2018.09.01. 08:07
Jobbratarts -slight return
Öszefoglaló a long blues version elé.
dedicated to:
A magyar hülyeautós önfelkent nagy tanítójának, Marczin Jánosnak szeretettel
A Szubjektív Ideálizmus alapja az, hogy alaptalan. Gondol 1-et valaki és belekezd. Akár meg is állhat, hiszen hány évtizedik állhatnak tanyák alap nélkül, valahogy elegyengetett talajra vert agyagos földfalakból.
A long blues version egy hosszú kioktatással fog kezdődni Marczin János küldetéstudatos nagy tanító billentyűzetéről (vagy tapiképercsire való "billentyűzet" alkalmazásból).
Akkor beszéljünk a magyar közelekdés szabályainak alapjairól.
1. Magyarországon a közlekedésben jobbratarts van. tehát pl balkormányos autóink. Ritka indokolt és mégritkább "ügyes"-en megindokolt, de pedig indokolhatatlan esetekkel.
A Szent Jobbratarts nem annyi a Jobbratarts egei alatt, hogy jobbfelé kell általában (kivéve buszsáv, lekanyarodósáv egyéb tiltás) sorolnom.
2. fő szabály: Az Oplitmális Leküzdés Elve. A közúton bármibe is fogok, azt optimális idő alatt, a lehetőségek és körülmények figyelembe vételével mielőbb és a kellő-lehetséges idő alatt el kell végeznem.
Tehát ha az autópályán 107 km/h-s sebességgel utolérek a JOBBRATARTS betartása miatt tehát egy külső(bb) sávban egy előttem pl 103 km/h-s sebességgel haladót. És úgy döntök, az ő sebessége nem elég nekem. Tehát szabályosan a belső sávban megelőzöm. Akkor nem kötelező ugyan, de az Optimális Leküzdés Elve szerint ezt az előzést lehetőleg igyekezve kell elvégeznem.
3. Tedd azt másokkal, amit tőlük magadnak elvársz.
Annak a jellegzetesen és tipikusan magyar közlekedőnek, aki a külső sávban 87 km/h-val haladó, kamionokból és más járművekből álló oszlopnak az előzésébe nem gyorsítva 90 km/h-val nekikezd, miközben nem használja a visszapillantót, tehát nem látja, hogy mögötte még viszonylag messze valaki gyorsabban (130 km/h-s korlátozás alatt 110-zel) közeledik. Tehát ő úgy dönt, attól még nem gyorsít és 90km/h-t tartva, szerinte nem szabálytalanul belefog az előzésbe
...báregyebként, ha 12 km-rel feljebb egy a reggel 6- este6-os előzési tilalomra fittyet hányó kamionos kivág elé 88 km/h-s sbességgel, hogy megelőzzön egy 70 km/h-val haladó teherautót.. akkor felbaszódik az agya, hogy képzeli ezt a kamion
...viszont, amikor a 110-zel közeledő autós ráfut, nem tartva követési távolságot és villog
akkor a mi marczin alakú emberünk büszke és egyben elítéli a szerinte agresszív villogót.. "Miért kéne nekem a 90-ről belassítanom a 88 km/h-s oszlopba azért, hogy ez a beképzelt fasz elmenjen 160-nal (110-zel) ?"
És még mindig ugyanez az ember kétsávos úton utolér egy oszlopot, ami egy 77km/h-val vánszorgó teherautó mögött törlődik föl. Emberünk persze ideges, mert 90 km/h-val szeretne haladni. Ezért elkezd balra-balra tartani, megnézni, mi van, mért haladnak ilyen lassan, miért tartják őt fel. Nem csak balra tart, de mert nem ismeri az utat, ezért egynesen és balra a távolba néz, lát-e közeledőket.
Mögé érkezik egy szabálytalanul, 110-zel közlekedő autós, aki ismeri az utat, tudja, hová kell nézni és most pedig azt szeretné tudni, az oszlop takarásában szabad-e az út.
Ebben az oszlopban már 3-4 kényszerautós is halad, akik képtelenek eldönteni, hogy előzzenek-e vagy nem. További 3-4 kényszerautós pedig úgy dönt az autója és személyes képességei meg az ideje miatt, mindjárt otthon lesz, nem ugrál tán 2-3 perc előnyért, hogy marad.
Mind, különféle okokból, megszegnek szabályokat. A marczin alakúak közül most egy sem érzékeny a követési távolságra, oly szorosan áll össze az oszlop, két autó közé, az első követő és a cammogó teherautó közé nem férne be, csak "erőszakosan" egy másik.
A 110-zel közlekedő egészen kihúz balra, meglátja a rést, kihúz jobbra ellenőrizni a jobbra ívelő utat, szabad a pálya és végigelőzi a sort, a teherautót is és felgyorsít az autója utazósebességére, 140-re.
Az oszlopban menő emberek autói is vánszorognak. k is balra..balra tartanak, az egyikük még annál is ballrább tartott, amikor a 110-es csávó elhúzott mellettük akkor már 120-szal, de a faszi balkerekekkel a szembeni sáv fehér szélvonalán elhúzott. Erre a Menő Csávó óvodás attitüdben úgy dönt, van 280 LE-je, utánalódul a kis gecinek és leelőzi, ahogy óvodások a rollerversenyen ... azzal a dühvel és kitartással...
Még az Optimális Leküzdésről.
Mindenkit hazavárnak. Pl azokat is, akiknek a gépjármű vezetés a munkája. Ezeket az embereket még a KRESZ-en kívül is különszabályok is kötik, meg munkáltatóik is vannak, diszpécserek, akiknek Google-térkép a táj, meg GS koordináták. Történik egy baleset a Bohócautópályán Bp felé és a Bp-től távozó pályaoldalon megáll a forgalom. Van itt egy pihenő, az utolsó a Balkán előtt, ahol még egy teherautósofőr, kamionos, akit valahogy valaki, ha más nem, az anyukája, hazavár. Kiszámolt már mindent, persze ráhagyásokkal, a pihenőjét az Utolsó Kulturált Helyen szerette volna kivenni. De nem tudja, mert az álló és alig-alig lépésben, 10-100 métereket "haladó" forgalomban nem tud haladni: Lejár a vezetési ideje. a KRESZ szabályait megszegve, a KRESZ-nél is súlyosabb birság fenyegetésében tehát kiáll a leállósávra.
Mindez azért, mert a baleset mellé érve a nem balesetes szabad pályán lépésre lassítanak le, vagy meg-meg állnak a lépésben haladó oszlopban a kiváncsiskodók és videózók, a baleset báááámulói.
Pedig "mindenkit hazavárnak".
Szólj hozzá!
Címkék: mélymagyar magyarút lassúhajtás picsaember picsaautó jobbratarts picsaemberfejlesztő mérnök mindenkit hazavárnak mindenkit hazavágnak balratarts katasztrófatúrizmus kényszerautós szubjektív idealizmus
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.