"Kurvák!"

/Yossarian/

Nincs a környezetemben olyan dízelautó, aminek ne folyna az adagolójából a gázolaj. Hacsaknem picsaautó, amibe eleve jól teszi a [szak]ember, ha a feláras gázolajat tankolja nyáron is.

És nem ám a mesetél az oka! -az adagolók már a még fagymentes november napjaiban elkezdtek folyni és beszarni.

A modern korszerű, tehát fiatal picsaautók pl Common Rail rendszerűek vagy PDTDi-k vagy effélék már vagy elektromos adagolókkal rendelkeznek vagy nincs is bennük adagoló, hanem magasnyopmású szivattyú. A fos gázolajtól beszart üzemanyagellátó rendszerekből csak a régi mechanikus adagolósak javíthatóak olcsón. Kicseréli a tömítéseket, beszabályozzák, ez kb 25-45000Ft-os költség. Az elektromos adagolók közül a Lucas-Dephi rendszerű amerikaiakat nem lehet javítani, mert ennél a cégnél még a fejlesztemérnökök a COCOM lista rémdejében élnek.

A legtöbbh elektromos adagolót egyszerűen ki kell baszni a picsába -250-350000 Ft az alapköltség, A porlasztók darabja 45-125000 Ft. Simán elérheti a 650-900000 Ft-ot egy korszerű és modern picsadízel üzemanyagellátó rendszerének a felújítása. Úgy 350000 km futásteljesítménynáél, ami kishaszonjárművek esetében három évet jelent. Ha ideveszem, hogy a részecskeszűrő is kb ekkor tömítődik el, az még 15-350000 Ft-os költség.

Simán, bármikor sorompóba lehet állítani környezetvédelmi vizsgálaton egy 1.000.000 km-t futott "régielvault" mechanikus adagolós 15 éves dízelautót a Korszerű Modern Euro4-es 3 éves és 300000 km-t futott picsaautóval: A "vén szar"-nak jobbak lesznek a környezetvédelmi mért valós mutatói.

De most visszakanyarodok a napi problémára:

Azért folynak a magyar dízelautók adagolói, azért szarnak be az üzemanyagellátó rendszerek, mert még a langyos ősz napjaiban kellett volna feláras prémium dízelt tankolniuk a buta, felvilágosulatlan felhasználóknak. Snki nem figyelmeztette az autsokat, hogy a fagyos idő közeledtével ne tankoljanak parafinos nyárigázolajat.

Ha most, a -10 -15 fokos reggelek idején kezdték a 10%-áos feláras prémium dízelt tankolni, már késő. A franchise benzinkút hálózatokban olcsón kínált és egy monopóliumtól származó nyárigázolajat még mikulás táján is árulták a különbözőnek látszó benzinkutak franchise-bérlői.

A nyárigázolaj parafinja tette tönkre az üzemanyagellátó rendszereket, aki most kezd prémium dízelt tankolni az eső után vette a köpönyeget.

És most a picsamarketing nyilvános, jól látható átbaszása: Az egyik üzemanyagtársaság ezzel a klippel nyiltan és orcátlanul bassza át és húzza be a mitsesejtő picsaautósokat:

Tessék megnézni a minden szíjazat nélküli motort: A főtengely tárcsáját ott alul középen: A reklám azt a hazug látszatot kelti hogy a motor a -10 fokban egy köhintéssel azonnal indult.  Egy szíjtárcsa tárcsa sem forog a motoron, a generátoré sem, márpedig a korszerűmodern autó ilyenkor letilt. Naná: semmi elektromos vezeték nincsen, az önindító sem kaphat áramot.

Ismétlem:  a főtengely meg se mozdul.

Azaz a motor nem indult és nem jár.

Ez a reklám többtízezer €-s költséggel készült, hetek óta fut Európában. És a "szaksajtó" egyik munkása SEM VETTE ÉSZRE A BŐDÜLETES ÁTBASZÁST!

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr312119909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2017.01.12. 10:40:12

ezt biza sokan beszopják, pedig kis utánjárással kéne tájékozódni és akkor menekülnének a díizel fosoktol...dehát keveset fogyaszt és jolhasit a kettődé.
totalcar.hu/magazin/technika/2012/01/12/na_de_hogyan_nyelt_el_650_ezer_forintot_egy_uj_dizel_c_eed/

totalcar.hu/magazin/technika/2014/03/11/felek_a_dizeltol/

Frick László Intézet 2017.01.12. 15:09:37

@Burgermeister: A Szuoerdízelek (és nem csak a V.A.G. termékei) mind átverős picsaautók. Még a Toyota Common Rail motorjai is fos system mind. Az Euro2-től fölfelé mind kész átverés.
Az utolsó használható dízelek a VW (V.A.G.) 1.9 TDi -de már a 110 LE-s változatokban beköszönnek a 2000-es évek átverős picsaautói. Keveset fogyaszt??, az 1.9 PDTDi ugyanannyit eszik gázolajból, mint az 1.8I 20V benzinmotor. A turbós 150 LE és a turbóját ha felújítják, elomegy 650000 km után még 350-400ezret.
AS másik: A magyar azért vesz szuperdízelt, mert "keveset fogyaszt" de nem szervizeli, óccsóér vesz bele lopottgázolajat, gázolajszűrőt nem cserél, levegőszűrőt sem. Nem szervizeli -aztán csudálkozik.

