a múltszázadban éltek emberek, akik számára az LGT tabáni koncertje volt az újév első napja

83 komment

Címkék: tabán

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr442855521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2011.04.26. 08:32:35

na, most megjelent mindkét hozzászólásom:)))
mindegy, az a lényeg, hoy ott a program

Don Quixote de la Ferko 2011.04.26. 09:19:54

A zenére várni kellett.

Ma már minden botfülű szerencsétlen sztár lehet, ha abból a média pénzt remél.

kilobike 2011.04.26. 09:28:44

Megismételhetetlen.

Agent Midnite Cooper 2011.04.26. 09:30:29

@Budai Hella: Sajnos a Tabán + május 1. egyenletnek csak az LGT az egyetlen, a valós számok körében értelmezhető megoldása. Minden más csak négyzetgyökmínuszegy. Múlt évezredi vagyok, ja. :-)

pasalamota 2011.04.26. 10:33:15

Az LGT mindig is egy rakás szar volt. A hasonló szar zenéket játszó külföldi, hasonlóan szar zenekarokat koppintó kis bibsi csapat. De mivel csak kevés zenekar volt (hála a hittársaknak: erdős péter, boros lajos, stb.) így a többi szar mellett ezt szerette a proletár. Ez is része volt (és ma is az, illetve előfutára) az akkori és mai kulturális rombolásnak. A prolik május 1-jén kitombolhatták magukat a többi proli buta zenéire.

mendson 2011.04.26. 10:48:05

Na és ez még nem is a katlanban van.A tabáni koncertek gyökere még a mostani viztározó helyén volt.Fent körhinta céllövölde és egyébb május elseje,augusztus 20-i installáció lent a katlanban Kék Csillag,Mini,Olimpia (késöbb a csökött Chárlival megdobva) söt Korda György.Aztán este lementünk az ifiparkba és a 2ft/pohár enyhén vizes sör várt minket.Emlékszem, valamikor 68-69 táján az ifiparkban még nem volt az a hid ami szinpadként funkcionált,hanem oldalt abban a boltives izében volt a fellépőhely.Játszott a Hungária a szünetzenekar pedig a Bergendy volt (még Demjén nélkül).

Sarrukin 2011.04.26. 10:52:33

@pasalamota: Az LGT lehet, hogy sok motívumot vett át külföldről, de az a kor erről szólt. Az viszont, h az LGT "szar" lett volna, egyszerűen nem igaz. És ez nem az akkori kor felhozatala volt. Kéretik, kedves Pasalamota zeneileg és emberileg művelődni, vagy legalább csendben maradni, és mindenki boldog lesz.

sbarrett 2011.04.26. 10:52:47

@pasalamota: Azért ezzel vitatkoznék. A magyar pop-rock zenében talán ők voltak az egyetlenek, akik valamiféle profizmust mutattak fel. A tagok komoly zenei előtanulmányokkal rendelkeztek. Jó, persze, kellett a népnek néhány gagyi szám, de hát ilyen ez a popszakma. :D

borharapo 2011.04.26. 11:07:26

@pasalamota: hú, de nagy buher lehetsz, öregem! főleg a "kis bibsi csapat" c. kiadós zsidózásod árulja el, hogy miért is írtál ide. A zenéjüket meg, gondolom, hallgatod/hallgattad, mint a magyar felnőtt lakosság túlnyomó része.

Ami meg a másolást illeti, vegyük pl. az Illést (ők ugye nem bibsik, vagy talán ők is?), ők pl. kiválóan ötvözték a rock'n'rollt (figyelem, nem magyar találmány!) a magyar népzenével (figyelem: nem Szörényiék találták fel!). Ami kijött, az viszont földcsuszamlást idézett elő a fiataloknál és a magyar kultúrában egyaránt. Akárcsak az, amit az LGT művelt.

Kutyuu 2011.04.26. 11:11:23

@pasalamota: Te agyatlan barom, gyakorlat minden szavad faszság, tökéletesen értelmetlen vitatkozni vele. Hallgass kárpátia által megzenésített wassalbertet.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.04.26. 11:20:27

A "Tabán" ezt jelenti. Pont. Sosem bocsátom meg nekik, hogy abbahagyták a rendszeres létezést, mire koncertjáró korba értem.

*azta* 2011.04.26. 11:42:03

@pasalamota:
én azt nem értem, hogyha az általad (meg az ostoba haverjaid által) kultivált világnézet mégsem ad neked megnyugvást, örömöt, békét, akkor miért nem keresel inkább tovább? ha viszont ezt a kákán is csomót kereső szart szereted nyomatni, miért várod, hogy komolyan vegyenek? sőt! hogy emberszámba?

borharapo 2011.04.26. 12:18:49

@*azta*: te is meg én is az érdemesnél pont annyival több szót vesztegettünk el erre, amennyit leírtunk. ez a valaki abszolut helpless kategória. menthetetlen.

pasalamota 2011.04.26. 14:27:42

Na jól van okosok!

Sarrukin: zenész vagyok, lehet, hogy jobban értek hozzá. Emberileg meg egy hozzászólásból ne ítélj. Egyébként meg te ne csitíts engem, hiszen véleménynyilvánítási szabadság van. Ha nem tetszik ne olvasd. Én nem aláztam meg senkit, csak leírtam a véleményem.

Sbarrett: nem mondtam, hogy nem profik a hangszereiken (tehát profi hangszeres tudásuk mellett ítéltem meg a zenéjüket), de a zene az akkor is egyértelműen szar volt (akkor is és most is).

borharapo: mi az a buher? Miért baj, hogy ha valaki zsidó, akkor zsidónak nevezik. Szégyelli? Ez a "zsidózás" kifejezés ez az egyetlen kis ütőkártyád? A tények azok tények: zsidó hanglemezgyártó vállalati emberek ezeknek a zsidóknak adták ki a lemezét. Ezzel most kit bántottam meg? A saját identitásbeli zavarokkal és pszichés problémákra hajlamos genetikai belterjességgel küzdő zsidó származásúakat, akik ezzel ugyanúgy tisztában vannak és azért reagálnak ilyen érzékenyen? Vagy téged akit már kondicionáltak arra, hogy lehalkítsd a hangod ha kimondod, hogy zsidó? Vagy ha hallod a szót, hogy zsidó akkor azonnal támadsz. Látom neked is jól átmosták az agyad.
Igen az Illésben Bródy zsidó. De talán ő is szégyelli? Egyébként az Illés zeneileg ugyanúgy egy rakás szar volt, mint az LGT. Az akkori idő elbutított fiataljai persze, hogy tomboltak még az ilyen szarokra is. Ettől még nekem nem kell szeretnem.

Kutyuu: látom nomen est omen. Kb. egy kutya intelligenciájával bírsz. Fejlett a vitastílusod. Szerencsétlen.

azta: Melyik haverjaimat sértegeted? Honnan ismered a világnézetem? A vélemény az nem kákán is csomót keresés. Nem lehet, hogy a tolerancia számodra ismeretlen. Nézz egy kis való világot. Látom az a te szinted.

Kutyuu 2011.04.26. 14:51:45

@pasalamota: :))
Írj még, sokat!
Taníts te ősmagyar szittya állat, had szippantsuk magunkba az igazi MAGYAR szavakat!
...És zenélj, zenélj, zenélj, te zenészek legtisztábbika, akinek még a fingja is csengő hárfa egy LGT, Illés mellett!

Most komolyan, tényleg ennyien voltak annó az OPNI-ban, akik most az utcán futkosnak???

sbarrett 2011.04.26. 15:34:48

Az eddigi hozzászólások majdnem fele agresszív beteges megnyilvánulás volt szerintem (az én hozzászólásaim nem tisztem megítélni, nem is vettem figyelembe), pedig csak egy koncertfelvételt tett fel a szerkesztő. Emberek, mi folyik itt? :(

RomBold! (törölt) 2011.04.26. 16:03:29

Én vállalom, hogy agyhiányos konzumidióta vagyok: szeretem az LGT-t.
És szoktam nézni a Megasztárt is. Nem mindig, de azért néztem. És jó volt hallani ott is, hogy Presser arra buzdította a megasztárosokat, hogy énekeljenek bátran magyar dalokat.

Amúgy tessék csak bátran zsidózni! És tessék csak bátran leugatni a zsidózókat! Gyerünk, lehet sopánkodni a kialakult beszélgetés stílusa miatt!

Elvégre agyarok vagyunk, agyarul értünk csak igazán. Agyarország, én így szeretlek!

pasalamota 2011.04.26. 18:05:59

Kutyuu: Tulajdonképpen ez minden érved? Látod, amint nem lehet a beidomított kis érveléstöredékeiddel mit kezdeni, el kezdesz fröcsögni. Miért szittya állatozol? A zsidó szó ellenpárjaként a szittya állat argumentációt programozták beléd? Szánalmas kislány vagy.

RomBold: Szépen kérlek fejezd a te kis agyarnyelveden, hogy milyen sértő szövegösszefüggésben merült fel a zsidó szó. Ki ugatott le itt zsidókat? (Itt csak egy állatnevű és olyan szinten megnyilvánuló kommentelő fiúcska/kislányka van. Még a képén is egy állat található. Nem lehet, hogy egy kicsit agresszívvá válsz ha már nincsenek kulturált érveid? Tanulj meg egészségesen vitatkozni, nem pedig azonnal gyűlölködni, mint a bosszú népe (egyébként a Megasztárt én is néztem, hiszen érdekelt a zene miatt is). A piaci libaárus fia pedig egy hős, hogy azt kéri, hogy Magyarországon énekeljünk magyarul IS! Csodálatos egy lény. Rendes dolog, hogy a propagandagépezet ilyet is megenged.

RomBold! (törölt) 2011.04.26. 18:58:15

Fuss neki mégegyszer!

:D

Azt írtam, hogy tessék bátran zsidózni!
(nem bűn az)
És tessék bátran leugatni a zsidózókat!
(Vagyis téged, ha valakinek kedve van hozzá)

Az, hogy ezt összemostad, és azt olvastad, hogy tessék leugatni a zsidókat, az nem az én hibám. Amúgy nekem alapból nincsenek kulturált érveim, és alapból agreszziv bunkó vagyok. Gyűlölet? Azt meghagyom másoknak, nem akarok gyomorbajos lenni :D A bunkóságom csak abból a felismerésből adódik, hogy a szelíd szavakat elfújja a szél. Ordítani kell, és pofánverni téged is, meg kutya urat is, meg mindenkit!

A hősiességhez nem értek, szerintem a hősök ostobák, de ez egy tök más történet. A propagandagépezet meg sokmindent megenged.

heki 2011.04.26. 19:36:08

Finomítva Pasalamota hozzászólását
az LGT hejre kis mainstream zenét játszott mindig is, illetve anno, a 70-es években, ahogy az Illés is pár évvel előbb.
No most hogy ezt a fajta muzsikát többnek (nagyon jó) vagy kevesebbnek (nagyon szar) gondoljuk annál, ami, az már soktényezős függvény.

Milyen érdekes azért, hogy az LGT el tudta adni magát az amerikai rockpiacon, míg például az akkori peter gabriel-es genesis (mint art-rock csapat) nem.
Felléptek egy helyen, egy időben. (Monterey? vagy hol.)

Az is más kérdés, hogy a Kádár korszak szódásüvegszagú lefojtottságában mit hittünk, mit akartunk hinni a magyar könnyűzenéről, Illésről, LGT-ről...
Az egy külön regényt érdemelne.

Akár az is, hogy Presser Pici bácsi, meg Somló Tamás, meg Bródy János zsidósága előny-e avagy hátrány volt-e a Kádár-korszakban.
Izgalmas kérdések ezek.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.04.27. 09:16:51

@pasalamota: megjegyzem, az igen-igen nacionalista finnek és svédek teljes természetességgel énekelnek angolul, nem is nagyon merül fel bennük, hogy ne angolul énekeljenek, már csak azért sem, mert az iskolai tanulmányaik alapján van arról képük, finnországon kívül hányan beszélik a finn nyelvet (ugyanez igaz a svédre is). Még egyszerűbben: a zenekarok, amelyek szeretnének koncertezni és lemezeket is eladni, viszonylag ritkán énekelnek az anyanyelvükön, ha az nem az angol. Van rá precedens, de nem túl gyakori.

