maimarketing
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.12.06. 17:28:47
magyar-magyar szótár 2010.12.07. 04:51:58
@Budai Hella: Van ilyen, már a Boney M idejében is volt.
magyar-magyar szótár 2010.12.08. 06:35:46
Fenehorizont 667 2010.12.08. 10:37:55
hm, a wikileaks-ről tök jó lenne, ha írnál egy cikket vagy egy kommentet, csak úgy a nézőpontom befolyásolására, mert nem tudok állást foglalni, hogyan álljak hozzá.
egyébként a tapsoló 'nép'-pel azé vitatkoznék, mert a indexes-stílusú, blogolós, nyomorék geek-ek azé nem a nép.
és ez igaz lehet a világ jóléti részére is: a tizenévesek nagyrészének sokkal nagyobb gond, hogy nekik még nincsen privát fotója a csaja pinájáról, vagy egyáltalán csaja sincs. a jólétben elhülyült idősebbeknek meg pár hetes társalgási téma, azt csá. kiscit talán háborognak a gonosz amerikai kormányon, mer az olyan jó - mármint egy bármilyen gonosz kormányon háborogni :)
szerintem maximum a tárgyalás lehet még híradótéma egy darabig, de csak egy darabig. kb mint a vörösiszap - egy év múlva már csak emlék.
Fenehorizont 667 2010.12.08. 11:22:12
mandiner.blog.hu/2010/12/08/leminositettek_es
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.12.08. 12:34:13
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.12.09. 14:56:51
magyar-magyar szótár 2010.12.10. 06:35:26
magyar-magyar szótár 2010.12.10. 06:39:14
Ezért egy szkennerrel, meg egy szkennerképet word-be átpakoló prg -mal csúnyamunkát lehetne végezni a Felnőtt Bácsik meg a jógyerekek veteményében...
magyar-magyar szótár 2010.12.10. 06:45:48
Úrfikoromban csudaszámba ment egy középiskolában a 46-os lábú fiú, ma pedig évfolyamonként 4-5 gyerek nyűglődik, mert alig találni 47-48-as cipőt. (A lányoknál is a 40-es nem ritka, 42-es..)