Lényegében a mobile.de használtautó árai reális ítéletet mondanak. Egyrészt a sok sunyinger török szerb meg lenygel autókereskedő a PDTDi-ket is TDi-nek írja a hirdetésekben. Másrészt egy 1.9 90LE-s TDi passat 1998-as többe kerül mint egy 2002-es PDTDi. A Ford (vagyis Mazda) szuperdízelek különösen fos semmirevalók, ezekkel nyit a "10 éves autó" kínálat, 1200 €-ért lehet venni Ford/Mazda fosdízelt. Mondeo-t, Mazda 6-ost lehet vásárolni annyi pénzért, amennyiért a kisebb kategóriás KIA Ceed-et. Talán egyedül a KIA/Hyundai CommonRail-jei állják a próbát jobbak, mint a Toyoták. A toyotások nagyon felvágnak arra, hogy ővék a világ legjobb autója, de a 10 éves dízelek mögött meg lehet fulladni a füstben, pedig ezek utánégetősek... akkor hogy füstölnének simán...

A másik magyar jellemző a rövidutazás... Vesz egy szuperdízelt mert hóóóógy megy meg milyen keveset fogyaszt... turbós autót vesz és 800 méterezik vele. Szinte soha nem melegszik föl üzemi hőfokra, azért legalább 40 km-t kéne autózni. De annyit nem megy egyhuzamban évente négyszer sem.

A másik, ami újabban jellemző: Új autó, pártízezer km-es és megáll, letilt, trélerrel kell a gyári márkaszervizbe vinni. garanciális... meg van Assistance... de azért nem kellemes 30 milliós autó mellett cidrizni, mikor gyön mán az szolgálat.

A Mercedes pl a magyarországi gazdag cigány vásárlóit elveszíti, mert a cigány olyan vásárlói típus mint a némwet. Azonnal levonja a konzekvenciát és a fosautótól megszabadul. Tudok olyan cigány milliárdost, aki 5 autós Mercedes családi flottájától egy telefonlendítéssel szabadult meg a harmadik trélerezés után. Mások akkor válnak meg a Mercitől amikor az autószerelőjük kiröhögi őket: mit várnak a Renault motoroktól, amivel a kisebb Merciket szerelik.

A V.A.G. eldobható, hengerfej nélküli fosmotorokat kínál a kisebb benzines sávban. 1.2 TFSI : 300000 km-nél: KU-KA.

A SEAT Ateca valamirevaló motorral 6.6 MFt, de még nem terepjáró és aligfelszerelt. Ennyiért Hyundai/KIA terepjáró van jó, gazdaságos motorral és jólfelszerelten.

Ha az európai picsaautógyárak nem szedik össze magukat hamarosan, mehetnek oda, ahonnan az újautóikat kihúzták.

Az Opel úgy fos, ahogy van, a teljes paletta katasztrófa.

A Dacia Logan jobb, mint a véle egytörzs Renault. (Mondjuk a Renault-nál is a török összeszerelés a fos. Az európai gyártók nagyon befaragtak Törökországban. Abból indultak ki, hogy a török vendékmunkás Genkben (a Ford Transit gyárban) jó munkát végzett- hát akkor majd otthon is. Hát nem. A török Mercedes Sprinter/VW Krafter katasztrófa... most csődölt be a közösmotor. A magyaroszági Mercedes Sprinter mentőflotta mind egyfos az egész -ráadásul sok az összkerekes, az mind beszarik 150000-nél.

Meg kell nézni: a románok meg moldávok nem is vásárolnak Mercedes Sprintert az újabb verziókból 2002. utánit alig.

kizárólag ezért regisztráltam 2017.01.16. 10:50:43

@Frick László Intézet: ezt amúgy nem olvastam végig a kommentem előtt, amivel érzékeltetni próbáltam, h mennyire vagyok képes ehhez hozzászólni, de ugye ez az inkompetencia azt hiszem az élet nagyon sok területén tényleg kétoldalú, vagy bilaterális, azt hiszem nem ugyanazt jelenti egészen a két szó azért tettem hozzá a nem magyart, nyilván nem az életrajzíróm kedves blog látogató közül senki, ezért teszem hát hozzá magyarázatnak, hogy a metaforikus hatvanezer forintos egészségessé nyilvánítási procedúrám ugrott be, de semmi másra nem tudok asszociálni, futó gondolat,

egyébként a Benzről nagyjából annyit tudok amit a kortárs könnyűzenében hallott és azonnal tényértékkel bíró "-yo' whip so cold -this old thing??" vicceskedés alapján el tudtam hinni, szóval elég tudós cigány lehet ha öt darabot vásárol a reprezentatív mintavételezés végett tesztelvén a turnover rate-et, és empirikus módon bizonyosodik meg, hogy jézus krisztus fenn a mennyekben, ha úgy hajcsa azt a gépjárművet hát bizony lerobban, nem arra van optimalizálva, de mondom hogy mi romlik el azt nem tudom, csak azt tudom, hogy ha megveszed újan már régi, akinek szánják és nem tud/akar/méltóztat rá vigyázni vagy tényleg tudományos érdeklődésből közlekedik, szeretném még kérdezni, most milyen gépjárműt használ kedves ismerősöd? esküszöm csak szociográfiailag érdekel, semmi személyes/etnikai előítélet nincs a kérdés mögött, illetve azt azért tisztázzuk, hogy ugye az osszi németekhez mérted a példás famíliát vásárlói típus tekintetében

