Tóta Wé-nek szent meggyőződése ez.

Ez afféle előre megírt szócikk volt, üresen hagyva. Közben népünk nagy (de nem ingyen...) tanítója  Tóta Wé megírta legújabb nagy tanítását, amiben a figyelemfelhívó felütés az, hogy ő, ha lenne ateista egyház, plébánosnak jelentkezne abba.

Nosza, Mester! Hic Rhodosz, hic ugrusz!

Ugyanis létezik Magyarországon néhány (természetesen nem bejegyzett) ateista egyház, ezek közül a számomra legrokonszenvesebb Dr Iván Gábor elemér mérnök úr barátomé, a Semmiben Hívők Egyháza. Őszencségénél lehet tehát jelentkezni, de azt megsúgom Tóta úrnak, hogy azzal a felkészültséggel, ami neki ezekben az ateista-vallásos vitákban van, egy elsőéves chaszid rabbijelölt számumban, tükörből tolatva éjszaka kidumálná, sőt, széjjel a fejét Tótának, mert érdekes módon a mi attejjistákokjaink feszt csak antiklerikális lózungokkal képesek operálni, amik kb a mackósajtban rejlő brummogás erejével egyenlőek egy chaszid tanító érveivel szemközt, muchacha & OMG... Tóta maxxx ministrálni mehetne el Brendel Mátyás közíró mellé, aki az első ateista honlap megalapítója is. Iván professzor őszencsége a magyar, bevallom, meglehetősen műveletlen, bunkó, tahó, kb a Rákosi-korszak agitprop népnevelő brigádjainak szellemi színvonalán poenkodó zattejjistákokokat (akiket Tóta alulról szagol, pl Brendel úr...) IGe őszentsége félkéz intézi el olyan bonyodalmakban, mint Jézus létének tagadása azzal,  hogy Jézus [IGe őszencsége szerint is] analfabéta volt. (Ismeretes ennek a kulturkörnek a másik dogmája, miszerint Jézus, aki nem élt, kúrta Mária Magdolnát és felesége meg gyerekei voltak)

 Tóta plébánosságával lennének egyébként gondok A Semmiben Hívők Egyházában, ugyanis Tóta minden kétséget kizáróan hisz valamiben, nadehát tudjuk, mik a plébános szakma nehézségei: a plébánosok zabálnak, vedelik a misebort , kúrják a szakácsnéjukat és pedofilok. Főleg pedig a nyomtató ökörnek se kötik be a száját, hanemha agitációs propaganda tevékenységet vállal, akkor szépen meg is fizetik. Közpénzből persze. Naná, nemhogy az egyébként soseélt Krisztus koporsóját (ami nem volt neki az akkori temetkezési szokások és a minden sorában hazug Biblia szerint) ugye-ugye, hogy nem őrizték ingyen , de a Wallis Rt is kölcsönből tunningolta föl az indexet, mielőtt sikerült egy jobbernek beállítható balfasznak elpasszolniuk... Ja, hogyv Tóta nem a történelem uras [későbbi befoldás:]

A politika a jelen történelme.
A jelen történelmének  elmagyarázása a valóságból [a politika] és Tóta magyarázza el [messze s messzébb, egyre..] a legjobban a jelen történelmét a valóságból. Vannak perc istenkék is. Szakmailag viszont az Úr nem szeretne a történelem ura lenni. [Itt lehet picit igaza Tótának, biztos olvasta valahol.] Ha azt vesszük számításba, hogy az Úrnak annyi százezer év, mint neked egy piilanat, akkor nem is ér rá mindenféle szarságokkal foglalkozni, hogy az óvodában a rosszgyerekek mivel idegesítenék a jógyerekeket. És fordítva. Na, jó, volt olyan, hogy egyszer idegességében mindössze 40 év alatt reagált , amikor az Ember fiával csúnyán bántak. Ráadásul az Ember fia meg is mondta az akkori tótaWé-knek, hogy ő Ember fia, de persze azokat a tótákat inkább a napi politika foglalkoztatta, mint a filozófia. Erre idézett nekik régi tudományos filozófiai kitételt, amit különben a fickók fejből tudhattak,  vizsgázniuk kellet abból az egyetemen,  de.. így se akarták érteni, mert a napipolitikai megfelelés fontosabb volt nekik.
 Ja, és az LMP-t meg a gólya tojta, nem?

Hogy a bonyodalmakat fokozzam az abszurdutás témakörében, a zattejjistákokok fejében a Nagy és a kis Heródes tetracha Júdeája iskolái kb úgy néznek ki, mint a BBC A Fény századai, hangsúlyoznám a tudományos-t, mert a tudományra hivatkozás végsőérv a hűjje vallásosokok legyalogolásában!-  tudományos ismeretterjesztő sorozatában az Alexandriai Nagy Könyvtár, aminek képiillusztrációiban Nagy Constantin korabeli tógákban álló tudósok kezében XV. századi kódexek lángoltak, ámen abszurditás. Ülnek a kis nebulókok az iskolapadokban árkus papírok előtt (amikor az ismizés föltanálása előtt még az akkori hightech kommunikáció a bezzeg-fejlett rómaiaké viasszal vont törölhető fatáblákon capsloc-kal, maxx 300 karakterben folyt :)))) ) gondolom, Bohemian Works Kooh-i-Noor cerkákat rágcsázvást...

Kádár mindig nagy sikert aratott azon beszédeivel, amikbe valamilyen formába (és helyesen, azaz kisbetűvel írva) belevitte az isten -t. Pl: " isten tudja" . Ha Népünk Nagy Tanítójának , Uj Péternek szofisztikálást tekintjük a kurvanyád-dal kapcsolatban, hogy ez ti. nem azt jelenti, hogy a te anyád kurva, akkor isten lehet akár terembura, Az Evolúció (aminek ugye, hangsúlyoznám az igét, teremtménye az ember) vagy a VW Polo-nk fedélzeti kmpjutere (ami nemegyenlő a kijelzővel, amit fel szoktak sorolni, mint fedélzeti kompjutert, a hirdetésekben).

 

Egy kanyar a kurvanyázás -mint abszurditásról: Avagy A Kis Magyar Relativizmus jógyerek-példázatai: HA Szabó Kurvanyád! Zoltán MSZP-s képviselő úr, aki Karakai Ildikó rádiós hírszerkesztőt kúrta(vagy ~ja, nem tudom, de nem is az igeidő érdekes) kurvannyázik az scheeni und schatzili, küßliche. Ha tudatformálásunk főüdve szarozik, kurvanyázik, Uj Péter, az átv. ért. Ha A Cigány bandájából viszont az a Rákay kiarákom, az nem átv. hanem sz.sz. .

CAUTION! Jógyerekek, ha fintorognátok a kúrni ige odaföli gyakorítására, gondoljatok arra, hogy az Igazságbeszédben is átv. ért. van -ha akarom és miért is ne akarnám? Valamint ide alább, A Cigány egy zanza-név, úgy kezdődik, hogy Takony, Mussolinivel és Napoleonnal folytatódik és Escobar a vége meg OMG, OMG muchacha!

