A mozaikosság  az, amit  A Csúszás tárgykörében próbálok KIFOGALMAZNI a fasirtból, amiben vagyunk... Ez a mozaikosság szerintem rosszabb  a[z egységes és egyenletes eloszlású] lemaradottságnál, főleg a mai kor tipikusan nőies érveléstechnikája miatt pedig még tárgyalhatatlan is. Hiszen ha javítani szeretnék és rámutatok egy lemaradásra, egy elcsúszott [elmaradott] mozaikdarabkára, akkor az új internetes netokratív logika szerint, ami megegyezik a tipikus nőiérveléssel is, ezzel lehet elintézni: "Ez nem igaz, hiszen ÉN nem TAPasztalom [itt Budapesten]" "Ha velem nem történik meg, akkor NEM IGAZ" "Én nem látom, tehát: HAZUGSÁG"  "Találjak csak 1 kifordíthatót az érvrendszeredben, ETTŐL tehát az összes többi se lesz igaz!"

Ha egységesen az egész ország lenne elmaradott, akkor könnyebb is lenne a hibákat , a "csúszásokat" helyrehozni-tolni. De így lehetetlen.  Buda egyes kerületeiben nyugati stílusban vezetnek autót az emberek, vagy parkolnak . Pest egyes részein majdnem akkora tahók az autóvezetésben a magyarok, mint a belgák, talán az az egy különbség van, hogy a belgák a megkülönböztető jelzéseit használó mentőt sem engedik el vagy át. És úgy szemre azt se látni, a bunkaja vallon-é vagy pedig flamand.  Szinte minden közlekedésszervezési ötlet Nyugatról származik, ilyen pl a körforgalom. A körforgalmak pompásan segítik a haladást -egy olyan országban, ahol az autóvezetés főelve nem az, hogy CSAK ÉN HALADJAK ill MAJD ÉN TUDOM MIT AKAROK! A körforgalmak használata mindenoldalú figyelmességet követel, van ugye a szabály, miszerint a körforgalomban már BENN lévőnek van elsőbbsége, de ez a gyakorlatban, azokban a Juj De Fejlett Országokban, ahol tudják is használni az egyébként tényleg is fejlettebb emberek a körforgalmat, szóval a GYAKorlatban a körforgalomban már BENN lévő egy gázelvétellel maga elé engedHETI a haladni vágyót -ez lehetetlen mindenoldali mélymagyarjaink számára. Ő bár furakodni már tud, amikor bent van, ha jóoldali politikailag megfelelő, tehát labanc is, a kurucc kúúrvannyáját se fogja beengedni maga elé, még inkább rágyorsít a másik furakodóra.

 

M7-esen a Fejlett Budapesti Autózóknak (eleve ugye A Balcsikaaa kapta az első autópályát... ez is jellemző) Lehetne csinálni hat sávot is. Akkor Dr Nyálházy Richard a legeslegeslegbelső sávban fog autózni a megengedett maximális 130 km/h-s sebességgel azzal, hogy ő szabálytartó, tehát JOGGAL autózik a legeslegbelsőbb sávban és mindenki szabálytalan, aki megelőzné. Nevetséges, röhejes, már kb 30-40%-ban beautózott M7-esen lehetetlen jól haladni FÖL FÖL FÖL Budapestnek, az ilyen tipikus faszok miatt. És az élet más területén is vezethetünk be Fejlett Nyugati Móccerokat meg Éjraóperséget.Hiába... az a baj, hogy nem lemaradva van az ország, hanem mozaikos és töredezett és a törések mellett elcsúszott. Amit állandóan papolok, ha az országban valahol buli az élet, pl megveszek egy építésitelket 12 milláért, rittyentek rá egy félig-gyorsházat 24 milláért, akkor az egészet el tudom adni potom 48 milláért és egészen gyorsan. Ehhez viszont az anyag (és PÉNZ] megmaradás törvényének megfelelően az kell, hogy az ország más részein, ha veszek egy telket 2 millióért és rittyentek rá egy félig-gyors házat 24 milláért, akkor az egészért nem kapok 12 milliót.

Amidőn e blogocholizmusba hanyatlottam még azt hittem hogy érdekel bárkit is az országban A Csúszás, a mozaikosság, amiben nem összesen annyi a baj, hogy az angolok NEM téglaporral tisztítják a puskájukat. Hanem az a baj, hogy Magyarországon sem mindenütt tisztítják téglaporral a puskájukat. MÉG NEM tisztítják téglaporral a puskájukat. Még NEM TÉGLAPORRAL tisztítják a puskájukat.

vagyis kb amikor Dr Mezei Ottóné Klári néni a biodinamikus mozgalmat a múlt század 70-es éveiben elindította, akkor még voltak tanyasi parasztporták, ahol nem használtak vegyszert és szinte minden fölhasznált azaz KIVETT anyag  BIOLÓGIAILAG lebomló (azaz visszaalakuló) volt. De előbb PUSZTULNIA kellett ennek a paraszti világnak ahhoz, hogy aztán a nejlonromantikus Fejlett Budai Pógárok visszasirassák és a szénalapátolók új nemzedéke elkezdhesse a balfácántenyésztést. A Parasztházat Vettünk Vidéken rítus vagy stílus korai nyomai már Hajnóczy 1972-73-ban írt prózájában felbukkannak...


25 éve vannak [helyesen: létezget-getnek időnként...] biogazdaságok Magyarországon, de egy politikai töltetű műbalhé kellett, hogy hirtelen eőjjdefontoss legyen má' . Az elárvult bakelitházas rézkallantyús telefaXXX  se vásárolt biovetőmagot, de most, hogy kamerákat híjjottak az ingyenosztására, de aójj de hírértéke lett már, de hír... A megújulóenergia először országoshorderejű téma az orosazoknak eladott ország balhája örvén lett, de az még mindig nem tűnik föl seninek, hogy az a pár kósza szélerőművünk is, ami lenne, miért áll lefékezve az év 300 napján is. És ha imígyen tehát akár hetekre lefékezhető egy szélerőmű, mért kellett az atomlobbynak azt hazudtatnia a szakértőkkel, hogy a szélerőművek miatt Paks'ot kéne lefékezni drágán??? Mi lehet az oka annak, hogy bármely épületes téma is csak akkor kaphat országosan szélyes tarítést, ha politikailag is át-aktualizált??? Hogyhogy a minap kellett el bezzegelni az BezzegNSZK megújulóenergiafejlettségiszintjével és nem tavaly... tavalyelőtt vagy akár 10 éve már? Magyarországon még 15 éve és a tarlón égették el a szalmíát, míg BezzegNSZKban már biobrikettálták a múlt század 80-as éveiben is (állami támogatással...)

 

Sokmindenben súlyos, talán már behozhatatlan lemaradottságunk vannak, egyes mozaikkockák nem is már e síkban és helyrehozhatatlanul valahol az időguanó alatt rohadtanak el... de a netokrácia terjedésében teljesen korszerűek vagyunk vagy pl a fészbúkizáció a társadalom legeslegaljára is kiterjed, budija sincsen a proletárnak, ősi, többezeréves nomád hagyomány szerint a kutya falja ki a segge alól a friss, gőzölgő, zsírban gazdag tipikus magyar szarát az udvaron, de fészbúkalkalmas féligokostelefonja, az van.

Van, ami elcsúszott, sikanózott helyrehozhatatlanul el, van, ami azonban negyedszázad alatt semmit se változott, mégpedig az, hogy az ország dolgaiból bármi is kap napifontosságot, on the spot aktuál bevilágítást, csillan egy kis mozaikdarabka meg, azt létezhetetlen ne bekenyegetni valami napipolitikai aktualitással. Aztán ugyanaz az ember, aki kapásból bekenyeget bármit politikával, a politikáról úgy beszél, mint szarról, amit nagyon útál.

