2009.12.10. 05:47
babaállapot
autónepper szótár [kurta ízelítő, enyhe kanyarokkal és mellékvágányokon is]
babaállapot - makulátlan, hibátlan opawagen, jobb, mint az új
szalonállapot - a porrátört papírosautóból és két másik "roncs"-ként behozottból lopott alkatrészek segítségével montázsolt autó, a festőművész volt szives festés előtt csiszolni is, kicsontozni ill kitakarni az autó festést nem igénylő részeit, nincsenek maróanyagtól [aufklärung!] fakult műanyagrészek. A festékvastagságérővel maga a nepper járja körbe az autót, japánautóknál 0,4-0,6 , franciaautóknál 0,6-08, náciautóknál pedig a gyári festékvastagság 1,2-2,4.
náciautó - minden német imázsú autó, elsősorban a VW meg az Audi. Csakis politikailag megfelelő, liberálisgondolkodású [azt hiszi, hogy ő liberális- a szerk. kieg.], előítéletmentes, az emberiség javaiért küzdő humanistabeállítódású náciautó-zik. Természetesen autót lenácizni, mint palesztint cigányozni szabad és üdvös. A náciautózást generálják maguk a náciautótulajdonosok is, pl egy III-as Golf GT, amit akármelyik Suzuki lenyomott bent a városban a lámpáknél, 100 km/h fölött ki merészel menni a belsősávba egy Suzuki elé, ami onnan viszont már soha-soha nem fogja be. És 140km/h-nál fogyaszt annyit, mint az 1,3-as Suzuki tojással-a-pedálon 80-nál. A fórumozósbetegségek legmókásabb tüneteivel a BMW-kontra-Suzuki viharabilik-ben találkozhatunk. Mintha lehetne vitatkozni azon, hogy egy kétszemélyes betyárcsárdai fatányéros vagy a Magyar Néphadseregből obsitos páncélos lecsókonzerv a jobb-e, e, e?? Lehet vitatkozni, ízlések és pofonok, akinek a konzervlecsó, egye. Csak a BMW-vel egy árokbahemperedés után élve lehet kiszállni, a régi kongó-Swift-ből meg konzervhús formájában műtik ki a szerencsétlent a tűzoltók. Sokan még ma sem tudják, hogy a Seat vagy a Skoda V.A.G. gyártmány, lényegirészeiben VW ami egyébként Audi is. Motorjában pedig mélyen brazil, egyébként magyar. (A motor aluminimum nyerstömbjéből Győröt gyártanak motort. Nem csak Audikba, minden V.A.G. családtagba!) Nemrég fél Európa netújságírói őrjöngtek a könyvelési trükkön, amivel a gróf Porsche család igyekezett segíteni a résztulajdonában álló V.A.G. csoporton, ami a fene tudja milyen régen gyártója is a Porsche márkának, egyszerű mezei Porsche 911-ben már többszázéve VW-Audi fődarabok vannak, csak az ablakmotor kapcsolók meg ilysmik származnak traktorgyárakból. A Porcshe család cégrésze a V.A.G-ból legcombosabb az értékesítésben, pl a Porsche Hungaria is ilyen cég... A lenáciautózás alap-előítélete onnan fakad, hogy Ferdinand Porsche Hitler utasítására fogott olcsó népautó, a Volkswagen tervezésébe. A franko-latin autósovén juszt is csak műűvészi és kibocsátásakor előremutatóan ötletes elektronikájú francia autót vesz, még akkor is, ha 3-6 háromévesen , 100-100 ezer km-rel vásárolt Peugeot-t 406-407 nem szolgál ki egy 1992-es taxiként indult Malacorrú Passat-ot.
megkímélt karcmentes állapot - lásd szalonállapot, karcosan... gépimosástól mattultan, az autómosó előtt fényképezi le éjszaka, még vizesen
törésmentes állapot - maxx két nagykarambolos javítást mesterfokozatú karosszériás és művész festő javított.
full extra -a modelljelzésnek megfelelő alapfelszereltséggel, ami többlet, az a műszerfalba barmolt GPS tartó
full-full extra -automataváltós, műbőr belsővel, nagyvárositaxi volt, most nyövi a harmadik váltót
full-padló [alap] - semmi extra, alapfelszereltség
sibeda - sibedach -nemegyenlő napfénytető. Maxx, ha elektromosnapfénytetőnek írják. A napfénytető az az olcsó tetőbebarmolt plexi, amit föl lehet nyitmi, mint az ablalkokon a légterelő plexi, A Dohányzó Autó ismérve. Amit sibedának lehet nevezni, az vagy kéztekerészeti vagy eletromos tolótető, üvegtető, ha "napfény" . Targatető: az egész tetőről hátra tekerészelhető vászontető.
fapados - a hosszútávú vezetésben a gerincet és a derekat kímélő jó ülés a szalonban csak úgy belehuppanván keménynek tűnik. "A náciautók fapadosak." Német piacon, nőivásárlók kedvéért a sokmindent a műszerfalról lepucoltak még a '90-es években is, nincs fordulatszámérő, de van helyette óriási kolomposóra (ez a divat mára lefújt...). Az igazi ősi damenfahrzeug-ban még hűtővíz hőmérséklet mutató sincsen csak sárga lámpa meg piros(= forr a víz).
dzsokimerci - A Dallas sorozatban Junior-nak, akit nálunk Jockey-nak hívtak, volt ilyenje. Ezt a pompás opawagen formátumot az amúgy is mókás Csonti-car blankett-on leltem:
Ez a vendéglátósok ill vendéglátós zenészek kedvence, luxus, ez speciel 199ezerre tartva, nem pénz érte. Ja, 2800 kcm és 12l/100km -es fogyasztás. Attól függ, mikor hozták be az országba, nemigen lehet benne több 900000 km-nél. Én azért fotózás előtt lecsuktam volna a motorháztetőt. A beszürkült lámpák és egyéb jelek is töretlen, szűz kasznira utalnak... Egyben figyeljük meg, hogy a bp-i fehér murva típusú kereskedésekben milyen szűken stokizzák az autókat (bye-bye jobbo. tükörborítás!)
apróbb hiányosságok -az autó banki visszavett, három nepper kezén át, kétszer kell átíratni, és a kereskedő, akit bepaliztak vele, nem akar már költeni a nemfizető adós által kiszerelt apróságok (kormánylégzsák, gyárihifi, rángatók [kpz, ea], ajtókárpitok) pótlására.
eurotax katalógus érték - parasztvakítás, állítólag vannak olyan vidéki tanyásparasztok, akik még ezt komolyan tudják venni. Ma egy autónak kb négyféle értéke van. Az Eurotax-katalógus értékhez mérten lehet hitelt felvenni rá, mert a bankok nem bíznak a kereskedők árazásában, ők Eurotax-árlistából dolgoznak :)))) Így a 400ezer Ft-ért megvásárolt autóra 570ezer Ft hitelt lehet fölvenni manapság, miközben az autó bankivisszavett promt értéke 99ezer...
Egy hárommillióért vásárolt hatéves kis családi autó ma egymilliót ér eurotax katalógus érték szerint, ha szép színű az üléshuzata és metálzöld vagy metálbordó, akkor anyuka-a-kistáskával tanyasi kategóriában el lehet nyomni [elnyomni= nepperművészeti brillír!] 980-ért. Van még az autónak pár értéke, pl a kereskedő, akitől a piaciérték +10%-ért vettük meg tavaly, hajlandó beszámítani 780-ba, ha nem alkuszunk azért, amit helyette vinnénk 1,28-ért. (és ami persze egymillát se ér...) Aztán van még az autónak egy másik ára amennyiért banki visszavett autót a hitlefolyósító bank menedzsmentje vagy sógorai által alapított dosszié-kiterjedésű cégtől megveszik. Ha a bank a tavaly egymilliós autót 250ezerért veszi visza és előtte a HHH tulaj kiszereltet ezt azt, légzsákszettet, klímát, turbófeltöltőt, hengerfejet az autóból a paraszt traktoros ismerősével, akkor még pénzéhez is jut, de a magyar parasztnak ehhez nincsen esze. A nepper megveszi tehát 480-ért, ha van kedve, pepecsel légzsákos kormányt szerez bele vagy ilyesmi, ha nem, akkor őszintén becsületel megmondja, hogy ebben az autóban a vacsoracsata Damu Rolandos jeleneteinek azokat a snittjeit vették föl, amik végül a vágóasztalra sem kerülhettek...
karambolmentes állapot - két gyöngéntörött autóból varrták össze. Ezeket az autókat látjuk aztán tipikus netagyú kiscsákóknak szánt poenportálokon szép szabályos kettőbe törve (a trancsírozott hulla lehetőleg kilóg az egyik félből) Elvágólagosan a keletező járműnek látszó tárgy középtengelyére merőlegesen varr a karosszériás művész, ezért törhet ketté az autó, ez ugyan szakmaiatlan, de a vastragságmérő képtelen fölfedezni a varratot az A vagy C oszlop tájékán. Kiseleje: A-oszloptól előre, nagyeleje B-oszloptól, nagyhátulja szintén, kishátulja C oszloptól hátra (csomagtér) kicsontozás: A két légzsákja miatt ellopott másféléves autót, mielőtt néáhány részét még kimentik majd 9összevágják plazmá'val a vasba, kicsontozzák, hogy a ki sem ült, vadiújnak ható üléseket meg belsőt felhasználhasák egy bankivisszavett lelakott hiányos autó megmontázsolásánál.
montázsolás: Nyugatról behozott babaállapotú autót gyorsan lefényképezünk és feltesszük a netre "osztrák papírokkal" , aztán, ha régebbi Peugeot, akkor a leharcolt papírosautó -ból kiműtjük az alváz és mortortáblát és a régi helyére popszegecseljük. Egyébként meg gazdálkodunk belőle, minden mozdíthatót szerelhetőt átépítünk a saját vagy haveri járművekbe -ill ből, a beszart négygangos váltót, a kormányművet, a belsőt, a gyáriszínű karosszériaelemeket. Mire a paraszt eljön az autóért, rá se ismer. Gyári szalon-szakszervízben meg a szalonban álló autót montázsoljuk, az úgyse lesz indítva egy darabig. (lásd szalonautó )
A múlt század 80-as-90-es éveiben HHH-önérdekérvényesítésre képtelen szegregált rétegek a népművészeti jellegű piros Zsigulit úgy újították föl, hogy háztól, kápé, alku nélkül, gálántan megvették a paraszt baba állapotú ezeröcsi-jét, aztán odahaza a laharcolt vislős zsiguli alvázsszámát áthegesztettették Részeges Jóská-val a csicska magyarparasztjukkal, majd kb 3 hét múlva viszamentek így megmontázsolt régi autójukkal, de a paraszt autójáról való rendszámal (néhány zsigulira való sógor kiséretében) a magyar paraszthoz azzal, hogy mit adott el nekik, tudatlan cigánynak nézte őket, hogy ezt a romot így a nyakukba sózta, a paraszt persze pampogott az adás vételi szerződés megtekintett állapotban szakaszára, erre a sógorok olyan érveket pakoltak az asztalra, amiket Bodoky Tamáson kívül az ország valamennyi ügyvédje alaposan ismer már, ezek hatására a paraszt örült, hogy a vételárat visszadellázta, majd a sógorok betolták a roncsot, persze váltó nélkül, a ház elé, oszt kalap-kabát, szeva, szopszis. (Részlet a soha el nem készíthető Mélymagyar Szopacs [Hungarian Snatch ] c, filmből...)
valós km - a kilométeróra kijelzőjét erre szakosodott jelentős művész digitálisan beszabályozta km-óra digitális beszabályozás:
XPROG:
Digitális km óra,immobiliser,autórádió dekódolásához,programozásához.
A programozó kezeli a széria eepromokon kívül a legtöbb Motorola processzort is,így nincs szükség külön megvásárolni az egyes programozókat,mint pl.:MC68HC08,MC68HC05,MC68HC705
A legtöbb autórádióban,immobiliserben és digitális km órában ezek az ic-k találhatók,így egy univerzális készülékhez juthatunk hozzá.