Ha az abszurditás minden hártyáját szépen lefejtegetjük, A Cigány és bandája tkp gyerekes bosszantásivágyból szeretné az Isten szót belebarkácsolni az alkotmányba. Ugyanez a gyerekes bosszantásivágy fejeződik ki az Imára! -felszólításban. Vagy az "OMG" botrányban, aminek lényege, hogy jószándékú jógyerekek feltörték a wikipedia magyar oldalát 17 másodpercre vagy percre, tökmindegy föltettek egy hoaxot, ami ma is ott díszlik az index OMG-ről való cikkében olyan sugallatkontextusban, mintha nem 17 mp vagy p időtartamra lett volna fönt. Természtesen az efféle csínyek jócsínyek, mert az elvbarátaink, ráadásul jógyerkekek követték el, akiket majdnem olyan jótékony homály véd, mint Ficsor Ádámot.

(OMG  Itt jegyzem meg, hogy bár a netokráciát szájbakúrelta a politika-mint-sóbiznicc, azért egy igazi ősnetokrata még ma is azt a honlapot töri föl, amelyiket akarja. Ezek szerint a kurucinfos hártyakovács ősnetokratái nem akarják feltörni 17 mp-re az index címlapot és nem akarnak ott elhelyezni egy jópofaságot, amit aztán a saját szaharájukban olyan kontextusba helyeznének, mintha fél napon át muchacháztatta volna a nackókat... OMG)
 


Ja, és Bezzegamerikában bibliára tett kézzel kell esküdni egyes (sőt!!!) államokban a bíróságokon.

Innen csak egy pillantás a biblia egyik abszurd történetére, a Noé -fejezetre, méghogy tigris és gödölye...
majd a cukiság rovatba remélem küldenek a gemenci állatmentő vadászok (abszurditás, ugye?) képet, amiben a vadmalac éddibabba őzgidus mellett ül a ladikban, sőt a mentőszigetről is, ahol mindenféle állatok ücsörögnek és ácsorognak a parton. Amúgy különben ez a fos kis árvizecske és "bibliai méretű esőzés" közvetlenül az izlandi vulkánkitörés és az arktiszi jégtakaró olvadásának összefocizása. A nagy jégkorszakok idején az arktiszi sapka déli határa nagyjából erre, felénk húzódott (másképpen úgy képzeljük el, hogy az északi jégsapka nagyobb volt a mai délinél...)  és aztán az éghajlatváltozáskor hirtelen, mindössze párszáz év alatt olvadt egy jó nagyot... Az özönvíz meséje pedig világmese, még  a tömlöcükben inkák is mesélték, pl pedofil pizarrókok-nak azzal, hogy hát ebben a Noé sztoriban semmi új sincsen, ezt ők is ismerik, csak feléjük varjú, és pálmaágat hozott... és jaguár a lámával ült a Nagy Ládában...
OMG OMG

 utóirat Barát Józsinak ovifanságomról. Én vagyok az első, aki már egy tucat nicknevemmel ezelőtt Orbánt és Kövér Akasztós Lászlót Új Zélandra száműztem volna egy enterrel szőlőbányásznak ... Vagyis az abszurditás hegyekben áll, elég bottal messziről odapiszkálni kicsit...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr1002039558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.04. 08:32:53

Ezen az amerikai Bibliára tett kézzel eskün mindig röhögök. Ha az illető történetesen ateista, "neadjisten" kommunista meggyőződésű, az esküje értelmetlen, értéktelen és súlytalan, egy eszes ügyvéd alkalmasint ki is használhatja. Ilyen alapon az illető esküdhetne akár Raymond Chandler-összesre is, a kettő számára kb. uigyanaz. Lényeg a lényeg: az intézményesített vallás parasztnak vakítása csupán. Gumicsont, cukorka, panem et circenses.

magyar-magyar szótár 2010.06.04. 11:57:36

@efes: Nem tudom, ateista szemszögből is értékes a biblia. Bibliát fikázni kb olyan, mint a görög mítosz -és mondavilágot fikázni

az "olyan sok hülyeséget, mint a líbiai nagy tavak tölgyfaerdőkkel környűllötten" Aztán kiderül, ghhogy voltak ilyen tavak tölgyfaerdőkkel.
Vagy a kelta dalok az úszó gyémánthegyekkel (a jéghegyek Golf-áramlat-szünetben) ésígytovább.
Nálam ez a mérő a zattejjistákokok és az ateisták között. egy türhő, bunkó, tudatlan hiába mondja azt az imát, hogy a "tudomány mai állása a tudomány mai állása"
Mi baja lehet egy ateistának a bibliával, ha ő tudja, hogy nincs isten?

Az Odüsszeia sem másról szól, mint az anyajogról az apajogúra váltásról. A Ravasz Odüsszeusz az a (Főkirálynő mellettin ideiglenes "pünkösdi"király) aki elbánik a kérőkkel (az új király önjelöltekkel) és ráadásul bevezeti a királyi cím öröklését (Thélemákhosz) ésígytovább, egy nagyrakás dráma-zanza van benne (Kosztolányinak van egy egész jó metszése!!)

Én tudnék esküdni Odüsszeiára tett kézzel. Simán esküdnék jópár könyvre, pl a 22-es csapdájára tett kézzel. A szememben a biblia semmivel sem rosszabb könyv, mint a 22-es, sőt, elfér a zsebembe és sokkal több történet van benne.

Ateista szerintem minden további nélkül esküszik bibliára tett kézzel. Csak a zattejjistákokoknak okozhat gondot.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.04. 12:11:26

@magyar-magyar szótár: Na ja, én meg Chandlert szeretem. Akkor kérhetem, hogy én az Elkéstél, Terry-re szeretnék esküdni, ha nedajtisten úgy hozza a karmám? Mert nekem viszont semmit nem mond a Biblia (teszem azt, nem így van, de lehetne)? De mondom konkrétan (lassan, tagolva): ha én egy tudszoc foxi maxi agymosott materialista ávós tömeggyilkos vagyok, akkor én a bíróságon nyugodtan hazudozhatok össze-vissza, mert semmi nem kötelez az igazmondásra, hiszen a biblia lapjaival még a seggem se törölném ki, mert annál még a WC-papír is jobb erre a célra. Ezt a kézenfekvő kibúvót csak egyetlen módon lehet megkerülni: ha törvénybe iktatják, hogy a Biblia az egy és bonthatatlan abszolút igazság. Ez meg azért már csak így, kijelentve és leírva is támasztja aggályoknak millióit, nemhogy vitaalapként. Hagyjuk már Loyolai Szent Ignácot, elmúltak már azok az idők, jónéhány száz éve. Vagy nem?

magyar-magyar szótár 2010.06.04. 13:22:37

@efes: Sőt ellenkezően. Pl a Jézus sztori nagyon érdekes lehet egy ifjúkommunista számára, aki öregtörök kommunistákkal csatázik, de akár ateista tudó számára is érdekes lehet. Jézus (a mese szerint) mindklét nyelvet, tehát a köznapit (arámeus, arámi) és a titkos fölsőtudás nyelvét (a hébert) is beszélte. A főpapság egyiptomi típusú tudáspyramid fölső részébe rejtetet a tudást, amit csakis az ő és a tanítók közvetítésével szintenkint terítve osztottak meg. Jézus (a mese szerint) képzett volt, beszélhetett a templomban, felolvashatott st. És logikofilozófiailag is érdekes a vitája a főpapsággal, vannak ingadozó főpapok. Ő ki akarta nyitni a Tudás Tárházát és olyan tanítást akart, amit mindenki ért, és méghozzá, most figyelj, logikailag éppen az ősatyák tanításával győzte le a "konzervatívokat"

Elfelejtettem az Odüsszeusz sztoriból azt, hogy az persze sokkal régebbi történet, mint a Trója ostromáé, de a Homérok jó dramaturgok is voltak! (A Herkules sztori is kb 100 város herkulessztorijaiból szerkesztődött össze)

De mondom, pl a liberális alapeszméket is Jézus vetette meg, azok a logikaifejtések is brilliánsak.