Nemkevesek szerint magyar átok ez, amit szenvedünk, te ha történelmileg metszszűk [itt: értelmezzük] akkor alig találni erre példát. Papos "konzervatívjaink" amidőn pl misén pálasztják a seggüket, kihallják é a pap keneteskedéseiből a moszlím [izmaelita] műezzin hajlításit, A madzsari türki dalok a végváriak korából, ahogy a két ellenség a Zöld Füvön elheverészvén egymás nótáit is dallta. Máma a "különböző" oldalak [itt, nálam csakis a jóoldal ///rosszoldal felosztás létezik, nem vagyok hajlandó a "hagyományos "bal-jobb"-al egyik oldalnak se sziveskedni...] egymás melletti elbeszéléseiben csak méginkább töredezik a mozaik s a felületek, a Fejlettség Síkjai csak csúsznak el... odáig hatóan, hogy nem kell már országrészek között sem közlekedni az egyre mélyülő törés - és csúszásvonalak fölfedezéséért, sokszor azonos régióba tartozó teleplések is "fejlettségükben" (vagy tényleg: haladásukban! akjár...] végletesen és végzetesen elcsúsztak... nem csak egymáshoz vagy az "országos átlaghoz" képest. És erre az állításomra már mindenki veszi is a nagylevegőt, hogy amiként az ellenoldalt tehát vágja, a sajátját meg magasztalja. Amire tehát ugyan az "ellenoldalról" (ami viszont nemzetközi-messziről reá-tekintésben már csak az optikai csalódás miatt sem különbözhet) pocskondiáztatik.

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr456082872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2014.04.25. 07:42:43

az emberi tapasztalat időben és térben erősen korlátos, de egyetemességre törekszik, szeretné maga képére homogenizálni a világot.
az m7-es meg nyáron pénteken lefele, vasárnap meg felfele átmegy soksávos, 100 kilométeres parkolóba, mert a sok idióta nem tudja, hogyan kell előzni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.25. 10:28:04

""Ez nem igaz, hiszen ÉN nem TAPasztalom [itt Budapesten]" "Ha velem nem történik meg, akkor NEM IGAZ""

Már bocs,. de utalnék itt a Jimmy Hendrixes beszélgetésre vissza, hogy te meg ugyanennek az ugyanilyen hibás, megfordított (te szavaiddal ez is női) módszerével élsz, miszerint azt hiszed, mert te tapasztaltad, attól ÁLTALÁNOSAN és MINDENHOL és JELLEMZŐEN igaz. holott...

alte trottel 2014.04.25. 17:04:12

@vészmadár (pica pica):
Holott mindössze a helységek 99 %-a lakóinak 98.9999 %-ára igaz és nem jellemző, csak tipikus!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.25. 17:17:42

@alte trottel: a konkrét JimmyHendrix-vitának az volt a lényege, hogy Dudi szerint Hendrix istencsászár, megkerülhetetlen, mindenki számára hivatkozási alap. Én meg annyit mondtam, hogy én rengeteg zenészt ismerek, de egyik sem tartja hivatkozási alapnak. Én elhiszem, hogy az ő tapasztalata az volt, de ő nem tudja elképzelni, hogy az enyém meg ez.

alte trottel 2014.04.25. 22:14:12

@vészmadár (pica pica):
Ebben (Hendrix) speciel igazad van. (szerintem a _MÁSODIK_ koncertjétől a fogorvosok fizetett ügynöke volt)

A többi pedig további viták tárgyát képezhetendi.

Frick László Intézet 2014.04.26. 02:58:20

@vészmadár (pica pica): @alte trottel:
Szerintem nincsen igazad. Sokat tesz a SZERINTEM beillesztése. IGYEKSZEM (nem azt állítom, hogy TUDOM is, csak azht, hogy törekszem arra, hogy) tőlem függetlenül létezőkre mutassak rá.
ITT (ti. a ZHannival való külön maszek összetüzésünkben) tök' mellékes az, hogy MIT állítok. Ez úgy működik, mint az odakinti NAAAGY politikai vitákban is, nem az7 az érdekes, hogy mit mond, hanem az, hogy ki mondja és ha OOOOOLYAN mondja, akkor támadjuk. Előfordulhatna az ellenkezője is pol, ha amellett KARDosokodnék, hogy a rockzenélés nagy úttörője a Led Zeppelin volt (itt rámutatok arra, hogy Frank Zappa mennyire útálta a Led Zeppelint és a Ledf Zeppelin jelenséget, holott mint pl nagy dobos és dob-szakértő, aki rendkívül igényes volt a dobosaival, pl a dob Jimi Hendrixe, Ansley Dunbar is dobolt nála)
tehát lehetne ez a monomániám és AKKOR Hanni szemrebbenés mélkül érvelmne Hendrix-szel is.

A Hendrix-jelenséggel inkább szemlélteni szeretném azt, amit kevés tényleg értékes szóleleményeim egyikével az idő Távlatövege -nek fogalmazok ki. AZAZ Hendrixre a legtöbbönk a Hendrix UTÁN jövőkön keresztül-át néz. Igaz, hogy beszél Hendrixről a még élő (és szintén nagy) Eric Clapton és kikoránkel, amikor még nem eltaposandó tetűféregnek gondpolt engem (aki féreggel ugye egyben tehát Orbánon is tipor, akkor) küldött egy értékes Pete Townsend-szöveget (aki szintén nagy volt és pl gitártördelő is... szemléltettem is, éppen a gitártördelésben, hogy mennyivel másabb volt az egy mod-tól, mint a csóró Hendrixtől, akinek Londonba érkezésekor Kathy Etchingham, a kurva kerített egy jó Fendert...)

A Holocaust-ra is az idő Távlatövegé-n keresztül tekinthetünk és lehetünk a Holocaustról nagyonokosak. De az Idő Haladványában benne, tehát KOR+TÁRS-ként megélve? A halotti matek-ről való szövegemben Dr Radnóczi gimnáziumi tanár példájával szemléltettem, hogy KOR + TÁRS ként mit lehetett látni és +de FŐLEG pedig TENNI. Rámutattam, hogy Dr Radnóczi FÉRFI volt férfiként viselkedett, igazi férfiként is, ezt nagyon nehéz ma elfogadni. Abból a természetes emberi reflexből indult ki, hogy EZT =(ti. a mu nkaszolgálatot) ismeri, helytállt (értelmiségi létére ahogy répát talicskázott a Hatvanyak hatvani cukorgyárában...) és úgy volt vele, hoigy az ismertet az ismeretlenért (ti MENEKÜLNI -> "Nem menekülhetsz") ugyan mért adná föl.

természetes emberi reakció a nagyot pocskondiázni, ez egyben netokratív reflex is, itt van, most olvastam az ócska uszítást a II. JP tiszteletére emelt gyilkos keresztről. Ennek analógiájára ugye az Üzmar Anarcik-ról elnevezett török szalagház, ha a szar beton és a betonvasat helyettesítő gyönge drótok miatt összedül, akkor nem Hadarkan Ikunhair építés6z a felelős, hanem a geci Üzmar Anarcik[ról elnevezett GYulkos Ház] tehát a Mercedes öl és nem Dr Horváth Géza, aki figyelmetlenül vezeti.

Tehát ITT teljesen mellékes volt Jimi (és nagyon nem Jimmy) ... itt a lényeg az volt, találni még valamit, amin keresztül ezen a geci Dudin ütni lehet. És ugye, ha Dudit ütjük, akkor Orbán is kap, összesen ez a silány kis motívum ITT a lényeg és teljesen mellékes az, hogy többször is hiába mondtam el NEM istenként tekintek Hendrixre (bár oltárképem, tehát egyfajta háziszentem, bálványo,m de ez MASZEK ügyem, remélem ENNYIT megengedhetek magamnak, nem? Ez olyan, mintha tégedet a Női Csöcs-höz való viszonyoddal azért basztatnálak, mert NEKEM spec tökmindegy a mell 'acskózottsága, engem a bimbó érdekel rajta és az idegvégződései és az, hogy azok az idegvégződések hová vezetnek és mit csinálnak, ahhoz képest van nő, aki mellbimbón keresztül elélvezni képes és életem nagy ciciélménye egy tkp... nem is cici, még minimlisméretűnek se nevezhető cseresnye...)