Rendszerkövetelmény: WIN 98
NECprog:
Univerzális Digitális km óra programozó
NEC típusú processzorokhoz
A köv. processzorokat ismeri :
uPD 780973
uPD 78F0974
uPD 780949
uPD 78F0826
uPD 78F0828
égető:
orvos autója volt - bármely előző tulajdonos, aki neve előtt tökmindegy, milyen Dr áll, lehet bölcsész, alkoholista patológus, aki meló végén rendszeresen belehány és húgyozik az autójába , irodalomtörténész, politológus, szociológus Dr tökmindegy, csak orvos legyen
öreg bácsié volt - Az amfetaminboy a nagypapa nevére vette az autót, hogy kevesebb kötelező't kelljen fizetnie. Átlagos magyar család a nagypapától örökölt, tökéletesen eredeti állapotú, rohadás, kókányolás mentes B-Kadettjét képtelen le old-veterán-vizsgáztatni, miközben gányolt roncsok idegen vázelemekből összetoldottan villantanak OT-rendszámmal. Ezért a család lefényképezi a lakótelepen a doktorbácsi állólámpás eredetiállapotú, mindössze 480000-et futott Mercedes-ét és fölteszi rákbeteg haldokló nyugdíjas bácsi hoax-ként valami nevetséges áron, hogy a veteránautómaffia minél több májerjét jól megszivathassák. A telefont az asszony veszi föl, hüppögve hazudja, hogy a lánya és siessenek, mert a bácsi már morfiumon él.
Veterán autót magyar veteránvizsgára csak olyan hülye visz, aki egyébként képes lepukkadt humoristákból álló zsűri elé állni humorista tehetségkutató versenyen abban a reményben, hogy majd őt ezek [!!!] felfedezik és egyébként tehetségesebb éjszaka ködben tükörből tolatva, mint a zsűri tagjai olvasószemüvegben néger előtt!
nagymama autója volt - detto..
második autóként használt - ezzel hordta magasfokú értelmiségi nő oviba-isibe a gyerekeket, meg járt a szolcsiba meg fitnessz meg minden, olyan hatású, mint egy koránérett lolitácska már 19 éves korában, 30ezer valóban-valós kilométer (ami több, mint 250ezer egy sofőr kezében...), körbetörve, karcolva, a fényezés a kilincseknél vasig, a műszerfal cipősarokkal lezúzva, a kormány cafatokban - a hellokitty árnyalatú üléshuzat foltjait Heki kedves olvasóm gyomra forgásain aggóván nem részletezném, kuplung lepusztítva - váltó széjjelrángatva , minden keréktárcsa lezúzva, megszélezve, minden gumin szálszakadás a szegélyezések miatt. motorolaj a maximum fölött fél literrel, mert ha jópofi a benzinkutas, megengedi neki, hogy a pártízezret futott autó motorjába egy literrel beletöltsön, amikor a min/max kalibráció 0,5-0,75 l. Gyűjteményem banális darabjaiban valamilyen olaj a motortérben bármely letekerhető kupak alá kerülhet, kivéve az olajbetöltő, ahová viszont ablakmosófolyadék gyanánt fagyálló koncentrátum.
harmadik autóként használt - a bejárónő használta, a kertész, ezzel hordták a kutyakaját, ill Ficust, Mókccit, Cucukát és Filikét a kutyakozmiba.
megkímélt női autó - lásd második autóként használt, hölgytulajdonostól -über!
megkímélt svájci autó múzeális szócikk, kb 15 éves -valóban makulátlan, tényleg újszerű,illatos, karcmentes. Sok extrával. Automataváltóval? Ha igen, akkor az a rossz benne, ha nem, akkor más, igen ritka, csak Japánból vagy az USÁ-ból , kizárólag gyári'ban rendelhető ékszerdrága alkatrészritkaság. Svájcban leginkább 80km/h-val lehet közlekedni, 300m-re is autóval járnak, téliközlekedés, cammogás: a motorok elkokszolódnak, keveset futott motor okádja a kormot, a motor túlfogyaszt, minden baja van. Svájcban az autók vagy japánok, amiket odahaza 8 évesen bedarálnak, vagy amerikaiak, amik 7 évesen aggkori agóniába esnek és széthullanak, ám szinte mind automata váltós. Jellemző eset: Szemre európai Honda Accord-ban japán a kipufogórendszer, oldható kötés nélkül, az autó összeszerelésekor még hátsófutómű nélkül építik be és csak gyorsvágóval lehet leszedni. (Jó jel: azt jelenti, hogy az automata váltó még nem szart be eddig, majd most, nemsoká...) Az alkatrészrendelő kiffiúnak a szervízben nincsen annyi esze, hogy az európai többdarabból oldható kötéssel öszeszerelhetőt rendelje meg, az eredeti japán meg 600ezer Ft. A tulaj az infarktusból gyógyulván eladja az egész "szart" egy neppernek negyedáron...
kitérő levénült, legalább hat éves automata váltós autók tulajdonosainak: Van Szigetszentmiklóson egy magyar váltószerelő, aki a világon egyedülálló modon képes automata váltót javítani, ez azt hiszem, csak a gótikán túli területeken működik még, fejlett japán vagy zónijós vagy bezzegamerikai műhelyekben az egész váltót cserélik,, míg bizony ez a mélymagyar vonás autó-kisiparunkat is jellemzi, itt még japán automata váltót is tudnak javítani. Sufni tunig-ban netokratív hülyegyerekek általában nekiesnek a kéziváltósra való átbarmolásnak, ami leginkább az idegösszeropi tekintetében vezet biztos eredményre... Egyáltalán Kunczestadt-ban mindent javítanak vagy papíroznak vagy montázsolnak, ami autó... Ha javíthatlannak hazudják az autódat vagy a 300ezres autóra usq 782000 Ft-os jav. ktg-t prognosztizálnak, vitesd magad taxival Kunczestadt-ba és már hívathatod is a trélert...
