A Népszerű Bálna valójában Scorpio volt, a Ford európai divíziójában a "zászlóshajó" . Egyben a mélymagyar maimarketig kvintesszeciája is ez a kifejezés. Bő évtizede megnéztem volna azt a jólképzett reklám-marketingest a dealerek körében partiba dobva, aki kitalálta ezt a "Népszerű Bálná"-zást. Tippem szerint a 2000-es évektől átnyergelt az  agitációs propaganda szekcióba, talán GálJé meg Ficsor Ádi keze alá is dolgozott...

A Ford Scorpio Mk. III. ugyani nemhogy nem volt népszerű, de 1998. nyarára egy teljes éves termelési mennyiség dekkolt a tárolótereken, mintegy 28000 db. A sikertelenségnek több oka volt, nem csak a bálna-face, amit senki nem nyalt be. Az autó kívülről hatalmas, belülről akkora, mint egy malacorrú Passat. A 2000-esnél nagyobb benzines  motorokkal csak a baj volt.

De lám ez itt, a Transit vasmotoros 2,5 TD, ez igen! Ha valaki nagyon olcsón akar nagyon jó autót, tessék.

A vevők főleg a seggével voltak képtelenek kibékülni.

 

 

japánmániákus Ford-gyűlölők viszont Mazda emblémával is vehetnek mitsesejtve Fordot.

Mazda6 -igaz, csak Mondeo size-ban.

http://www.cargurus.com/images/2009/08/12/00/17/2009-mazda-mazda6-s-grand-touring-pic-20740.jpeg

 

 

 

Máma, aki extraméretű európai Fordot akar, az kénytelen Volvo 80-as szériát venni.

http://www.motiontrends.com/2006/m02/volvo/volvo_s80_fs1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr81541128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Cica75 2009.12.01. 09:55:32

Tanulj meg kepet beilleszteni szerencsetlen!

Humanic (törölt) · http://macso.blog.hu 2009.12.01. 10:10:10

Szülővárosomban a kamatospénzező fickónak van ilyen szerény fordja, feketében.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.12.01. 10:50:18

A képbeillesztést még gyakorolni kell :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.12.01. 12:22:50

na most méé

pont ez

címlapos

mikor

pedig

annyi

érdekesebb

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.12.01. 23:28:43

a scoprio azért csődölt be, mert olyan volt az úttartása, mint egy vw kisteherautónak.
a mazda meg lehet, hogy tulajdonilag és együttműködésileg ford, de per pillanat párhuazmban tesztelünk egy focust meg egy 3-ast, ugyanaz az évjárat, menet és terhelés. na, vajon melyik nem zizeg-recseg és megy tropára a motorelektronikája, meg ég ki 3 havonta a tompítottja?

magyar-magyar szótár 2009.12.02. 01:10:48

@Cica75: @tárhejj: A képbeillesztéssel úgy vagyok, mint a Garantáltan Nőikézből autók használói a sebességváltással meg a kuplunggal. Az édes lábinkómat el nem venném a kuplungról, amíg azzal a karos izével a micsodákat be nem rángatom, a váltót pedig kifordított csuklóval [mint a F-t, úgy fogja meg...] RECSSKURVANYÁD gyorsan arrafelé [SÍP!!]om, amerre a következő fokozatot sejtem. Ilyen lett.

magyar-magyar szótár 2009.12.02. 01:24:15

@bs395: A Fordnál és még néhány gyártónaál előre, másoknál utólag lehet tudni, melyik napon készült az autó. Így aztán a "pénteki" meg a "hétfői" autót kerülik. Mókás, de pl "egyszrre teszteltem" egy Reanult Clio-t meg egy Dacia Logan-t. És melyikben volt jobb a váltó áttételezése? Melyik úttartása volt a jobb. És a borzalmas forma ellenére melyik a jobb összeszerelési minőség?
A Scorpio úttartása újnantan jobb. Azzal kezd el romlani, hogy összesen valami 24 db szilentblokk van a futóművében csak hátul. Amik a magyar utakon kiverődnek kb 30ezer km-en, aztán a tulajok a cseréket elkezdik únni...
Ismerős család, mióta megvan a gyereknek a randa "farkasszemű" Mondeo-ja, csak azzal járnak, a Mazda belseje undorítóan gagyi [holott a Mondeo-é is :)) ]
Én ezt a vitát úgy oldom meg, hogy: egyik se kéne: Malacorrú Passat Überalles 1,8i. A Mondeo igen finom autó, de még nem sikerült 8 liter alá tornásznom a fogyasztását soha, a malacorrú meg (benzines 1,8) 6,5-7 l. Új autót pedig soha: én aztán nem "etetem a disznókat".
Rendes anarchista GolfII-vel jár. Vagy Jetta II-vel. De találtam most egy VW brazil Fox-ot, 1,8i klíma, puhaműszerfal [svEjci ] alkuutáni ára 126700