A zattejjistákokok általában a praxis felől szoktak támadni, így fordulhat elő az, hogy Tóta Ignatiobb a Loyolánál, maxx nem lehet belehalni, de erről nem igazán Tóta tehet.
Vagyis ott van a Hosszú Menetelés.
A sok lelkes ateista, amikor elindult a hűűűjje vallásosokkokat megnevelni. Az első értetlen tökfölkó tényleg véletlenül esett hanyatt ()hát a lángok, meg amik martak, azok nem maguktól lobbantak, azokat gyújtani kellett, dehát a sok ostobairodalom...) egy kis vér és hát ugye indulat, lökdösődés, megint egy kopasz elesett, a másikat már kupán kellett vágni és.. hát ugye kötözködtek a csávók

Sőt Tolsztaja szerint könyv még a logaritmustáblázat is akár algebraitökhülyék között is.
(Pl én néha ínségemben treszkóprospektust olvasok.. volt már a kezemben még Helyi Téma vagy Kiskegyed is!!!!)

magyar-magyar szótár 2010.06.04. 14:11:50

Loyola rossz válasz. Loyola politika. Loyola hatalmi kérdés. Az alapszövegből kiindulva Loyola a Sátán, aki megkisérti Jézust, nem pedig képviseli -de Jézus ezt a hatalmat már előre elutasította. Dosztojevszkijnél a Karamazovok'ban van is egy (na jó, az oroszok antirómaipápisták) rész, amiben a loyolák sátániságát mutatja meg. Loyolázni még annál is rosszabb, mintha a Börleszk filmből akarnám megtudni, mi Kurt Vonnegut Böleszk című regénye. Ez az egyik súlyos hibája a bibliaszerelőknek, hogy nem a bibliát fikázzák, hanem a Kezelési Könyvet (az interpretációt) azaz kb akkora "hűűjjje nénikénnek" néznek bennünket, mint a papok a hüűűlye nénikéket.. nézik... Ezért nem olvasok én mást a Károli biblián kívül, ott tartok, hogy a "mainyelvűt" nem is nagyon értem.. kellemetlen . Csonka bibliát [csak az Új Testamentumot] sem szivesen olvasok, csak ha nincsen más. Hendrixet pl a Hendrix-fikázók előszeretettel a hamisítványokból (Midnight Lighting) fikázzák...

Tóta máma megint azt hitte, valami jó nagy okosat mondott az isten a fénykép a szobám falán -nal
Lefényképezem Tótát és fölteszem a képét a szobám falára: isten az.
Már úgy értve, hogy mi mindnyájan isten fiai vagyunk* [zsoltárok könyve 82.6.] , tehát hasonlítunk rá: szériaváltozatai vagyunk.
Ha nem tetszik, akkor úgy, hogy isten a prototípus (ugye az ateista jó gyermek nem akar ölni, nem akar lopni ésígytovább, tehát azért rajzol egy határt (mondjuk a neki tetsző diáklyány seggét megfogja)
Az egodeistának meg a saját képe az istenképe a szobája falán, ugyebár.

*na jó, itt azért a nemzetkörből kifel tágított Jézus, teháthogy a négerek is...

Barát József guru 2010.06.04. 14:31:54

Azt hiszem, a vallásosak pont annyira erőszakosak tudnak lenni saját eszméjük terjesztésében, mint az attejistákok.
Mégis, honnan volt az a kiskegyed, kezedbe akadt a szoliban? :D

magyar-magyar szótár 2010.06.04. 15:16:39

Hát, sokhelyen. Én azért, ha valamit fikázok, meg is nézem, mi az és nem harmadkéz infokat koholok tovább. Még Tina magazint is olvastam.

2010.06.04. 17:44:08

Nem a vallás az abszurditás (sőt), hanem az egyház(ak), szerintem.

heki 2010.06.04. 18:55:39

@méhészborz:
szerintem meg hülyeséget mondasz.
Az egyház(ak) alázatosságra tanít(anak).
Nem árt az, manapság, szerintem meg.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.04. 19:05:32

@heki: :D. Igaz, az egyházak alázatosságra tanítanak. Adakozzad oda a pénzed nekik alázatosan.

@méhészborz: a vallás mindenkinek a magányügye, melyből az egyházak csak zsíros hasznot húznak. Mondjuk, aki ezt szívesen teszi, az hadd tegye, mindenkinek legyen joga hülyének lenni, de aki meg ezt nem tenné, azt nem kéne minden áron az egyházba hajtani. Tiszta keresztesháború ami itt megy lassan.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.04. 19:07:22

@magyar-magyar szótár: :D Ez igaz, de én nem erről szóltam. Én a Biblia intézményesített adu ásszá tevését kritizálom. Ez pedig a jezsuiták tevékenysége volt. Meg a semmilyen tömjén Zsóttikáé.

Fenehorizont 667 2010.06.04. 21:12:25

@Barát József guru:
hát, én erőszakos (mármint olyan, aki a nézeteit durván demagóg módon tolja az arcba) vallásost még csak neten láttam életem során, de olyat is csak vagy hármat. ateistát? no azok egymás hegyén-hátán tolonganak, hogy bebizonyítsák a vallásosnak, hogy az mennyire hülye.
bár, lehet rossz körökben mozgok :)

I_Isti 2010.06.04. 21:14:10

@efes: Azért ez nem egészen így volt, sőt egészen nem így volt... A protestánsok találták ki például azt, hogy a bibliát olvashatja közember is, sőt, jó ha olvassa, sőt, hogy olvasni tudja, még az általános iskolát is Luther találta föl.
Arról nem is beszélve, hogy azt is Luther találta ki, hogy kamatot szedni nem bűn. Igy gyakorlatilag a modern kapitalizmus alapja is a protestantizmus volt. (Egyszer egyébként hatalmas élményem volt, hogy egy antikváriumban láttam egy kb 1590-es években kiadott reff-es bibliát: nos az énekek énekénél volt nyitva, és kb teljesen a mai nyelven íródott - vagyis még a mai beszélt magyar nyelv is nagy részben a Károli Gáspár -féle bibliafordításnak köszönhető. Jó, mondjuk az "emlő" helyett "melly" volt, nem is értem, hogy miért írják a revideált Károli bibliában azt, hogy "emlő", amikor ott határozottan "melly"-ről van szó...
"A te két emlőd olyan, mint két vadkecske, egy zergének kettős fia, a melyek a liliomok közt legelnek."