orvosnő autója volt <cenzored!!! XXXXXX tartalom!> lásd megkímélt női autó . A legszörnyűbb ebben a kategórában az volt, mi esetében a fiatalkorú, meztelen nőket még csak hardpornón látott inasokat nem engedtem az autó közelébe, magam takarítottam és mostam . Majd felhívtam az elsőt a fiatal használt autóra pályázók kundschaftjából és a piaci érték+10% "orvosnő autója volt" felár-ral elpasszoltam neki, kp fizetett és viharos gyorsan , köszönés nélkül távozott, otthonról hívott föl azzal, baba az autó nagyon.
nagyszervíz után - lecseréltette az olajat
nagyszervíz, szíjak, görgők, minden cserélve - a vezérműszíj cseréjének elspórolása miatt a szíj elszakadt, Opel esetében a Vezérműszíjjtépő 1,6 16V (1992-1998 közötti F Astrák pl) ez rutin kb 20-70000 km-ként. A legelgörbültebb és deformált szelepek cseréje, bontóból egy viszonylag egészséges szíj és görgők
Balaton-féle drukklabda - részlet egy huszonkétsoros hirdetésből, az amfetaminboy figurának sikerült egy megmontázsolt taxi A6-os audiból megvennie a 997000 km-t futott 1,TDi motort, beszereztette az összes kütyüt, lóizét,
bicolor (nem minden nepper ganaj. És vannak megfelelő nyelvierővel rendelkezők is!)
Az autó sajnos korának megfelelő állapotban van, de a mai divatnak megfelően bicolor ami a világoskék és a rozsda marta barna szinek divatos kombinációja ami a tuning világban a rat stilust képviseli. Az autó AF-es motorszámú... Vizsgája 11.28-ig érvényes, Zöldkártya Dec 5-én jár le. Tavasszal volt egy kisebb fajta renoválás, ami érintette a motort, és a fékeket. Motor, váltó jó. Több kisebb, és kevesebb nagyobb beruházással kiváló tanuló autónak, városi autónak, bevásárolni, vagy hobbi autónak, renoválásra (lassan betölti a 30-at és váltható rá OT rendszám) ... Relatív keveset fogyaszt, és nagyon megy!!! Adás-vételivel eladó, vagy megoldható egyben bontásra... Jelenleg young timer biztosítás van rajta, ami ÉVI 10.000.-!!! Csere érdekel: 4db Suzuki Swift lemez felni + 4 téligumi szettre.
lopott szöveg: én ilyent még kitalálni se tudok, csak kitálalni: 1.9 TDI GT20-as csigával (Balaton féle drukklabdával, épített négy leömlős csonkon) utána 60- as nyitott rendszer, Dinamit dobbal, dupla 70-es polírozott kilépőkkel (szép hang). ASD (gyári szintetikus olajjal, plusz új kulisszával) SACHS kuplunggal, kevlár tárcsával. Hengerfejben SDI tengely új tőkékkel, polírozott szívó járatokkal. 502-es csúcsok, 11x3.1-es elektromos adagoló 248-as fedéllel. A cooler lámpától-lámpáig, motorháztetőtől köténylemezig ér (ettől nagyobb már nem fért bele). GTI fékek (elöl fúrt alu-öntvény sport tárcsákkal, ferrodo betétekkel, hátul új tárcsákkal, pöpec kézifékkel, ill. az összes nyereg és csonkállvány fényezve van). Futómű: gázos FK gátlók a hozzá tartozó 40/40-es FK rugókkal, stabilizátoros tömörszilentes felfüggesztéssel. GTI ülésekkel (nincs kiülve, kiszakadva egyik sem). A többit telefonon vagy személyesen. Futóműnek, sportkormánynak, fóliázásnak, stb. TÜV papírjai megvannak, nem kell vizsgához semmit kiszedni a kocsiból! Az ár fix és a felnik nem beleértendőek!!!
Aki azt hiszi, hogy mindez játék, azzal közlöm, hogy a srác apuéktól mintegy 2 millkát kért össze a projecthez, és amit felsorol, az legalább 1,2 milla. A többi vágott ződre meg dzsinára ment.
bicolor (nem minden nepper ganaj. És vannak megfelelő nyelvierővel rendelkezők is!)
Az alábbi Fiesta hirdetéséhez a szöveg: Az autó sajnos korának megfelelő állapotban van, de a mai divatnak megfelően bicolor ami a világoskék és a rozsda marta barna szinek divatos kombinációja ami a tuning világban a rat stilust képviseli. Az autó AF-es motorszámú... Vizsgája 11.28-ig érvényes, Zöldkártya Dec 5-én jár le. Tavasszal volt egy kisebb fajta renoválás, ami érintette a motort, és a fékeket. Motor, váltó jó. Több kisebb, és kevesebb nagyobb beruházással kiváló tanuló autónak, városi autónak, bevásárolni, vagy hobbi autónak, renoválásra (lassan betölti a 30-at és váltható rá OT rendszám) ... Relatív keveset fogyaszt, és nagyon megy!!! Adás-vételivel eladó, vagy megoldható egyben bontásra... Jelenleg young timer biztosítás van rajta, ami ÉVI 10.000.-!!! Csere érdekel: 4db Suzuki Swift lemez felni + 4 téligumi szettre.
rendszeresen szervizelt - évente egyszer lecseréli az olajat - ha már csak egy izzítógyertya működik a dízlben, keríttet a haver szervízkapcsolatával egy műkődőt esetleg kettőt SOHA NEM CSERÉL PL 4-et egyszerre, ugyanez a porlasztókkal .. nagy lógások nincsenek benne. Előfordul a másik véglet, a buzi, a paraszt köcsög (ügyfelek neve márkaszervizek szerelői szlengjében) rendesen hordja szervízbe az autót
"Ha ön tud szerelni, jelentkezzen nálunk munkatársnak, ha nem, kérjük, foglaljon helyet az ügyfélváróban!"
