Amikor először használtam ezt az olvasás-tantárgypedagógiai segédfogalmat

néma értő olvasás

a kedves olvasóim, akik nyilván, ha a néma értő olvasási szintjük nem lenne megfelelő, nem is lehetnének olvasóim, nem értették.

Felolvasták maguknak hangosan és még akkor sem értették.

Szótagolván detto nem.

 

Ugyanis ők még tudnak olvasni, tehát minek is kéne megérteniük egy olvasás-tantárgypedagógiai segédfogalmat.

 

Ma pedig és tegnap és már a Lótuszevés Csudálatos Évei [2004-2009]  alatt is, érettségiző gyermekek

értelmező-olvasási képességeit magyar írásbeli érettségi dolgozatból ki kellett mérni.

 

Hangosan-bagadozva, betűzően azt, hogy

ÓRIÁS ÉS ÉKSZERÉSZ

egy kezdő is kiolvassa.

 

És most a hírek szerint a frissenérettjeink, akiknek szükséges felmérni a néma értő olvasási készségét

 

ami egyébként általános iskola 3.o. követelmény

 

ism.: szükséges felmérni.

 

Pótkérdés: Hogyan kerülhetett gimnáziumba az a gyermek, akinek az olvasásiképességét mérni kell -bocsánat- KI az érettségi dolgozatából.

Poen: A gyermek, aki a kérdés két mondatát nem képes némán, értelmezően elolvasni.

 

Noés az angol-értő-néma-olvasási szint?

 

tehát ezek a gyerekek kitántor'gni készülnek külhoni

FIZETŐS

egyetemekre.

 

Valamin egy palack angol ásványvíz magyar pénzben és olimpiaelőtti/utáni áron 1300 Ft. 1400... És egy angol diáktanya-ágy-és-asztallap-bérlet mennyi. És a rep'jegy évente négyszer. 

Teccenek ezt érteni? -Ugye, hogy nem tetszik?

 

Emlékszik még valaki a 25 évvel ezelőtt leérettségizettek közül a százalékokra. Hogy pl egy magyar érettségi alsó százalékhatár az 40% vagy 20% lehetett-e?

 

Ésakkor mondjuk, akinek külön kiszálazva

az érettségiző gyermeknek, nem a 8-9 évesnek

a néma értő olvasát fitető feladatrésze kiszázalékolva mondjuk 30% -tehát ez a rész megfelelt és akkor le is érettségizett.

Ó, Lótuszevés Ártatlan Évái, ó, Bájosarcú  Magyar Bólint!

segedelmezzetek

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr544543034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.05.24. 14:31:50

Ez a dolog nagyon változó. Tagozatos nagyvárosi gimikben ez nem okoz problémát - vidéki lefingott hodályokban annál inkább.

Van különbség a ki akar menni és a kimegy között - itt a szándék maga az, ami sokakban meg van. Ez amgőy nem feltétlenül baj, én magam semi hiszem, hogy ez at orsázg azé lehetőség alsó szintjét hozná néhány év múlva.

Nicsak, mit fogtma neked, ha még nem ismernéd:

kepkezelo.com/images/152a3ct2gs8ci6b5ki9u.jpg?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201205

kikoránkell 2012.05.24. 15:56:24

Ez egyelőre a szándékokról szól. Annyit látnak, hogy nincs perspektívájuk egy hozzánemértő, ostoba, autokrata kormányzás alatt.
A kinti létről meg csak ködös vizíóik vannak. Ettől szomorú ez, még a tökbizonytalanba is szívesebben mennének sokan.

2012.05.24. 17:25:02

@kikoránkell: Úgy látom, hogy a fiatalok perspektívanélkülisége világjelenség és a legérdekesebb, hogy nem csak egyirányú, hanem mostanában rengetegen vágynak a tutiból a nemtuti helyekre. Pl. második generációs németországi török bevándorlók mennének Törökországba (az az egy apró bibi van, hogy nem tudnak törökül) ezzel párhuzamosan a törökországi törökök meg elvágyódnak kitudjahova. De tősgyökeres németországi (berlini) németet is ismerek, aki szintén elvágyódik, de . Angliából, za USA-ból is tudok hasonló példákat hozni, most hogy le van ülve ezekben az országokban a gazdaság. Tudok persze ellenpéldát is: magyar középszintű kormányhivatalnok, aki megcsinálta a szerencséjét, szabadúszó takarító lett Németországban és most boldog. De mielőtt elhamarkodott következtetést vonnánk le, az ő esetének nem az a lényege, hogy a fosból elment a tutiba, hanem hogy eközben olyan lelki átalakuláson ment keresztül, ami végül értelmet adott az életének. Párt talált, megbékélt magával, stb. Felületes szemlélő simán betudná annak, hogy azért boldogabb, mint korábban, mert a németeknél jobb, mint Magyarországon.