Fenehorizont 667 2010.06.04. 21:14:43

@méhészborz:
áh, az egyház egy más tészta. szerintem a hülyeateista egyházfikáása is már olyan, amikor rossz helyre nyúl, ha isten nemlétéről akar valakit meggyőzni.

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2010.06.04. 21:25:10

@efes: pláne, ha aztán szegényeknek rendeznek belőle osztást azok a szemétládák!

I_Isti 2010.06.04. 21:29:14

ha már abszurditás:
Dán 9. 26
A hatvankét hét mulva pedig kiirtatik a Messiás és senkije sem lesz. - megjegyzés pipa, megtörtént
És a várost és a szenthelyet elpusztítja a következő fejedelem népe; - megjegyzés pipa, megtörtént

és vége lesz mintegy vízözön által, és végig tart a háború, elhatároztatott a pusztulás. - megjegyzés: pipa, ez még most is tart, J-ben még mindig könnyű felrobbanni egy buszon.

27
És egy héten át sokakkal megerősíti a szövetséget, - megjegyzés: milyen szövetséget? kicsoda, nincs is semmilyen szövetség!
de a hét felén véget vet a véres áldozatnak - megjegyzés: hoppá, hogyan vet véget a véres áldozatnak, amikor a "következő fejedelem" - (Titus) elpusztította az egyetlen Templomot, ahol a véres áldozat bemutatása legitim?
és az ételáldozatnak, és útálatosságok szárnyán pusztít, a míg az enyészet és a mi elhatároztatott, a pusztítóra szakad. - megjegyzés: tehát van egy "pusztító", aki szövetséget köt - nyilván a zsidókkal, viszont aztán megszegi, és a véres- és ételáldozat bemutatását megtiltja.
Mi kellene ehhez?
1) csak egy erős Európai Únió, amelyik rendelkezik megfelelő hadi és gazdasági potenciállal - bár az is lehet, hogy elég a gazdasági potenciál,
2) amelyik szövetséget köt a zsidó állammal,
3) a zsidók helyreállítják a Templomot,
4) elkezdik az Ósz-i áldozatok bemutatását, és egy darabig megy is az egész, ahogy kell...

Tehát én akkor kezdenék a Bibliában hinni nagyon gyorsan, amikor Izrel belép az Európai únióba, és főleg akkor, amikor fölépítik a templom-hegyen a 3. Templomot... :)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.04. 21:37:47

@I_Isti: Világos, ezt nem is vitatom. felmérhetetlen a Biblia szerepe az emberiség kultúrájára nézve, sőt a mai napig és holnap is. Én csak azt nem szeretem, hogy ebből intézményt csinálnak bizonyos politikai csoportok. Esküdjenek rá az USA-ban, és szerintem még sok helyen (Mégis, milyen alapon? Mohamedánok és zsidók még csak-csak, de a buddhisták, zoroasztriánusok, sintóisták, ateisták, deisták, stb. már miért kéne szavukat egy olyan -bármilyen értékes- könyvre adni, ami számukra tényleg nem több egy egyszerű könyvnél?), ők sem teszik helyesen. Azt mondom, hogy az ilyen eskü, ha olyan ember teszi, akinek a Biblia nem több egy egyszerű könyvnél, súlytalan és értéktelen, így az égadta világon semmire nem kötelezi, nem adja meg szavai igazságának súlyát, ergo, akár nyugodtan hazudhat is, feltéve ha ezt magával szemben el tudja számolni.

Biblia ilyetén való előtérbe helyezése nem több Loyolai Ignác által elindított ostoba és erőszakos harcának, a katolikus egyház hatalmának megszilárdítása érdekében. Ez csak a katolikusok számára és másodsorban a többi keresztény számára tolerálható, az összes többi vallást gyakorlók, a hitesek és hitetlenek számára NEM.

Ugyanez a helyzet az "Isten engem úgy segéljen"-nel. Ha én Nietzsche vagy Rákosi pajtás vagyok, ezt nyugodtan kimondhatom, mert rám nézve semmilyen kötelező hatállyal nem bír. Holott, ennek épp az ellenkezőjét kéne jelentenie. Idejét múlt, ósdi szófordulatok és gesztusok, vagy tradíciók ezek, melyeket a világ történelme már régen megfosztott hitelétől. Bármennyire is ragaszkodjanak ennek ellenkezőjéhez az ilyen Tömjén urak.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.04. 21:39:57

@Lev Alekszejevics Nyunyeszkij: Szegényeknek igen ritkán, ha mégis, akkor ez meg van oldva száraz tésztával, és hasonlókkal,miközben a püspök urak libamájjal tömik a hasukat, miután ráélveztek a szöszi kóristafiukák hasikájára.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.04. 21:43:28

@I_Isti: Hát ahogy a dolgok ma állnak, Mojséék mindent elkövetnek, hogy az egész világot maguk ellen fordítsák...:) Erre jó az örök vicc: Hogy szól az okos zsidó a buta zsidóhoz? Hát mobiltelefonon, New Yorkból.

I_Isti 2010.06.04. 22:00:23

@efes: Na várjál, az usában eleve így _volt_, nem újonnan vezették be. Nálunk meg egyszerű parasztvakítás és farizeizmus. (mostanában gondolkodtam azon, hogy ahoz, hogy valaki igazából liberális legyen, az szükséges feltétel, hogy saját maga számára viszont nagyon erőteljes belső erkölcsi mércével rendelkezzen. Ha nincs ilyen belső mércéje, akkor ugyanis hogyan tudna szabadelvűen kezelni olyan embereket, akik ennek a saját belső mércéjének nem felelnek meg? Vagyis ő maga megfelel ennek a belső magas erkölcsi mércének, de nem várja el, hogy mások is megfeleljenek neki. Ezzel szemben a farizeizmus az az, hogy azt elvárja, hogy mindenki más megfeleljen az erkölcsi mércének, csak éppen saját magával szemben nem tartja kötelezőnek ezt a mércét...

I_Isti 2010.06.04. 22:04:53

@efes: hátja, ezért is írtam, hogy "ha már abszurditás".
(de azért van egy ember, akin átment egy tank(!) állítólag annyira, hogy az orvosok se vitatkoztak vele, amikor azt mondta nekik, hogy Istennel találkozott, viszont azóta a templom felépítését szervezi. Nem egyszerű, mert vörös tehén kell hozzá, meg arany eszközök, meg egyszer használatos papi ruhák, meg ilyesmik...)

magyar-magyar szótár 2010.06.05. 06:32:22

@A Hannibal Lektűr-attitűd: A politika a jelen történelme
-nek elmagyarázása a valóságból és Tóta magyarázza el a legjobban. Vannak perc Istenkék is. Szakmailag viszont az Úr nem szeretne a történelem ura lenni. Ha azt vesszük számításba, hogy neki annyi százezer év, mint neked egy piilanat, akkor nem is ér rá mindenféle szarságokkal foglalkozni, hogy az óvodában a rosszgyerekek mivel idegesítenék a jógyerekeket. És fordítva. Na, jó, volt olyan, hogy egyszer idegességében mindössze 40 év alatt reagált , amikor az Ember fiával csúnyán bántak. Ráadásul az Ember fia meg is mondta az akkori Tóta W-knek, hogy ő Ember fia, de persze azokat inkább a napi politika foglalkoztatta, mint a filozófia. Erre idézett nekik régi tudományos filozófiai kitételt, amit különben a fickók fejből tudhattak, de.. így se akarták érteni, mert a napipolitikai megfelelés fontosabb volt nekik.
Bocs, ne hatagudj.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.05. 11:26:22

