A skandináv bezzegállamokra nem csak a jogbiztonság a hűdejellemző,hanem az állampolgárokjogfegyelme is,aminekkövetkeztében a bezzegskandináv bezzegállam szinte gyermeien naív tud lenni.

A mai hajnalig ezügyben a kedvencem az a norvég szabály volt, ami szerint 30éves vagy idősebb autó lényegében felszabadulalegtöbb adóteher alól.A norvég jogalkotóa norvégokbóltudkiindulni,akik szerint egy 10éves autó is márnagyon öreg ésa recycklingben a helye,a 20éves,az biztos annyira korszerűtlen, hogy fegyelmezett állampolgár befizeti a forgalombólkivonását.Ennekkövetkeztében a Norvégiábansegélyen élők többsége30évesnélidősebb autóttart,mertaz szinte ingyenben van az üzemanyag költségen kívül.

 

Most azonban sokkal faszábbat találtan a norvég 30éven felüli autókkal való ügyeskedésnél,ez pedig a svéd gyerekautó. Akiskapu a svédparasztokmiatt nyílik,a15 éves kamaszgyerekneklegyen szabad a traktortközúton vezetnie.

Az A-traktor  Svédországban egy autóféle ,  nyilvántartása szerint traktor , miután a a 3+n sebességi fokozatokat kiiktatták   és a maximális sebessége 30km/h-ra korlátozott.

http://www.worldkustom.com/wp-content/uploads/2014/04/K17.jpg

1963-ban a Svéd Közlekedésbiztonsági Ügynökség bevezette az EPA traktor alternatívájaként az A-traktoros személygépkocsi vagy teherautó újjáépítésének és nyilvántartásának lehetőségét . Amikor az 1970-es évek közepén a Svéd Közlekedésbiztonsági Ügynökségnek meg kellett szüntetnie az EPA traktor új regisztrációjának lehetőségét,  a már gördülőknek három évig még forgalomban maradhatnak, de aztán a társadalmi felzúdulás hatására a hatóságokújragondoltáka szabályozást. Az EPA traktorok új nyilvántartásba vételét 1975. március 31-én betiltották, ehelyett az A-traktorokét vezették be , valaminbt fennmaradó EPA traktorokat évente műszakira kötelezték. Az "A" rövidítés az A traktorosztályt jelenti (közúti traktor (ma I. osztály)), (B osztály mezőgazdasági traktor (ma II. Osztály)), amelyet most 15 éves kortól lehet vezetni ( segédmotorkerékpár vezetői engedéllyel ).

a-trakepa.jpg

Az EPA és az A traktor közötti fő különbség az, hogy az A traktort 30 km / h +/- 10% maximális sebességre kell megtervezni, míg az EPA traktort egy bizonyos sebességváltóval (10: 1) kell megtervezni . Az autót úgy kell átépíteni, hogy nyilvánvaló legyen, hogy már nem személy- vagy teherszállításra szánják . Egy vagy két utas ülhet a vezető mellett. Az autó szokásos fülkéjét vagy karosszériáját meg kell őrizni, de szükség esetén  kell rövidíteni , hogy az első ülések mögötti nemaradjon helyl utasok vagy áruk számára. Ez a járműtípus ma is közismert nevén EPA traktor. a-traktore.jpg

Az A-traktor hátulján elhelyezett elakadásjelnő háromszöget  1978 augusztusában vezették be önkéntes alapon, de 1982. január 1-jétől az A-traktor követelményévé vált. a-traktorepa3.jpg

Az utóbbi években az A traktor elvesztette népszerűségét. Úgy gondolják, hogy ennek oka a magasabb üzemanyagköltség, a megnövekedett környezettudatosság és a moped autó ,mint "konkurencia".

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr6016336476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása