avagy a jéghegy csúcsa.

"Én aztán be nem ülök egy ilyen autóba a kis takony gecik segge helyére az üde popsimmal! -vegyetek nekem új autót és egy számmal nagyobbat!"

/Lendvai Ildikó, 2002./

 

A sofőrök módszere egyszerű volt: amikor tankoltak, kannákba, vagy idegen autókba töltötték a benzint az üzemanyagkártyák terhére. Azt a KIM nem tudta megmondani, mióta folyt a visszaélés, és mekkora kár, mert a vizsgálat még folyik. Ám ahhoz, hogy a benzinlopás szembeötlő legyen, 5 literrel is magasabb kellett hogy legyen a fogyasztás 100 kilométeren. Így ha egy sofőr átlag 3000 kilométert ment havonta, úgy 50-60 ezer forinttal is kiegészíthette az átlag bruttó 270 ezer forintos havi keresetüket.

Blikk -idézi az index

A hírre, miszerint minisztériumi sofőrök buktak le benzinlopáson.

 

Járjuk akkor körbe a sivatagi jéghegyet. Ugyebár ezek, mármint a balfaszkormány anno audizó taknyokként is legalább ekkora balfaszok voltak, amikor simán beleültek a Horn Gyulárol elnevezet Reform, Takarékos és Szakértői kormány által vásárolt Audi (és VW meg Skoda) flottába. Valahogy az akkori tényfeltárók nem tudtak hasra esni az 1996-os kormányzati umbuldában.

 

Utoljára az Audik témája akkor puruttyálódott ki, amikor azt hazudták az őrezredi és miniszteriális sofőrök, úgy Veres János nyírségi szinesfémkereskedő [szabaidejében a "pénzügyminiszter" szerepébeninterpretálta a Kamarilla elképzeléseit - a szerk kieg] autóvásároltatása idején,  hogy ezek a Horn (és Audizó Takony) -féle A6-osok gallyra vannak hajtva a 365000 kilométerükkel. Ennyi egyébként (lásd a Totalcar szakcikkét a használtautó piacról) ennyi az Audi 2. kuplungtárcsájának a fél-kopási ideje. A motor, jelentem, még 700000 km-nél sem kopott. Nem amerikai fosautók ezek, uraim! De mi a lényeg? Az, hogy a miniszteriális autók zöme 2.4-es túramotorral van szerelve. Ezzel a motorral hivatásos gépkocsivezető kb 8-12 liter/100km-es fogyasztást képes elérni. Miközben elszámolhat rá 18 literes fogyasztást is (meg 25 litert is a 4.2-es Audikra , amik 15-tel eljárogatnk szépen... ...) És a sofőrök még erre lopták rá azokat az 5-5 "mellétankolt" (kannázott) litereket!

 

kis kitérő: Audi? Az őrezrediek az autós szaksajtó néma hallgatása mellett be tudták adni, hogy 250000 km-t futott BMW mentek tönkre és "égő már azokkal külföldi delegációkat furikázni". Ezúton tájékoztatom a tisztelt utazóközönséget, hogy nemhogy nem a drágapénzen miniszteriálissan agyonszervizelt BMW-k, de egy ukrán maffiózók által hatkezesben hajtott és öldökölt BMW kb 1 millió km megtétele után kezd egy kissé, de csak alig észrevehetően betegeskedni (pl féltengely csere, hengerfejfelújítás, gyűrűzés stb)

Ezek aztán tényleg mindenidők balfácánkormánya, hiszen ráadásul 2010-ben egyszerűen beleültek a Gyurcsányéktól örökölt, poloskáktól hemzsegő autókba, jórészt ugyanazon sofőrök mögé!

És mért lett annyira nagy [mű]balé az autócsere? -hájszen! -pont a sofőrök miatt is, mert a 10-11 literes normájú Skoda Superb-ekből nem tudnak annyi benzint lopni. (Nemmelesleg a 2.0-es Superb eljárogat 7liter benzinnel 100-ra... falábú sofőrnél 8 liter mégfalábbúbb, tehát  szakújságírónál esetleg 10-11 literes foigyasztás is kijön az "újságcikkben" ha a márkakereskedő nem telitankkal adja próbára az autót... Mert ugye az annyi, mint... az újságírónak is van autója, a próba kettő-ötven és maradna a tankban, ha maradna, még 750 km-re való, ami jól jönne az újságíró sajátautójába is... )  

Kérdésem: És mennyire fogják majd még ezután szeretni ezeket a sokszor 20-25 éves múlttal is rendelkező exminiszteriális sofőrök? Pedig ha ők jeccer kinyissák a szájukat! Ha ők eccer elkezdenek beszélni! NYOMTATÓ ÖKÖRNEK BÉKÖTNI A SZÁJÁT? muchacha

12 komment

Címkék: umbulda

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr33313746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

budai zöld 2011.10.19. 15:54:12

2.4-es audira 18 literes fogyasztás?
Ez nagyon kemény.
Van erre ellenőrizhető forrás?

Ami egyébként a kocsicserét illeti, nem magyarországi példámban flottakezelő cégek általában 4 év / 160.000 km környékére lőtték be azt a futamidőt, amelyre a legolcsóbban tudtak adni VW-t, Fordot, BMW-t, Audit.

Ennél rövidebbre azért drágább, mert ott még túl gyorsan veszti az értékét, utána viszont azért, mert akkor már felmegy a fenntartási költség.

Lehet, hogy ez 4.2-es A6-osra egy kicsit feljebb megy, max 5 év /200.000 killára.

Ez nem azt jelenti, hogy lehasznált, vagy nem megy el még félmillió kilométert vidáman, pláne, ha saját, de egy 20-200-2000 darabos flotta esetén pénzkidobás túlhúzatni a kocsikat.

budai zöld 2011.10.19. 15:55:28

Boccs: 4.2-es A8-ra gondoltam, a Mikola-félére, amit annó még az újság is megírt.

magyar-magyar szótár 2011.10.19. 16:36:48

@budai zöld: Céges (német) használatban ezeknél az Audiknál évi 150000 az általános futás. Egy német család 60ezret hajt (több autója is van) a családi'ba. A magyar flottavásárlások és kezelések a szervezett bűnözés kategóriájába tartoznak. A Horn kormány 1996-os vásárlásán az egész autós szakma háborgot ... csak a magyar sajtómunkásság valahogy nem esett hasra a sztoriban,,, biztos be kellett vóna Májer Krisztinkének a sztorival sétálnia az ÉS-be... (Rajnai még nebuló volt ott) (lásd a két rendőrségi tendert... Kb 2.4-2.6 millás Skodákért havi 130000 ezret fizettek 36 hónapon át, mmajd ezeket elszórta a lízingbeadó 750ezer-1.2 millkáért. Németországban 2000.ben még leheett elsősorozató rendőrségi nOmegácat meg kora A-Vectrákat látni Kedvencem az, amikor a német anyavállalat a magyar leány' ügynökeinek 750etzret futott II-es Golfokat adott le.

Van ilyen vágyálma a magyar értékessítőknek, amikor hazudoznak arról, hogy a V.A.G. fejlesztőmérnökei 150ezerre tervezték a Szuperdíyzerleket és mehetnek a kukába.. vagyis akkor Németországban egyévesen??? A szuperdízelek hibái csak Magyarországon jelentkeznek meg keletebbre a pocsék üze,manyagok miatt. Sőt: különbség van a két országfél között: lyukmagyarországon több szuperdízel kaál be, mint Dunántúlon. Mért adatok kövfetkeznek:
Audi 1.8 T magyar benzinnel : 5,5 liter/100km Audi 2.0 szuperdízel magyar (OMV) üzemanyaggal: 5,5 l/ 100. Ausztriában OMV-vel: 4,5 l / 100. Persze nem szakújságíró falávával, mondanom se kell... Az 1.8T -be kényszerűségből került MOL-os benzin, egyből mfölment 6.2-re. Becsületes magyar, aki nem cseréli az olajat, a szűrőket és a gyertyákat, 80ez7ret futott gyújtógyertyákkal már föl tudja tornászni a fogyasztást 8-9 literre is. Namost a céges szervizelések úgy folynak: a sofőrnek hasonló autója van, mint a céges, pár osztállyal kisebb. A szervízben csak pecsételnek és a semmiért lekaszált, a civil autó mszervízköltségpének háromszorosát kitevő cehből a sofőr autóját is megcsinálják 8de abba azért már cserélnek is ezt azt, nem csak ikszelik a szrvízkönyvet.

Van olyan háztáji Suzuki, amibe 100000 km-en át semmit se cserélnek csak ikszelik a szervízkönyvet. Kb ekkor kakil be a hengerfej... meg állnak be a hajtókarcsapágyak a vízzé silányolt "motorolaj"-tól. Közhelyes motorfelújító műhelyekben az ilyen családi Suzuki 10 éves, évente viszik szervízbe és 10 évesen, 100000-nél beáll a motor.