@Sarrukin: zeneileg haloványan művelve is úgy gondolom, az LGT egy szar. Például kezdhetnénk azzal, hogy időnként hárman énekelnek egyszerre, de egyik sem tud. Meg hogy ilyen hippifos hangszerelésű, fröccsöntött műanyag bisz-basz az egész (zennelméleti kertitörpe, ha úgy tetszik). Én nem prolizok itt, mert nálam kevesen jöhettek itten prolibb közegből, ez ezzel nem függ össze. Az LGT maximum olyan viszonylatban lehet jó zenekar, amikor a viszonyítási alap mondjuk az Illés meg az Apostol.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.04.27. 09:21:28

@heki: ilyen viszonylatban az is érdekes kérdés, vajon a szarvasmarha-hígtrágya kedvezőtlen szén-nitrogén aránya szalmatörekkel vagy erdészeti bálázott avarral javítható jobban.

kikoránkell 2011.04.27. 09:59:25

@vészmadár (pica pica):
"zeneileg haloványan művelve is úgy gondolom, az LGT egy szar."

Írhattad volna en bloc a magyar rockról ugyanezt.
Az első LGT-lemeznél még azt hittem, talán valami változik(a tengelykezű miatt), aztán Presser átvette a hatalmat és már csak "dalokat" írtak. Presser bármilyen műfajban képes hozni egy bizonyos szintet, de rocker az soha nem volt. Akárcsak a Levente, Zorán, Kóbor, Fenyő, et cet. Epigonok. Radics rocker volt, de egy jó számot képtelen volt összeütni. A Syrius meg valamiféle crossovert tolt, amire lehetett okos pofával figyelni, de a headbang nem jött elő. A magyar metál nulla, az egy Ektomorfon kívűl, de ők is önmagukat ismétlik. Mellesleg, tavaly, Hegyalján tökéletesen lehetett érzékelni micsoda bődületes különbség van az Ektomorf és a Messugah között, pontos leképzése volt a magyar rock általános színvonalának.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.04.27. 10:18:19

@kikoránkell: hát én az ektomorf-messhugah stílusát nem komálom. Magyar rockban ami nemzetközi szintű volt sztem, bár egyik sem igazán a stílusom: Fresh Fabrik, VHK, Sear Bliss.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.04.27. 10:21:26

oh, és ezen a nyekergős grungeos vonalon volt az a sexepil nevű formáció is, asszem.

mázolóxj4cypn 2011.04.27. 11:03:31

1971be katona vótam Rétságon.T55-ös vezető.Akkortájt jött elő az első lemezük.Tán az ezüstnyár?Sokat vótam laktanyafogságos,/nyóc hónap,rövid hézagokkal/ ezír vasárnapokon feszt az alakulóteret kellett seperni.Jó komám vót a studijós,oszt mikor meglátta,hogy mán meginn mivel múlatom az időt,feltette legyen egy kis örömöm.Jól esett.Vasárnap,látogatók,térzene,alakulótér sepris LGT.Meg egy kis LED ZEPPELIN.Üket azir jobban szerettem.

heki 2011.04.28. 14:25:33

@A Hannibal Lektűr-attitűd:

de.

mondom izgalmas kérdések, buti.

str 2011.04.28. 15:26:36

@kikoránkell:
annyit írok: Tormentor. a maga szűk műfajában (níís) világszinten maradandót alkotott a metalban (Anno Domini), és egy újraértelmezni és képesek voltak a műfajt (Recipe Ferrum).

kikoránkell 2011.04.28. 21:01:56

@str:
Semmi gond, nem politika ez. Jogunk van a véleményünkhöz.

2011.04.29. 03:27:09

@vészmadár (pica pica):

Egyszer láttam az Apostol együttesnek egy régi videóját (amit sehogysem sikerült most kiguglizni, hogy belinkeljem ide), ahol amolyan 70-es évek-beli szállós jazz rockot játszanak. Annak a zenének nem sok köze volt a manapság tőlük hallható mulatós stílushoz. Egyébként a régebbi mulatós zenéiken is hallani, hogy nagyon jó zenészek. Azt meg már lehet, hogy csak én hallom bele, de a szövegeiknek van valami érdekes hangulata, mintha lenne valami kétértelműség, finom irónia, elbújtatott mélység az amúgy egyszerűen hangzó mulatós zenéik szövegeiben is. Egyébként ez a dolog, ami az Apostollal történt, eléggé jellemző a magyar könnyűzenében, nagyon sok tehetséges zenész / énekes van, akik (szerintem) elég gyenge zenékkel futottak futottak be aztán: Balázs Fecó, Soltész Rezső, Katona Klári - ők jutnak most hirtelen az eszembe.

Az ismertebb régi magyar popzenében nekem a Bergendy-zenekar a szívem csücske, rockosabb vonalon pedig a Beatrice, úgy az úttörődalos albumukig bezárólag, amin van még néhány jó szám. A nemzetközi hírűek közül: a VHK egyértelműen nagyon jó még ma is, az Ektomorf is bejön. Szerettem még az Animát is, nem annyira a zene miatt, hanem mert egy időben jó bulik voltak, ahol a számaikat játszották, de aztán hamar rácuppant a kereskedelem erre a stílusra és ki is fulladt ez a vonal.

Az LGT-vel kapcsolatban érdekes módon nincs semmilyen élményem, tabáni koncerten soha nem voltam, annyira emlékszem az LGT-ből, hogy mindig hallottam őket a rádióban, aszt' annyi. Az ilyen "régi nagyok" típusú koncerteken mint amilyennek a tabánt is képzelem, mindig van valami kínos érzés bennem, amit nehéz megfogalmazni. Legutóbb a 2-3 évvel ezelőtti jubileumi Tankcsapda koncerten jártam így a szigeten, akkor az jutott eszembe a koncert közben, hogy a Tanki valahogy kezd elomegásodni. Ugyanez a csalódás volt a megújult Sex Action, vagy a Metallica a külföldiek közül, pedig ezeket mind nagyon szerettem kamaszkoromban.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.04.29. 09:30:24

@ifsz: biztos igazad van, de ez az egész semmit nem változtat a kimenet értékelésén. Az egész mulatós zene például éppen attól (főleg attól) fos (ebben a punk rokona), hogy jól és rosszul eljátszva pontosan ugyanazt a lelkesedést váltja ki a rajongókból. A bebaszott-beszívott punkoknak, lakodalmasoknak, bálozóknak egyként kurva mindegy, milyen a zene minősége, csak ismerős dallam/pörgős dob legyen azt adj neki. A műfaji jellegzetességekbe van kódolva, hogy nem érdemes jól csinálni. A jazz bizonyos értelemben majdnem ilyen: kurva szar zenéktől is a gatyájukba élveznek a keresztbe tett lábú, pipázó pinabajuszosok, a lényeg az, hogy 3 másodpercenként legyen egy hangnemváltás, nehogy 4/4 legyen a ritmusképlet és egyszerre legalább két hangszeres legeltesse az ujjait a hangszeren. Me' az a virtuóz, ugye.