Frick László Intézet 2017.01.16. 12:34:29

@kizárólag ezért regisztráltam: Korábban a picsatársadalom, a korszerű és egyáltalán a picsa, a picsaautó címszavak alatt olvashatsz erről az általános maimarketingről.
Alapvetően a XX. századi (és a XIX. százady hypermaterialista hyperpozitivista) szemlélet az oka. meg a fejlesztőmérnökök túltengése. Ott az a sok fejlesztőmérnök és állandóan fejleszteniük kell.
Kitalálták pl a polimereket, majd a II. vh-ban a műselyem ejtőernyőgyártás miatt azt az anyagot, amiből aztán a nejlonharisnya lett. namost a fejlesztőmérnpki team kifejlesztette a nejlonharisnyát és egyéb polimer alapanyagokat, de nem fejezte be a munkát, mert a hulladékával nem tervezett semmit. Azt ráhagyta a Jóvő Mérnökeire. Évtizedekig szennyezte a fejlett Korszerű Ember 500 évig rothadhatatlan polimerekkel a környezetét, mire leesett a tantusz a TELJES találmányról. De nagyjából a XX. század összes találmánya eéle. Alfred Nobel bűntudatos kompenzálásból taNáta ki a róla elnevezett díjat, amivel aztán felibe-harmadába hagyott találmányokat jutalmaztak.

Ugye nem kell a nukleáris energiához fűzhető találmányokat részletezni még ma sem igazán tzudják megfékezni az atomerőműveket [-> Fukushima esete]

Az 1990-es évek autó/gépkocsi marketingjében a költségcsökkentő, szerelési idő és szervízidő csökkentések miatt egészen faék-szerű, házilag, gyári szerviz nélkül javítható autókat terveztek. (Lásd ezügyben a gazdag német és angolszász fórumokat, sufniban LEGO-zzák az ezredfordulóra leváltott koncepció autóit.]
Pl a Mercedes-Benz-nél az volt az alapfilozófia, hogy ez egy világmárka, amit Namíbiában,, Egyiptomban Algériában vagy az Andokba, a Tűzföldön is használnak. Hatlapfejű csavarok, hozzáférhető szíjak, útközben szerelő által átlagos szerszámkészlettel elhárítható hibák. Pl egy-egy Mercedes búcsúmodell még 1997-99-ben is ilyen.

A fejlesztőmérnököt az elsőtől a 74-iok sorog az érdekli hogy melója legyen és a prezentáción meg tudja győzni a vállalati vezetést, érdemes fejlesztésekre szórni a pénzt.

Talán még neked nem mondtam, de néha egy-egy német vadzöld is autóvásárlásra kényszerűl, a 80-as évek-90-es évek fordulóján I-es Golfot (1973-1984) aztán II-es Golfot (1984-92) Végül III-as Golfot vásároltak (1991-1998[99])

AMit elfelejtenek azok, akik beszopják a maimarketinget,, az az, hogy a veddmegdobdel kurvasok energiát, bevittenergiát és nyersanyagot pazarol.
A picsaatók elterjedésének az oka a réz-árak emelkedése. Kispórolták a picsaautókból a rezet, viszont az 1-2-3 tized mm-es vékonyka tű-csatlakozók elkorrodálnak, egy autóban rengeteg időjárásnak zeolitos téli latyaknak kitett zug van teli elektronikával, párásodik, oxidálódik, zárlatos lesz, nem működik.

Én pl addig oda se billentek egy-egy barátom zokogására a picsaautója "elektronikai hibáin" amig be nem fújkálok mindent kontaktsprével [WD40-nel] "Nem működik a központizár az elektromosablak... beszart a kompjuter... ezeket mind a stekkerek befúkálásával javítom.

Az az dúsgazdag, akiről te írsz, az nem veri a fogához a bankkártyáját úgy, mint az átlagpógár. Aki Audi q7-es terepjárót vesz, az szokjon hozzá, hogy 10ezer Ft a rezsióradíj a szervízben és 300000 Ft egy átlagos szervizköltség.

Itt a használhatóságról van szó, csak ismételni tudom: Az autó lerobbanhat olyan helyen, ahová az Assistance egy nap alatt ér ki. És nem biztos, hogy az Assitance sofőrje föl mer kapaszkodni a Fogarasokba télen.

A fejlesztőmérnök abból indul ki, hogy a kényelemért, a biztonságért, lópikuláért a csintányérokkal fizessen a tudatos innovatív vásárló.
Én viszont felhasználói oldalról odavélek, hogy az autót azért veszem, hogy a feladatát teljesítse és juttasson el A-ból Z-be .. úűgy... ahogy, de el. Nem azért veszem a legeslegkorszerűnn legmodernebb autót, hogy akkor, amikor egy óriásinagy gázzal védem meg az ész nélkül oldalról belémhajtó biciklist az ütközéskor, akkor az okosautó ezt felülbírálva leszúrja nekem az autót és a kerékpáros így neki is ütközik szépen.

A Citroen Cactus-nak van erre csini külső oldallégzsákja, eldurrantja a bringás, akinek nincs felelősségbiztosítása, de hajtás-pajtás biciklis bakkkkkancsa az igen.

