Alfőmérnök,kedves olvasóm ajánlata:

19 komment

Címkék: Bank utca

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr4716212424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alfőmérnök 2020.09.24. 07:41:44

Dep'Art koncert után lehetett.

Serény Vélemény 2020.09.24. 09:49:08

Ez is csak egy stempli, amivel fejbe lehet valakit vágni, aztán rajta marad.
A lényeg, hogy a világ nem ábrázolható 1 biten, de mindenáron megpróbálják, mert másképp az emberek túl okosak lennének, hogy uralkodni tudjanak rajtuk.

Az usa pl liberális? Ott, ha valahol ki akarsz venni egy lakást egy környéken, olyan iratokat is be kell mutatnod, hogy a jövedelmed eléri az azon a környéken _elvárt_ jövedelemszintet. Sőt, szerintem sávot. Ha alatta vagy akkor azért nem adják ki a lakást, ha felette akkor meg azért.

Ez liberális?

Frick László Intézet 2020.09.25. 06:16:02

@Serény Vélemény: Ez illiberális. Ezen szórakozunk.Orbán bedobta nálunk nezt az illiberálistés az illiberálisok ráugrottak és most basszák Orbán karakterét az illiberalizmussal,amirőlkülönben Orbánnakmagának ugyan fingja sincsen,szerinte csak jólhangzik.
Szerinteem azonban ma a legfőbb ideológia és a rendpárti feljelentőtársadalom,az agyonszabályozizmus lényege.

Gyerekkoromban találkoztam emberekkel,akikkiröhögték a cigányokat,amiért a rablástlopás-ként definiálták.Persze ezeka röhögőemberek islopta,ők viszont azt szerzés-ként eufemizálták.

Most pedig 3400 km hosszú tüntetések alakulnak ki, amiatt, hogy rendőröket,akik nem gyilkoltak, hanem visszalőttekés már ahhoz is magasfokú jóindulat kéne, hogy a gondatlanságbólelkövetett emberölésmegálljon, nem gyilkosságértitélték el őket.Ott tartunk hogy van ez a kétségtelenülhülye Trump éskosolehet valaki annyitól,hogy Trumpot hibáztatja,amiérta gondatlan emberölést nem gyilkosság címén tárgyalják.

Alfőmérnök 2020.09.25. 14:14:35

Hova tűnt a liberális vs. illiberális poszt? Mindegy, itt van helyette ez:
www.facebook.com/szomjasoazis/posts/3409805262414293 :D

Frick László Intézet 2020.09.25. 14:22:01

@Alfőmérnök: Nagyon köszönöm, szegény Szomjas Oázis,sajnálom nagyon, hogy ennyire butuska szegény."Szereti" a szabadságot.
Tehát nem szabad.

Alfőmérnök 2020.09.25. 14:43:04

@Frick László Intézet: Szerintem ez nem csak butaság, hanem műveletlenség is. Valszleg még a liberalizmus alapműveit sem ismeri (konzervatív, vagy ellenforradalmi szerzőket pláne nem, de legalább a saját elvtársait ismerhetné).
Amúgy ez F.Zsuzsa? Volt vele egy csörtém valamikor régen a blog.hu-n.

Alfőmérnök 2020.09.26. 01:58:20

Itt a beszélgetés folytatása amúgy (valamiért ezt nem tudta feldolgozni a yt).
www.youtube.com/watch?v=7WiRFI01f3w

Frick László Intézet 2020.09.26. 06:19:25

@Alfőmérnök: Nem hiszem, hogy A Tanárnő lenne... Számora a szaga a Babarczy Eszterére emlékeztető,jól tanulójókislány volt mindig, stréber,adott a politikai megfeleőségére mindig.. de nem Babarczy,mertőazért titokban sokat okosodott,elvégre már néni korban van...Menopauza után...

A Tanárnő nagyon rokkos... gyurcsány alatt kerültindexre az Ellenzéknél,mert nem tetszett neki, hogy Feri a Nagy Dolgozatát PR-reklám célokra pocsékolta el.
Tudod,milyen ez az Ellenzék:Egy rossz szót szól valaki:Örökre vége,nincsen javítási lehetőség.