a nyááájass munkafelvevő átveszi a szervízkönyvet, letörölteti fényesre az oloajszűrőt az inassal, beikszeli az időszakos szervíz kötelező kockáit, megíratja a számlát majd az ügyfélnek 4-6 óra múltán átadja az autót. Egyre gyakoribb, hogy motorfelújító műhelyekbe 90-100ezer km-t futott fiatal autók motorjait viszik be, a viszkozitását veszített, "mérgező" olaj, az eltömődött légszűrő, a beplankolódott szelepek megteszik amit megtehetnek a hengerfejjel.. vagy az olajnak látszó szürke híg lé hajtókarcsapágyakkal... Ok: A márkaszervizek dolgozóit a tönk szélén tántorgó tulaj félműszakra jelenti be és alulfizeti (hogy minek híjják a főnököt, de főleg a főnökaszonyt meg a szaloncicát a szerelők, az súlyosan <cenzored> ) .. a dolgozó úgy egészíti ki a jövedelmét, ahogy tudja.
vezetett szervízkönyv -szalonszervízes haverja elcsent új, üres szervízkönyvet gyorsan alákufircol meg bele-belepecsétel. Profi nepper maga csinálja többszínű tollal és legalább két különböző szervízben pecsételtet
szervízkönyv -surdakalapos, jóságos és nyugdíjas villamosvezetőbácsinak látszó idős pesti nepperek az autó kezelési könyvét nevezik így.
leinformálható -ha a nepper által megadott számon hívja a szervízt a reménybeli tulaj, akkor csupa jót hall, de ha az utcáról esik be az autóval ügyfélként, akkor röhögve olvassák képébe a hibakódok megfejtéseit… Meg a korrekt kilométeróraállást
1991-es, de 1994-ben üzembe helyezett - 1993-ban totálkárosan hozták be Németországból és 3 hónapig gályáztak rajta, montázsolták..., bélelt papírokkal ment át az első műszaki A Vakok és Gyengénlátók Intézetében (könnyített csakis Pestországban található műszaki viszgahelyek a Gödi Sasfészektől az Érdi Eldorádó-ig)
egyedi szín - airbrush, szoknya alatt széjjelrohadt, ez lett azokból a festékekből, amit a haver festő ki tudott lopni a melóhelyről, csukott ajtó stílusban festeték le a ltp parkolójában... rosszul keverte el a kályhaezüstöt a bilikékben a haver ésígytovább, tigrisfej a motorháztetőn, eredeti Bundeswehr mattzöld ésígytovább...
gyári festés - a robotok gyakran narancsosra festik az autókat, nem úgy falusi festőművészek, akik fóliázott tehén nyáriállás hatású műhelyükben havannai vagy kazanyi szintű művészi teljesítményre is képesek... Tehát a gyárifestés, ha pl törökországi,. akkor megfolyva, narancsos és vakemberes... Ha Vájklédi Pitta bá csinálja nyírakárhol a volt TSZ-gépműhelyben, akkor viszont jobb, mint a ~ Vált: két azonos színű totálkáros autóból varrták ösze, még össze-mélypolírozni sem kellett...
megkímélt belső - ki van takarítva az autó, de a szilikonba tapadt emberzsírt már nem szutykolták le a műszerfalról, hanem ráfújtak még szilikont...
lelakott belső - hiányzik néhány ülés az autóból, a műszerfal lezúzva, hamutartó, hányadék és húgy-bűz, tojásfehérje-nyomok a maradék üléseken és szőnyegen, a napellenzőbe tűzött golyóstollak lyukhelyeiből valami por szitál a próbaúton a vezető szemébe, az oldalzsebben fehér por nyomai, a gumiszőnyeget bennehagyja a nepper mert azalatt lelátni az útra...
csipkedi az olajat - benzines gázos még az autó, vagy az volt, a hengerfej szétégetve, a blokk gátrepedéses a hűtővíz-elfőzések miatt, legalább három színben okádja a füstöt az autó-Hengerfejtömítés csere szükséges: A motor szétfőzve (gázüzemben a maxseb 100km/h) gátrepedéses, a vezérműtengely széjjelkenve, motorikus totálkár. Egy le AF-esezhető donormotor papírok nélkül 50000 lenne, de a spórolós gázos inkább elkótyavetyéli az autót, amit 650000-ért vett, 320-ért, mert a szerelő 800000-et mondott alsóhangon a javításra... Viszont megvette volna az autót 150-ért...
télen nehezen indul -nem indul, nevermore, kánikulában sem, (dízeleknél) motorkompreszió nulla, örökjáró, Lui padre ráolvasásával indították tavaly februárban, azóta a motort nem állították le, szakszóval örökjáró (1millió400ezeret futott és csak egyszer felújított Mercedes dízel motor)
le-AF-esezés Az autófelügyelet (közlekedésifelügyelet) minden gyanus alváz vagy motorszámot töröl és hatóság által kibocsátott számmal helyettesíti. Jó tipp arra, ha 2000kcm-s 130 kW-os motort akarunk használni mezítlábas 1,6 papíros autóba, lemaratjuk foszforsavval a motorszámnéhány betűjét és KPM-vizsgára visszük az autót, ahol nagy hülyerékázások közben, Hókuszpók-pofákat vágva le AF-eseztik az autót, dörgölve a tenyerüket, hogy fizeti is a paraszt az illetéket, meg azonnal 200ezerrel kevesebbet ér az autója, holott az ilyen le-AF-esezés lopott autót legalzálhat akár külföldi utazáshoz is! Igen gyakori régi, veteránkorú autóknál az, hogy "a motorszámban az egyik számot a gyárban a már fáradt török dógozó, pl a genki Taunus szereldében, "tükrösre ütötte" . A Ford alváz-és motorszáméának utolsó 7 karaktere megegyezik, az autó szemmel láthatóan nyugdíjasbácsié volt, sohasem montázsolták meg, és a KPM-es köpenyes figura orgazmikus kéjhörgések közepette utalja le-AF-esezésre a 32 éves Knudsen Taunust. (Megtörtént eset, magyarországi vásárlású szürke vászonforgalmis autóval)
Knudsen Taunus
donor autó - lásd osztrák papírokkal, opawagen . Egyre gyakoribb, hogy Angliából behozott autókat kínálnak donorautónak. FIGYELEM! a jobbkormányos autók szinte hasznavehetetlenek, csak a karosszérialemek meg az anyósülés a jó (az ugyanis nálunk megteszi a taxiban szétült vezetőülés helyet) Nem jók a lámpák, asszimetrikus köd zárófény esetében a hátsók sem, más a kábelezés, az ablaktörlő, a kormány, a motor kábelezése is másirányú, rengeteg a baj egy jobbkormányos autó átműtésével.
nem eszi az olajat - a vevő, aki a hideg motorból ravasz & sunyi módon kihúzta az olajpálcát s az olajszintet a max fölött egy körömmel találta, talán hazaér az autóval, mielőtt a motor leeszi a pálcáról az olajat...
mindennapi használatra alkalmas, de egy kis törődést igényel - kaszni széjjelrohadva, minden, ami forog és csuklik, az lóg, ami kopoghat, kopg és ami nem kopghat, az máég csörög is, lelakva, semmi se működik, világítás - index át-tyúkbelezve tetszőleges színű és irányú meg elvégelésű vezetékekkel, időtlen idők óta fáradtolajjal töltik utána, a hatodik műszaki vizsgát élte meg úgy, hogy a haver a rendszámot meg a forgalmit bevite a könnyített vizsgahelyre. (Ezutóbbi iparág hanyatlóban van ..)
melósautó - lásd az előző szófejtést, csak a csávó nem akkora szófosó, mint én, elintézi ennyivel... amíg be lehetett vele menni, ha megtolta a brigád, bejártak vele, most már eladó . Néha azonban meglepő dolgokra képes, pl egy malacorrú variant, az ember kicseréli a Magyarországon sosecserélt gázolajszűrőt, amit eltömített a napraforgóolaj a Liedl magyarországi nyitókampánya idejében, megmontázsolja a belsejét egy angliából behozott autóból, aminek az anyósülése nálunk a vezetőülés, ésígytovább. és jól jár, egy alapos csiszolás után megködölés és máris babaállapot...
megködölés: 10ezer forintért igazi autófestő művész kb fél-egy liter festékkel HUHHHH a négy árnyalatban játszó autót gyáriszínnel megködöli és ha nem áll majd sokat az autó napon, be se mattul. S le sem vedli.
szalonautó volt - az egész márkakereskedés rájárt, két hónapig a főnök, aztán a szalonvezető járt vele, majd kedvesebb ügyfelek végül már a szervízesek is, ha nem volt más hadrafogható.
variatio: szalonautó volt Németországban, 5 éves 30ezer km-rel -Musztafa von Zuckermaul mélynémet taxis adta le gebinbe Ndolo Kim Yong von Brzekowsynak, azért van szervízkönyvében csak az átadási pecsét. Még a német állampolgárságú bosnyák nepper vett bele egy komplet belsőt , stb… 5x 150ezer km, az pont 750ezer, amennyinél egy német taxis leadja a mercit vagy audit. (lásd a vajszínű árnyalat c szócikket!)
bemutató autó volt - két évig élte a "szalonautó" kateg életét... [ A szalonautó, az bent állt a szalonban és szinte szüz.. a bemutató autó pedig olyan, amit ki is lehet próbálni... a tesztautó olyan bemutatóautó, ami részese volt bevezetőkampánynak vagy potenciális ügyfeleknek volt kiadva pár napos próbákra, esetleg csereautóként is szolgált szükség esetén... mondjuk szerintem, ami még elmegy bemutatóautónak, az max 2-3 hónapig volt használva e célra... ]
megválunk kedvenc családi autónktól, mert már nincs szükség rá - három éve áll az udvaron, a forgalomból ideiglenesen kivonva, s mert nem mozog, hát az üregeiben csak gyűlik az esővíz, oldja a sós sárfelverődések szikkadmányait, valami kopog a motorban, de ők nem értenek hozzá, talán egy csavar (a szerelő megmondta, hogy a hajtókarcsapágy az... ő nem bánja, de lehet, hogy már haza se érnek vele, hazaértek, és még be is indul...) Fűnyíró, kertiszerszámok, egy pufajka, a néhai szeretett Böbe kutyus kedvenc enyhelyéről, is benne van. Variáció: A néhai Böbe kutyus enyhelye is volt az autó, azóta pedig mauzóleuma...
nepperek telefonban:
10-15 éve még az volt a budapesti, aki nem mutatkozott be híváskor, és azután sem, ha a vidéki tahó paraszt bemutatkozott neki. Mára már a pesti sokkúttúrák begyűrűztek a telefonillembe is. Pusztán abból, hogy keresetlenül úri tahó (olyan, mint egy petőista SZDSZ-es vagy Szabó Zoltán MSZP-s képv.), ma már nem lehet kikövetkeztetni azt, hogy az autónkra pesti nepper bukott rá.
Manapság budapesti értékesítő onnan tudja, hogy alföldimentalitású vidék tajparaszt a buzi, aki zaklatni meri telefonálásával, hogy van pofája még be is mutatkozni. Kifejezetten vidékiparaszt magatartásra utal, ha személyes zaklatáskor a vidéki paraszt bemutatkozik és arra a telefonbeszélgetésre hivatkozik, amire a fasseemlékszik már. Hátul anyu némán szorítja a kistáskát a kebeléhez és van pofája bekéretszkedni pisilni.
Először is nem minden pesti nepper pesti, mert a csömöri vagy százhalommbattai vidékinek mondja magát. Sok vidéki buziparaszt pl Dunakesziről azt hiszi, hogy az még Pest.
Jellegzetes Bp hat-hét-nyolckeres hanghordozás, éneklően, a természetes hangfekvésénél magasabbra beállva , affektálva beszél, mint valami férfinek látszó stylist, aki nagyon akarja, hogy vegyék már észre, mennyire meleg. Tegnap adták el a Calibrájukat (cserélni akar, hülyegyereknek néz, aki nem tudja, hogy a Calibra nagyapó talpával a gázpedálon is 10litert eszik). LIVE: Szigorúan hetero, az egyik feleségét el is hozta magával, a másik vigyáz a gyerekekre meg a kiskorú élettársaira.
