kisérleti autó -autószerelői szlengben az a picsaautó,ami már vadonatújan is fostalicska.

Nem egyszerűen arról van szó, ami a picsaautóknál alap,miszerint a tesztidőszak végét az innovatív elsővásárlókra hárítja a gyártó. Itt az egész kisérletezgetés és tervezgetés költségei a reklámokat egységsugarú benyalóként elhívő hülyepicsának lenézett vásárlókra van hagyva. nem csak az elsőpárezer,néhány tízezer vagy csak az elsőszázezer példány környezetszennyező roncs már szalonautókorában, hanem a széria utolsó legördülő példányáig, azaz a kisérlet becsődöléséig csak ég és ég és ég el a pénz a fostalicskában.

Volkswagen Polo 6N...még nem annyira szörnyű, igazából addig,amíg egy Skoda MB1000-es vagy egy Renault 4-es, azaz kb 100000 km-ig egész jó kis autónak mutatkozik.A VW Polo 6Npiacra dobásakora nagyobb testvérnél,a Golfnálmég tart a "lego" korszak,hiszen a GolfII és a Golf III között a valóságos belsőtitkos különbségek nemannyira nagyok. Figyelmeztetőkülönbségekmár vannak,hiszen a GolfIII-ban alátszólag hasonló 1.4-es motor hengerfeje a GolfII 1.3NZmotor hengerfejéhez képest szikkasztottl ibaszar. Természetesen ez a gyöngébb minőségú "új motor"került a Polo 6N-ekbe is.

 

A hárombetűs-kódjelű benzinmotorjai érzékenyek az olajcsere elmaradására, a hengerfej tönkremegy már 2-3 olajcsre elmaradásával,méghozzá javíthatatlanul   (1,4-1,6)   Senki nem vállalja a hengerfej felújítását.A 2000-es évek elején még donor autóból való hengerfej cseréjéveloldották meg a problémát a szerelők,mára már nem maradt felhasználható donorautó sem. Még van az 1.9 SDi dízelmotor, 64 LE-s és a könnyűkis autó extra szűkmotorterébe előredőlő változatban szorították be, a levegőszűrője egy trópusi jellegű záporban beázik és megöli a motort. Semmi más VW 1.9 (hátradőlő) SDi-vel nem kompatibilis és nem a tágabb motorterű,laikus szemmelhasonlóSEAT Ibiza VW Polo Classc SDi-kel

Ráadásul az alváz gyárilag, komoly mérnöki csapatmunkával elrohadósra tervezett.

1999.szeptemberi váltással a fost megtúrbózta a VW a mindössze két éves gyártási ciklusra tervezett Polo 6N2-vel. Sok-sokminden nem kompatibilis benne a sima 6N-es Poloval és a rövid gyártási időszakmiatt vagy nincsen hozzáutángyártott alkatrész vagy nagyon drága. Az 1.4 16V 75LE-s motor pedig katasztrófa. Az SDi-k esetében létezik sorozat, amiben sikerült a levegőszűrőt vízmentes helyre beszorítani.gyati_alvazvedelemmiatti_rozsda.jpg

A VW Polo 6N/ N2 Mercedes-Benz típusú, gyárilag betervezett elrohasztási pontja pl a vízkifolyó, amit a gyárban a szalagon alvézvédővel bekentek, hogy a víz ne tudjon kifolyni a lábtálcákról (taposókról) hanem észrevétlenül szarrá rothasszon mindent. Dettó a fő tartóelemek és a küszöbök is a gyári alváz-és üregvédelem szándékosan aljas, Beépített Hibá-jának az áldozatai.

vizkifolyomiatti.JPG

A gyári alvázvédelmet elkezdjük spathlival lefejteni, alatta laza rozsdát találunk,főleg a "műszaki vizsga" szempontjából kritikus részeken. Picsaország picsavizsga bázisain természetesen már látványszintű, tartalmilag érdektelen leheletnyi pirosas rozsda miatt sem kapja meg a "TÜV"-öt.

 feluletirozsdatuvonmegbukik.jpg

Ezt a V.A.G. nála későbbi Polo/Fabia változatoknál úgy oldották meg, hogy a rohadásokat az autó alénéző sunyi laikus elől eltakarták egy műanyaglemezzel, még a Großvater semképeserős vízsugárral a hyperkorróziv zeolitot lemosni az alvázról, így méghamarab széteszti .Másik kedvenc kisérleti darabunk az autónak sem nevezhető fostalicska,ami most árasztja el a magyar utrakat és roncstelepeket:

A Mercedes-nek látszó A-osztály.

Mercedes osztály nem kezdődik A és B betűvel!

Mercedes-buzik alaptörvénye.

Mint egy XX.századi francia autó:semmi nem normális vagy megszokott ebben a műszaki gennyzacskóban, a legegyszerűbb munkákért is le kéne csavarozni a karosszériát az alvázról,majdleemelni, ezért a legjellemzőbb az, hogy a munkákat nem végzik el, csak számlázzák. Nem is lehet akármilyen műhelyben leemelni a szervizeléshez a karosszériát az alvázról.Míg a Vokswagen Polo-nak látszó 6N/6N2-esről azt tudom mondani, hogy talán minden 200-300-ik még élőpéldányért talán érdemnes 100-150ezer Ft-ot adni a hátralévő egy-két műszaki-vizsgáztathatósági ciklusára, szerintem egy A-osztályú "Mercedes" annyit nem ér,amennyit a képe az oksoeszközön elektromos energia formájában bezabál. Képet sem teszek fel erről a szemétségről.

Toyota Prius  a festettzöld átverés- Nem sikerült még olyan Prius tulajdonossal találkoznom,aki ne tudván-tudva azzal vásárolta volna meg ezt a fost, hogy kész átverés. Környezettudatos nyilatkozatokat sikerült beszereznem ezektől  az emberektől, arra hivatkoztak, hogy bár 2-3 millió Ft-ot hiába égetnek el és valójában még a faszuk is zöldebb ennél a fostalicskánál, de hát környezettudatos ember fiztesse meg az adóját a fejlesztésnek:Majd a hálás Toyota az ikszedik szériára tényleg hibrid és valóban , legalább halovány zöld Priust tud fejlesztenbi az "adóik"-ból. Prius ügybven teljesen nyitott vagyok, ha valaki meg tud győzni arról, hogy egy Toyota Prius zöldebb autó egy 1966-os VW Käfer 1200-asnál, akkor külön bejegyzést is fogok irni a Toyota Prius A Zöld Autó címmel. Az én számításom szerint egy Prius ökölógia lábnyoma hatszor akkora,mint egy VW Käferé,de ha valaki meggyőz, hogy csuopán csak 3-szor akkora ez a károkozás, akkor egy hazug bejegyzést fogok írnbi arról, hogyaszonygyaja Prius szinte zöld autó

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr115317932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása