A Volkswagen Audi Gruppe magyarországi vezérképviselete (most nem bonyolódnék a gróf Porsche család V.A.G-ban való tulajdonviszonyaiba, az értékesítési ágazatban a Porsche Csoport az ő főtulajdonukban van... és szépen meg is cumiztatták a világsajtót a minap valami trükkös ki/be vásárlással...) ... szóval a Porsche Hungaria, mint vezérképviselet, Geszti Pétert is fizette ötlet [PR-marketing] emberként a múlt század '90-es éveiben. A pénz mellé Péterünk használatba mindenféle vagány kis V.A.G. termékeket kapott, egyszer pl egy sportos kivitelű Seat Ibizát, ami napóleoni termetének és természetének tökre meg is felelt.

 

A Volkswagány is az ő szóleleménye.

 

A maimarketing leglényege: pár deka mogyoró hangos és feltűnő errecsörgetése mellett a sok-sok tonna dió csöndbeni kikapása amott.

 

Barátaim, akiknek ezt a bejegyzésem förmedem  most  a politikai marketing fogásainak illusztrálására  torkig vannak már autóbuzi megnyilvánulásaimmal. Ezért, direkt bosszantásukra még rá is pakolok párlapáttal...

 A SEAT martorell-i gyára, http://motorfull.com/files/2008/01/seat-martorell.jpgitt készülnek a SEAT modellek. De pl a VW a SEAT Arosá-t NSZK-ban, a Lupo gyártóson szereltette. Persze EZT az Arosá-t is spanyol fos-ként definiálták a múlt század végi autós okostojások. 

 

 

Geszti a Volkswagány-kampányt a Seat márkájú autók közmegítélésének javítására találta ki. Ekkoriban a Skodánál a Volkswagen System felirat diszkrét elhelyezése kívánta azt sugallni, hogy az a Skoda már nem az 1992. előtti (tehát még skodás Skoda) , hanem már a Volkswagen Audi Gruppe tulajdonában álló.

 http://www.autoplenum.de/Bilder/P/p0004601/VW/VW-Lupo-1-0--1998-2005-.jpg

A Lupo lényegében ugyanaz, mint az Arosa, de az elismertérték alapú árazás trükkjével 25%-kal többet5kértek érte VW emblémával. Magyarországon 1998-ban 4 millió lett volna az ára -nem is forgalmazták. A gyártósoron hétfőtől keddig Arosát, szerdától péntekig Lupot szereltek ugyanazon fődarabokból, látszatszintű mássággal.

 

A 90-es évek elején a spanyol SEAT-ot az egykori FIAT korszak miatt a szedettvedettség vádjával illették. Holott egy fiatos SEAT, pl egy korai Ibiza jobb, mint az alapja, a FIAT Uno. Mint innovatív autóbuzi, én már 1991-ben felfigyeltem a Volkswagen Jetta nem látható belsővázára épített és némi Passat és Golf III. részegységekkel dúsított SEAT Toledo-ra.

A magyarországi közmegítélés ezt az autó a legdurvább előítéletekkel és a látszatra épülő ostobista megjegyzésekkel sújtotta. Benzinkutasok pekték le becsmélően a SEAT Toledo-mat azzal, hogy ez valami koreai fos lehet. Szedett vedett japán hulladék.

A marketing lényege az, hogy a látszat felszínén szívatják a tömegeket, milliókat cumiztatnak a 2D  síktudat illúzióinak és érzékcsalódásainak felhasználásával. Néha jól jön az emberi hülyeség, ha a látszatba csomagolva valami ellenirányúval akarják megcumiztatni a tömegeket.

 

A tömegek szeretik bekapni a cumit és mammázni befelé a látszatot -jól illusztrálja ezt most a wikileaks-botrány, milliók ünnepelnek ész nélkül valamit, amit végig se gondolnak...

 Egy 1993-as Skoda Favorit (már V.A.G. tulajdonban ugyanazokkal a jó tulajdonságokkal rendelkezik, mint egy II-es Golf, csak nem korrodál úgy. Sok vidéki földbirtokos a vagyontalanság látszata fenntartásáért négyütemű Wartburgját Skoda Favoritra cserélte. Gond és kopás látszata nélkül elmegy akár 400ezer Km-t.