Bátyjának keres autót, aki Erdélyben él. (NEW!!!) Becsületes falusigyerekhangja van. Többnyire romániai nepperek székely felhajtója. Romániában rottyanásszerűen csalódott a nép a frankolatin autókban, mindenki csak náciautót akar, mindegy, csak dízel legyen és a bklokkon VW-Audi emblémával. Egyre csökken a romániai autózókban az igény a művészetek iránt, ezért Renault, Peugeout/Citroen (=PSA) -k helyett nem csak annak látszó, de valóban is autókat vásárolnak. Valamint nem jellemzi őket sem a márkahűség, sem az, hogy beszopnák, a 2000 óta Törökországban gyártiott, Ford emblémával díszes és Ford Trasit nevű autók ténylegesen is Ford Transitok is lennének a 100ezernél dugattyúkilyukadós, 250ezernél porlasztó, üzemanyaegelektronika, nagynyomású szivattyú beszarós Otosan-ok. Míg tehát a 90-es évek végén a Huszonnégymillió Román Munkavállaló jórészt Transit-okban ücsörögte végig az Oradea -Budipesta négy óráját, mára már Mercedes (szintén török és ráadásul VW kooperáció...) és VW kisbuszokban, lehetőleg megállás nélkül száguldanak át az országon. Lepukkadt brigádbuszokkal csak magyar építő brigádok járnak át Romániába vendég-dolgozni...
Autónkat megtekintő nepper:
Járásáról ismerszik meg: gorilla vagy Popeye-járás, hajolgat, az élekbe néz bele, illesztésekbe, motortér zugaiba a tornyoknál, körmével dobol ÁM nem fekszik az autó alá, mint Jósti sógor, az ótószerelő, aki anyukáékat-a-kistáskával kiséri, viszont nem veszi észre, hol van kettőből összevarrva az egy autó.
nem érdekli: extrák, tulajdonosok száma, szervízkönyv, gyárikulcsok, autóhifi, kisebb extrák, téligumigarnitúra. Ki lehet venni a szőnyegeket is. Ha zsibárusok a sógoráék, a többezer Ft-ot érő bólogatókutyust elkéri a hátsó ablakból(hazugság: a gyerekeknek játszani)
Trendi magyarjapi: csupafekete, vidraszőr autóskabát, fekete selyemnadrág, 300ezer Ft-os szemüveg, fekete csukaorrú csuka -gyakran tetováltajakkonturos szolárbarna cicussal, akit feleségeként mutat be, nőcisautót neki "veszik" férfiassat meg a bőrkabátos bőrfejűnek. Az éledező Brown Power jegyében esetleg hatkilás fuksz lánc a nyakban... Ha nagyon fiatal a csajszi, a lányaként mutatja be.
Régi motoros:
Veteránnepper kategóriában vannak a legganajabb tetvek, pl a jeccerű éhezőnyugdíjasnak beöltözött surdakalapos bácsi. Az MN tiszti cipője orráról lejött a gumáz, mert ha a használtautó-pont-hu-n talál valami cukor-csokoládé kategóriát, megy , rendszerint márkakereskedés ez, ahol promt ki akarják venni a pénzt a beszámított autóból, Budapesten már éjjel hatkor rúgdalja a vaskaput, pedig a szalon csak korahajnali 9-kor nyit (vagyis 9ó 10 kor zuhan be a szalontündér nyitni). Barna nejlonzokniját kívülről ráhúzza a mackógatyára. Szőrmebéléses ballonhuzatos mustárszín patentos késő-Kádárkori télikabátja van, nyáron retkesre tahósodott bőrmellű kötött pulóver (delfinzöld, turkálós). Azt hazudja, hogy a .. a veterán szót ki nem ejtené a száján... vállalatisofőr korában vezetett egy ilyen "A" Rekord-ot és most az érdi kis telkén tető alá állítaná, hogy nézegesse, miért fekete az óralapja???) A Pannonia T-5-öst a lakótelepi lakásában állítaná be a tisztaszobába. Minden második mondatában nyomorgó kisnyugdíjasnak mondja magát, a rettenetesen drága gyógyszerekre panaszkodik. (A viselős protézisét rakta be...) Ja, hát egyébként a FŐKUVATERV Rt. nyugalmazott főmérnöke az Istenhegyi út jobbik szakaszán él abban a villában, amit már 1968-ban is egymillió akkori Ft-ért épített. Hogy mit csinált a FŐKUVATERV? Pont azt, mint a FŐVILLBERKSZÁV, meg a ÉPBIZTELLKART , a Társasági Törvény után a reformkommunisták telepetyegtették Belbudát meg a Tizenhárom és az Ötkerületet mozaiknevű alvórészvénytársaságokkal, ahol mindenféle címzetesek semmittevéssel és a káderek frissdiplomás gyerekeinek a gardedámolásával ütötték agyon az időt várva az alkalmas pillanatot, ami kb 1989-90-ben jött aztán el.
Szenvedélybeteg [=autóbuzi, szerk. kieg.] nepper -ilyen is van, mert a szerencsejátékfüggéshez hasonló mellékhatásokkal jár a szakma. Már hányingere van az autóktól, meg az autók műanyagrészeit borító leszilikonozván tartósított emberzsírtól, meg kókusz autóillatosítóktól, az édes kis nőiautókból kipecázott balesetes bugyiktól, de kiszemelt autóhoz beszél, becézi, nateszerencsétlen, milyen barmok kínoztak eddig, de majd apu megment tégedet, jódolgod lesz nálam, na szivem, akkooooor -mordul az eladóra: Indítsa be! - Jól van drágám, majd kapsz tőlem olajcserét stb. Azért nem a nepper indítja az autót, mert ő többnyire be tudná indítani, jobb, ha a tulajra hagyja, hátha vacakol vele (alkuszempont) . Ha végképpen, már bikázásra se , nem indul be az autó, akkor beindítja. (Vö Lui padre eljárásai... Mint Sólyomszem az ösvény nyomaiból, olvassa az autó történetét ... (az eladó idősebb autók esetében szívtáji szorítást érez..) Nem németből, olaszból hozták be stb stb...
bika - budapesti fehér murva-típusú autókereskedés bájvaccs-mentőraketta alakú bikát vesz 55ezerért, mert kényelmes, vidékiparaszt autókereskedő viszont babakocsiból eszkábált micsodán húzigálja a két IFA -akkumulátort, mert az viszont biztos, amatőrök indítókábellel is bikáznak. Lakótelepi brancs kötélen húzgál benzines katalizátorost, mert azt csak a naív paraszt hiszi, hogy ezzel tönkre megy az a katalizátor, ami a városi használatban (6X800 m / nap) feketére kormolódott lambda szonda miatt már így is 2-6 liter/100km felesleges benzint kap...