De térjünk vissza az idő Távlatövegére és az ehhez kapcsolódó szerintem OPTIKAI problémára. LÁTJUK ugyanis a II. vh végét és azóta történt összességen is ÁLTAL és ÍGY vagyuunk könnyen okosak. Ez az oka annak, hogy a holocaust túlélők gyermekei és unokái túlélőbbek a túlélőknél és radikálisabbak is.

Hajtok az éjszakai országúton és egy kisteherautóról leesett egy raklap, széjjeltrancsírozta úgy 66 kamion, hogy mire én odajutok, pont egy deszka, belőle a kiálló csavart szög a felezővonalon és én mindig a felezővonalra teszem a kereket, ha nem jön szembe senki (vagy nem nagy teherautó jön szembe) és DURR belehajtok és akkor GYÖN a főnököm és lebasz, mint a poengősmalacot, én vagyok a hibás és persze ő nem hajtott volna rá a deszkára és az abból kiálló szögre és nem DURRan el a gumi. Hát kb ilyenek a holocaust-túlélők gyermekei és unokái, Gárdos Péter tanította nekem ezt , akivel a beszélgetést a Radio Q-ban háromszor hallgattam meg.

Valóban LEHET nemjelentős Hendrix, hiszen szinte perceken belül másolni kezdték, pl a Cream és Hendrix el is játszotta jópárszor a Cream Hendrixes számait.

Frick László Intézet 2014.04.26. 03:06:07

@alte trottel: @vészmadár (pica pica):
Nicolo Paganininek voltak sztár-allűrjei OLYANOK amilyenek viszont Hendrixnek nem voltak, Hendrix szerény és emberi volt mindig, esendő és szeretnivaló és álhatatlan igérgető, megbízhatatlan és pontatlan és szorgalmas a MUNKÁban ésígytovább, mindenféle egymásnak ELLENTMONDÓ tulajdonságai vannak. ENNYIT állítok és és akkor jön Hanni és leoszt, hogy kritika nélkül bálványozom Hendrixet és istenítem és azt állítom, hogy nem volt nála jobb. Ho9lott ez nem igaz, én magam is osztom a véleményt, miszerint BIZONYOS metszésben bármelyik dzsesszkonzis gitáros gyerek jobb Hendrixnél.

Mit mondtam Hendrixről? -pl azt, hogy nem annyira virtuóz volt, mint inkjább.. ha 1 (úgy értem: 1) hangot lefogott a gitáron, az ELKÜLÖNBÖZTETHETŐ

Még erre is van magyarázat, a funky blues élet -ehhez ismerni kéne a funky életet tartalmilag.
Mire mutattam rá? Arra, hogy Hendrix JELENSÉGE mennyire felszabadító volt a kortárs művészekre.
Gyönge, inkább tasnító párhuzam a Beatles Hard Days Night filmjére rámutatni, ez a film a világon zenekarok ezreit nemzette. Ezer és ezer fiatal kelt föl másnap az ágyából azzal, hogy MÁTÓL kezdve én is ezt akarom és LEMÁSOLOM a Beatles sikerét és John akarok lenni meg Paul.

Az időnek távlatövegén által tehát MI már, az UTÓKOR ezen zenekarok és előadók EZREIN keresztül láétjuk a Beatlest és pl én is hajlamos vagyok a fikaizmusra, amikor pl pont Jimmy Page-re hvatkozván lárva arccal kérdezem, micsoda is a Beatles, egy kis rock'a'billy (sok Buddy Holly) egy kis Marvelettes meg Shirelles (a legendás Beatles vokál) és.. a szerencse fiai is, meg jól is néztek ki... de persze ismerem a Beatles-Mozart párhuzamot is.
Tehát esendő vagyomk én is, és lehet, hogy egy vitapoartneremet, ha tudom, hogy szereti a Beatlest, akkor megpróbálom "agyonvágni" Beatles fikázással is.

Frick László Intézet 2014.04.26. 03:07:38

@vészmadár (pica pica): Hazugság az, hogy én Hendrixet istencsászárként állítottam be. De jellemző is különben a blogbéli hangulatra ez a hazugságod. Teljesen mellékes, mit beszélek, az a lényeg, hogy BÁRMIÁRON fogást kell találni rajtam és ha van 1 fogás, akkor már dűlök is [meg]

bár föl se keltem

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.26. 08:45:26

@Frick László Intézet: azt hiszem gitáristennek nevezted, akinek képe alatt a Jolana gitárokat hangolta mindenki a hetvenes években. És továbbra sem Hendrix jelentőségéről van szó, pláne nem arról, hogy Hendrixen keresztül most majd Dudit ütöm miért is lenne ez nekem öröm?), csak arról, ismétlem, hogy amikor nőimódszernek nevezed, hogy "A" nem tapasztalja, tehát "A" szerint a dolog nincs, akkor elfelejted, hogy ugyanígy az is igaz, hogy mert "B" tapasztalja, nem azt jelenti, hogy általánosan igaz. Sokadik kifejtésedben mesélsz egészen részletekbe menő indoklást NEKEM arról, mekkora volt Hendrix és miért, miközben nem ez a kérdés, hanem az, hogy el tudod-e fogadni, hogy Pécs-Komló gitárosainak az a jelentős számú része, akikkel én együtt zenéltem és akiket én ismerek, számukra nem hivatkozási alap. Még egyszerűbben: én nem vonom kétségbe, hogy te mit tapasztalsz, de te kétségbe vonod, amit én. Én meg csak kérdem, miért?

Frick László Intézet 2014.04.27. 07:25:11

@vészmadár (pica pica): tehát KÉSZÍTETTEM egy felvételt a klubról, ahol az a többtízuezerben kopérozott Jimi tuskép volt
ami alatt
ezt külön szeretném kiemelni

NEM ÉN
játsztam a Jolana gitáron

Viszont a kommenteddel pompásan illusztrálod a Mai Párbeszéd c. jegyztetet

Pécs-Komló gitárosai is főleg e két tus-kopér alatt játszottak, a másik Csegevárát ábrázolta és kb annyit is tudtak Csegeváráról, mint Dzsimienrikszről...
Ugye, ha fellapozzuk a korabbeli szaksajtót, akkor azt találjuk Jimmy Hendrixről, hogy 1966-ban fedezték föl úgy, hogy ő elment a Traffic együttes koncertjére és a szünetben fölszaladt a szinpadra, gyorsan bekapcsolt egy gitárerősítőt és fergetegesen játszani kezdett, amíg a crew le nem fogta. Na, kb EZT tudták a komlői bányászgitárosok, akik leginkább a Kutyám, Bell- t pengették meg a Gondolsz-e majd rám -ot.

A felosztás nagyjából úgy nézett ki, hogy a fejlettbudapesti értelmiségiek 8elempésalakúak PM pöttyekel) az Illést díjazták, a b8unkó pestuiprolletárok a Metrót, ezhatott le aztán a vidékiparasztságra, az omegát meg azok kedvelték teljesen vegyesen,, bár vidéken inkább a gimnazisták szakközepesek és értelmiségifélék, akiknek volt is némi zenei hallása. Az elmaradot vidékiparaszt területeken a Metró zenekar volt a Genesis és Frenreisz Karcsi a Peter Gabriel.

Üde színfolt volt az a pártízezer pesti munkásgyerek, akik a Sankó Groupra, Sakk-Mattra meg Taurusra őrjöngtek.