Szóval nem hiszem, hogy a perspektívanélküliség az ostoba, autokratikus kormányok műve (legalábbis nem olyan értelemben, ahogy írod). Régi vesszőparipám, hogy olyasmiről van inkább szó, hogy a boldogság mércéje a köztudatban még mindig a biztos (bejelentett, nyugdíjas, 9-5-ig) munkahely által biztosított jövedelem, ami viszont egyre kevésbé elérhető a tömegek számára és szerintem nem is nagyon lesz már ilyen a jövőben sem. A másik fontos tényező, hogy soha nem volt még az ember annyira függésben rajta kívül álló tényezőkön, mint manapság. Nem csoda, hogy a tehetetlenség, az érzés, hogy nem vagyok ura a sorsomnak végül kilátástalan életérzést és depressziót szül.

B. Hella 2012.05.24. 18:06:37

nem, nem ezek a gyerekek, hanem akiknek már 10-ben megvan az angol érettségijük, akiknek nem az a kérdés, hogy meglesz-e a 20% magyarból, hanem, hogy meglesz-e a 93%, stb. Sőt, mégegy abszolút téves elképzelésed kell porig rombolnom, ezek a gyerekek nem egyházi iskolába járnak, hanem államiba, vannak olyan osztályok, ahol soha senki nem bukik meg, nincsenek igazolatlan órák, és ha valaki 3,5-ös átlagú, akkor rossz tanulónak számít. NEM, nem elitgimi, normál, sima, amiből többszáz van. Sőt, akár szakközép.
Kicsit gondolj bele, van többszázezer rosszul fizetett értelmiségi az országban, tanárok, egészségügyisek, akik nem tudják megfizetni a tandíjat, de tudástőke átadására képesek voltak, a gyerekeik értően olvasnak, lehetőleg valamilyen tagozatra (pl. nyelv, matek, kéttannyelvű ) iratták őket. ez nem 1-2 gyerek, ez többtízezer.

magyar-magyar szótár 2012.05.24. 19:23:14

@B. Hella: És a példádbéli gyerekek
TÖMEGESEK
Nézd már meg, hányan írta emeltszintűérettségit...

Nézd már meg ezt a "történelemérettségit" 25 éve jobbképességű 8. osztályos gyépésem átment volna...

EZEK miatt rosszulfizetettek az értelmiségiek? A KÉTÉV bűne?

magyar-magyar szótár 2012.05.24. 19:25:13

@B. Hella: @ifsz: @nagyjoco: @kikoránkell:
Nagy-Britanniában felmérték: a lakosság 40 %-a emigrálni akar, az első az az indok: útálják a briteket

útálják az országot
nemzetiségivillongások
munkanélküliség perspektívátlanság
és az éghajlatot is megjelölték

magyar-magyar szótár 2012.05.24. 19:28:37

@B. Hella: Mire képesek? A tanárok. Felsorolja a 12-es számhoz tartozó évfordulós neveket és Arany Jánost meg se említi. Wikipédiatanárok. Goglival házifeladatoztatók. CD-t videót nézetők (XVIII. sz: Lázadás a Bounty-n) A diploma óta semmit nem tanuló tanárok. Történelemtanárok, akik a magyar történelem, az európai történelem fordulópontjaira egy mellékmondatot se szánnak, nemhogy az órai KÖTELEZŐ anyagból ne hagyják ki, de kihagyják, mineka... És ez MENŐ GIMI!! nem egy "renddvédelmitagozatos"

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.05.24. 19:45:22

@magyar-magyar szótár: mivel szerinted agymosott vizcsapból is folyó dolgokat tudok csak írni, így köszönöm, nem éltem a lehetőséggel, hogy néha hozzád is írjak vendégként. A saját blogomba tettem fel.

2012.05.24. 21:37:07

@Budai Hella: Jól tetted. Dudi nem az a kooperatív Typ.

B. Hella 2012.05.24. 22:24:46

@nagyjoco: és kitették címlapra:D
de erre is meglesz majd a magyarázat, hogy ebből is látszik, AZÉRT került ki, mert nincsenek saját gondolataim:))

magyar-magyar szótár 2012.05.25. 05:18:31

@nagyjoco: Már amennyiben a birka kooperatíve követi a juhász kolompos-szamarát.

2012.05.25. 07:20:55

@magyar-magyar szótár: Hát hogyne. Még szerencse, hogy te átlátsz ezen a birkacsordán, és mózesi lángoszlopként vezeted ki az indexista sötétségből a netokrácia mocsarába süllyedt sok szerencsétlen agymosott hülyét.