Az Okos Család, akik a szívünknek kedves családtag-tól nehéz szível válunk meg rizsával fogják a palimadarakat, tökhülyének nézik a csávót, mama gügyög neki, mint egy 87 éve süket nagyapinak. Anyu már sír, amikor az adás-vételit aláírják, eközben a nagyfiú rutinosan minden kivehetőt kivesz az autóból, tapodókat, emelőt, kerékulcsot , ha III-as Golf, akkor a kesztyűtartó ép kilincsét is kiszereli.
NagyOkos-ék veteránautója: Amikor rendezik a papírokat, akkor a veteránnepper kér egy 50 méteres hosszabbítót, gyorsvágóval kivágja a roncsból az alvázszámot hordozó vázelemet olyan jó méteres darabban, fogja a le-nem-adott rendszámot meg az autó papírjait, oszt tavasz! Másnap pedig jönnek a Brown Power-es barátai és viszik a vasba a maradékot. (Pl veterán VW kisbuszok, Käferek, más veterán kincsek lepapírozása-ágazat)
tyúkól - (veteránneppereknek szánt csapda) praktice tyúkok hiányában egyre inkább jellegzetes pesti erkély szerű betöltöttségű roncs az udvaron
A hülyének tettetés egyébként más ágazatokban is hasznos, internetes újságíróknál is.
Figyeljük meg ezt az attitüdöt egy alfeődi hajdúmentalitású, tehát Tokfalvi tekintetében kuruc autónepper esetében:
vidéki nepper : taxisfrizura, sofőrfogsor, 220fokos szájszag enyhítve Winterfresh-sel, Tom Jordache típusú velúrzeke -és dülöngélő járás, az asszony kinőtt kékmosott répafarmerje, a gyerek 2002-ben újságnak számító vámpírstílusú Nike-cipője szigorúan halványszürke, teniszütőpárral díszített osztrák gyógyzokni (alsógatyája kínai Wang Da -de nem látni persze) , a gyerek kinőtt & divatjamúlt kapucnis ganxtafelsője, oldalaz be a fehérmurvatípusú pestikereskedésben, miközben az asszonyt kistáskával álcázva a kisautók közé küldi, egyenesen a kiszemelt autóra megy rá, ami persze legbelül van és 27 autót kell kiállítani az utcára a próbaútjához... Amikor papírozzák a zsákmányt, kegyelmen döfi a vidrakabátos pesti májert: hosszú passzusokat idéz Tom Wolfe A kandírozott mandarinzselészínű áramvonal című regényéből, a lélegzetvételnyi szünetekben pedig Váncsa-fazonban frísztájol... (A bankkártya az asszonynál van, de nem a kistáskában és csak fizetés után kéretszkedik pisilni...)
15 komment
Címkék: babaállapot nepperszótár
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.12.10. 13:49:15
és hasonló pestibalfaszok között mozgok
de még csak nem is hallottam a 'náciautó' kifejezést
ennyit a ...miről is?
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.12.10. 13:59:16
klassz+++++, na
(előző komment fenntartva)
Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.10. 18:13:19
Amúgy remek cikk. Nem véletlen, hogy szerelőhaverral fogok menni használtat nézni nemsoká, mert túl sok itt az érdekes "fogalom"... :)
Humanic (törölt) · http://macso.blog.hu 2009.12.10. 18:15:39
Felirat szervízben:
Óradíjunk 10000.- Ft
Ha az ügyfél jelen van: 25000.- Ft
Ha bele is szól: 50000.- Ft
Puncskocka 2009.12.10. 18:29:43
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.12.10. 18:53:29
gyutyka 2009.12.10. 19:22:51
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.12.11. 03:08:18
meg tervezett még harckocsit is.
magyar-magyar szótár 2009.12.11. 05:21:20
magyar-magyar szótár 2009.12.11. 05:21:57
magyar-magyar szótár 2009.12.11. 05:25:37
magyar-magyar szótár 2009.12.11. 05:26:17
magyar-magyar szótár 2009.12.11. 05:36:01
pl Bezzegóperenciás területről frissen behozott autó, tele szervízcimkékkel, ezek dátuma egybevág az eredeti és valódi szervízkönnyvvel, hat éves és van benne 280000, az nagyon jó (bizonyos típusoknál a férfikor kezdete) vezetőülés szétültségi állapota, pedálgumik.
Elsőindítás előtt kihúzzuk az olajpálcát (magyar Suzuki 90ezer km vizszerű, halvány, nem is látni a pálcán, annyira öüreg, leharcolt, lemérgezett "olaj" kétszer, ha cserélték az olajat...) Az olaj nem húz szálat ujbegyeink között.... (végig-X-elt mélymagyar szervízkönyv)
Jó autó az új autó, de mégjobb a fiatal kevesetfutott :))) Nagyon hálásak a 20-30000 km-t futit tesz és bemutatóautók, mert azokat annyira öütötték-vágták, hogy ha volt rejtett hibájuk az előjött... Sok ilyen szinte sikoltozik, ha egy jó gazdit szagol: "Vigyél el, ments meg!" és sokszor úgy is jár vele az ember, mint a legkisebb lyány a kemencével a mesében...
Ha valaki olyan új autót akar, amiben idegen popsi még nem ült, rendeljen VW Phaeton-t s megfelelő felár mellett ő lehet, aki a gyártó torony alján először beülhet..
magyar-magyar szótár 2009.12.11. 05:39:11
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.12.11. 09:21:58
a posztban nem ám így szerepel...:)