A pesti proletárok között, pl a munkásszállókon ezért néha fel-fel bukkant egy Az Ecseri-n 1200 Ft-ért vásárolt indiai Dum-Dum Jimi lemez is. (akkoriban egy pesti munkás havi 3-4000-et is megkereshetett)

Frick László Intézet 2014.04.27. 07:26:16

@vészmadár (pica pica): Az a baj, hogy nekem MÉG lehetett szerencsém kiskölyökkéntz efféle klubban járni, de neked MÁR nem...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.27. 09:01:44

@Frick László Intézet: még mindig azt bizonygatod, hogy AKKOR milyen hatású és máigható volt, én meg még mindig azt, hogy már 20 éve SEM volt az.

alte trottel 2014.04.27. 15:06:09

@Frick László Intézet:
Nem _EGÉSZEN_! Az _IGAZI_ budapesti fejlettértelmiség krémje, az IQ130 feletti rész, akiknek a Fennvaló különös kegyéből még csalhatatlan ízlés is jutott, KEX-re járTUNK!

kikoránkel 2014.04.27. 19:56:20

@alte trottel:

Sose gondoltam volna, hogy csupa mensa-taggal ülök a Syrius-bulikon!

alte trottel 2014.04.27. 23:46:20

@kikoránkel:
No látod, már érdemes volt idejönnöd!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.28. 09:06:35

Így van, és tök érdekes, és egyszerűen hiába fogom magyarázni, akkor sem érti meg senki, hogy a 35-40-esek nagy része SEM néz idáig vissza, hogy Hendrix meg Kex meg Syrius. Illés. Ki a faszom hallgat illést 2014-ben? vagy akár 1994-ben? Az akkor 50 éveseket leszámítva? Mi a tökömnek akarna bárki Illést hallgatni, amikor nyenyergő, fáradt öregemberzene az egész, valami akkor 50 éve elavult hangzással, ugyan már. Már az én korosztályom gitárosai is ha NAGYON gitárhős-beállítottságúak voltak, akkor Malmsteenig, Steve Vai-ig, Satriani-ig, TALÁn visszanyúltak. És az Iron Maidentől, a Judas Prisettől, a Saxontól, A Def Leppardtól, a Bathorytól, a Venomtól loptak. (szándékosan írtam sokféle stílust). Aki agyasabb, az nem a Jethro Tullig nézett hátra, meg a Pink floydig, hanem az NÁLAM 10 évvel öregebbek Peter Gabriel, Genesis, Queensryche, a többiek meg már közvetlenül a Dream Theatertől, a Thresholdtól vagy a Fates Warningtól vették az ötleteket. Nem beszélve arról, hogy már az én korosztályom IS, mire megszerette, már jórészt bele is fáradt a gitártekerésbe, a húsz perces szólókba meg az ilyen húrmaszturbálásba, és egyre inkább épkézláb DALOKAT szeret hallgatni, nem önkifejező hangszereseket.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2014.04.29. 10:26:20

@vészmadár (pica pica):

néha azért jó nosztalgiázni

tegnap pl ac/dc 79-es párizsi koncertját tekertem végig

(ami nekem anno megvolt bakeliten)

tuti volt - végig tudva, hogy ez nosztalgia

majd belenéztem egy tavalyi koncertbe is

az is tuti volt
bár nem nosztalgia

hanem

illetve dehogynem:D

attól, hogy az ac/dc kőprimitív, még jó
és attól, hogy ugyanazt csinálják negyven éve
illetve fordítva: ehhez értenek ebben jók, ezért nem változtatnak

angus young zseniális gitáros?
nem
felismerhető, egyedi?
igen
hatott a kortárs rockzenére?
miazhogy, nagyonis
zseni?
nem
jobb gitáros, mint hendrix?
anyád
(márhogy hülye a kérdés)

stb

mi ebből a tanulság?
(már azon kívül, hogy én kamaszkoromban purple-t meg acdc-t hallgattam többek között... pedig akadt ott JH Experience dupla lemez is:)

...

asszem ez inkább a hendrix poszthoz való, de itt volt kontextus

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.29. 13:15:20

a 70-es évek túlélt zenekaraiból nekem pl. a 90-es évek közepi Deep Purple jött be Steve Morse-szal, és nem érdekel, hogy ki szerint nyomába sem ér, mert végre jól szól, és jó, és ugyancsak hallgatható. A 70-es évek zenéinek nagy része, és egyre inkább ide kell sorolnom a 80-as éveket is, egyszerűen mai füllel pocsék. Cincog, sziszeg, zörög. Biztos majd itt meg fogják szakérteni, hogy bezzega maizenekarokmegcsakhangzás, de ez sem érdekel, mert a gitárzene lelke a gitár, ahogy az élőben egy koncerten odabasz. EZT nem lehet semmiféle cuccon visszaadni, de ettől még ma már közelebb vagyunk ehhez, mint 72-ben. Nyilván a keménység dinamikai kérdés IS, de azért hadd ne kelljen már 2014-ben a fasza kis Sennheiser fülesemen egércincogást hallgatni...

kikoránkel 2014.04.29. 16:24:54

@vészmadár (pica pica):
@A Hannibal Lektűr-attitűd:

a riff
az odabaszás
amikor megdobban a bálnaszív
a tökönrúgós gitár
a beat

Hendrix nekem nagy reveláció volt akkor.
Én szó szerint mindent hallgatok rap-tól trap-ig, bluestól az electro swing-ig, de ha ki akarom pucolni a fülem, marad a Tool. Már vagy 10 éve.

Lehet, úgy jártam velük, mint Dudi Jimivel.
Kémia.
Whatever.

Frick László Intézet 2014.04.29. 17:08:11

@vészmadár (pica pica): Ez egy eléggé régi vita, hogy ebben a műfajban mit tudnak ma és mit régen és mi is a cincogás. Nagy probléma, hogy a régi stúdiókban hónapokon át hatalmas hangmérnöki apparátussl cizellát felvételeket a mai "modern" berendezések zajszűrői kiherélik, leszürik, kiszűrik belőlük a lényeget, mint a pincészetek borszűrői, csak az alaplé marad. Számomra a maizene viszont csak alaplé. Rém egyszerű Öveges-kisérlet, fogj egy "maimodern felvételt és másold át hétszer mondjuk magnókazettára . Egy Frank Zappa stúdómunka (most NEM a zenéjéről beszélek, hanem amiért Frank Zappát még Bob Dylan is udvarolta... a hangmérnöki munkáról)
Jelentős ma a "dinamika" sok a basszus, hallgattam pl Audi Bose HiFin régi kedvenc zenéimet, de pont a lényeget levágta, át kellett volna állítani a gyári hangolását...
Az un "komoly"zenében is vannak efféle problémák és az "ihletettség"-ben is, Sztravinszkij már "nagyon régen volt" és nehéz meghaladni.

Szerintem érdektelen is az a sáv, amiben a régebbi értékesebb zenék vágtattak,, azért nehogymár egy Steve Morse-s Deep Purple "lenyomja" az 1972-es Colosseumot. Egyszerűen... nem is kell már annyi máűvészi tartalom, sivárság kell, tömegkaják, hambi kell meg zacsivacsi.. főleg ezekbe a mai "értékes" csipogókba

én zenei mindenevő vagyok és azt hiszem... nagyon is kifimomult az ízlésem, ha kell, lágy kenyérrel tunkjolom a pörköltszaftot, szeretem a birkapörköltet is, a jó rántott húst is, de pl a McDonalds-ot nem.

Ahogy márt ezt többször elmondtam, egyre kevésbé érdekel a "pop" vagy a "rock". nem élmény. A sramlirok, tehát ezek a valahány gitár, akkordok, kemény dobolás... ez már.. törek nekem, üres zsezse, néha röhögni szoktam már metálzenekarokon, legújabban pl a magyar nemzetimetálbandákon, nekem kész zámbójimmi az efféle "kemény"-ség.
Un "komolytenét" hallgatok és ez elkente a zeneiízlésem. Pl kereskedelmirtádiózenét mg háttérzeneszerűen se tudok már elviselni, akkor inkább ne szóljon semmi.
No jó, popban pl ha van ilyen DOBOLÁS mint Amy Winehouse Rehab-jában. Kurvára birom ezt a dobolást:
www.youtube.com/watch?v=KUmZp8pR1uc

A gitározásban újabban bejövős a tuareg folkrock
A legtöbb "kemény" zene számomra túró, kb úgy esik, mint magyarnótáét vagy cigány komjuteres elektropopt hallgatni (ide tartozik a Steve Morse-s de már a Blackmoore-os DP is) 13 évesen DP-t és LZ-t is hallgattam, ma még a LZ-t még meg vagyok képes hallgatni, ha kiscsajokat akarok ájulásbakergetni azzal, hogy olyan ősrégi zenekarok, mint a G 'n R előtt 20 évvel is voltak már zenekarok .. na ilyenkor LZ-t mutogálok, mert ezt még elviselem, de a DP már nekem limonádé nagyon.