 

A francia Renault a csehszlovák kormánnyal kezdett tárgyalni a Skoda személyautó divíziójának megvásárlásáról 1991-ben. A V.A.G. menedzserei a Skoda vezetését és dolgozóit keresték meg, akarnak-e nagyonkevés pénzért sokat-sokat szenvedve eleinte többre jutni. És a Skoda menedzsmentje meg a dógozók azt mondták, igen, igen, igen. És lőn. A V.A.G-os Skodában hónapokig kevéspénzért sokkaltöbbet, sokkal jobban kellett dolgozni. De ez már az 1992-es Favoritok valós tulajdonságaiból is kitűnik.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/Skoda_Favorit.jpg/800px-Skoda_Favorit.jpg

VW-s Favorit. II-es Golf hátsófutómű, jobb anyagok. A motoron semmit nem változtattak, de VW-minőségű anyagokat használtak. A Skoda motor lett az alapja az 1999-ben "új"-ként piacra dobott 1.4 VW MPi motornak.

 

Innen egy rendőrkanyarral visszavágva az eredeti témába: Nyugodtan dicsérhetem ma már a SEAT Toledo első szériáját (ami a 95-ös facelift-tel két korszakra osztható és 1998-ig tartott). Ez volt a Földön valaha gyártott családi-középkategóriás ill. taxizás céljára szolgáló autók egyik legjobbika. Igen kiforrott, a "hátradőlő" 1,6-os, 1,8-as egyszerűbb "mezei" motorokkal vagy a nagyszerű 1.9-es diesel/turbó diesel motorokkal. 1.8 16V és 2.0 16V GTi motorokkal is forgalmazták. A Maimarketing Magyar Napólejony-ja is ilyen kis Ibizával járt akkoriban, amit a Porsche Hungaria tett az ülőszerve alá. (Csak az spécibb volt és rallye-fehér alufelnikkel...) A zsírmagyar, ha Volkswagent akart magának, de úgy, hogy a hűjje szomszédék ezt ne is sejtsék, sőt, gúnyolódjanak rajta, hogy valami fos korejaji vacakkal proccol, akkor SEAT-ot vásárolt magának, vagy a pompás valóstulajdonságokkal rendelkező koreai Hyundai Pony-t, ami vetekedett minőségében a legjobb japán márkákkal, miközben a becseűűűlettes zsírmagyar assetudta, mi az ő F'-a ez a Hunyadi vagy micsuda ótó.

Cuki példa: Nagyon sokan azt hiszik, hogy a Friderikusz Sándor gebinelte un. "Megasztár" nevű vetélkedőnek álcázott népszopatás az Megasztár, hát nagyot tévednek. Néha se a licensz, se az embléma nem segít valamin, ha olyan ember veszi a kezelésébe...

 

Hozzám hasonló, a nepperkedésbe görnyedt hátú, aljas disznópofájú vigécek egyébként a Seat Toledo- ból a népnyelven "golfmotoros"-ként emlegetett 102-LE-s 1,6-osra pályáznak, amit tudatlan vidékiparaszttól el lehet marni kevés vagy lejárt műszakival akár 200ezer alatt egy vonással is. A szakma nagy öregjei budapestiek, surdakalapban és mackónadrágban keresik föl áldozataikat, prémgalléros mogyorószín retkes ballonos télikabátban, nejlonzokni ráhúzva a mackógatyára és a kisonokának keresnek valami ótót, amit a gödi telken majd megbütykölnek neki, ők 120ezret kínálnak ilyen autóért. Dízelfronton már más a helyzet, a legeldugottabb vidéki tanyaközpontokban, már akár Békéscsabán is az ostoba paraszt is tudja, hogy a dízel Toledo-ban VW motor van és ennek megfelelően ácsceruzát lapjára fogva rajzolja meg az árát.