@I_Isti: "ahoz, hogy valaki igazából liberális legyen, az szükséges feltétel, hogy saját maga számára viszont nagyon erőteljes belső erkölcsi mércével rendelkezzen. "- maximálisan egyetértek. Ezért bukott a szadesz, mert akiknek közülük megvolt ez a mérce, azok idejében kiléptek. Akik maradtak, azokban pedig legfeljebb kettős mérce volt, de erkölcsi semmiképpen. Mécs bácsi... '56-os elítéltként beül a szocikhoz? Neeemár. Stb.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.05. 11:28:28

@magyar-magyar szótár: Tóta semmi mást nem csinált, mint falfirkát koppintott. Amiért igazán szar arc, az az, hogy a firkász ingyért teszi, ellenben TWÁ kurva jól keres vele. Na ez a parasztvakítás, majdnem akkora mint a Szent Jobb-körmenet.

papillon 2010.06.05. 13:44:34

@magyar-magyar szótár: Te persze abban hiszel, amiben akarsz. Én meg abban, amiben én akarok, vagy tudok. Ha a Bibliára kellene esküdnöm, azt azért teljes értékűnek tartanám, mert évszázadokon át bevett szokásjog, és ez hitelesíti. Egyébként akármire esküszik az ember, azt elsősorban a saját lelkiismeretére teszi, és azt semmi nem helyettesíti. A Bibliát pedig ateistaként is tisztelem, mint ahogy a tízparancsolatot is.

papillon 2010.06.05. 13:58:18

@efes: Nem tudok igazat adni neked. Nem a tárgyak számítanak, hanem az ember saját lelkiismerete. A tárgyak szerepét a szokásjog, az évszázados hagyományok, és az ünnepélyes aktusok szimbólumrendszere teszi igazán fontossá. Azok meggyőződését is elfogadom, akik bizonyos tárgyaknak szakrális jelentőséget tulajdonítanak. Ki vagyok én, hogy mások meggyőződése felett ítélkezzek?

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2010.06.05. 18:49:39

@efes: bevallom, hogy miután ilyen alaposan utánanéztél a dolognak, vajmi kevés az, amit felhozhatok a mocsok kizsákmányoló klérus védelmében...vagy várj, nem is néztél utána?

magyar-magyar szótár 2010.06.06. 07:11:07

@Lev Alekszejevics Nyunyeszkij: Az a klérus, ami ellen olyan gyönyörűen és tiszta lélekkel harcol Sade márki haverunk, egy politikai képződmény. Loyola, a jézsutestület fémjele alapjaiban Jézus tanítása eleln volt. Ki lehet ugyan mazsolázni Jézus egyszerű, tényleg, mindenki számára is érthető filozófiai példaszövegeiből részeket, amik el-magyarázhatóak a kontextusból és amiket mazsoláztak Loyoláék.
A képlet egyszerű:
amit Sade márki haverunk ír és megtestesít, azért 200 éve is még tömlöc és halál járt, ma pedig ennek vabn testülete, ez az Ignatio testvérisége és Pulitzer-emlékdíj jár érte, a vallás meg úgy kb nagyjából le van szrava, nincsen szerepe. Hódmezővásárhelyen most kb 40-50 ember készül templomba, hát kb ennyi buzi ad majd magának beöntést ebéd után. Az, ami elen Voltaire.. és mondjuk Rimbaud harcolt, hogy két nekem igen kedves embert említsek, az nincs. A papi pálya a Bulgakov Kutyaszív -ében karikírozótt póletárrr számára pl ingyen, semibe nem kerülő karrierlehetőség volt. Most meg még azok se mind lesznek papok, az a két tucat. Amikor Voltaire harcolt, egy kisvárosban egy négyzetkilométerre esett annyi papi személy és ebben az abbé-k nincsenek is benne, mint ma egy 25 km átmérőjű (néhol sugarú ez Magarországon!!) körre.
innen Tóta atyának adom át a szót, aki fölkel azellen, hogy akkor egy ilyen geci egyház, aminek elég papja sincsen, hogy meri magát 4,5 millió vagy tökmindegy mennyi ember képviselőjének mondani.

Csakhogy a meccs nem erről szól, egészen másról. Az emberek nem csupán a katolikusságukat ixelik be íly eltekintéssel, hanem még msát is...

magyar-magyar szótár 2010.06.06. 07:13:21

@Lev Alekszejevics Nyunyeszkij: rövidválasz:
Ez a zattejjistákokok főhibája, hogy azt hiszik, az antiklerikalizmusal (icc a katolikusok elleni kampf-fal) el is van intézve minden és még a "toddomány mai állása szerint" -et jkell hozzámondani, és ha két oldal van és csak az egyik a tudomány álása szerinti és odaállok, akkor okosabb is leszek. Mert ott a tudományosság talaja.

magyar-magyar szótár 2010.06.06. 07:16:02

@efes: Pontosan ezért is nevezem Tótát atyának. Neked is elmondom: 200 éve Sade márkinak tömlöc
ma Pulitzer-emlékdíj jár. Az ő "kocsijának hűtőrácsán" meg zattejjista hellókitty van csak nem fejjel lefelé, hanem rendesen.

magyar-magyar szótár 2010.06.06. 07:17:57

@papillon: menjenek akkor befelé a mocsárba, ha nekik ez a meggyőződésük?

magyar-magyar szótár 2010.06.06. 07:21:27

@efes: Hanni't a múltkor nagyon megsértettem, amikor tiszta jóléleknek neveztem, pedig tiszta jólélek. Én csak szeretnék lenni olyan, mint ő. (vagyis ezek szerint az a előtt egy kis zöbetű és az i előtt egy halvány j még ott susog és nyikkan...)

magyar-magyar szótár 2010.06.06. 07:24:40

@papillon: @efes: @Lev Alekszejevics Nyunyeszkij:
A Nagy Tanítóinknak van egy érdekes közöstulajdonság-szindrómája:
Nem olvasnak kommenteket és nem szeretik, ha a motívumaikat (mennyi Tóta jövedelme? három gimitanárfizetésnyi?) firtatjuk. Török Vidor blogjobbágyai komikusan figyelmeztették egymást, hogy csitt az uraság motívumairól.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.06. 09:20:42

@papillon: Világos, valójában én is elfogadom a Bibliára esküvést. Viszont amit felvetettem, az azt példázná, hogy mennyi ember lehet, akinek ez semmit nem jelent. Nem gonosz okokból, hanem egészen egyszerűen kulturális, etnikai és vallási szempontokból. De ami a lényeg: aki "más" szempontokat figyelmen kívül hagy, az bizony számoljon azzal is, hogy valaki ezt nehezményezni fogja, sőt alkalomadtán, ha erre lehetősége nyílik, ennek érvényt is fog szerezni. Annak meg bizony sírás-rívás és fogaknak csikorgatása lesz a vége.