Már egyszer mutattam, számomra mi a kemény zene, pl Howlin Wolf a London Session-ön, a Little Red Rooster, az kemény. Hat maiamerikai fekete ácsnadrágos kecskeszakállas blacktrashmetál zenekar összesművei nem olyan kemények együtt, amikor az értetlen vén Wolf benyögi, hogy och, come on SZÁMOMRA
www.youtube.com/watch?v=R7YbQIx8dA8
Úgy vagyok ezekkel a zenei vitákkal, mint a kulinárisokkal, jó sok proletárral összevitatkoztam már, szerintük mi a kaja, mit nevezünk kajának, aszongyák, hogy a zsírpörkőtt, meg a rántotthústornyok, cigányszendvics (ua, mint a becsűűűletttess magyarszendvics) meg hogy a franciasaláta az okádík... ilyesmiről is fölösleges vitatkozni, meg a zenéről is, a jó, az igazi zene világát a mai embertől szántszándékkal elrekesztik... csak a gyárizabákra kajáltatják rá és a "csipoogók" a modern zenehallgatóeszközök már erre is vannak "kihegyezve" .. kiherélik már a U" Achtung Baby-jét is, nemhogy FZ-t...

A másik pedig az, hogy ha a zene jó, akkor NEKEM jöhet 1600-9500 Hz között is akár szurokvászonkábeles bakelit régi kórházi rádiófülhallgatón is monóban, a JÓ zene akkor is jó, jobb, mint a nyálzene csúcshifin.

Aztán a zenehallgatás nem csak fizika, hanem kémia is, TERMEL valami anyagokat föl az emberben, mint a szerelem vagy a szeretkezés és én elhiszem, hogy amit bennem a Tinariwen termel föl, valami hormont, azt egy cigánylányban Suzy és Jolly, meghiszem.
www.youtube.com/watch?v=R7YbQIx8dA8

de pl proletároknak tavaly nyáron lejátszottam pár igazi zenét és... reveláltak rá, meglódult a vérük

Frick László Intézet 2014.04.29. 17:13:41

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Nekem a még Bon Scott-os (tehát az igazi) AC/DC koncertről az ugrik be, hogy Angus bojóckodik a zsűrinek Chuck Berry sasszékkal és Malcolm pedig PISZKOSUL [gyorsan, sokat [ sokat fogva] dógozik a háttérben egyszerű farmerben, pólóban, mint "slide"
A magamfajta paraszt júgy lássaja jegészetet, hoigy:
amit én el tudok énekelni, az nem annyira kunszt
és amit én eljátszok (gitáron) az se
Ahogy ezt már sokszor mondtam, Jimi tényleg nem a sokatfigás csúcsa, de akkor mért nem tudják jól eljátszani a számait? Alig-alig van pár interpretáror is, aki a nyomába ér. Mi ennek az oka? Érted, azt az ' (úgy értem 1db] hangot kalapácsolván.. és nem.

Frick László Intézet 2014.04.29. 17:18:51

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Néha egy-egy Megasztáron vagy Zikszfaktoron reveláltam rá, amikor valamit ugye más énekelt, meg kezdő, hogy HÜMM hát ez egy nehéz dal... az eredeti előadót lenéztem vagy nem gondoltam elég jónak. Most egy Demjén Rózsi koppincs jazzy számot hallgatván reveláltam rá megint arra, hogy Demjén Rózsiban a piálás kit ölt meg vagy el... (Máté Péter közhelyesen ismert példa arra, hogy "hát ez nnem komoly" csak éppen amikor más próbálja, akkor derül ki, hogy) de ugyanezt lehet mondani Paul Hewson énekléséről vagy Robbie Williams-ről "nem komoly, nem nehéz, limonád" és akkor biztatom az illetőt, nosza, dallj egy kis részletet, pl Hewson-nál az ember nem is gondolna olyan hangmagasságokat [itt egy gonosz XD Zámbójimmire...]
És hát nyilván Szabó Gábor gitározása, amit a félfüllel odahallgató akár tömegcucc lokálzenének is gondolhat, azok a tiszta hangok "egyszerűen"

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.29. 18:04:19

@Frick László Intézet: valahol vicces ez a régi jó technikusok elmélet, és a csúcshifi, ami levág dolgokat, hehe.

Frick László Intézet 2014.04.30. 15:05:32

@vészmadár (pica pica): Én semmi vicceset nem találok benne, rém egyszerű Öveges kisérlettel lehet bizonyítani, föltesszük egy 1977-es gyártású hifiszerkóra Frank Zappa Grand Wazoo-ját vynilen, utána pedig te kiválasztasz egy jajdemodern mai hifit és azon is lejátszuk. Nem feltételezem rólad, hogy annyira primkó lennél, hogy elkezdesz rajtam röhögni úgy, hogy közben ne lenne neked is olyan zeneihallásod, mint nekem.

De nem kell lemenni 1972/73-ba, mondom, már a U2 Achtung Baby-jének is a bő felsőötöde, a csengő gitárhangok, stb odalesznek egy mai nyálmixeren... úgy kell erőszakoskodni rajta és a basszusból sokat levenni és a magasakat egészen föltolni...

Minden gyártásnak van valamiféle elő-koncepciója, pl a mostani autók nagyon erősek 100km/h-ig, aztán beszarnak és a 25 évvel ezelőtti autók, az utolsók, amiket még otthon is lehetett szervizelni és nem kellett belőlük a legelemibb szervizelésnél is a motort kiemelni, szóval azok a régi szarok 100-ig lemaradnak, de autópályán 100 fölött meg combosabbak. vannak olyan autók, amiket kb 8 évre terveznek úgy, hogy utána óriásinagy hibának tűnő szar kis piszlicsáréságok miatt a nyugati vagy japán picsaember szépen engedelmesen, jó sokat fizetve, leadja a recycklingbe és vannak elmaradott büdös amu-darjai parasztok, akik blankolóval, kombináltfogóval meg párméter szigszalaggal feltámasztják a picsaemberek picsa halottautóját. És a sebész kezű nyugati autószerelő gyerek kb olyan tudományosan hahotázik a jekatyerinburgi vizesárokból kínai barkács-szerszámokkal szerelő gyerekeken, mint te a sok hülye vén köcsög állítólagos hangmérnökön.

Egy mai autónak a "törésteszt" minősítése kétszer jobb már, mint egy 25 évvel ezelőttinek, abből egy nagy bumm után kikecmeregsz és nézdegéled a horzsolásaida, a korszerű jajdeutasvédő autóban meg húspép vagy, amit úgy vakarnak ki a konzervbádogból...

Pl mai popzenében ugyan mi a fasznak is kéne máma a minőségi hifi, máma a teljesítményhifi kell, nem MINŐségre vannak hegyezve, hanem KURVASOK XBASS-ra mert ehhez a zenéhez, ami most megy, ez kell.
ű
Meg a búcsúban lőni egy midifájlhangú egyoktávos szintetizátort hozzá

Kisgrofót hallgatni ugyan mi a faszér is kéne egy fakaszlishangfalas őskőkori dinamikushifi? 1000 watt, és megaXBASS az kell viszont.
www.youtube.com/watch?v=6isJc7nx1w0

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.30. 15:46:57

@Frick László Intézet: csak hát a komolyhifit gyártók pont nem kicsi grofóra optimalizálnak, mellesleg, hanem... hanem tulajdonképp egyre inkább arra menne a dolog, hogy AZT adja vissza, amit a stúdióban kiokoskodtak a hozzáértők. Az más tészta, hogy te magad ilyen-olyan állítgatással a saját szubjektív ízlésednek megfelelően tolhatod rá a basszust vagy adhatsz rá magast. És nyilván azt IS el kell bírni a egy cuccnak. De egy hificucc ne magyarázd már meg, hogy RENDSZERSZINTEN belenyúl a hangképbe, levág magasakat meg eltűntet dolgokat... Ez ugyanolyan legenda, mint amikor a CD-kről kezdték terjeszteni, hogy hú, az levágja a tetejét, és mennyivel szarabbul szól (jah, levágja a digitalizálás során a 30 kHz feletti dolgokat, ami a HANGZÁST aztán nagyon komolyan befolyásolja, persze) és elkezdtek szörnyülködni, hogy ezek milyen sterilen szólnak... Nem steril, baszki, csak nem sistereg, nem zörög, nem szörcsög. Gitárnál is, a torzítást ne keverjük össze már azzal, hogy vlamai zajos, meg az akkori technikának köszönhetően egyszerűen maszatos, torz, koszos.