2011.04.29. 11:56:52

@vészmadár (pica pica):

Ez igaz, nem a kifinomult előadásmód a fontos ezeknél a zenéknél, de azért az sem úgy van, hogy mindegy hogy mi, csak szóljon. A szórakoztatóipari zene iparosság elsősorban és nem művészet, már amennyiben ezt szét lehet így választani, de ettől függetlenül a legtöbb lakodalmas zenész azért választja ezt a szakmát mert szeret zenélni és törődik azzal, hogy hogyan adja elő a dolgokat. De mindegy is, az Apostolról azért írtam csak, mert szóba hoztad és véletlenül hallottam pár régebbi dolgukat is, amikor még fiatalok voltak és idealisták :).

Amit a jazzról írsz, olyanokat nagyjából minden műfajról lehet írni, mindnek vannak "műfaji modorosságai" és minden műfajnak megvan a maga sznob közönsége is, akik esetleg nem is értik, hogy miről szól az adott zene, de hallgatják, mert valami okból menőnek tartják. A másik dolog, hogy a gatyába élvezés, már amennyiben nem színlelt, szinte alig függ attól, hogy a zene kritikai szemmel méregetve mennyire jó, mert valakit a komplex dallam és ritmusok indítanak meg, valakit a gazdag hangzás, másokat az energia, megint mások meg nem tudják még, mi az extázis és próbálják megtalálni. Amikor ezek az emberek együtt nekilátnak eldönteni, hogy melyik az igazi, az leginkább a hitvitákra hasonlít.

magyar-magyar szótár 2011.04.30. 06:25:33

@pasalamota: Az7 LGT mindig józene volt és ez nem ízlés kérdése. most nemaszondom, hogy a csúcsokon pl, vegyük a Lincoln fesztivált, az a blues nem egy schammerli volt ahhoz képest amit egy VII. osztájó sikágóblúz kocsmazenekar nyom és nem volt a közönség lelkesedésében sok abból a rácsudálkozásból, hogy lám Az Alaménijom Függöny mögött is zenélnek (lásd: Wartburg de Luxe, amiben Opel színvonalú ülések voltak 1967-ben.. és siebedach)

Magam is szeretem időnként elengedni az indulataimat, de ha az LGT Ön szerint efféle, akkor milyen szavai maradnának mondjuk ... ö...

magyar-magyar szótár 2011.04.30. 06:34:35

@pasalamota: A zenészeket Magyarországon képtelenség abból megítélni, amit felvételről hallhatunk tőlük. 30 éven át gyűlöltem a Neotont éls főleg csepregi Évát, Ádámról ne is beszéljek, amidőn egy falusi majálison egyszercsak meghallottam a gitárt, hú, micsoda futamok, jazz-rtock lesz? Egy faluban? Majálison? Aztán a beéneklés, mikrofon beállítása, majd egy kis dob, megint gitár, közelebb furakodom: csepregi Éva és Ádám meg a szokásos.. És mennyi-de mennyi ilyennel találkozhatott egy művházi dógozó!

Igazi znenész nem beszél így, mint Ön. Aki igazi zenészt ismerek, legtöbbje szelíd, megengedő, türelmes ember, még Solymos Tónit se bánCSa

Bach pl kedélyes jó kapcsolatott ápolt Telemann-nal, Händl sokkal többre tartotta magát Bachnál, Salieri utolérhetetlen tehetségű ZENÉSZ-nek tartotta Mozartot: olyan magasrangú volt hogy "rivalizálás" föl sem merülhetett benne EGYÉBKÉNT egy élhetetlen tökfilkónak nézte le a korpuszt (az embert, aki Mozart volt) Ésígytovább.

Lázadó kamaszként sokmindennel nem értettem egyett, abból sem, amit Presserék csináltak, mert egyszerűen.. az ember nem ismerhet minden EGYÉB motívumot, de volt pl egy LGT felállás, amiben Bartha Tamás játszott és énekelt.

Az ember (a korpusz) ha van, kiszorít valamit, amennyi a valódi tömege. Ön pompásan provokált itt a kirohanásával jópár zeneértőt, de engem arról győzött meg, hogy aligha lehet valóban jó zenész, de azért fenntartom, talán, esetleg.. mégis: hiszen nem hallottam játszani.

magyar-magyar szótár 2011.04.30. 06:39:54

@ifsz: Láttam az Apostol együttest a 2719-ik kis-szinpados haknikoncertjére készülni és ott fellépni, kitűnő embereknek tartom őket. Pompás zenészek. Finom iróniával kezelig azt, hogy "tánczenekar"-ságból kélt a hírük és aki előítéletmentes, az koncerten mindig kap egy pár jutalomfutamot egy gitárbrillírt, ezt-azt, szóval.. meg-megcsiillantják, hogy mit tudnának, ha. Szomorú, az ember, hogy nem akarják. De mindenesetre a közönségüket ezzel tereremtették és ha már megteremtették a közönségüket, az meg is kapja tőlük azt, amit vár és ezt teljesíteni: emberi tisztesség. Sok-sok pojácával is találkoztam, akik nagyképűséggel, allűrökkel kompenzálnak, láttam Hobo-t Adidas cipőben hakniprimadonnaként affektálni, ilyesmik...

magyar-magyar szótár 2011.04.30. 06:46:25

@vészmadár (pica pica): Az LGT-ről a Wartburg jut az eszembe. Az adott körülmények között az NDK-ban azzal lehetett kijönni. Hogyne lettek volna sokkal jobb autók, a gyár fejlesztői 2-3 évente jöttek ki jobb prototipusokkal, egyikből se lett semmi. vagyis az volt az ember válsztása a művészi létben is hogy vagy megpróbál igazodni az Adott Körülmények között vagy decens lesz és a kukában végzi a munkája.