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2010.06.06. 13:39:26

@efes: lól, mielőtt érvelésre szorítasz, talán némi hajlandóságot magad is....tehát bántható-e, ill. kevesebbe vehető-e a hargitai apáca (vagy neadjisten a példaképp sokszor felhozott és ezt valamiképpen meg is sínylő Böjte Csaba atya) meggyőződése, mert efibabi szerint ilyenek a mocsok papok, hát egy ismerőse is mesélte múltkor, hogy hallotta, hogy? talán efibabi nem gondolja-é, hogy mielőtt általános ítéleteket hangoztat, talán morális értelemben felül is kéne emelkednie mindannyiukon? (de nem csak a pedofil részeges plébánosén ám!)

2010.06.06. 17:19:30

Angliában, ha 'kontinentális'szemmel és szemlélettel rácsodálkozol valami furcsa , érthetetlennek tűnő szokásra, jelenségre, azt szokták mondani ;hagyomány... (sok érthető, és számunkra érthetetlen hagyomány van, mint ahogy miránk is rácsodálkoznak sokszor a messziről jöttek)

Én ilyen hagyománynak tartom az esküt a bibliára.
Ez a könyv (és a tízparancsolat) sok értéket tartalmaz, amelyek megismerése szerintem mindenkinek hasznára lehet.(a 'hasznára' itt nem a hivatkozott protestáns szemléletről szól, hanem erkölcsről, ha van még ilyen, remélem van)

A tudomány az egy másik történet, amire az egyházak is (talán)kezdenek rájönni.

magyar-magyar szótár 2010.06.07. 05:59:13

@méhészborz: Egyetértek. Egyik legpompásabb szórakozásom, sajnos ilyenek a blogponthun a kommunikációs entrópia fokozása miatt nincsenek, szegény IGe mióta ajánl már egymillió kp-t és tényleg meg is adná, ha valaki legyalogolja eszmeileg,

szóval igazából a megmondó emberek lényege az, hogy addig, amíg monologizálnak, minden annyira gömbölyű a mondókájukban, mint Cynthiya kakija abefőttesüvegben [bejegyzés jön e témakörben] amikor azonban Tótát leültetem egy végzős katolikus kispappal, akkor az éjjel, ködben, tükörből tolatva emelkedőnek föl kidumálja. Simán ki lehet az evangéliumokból Jézus, az Ember fia vitatechnikáját szemenszedni (a szemenszdés az jógyerekművelet, szelektíve válogatok az elmúlt 20 év eseményeiből és mondásaiból úgy, hogy az én disznajaim makkoljanak jól)
Persze azért a jógyerekek okosak is, és pl giccses, kékfehér Jézus-szobrokkal szokták kupácsapdosni a vitapartnerüket (úgy csinálnak, mintha emptikusak lenének a Jézus nevű emberrel és debezzegelnek, hogy HA tényleg a Jézus tanítását követnlétek AKKOR [és tőgázzal!]De az ateista kliséknél töbet nem ismernek. Pl a legelhallgatottab evagyéliom a János evangyéliuma, ami lecsupaszítot verzió, nagyon kevés benne a körítés. A Sátán lényegében megkérdezi Az Ember fiát, akar-e a történelem ura lenni, de ő nem akar.

Tóta viszont a történelem ura -de ezt Hanni jófiúnak már kifejtettem. Napitörténelem, de egyszer élünk és sokra megy az ember az igazával, ha már meggebedt.(Lásd Szabó Lajos könyvtáros és filozófus esetét.)

Tóta havi jövedelme 6-8 plébánosénak felel meg, de a munkaideje egy plébános munkaidejének a huszada. Plusz céges laptop. Se. És ha akarja, ki se húzza a bokáját a dolgozóból, pl nem folyik víz a cipőjébe esős novemberi temetésen.

magyar-magyar szótár 2010.06.07. 06:08:03

@efes: Az a baj a kereskedelmimarketinges összehasonlításban, hogy bár a Hit Gyülekezete jótékonykodási aránya tényleg megfelel a McDonald-s -énak, de vannak más egyházak és főleg pedig iolyan vallások, amiknek nincsenek is egyházai ... ejnye, efes, vigyázni kell a szavakkal... ugye-ugye?? Pl a mohamedánoknak nincsen egyháza, ámde anélkül is jelentős a pénzösszeszedés ÉSDE!! ésde a visszaosztási képességük!! Mohamed ugyanis jéziánus volt, Jézus az ember volt a kedvence és Jézus tanításait kellett balra a ficakba föltenniük gyékényre a valláskovácsainak (Jászun védett elő-próféta is) Az egyházkovácsok ugyan az evangyéliumokba beszereltek pár utalást ara, mintha Jézus egyházasított volna, ott fáztak rá, hogy a cselekményt dramaturgiailag nem tudták átszerkeszteni, ami IGe barátom interpretációjában is ua, mint az enyém, tudniillik inkább meghalt, semmint egy farizeus-egyházi-szervezetet hozon létre. A farizeusok ui maga az egyház és a Jézus-történet főrésze, hogy a megélhetési megmondóemberek ellen küzd. Megélhetési megmondóember - egyenlő Loyola, egyenlő egyház, egyenlő Tóta. És a farizeusok motívumait se szabad kutatni és Török Vidor vagy Tóta motívumait se szabad kutatni. Jézusnak nem kell céges laptop -és ez meg is mondja. A jó tanító az indiák egei alat is megél, visznek neki sütit, van csaj is elég (a guru mindig olyan magas tudatiállapotban van, hogy dughat) mi kell? Nem kell neki semmi -ezzelszemben a megélhetésiKrisnások azok igen, azok beírják a konkrétszázalékot, mennyit kell tejelni (25) holott az eredeti szövegben (Bhagavad Gítá) nincsen számnév.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.07. 11:55:02

@Lev Alekszejevics Nyunyeszkij: Én általánosságokról beszélek és sarkítok, te meg Böjtézel? Hát bazmeg. Az egyik cimbim sok éven át főzött Paskainak, amikor az még esztergomi prímás volt. Tudom, mit esznek a papok. A pedofil papokkal pedig tele van a szemét- és a nem elsősorban szemét sajtó. Miről beszélsz hát? Ez az, ami van. Böjte elszigetelt jelenség, mint ahogy Jézus is az volt. A massza azonban barabásozik. Ezek a tények, erre te meg jössz nekem olyan elszigetelt példákkal, mint Böjte atya? Ugyan már.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.07. 12:01:35

@magyar-magyar szótár: Szvsz nem Jézus egyháziasított, hanem Saul, és nyomában a többi szajkó.

