Lyukmagyarországot Északról A Város határolja, egy hatalmas, mohó szájjal, százfogakkal való ülep az ország arcán. Lyukmagyarország Hátsóudvarmagyarország, A Város pedig Kirakatmagyarország [Pestország] ékessége.

A pénz-re is igaz az anyagmegmaradás törvénye, hyperprofit csak úgy keletkezhet, ha máshol deficit van. Lyukmagyarországban, ha házat építek, annak ellenére, hogy istenhátamögötti zugaiban a kaláka hagyománya még ismeretes és lehet venni használt építőanyagot (cocpolt) a belekerülési költség (élőmunkám költségét, a kalákát nem számolom föl) felét esetleg kétharmadát kapom meg a házamért. Miközben ingatlanadóztatási szempontból nem akarják tudni, hol van lyukmagyarország.

 

Lyukmagyarországot a lerágott almacsutka alakú, stréber jógyereklelket vidámítóan kis mai födrajzi Magyarországunkból pl a Török Hódoltság térképe is kisatírozza. Az öngyilkossági és alkoholbetegségi statisztika. Lyukmagyarországból tehát foltonkint még A Város-ba is jut. Párhuzamosvilágok metszése a mai Magyarország… kb, mint India, csak szolidabban. Elindulok tehát a Drávavidékről, Baranya, Somogy, A Várvidék, nagyjából a végvári sor metszi föl, de nem éles ez határ -  gondolok Kenyá-ra. Görögországot járván is azonnal fölismerhető, a török hol maradt a legtovább s mit vett meg egészen, velejéig A Birodalom rothasztása…

 

Keletről a románok határolják lyukmagyarországot. A lyukmagyarországi románozik, le, pekvést, pl az erdélyiből kijött magyart románozza. (Az erdélyországbéliek úgy mondták volt: Béjövém ez Magyarországba… Kimenvén Erdélybe… sat. [ma stb.])  A román, az az a magyarnak, mint a bezzegamerikainak a kanadai. Nálunk amerikaszámba megy Kanada is, de az usákoknak (Az USÁ-ban a nemzethyess bunkóság százmilliós nagyságrendre rúg… ami Magyarországon a jobbikosok szájából náciduma, az az USÁ-ban főműsoridőben sugározható mennyei malaszt volt Dabljú Bush orczájából kifelé..) … szóval az usákok [tipikusan tahó közamerikai] számára a II. osztályú, a lenézhető, a tapló… A magyarnak az a román, ami az osztráknak a magyar. A magyar, ha behúmja a szemét, és Bukarestet elképzeli, akkor sárga buszokat lát a mindignovemberi szürke szemerkélő ködben, meg Dacia hegyeket és autókerekeken gördülő koporsótalyigákat. A minap rádőlt egy daru Szibériában a sztrádára, kétszer háromsávos… tele amerikai méretű, japánból csencselt jobbkormányos autókkal… de a magyar nyitván-nyitott szemmel is csak UAZ-okkal meg Volgákkal és Zsigulikkal pöfögős, ZIL-ektől tiport egynyompárokat akar, jaj látni…

Már jó régen egy másik Románia van itt a szomszédban, ahol pl a boltokban nem frusztráltságból fakadó irigységgel, mint Szlovákiában hazai-hivatalosnyelvre váltvást, hanem a kezdődő jólétben mediterraneo kedélyességgel fogadják a bármelyik Magyarországról érkezettet, Máramarosban, Tersánszky földjén próbál néhány magyar mondattal kedveskedni még a pénztáros is. A magyar vendégmunkásokat, akik a timisoara-i Continental gumigyár építkezésén dolgoztak, nem bozgorozták le a román munkatársak, hanem hívták a kocsmába inni jellegzetesen éneklő-dallamos akcentusú magyar mondatokkal. A huszonnégymillió román munkavállaló hülye lenne dolgozni még Kirakatmagyarországon is, egy pössentésre állnak meg az utánfutós Mercedes Sprinter kisbuszok... hol vannak már a 10-évvel ezelőtti Ikarus-ok a Budapesta táblákkal, ki a frászkarika akar Oradeáról 4 óra alatt Pestországba fölmenni a rabszolgabusszal. Ma már a rabszolgabuszok lyukmagyarországból járnak föl Pestországba.