Frick László Intézet 2017.01.16. 12:44:21

@kizárólag ezért regisztráltam:
Van nekem egy háztartási elektromos gépbútordarabom. A legkorszerűb A+++++++++++++++++ osztályú. Időnként föllép egy olyan hiba, amit a fejlesztőmérnökök vagy beleépítettek direkt vagy nem jutot eszükbe, hogy élnek a világon olyan népek, akik nem mindent jégkockával isznak vagy nem tudom. Az Internet Népe ismeri a megoldást, én is onnan lestem el, amikor elkezd csúnya darálós hangokat kiadni, akkor fogom az 1200 Watt fogyasztású hajszárítómat és a kritikus pontokon
A KORSEZRŰ ENERGIATAKARÁKOS LÓFASZT
elkezdem melegíteni.
Az áéjraópai meg a japán és az amerikai picsaember nem csuinál ilyet eszébe se jut. Ha szerelőt hívsz hozzá: gyárilag össze van sajtolva az eszköz és azt ember ki nem bontja. (Csak az orosz vagy a magyar még nem picsaember) Tehát a picsaember fogja és a lejárt garanciájú, ám mindössze 3 éves gépet kibassza a recycklingbe. Ezzel: sok-sok bevitt energiát pazarol el és a recyclingbe kerül a 20 évet kibiró led-világítása meg egy csomó tökéletesen működő alkatrésze a kurvadrága borítása ésígytovább.

A termék a világ egyik legszigorúbb minőségbiztosítású megakonszernje terméke. Még előfordul, hogy a művezető veri a dógozót a mérnökök összeverekedése munka miatt mindennapos. Valószínüsítem, hogy ennek a ritka, ennél a cégnél példátlan fos-nak a kifejlesztőit is megverték, mielőtt kibaszták őket a cégtől. És a másik team kijavította a beépített Hibát. mert most már a fiatal verziókra sokébv garanciát vállalnak.

És ez egy mikulája a történetnek.

Utóirat, még egy kis autóbuzzzzúláss:

Itt a nyilvánosság előtt nem, de egyébként elárulom én neked, melyik az a 20-24 éve gyártott autószéria, aminek a kornyezetvédelmi mutatói sima karbantartási utasítás betartások mellett 1.000.000. km-es korában jobbak, mint az Euro 5-ös autóké pártízezer után.

Még egy utóirat: a 2000-es évektől gyalogosbarát az autók orrkiképzése hogy a gyalogos szépen felhuppanjon a motorháztetőre csonttörés nélkül.
Ja,, csak a fosanyagból való "lökhárító" "borítás" szilánkosra törik.. és akár ütőeret is el képes metszeni.

Frick László Intézet 2017.01.16. 13:30:36

@kizárólag ezért regisztráltam: Nehogy kioktatásodnak vagy fölvilágosításnak vedd, amiket itt tourette-esn írkálgatok. Inkább kollokválok nálad. Szóval:
A (folytatás) picsaember és picsafejlesztő mrnök zanza tragédiáját pl M ultiilter cím alatt is összefoglalhatom:
A generációm multifilter cigikkel kapott rá a dohányzásra és méginkább pusztul rákban a dohányzástól. A mikrokoromszemcsék ugyanis hagyományos bio gátakat átrepülvén a legapróbb hörgőcskékben a legmélyebben és felköhöghetetlenül a gyulladás melegágyai, azaz a rák talaja. És akkor, amikor a fejlesztőmérnökök kijöttek a szuperdízel autókkal, amik egyrekorszerűbben egyremikróbb koromszemcséket terítettek a városok levegőjébe már ismertek voltak a kutatások a multifilter becsődöléséről. Erre mi volt a fejlesztőmérnökök válasza? A részecskeszűrő a dízel kipufogóvégére. Igen ám, de pl egyes szuperdízelek mielőtt eldugítják korommal az egész rendszert, jó sokat ki is okádnak a környezetbe. (Ismétlem: Toyota CopmmonRail-ek is!!!)

Még egy példa: Az autómban elavult, két generációval ezelőtti un "kényszerolajzás" van. Ez egy faékszerű megoldás és ha a tömítéseket cserélem, akkor 1.000.000. km futásnál NULLA (azaz 0) a kenőolajfogyasztás. Míg korszerűmodern érzékelős-kompjutertechnikás autóknál a kompjuter dönt a kenésről éspl egy érzékelő hiba miatt secperc föleteti a motorolajat. A fejlesztőmérnökök a Beépített Hiba törvényeinek megfelelően nem oda építették be a riasztó hangot, amikor még 2-3 liter kenőolaj van a motorban, hanem annyira alacsony szintre, hogy a riasztás becsippanása után 20 mp-en belül be is áll a motor, krach.. és megint környezetszennyezés, tréler, megnemtérült ktg-k és bosszúság és fuvarnemteljesítés -és szebel a márkaszervizhálózat pénzt befelé.

Még egy: Németországban nincsen por és sár. Tehát amikor az autót tervezik, el nem képzelhetik, hogy vannak sáros és poros iországok, ahol a csatlakozókat sárhéj vonja be, ami sárhéj sót fog télen beszívni és a korrózió széteszi a csatlakozót és a jeladó fals információt og küldeni a kompjuterek egyikébe. Másikába.

Ha egy csak Németországban használt "roncsautó"-t szétszedek, gumi utastérszőnyeg se volt benne soha és a szőnyege mint az új... kiveszem ezt a szép tiszta újszerűt az én mocskosom helyébe, azt tapasztalom, hogy a német "roncsautó" belső zugai fényesek, újszerűek, a viasz védőréteg is portalan száraz, sármentes. Az én ugyanolyan autóm pedig hóttpor és tiszta sár e zugokban mindenütt.

Még egy: Itáliában kifejlesztett autó, az ottani kemény +7-+15 fok Celsius-ban tesztelt fűtés: belefagyok -5 fokban is.

A picsaember ingyendrogtúrára indul Nyugat-Afrikába és marokkóban pompásan szórakozik a cukcsi öregcsi merciken, szegény emberek, erre telik nekik -nem.
A W123-asat tudatosan, a W124-est már csak tévedésből vásárolták. nem azért nem vesznek c200-as dízelmercit, mert nem telik rá, nem lenne 3-4000 jurójuk, nem. Azért nem vesznek C200-ast, mert picsaautó, fos, semmirevaló. 300-400ezer km iután el kell dobni. A W123-as meg dolgozik.
Sivatagban és kopár hegyek közt annyira nem célszerű Assistance-re várni órákat.

kizárólag ezért regisztráltam 2017.01.17. 06:28:31

@Frick László Intézet: vágom én is találkoztam igazi bolonddal, anélkül nehéz lett volna bármit is, de ha és amennyiben bármelyik kedves bloglolvasó alól kezdik kirántani a szőnyeget, tudom javasolni narratívának, hogy a mikroszemcse lehet apró boldogsághormon is amit belekevernek a kajánkba, hogy boldogok és mindig vidámak legyünk! ;D

kizárólag ezért regisztráltam 2017.01.17. 06:32:22

@kizárólag ezért regisztráltam: amúgy a mániás szakasz akkora dopamin rush, mint amit régen a szerencsésebb sors eredményezett, ezt gondoltam megosztom mert kapcsolódik ide, kevesen tudják, még kevesebben beszélnek róla, legalább két felhasználónak testközelből van vele tapasztalata a többi meg ne szörnyülködjön mert azzal csak továbbmegy az egész játék, tessék megtanulni tisztességesen viselkedni :)

Frick László Intézet 2017.01.17. 10:27:06

@kizárólag ezért regisztráltam: Az emberi szervezet minden "drogot" (bocsánat, csak szövegrövidítésért írtam ezt a szót) megtermel.

A mesterségesen bevitt az súlyos függést eredményezhet.

A fehér embernek van egy érdekes attitüdje, a mindenben mértéktelen és túlzó alkalmazás.
Azok a népek, akik dudvaszerűen tépik a marihuánát, este... ritkán.. a tűznél el-elszínak egy szivart belőle.
"Kolombuszék" is amidőn a dohányzással csak megismerkedtek, már túlzóan alkalmazták. A szigetlakók csak alkalomszerűen "elmeélesítésre" mint beljebb a szárazföldön a kakaót is.
A fehér legeslegfejlettebbember bármi stimulánsra tapad, azt azonnal túlzóan kezdi alkalmazni.
Egyből az ópium ötlött föl bennem, mint amivel egy maimodern fejlett megsemmmisítheti a mondanivalóm, hiszen azt sárgák alkalmazták túlzóan, de hát a koka vagy a bétel túlzóalkalmazása sem fehérbűn.
Azonban szerintem súlyozóan igaz, amit állítottam.

Frick László Intézet 2017.01.17. 10:42:49

@kizárólag ezért regisztráltam: A modern ember mint valami fejlesztőmérnök esik neki mindennek.
Így misztifikálták a depressziót, a az alkotói "bipolaritás"-t.
Én pl igen kreatív ember és zseni vagyok -ezért is nem vittem semmire.
Pl tudok úgy írni, mint Kurt Vonnegiut és még ötleteim is vannak. Valami más baj van velem, amiért nem vittem semmire.
űNyilván, ha az ember éppen többrevivős fázisában van és zseniálisat alkot,, akkor ott... valami több ég el, valami extrahő fenjlődik valami nagyobb teljesítmény -tehát óhatatlanul kell lennie egy kipufog és szív meg sűrít fokozatnak.

Mindenki "csudálkozik" Mendelsohn-Bartholdi életén... nadehát... egy korpusz hordozta azt a zsenit és a tudomány bármilyen állása szerint... szóval... egyszerűen lennie kellett alsófázisoknak is.

Megrémültem kicsit, amikor Sylvia Plath történetével ismerkedtem, mennyi a párhuzam József Attiláéval. Még blogbarátnőm is volt, akivel örökre szakítottunk Sylvia Plath miatt, ugyanis lehülyepicsázta, hogyugye gyermekes anya volt stb.
Alsófázisban az ember büdös. Nemkívánatos. Kiálhatatlan. És... az egész világot is annak látja VISZONT [versa]

Sem JA sem SP nem voltak betegek. Csak a tudomány, ami még nem is az, csak valahol, ahol a kémia még alkémia korában járt, ott totyorog. És.. JA vagy SP tapogatózó féltudósok áldozatai lettek, ennyi.