Aztán volt egy harmadik út, amire csak a legeslegnagyobb művészek zsenialitásának átütő ereje volt képes. Kétségtelen, hogy az LGT nem zsenik gyülekezete vaolt (talánha bartha és egy kicsit a "lusta" Presser..) laux pl egy cetlin húzta ki, hogy ő dobos lesz.. nekem nagyon tetszik a stílusa, az a jellegzetes "pancsolás" (még a verőt se fogja jól)
a zenében szívvel sokmindent lehet pótolni, ilyen vagy olyan az LGT de néha szív, jó sok, az van benne...

korrektormalac 2011.04.30. 14:41:25

@magyar-magyar szótár: ha nincs lehetőség jó autót tervezni, akkor nem kell autót tervezni, az a véleményem.

magyar-magyar szótár 2011.05.01. 06:18:39

@korrektormalac: Jó kis XXI. századi fejlettnyugatéjrópai vélemény ez. Mge ha nincsen kenyér, együnk kalácsot. Van azonban az embernek egy kibaszottul súlyos végzete, ami nagyjából a fáról lemászás óta sújtja, az alkalmazkodóképesség. egyszerűn akarata akárhogyis, de kitüremkedik. Végülis a Wartburgnak sok-sok olyan tulajdonsága van, ami maiagyvelővel és egy mai ember tudatával fölfoghatatlan avagy egyszerűen nem ismert tények is szükségesek lennének a megértéséhez, vegyük sorba:
-Nyugat-Európa 1960-70 között még tele volt kétütemű autóval, még a Saab is gyártott kétüteműt. A Wartburg lényegében népautó volt, pl a négy sárvédője otthon egy 13-as villáskulcs segítségével ugyanúgfy lecserélhető, mint a VW Käferé.
-a Wartburg igen jó minőségbiztosítási körülmények között készült, a felhasznált anyagok annak ellenére, hogy a Szocialista Tábor a hidegháborús világkereskedelmi 'iszonyok közepette bizonyos anyagokhoz (és technológiákhoz!!) nem jutahtott hozzá, magas színvonalú volt. Abban a korban egy Renault vagy Simka egyszerűen fossá romlott 60ezer km-es futás után, míg a Wartburgok 3. gazdái mitsesejtve hitták azt 199999 km után, hogy először fordul az óra, ismertem Wartburgot, ami 240000 km-t ment el fődarabcsere nélkül. A wartburggal az volt a főprobláma, hogy 1970 után őskövületként maradt fönt és a négyüteműsítés során is a kaszni főbb részei változatlanok maradtak. Mint ahogy a magyar pop-és rockzene 1970-ben még csak 4-5 évvel volt lemaradva, a 80-asa évekre azonban a fos sláger gagyisávot nem tekintve.. minden maradt a régiben, azaz ott is helyreállt a negyedszázados lemaradás...

magyar-magyar szótár 2011.05.01. 06:35:44

@korrektormalac: A szocializmusról részben valami elbaszottan barbirózsaszín hazugságot kocholnak, másrészt viszont túlzóan és oktondian le is nézik a korszakot. Ma már hihetelen, de amikor még a motorkerékpárok tulajdonlását is korlátozták és akadályozták voltak vidéki lakatosmesterek és esztergályosk, akik maguk készítettek maguknak motorkerékpárt, olyan példányok is fennmaradtak, amikben gyári kizárólag a csepp alakú Csepel krómtank és a felnik (csakis az abroncs!! a küllöket vagy az agyat már maga gyártotta az ezerkétszázmester)

Élni kell, és ez a kényszer olyasmikre viszi rá az embereket, amiket későbbi korszak embere nemmhogy nem ért meg, de halovány környűlíró fogalma se nincsen (és nem is lehet ) róla.

Pl a WC papír igen-igen fiatal találmány - hát még vidéki viszonylatokban. Se folyóvíz, se fürdőkád és az emberek mégsem kaptak halálos vérmérgezéssel járó végbéltályogot...

A mai ember, aki, ha reggel elfelejti behónalszagosítani és dezodorálni magát két órán belül elájul a saját hónaljszagától, el sem képzelhetui hogy egy Kék-Vörös szappan és a hideg víz zománcozott mosdótálból alkalmazván mire képes.

A Wartburghoz forgalmaztak egy autóápoló táskát, amiben olyan autópolír anyag volt, amivel 8és a hozzá adott polírcattával) komoly karcolásokat is el lehetett tüntetni és még egy edző nélkül maszekban barmolva lefestett és kimattult Zsiguli fénye is visszaállítható volt. ma pedig még a Turtle Wax se forgalmaz ilyen polír anyagot. És akkor még nem beszéltem az apró tubusról ebben a kék táskában, amiben olyan kéztísztító volt, ami víz nélkül is eltávolította az ember kezéről az olajsarat is (jó, persze AZUTÁN csak lemosta a szutykot...)

vagy ott vanak a pótlékok és pótszerek.

Ha az Ön maikorban nagyjából az LMP-re jellemző mélybölcsességét általánosan minden másra is kiterjesztem, akkor mi is lett volna az NDK lakosságával?

magyar-magyar szótár 2011.05.01. 06:46:03

@heki: Szerintem sem izgalmasak ezek a kérdések. Ha valami izgalmas, akkor az, hogy a szelekcióban, ami a "közismert zsidó tulajdonságokat" kidomborította, a mai félfaszistákok ükapjainak szépapjai dógoztak meg keményen. A konstrukció szerint a zsidók pontosan olyan népek voltak, mint bármi másnépek is. Leginkább a körüményeik, az éghajlat, a műveletek (pl a nomád pásztorkodás) hatottak rájuk.

Namost ugyebár néha az embernek a tyúknál nem sokkal több esze van éspéldául alapvető emberi tulajdonság, hogy a sökvörös a ritka feketét, a mindfekete a szőkét és így tovább, ütiveri csípjarúgja, marja. Valamint az ember a kutyához hasonlóan igen irigy állatfajta, azaz kiirigyeli a másik szájából a pirítóst, ha maga hamburgert zabál is.
Azonképpen a zsidók közül, akik szembefordultak, a magas erős szál katonaemberek, az erősek a nemtúlokosak, a karizomban bőccsek mind odavesztek a pogromokban, csakis a magasfokú intelligencia, rugalmasság és alkalmazkodóképesség vezethetett a túlélésre és éppen ezért a zsidó nép.. tudom, hogy szociáldarvinista ez a fejtegetésem de nem ám véletlenül! (ugyanis a nácizmus egyik eszmei gyökerét éppen ebbe a szemléletbe veri bele, veri...) naszóval nagyoineccerűjjen ésde mégsem népszerűen pont azokat a "tulajdonságokat" pont azoknak az ük-ük-ükapái alakíjjották, akik most kifogásolják.
Kénytelen vagyok Vágó Pista bácsival egyetérteni abban, hogy pl a magyar televíziózás azért lett tele zsidókkal, mert a zsidók okosabbak.
Borzastójjan eccerű, de a XIX: XX. századi "magyaremberek" többsége aszonta: "Senki ne legyen különb a szüleinél!" A zsidó rőfös pedig azt mondta: "Te legyél orvos fiam, tanújj mert széjjelhasítalak, te nem fogsz a gójok között kunyeráni egy kis bótér' fijam!" Eszonta az öreg zsidó és a szájától a falatot megvonta, hogy a fiai tanuljanak.

A magyar pl leginkább a másik magyart ütivágja, viszont a pogromok, a dúlás, az üldöztetés a letelepedni-nemegengedés arra szorította a maguk országában egyébként egészen magarossan feszt csak egymás pártjai ütésében jeleskedő zsidókat, hogy összefogjanak.

@A Hannibal Lektűr-attitűd: azért, mint felettesénem, te is olvasd el heki barátomnak írt kommentem

magyar-magyar szótár 2011.05.01. 06:49:14

@heki: Tudjuk azt, hogy XVI-XVIII. sz-i reformátáink erős rokonságot alítottak a magyar s a zsidó között, pl a reformáták letgfőképpen ragaszkodának az ótestámentumi [régi zsidó] zsoltárokhoz. A régi magyar erdélyi emlékiratokban igen szép eszmefuttatásokat is találunk a zsidó és magyarsors párhuzamairól. Ennek egyik fejűlhaladhatatlan csúcsa a nyelvhasonlítóink azon ügyködése, hogy a biblia ős-alapnyelvét a magyar-nak bizonyítsák

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.05.02. 00:44:50

@magyar-magyar szótár: ez a felettesén egyrészt izé, másrészt meg izébb, sőt

de

ezt a zsidó dolgot sohasenem értettem (proli létemre

na jó, apám könyves volt, nem nyomdász, de könyvestróger, az prolielit)

on

nem fejteném ki, mert egyrészt sok igazság van abban, amit írsz, másrészt meg pl a somló az ő nemművelt hangjával angolszászban simán világsztár lett volna
és akkor lehetne magyar? ígymeg zsidó?
(tényleg az? tényleg nem tudom... tényleg számít? hogy az-e? hogy tudom-e? ...vagy csak az számít, hogy tudom-e...)

magyar-magyar szótár 2011.05.02. 04:51:04

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Tulajdonképpen azt, mi a magyar, Kardos G. trilógiájából is megérteni. Amidőn Izráel földjén az [ősghonos zsidók fogadák a Virradó Éjrópa mindenféle egei alól érkező újtelepeseket (Avrham Bogatir ugye az őstelepes vagy húsz évvel korábbról...) akkor természetesen a Magyarországról érkező zsidókat magyaroknak nevezték és magyar tulajdonságokat találtak bennük. Én pl egyszer nagyonsok zsidó között ebédeltem és teljesen a bácskai schwoobok találkozóján éreztem magam, néhány tánti teljesn pooß-nak hatott. Természetesen ezek a zsidó bácsi a magar Symphonia [mezítlábas] cigarettát preferálták, mint a "náci" onkel-jaim.

Somló is szerintem teljesen és úgy, ahogyan mondod, tökéletesn jó arc volt és hang meg minden.

Még annyit LGT ügyben, hogy van nekik egy lemezük, Ellenfél nélkül, ez a címe és milyen igaz.

A felettesén egy régi vitán, a nick nem egyenlő a személyiséggel, pl neked (a nicktulajdonos korpusznak) alig van közöd ahhoz a virtuálszemélyiséghez, ami a Hannibal Lektür Attitüd ésígytovább, én nemegyenlő szótár. A felettesént mondhattam volna szerkesztőnek, teháthogyazért az ritka, hogy zenei rendező nélkül egy zenekar képes igazán "szerkeszteni", jó, az ösztönök, de időnként be kell kopogtatni... Az, hogy én szeretnék olyan lenni, mint valaki (mint pl te) az sajnos nem jelenti azt, hogy ez sikerül is, de mindenesetre már az akarat is.. ö.. valami...

RomBold! (törölt) 2011.05.02. 13:34:16

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
A tördelőszerkesztő meg Te.

Én nem ismerlek face-to-face, és a virtuális énedet is csak úgy hallomásból-látásból... mégis tudom, hogy Szótár úr (is) értékeli a max négy mondatos, de néha csak négy szavas gondolataidat.

magyar-magyar szótár 2011.05.03. 06:22:35

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
Szerkesztői szempontok alapján akkora a rendetlenség, a kupleráj, a tővelheggyelössze, a helyesírásihibák (nem azok, amiket a netokratív jónép annak hisz, hanem amik tényleg...).. én magam sem igazodom már el, ezt csak idegenszem lenne képes rendbetenni. úgy nagyjából a kétharmadát kéne kihajítani (ez nem sok...) a maradékon is kb 3-4 hónapos molyolás maradna... MAJEDZUTÁN egy rakás lyukat betömni (írni még hozzá vagy 50 oldalt...)

heki 2011.05.05. 00:34:27

@magyar-magyar szótár:
ahhoz képest hogy nem izgalmas kérdés
na ugye, hogy írsz róla ...

engem is affelé tendál a dolog,
hogy vagy filo-
vagy antiszemita lesz a ember aki gój.
Ez már így van.