2012.05.25. 07:25:24

@B. Hella: Kikerült, mert JÓ lett - bármit is mondjon egy magát midenben okosabbnak tartó egyén róla.

kikoránkell 2012.05.26. 11:36:20

@ifsz:
Mindig is voltak és lesznek idealisták, akiket nem gazdasági kényszer vagy politikai, társadalmi kirekesztés taszít más tájakra, de ez elenyésző a fönt említett két ok mellett. Az esetek óriási többségében valamelyik vagy mindkettő a meghatározó. A történelem legnagyobb migrációi mind ilyenek.( ír,olasz, zsidó,magyar, ázsiai, afrikai vagy akár a kolonializmusban résztvettek is ideszámíthatók.) És ezeket az okokat az ostoba kormányzás szolgáltatta, amely rendszerszinten cseszte el a dolgokat és sajnos, lassan Mo-on is kezd ez látszani.

Azt írod: "
soha nem volt még az ember annyira függésben rajta kívül álló tényezőkön, mint manapság."

Ezt én nem tudom értelmezni. A letűnt rabszolgatartó majd röghözkötött feudális társadalmakra gondolva semmiképpen. De, még akár a 20-30 évvel ezelőtti útlevél és vízumkérelmes világhoz képest sem. Morálisan vagy intellektuálisan végképp nem.

magyar-magyar szótár 2012.05.27. 05:21:29

@kikoránkell: Volt egy filozófiatanárom, egyszer elhatározta, hogy szóbelin mindekit kirúg, tételt húzatott és a magolást felmondó[csajoka]t megállította azzal a kérdéssel:
"Ön idealista?"
Persze a kollokváló rávágta nem, nem, dehogy ő materialista. Azaz nem idealista. A tanár unottan feküdt az asztalon, oda se nézett s kb 3-4 kérdéssel bebizonyította, hogy a felelő idealista, majd beírta neki nemfeleltmeg-et.
Egyedül én mondtam azt, hogy az a gyanúm, tanár úr, én idealista vagyok. "Jó, és mit húzott?" -felmondhattam. Megfeleltem.

magyar-magyar szótár 2012.05.27. 05:31:23

@kikoránkell: Például megveszekedett idealizmus arról ábrándozni, hogy népeket emigrációra magaspolitikai (pl kormányzási) műveletek kényszerítenek. Vagy űztek/kényszerítettek. A magyart a másrétye ződebb motiválta, muchachos!
Más népeket az éhendöglés félelme, elkoptak a legelők és. Ilyen motívum a magyarban is volt.
A kínai filozófia egyik alappillére a kormányzás[hoz való viszony] mennyire és kell-e egyáltalán kormányozni.

Elvileg 10ó10p kézfogásal kéne szabályosan fogni a kormányt, de van, aki háromujjal joban kormányoz, mint aki szabályosan.

A kormányzáshoz fontos a komplexszemlélet, tehát a műveletek harmonikus együttes és egyszerialkalmazása. Onnan tudom, hogy nő vezeti az autót, az autóba nem látok be felülről, de látom azt, hogy az íven szögletesen mozog és találomhaj-ra mintegy ötletszerűen talál be a lecsatlakozó út torkába és bele is fékez
Onnan tudom, hogy a 90-es években szerezte a jogosítványát, hogy kinyomott kuplunggal kanyarodik, emrt az oktatók ezt ekkor már megengedhették maguknak, le ne fulladjon ott neki a barom, koptatja az autóját, a kinyomott kuplung miat azonban instabilabb lesz az autó és nem képes anyira jól tapadni az ívben, kitör.

Különösen veszélyes az, amikor a történelemmel napipolitikai indokból szórakoznak, pl mazsolázzák. Szemzgetik, turjkálják, mint az eddmeglevest, ez kell nekem, a combája, de az undorító főttfeje a tésztaszín tarajjal meg nem.

Ha fogom a kódfejtőmet és a rácsozatot jól vágom ki, mindig találok a napiaktualitásomba vágó fasza történelmipéldát.

kikoránkell 2012.05.27. 10:11:03

@magyar-magyar szótár:

Igen,"a másrétye ződebb ", a végletekig le lehet egyszerűsíteni, a terror, az intolerancia, a rasszizmus, a feudális viszonyok stb elől menekülést. Azoknak, amott ződ mert ott nincs ilyesmi. Viszont -a környezeti okokat leszámítva- kormányzati akaratból vagy elbaszásból jött létre.
Amúgy, ez a "ződebb", a tökéletes napipolitikai, bármire ráhúzható magyarázat, olyan színtű mint a "geciorbán már két éve csak rombol"!

Mikor, mire van szükséged.