Pechjük volt, nem találtak olyan embert, aki elviselte volna őket.. alsófázisban. JA iszonyú nehéz ember volt, egyáltalán nem az a semmiágánülő töölyékenykismadályka.. akinek tévesen hiszik slágerkölteményei alapján.

Mozartot is iszonyú nehéz, szinte képtelenség volt szeretni. Az a kevés és igen rosszulsikerült bemutatója is barátai önzetlen szeretetből végzett kulimunkájának volt köszönhető és az is, hogy egyáltalán maradt utána valami. Jóformán egy sikerült bemutatója nem volt.

Amikor fiatal voltam és még erőm teljében, akkor olyan irodalmi jaskola úrhodott Magyarországon, ami azt a hazugságot tanította, hogy az író élete nem a mű, az író életéről semmit nem kell tudnunk és nincsen köze. Közben pedig ugyanezek a tanarak a jaskolában annak az életét, akire pikkeltek, megnehezítették és ellehetetlenítették, mert tudták, hogy a "sikertelenség" frusztrál és a frusztrált ember aztán hibát hibára halmoz és végül tényleg nem lesz jó a munkája.

nagyon jól írta, kosztolányiusan Szív Ernő: Az irodalom célja a jó sörivás. Jól kell élnie az írónak, pia, csajok satöbbi, jutalomutazások DAAD ösztöndíj meg effélék és akkor legföljebb úgy jár, mint Zilahy Péter, de méginkább úgy, mint Gerlóczy Márton. Kit érdekel, főleg Gerlóczy Mártont, hogy nem is író és pocsékat ír és semmi nem marad... utána.. amikor már meghal.

Annyit ér az ember élete, amennyit az utolsó percei és ezért kell küzdeni, hogy abban a pár még eszméletes percben jól-legyünk.

kizárólag ezért regisztráltam 2017.01.17. 15:03:18

@Frick László Intézet: hát az utolsó bekezdés fasság, a többihez kb hatvanezer forintos emléket tudok hozzátenni aminek hála istennek semmi aktualitása nincs az én életemben, talán csak annyi, hogy az önregulációt nem gyakorló tehetségek az azt gyakorlókat nagyságrendekkel sokkal nagyobb számban képviselik, és ugye ez a klasszikus nevelés, etikett, irodalom és általános műveltség egyik legfőbb hozadéka. nagyjából a nyílt töréssel nyugodtan a világban járkálók számához tudnám hasonlítani azt az elenyésző kisebbséget, és hozzátenném a nyilvánvalót, hogy a többség a radar alatt marad emiatt is

Frick László Intézet 2017.01.17. 15:11:24

@kizárólag ezért regisztráltam: Perszehogy van.
Sőt, hát.. ugye a szintetikus szerek.

De ahopgy a proletárdrog címszó alatt figyelmeztettem:
A kétmillió magyar proletár nem azokat a menő lélekpenicilinjeit alkalmazza, amikre telik a köztudatformáló jógyerekeknek a havi 200 fixből.
A proletárok a gyakorlatban toxikománok, vagyis a zsályalevélhez valami mérget kevernek, ami oxigénhiányos állapotba hozza az agyat és az ebből észheztérés lesz az "eufória"

Frick László Intézet 2017.01.17. 15:20:48

@kizárólag ezért regisztráltam: Melyik utolsó bekezudés a fasság? Az, hogy az ember élete annyit él, mint eszmélete utolsópercei? Mi abban a fasság -persze én meghagyom, pl egy egészséges fiatal ember, aki rendesen sose volt még beteg (dátha, influenza vakbél ilyenek nem számítanak)
Ha az ember életminőségét és érzését a hasfájása (a depressziója) befolyásolni tudja és ha az ő hasa fáj, fáj a világ... Akkor... szerinted mit érez az a krőzus, az a Mick Jagger (mínusz tragédiák az egyik legutóbbi nője önakasztása meg ilyenek) egy egészéletében jólélő.. ha pl elevenen rohad a rákosztályon és jönnek sorban a hírek a konszernóriásai összeomlásáról, a fia elkurvulásáról, a lánya betegségéről, a kiskutyusa elgázolásáról és egyebek.

A Felhomályosulás előtt nagyon értettek a Vérengző majmok a kínzásokhoz. és nem a halál volt a legsúlyosabb böüntetés, hanem a halál módozata.

nem hiszem. hogy olajban fővése közben az embert különösebben vígasztalná, hogy hány háremhölgye, fő- és melléklova, kacabajkája, seregei, országai és birodalma volt.

Még a vehemens, hirtelenkedő fiatal Jézus is igen megcsihadt a kereszten, pedig a szokványos kereszthalálnál könyörületesebbet találtak ki neki és az ödémás-ömlenyét a jólelkű százados felszúrta. ÉS egy átlagos kereszthalál idejének mintegy tiezed-huszada alatt szenvedett ki.

Hm?

Frick László Intézet 2017.01.17. 15:22:55

@kizárólag ezért regisztráltam: Két nagy szerelmemre Jimire és janis-ra, akik apámanyám is, úgy is szoktam gondolni, hogy szíttak ők helyettem is. Át is jön nekem a szívásuk (helyettem). Bár mondjuk alkoholista, az vótam.