Frick László Intézet 2014.04.30. 15:56:41

@vészmadár (pica pica): Mert Blyúnó Majsz miben különbözik a Kis Grofótól.

Annyira édes vagy! Tkp tök mindegy mit mondok, a lényeg az, hogy valamilyen fogást találva rajta hülyeségnek lehessen beállítani.

Szóval nem ízlésról vitatkozunk meg hiedelmekről, hanem a maimarketingról.
A tömegzene (szóval az, ami a mindennapi vízcsapokból is folyik) a tömegzene alapkoncepciója is más, a sztárcsinálásnak is más a koncepciója (lásd a dél-koreai boom-ot) és ezekkel az alapkoncepciókal ugyan mit kéne vitatkozni.

Pl egy 15 éve futó szappanopera vidékibüdösparaszt fogysztói ma elképedve bámulják a konyhaasztalméretű képernyőt HD minőségben kiveri a szemüket a színes csiricsáré. Ami pl a japán televíziózást más minden szinten elönti, mert a kétnégyzetméteres képernyők helyett a tenyérgépek képmezejeire gyúrnak a gyártók és le lesznek szarva a vén elavultak, akik még a falon bámulják...
Valami hasonló paradigmaváltás történt a hifigyártásban is, a csiricsáréság a lényeg.
Maga az alap.. ha lekottázod, ugyanaz a hóttprimitív óvodás hangkészlet és ritmus Kis Grofónál vagy Blyúnó majsznál. Na jó, vannak kivételek, pl a magyar popzene most jó nagy spättel igen erős és pl nekem a Stereomilk egyik számánál tűnt föl az ósdi dinamika, ami ma már nem divat, mert moinek.
De "vitatkozhatnánk" a Bosch csavarozó kézigépekről is vagy a szerszámkészletekről...

vagy autógumikról.
Egyszerűen: az ALAPkoncepcióval nem is érdemes vitatkozni.

Pl az autógumikról való vitákat egyszerűen lesajnálom, némi hozzáértéssel még ma is lehet találni olyan gumit, aminek a tulajdonságai megközelítik egy 1991-es gyártásű michelin vagy Continental gumiét.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.30. 16:25:03

@Frick László Intézet: azt az állításodat vitatom, de azt nagyon, hogy a mai csúcshifi levág meg eltűntet meg redukál bármit az egykori hangtechnikára optimalizált akkori felvételeken. Sztem meg szépen megmutatja, milyen zajos, koszos, maszatos, trágyalé hangzás volt az, nyilván részben azért, mert ez volt az elérhető szint.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.30. 16:31:58

@Frick László Intézet: "Maga az alap.. ha lekottázod, ugyanaz a hóttprimitív óvodás hangkészlet és ritmus Kis Grofónál vagy Blyúnó majsznál"

Hát azért nem. Nem vagyok különösebben BM-rajongó (sőt semennyire), de Ha csak azt vesszük, mint írod, kottaoldalról, akkor Kicsi grofónál tiszta dúr és moll akkordokból elgitározgatható/elszintizgethető alapok vannak. BM-nál meg azért vannak ilyen-olyan bővített-sztűkített-hetes-stb. okosságok (nem mintha ez volna a mérce, de akkor is van). De ha máshonnan közelíted, billentyűs barátom elemzése szerint: a minimuma a zenének neki ott kezdődik, amit nem tud állva eljátszani magyarán: kell a szintinek használni a hangerő-pedálját, a sustainer-pedálját és hasonlókat. Kicsi Grofónál és a mulatós szegmensnél pl. nem kell...

Frick László Intézet 2014.05.02. 04:20:02

@vészmadár (pica pica): Hanni a basztatásomat sokkal egyszerűbben letudja a mondattal: "Ová tűntek azok a régi jó dolgok?" Igyekszik úgy beállítani, mintha impotens vén trotty lennék, aki amnéziásan visszasírja a régi jó dolgokat.
valójában amiről "vitatkozunk" az a Beépített Hiba.. a termék életgörbéjében előkövetkező természetes és megmagyarázható szakasz.

Két sávban szoktam, de ezek szerint nem lehet elégszer, ezt ismételgetni:
-autók
-farmernadrág

Vannak autógyártási szisztémák, amikben eleve, tervezetten és az autózás hajnalán már magától széjjeleső fostalyigák készültek, ilyen az amerikai autógyártás. Az amerikai autó a Klasszikus Szép Időkben úgy 7-8 éves élettartamra ésvagy kb 300000 mérföld megtételére készült. A Klasszikus Amerikai 3 sebességes automata váltó ennyit tud... Mindig vannak kivételek, pl ha korszerű ember lennék és a Riga mopedekről vitatkoznánk, az attól függene. Ha te azt állítod, hogy a Riga fost se ér, én egyből korszerűen, a te módszereddel a 64000 km-t szértszedés nagyjavítás nélkül futott Rigával érvelek, ha azt állítod, hogy a Riga valójában jó kis moped volt, akkor meg azzal, hogy némelyik 2-3000 km-t se ment el nagyjavítás nélkül.

és már kész is.

Beépített Hiba

Például bizonyos autógyártók, Ilyen volt a Renault vagy a PSA konszern... és Franciaországban, ahol egy 8 éves autón annyi parkolási hiba van már és ott olyan méregdrága az effélét javítani: inkább eldobják az autót.

Namost egy 1988-2004 között gyártott francia autóban az elektromos vezetékek úgy összrepedeznek, a szigetelés, hogy vagy 3000 helyen beázik, tehát egyre több súlyos zárlat áll elő és amikor a motor indíthatatlanná válik (a zárlat kilövi a "kompjuter"-t) az autót eldobják.

Egy francia pica-pica pl lebaromhülyeállatozna engem, ha azzal jönnék, hogy gyerekkori cimborám otthon a francia fostalyigályát egyszerűen újravezetékelte és használja, kuttya baja. Széjjel is rohadt az autó rendesen -az alját újragyártotta. nyugaton arra bnem találsz hegesztót, hogy a szétesett kipufogódat kihegessze. Ott ül a műhelyben, ideje tenger és nem akar keresni 50 jurót negyedóra alatt. MNagyarországon ott tartunk, hogy egyelőre 3000 Ft-ot nem akar keresni negyedóra alatt: nem csinálja meg. [bár a rezsióradíja 8000 Ft lenne]

Nem kell az én zenei hallásommal rendelkezned ahhoz, hogy ha akarnád, tehát kitárgyalhassuk ezt a témát, nyilván ma egészen mást várnak el a fogyasztók a popzenétől, de ezek az elvárások kb annyira is spontánoik, mint a nők döntése a hajfestésről, ahány nőt megkérdezel, mindt azt hiszi, hogy a festés az ő személyes igénye, döntése és ízlése, közben egy faszt az.

Marketinghatásnak van kitéve szűntelen a picsaember és alig maradhat egy fikarc önállóakarata.