Frick László Intézet 2020.09.26. 06:27:22

@Alfőmérnök: Ja, hogy a F.az Forgács, nem az a nő nem..hogymondjam,az ingerküszöbömmel lehet a baj...

Visszatérve a lényegre,tudod,hogy én beteges EP buzi vagyok.És hogy a tartalmi buzivalmi a baj a formaimeg divatbuzikhoz képest.

Nekem ha egyet kell választanom,amivel bajom van,az az, hogy EP hirhedetten jó olvasó,viszont az Őszödi Beszéd -det TÜNTETŐEN nemolvasván védi.ennyire zseniális kétolvasóember,mint Nádas, bebizoníítják magukról, hogy elsem olvasták az Őszdi Besszédet,majd pedig közösen megvédelmeziklényegében egyformanemigazat állítva errőlaz egyébként zseniális beszédről.

Olyan emberekről van szó,akik digitálisat fejen állva és visszafelé olvasva is megértettek.

Alfőmérnök 2020.09.26. 11:27:47

@Frick László Intézet: Szerintem érződik az írásaidon az EP-hatás
, de ez csak megérzés, nem tudnám kifejteni bővebben.

Leírtam már itt is asszem, hogy EP engem leginkább untat, intellektuálisan nem köt le (max. 20 oldalig), hozzátenném, hogy nem vagyok irodalom-fan. Olvasok irodalmat, és próbálom a kortárs irányzatokat is követni, de mindig lemaradásban vagyok (mert ráadásul nem vagyok gyorsolvasó).
Szerintem EP életművének nagy része intellektuális blöff, de azt el kell ismerni, hogy mesterien bánik a magyar nyelvvel és a matematikus agyával érdekes konstrukciókat tud létrehozni.
A posztmodern szerintem múló divat (volt), és ez a megérzésem a most nagyon menő "poszthumanizmussal" kapcsolatban is.
Elég sok szellemileg nem éppen restnek mondható ember gondolja egyébként, hogy EP túl van értékelve.
A Forgács Zsuzsának szerintem igaza van abban, hogy a "vendégszöveg"ezéssel néha átlép egy határt, ami felvet etikai kérdéseket.

heki 2020.09.26. 11:43:06

@Alfőmérnök: Dudi bevallotta már, szerintem, többször, hogy nem tud EP-hatás nélkül írni.
Én, anno, mint ifjúkori sznob, nagyon rajongtam a Termelési kisssregényért, aztán egy két mű még tetszett, de pl. a nagyja élvezhetetlen volt számomra, a Függő, vagy a Bevezetés a szépirodalomba, na jó, a Kis Magyar Pornográfia tetszett, főleg, mert Vallai Péter csinált belőle egy jó előadóestet, a Harmonia is megfogott, meg a Hasnyálmirigynapló.
Valószínű Esterházyt a saját előadásában lehet élvezni igazán, azzal a frivol, jól beszélő, fölényesen könnyed hangján, azon ritka írók közé tartozik, akik tudnak előadni. (direkt nem múlt idő.)

Ám elsőszülött fiam (28 éves) nincs oda érte, annyira se, mint én, azt a kritikát fogalmazta meg, hogy bizonyos nyelvi készség (és tudás, szókincs, stb.) mellett elég könnyű ilyen stíl-ben írni.
Sokkal nehezebb valós és pontos mondatokat írni, mint beszélni a beszédről, írni a szövegről, a szövegalkotásról, stb.

Szóval eléggé egyetértek veled.

De azért azt nem lehet letagadni, hogy vonzó az intellektusa, én is szeretnék ilyen könnyed lenni, főleg, ha rákos leszek.

Alfőmérnök 2020.09.26. 12:41:15

@heki: Szerintem is a Termelési regény az egyik legjobb, meg a Fuharosok, ami rövid és tömör, és benne van, ami szerintem jó EP-ben. A Harmoniát én - bevallom - nem tudtam végigolvasni (pedig átrágtam már magam bonyibb dolgokon is). A Javított kiadást viszont igen, bár majdnem a falhoz b@sztam, mert szerintem aljasság.

heki 2020.09.26. 14:24:56

@Alfőmérnök: a javított kiadásról erről beszélgettünk itt már, dudi is, hasonló véleménnyel.