2017.01.17. 16:30:55

@Frick László Intézet: az igazán krály gyerekek körülöttem patronoztak. Csattanó maszlag is nagyon ment. ismserek olyat, aki fávezett, lds-zett, meszkalinozott, aztán ráállt a csattanóra és azt tolta addig, amíg meg nem vakult meg meg nem őrült.
Nagyon mély szinten tette tönkre a lakótelepeket a drog. A nyolcvanas években volt pár szipós, de mindenki, aki kemény volt , max. ivott meg cigizett, de emelett cselgáncsozott, vagy boxolt vagy kocsmai verekedett, profik mind a hármat egyszerre, és az éltanuló is erős és szívós akart lenni.
Aztán megjöttek a hippi drogok, fű, hasis, lsd, amfetamin és olyan történt, ami előtte még soha, a fiatalabb bandák gyengébbek voltak, mint az idősebbek. Aztán jött a mesterséges meszkalin, mesterséges fű és egyre mesterségesebb szarok, aztán a a nagy dizájner bumm.
A régi hírhedt bandákkal teli részeken pár 50 kilós, szédrogozott fejű testi-lelki roncs pózol és idiótán vigyorog.

Frick László Intézet 2017.01.18. 06:47:09

@nagyjoco: Erre lenne áfiom a jógyerekek szerint a marihuána legalizálása. Mintha a sörfelszabadítással küzdenének az alkoholizmus ellen,, amikor az idült alkoholista volt barátomat még a borivásra se tudtam átállítani, ugyanis a bor nem üt.

Az újdrogokkal az is a baj,, hogy lutri- és oroszrulett szerűek. A töménység változó, ahogy sikerül. A reagálás is teljesen egyéni, az egyik belehal, a másik meg nem érzi elég ütősnek ugyanazt az adagot. A piálásban is van ilyen, de a piáláshoz már 1000 éve szocializálódunk, az arig alkoholtartalma ugyanis igen alacsony volt.

kizárólag ezért regisztráltam 2017.01.18. 10:46:08

@Frick László Intézet: jó az erőszakos részeket át is ugrottam, de kösz, hogy meghagyod, kérlek ne csinálj úgy mintha pont nem ugyanezért nem vetted volna fel családilag a telefont a pollitikuséknak :) pár évvel ezelőtt

@nagyjoco: a csattanó maszlaggal maximum az olyan kedves és intelligens ám kevésbé talpraesett szerencsétleneket szopatták, mese ondó kolléga :) de ne aggódj, ebben nevelkedem, semmi új tanításának felelőssége nem terhel Téged

@Frick László Intézet: az utolsó bekezdésedben meg nem tudom, hogy miért a "baj" szót használtad, mert ugye a maszlagot már senki nem veszi be néhány ilyen kedves jószándékú idegen úr jóhiszeműségét leszámítva, mint nagyjoco nevű felhasználó :) úgyhogy más szelektál, ha valóban érdekel a jelenség, konstruktívabb narratíva az, ami ezeket a cuccokat mint önálló entitásokat közelíti meg, nagyjából a hasonló használók köréből szerveződött ízék alapján hasonló izé

kizárólag ezért regisztráltam 2017.01.18. 10:48:39

@kizárólag ezért regisztráltam: de érdekes módon nagyon találóan leírtál egy kicsit fentebb egy olyan metaforát a herbálokról, ami alapján nagyjából jól lehetne érvelni amellett, hogy nem sokat mozdítanak a pszichéden, szemben az automatikus romlás vagy rontás narratíván, ezen érdemes egy pillanatra elgondolkozni

Frick László Intézet 2017.01.18. 12:01:48

@kizárólag ezért regisztráltam: Általában nem veszek föl telefont. Magánszám-ot az biztos, hogy nem, így az ügynökitelefonok zöme is lepattan.
Történt egyszer, hogy Magánszámot felveszek, hát Morcsányi jelentősművész szigorú hangja szólt.

A magyar nagyember annyira spórol leírni bármit, két mondatot is, hogy még akár telefonálni is képes, pedig titkársága van. A lényeg ebben a műfajban az, hogy a telefon szava az elszáll. Akkor volt ez igazán érdekes, amikor a nagyemberek táviratot küldtek, hogy üljek be a postára mert hívást jegyeztettek és akkor két órát vártam, mire kapcsolták a pesti hívást le a büdösbe és akkor a nagyember mondott kevesebbet, mint az engem a telefonhoz rendelő távirat szövege. De az elszállt.

Nem azért, mert félnék az erőszaktól. Egyszerűen azoknál az embereknél az erőszak fogalma más. Pl egyszer az apát vegzálta a rendőrség, aki a saját gyermekének egyben (egyszerre) a nagyapja is volt. Kiszáll a hatóság a hivatalokkal és látják, hogy egyhelyiség van. Kérdezik, hogy az incesztus hun trtént. A nagymama ül a hokedlin és a fejivel int a spórhétt mellé a dikóra, hogy ahunt ë. Jó, és akkor közben maga hun tartózkodott. "Hát ittëg!" "Na, hát ehunt, ahun ülök ë! -hát nem írtik?"
Az egyik hivatali kimegyen hányni, a másik ájul, még a rendőrben is megmocorg valami. "Akkor... maga... látta? És nem avatkozott bele? Magát is fenyegette?"
"Nem fënyegëtett a,, eén oszt nem fílëk tűle!"
Hát akkor? "Hagy szokja a lyány az asszonyíletët!"