És ennél még sokabb, izgalmabb, amikor eddig nem tudott, nem felvállalt zsidósága kibugyog az emberből, akár a körülmények okán, ahogy Eörsi le is írja, szemléletesen.

Vagy ahogy egykori tanaram György Péter most...

ha nem izgalmas, miért írnak róla?

Má dehogynem izgalmas.
@A Hannibal Lektűr-attitűd:
(Hannibal meg akkor proli, amikor én földműves - hétvégén, a kertben pár óráig max.

Hannibal, a nejlonproli höhö)

heki 2011.05.05. 00:45:49

és még ezzel a porblémával a pesti zsidó ifjak is szorgalmasan foglalkoztak lásd kajmánsziget és judapest stb.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.05.06. 13:11:21

@magyar-magyar szótár: csak amit te így leírtál, az már nem blog, hanem könyv. ez meg így az, ami: skicc. Széljegyzetek a kor margójára, modorosan ugye:)

magyar-magyar szótár 2011.05.07. 07:19:30

@vészmadár (pica pica): [a szerkesztő megjegyzése:] Ugye, a kedves szerző "blogellenes" lenne. Igaz, mára a blog, mint műfaj meghalt, nincs rá szükség, szorítanák is a büdösparasztot a fácséra (a faszbúkra) Lehet, hogy nem emlékszel rá (meg nem szakterületed) de 20 évvel ezelőtt az akkori irodalmi fenenagyok még azt a kánont hirdették, hogy A Mű szent és készen van ha nem papíron is...

hphp 2011.05.10. 14:31:03

@magyar-magyar szótár: zenei eszmélésem elején állt újra össze az LGT a Mozdonyoperás albummal, addigra már a legtöbb lemezüket ismertem, de csak elég hézagosan. Akkoriban a rádióban kaptam el fél füllel egy nagyon jó számot, de a felkonfból csak annyit értettem, hogy LGT, aztán csettintettem, hogy igen, ezért érdemes volt összeállni megint, ez de jó zene, friss, új. Aztán később tudtam meg, hogy az a szám pont az "Ellenfél nélkül" volt, 1984-ből... Ez a sztori persze az én zenei képzettségemről is sokat elárul, de az is biztos, hogy azzal az albummal vagy tíz évet előreszaladtak az időben. Márpedig, ami meg tudja haladni a saját korát, az nem lehet olyan szar, azt gondolom.

Gyarmatidoktor 2011.05.11. 16:36:57

Tabán= ősi magyar szó a folyami halászfalvakra.

LGT: a kezdeti Barta -féle ROCK helyett utóbb Presszó-féle GETTÓDÜNNYÖGÉS,
VII. ker.-Újlipócia-Brooklyn utánérzések, mögüle
kikandikál egy Cion-cica,
megy nagy darab, penészes, büdös SZDSZ....

Gyarmatidoktor 2011.05.11. 16:40:33

@Budai Hella:

Kend még nem emlékezhet a LÖGÖTÖ búskeserves zsidajaira, ifjú zionist-krva MAGA???

Úgy kérdem: KRAV MAGA? De úggyis jó, hogy krva maga?

Gyarmatidoktor 2011.05.11. 16:42:53

@Budai Hella:

Kend folyton LELLKESEN eősshy, únt kádárica, ki az elévült bűnöket új érdemekként tüntetni mer(i)!!!

Aranka néni 2011.05.11. 18:53:22

@Gyarmatidoktor: szia Pali:D
azt hiszem, itt sikerült valami olyan szalon- archaikus nyelvet használnod, amit még én sem értek:))

Gyarmatidoktor 2011.05.14. 17:34:40

@pasalamota:

Tökéletes a LGT definiciója.

Kösz.
Gratula!

Gyarmatidoktor 2011.05.14. 17:38:20

@Kutyuu:

KUUUUSS!

WASS grófot szidni NEMZETGYALÁZÁS és VÉRVÁD!

AZ LGT SZAR ZSIDÓ BANDA VOLT és punktum.

De a Kárpátiánál van jobb felhozatal is - valódi rock-zenében, EHUN.

Gyarmatidoktor 2011.05.14. 17:42:06

@Kutyuu:

Az "ősmagyarozás", "szittyázás" a VÉRETEK KIONTÁSÁHOZ FOG VEZETNI,
te nyomorult, galutbéli, sivatagbul gyütt, genetikai szarhalom!

EZ ITTEN A MAGYARSÁG NEMZETÉNEK ORSZÁGA!

Lehet alijázni, Eilatba, a hajlatba!

Gyarmatidoktor 2011.05.14. 17:48:26

@A Hannibal Lektűr-attitűd:

Nem érted a problémát a "zsidókkal".

Tudom.

Azért nem érted, MERT NEM VAGY MAGYAR, semmilyen identitásod nincsen,

és 1873-1910 között NEM MÁSZTAK A KÉPEDRE magyarul nem tudó, jiddisül, németül, szlávul tudó HASZID TÖMEGEK,

XVII. századi, tradicionális fekete ruháikban!

S ALIG VOLTAK ITT, máris AZ EGÉSZ ORSZÁGOT, TERÜLETÉT, VAGYONUNKAT és MUNKAERŐNKET AKARTÁK!

S AKAR-JÁK most is, tehát ALARM és FEGYVERBE.

Gyarmatidoktor 2011.05.14. 17:52:12

@Aranka néni:

Mert ellőítéletes vagy - az őshonosokkal szemben...

Mert a MAGYAR NEMZET TAGJAINAK "büdöslábúzása"

- miközben TE VAGY ITT 'GYÜTTMENT' -

olyan elképesztő pofátlanság, hogy VÉRREL kell lemosni....