Az "én időmben" fillérekért lehetett venni "kávétablettát" azaz kávéízű koffein-tartalmú drazsékákat. ma már ennyi koffeint 10 Ft értékű lónyálhoz kevernek, ebbe a rászokást serkentő ízfokozókat kutyulnak meg vérpezsdítő cukrot és kész is az "energiaital" nyilván egy fennkölt értelmiségi keveset tartózkodik proletár lányok között, akik a munkásbusz hátuljában tíz perc alatt másfél liter energuiaitalt vedelnek be, majd összepisilik magukat az orgazmus sikolyaihoz hasonló, egyébként értelmetlen vihogás közepette
Ha megkérdezed őket, azt mondják, hogy ez személyes döntésük, jól esik nekik a kb a tehéntakarmányozásra való siló szagára emlékeztető lónyál a koffeinnel. Már koffeinfüggők is, sőt, összeesnek koffeinmérgezéstől vagy elvonástól és még mindig azt mondják, hogy ez a személyes döntésük és ezt ők így akarják.

A lónyálzene ugyanez. Mindig is volt lónyálzene... az olasz oiperairodalom csak úgy csobog a lónyáltól.

pl amit mi cigányzene címszó alatt tálalunk, az megrekedés egy "hol van az a régijó cigány muzsika" címszónál. KÖZBEN egyes cigány zenészek ugyanazt csinálják, mint az ük-ük-ükapjaik,. azaz a mainstreamet nyomatják, tehát ma pl a Budapest Bár-ban vagy a Váradi Roma Cafe-ban nyomatják.

Mozart vagy Hayd idejében kb 5-7 év kellett ahhoz, hogy egy Mozart vagy Hayd motívum fölbukkanjon Erdélyben vagy a Részeken, pl a Mezőségben. Hayd élmnénye volt, hogy egy bemutató után pár nappal kocsmai zenészek már sramlizták a londoni kocsmában a motívumait.

A zeneipartnak valamikor a nagy Sony Botrány ideje előtt jópár évvel már elege lettt abból, hogy a sztárok a sok pénzükből saját stúdiót építvén elkezdték magukat anyagilag is függetleníteni, a vedmegdobdel zene, ami MA A MENŐ már kizárja az efféléket, viszont ezáltal az üzletpolitika által marketingöngyilkolta meg magát a zeneipar úgy, hogy emerről meg az internet mosott be neki a szakadék szélén.

Van haladványois zene, ami FÖLfejleszt és ahonnan van továbblépés és van az "energiaital" szerű zenei sáv, amiből szabadulni nem lehet, majd kisgrofó meghízik, mint egy disznó és undorító lesz és akkor majd AranyLojó lesz a kisgrofó.

De szerintem fölösleges a vita, sokkal egyszerűbb, ha beismerem, hogy győztél és neked van igazad.

Frick László Intézet 2014.05.02. 04:45:29

@vészmadár (pica pica): Egyszerűen egy bizonyos sávra nincsen szükség, ma a basszus dominál és a magasakban a csipogókba való cicegések elegendőek. Eleve ott kezdődik, hogy egy 1998-as Bose HiFI [ Az A8-asban, amit Kocsis Zoltán éppen azért vásárolt, hogy nem repülőzvén Ezurópában, hanem autózván, tehát autózás közben is dolgozhasson] páros számú hangszórókkal rendelkezett, egy mai Bose pedig páratlanszámúval, az utolsó a sorban egy páratlan HATALMAAAAASSSHHHH (már persze nem méretre goindolok] mélynyomó. Szerintem Kocsisnak egy mai A(-as HiFi-jénékl szakember segítségére van szüksége ahhoz, hogy munkájához a hangzást TŰRHETŐEN beállítsa.

Én nem vagyok szakember, fél óra alatt, a gyári optimálishoz képest nagyon eltorzítva tudtam úgy beállítani egy ilyen KORSZERŰ HiFit ahhoz, hogy Te Edge-ből hallhassak is valamitMinden ilyen HiFin egygombnyomással elérhető a Gyári Beállítás és így nagyon könnyen, Öveges-kisérleti egyszerűséggel igazolható az állításom. Összefoglalva tehát:
1991-es zene, egy 1998-as és egy 2013-as gyártású Audi Bose hifijén , mindkettőmn a Gyári Beállítás gombbal.
És ez popzene, de Classic gombon nyugodtan megismételhető mondjuk valami slágerzenével, pl Debussy-tól a Tenger

és ez TŐLEM független, tehát megbaszom a kurvaanyámat majd fellövöm magam a holdba.

Egy másodpercig se állítottam ezt, amit Hannji a gúnymondatával szokott kényelmesebben elintézni, egyszerűen azt mondom,, azt állítom, hogy a maimarketing az nem tegnapimarketing.

Mint ahogy a mai PÖerwoll Black magic az nem a 2008-as perwoll Black magic, söt, a mosószereknél már a poiaci bevezetés után 4-6 hónappal elkezdik csökkenteni a hatóanyagtartalmat.

De még az ember házassága is efféle, a ráhangolódás szakasztát majd, amikor a menyecske már révben érzi magát, az elhangolódás követi.

Nem a régi vagy az új dolgokkal van baj, hanem az ilyen vén faszikkal (piaci szempontból persze) mint én. A magamfajta vén geciládák megvették 1977-ben a ... de miről beszélek, nekem oszt mindegy, a nagybátyámnak mono lemezjátszója van, én azon is JÓL és TELJESEN hallom [Pernye András mit mondott erről a Ki Mit Tud zsűriben]
A magamfajta vén szarzsákokkal az a baj, hogy a kollégiumban villanyoltás után vagy a laktanya őrtornyában taiwani Aiwa zsebrádió mono fülhallgatóján hallgatták a Debreceni Jazz Napok felvételeit... oszt így nekünk az, amit te ebben a HiFi témában meg akarsz magyarázni... tök érdektelen is...

Fizikából ismered azt, hogy az emberi szemben egyébként fejetetejére állított kép TUDATILAG áll helyre és azt is tudod szerintem, hogy kétféle hallás van, a "rendes" meg a vesztibuláris és egy magamfajta zenebuzi, ahogy pl a pinabuzi a bikinialsóból kitevetaplapzó pinát EGÉSZÉBEN képes látni, úgy pl ha a zenére nagyoön ki vagyok éhezve és egy ördögfiókakócos kis fekete lány a maimodern zenehallgatómicsodácskáján indiai szufi zenét hallgat, akkor abból is kis vartyogásból nyenyegésből én de vestibulare AZ EGÉSZ
ezt is hallom
és ez a baj igazán velem, marketingszempontból. A cél lecseréltetni és kidobatni, de pl ezt magyarázd meg nekem, hogy én, az én hallásommal ugyan mi a faszért 9is dobnám ki a régi hifimet HA JÓL MŰKÖDIK

Ugyanez autóban.. megyek föl az autópályán a hírhedt emelkedőn az autómmal, négy utas és akkor egy (olvass bele a Totalcar-ba) valami korszerű autó kivág elém azzal, hogy ő korszerű modern, a gépkönyvébe 30 lóerővel van több beleírva és abban az ügynök egyedül ül, nekem meg van négy utasom és az egészet, a korszerű autót a kis köcsöggel az én elavult és környezetszennyező autóm FELTOLJA az emelkedőn.
Utána mind a két autzóval bekunkorodunk környezetvédelmi mérésre.
Az én autóm Euro2-es
a köcsög autója Euro4-es motorral szerelt, mindkettőnk autójában 300000 km van. És az én "környezetszennyező nemmodern nemkorszerű" autómnak a károsanyag kibocsátása az övének kb a fele.
De elő a vadászlámpával, ki egy gyújtógyertyát és világítsunk bele egy hengerbe, az én autómban a dugattyútető FÉMFÉNYES RAGYOGÓ az övébe kormos-plankos...

Ennek nem az az oka, hogy az én autóm régijó, hanem az oka az, hogy MA a cél a veddmegdobdel fostalyigagyártás a pompás marketingrozsákkal. Mert egyelőre még nem sikerült az európai ipar motorjának mást kitalálni, mint az autógyártást és valahogy rá kell hülyíteni az embereket a szüntelen cserékre.