Erőszak -olyan ez, mint az éhség. Megyen a postakocsi a Hétmesterlövészben és a félvért kérdi a hölgy, miéert fogdossák-tapogatják a kutyákat az indiánok.
"Nézik, melyik a kövérebb!"
"Mert?"
Amelyik kövérebb, azt megeszik!
Jaj kutyuffkák, satöbbi.
"Assznyom! Volt Ön már éhes? De nem csak úgy vacsora előtt!"

Az emnber mindent meg képes szokni. A fájdalmat is. A pofont az asszony már észre sem veszi -sőt.. tkp egy rituálé ez a "marakodás". Nem is igazán öüti meg az ura. Pl ha kártyában összevész a sógorával, annak másféle pofont ad de még az se számít verésbe.

Én félmeztelen annyi fenyőkévét hordok ki az erdőből, amennyit adnak a te alkarodnak is a lucfenbyő ágának egy érintése jujjujj.
Mióta csalánt kaszálok biopermetnek, a csalán se úgy csíp, mint azelőtt, meg érzem is, hogy a visszereimnek jót tesz.

A normák, a normák.
Pl én a verést annyira nem szenvedhetem, mint a proletárok, viszont a lakásomban 20 fokot tartok télvízben, amiben a proletár megfagy. Őneki a szobájában 32 fok legyen. Ezért is van állandó összetűzés a munkásosztály leszakadó rétegei és a proletárok között a munkásbuszban, mert a munkásosztály, a dolgozó tömegek legföljebb 25 fokos lakásból indulnak munkába és melegük van meg fulladoznak a 27 fokra felűtött munkásbuszban, amiben a proletáárok viszont ordéjjaanak, kurvanyázzák a saffőrt, felmondással és autóról levétetéssel fenyegetik a saffőrt, mert nem fűt és őket csontig fagyasztja.

Úgy tudom, hogy a legeslegeslegfejlettebb Magyar Szellemi Körök, Konrád Györgytől sréhen lefelé Haraszti Miklós irányában el a 444.hu és indexig, meg a HVG relativisták.

Akkor nem tudom, hogyan nem terjedhet ki ez a relativizmus pl praktikus területekre is.

kizárólag ezért regisztráltam 2017.01.28. 10:27:12

@Frick László Intézet: arra a blogbejegyzésre utaltam pár évről ezelőttről, amit valami tag(címke) kapcsán találtam véletlenül, hogy hív a politika és a család nem veszi fel

a családi erőszakos példánál a genetika olyan törvényei jelen(het)nek meg civilizálatlanabb környezetben, amik évszázadok óta mesterségesen elő voltak teremtve más fajoknál, és évezredek óta nálunk embereknél

a kutyás sztori nem tudom mi, csak froclizták a parasztot, messziről jött ember stb nem is értem, hogy kapcsolódik

a dulakodásnál az érzelmi aktiváció a lényeg, azon intelligens emberek akik lúzerek ezt szóban intézik, akik nem meg csak kedvesek; és itt nem a hierarchiáról van szó elsősorban, hanem a vállalásokból teljesített sikerekről és kudarcokról

ez a fokos dolog is... bonyibb, meleg lakásban nyugton van az ember inkább, csak ne verje ki a víz, mert ha nincs nyugton úgysem származik semmi jó belőle; ha nem fűtesz be vendégek érkezésekor igen kispályás vagy

a többi relativizmus nekem unbekannt

Frick László Intézet 2017.01.29. 08:58:43

@kizárólag ezért regisztráltam: A kutyás sztori lényege az éhség. Az tud beszélni az éhségről, aki már volt éhes, de nem úgy vacsora előtt. A maiembernek inkább szomjúságban vannak ilyen élményei amikor annyira szomja, hogy hirtelen ihatónak tűni a túrán az erdei tócsa vize.

Alfred Döblingnek is van egy pompás képe az éhségről.

Amikor az ember egészen komolyan ontolóra veszi.. finnyája erősen csappan
egyre több ehető az ehetetlenekben

És még egy bölcsességem:
A kínai konyha tanítómestere az éhínség.

2017.01.30. 11:40:27

@Frick László Intézet: Általános főbűn, hogy a legtöbben valódi tapasztalat nélkül beszélnek. Ülök itt a meleg irodában, készülök az ebédre, már fél órája, tehát NAGYON éhes vagyok.
És akkor még emögött van egy hangyafaszyni tapasztalat. Simán előfrodul itt fejlettfővárosban, hogy 25 éves kisgyerek magyarázza a néggyermekes apukának, hogyan kell gyermeket nevelni.

Frick László Intézet 2017.01.30. 14:28:46

@nagyjoco: Az természetes a huszonéveseknél, én is okostojás voltam. A katasztrófa a tudományosalapok, amikre a gyermektelen (hat éve pasitlan és csak maszturbáló) 38 éves kislány hivatkozik egy hatgyerekes 27 éves proletáranya kioktatásakor, a linkek meg effélék.

Frick László Intézet 2017.01.30. 14:30:18

@nagyjoco: Amikor és ahogy a TÁRKI kiszámolta az 1 gyermekre jutó minimális ktg-et... na, az a katasztrófa. Egy olyan országnban, ahol a demográfiairátában jócskán pluszos proletáriátus pénzel a gyerekek után, nemhogy nem ktg-hányad nekik.
süti beállítások módosítása