Ez Landeszman szavainak újra-kimondása. Mehetsz Kanadába!

magyar-magyar szótár 2011.05.15. 08:02:09

@Gyarmatidoktor: Doktor, was redest du? Für Hellá ein Mutter Erde, aber für Sie ist Der Vaterland! Ircha ein stück von der vaterland und Alberti ein Fotzehaare aus dem Arsch von Slovenska matica - dass Sie die Sprache Ihrer Vorfahren um mich selbst auszudrücken viel. Tuu Pischt ein Wadmadjar!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.05.15. 13:54:28

@Budai Hella: én ezt úgy olvasom, hogy a szimpátiakeltés egyik leghatásosabb módja az, ha vérhülyének és agresszívnak tettetve magad az ellenoldal színeiben kiabálsz.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2011.05.15. 15:12:51

@vészmadár (pica pica): nem egészen. Sokáig én is azt hittem, hogy majdnem ilyen egyszerű, fekete-fehér a dolog.
De szerintem mégegy csavar van Gyarmati dottore ámokfutásaiban, egyrészt az ellenoldal lejáratása, másrészt a MÁSIK ellenoldal tagjai vérnyomásának a rendszeres karbantartása:)) Amúgy híres a faszi, egyeszer valami tévéműsorban is beolvasták a levelét (tökkomolyan véve), meg egy csomó helyről ki van tiltva:D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.05.15. 20:47:33

@Budai Hella: elég furcsa lenne, ha egy nick bármilyen hatással lenne a vérnyomásomra, leszámítva azt, ha 95C-s mellmérete van és ez ott van az avatarjávban is.

Kutyuu 2011.05.20. 10:40:39

@Gyarmatidoktor: Szerencsétlen , hányadik nicknevedet/blogodat tilják már le?
Remélem 64 évesen nekem több eszem marad...

Kutyuu 2011.05.20. 10:55:31

@Gyarmatidoktor: oppá, csak 49?? Akkor ez nem öregkori szenilitás, hööö.

Gyarmatidoktor 2011.05.25. 10:11:33

@magyar-magyar szótár:

Ez a "Hella" nem a Földisten, a turanológia szerint olyan NÜNCS ES!

Matyika Szlovenszka ám az öreg pudvás feneke a sváb öreganyádnak:

én verem ezt a szeszkazán Albertauer semmilyenfajtaságot: mert TÓTNAK NEM TÓTOK MÁR - legföllebb a vezetéknevek, MAGYAROK MEG SOHASEM VOLTAK!

Így van, hogy a KOMENISTÁK a jók nékiek. Magyarságtudat NULLA, a terület, amit kaptak, a Váracskay András kuruc ezereskapitányé vót, míg aztán a Tókos Nímöt kerál oda nem adta a Stózapáry-gerófoknak.

De amúgymeg néköm ugyan nem szülőhelyem az a buta tót paraszti mezeűváros:

de Cegléd, de Müskölc, de Szolnok, de Pest /kivéve az Elisabbath-stetl és Új-Lipócia extraterritoriális gettóit.../ az az én Mutterlandom, vagy az übermencs
liberal-idiot fejedbe állajtom az Öregfokost!!!

Ha én tót vagyok, akkor Wass gróf is, Horthy is, Rákóczi is és Kurszán Kündü is....

Gyarmatidoktor 2011.05.25. 10:17:08

@Kutyuu:

Na, faszkalap.

2007 március 15. óta EGY NICKEMET sem tiltották le.
Egy blogomat törölték a Blogteren, antiszemita post miatt.

De van a nevemen cca 13 nick és blog.

Ez az itteni nick a Vérös Örkönd nick megváltoztatása: amelyre lehetőség vagyon.

Oszt húzzá' eee a szélrózsa mindön erányába,

vagy beraklak egy nagy siló-aprajtógépbe, hülye, magyarellenes, liberáltóta mocsok.

Gyarmatidoktor 2011.05.25. 10:20:00

@magyar-magyar szótár:

MI AZ, hogy "fotzehaare" ? Bundesliga-frizura?

S MiAZ, hogy " Tuu pischt ein wadmadjar"

Du bis ein Wadmadyahre?

Gyarmatidoktor 2011.05.25. 10:22:25

@Budai Hella:

Ja, van seggem....

Nem akarod használni....?

Gyarmatidoktor 2011.05.25. 10:39:00

@Budai Hella:

Na, hunnan vagyok kitiltva?

De ha a Budapesti Ügyvédi Kamarát mered mondani,

akkor jön a rágalmazási magánvád és a személyiségi jogi pör!

Ugyanis az 1998 április 17-én kelt fegyelmi határozat hatálya 2001 április 17-én LEJÁRT,

és a rehab. köztestületi okiraton Dr. Bánáti János elnök. Dr. Bárándy Péter főtitkár és Dr. probstner Ilona fegyelmi főbiztos aláírása szerepel.

Megjegyzem, NÉGY ember szívta már meg az azóta eltelt 10 évben ezt a fajta rágalmazást.

De továbbmegyek: itt van a tárcámban az érvényes ügyvédi igazolvány.

S hogy "ráfaragtam volna" a fegyelmi idején, azt nem mondanám: a Gazdasági Minisztériumban voltam vezető jogtanácsos.

A Kamara ugyanis a FOGLALKOZÁSTÓL nem tilthat el, csak a MAGÁNPRAXIST függestheti fel, illetve EGY IDŐRE zárathatja be.

A mostani "új" törvény szerint max. 10 évre.
De 5 év után ezeknek is vissza szokták adni, - mintegy méltányosságból.

Továbbá, a VAD-SZDSZ-es SUBASICZ Éva (asszem...), Magyar Bálint és Kuncze maci haverja, volt elnöki titkár(nő) MÁR REPÜLT a B. ÜK. - ból,

például mert NEM JOGOSULT a kamarai tagokról - székhelyükön és elérhetőségükön kívül - személyes adatokat, hivatali titkokat KIADNI!

De ő VADLIBERÁL picsa, azaz HÜLYE, s többen felkúrtuk a Főv. Főü-n "Közfeladatot ellátó személyként személyes adatokkal visszaélés", valamint "Magántitok megsértése" folytatólagos vétségei miatt.

Repült.

Röviden ennyit Hella Libaárus gyanúsítgatásairól.

A Tótától kitiltva lenni pedig BÜSZKE GYÖNYÖRŰSÉG!

Amúgy voltam én arccal is az Aktív nevű bulvárműsorban, mint Antal Imre mellé a VII. ker. Gyámhivatal által kirendelt ügyvéd....
süti beállítások módosítása