 

Nyugatról lyukmagyarországot bezzegóperencia határolja. Korszakos volt Kartal Zsuzsa nyaló, agitációs propaganda "cikk"-e a Népszabadság Online-on, a bezzegausztirázó. Ősi mélymagyar attitüd ez a bezzegelés, csak az import a jó   -innen folytatom majd a svédmodell -ben. Ettől olyan szedettvedett és filemileizálható a magyar jog és adórendszer.

 

Az MSZP-nek volt egy területfejlesztési koncepciója 2002-ben, az aki bújt-bújt alapú, aki meg nem szerepelt addig az ország térképén a fejlesztendő foltokon, az onnantól már el is mehetett abba a jó vidékitahó, alföldi & cselédmentalitású  gúnnyájába , abba. Még a „baloldali haladogondolkodó” nyalistáink se értették, az akkor MSZP-kormány miért támogat olyan orbáncigányok rémuralmát nyögő térségeket, mint a Szalonnaszagú Páris, a Kálvinista Róma, Debrecen. A borzasztónál is egyszerűbb: Nagyjából az autópályák csápjai mentén tartható A Város bérszínvonalának úgy a kétharmada. Hiába kínálnak föl a befektetőnek egy olyan lyukmagyarországbéli gyártelepet, amiben csak a vas hulladékáron 80 milliót ér ötvenmillióért. Egyszer jön le a befektetni szándékozó lyukmagyarországba, ameddig autópálya van, ha kell inkább kerül 40 km-t csak legyen az útban autópálya is.. leharcolja magát a járhatatlan utakon és tudja: ezeken kamionnal már nem szállíthat. Tehát udvariasságból beszól: Ingyen sem kell neki a lyukmagyarországi telephely.

 

Lyukmagyarország az, ahol az egy-két számjegyű főutvanalat külterületen 60km-es korlátozások szakaszolják a 40km/h-s korlátos szakaszok között. Nem traffipaxozza ezeket a szakaszokat senki, a sebességkorlátozásnak jogi oka van, ha valaki baleset miatt perelné a közút kezelőjét.  Százmilliós nagyságrend ment el ezekre a korlátozótáblákra… A magyar általánosan letahózza a terepjárós szegmenst, de aki lyukmagyarország útjain évi százezret hajt, az évente nem nélkülözheti tizenkétszer két napra az autóját trapéz-s kormánygömbfej meg lengéscsillapító és keréktárcsa, gumicserék  miatt.

 

Bezzegóperenciás területen, pl BezzegNSZK-ban nemzeti összlelkiismeretfurdalást okoz az, hogy az ossie-k Keleten ugyanazért a munkáért 20%-kal kevesebb bért kapnak, mint a wessie-k Nyugaton. Nos lyukmagyarországon, pl a jászfényszarui Samsung-ban tizenegyórázni kell nettó 90ezerért úgy, hogy még napi másfél+másfél azaz három órát buszozni is. És a Jászság, Jász-Nagykun-Szolnok megye balfölső ficakja szinte már Pestország. Ezért is akar a Jászság elszakadni a megyétől: nem akar lyukmagyarországban maradni. Egy pestországbéli gyárüzemben (név és cím a szerkesztőségekben, oknyomozó riportereknek ingyen adom meg…) ugyanazért a munkáért, amiért lyukmagyarországon 90ezret fizetnek, 240ezer a bér, és Pestországbéli alig akad, aki ennyiért beállna, finnyázák ezt a fos kis 240ezret, lyukmagyarországból kell föl (Győzikefődgyéről meg le) buszoztatni munkásokat. Akik boldogan gályáznak a 120ezerért, ami zsebben marad nekik. Mert 30-cal több, mint amit máshol adnának…

 Lyukmagyarországról nem szabad beszélni. Lehet közbeszéd tárgya Kelemen Annácska pinái, amikből egyet a nyakán ülő szerve közepében is, nyíltan visel.  Celebpárviadalsóban a celebnek azért a kurva 300ezerért meg kell mondania, melyikőjük kezdeményez az ágyban és ki a hevesebb. Más műsorban a celeb nyíltan ehet férgeket azért a kurva 300ezerért, de lyukmagyarországról, ha csak beszédet kezdeményez az ember, le van hurrogva. Semmi nem igaz, A Város éke az országnak, az termeli a GDP-t tartja el az országot, A Városban sokat dolgoznak, lyukmagyarországban meg nemdolgoznak, csak a segélyeket várják.