Mondom: A jéghegy csúcsa.. hát akkor a dereka... meg a talpa... HZa szólni mersz a szervízbe, hogy ne basszanak át, pampognak , mé nekik áll feljebb. Szólsz a sofőrnek, ne lopjon: mégtöbbet lop.

magyar-magyar szótár 2011.10.19. 16:45:28

@budai zöld: Nem ttudom, mi a pénzkidobás abban, ha kiveszik az autóból a belevitt energiát. Mi a fenét kéne csinálni egy ilyen autón? 250-300ezer után következik az első kuplungtárcsa és a kinyomószerkezet. Azért találták föl a kettőstömegű lendkereket, hogy egy kuplungozásért le lehessen venni a parasztot 300000 Ft-ra, de pl magyar találmány: van megoldás a kettőstömegű lendkerék kibekkelésére. Csakhogy a 2.4-ews túramotorhoz sima kuplung jár. Nem nebvezheto magát sofőrnek, aki az első tárcsával nem megy el 300000-et. Azt elhiszem, hogy vannak 25 éves cégvezető nyuikhajok, akik30ezerre széjjelféketzik az autót... de sofőrnél az első féktárcsa garnitúra 3 betétcserével 250-280ezret megy el! Talán egy pár gömbfej, kerékcsapágy csere a rossz utak miatt.
És mégegy: Bizonyos motoroknál [nevek a szerkesztőségben :) ] amíg el nem kezdi enni azolajat (a szelepszárszimmeringeknél) fölösleges pénzkidobás a papíroön 150ezer táján következő katalizátorcsere is. Talán városi, rövidutakon használt autónál nem, de amit néha meg megzavarnak autópályán, annál a porcelán hótiszta 300ezernél még.
Annyira szeretnek Magyarországon betzzegónijózni, csak pont ebben a témában nem??

A 90-es évek elején a rendőrség nemkevés német használt rendőrautót kapott, némejikben a 3. ülésgarnitúra szétülve.. és egy II-es Golf ülés 300ezernél még nem rongyos...
A rendőrségünk pár éve pocsékolt el jópár Ford Transitot 200-300ezer km-rel, azoknál az autóknál ennyi a kamaszkor vége... Még az első kuplung van benne...
Az a rizsa: "nem korszerű" Az új transitok szervízelése tripla és beszarnak 150ezernél...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.10.19. 17:29:13

persze, 96-ban még nem volt index.))

on
nem értem a posztot, most akkor loptak (persze) vagy nem loptak (persze...)

és ha loptak, akkor komcsik?

vagy horn emberei?

vagy mi

tényleg nem értem, nem kötözködök

budai zöld 2011.10.19. 17:57:27

@magyar-magyar szótár:
Köszönöm a választ.

A lényeg szerintem:
- 150.000km/évet csak olyan kocsi megy, amivel szállítanak. A céges személyautókkal közlekedni szoktak, tehát azok nem.
- Flottát cserélni olcsóbbra jó eséllyel pénzspórolás (ha közben nincs könyékignyúlás)
- Flottát cserélni 4 éven belül nem biztos, hogy hülyeség (ha közben nincs könyékignyúlás)

Az én példám nem magyar, hanem fejlett nyugati, és saját, tehát a forrás is maximálisan hiteles.

Nálunk egy kereskedelmi képviselő évi max. 60-80000 kilométert ment, az ő kocsijaik, 3 évre voltak a legolcsóbbak. Egyszerűen csak mert 200000km felett drágább a szervíz, nem nekem, hanem a flottakezelőnek. Biztos, hogy bele van építve az árpolitikájukba az, hogy az új autókért kapnak a gyártóktól olyan diszkontot is, amit nem hárítanak át a vevőnek, de ettől még nincsenek 350000-et futott személyautóflották.

Egy irodista "vezető" ment kb. 20-30000 kilométert, tehát annyit, mint egy normális ember. Ezek a kocsik 4-5 évre voltak a legolcsóbbak. Szerintem egyébként egy sima köztisztviselő is ennyit megy átlagosan, ha kap céges kocsit.

150.000km / év egy egész flotta Audira? Ezt nehezen tartom elképzelhetőnek. Egykét kocsira talán, amivel állandóan haknizni járnak vidékre.