A Biblia is ír az adakozásról, érdekes módon ezt a keresztény egyházak mind úgy érrelmezik, hogy a hívek nekik adakozzanak. Pedig az alapelv az, hogy akinek van, az annak adjon, akinek nincs. A zsidók és a mohamedánok így is tesznek, csak az keresztény egyházak azok, akik kifordították ezt is a maguk javára. Monnyanak le.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.07. 12:05:33

@efes: Jézus bolygó zsidó volt, egy vándor rabbi. Kajafás és Annas a jeruzsálemi nagyzsinagóga főrabbijai voltak, akiknek komoly kis külön bizniszeik voltak a rómaiakkal, Jézus meg erre ott anarchistáskodik. Ma Jézus rasztahajó divat-fixibiciklis lenne és DJ.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.07. 12:06:31

@efes: Kajafás pedig a taxisok ügyvédje, az a Kázmér nevű...:D

magyar-magyar szótár 2010.06.07. 12:16:51

@efes: Jézus korában kb 30 Jézus nevű nyomta az ipart. Majd lesz időbusz és időtúristák, plmegy hátratett kézzel Hitler a folyosón és hátbaveregetik, "mi van gecó" de Goebbelshez térkép se lesz, ha értesz.

Arra nem volt pénze a csapatnak, hogy öszvéreket béreljen a fontosabb jegyzetek elcipelésére. Birkabőrtekercsekre írtak és egy fél János evagyéliomhoz is hat öszvér kellet volna. Így Jézus (a mienk) kitalálta, hogy megpróbál fejben megjegyezhető okosságokat kitalálni. Jó stílusa volt, kicsit szarkasztikus és ha ráérzel a stílusára, fluoreszkál ki az evangéliomok szövegéből. De ehhez tudni kell olvasni.

A farizeusoknál divat volt a Jézusokat és más mágus meg gyógyító pacákokat meghívni ebédre.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.07. 15:50:46

@magyar-magyar szótár: Jaja, erre a Jézus, Józsuá, Jézsuá, stb.-dömpingre kitűnően utal a Brian élete.

A különböző vacsorákat nem véletlenül említi olyan kiemelt helyen az összes evangyéljom. Ez is a fentebb említett, zsidókra nézve kötelező adakozás egyik formája volt.

Az a baj amúgy az evangáliumokkal, hogy akik hallották Jézust live speech, azok nem igazán bírtak írni. Így az egész azért kissé a jól ismert jereváni rádió-stílusú hírek igazságtartalmára hajaz. Az kedvenc evangéliumom Bulgakov Mester és Margaritája, de szerettem Ördögh Szilveszter Koponyák hegyénjét is, bár az ponyva. Meg Petőfi Apostolja is, bár az meg absztrakt.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.07. 15:54:58

@efes: Meg a Jézus Krisztus Szupersztár. Azon kezdtem angolul tanulni, hogy a nagy Országh-féle akadémiai angol-magyar szótárból fordítottam le a szövegkönyvét, kb hetedikes lehettem és semmit nem tudtam az angol nyelvtanról. Csak oroszt tanultunk. :)

Barát József guru 2010.06.07. 16:51:19

A vallás? a pszichológia felől tudnám leginkább megközelíteni - külső vagy belső kontrollos vagy-e. Kiben bízol, Istenben vagy magadban?

magyar-magyar szótár 2010.06.07. 17:02:03

@Barát József guru: Ezt már megvitattuk. Sőt, ez a lemez lejárt 150 éve Dosztojevszkij ifjabb korában. Ha elég nagyfiú s lány valaki és tud szépen viselkedni, pl nem szippantja ki felebarátja agyvelejét s utána küldi el 44 éves korában, mert már öreg.. akkor is kedves az Úrnak, ha ateista.

magyar-magyar szótár 2010.06.07. 17:05:21

@Barát József guru: Nem ismerem Tóta magánéletét, de lehet, hogy közelebb van az Úrhoz, mint a Hegedűs family. Sőt, igaz, hogy igen hézagosak Tóta teológiai ismeretei, de ezt még ő is sejti. (Ugye teológiát akkor kellett egy valláskritikusnak tanulnia, amikor még Uj Péter szintjén nem lehettt valaki Vásárjhelyiterv-szakértő... Tegnap ment a Krizsó sóban, hogy "Mért nem hajtották végre és tervezték tovább az Új Vásárhelyi tervet", bassz, mert most meg kéne.. jó lenne... berosálok....)

uppercut 2010.06.07. 17:52:51

@efes: Az Országh-ban benne volt a "what's the buzz"? :)

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2010.06.07. 19:45:10

@efes: no igen, és egyúttal a spanyol királynak is a kurva anyját! egyébként a normális...blogger is kivételszámba megy, én a magam részéről mégse küldeném az összes gecó bloggert a retkes halálba verbálisan (ugye csak verbálisan lehet ilyen határozott véleményt vallani, a megvalósítással-még ha pöcsöm csuhások árokbalövéséről is van szó-a legtöbbeknek gondja akad, efi, majd csak amíg trendi dolog nem lesz..várj, hisz ez a merész egyházkritikára is vonatkozik!) pont, mert az olyan naaaaagyon riiiitka kivételek miatt olvasom, mint mondjuk szótár, slürp!

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.07. 21:36:10

@uppercut: NEM VOLT BENNE! :D Csak nem te is? nekem akkor még a Hosanna is problémát okozott, ui. a Kádári oktatáspolitika nem igazán foglalkozott hozsannázással...:)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.07. 21:38:26

@Lev Alekszejevics Nyunyeszkij: jajmátekiste. Nem igaz hogy, minden kommettől alapos vallásfilozófiai és vallástörténeti kontextusba helyezett egzakt, árnyalt, ám sarkos, komplex elemzést vársz? A komment az fika. Beszólás, flame, hogy a hozzád hasonló trollok horkanjanak. :D

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.07. 21:40:05

@Lev Alekszejevics Nyunyeszkij: Természetesen troll az is aki provokál. :) Te kezdted, én csak húztalak. Én amúgy egész mást kezdtem fejtegetni, de hát így jár, aki a kákán is.

magyar-magyar szótár 2010.06.08. 06:09:17

@Lev Alekszejevics Nyunyeszkij: Neked is elismétlem, amit úgy látszik, hiába hangoztatok: A Jézusfikázók Ignore Loyola Szenny Társosága nem tudja elkülönböztetni az egyházkritikát a valláskritikától, egyébként pedig az antiklerikalizmus simán a katolikusegyház püfölésére használja akkor, amikor pl az index klérus -szerűen működik sőt, a Tumbrl Császára magát koronázza pápává és Tóta Atya szőrcsuhája alatt se az a kimondott valláskritikus szív dobog. Az a baj a magyar újságírókkal, hogy a valláskritika címén előadott, ám amúgy gyomorsajgattatóan ócska kampfot po-li-ti-ka-i célra és célok érdekében, egyeztetések után használják.

Namost aztán csudálkozik valaki, ha a veszprémi KISZ-vezetőképző egyházkritikai szemináriomait alulmúló papírvértezettséggel egy rosszul tanuló harmadéves papnöveldei rejszmestertől kikap úgy, hogy közben még a csávó teriszezik is?
Gondol Nyunyev a bibliafikázásra, mint műfajra. Ma már a mackófing metántartalmánál gyöngébb érv az, hogy ki volt Kain felesége meg hogy ültette egy ladikpadra Nójjé a tigrist a gödölyével.

