Szinte hihetetlen ma már, öreg hullám az önkorbonctan bádogtepsijén, nehéz is elhinni, hogy egykor voltam én fiatal is. Fiatalkoromban is nagyjából ugyanaz volt a baj a kinézetemmel, mint máma: túl fiatalnak látszottam és ezért feszt, ahogy az fiatalnak jár, a különböző munkahelyeimen az agyamat is szét akarták szopatni, ugye, a takonynak.

Minden, mi van

Minden, mi volt

A Nap alatt már minden megvolt

De a Napot eltakarta a Hold

/Syd Barret verse/

féllap.jpg

De tényleg is voltam fiatal és pl 1983-ban bementem a tanács krt-i hangszerbizományiba és vettem egy fél-lap elektromos gitárt. Meg egy Colorsound wah-wah pedált is. Vermona erősítőn játszottam, amiben zengető is volt (nem prg, hanem tényleg!). Ja és a hajam, ilyen bitlisz-szerű kócos hülyegyerekfrizurám volt, csöves nadrágban jártam, pólóban és zakóban. A zenekaromban, 1985-ben orgonista is volt, aki egy 1962-es gyártású elektromos orgonán játszott. Erősítőink is csövesek voltak, pláne: csöves rádió, mint végfok.

 

húdetökújzene ez gyerekek!


Így aztán, amikor kedvenc, magamfajta öregembereknek való egyetlen TV-csatornámat a Sundance-t lesem, eőjjj de öregemberes csudálkozásokba török ki a legújabb fiatal brit popzene.

 

 

láttán-hallatán, ugye féllap gitárok, oszcillátoros öreg villanyorgonák, csöves végfokok, visszhangosított közép-korai beat dalocskák, csöves///trapi nacik és gombafrizurcsik.

 

Volt már ilyen a Nap alatt, pl az Oasis vagy 20 éve már.

"Nincs új a paplan alatt!"

A minap pl kikezdett velem egy fiatal kövér csajszi a fiatal kövér csajszik jellegzetes magabiztosságával akart engem, a szófosó vén geciládát kidumálni, mert eddig ugye a 300 szavas szókincsű funkcionálanalfabéta fiúkákkal elég jól elboldogult, de amikor már számára is kiderült, hogy velem nehezebb lesz, tehát így szólt_

"Sok a betű, öreg!"

Szinte hihetetlen, hogy vén szarosként máma ugyanattól a brit foszenétől kell behánynom, mint tényleg is fiatalkoromban.

 

 

Szerintem az én régi hullám fiatalosabb és újabb, mint a mai fiataloké.

avagy

A Mai Új Hullám öregebb az Old Wawe-nél.

http://www.examiner.com/images/blog/EXID11502/images/Kiehls_express_your_pow2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr506889607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.11.13. 10:28:58

Ez az én hullámom, vö. mai kísérleti elektronikus zenékkel:

www.youtube.com/watch?v=QVExlaxaweo

2014.11.14. 15:32:19

Amúgy miért is baj, hogy visszanyúlnak oda, ahonnan indult az előző előtti generáció?

Frick László Intézet 2014.11.15. 04:07:19

@nagyjoco: Ez nem visszanyúlás. Az Hullám-os, azaz időnként vissza-visszanyúl. Ez a "poszbít koppincs" azonban, ahogy az Oasis-en szemléltetem, 25 éve töretlen.
Sztravinszkij visszanyúlt az Öreg Bach-hoz, mert akkor az volt a korsz7erű, de az már más lenne, ha a zeneszerzők 1921. óta folyamatosan és úgy nyúlnának vissza Bach-hoz. Itt most már arról van szó, hogy Sztár-ban-Sztár szinten jelmezesek korabeli(nek beállított) hangszereken 1:1-ben játszanak koraihardrockot meg beat-et. Mondjuk a bútoripar meg a belsőépítészet is tök ugyanezt csinálja. Ötletnek nem mondom, 'tök állat'... de folyamatosan és nagyüzemszerűen a vízcsapból is: már sok. Azonfelül: a fiatalpop-nak alapvető feladata a lázadás, de ebben mi a lázadás. Én le vagyoök hordva minden öreg vén stzarnak, mert Jimi Hendrixet merészelek hallgatni, de ha meg azt a betzebnét hallgatnám, amit éppen Hendrix forradalma újított föl pl hardrock-á? Hendrixet hallgatni őstulokság, de Yardbirds-szöt koppintani kúl?
süti beállítások módosítása