A mai fostalyiga nem azért fostalyiga, mert mai, hanem azért, mert eleve is fosnak szánták.
Ejjez működik közre az autós szaksajtó, pl azt írják, hogy egy mai autó orr.kiképzése kötelezően gyalogosbarát, elütéskor kuttya baja se lesz a gyalogosnak.
Irány a sebészet, mint mond erről a sebész, akinek e gyalogosbarát autó lökhárítószilánkjait 137 darabkában kell kiszedegélnia a gyalogosból, olvasd már fel neki az autós szaklap TUDÓS okleveles szakmérnökújságírója által írt szakcikket.

Frick László Intézet 2014.05.02. 04:48:59

@vészmadár (pica pica): Blyúnó Majsz egy komoly vállalat, külön szakemberekkel a hetes-okosságokra. Kisgrofó meg kb, mint egy kurvafuttató ésvagy kamatoló csaláőd, páran a gyártással, a többség a feketeCD-kkel foglalatoskodik, de összesen nincsenek annyian, mint a Blyúnó majsz vállalat szinpadimegjelenéssel foglalkozó kis team-je. Érdekes lenne, ha a sztároknak is lenne olyan stáblistája, mint a filmeknek. Kisgrofónál a stáblistán 8 név Blyúnó MaLYsznál meg 300.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.05.02. 07:11:49

@Frick László Intézet: na álljunk meg, előbb még Csúcshifiről értekleztünk, most meg hirtelen korszerű és modern hifiről? Bocs, ha te a 12.000 Ft-os minihifiről beszélsz, az tényleg fosul szól, az általad IS említett okok miatt (mert pl. csak gyári beállítások vannak rajta és lófasz hangfalak), de a mai CSÚCSHIFI az nem ez.

A másik: ne mondd már, hogy nem kell magas tartomány, az egy dolog, hogy röfögő basszust szeretnek ma sokan hallgatni, de az a magas tartomány nélkül egy búgás. A régi zenék nagy részénél pl. basszusgitárt nem is lehetett kivenni a felvételen, vagy csak alig. A tipikus magyar rockhangzás az volt, hogy hangos dob, hangos ének, halk gitár, nemlétező basszus. A mai gitárzenékben pl. előrébb hozták a basszust, hangsúlyos lett, és szeretjük hallani a gitár vastagságát is. egyébként sokszor az ének rovására. Füllel szöveget leszedni pl. egy tavaly kiaditt System of a Down-ról nehezebb, mint a 82-es Saxonról. A magasra visszatérve: ha a hüklyegyerekzenénél maradunk is, a cinek hangja szerinted meyik hangtartományban van? Az elektronikus zajok hangtartománya szted hol van?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.05.02. 07:15:15

@Frick László Intézet: ez lehet igaz, csak ettől még a végeredmény más. Ettől még a kézikamerával leforgatott "Ülünk kurva mélyen egy magyar rögvalóságos kiskertben bedrogozva és nagyon mélyeket beszélünk" magyar film SZARABB, mint mondjuk az Amerikai szépség. És nem a technikai különbségtől szarabb.

Frick László Intézet 2014.05.03. 08:20:14

@vészmadár (pica pica): ugyanolyan szar, ugyanis kb ua mind a kettő. Annyi a különbség, hogy az Amerikai szépség 3472 embernek kurvajól fizető munkát adott és óóriásinagy művészet volt a pénzt összeszedni hozzá, míg a "eőjdeművészihóttreáldoku" filmben kb annyi a munka, mint egy szélfútta használt budipapírban

Frick László Intézet 2014.05.03. 08:22:44

@vészmadár (pica pica): lefelejtettem, hogy a pénzt összeszedni hozzá.. itt fordítva működik, több pénzt szednek ösze hozzá puszta kapcsolatitőkével, mint amennyibe egyébként krül. ez egy sajátos máűvészi felfogás, miszerint a művészet célja a sörhöz-zabához-anyaghoz-picsáhozjutás vagyishogy "jólérezzük magunkat a világban" ha ez igaz, akkor egyes félvad sodrottas mangalica kandisznók a nagyszalonta környéki rekkettyésekben vetekszenek művészi nagyságban a hanyatló Jancsó Miki bácsival

Frick László Intézet 2014.05.03. 08:32:55

@vészmadár (pica pica): A magyar poprock zene olyan, mint a magyar foci. Aki nem tud jól gitározni, az lesz a basszer és az lesz a dobos a ródok közül, aki képes kiütni egy 4/4-et 30 mp-en át hiba nélkül. Pl magyarország egyik legunalmasabb elektromosgitárosa sokáig a Beatrice ródja volt. Az lesz hátvéd, aki elöl gyönge.

Az angolszászoknál nagyon erős a dob meg a basszus és a slidegitározás is.
Jimi hendrixnél a basszus nagyon jelentős volt Nel Redding és Billy Cox meg főleg néha egészen klasszikus kontrpunktokat adtak. jelentős John Paul Jones basszusmunkája, amit szükségből gyakran orgonával oldott meg és hogy John Bonham mekkora dobos! De nagy öröm lehet Laurence Joseph Mullen-el is.

Nekem a koraiak közül a teljesen képzetlen Laux "pancsoló" stílusú dobolása tetszik, aki úgy lett dobos, hogy paprcetlin azt húzta ki magának.

A jó dobos és basszer játékára a "prímás" csak felfekszik, mint jólúszó a vízre és suhhh. Vagy mint vitorlázórepülő a levegőre és huhh.

Elő lehet csalni a maimodern eszközből az elveszett magasakat, de elég nagy tekkerészet és toligálás után. Ismétlem páros számú hangszórk helyett ma már páratlan számúak úgy vannak, hoigy a páratlan szám A SuperBasszusÓÓÓÓRJÁSNYOMÓÓÓ

volt egy noname német táskarádióm EGY HANGSZÓRÓVAL kb háromcsaládigyufa méretű volt a rádó, de a vételi képessége óriási és a HANGJA! egészen telt.. innen negy hangszórótehnikusnak kéne folytatnia, valami afféle lett a hagszórók anyagaival, mint az autók anyagaival is, egyre tréebb anyagokat MUSZÁJ felhasználni a piaciversenyben.

Elspórolják a modernkorszerűautó rugótányérjáról a vízkifolyót, minek, egy fázis megspórolható préseléskor, viszont mi van akkor, ha ez az autó 3 évet áll eladatlanul egy nedves ország használtautótelepén, az, hogy a rugótányér úgy rohad el, mint egy 37 éves Zsigulin.

Frick László Intézet 2014.05.03. 08:36:19

@vészmadár (pica pica): Ebben a midifájlhangú óvodáshangkészletű korszerűzenében én elég kevés cint (és csinn-t) hallok ki, de lehet, hogy a zsír megette a dobhártyámat már
annyit tudok, hogy a cinek meg csinnek világpiaci ára az egekben, viszont egy búcsúban lőtt 3500 Ft-os szintetizártor meg egy laptop pár programmal ma elég.
Sőt, a filmzenékben is synclavier helyettesíti az igazizenekart és lesz is egy ilyen Született feleségek stílusú álnyiheri

Akit azonban megkérdezek, vastagon szarik arra, hogy a nyiheri igazi vonósok vagy synclavier
sőt, néz rám, mit a faszt akarok

Frick László Intézet 2014.05.03. 08:37:31

@vészmadár (pica pica): semmi érdekes nincsen abban, amit itt a hangászaticuccokról mondanék neked, elavultam már, tök vén idióta lettem, érdektelen, amit ugatok

Frick László Intézet 2014.05.03. 08:50:41

@vészmadár (pica pica): Gyakori eset, ha pl Sztravinszkijt hallgatok, hogy éppen hahotázik a vén Igor humorán, amikor rámszólnak, hogy mi a fasz gyászzenét hallgatok éppen.
Mint esterházybuzi azért kezdetem el rendszeresen Bartók rádiót hallgatni, mert A Mestherr aszonta egy riportban, hogy a komolyzenehallgatás jót tesz neki.

Néha nem is olyan rossz dolog olyan befolyásolhatóhülyének lenni, mint amilyen én vagyok :D
süti beállítások módosítása