Alfőmérnök 2020.09.26. 21:56:04

@heki: Szerintem helyénvaló a fiad meglátása.

"Sokkal nehezebb valós és pontos mondatokat írni, mint beszélni a beszédről, írni a szövegről, a szövegalkotásról, stb."

Ebből a szempontból azért érdekes, hogy Balassa-féle irodalomtörténet Ottlikból eredezteti EP-t. Nem hülyeség (bár, mint Kukorelly szerintem helyesen rámutatott, kihagyja a magyar neovantgarde-ot, pl. Erdélyt, és szerintem Hamvast is, kinek a hatását maga EP is elismeri).

Ebből a szempontból szerintem EP teljes ellentéte Ottliknak. O-nál semmi fecsegés, mellébeszélés nincs, csak tűpontos mondatok (persze ugrál az időben és az elbeszélés nehézségeiről is ír, de szerintem nem ezek a fő erényei a ottliki prózának, és inkább mellékszálak).
És például én ezért tartom jobb írónak Krasznahorkait, vagy Bodor Ádámot (és Borbély Nincstelenekjét is szeretem, bár szerintem sok hibája van, lett volna még hova fejlődnie).

Frick László Intézet 2020.09.27. 06:03:35

@Alfőmérnök:
"Én is nekiállhattam volna apám anekdota kincsét megírni!"
/Esterházy György/

Van az a gonosz kis Estreházy-anekdota a XIX.százaed egyik kicsi grófjáról,aki egynagyhatalmasüreskönyvbe összeollózott az Esterházy Könyvtrákönyveinekmetszeteibőlmajd fölírta a címlapra:Műveim.

A stílus,amit EP-hez kötnek..egyfajta fanyarműveltfóúri-értelmiségiközbeszéd... aztán az idült alkoholisták [aki esspeziello Dr Esterházy Mátyás vala...] sajátos szókifordítósa,idézek egy jellegzetes "esterházy"-zástaz idültalkoholista Krúdi Gyulától,az Aranykéz utcai szép napok ból:
"Aranjuezi szép napok"

De ekkor mégmindig ott tartunk,mintha Szabó Gábor gitrájáról beszélnénk:Miért ragaszkodott a felpickup-özött akusztikus gitárhoz ahelyett, hogy elfogadott volna ajándékba néhány Gibson X400-ast
guitarsnjazz.com/wp-content/uploads/2018/07/IMG_1050-1200x1200.jpg

Esterházy -itt Péterregondolunk,a- az önmagában nem annyi, hogy mi ivódott bele a zseniális apjától, beszédmodor és stílus,mit tanult Rónay Györgytől és Weöres Sándortól és mit egyáltalán,a semmit,a mitsem tanult Ottliktól,jóformán inverze Ottliknak (amit akart Ottlik,annak)

Esterházy esete egy kicsit a Beatles esete is, ami esetet a kortársak nem értettek,idézem egyiküket:
"Nem értettük,mi van a Beatles-szel,egy kis rock'a'billy , Buddy Holly és a néger női triók vokálstílusa"

Érteni kell Esterházyhoz Aczél Györgyöt,Kádárkultúrpolitikáját, azt a kép+mutatást,amiszerint "Tessék, bvan nekünk egy grófunk,aki nemhogy publikálhat, depispeklilaborítóban"

KISZ tagnakkellett lenni-dea kis Estreházynak nemkellettKISZ tagnak lennie,sőt.

Egy csomó jelentős ellenzéki ésellenállómegúszta a sorkatonaságot és 28 éves koráoig fizette a honvédfelmi hozzájárulást... mert keresztapu elintézte neki,hogy ne kelljen bevonulni,EP viszont Hódmezővásárhelyen volt sorkatona.

Fogj egy késtésmint tortáta tortalapról, válaszd el ,mint parasztot a Föld-től,az írót az élettől,így éltEsterházy Péter,elvágva az élettől.Esterházynakélettel,hús-vér élőemberekkelúgy voltkapcsolata,ahogy a vasúttal robogó utas kinéz a tájra,a hirhedett Déry Tibor - Karinthy Ferenc anekdotában: Sokat látott Esterházy Pter a magyar életből:egy üvegen keresztül és nagyátlókban.