Személyautóflottát nem úgy üzemeltetnek, mint kamiont, hogy csak akkor veszek, ha tudom, hogy az év minden napján pörögni fog, különben bukok rajta. A személyautót megveszi a cég, alátolja az ember alá, aki aztán annyit megy vele, amennyi a munkakörének megfelel, mivel általában a cég számára nem a kocsi hatékony használata a fő bevételi forrás, hanem csak egy jelentősebb költségtétel, amit persze le kell nyomni, de úgy, hogy az üzletet ne hátráltassa. Flottás személyautót a legritkább esetben vezet sofőr (még az állami szférában sem), hanem éppen 25 éves hülyegyerek értékesítési képviselő (ha mondjuk nem kap elég erős kocsit, akkor városban kettes fölé nem is kapcsol), koraharmincas középvezető, aki azt hiszi, hogy a golyó sem fogja, vagy mondjuk 45 éves - az már nagyon öreg ebben a világban - igazgató, aki sose tudott vezetni, sose vigyázott a kocsijára, mert mindig céges volt.

ekkerjoz 2011.10.19. 19:42:02

Majd egyszer kérdezd meg, hogyan lett nekem karcmentes kétéves Passat kombim 354.000 km futással
Átadáskor megsúgta az öltönyös sofőr, hogy fele sem igaz, de látszott is, hogy variáltak az órával.
Egyébként autót néha örökölnek előző garnitúrából, de a sofőrt azonnal cserélik.

PesszimPista 2011.10.19. 21:47:04

A 2.4-es ajudi motor egy különlegesen szoaré konstrukció volt, azér' azt szögezzük le. (Vezettem egy ilyen A6-os Tiptronikosat nem keveset és ezér mondom.)
Enni ugyan eszik, de nem megyen. Persze azért a 18 lityó pro 100 az nemkicsit enyhe túlzás. (A kettőhetes (nem turbós) viszont akár kevesebbet is evett és jobban is tudott menni.)
Azonban a kannába tankolás mint olyan nem létezik üzakártyás tankolásnál már vagy egy évtizede. (Tudom! Bilkk-Cikk)
Egyszerűjen a kutas lehúzza a kártyát, és 10%-ot levonvást kifizeti a zösszeget a zembernek, majd eladja a naftát a mezítlábasnak (számlára), aki nem is tudja, hogy vkinek az üzakártyájára (számlával) tankolt.. Senki nem fog benzinszagú mancsokkal furikázni semerre manapság mindenféle kannákkal hadonászva a csomiban, az úrisofőrök meg éppenséggel a legkevésbbé.
Mindezen közben meg a sofőr pergeti az órát előre felé (a garázsban, pihentében), egy erre a célra kapható szerkezettel, hogy a futásteljesítmény, meg a tankolási adatok egyezőséget mutassanak. A gond csak akkor van, ha nem tud annyit futni a verda amennyit belepergettek, meg "bele is tankoltak".
Most tán éppen ez ütközhetett ki vkinek, vmiért, vhol.

magyar-magyar szótár 2011.10.20. 04:43:03

@ekkerjoz: Ja, hát van az óra FELTEKERŐS verzió is. De szerintem akkor az a variant az utolsó Igazi Passat szériából volt, amiben a hátsóülésnél főnökiesen tágas a tér akkor is, ha az anyósülésben a titkárnő Honky Tonky. Ezért született a V.A.G-nál az a döntés 1993-ban, hogy most már elég volt a faszariságból és tessék a [német] főnököknek A6-os Audit vásárolni!
höhöhö: A Skodákat manapság az orosz piacra célozzák. meg is nézheted a mai moszkvai utcaképet, közönséges látvány mindenütt a Skoda.
És mégegy: A Skodában a szuperdízel motor nem kakál be oly könnyen, mint a Passat-ban... WHY???

magyar-magyar szótár 2011.10.20. 04:50:58

@budai zöld: Mért adatok:
Német cég, magyar leányvállalat, magyar fordításban : "Nem azért vettük az Ön segge alá az autót, hogy ímélezzen nekünk meg telefonálgasson, tessék szépen feljönni Münchenben minden kedden és csütürtökön!

magyar vállalkozó: nincsen arra esze, hogy 10 milláért vegyen egy asztalos caravelle-t. maga vezeti az autóját, napi 400-600 km-t. Amíg közlekedik az értékesítési pontok között, dolgozhatná le azt a pár órát. míg a sofőrje vezet. Eredmény: a fáradság miatt két sofőr bérét szívja be kokain formájában...