2012.05.28. 03:42:02

@kikoránkell: Klasszikus menekülős sztorit csak fekete afrikaitól vagy például tamiloktól hallani. Meg karibiaktól, de az övék annyiban nem tipikus, hogy leginkább rokonokhoz mennek, nem a nagy semmibe. A tipikus távol keleti tanulni megy. A pakisztániak és a közel keletiek is rokonokhoz mennek és szabályszerű árnyékgazdaságot működtetnek. A kelet-európaiaktól sokféle történetet hallottam. Van aki egy pár évig akar maradni, annyit dolgozik, amennyit csak tud és a lehető legkevesebbet költi (3-an bérelnek egy szobát, nem jár sehova, kaját venni este 7-kor megy, amikor kedvezményesen árulják a kidobandó cuccokat, ilyesmi). Aztán van még az adósságmenekült. Van még egy globális típus (többnyire mindenféle kreatívok és egyéb jól képzettek), aki hatalmas hálózatépítési lehetőséget lát Londonban, azon dolgozik, hogy itt majd találkozik a krémmel és megcsinálja a nagy dobását. Van akinek bejön. Érdekes jelenség még az a bevándorló, aki igazából bebukta a külföldi meló-projektet, de szégyelli otthon bevallani és mindenféle fusi melókkal meg egyéb esetleges utakon szerzi meg a napi betevőt, az otthoniaknak meg vetít, hogy milyen jól megvan. Ilyeneket főleg a kelet-európaiak közt találni, románok, lengyelek, csehek, magyarok. Számosságukban a futottak még kategóriában vannak, akiket szerelmi vagy baráti szálak, esetleg a kalandvágy hoznak és azok, vállalkoznak (bécsi cukrászda), valamint akik tényleg találtak valami jólfizető biztos állást és 27-szer jobban élnek, mint otthon. Személy szerint egy ilyet tudok, de vele nem Londonban találkoztam, hanem gyerekkori jóbarátom.

Ami közös bennük, hogy leginkább az angolok bevándorláspolitikája volt, ami anglia felé térítette őket. Érdekes téma egyébként ez a bevándorlás. Ha az embernek sikerül valahogy a "that bloody polish bloke"-kategóriából kiverődni, akkor öregebb angolok elmondhatják, hogy a legislegújabbkori angliai (be)vándorlók története az észak-angliaiakkal kezdődött, a lengyelekkel folytatódott, a többi kelet-európai EU-csatlakozott már csak a multikulturalizmus alkonyán kapott rá az angliázásra.

Az én személyes meglátásom egyébként az, hogy ha másra nem is jó a "kivándorlás", arra igen, hogy ha végül az ember egy ilyen helyzetben megállja a helyét, akkor azzal a tudással már szinte bárhol, akár otthon is érvényesülni tud.

A téma szempontjából mellékes gondolat volt, de elismerem, hogy így leírva a "soha nem látott kiszolgáltatottság" hülyeségnek hangzik. Egyrészt azzal kellett volna kezdenem, hogy ahhoz képest hogy..., másrészt meg jobban kifejtenem, mire gondolok. Ugyanis pont amiatt meredek a dolog, mert hiányzik a közvetlen elnyomás (sőt), mégis egyre kevesebb az olyan ember, aki képes kezébe venni a sorsát. Kedvenc példám ezzel kapcsolatban szintén anglia, a tavalyi zavargások ideje. Kb. az volt, hogy a fehér középosztály a twitteren szörnyülködött, hogy miért nem csinál már a rendőrség valamit, a fekete és fehér szegényebbek maguk voltak a probléma, és mindösszesen néhány közel-keleti muszlim többségű kereskedőnegyedben volt olyan, hogy az ott lakók saját hatáskörükben valamiféle védelmet szerveztek. Mindeközben pedig David Cameron Big Society-ről papol...

magyar-magyar szótár 2012.05.28. 08:27:58

@ifsz: Az amerikai mosógép úgy működött, hogy jött a sok innovatívelme, leadta az energiáit majd ment a MASSZÁba bele és a harmadik nemzedék már boltban vette a tejberizsát is. De folyamattosan jöttek a hálózatépítő meg mindenféle agyak és azzal a technikával, ahogy most egy jóll úszó Kelet-Európaiból plug & play amerikaiegyetemista és ha akarja polgár és WINNER is lesz.
Amerikában csak 10 évre kellett a nagykapukat becsukni és már akkor ez az egyetemi termelés kevés is.

1972 óta tudjuk, hogy nem muszáj 100 mérföüld megtételére 10 gallon benzint fordítnai 80mérföldórás sebesség mellett. És akkor 2004. körül óriáshullámban végképpen bemostak az európaiutók, 220 lóerős , 2ésfél gallont eszik százmérföldre és nem átmenőcsavarokkal van feltéve a b-oszlop műa-borítása. Azaz nem az ész jön be, hanem a termék, és MOST lapozunk
és olvassuk el Európa egyes vezetőinek önvallomását arról, hogy Európa le van maradva, úntgátú és ócska (holott az történik vele, hogy a friss ÉSZ-ek gyönnek föl a)
süti beállítások módosítása