Arra ,amit mi emberiéletet élő emberek észre se vettünk - arra azáltalunk aligvárt tárcájában elementárisan revelált.

Eszterházy feltünő jelenség volt,kilométerekkrőla barokk sörény,viszonylag, az átlag magyarhoz képest magas is volt és egy időben a Lennon-szemüveg, szóvaléátszott is jelentős művésznek,ami tudjukjól, hogypl a jellegzetes budapesti taxisofőrbőlmilyen reakciót tudkiváltani,aki minimumfővilágosítójánakhiszi egy menő színháznak.

Esterházymegírta esetét a Faterrelés tkpegy igazi Esterházy buzi ugyanígy járt Esterházy Péterrel, ha a nagy buzulásábanaMINDENT is annyira meg akarta tudni ésvégüleljutottodáig, hogy ez a szívember és jóságosúrmennyire hiú (és titokban,de sértődékeny,ám akkor ÖRÖKre) tudott lenni.

Tkp a rajongással is vigyázni kellett. Ami bevált 1001 sztárnál,azzalnála elvágtad magadat a további,egyébként rajongó életedre végig,rendesen.

Azonban intelek téged is:Minden ember élete annyit ér,amennyit az utolsó pillanatai.

Egyszer egy ambuláns folyosón ültem és egy nagydarab..hogy fogalmazzakfinoman,egy jelentősméretű szőke nő,kb Gitta Asszonyra emlékeztetőállt az arcom előtt,a jelentős fara,ő is átvilágításra érkezett éskiderült, hogyott volt nővér,ahol EO feküdt az Utolsó idők egyik szakaszában és néhány félmondatban a tkpa Magyar Egészségügy-et politikafüggetlenülannyira jellemzőés ezért az orvostársadalmunk egy részét emigrációra is késztető jelenségről sóhajtott.

Arra már többször rámutattam,a Jóistenke mennyire rakoncátlan egy huncut rosszcsont és kinézetre kb 9 éves kölök,kész kis Mézga Aladár.

Álla rajongó Esterházyért oda,mintamy Chemical Romance együzzesklipjelegeslegvégén a semmiben és nélküle a megszopatott kisfaszi

De nekünk jobb,mertmegvannak EP-rőlaz utolsófényképek azzal a derűvel,amosollyal,ami felfoghatatlan,mindenki odavan,mint egy Vásárhelyimarinéni ura
csak ő derűs

És lehetsz te bármilyen [rossz]indulattal:Ezzela derűvelsemmiresefogsz menni,arról lepattansz.

Frick László Intézet 2020.09.27. 06:39:32

@heki: Időközben azt mondom,amit hemingway és Dovlatov-bár persze én arra képtelen vagyok,delegalább azzal az elszánással kapomelő a noteszem

"Mindent elhagyni a szövegből,ami nem a történetet viszi előre"

Fiatalkoromban az-és-az voltameggyőződésem,mamársemmiben nemértek egyet Nádas Péterrel,semmi amegfogalmazás,a jólelvégezett mondat meg ilyesmi.

Maga a történet adja ki a dramaturgiát,akét-két mutató-és hüvelykujjam,amit kimetszekés azaztán kikezdhetetlen:Nemtud úgy elmúlni,mint a Termelési regény. Vagy a Love me do.

Frick László Intézet 2020.09.27. 06:43:34

@Alfőmérnök: @heki: A Fuharosok szerintem is a legjobb és egyben academiai székfoglaló szinten alkalmas a vendégszöveg sorrsára jellegeztesen & Esterházynál c. előadáshoz.

A Harmonia felbaszta az agyam,ennyi időt és energiát, ennyi jellegzetes magyar főúri elhazudozását a történelmünknek ésmég nekik feljebállva (a kuruc-labanc anekdot) ennyi indokolatlan nagyképűséget, de a Jóistenke is EP buzi és őmegoldotta. Amegoldás után már nem tartom etikusnaka HC baszogatását.
süti beállítások módosítása