Nyugati bank főnöke. Ő nem vezet napi 500 km-nél többet, ha többet kell mégis, akkor repülővel megy. (Akkor megy repülővel)

Tudod, milyen egészen kis magyar vállalkozók is évi 120ezret hajtanak az autójukba?? A magyar építésivállalkozó, aki csak úgy mer elmenni szabadságra, ha az egész csürhéjét szabadságra küldi és csak úgy engedi használni a vakológépét, ha ott áll és nézi.

Most talátam pl haszonjárműveket, rendesen kiírja a magyar vállalat, hogy a három éves autóiban 600000 km van.

Hivatásosként az év 8 hónapjában 12000ezret, 3 hónapban pedig 9-10 ezret hajtottam. És ez Magyarország, ahol nincs igazui autópálya, a félversenyben egy scomó félszocialista cég van, ahol a rakodásra 2 órát, a számlázásra 4-et kell várni. majd következik a kapunál az ellenőrzés...

magyar-magyar szótár 2011.10.20. 05:01:02

@budai zöld: A Totalcaron van egy jó cikk, lusta vagyok linkelni.. a lényeget eddig is tudtam:
Egy ügynöki autó úgy kezdi, hogy az ügynök kialkuszik egy új kerékgarnitúrát, amivel a gyárból kijött, kéri a csomagtartóba. Már a gépjármű átadásra kormányvédővel jön. A vezetőülés helyére egy saját (szuper, gyártatott) ülést rakat. Lehet színezni, vagy kiköti a km-órát vagy nem. Az a lényeg, hogy amikor lecseréli vagy eladja az autót, akkor 3 éves autóban a kmóra 15000-et mutat, a kormány szűz, a pedálok nem kopottak, a vezetőülés szűz (hülyeség a váltógombon a fólia, mi a francnak, föltesz egy msáikat, úgyis cseréli a pedálgumnikat is! azzal együtt az eredeti váltógombot visszarakja )

Szintén tapasztalat: ugyanazon autómárka ugyanazon sorozatából vezettem 34ezer VALÓBANI 34ezer km-t futott gallyravágott félroncsot és olyat, amiben 500ezer volt. Amikor eladtam, az új tulaj kéjelegve váltott. "És nincs is széjjelrángatva a váűltó!!"

És még egy tapasztalat:
Bemutató autó volt, az Újdonság Próbáján, azaz 222 falábú tesztelőn keresztl, aztán mindenki a cégnél ütötte-vágta. A típus kiválló ismerője vette meg, és háhogott, milyen fickós, milyen megkímélt, újszerűen fialtalos, hálás jószág és amikor visszajárt szervízre, akkor is (jó gazdája lett ez a csávó)

Bejáratás: Azt kell hazudni, hogy ezek a mai autók már nem járatásigényesek.

Beülök az értékesítésvezető NŐ mellé, majd kitörm a nyakam, hajt mint a vesztés, az autó úgy megy, azt hiszem tuninng, nem mezei paraszt alapautó, a gyengébbik motorral. mi van? hát az, hogy már így hajtotta a csaj 5 km-es korától kezdve!
nincs bejáratás, de (márka a szerkesztőségben) -nél megmondtam a polgári vevőnek: 7 litert fog enni és 12500-tól kezdve, egyik óráról a másikra bejáródik és attól kezdve 6,5-öt fog enni. +/- 300 km.

van olyan autó, ami 30000-nél járatódik be.

magyar-magyar szótár 2011.10.20. 05:05:30

@budai zöld: Egy urbanélegend.
"A mai autók lelketlenek, tökegyformák, nincs különbség)
Furcsállom a tréler sofőrjét, olyan tenyerestalpas régi Volán-sofőrnek látszó nyugdíj előtti fazon. Mondja: eddig ebből a (név a szerkesztőségben)-ből 247-et szállítottam ki, föl a trélerre, le a trélerről be a szalon elé, de két egyformában még nemültem, mindegyik egy picit másmilyenül viselkedik...
Cégessofőr, a cégnél 130 tökegyforma modell van, ugyanazzal a motorral kb futással is. Senki nem hajthatja egy napnál tovább ugyanazt, nem lehet válogatni, sorban kell beülni, ahogy következik, minden nap más segge helyére. Azt mondja az egyik öreg sofőr: "Fogadást szoktam nyerni, akármelyikről megmondom, melyik rendszámú, két egyforma nincs köztük!"
süti beállítások módosítása