Várjál, és ez még mindigsemmi! A tudományos egyházkritikus pl tudománytalan butaságnak tartja az özönvízmesét, nem sejtvén, hogy akkoriban a világ a szigetnépeknek egymástól 600 nap járhatatlanföldnyi távolságra (ezerlépés/per nap az ősvadonban) egy-egy völgy volt.. ez a 22-es paradox, amiben ezek a mai, a retkesnyakú orosz diákonál butább "egyházkritikusok" vergődnek. Jó-jó, a napi cél az, hogy a szontén politikaifegyverként bibliátforgató horthyfasisztarestaurációs bandát leverjék... de a magukszemétdombján, helybentopiban. Azért a retkesnyakú orosz diákok retkesnyakú orthodox kispapokkal vitáztak ám, és akkoriban a végsőérv nem egy megérdemelt Pulitzer -emlékdíj volt, hanem ugyanazért 6 év Szibir járt, amit neked Nyunyejev asszem nem kell ecsetelnem itt..

uppercut 2010.06.08. 08:13:10

@efes: Hápersze, országholtam én is, aztán Ungvári valamelyik rettenetesen szar, ámde mégis informatív(nekem) könyvében olvastam, hogy aszongya a buzz, az "zrí" :)Tény, hogy akkoriban kurva hálás voltam bárkinek, aki beat, rock, pop-témában bármit is írt, bár fülük nem volt hozzá, valszeg sose hallották a zenéket, csak a nyugati sajtóból lopták az anyagot. Viszont a társadalmi hatásait rohadtul tudták elemezni. :)

magyar-magyar szótár 2010.06.08. 08:48:55

@uppercut: Jaj, ezt nagyon köszönöm, ez így volt! A stencilgépek különszobába, belépési és használatijegyzőkönyv, de Pesten mindent lehetett kapni, Billboardot és Rolling Stone Magazine-t meg Auto Mobile Revue-t. Az Autó Motorban tesztelték a Ford Taunus-t. Tesztelték az Escortot és hibájául rótták föl, hogy nehéz kinyitni a motorháztetőt, megtaláni a nyitót. 15 évvel később volt szerncsém ahhoz a típushoz, megizadt a hátamon a jakó, mi lesz, a kuncsaft ott állt s várta és én 0,33 mp alatt megtaláltam és pikk. Pedig hol voltam én ifj. Surányi Endréhez!

elsevero 2010.06.08. 09:43:18

@magyar-magyar szótár: LoL, az Auto-Motor tesztek! Agyvértolulás minden alkalommal, ők tesztelik a nyugati kocsikat, én meg sorbanállok az Autokernél: Lada 1200-as 8 év, esetleg, ha kishibást elfogad akkor valamivel előbb, de akkor színválasztás ohne, talán ha Szochazás teccik lenni?...ja, 20 évesen nem valószínű...hát akkor X kolléga tán tud segíteni...érti ugye?!

magyar-magyar szótár 2010.06.08. 10:28:25

@elsevero: Bonyolítja a helyzetemet, hogy kis, de azért már eszmélő gyermekként egy fullalap 1000-es NSU Prinz-ben száguldottam a Hortobágyra és már le tudtam olvasni a kilométerórát, 150-et mutatott. Ez a régi, egynyomos (le kellet térni, ha szembe jött valaki) bogárhátú út volt. A kis Prinz pedig suhant, brrrrrrr . namost ugyanez a "legendás terepjáróképességű" Zaporozsec 1200-assal... 125 volt a maxx kétszerakkora üzemanyagfogyasztás mellett. Pedig az NSU se a tartósság mintapéldánya volt.

uppercut 2010.06.08. 12:33:26

@magyar-magyar szótár:
Höhh, nekem még nem volt meg a jogsim, de 18 és félévesen mint építőipari művezető, Épfus billencs Zil-en tanulgattam. Emelkedőn, tükörből tolatva legázoltam a Kertészeti Egyetem információs tábláját, persze, ez a zegyetem területén volt, közútra nem mertem meg nem is hagyták volna a sofférkollegák. Tőlük hallottam először, hogy a zil-alváz katyusa alá méretezett.

magyar-magyar szótár 2010.06.08. 14:07:01

@uppercut: Talán ez lehetett az oka, hogy a nagy szibériai olajkutató transzportok vagy a gabona szállító konvojok nem KRAZ, MAZ meg ZIL 131-ekből álltak, hanem cseh Tatra-kból. Azoknak ugyanis a futóművét méretezték katyusa alá. Osztott felfüggesztés a hajtott tengelyeknél is, még a MAN meg a Mercedes és a Scania is évtizedekkel kullogott utánuk ebben. Holott a Szovjetúnióban az a náci törvény dúlt, miszerint nem honos gyártású járművet forgalomba helyezni tilos. Nem is helyeztek, csak ha a népgazdasági érdek felülírta az össznemzetit. Pl az Ikarus buszok esetében, amik 1millió-1millió200ezret mentek el bontatlan motorral...

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2010.06.08. 14:13:11

@magyar-magyar szótár: értem én, csak időnként felhúzom magam ezen az idióta szokáson, amit a harmatosszívű liberális értelmiség sajátja: hogyha tiszta lelkiismerettel már nem cigányozhat, zsidózhat, vagy négerezhet, mert az csúnya dolog, hát rasszista ösztöneit a geci csuhások meg a birka híveik fölényes kritizálgatásában, vagy aljadék ócsárolásában éli ki, mert arra legfeljebb pár rángófejű nyugger néz csúnyán, akik ugye jobb is lenne ha megdögölnének már...
@efes: te nagyon ravasz vagy, felültettél a lóra, ami elszalad velem, de rendesen...de aztán egy rossz szót se halljak ám tőled a kigontoltamra vonatkozólag!

magyar-magyar szótár 2010.06.08. 14:19:43

@Lev Alekszejevics Nyunyeszkij: Hű, ezen még nem gondolkodtam így el. Valami zsűlölni való kell. A zsűlölet! Egészséges. Pl a hülye japóknak szokása, hogy kiállnak valami viszhangos völgybe és elkezdenek güllyedtszemekkel addig ordítani, amíg el nem múlik.

Bízom benne, hogy húszéves korodban nem te akarsz lenni majd az első, aki expedíciót szervez ar Armorikai partról Hggambradath tartomány felfedezésére és nem is szeded a sátorfádat, amíg a lábod üszkösödni nem kezd.

magyar-magyar szótár 2010.06.08. 14:23:41

@Lev Alekszejevics Nyunyeszkij: Az én liberális tanítóm eszonta:
"Legjobb utdomásom szerint nincs isten."

Az én legjobb tudomásom szerint meg van.
De pl az én elsős tanítónénim szebb volt, mint Marina Vlady és a segge is jobb. Nekem nincsen olyan jó seggem, pedig lassan duplaannyiidős leszek. És a külalakom azóta is csapnivaló és azt is megtanultam, hogy az Atilla névbe nem úgy írjuk a töbetűket, ahogy a kedvünk tartja.
És semmi bajom nem lett se nekem, se neki! Pedig amikor elsős voltam, még nem tudtam, hogy jó az a segge, ami kb a fejemmel volt egymagasságban, csak KÉSŐBB emlékeztem rá, hogy jó. Tíz évvel későbben...
süti beállítások módosítása