Alter'anarchistáknak Fordból az 1989-95-ös Fiesta 1,8 dízelt javallom, szervó nélkül a karizmatikusoknak, 4,5 l gázolajjal eljárogat. 500e (hozzáértőnél 650e...) km-t komolyabb motormunka nélkül.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.12.02. 01:44:05

@magyar-magyar szótár:
ugyan, igazi anarchista toyotával jár :-)
de a fordokról: nem csak a hétfői meg a pénteki. úgy tűnik, egy teljes gyár csak zörgő bal első kárpitú autókat gyártott 2007-ben. plusz az összesnek beszarik a világítása (azóta tettek a lámpába plusz egy ellenállást). a mazda miért nem zörög, meg romlik el úgy?
amúgy meg tudod, melyik a legjobb autó? a céges.

magyar-magyar szótár 2009.12.02. 02:07:50

@bs395: A Ford-nál a 90-es években létezett egy szervíz kiadvány Zajok és zörejek címmel, ezekben aprórészletekig menően volt szó aról, hogyan lehet a zörgéseket megszüntetni, fejből idáézem:
Ford Mondeo 1993.o2.21-1993.05.17 között gyártot modeljeinél a hátsó ajtók XXX-ik kárpitpatentja kilazul, megoldás: kis öntapadós szivacsdarabka odaragasztása. Namost ezt képzeld el, hogy a szervizben leveszik ezért az ajtóborítást. Vagy ha leveszik, akkor méginkább zörög... Akkor már az egész.

A Toyota, igen (méghozzá 20 éves Corolla) csak akkor az egy pénzesebb fazon, akinek nem számít mennyit tankol 100km-re meg mennyi egy kuplung vagy fékgarnitúra.

Profi mazdás tudja, mik a Ford alkatrészek a kocsijában (az 1996-2000-es 121 egészen...) és azokat a Ford címén szerzi be. A Mazda 121 alkatrész és szervízköltségei kb 100%-kal voltak magasabbak, mint a Fiestáé (az 1,3-as "láncos" állítósszelepes motor is a Fordból való volt ám!.. namost Mazda szervízben ki a F tud már szelepet állítani... ezért úgy 250000 -nél széjjelveri a vezérműtengelyt.. a minap egy MESTERVIZSGÁS!!! szidta nekem a régi Escortot, az 1,3-as láncost meg a Ford Ka-t mekkora szarok, feszt vezérműtengelyt kell cserélni ... kérdeztem is tőle, hogy vezérműtengely csere közben nem tűnt föl neki az a soksok (8) állítócsavar?? meg a sárga 2 négyzetcentiméteres matrica a szelepfedélen a szelephézag'ról??)

A Mazdánál magasabb a minőségbiztosítás.
A Daewoo [ma Chevrolet] pl a romániai ex-dacia gyárban magasabb minőségbiztosítási szintet tartott, mint a lengyel gyárban, de a Daewoo értékesítők minden Daewoo-ról azt hazudták, hogy ez ám lengyel összeszerelés!

Majd ha Törökországban szerelnek össze Mazdákat is, majd azoknál meglátjuk, mi minden fog zörögni..