 

Ellenpélda: A múlt század végén sokan azt hitték, hogy a "megbízható svéd Volvo" egy példányát vásárolják, amikor S40-est. Holott az S40-es egy Mitsubishi Carisma, ami, ha diesel motoral, akkor az a Renaultból származott. Magamfajta sunyingerek viszont, ha VW-Audi 2.5 TDi motorral szerelt autót akarnak, akkor nagy Volvo-t vesznek sokkal olcsóbban mint egy Audit.

 

BMW-t akar valaki úgy, hogy a zóccsókis cuzzúki-s frusztrált szomszédja ne köpködje és karcolja össze szöggel? -vegyen Opel Omega 2.5 dízelt,k abban BMW motor van.

http://i.ytimg.com/vi/6JhYPuW3Uf4/0.jpg

 

"Svéd modell"? Hazai Saab-fun-ok csak köpködik ezt a Saab-nak álcázott GM [Opel] modellt . Nem is számít saabos-nak az, akinek ilyenje van.

http://autocars.setifaq.org/images/saab10.jpg

 

150ezer km-ként kell benne vezérműláncot cserélni, ami a műfajban nonszensz, ráadásul a kókány tervezés miatt ez a szervíz' csak a motor kiszerelésével oldható meg, kb 300ezer Ft-ba fáj. Hogy van svédül az, hogy Emese?

 

 

Korai S40: dízel motorral egy Renault, ami Mitsubishi

http://www.carsurvey.org/images/volvo_s40_1.jpg

 

 

 

Ezt az autót meg lehet venni Ford Focus vagy Mazda3 néven is -köszönjük Emese!

http://www.volvoapedia.org/wp-content/uploads/2008/04/2008-volvo-s40.jpg

És még egy: A képen látható rendszámot egységsugarú felhasználói szintű autós vagy gyalogos nézheti magyarnak, pedig lehetne litván is.

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr662495956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.12.06. 17:28:47

Meg olyan is van, amikor valaki azt hiszi, hogy ő hú de nagyon fifikás, és átlát azon, amit a barátai benyalnak, csak éppen azt nem veszi észre, hogy épppen ő az, aki benyalja a szegény, egyszerű, rosszul öltözött fiú meséjét, a aki a Nép Megmentője, és a Nemzet Egységesítője, és mindent csak azért csinál, hogy nekünk, az eccerű embereknek jobb legyen.:)

magyar-magyar szótár 2010.12.07. 04:51:58

@A Hannibal Lektűr-attitűd: mivel? a reklámpápa (aki az egyik példaképem) bántásával? vagy?

@Budai Hella: Van ilyen, már a Boney M idejében is volt.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2010.12.07. 11:38:31

@magyar-magyar szótár: "Ezért, direkt bosszantásukra még rá is pakolok párlapáttal..."

:))

magyar-magyar szótár 2010.12.08. 06:35:46

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Fosszakmaiszempontból jöhettem volna más autós/pol'pancs párhuzamokkal, pl hogy Marie Cicione vagy ki attól, hogy a nyakába akasztanak egy elektromosgitárt, micsoda-e még vagy tényleg, a Toyota, amit a Lexus-sal játszik, brilliáns, ügyes bváltással a "noname márkanéven olcsóbban" -ból most átváltottak a drággábba, ugyanazt fosabban meg tudod venni drágábban, mint Toyotá-ban. Nagyon fasza pl a Környezettudatos Autós, aki 8-9 liter/100 átlagfogyasztású autót sokkaldrágábban vesz (telepakolva akkumulátorokkal) , holott kevesebb pénzből jobbat vehetne, ténylegesen környezetkímélőbbet, ami viszont csak 5.5 l-t eszik 100-ra. És sorohaltnám a zseniális húzásokat. vagy itt van a vikiléksz, amivel a népet most hogy megetették csummára. És a nép őrjögve tapsol, hogy wuuu, most a netokrácia megaszonta. Hát a meg, az biztos...