Azt tudom, hogy a Mazda6 mindenben egy gagyi túró. Az az üléskárpit, az a belső, az a fogyasztás! Mondjuk megy... az első 150000-en.. Ami vállalkozónál kb 2 év...

magyar-magyar szótár 2009.12.02. 02:11:15

@bs395: És még egy: A Toyota úgy 1997-től a Tungsram-tól is rendelt autóizzókat (sokkal primitívebb az ok, MINDEN autónak könnyen kiég a lampionjában az izzó, amíg Tungsramra nem cseréled... esetleg még az Osram elmegy... ) Az olcsó nyugat-kínai izzók kb egy alföldi autós kirándulást, ha kibirnak... Kelet-Kína már hozza a japán színvonalat.

magyar-magyar szótár 2009.12.02. 02:16:15

@bs395: Felmondanék annál a cégnél, amelyik:
-Renault Clio-t
vagy bármely Peugeot-t rak alám.
Főleg a Peugeot-val (PSA-kkal) az a baj, hogy a seggem alatt ingóbingó jaaajdekényelmes ülséből 30 km után négykézláb mászok ki, annyira megfájdul a hátam meg a derekam.

Ha cégtulajdonos lennék, és nem számítana az üzemanyagfogyasztás, csakis a Cuzzúki! Méghozzá egy flottára való használt régicuzzúkit szednék össze családihasználatból, úgy 60-100e km-eseket. Persze én magam basszusgitároznék csak beleülni is ilyenbe...

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.12.02. 08:47:25

Szerintem az igazi anarchista biciklivel jár, keze ügyében a vastag biciklilánccal, ha esetleg valami tuskó autós kekeckedni akarna...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.12.02. 14:44:03

@efes:
az igazi anarchista még csak véletlenül sem lesz olyan trendi, hogy biciklivel járjon, viszont megáll a zebra előtt, ezzel is bomlasztva a társadalmi berendezkedést.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.12.02. 19:18:45

@bs395: Hát én lennék az első, aki nagyon trendi lenne, ha tényleg trend lenne a biciklis közlekedés, de sajnos nem az. Viszont a kresz betartása manapság tényleg igazi anarchista-cselekedet, sok közlekedőnek (autósnak, gyalogosnak, biciklisnek egyaránt) olykor megoldhatatlan feladatot jelent, ha egy szabálykövető van előtte.

Amúgy a bicikli anarchista közlekedési eszköz, mert már akkor biciklivel járt, amikor még a hajtáspajtás is csak visszatartott slukk volt.

bunko_jobbos 2009.12.02. 22:41:24

Én mekkora barom voltam! Kurvára egy ilyen szappantartós Scorpiot akartam. Mindenki mondta, hogy szappantartó, csak én mondtam, hogy ez a kurvajólkinéző kocsi.

Most megláttam ott, a lap tetején: jé, ez mekkora szappantartó!

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.12.03. 00:53:15

@efes:
amikor vidéki kisvárosomba is elhozzák a critical mass-t, akkor igenis trendi :-)

I_Isti 2009.12.03. 21:06:00

Most akkor milyen autót vegyek? :-)

magyar-magyar szótár 2009.12.04. 02:20:04

@bunko_jobbos: Mint audibuzi, tiltakozom a föl-szappantartózáson! Szappan= Audi 80 87-94 überállessz!

magyar-magyar szótár 2009.12.04. 02:43:16

@I_Isti:
1. Mire használom, merre járok vele, hányan ülnek benne majd, mekkora cuccot viszek.

Vannak jó autók, amiknek a tulajdonosát már nem érdekelheti az autó fogyasztása, viszont az alkatrészárak sem, tehát a Mercedes meg a BMW és néhány Audi csúcsmodell kilőve. (Az A6-os szervízóradíja 6700, az A 4-esé 5800)

A Saab talán majd most Saab lesz, eddig Opel volt. Főleg a motorja, amit változtattaK. a bordásszíjat láncra cserélték, viszont a lánccserét 150000 -nél írják elő, amihez viszont, mint egy olasz autónál, ki kell venni a motort.

Kispolgárnak marad a szentháromság:
V.A.G. család (VW, SEAT, Skoda, Audi)

Ford

Opel

Fajlagosan az Opelek és Fordok, kivéve a Ford régebbi 1,8-as (de bátran ajánlom a 100ezer ft-os autókategóriában az 1,6D-t) töbet fogyasztanak.