Fenehorizont 667 2010.12.08. 10:37:55

@magyar-magyar szótár:
hm, a wikileaks-ről tök jó lenne, ha írnál egy cikket vagy egy kommentet, csak úgy a nézőpontom befolyásolására, mert nem tudok állást foglalni, hogyan álljak hozzá.
egyébként a tapsoló 'nép'-pel azé vitatkoznék, mert a indexes-stílusú, blogolós, nyomorék geek-ek azé nem a nép.
és ez igaz lehet a világ jóléti részére is: a tizenévesek nagyrészének sokkal nagyobb gond, hogy nekik még nincsen privát fotója a csaja pinájáról, vagy egyáltalán csaja sincs. a jólétben elhülyült idősebbeknek meg pár hetes társalgási téma, azt csá. kiscit talán háborognak a gonosz amerikai kormányon, mer az olyan jó - mármint egy bármilyen gonosz kormányon háborogni :)
szerintem maximum a tárgyalás lehet még híradótéma egy darabig, de csak egy darabig. kb mint a vörösiszap - egy év múlva már csak emlék.

Fenehorizont 667 2010.12.08. 11:22:12

ez ugyan nem ide tartozik, de érdekes, hogy már lehet szelektálni a net segítségével a réges-régi (mondjuk úgy 3-5 éves) nyilatkozatokból :D

mandiner.blog.hu/2010/12/08/leminositettek_es

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.12.08. 12:34:13

Geszti péter tehát teljesen átlagos termetű? Napoleon úgy 170 volt, ami korában nem számított sem magasnak, sem alacsonynak, csak már akkor is volt korabeli Index és blogoszféra...

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.12.09. 14:56:51

@elGabor: Viki se kicsi, ő is megvan 170. Bár én nagyobb vagyok nála a 173 centimmel.

magyar-magyar szótár 2010.12.10. 06:35:26

@fenehorizont: A vikiléksz című népszopatásról annyira rëakciós a véleményem, gyáva vagyok megosztani. Egyrészt teljesen ócska, igazán botrányos feltárásról még nem olvastam. Hhhájóhhonnemmá, lennének pl a WC-k bepoloskázva, ezeknél keményebbeket is föl lehetne tárni. Az az igazság, hogy egy index (Über Alles) szerkesztőségi értekezlet is nyamibb, mint ez a vikiléxes szósz. Szerintem A. egy szimplán egytucat felet se tesz ki ócska gecialak és kész. És így lett "hős". De minek a hőse... A népigaSSágé?? ugggyan...

magyar-magyar szótár 2010.12.10. 06:39:14

@fenehorizont: Igen, egyre veszélyesebb a szelektív ténykezelés, mert pl 2002-2009 már eléggé jól előguglizható. Hazudni jól lehet 1985-1998...'99 tájáról. Így pl totál el lehet hazudni a szőlőbányaügyeket, mert pl Zarándokról alig találni valamit a netről. Akármelyik billencs sofőr a murva, és dolomit bányavidékről többet tud a bánnyasztori lényegéről, mint ami előguglizható. De pl már a jegybankelnökfikázások guglizhatóak 2004. végéről...
Ezért egy szkennerrel, meg egy szkennerképet word-be átpakoló prg -mal csúnyamunkát lehetne végezni a Felnőtt Bácsik meg a jógyerekek veteményében...

magyar-magyar szótár 2010.12.10. 06:45:48

@elGabor: Napoleon korában a 170 magasba számított. Németföldében nem jár nehézségekkel XVIII. századi lakásban nézelődni, magamfajta napóleoni méret búbja súrolja a mennyezetet. A XVI. század Ibériájában a férfiak átlag 155, a nők 145cm magasak voltak... XX. század eleji irodalomban micsoda magas kamasz!-ok 172-175 cm magasak. Krúdy 193 cm-je kiemelkedő volt, Kosztolányi a kb 186-jával is hórihorgasba számított.

Úrfikoromban csudaszámba ment egy középiskolában a 46-os lábú fiú, ma pedig évfolyamonként 4-5 gyerek nyűglődik, mert alig találni 47-48-as cipőt. (A lányoknál is a 40-es nem ritka, 42-es..)
süti beállítások módosítása