1,4 es Ford (pl Focus, Escort) zabál 7,5 litert. Opel kb 7 liter, VW Golf 6,5.

1,4 16 V Cordoba 120-szal, négy személlyel 13000 km százkézben után: 4,5

Audi A6 1,8T jó sofőrrel (tehát nem úrvezetővel) 5,5 l/100 , ebben autópálya 140-nel.

Gyereket óvodába hordani, asszonynak bevásárlásra körbetörni lezúzni: Kis utánajárással valamelyik 1043 kcm-es Ibiza vagy Polo, városi maximum 5,5 liter, egyébként 4,5.

Ford Ka: Azon kevés autók egyike, amiben 2m10cm magas férfi vagy 150 cm tündibabba is jól beállíthatja az ülést, és a láncos-állítósszeleps motorban utánállították a szelephézagot, akkor nagyon jó vásár az 500ezer Ft-os autó kategben, ha hátul csak gyerekek ülnek majd.

Dízelek:
A Ford régi 1,8-as dízelt emelném ki, mindenki be van halva (joggal) a VW szuperdízelektől, közben meg egy ütnivágnivaló 10 éves Escort 1,8D pláne Fiesta, 5,5.. 4,5 (ez a Fiesta) l/100. Több pléldányt ismerek, amikkel még 400-500 ezer km-nél semmi gond nem volt, kis törődés RENDSZERES OLAJCSERE 10ezer km-ként.

16 szelepesek: Az Opel és a Ford 16szelepesei sokat foyasztanak, ahhoz képest nem mennek és városi használatra értelmetlen, városban anyira elkokszolódnak, hogy a fogyasztás felmegy 12-14 literre... Ezeket is futtatni kell, mint alakótelepi kutyáka és az zóccsókiscuzzúkikat: meghajtani hetente autópályán negydikben 120-szal vagy ötödikben ami belefér...

Minélkevesebb elektronika annál jobb.
Barkácsolt, elektronokailag bármiben átalakított (beleértev nemgyári rádió barmolása...) autó nein, danke.

Bátor embereknek javallom az újabb Kia (=) Hyundai modelleket, 2003-as autó 200-300ezer km-rel 700ezer, nempénzérte. Alkatrészek ugyan valamivel drágábbak, mint a szentháromságba tartozóké.

Vidéki parasztoknak: (akiknek van hely az udvarán:) Volkswagek Golf II, szigorúan az 1,8-as benzines motorral, 150ezerért opawagen-hez jutni, aztán még egy másik autó "osztrák papíros" tartaléknak a fészerbe és kész. Komplet kuplung készlet 30000, fékbetétek 4500, új féktárcsa 12000, alkatrész minden utcasarkon, olajszűrő minden treszkó-fosonyban, még légszűrő is. Randa műszerfal, repedeznek a műanyagok benne, akinek nem tetszik, szereljen bele IIIas golf műszerfalat. Ja, és a szélvédő 10000 Ft és nem kell ragasztani. Új első lámpa 5000, hátsó 4000, de minek, amikor ott van a tartalékautón. Küszöb 2200 Ft, sárvédő javítóív 2000 Ft. Ha nem metál az autó, kikeverteted sprében a festéket és lefested magadnak, aztán pár hét múlva összepolírozod. Ez az autó jó gyertyákkal, tiszta szűrőkkel 90-nél 5,8-at, innen fölfelé 6,2-- 6,5 télen, nagyhidegben városikörülmények közöt 7,2.

És ami fontos: Ha 2-3 hónapos utánajárással kifogtál egy jó kis dízel Fiestát (plüss belső!) az 1989-96-os szériából 150-ért vagy azt a benzines II-es Golfot: nem eteted a [marketing]disznókat és kihasználod az autóba belepocsékolt energiát a köbükunokáid jussából.
Az is szempont legyen autóvásárlásnál, mi lesz veled, ha árokba hajtasz:
példák
Suzuki Swift 1986-2003: intenzív osztály, proszektúra, vagdalthús

II-es Golf: ruha leporol, autó donorautóból javít, szevasz.

A dízel Fiestához nehezebb donort találni.
süti beállítások módosítása