 

Amúgy és különben lyukmagyarország sokat fejlődött. Ugyan  1968-ban a háztartások 18%-ban árnyékszék sem volt, de a mai hűddedemokrátikus, jajdeúniósnormás HCCP-Magyarországon nem szabad, sőt, tilos rögzíteni azt, hogy a háztartások 18%-ban már megint nincsen még budi se és a lakosság markáns része, úgy 400000 ember a közintézmények még nyitva felejtett WC-ibe jár, az iskolában, a munkahelyére tartogatja, megállítatja a rabszógabuszt az utolsó benzinkúton, hogy nagydolgát ott végezze, mert az ura rest budit ásni, ha meg ás budit, rájár szarni a kerítéstelenből a hetedik szomszéd is. Ki mer beszélni a kalicivírusjárványról, a hepatitiszről, a lyukmagyarorszában újra terjedő TBC-ről.  Egyszer tán a fókuszok ki mertek menni egy telepre, ahol egy budi sem volt, a gyermekeknek szabad vödörbe csinálniuk.. a többiek meg intézik, ahol tudják (ősi módszer, indián is: a kutyák falják föl az emberi excrementumot…) Ez lyukmagyarország. Amiről jaj, annyira és annyian nem akarnak tudni.

 

Gyurcsányék továbbfejlesztették ezt a 2002-es MSZP-s koncepciót azzal, hogy (szerintük) majd a cigányság lent marad lyukmagyarországban. Leselejtezni való részei vannak Magyarországnak –Kóka János nyiltan ki is hirdette, 500 kistelepülés fölösleges. Itt most csak utalok, hogy Bezzegóperenciás területeken 200 év alatt nem merészeltek annyi településrendezési „reform”-ot lezavarni, mint Magyarországon 1949 óta.  Kóka János az álliberális   műbaloldali kormányunk díszpintye volt. Beleborzongok, ha véggiggondolom, hogy ezek a kormány -nak látszó bábcsoportok Gyurcsány Kamarillá-ja alatt  elsősorban attól volt ballib-ek, hogy a  hülye jobbosok önellenható ostobaságból így nevez-ték. Sőt sziveskedtek a lopcsalista spekulalizmus reformok-ként és megsziorítások-ként reklámozni Gyurcsányék javára.  A magyar sajtómunkásság véleményformálása szerint, ezt bárki ellenőrizheti, mindenidők legüdvözítőbb kormányzása volt itt 2004. szeptemberétől máig. Lyukmagyarország is csak fejlődött:  terjeszkedett a mondott időszakban.

 

Lyukmagyarország -ismétlem- benne van A Város-ban is. Az ember lekanyarodik A Körútról a Tűzoltó utca felé, egy kilométert sétál, mondjuk levágván az Üllői’-felé és kétszer lépte át A Város (Pestország) és lyukmagyarország határait. A Bókay János utcában egyet sem lehet látni A Hős Pesti Bringások közül. Monor és Üllő Pestországhoz tartoznak –de biciklizik egy asszony a 4-es „főút”-nak nevezett műtárgy mellett a „padkának” látszó murvás útszélen, minden hajnali 5 táján : lyukmagyarországban. (Hiszen a 4-es „főút” maga lyukmagyarország csápja föl, A Téeszsofőrök Útjáig [külső-Üllői út].

Egész Magyarországunk olyan, mint egy rongyrázós kispolgári porta a tisztaszobával, elöl virágoskert infralámpagömbökkel karókon, fehér murvával beszórt nyompárú kocsibeálló a hétvégeken használt 5 éves, 32000 km-t futott „olcsó kis” (valójában érthetetlenül drága autó volt…)  Suzukinak , műholdvevőantenna kettő, nyárikonyha alul, díszkonyha felül –és most csempézik újra a sose használt fürdőszobát, aminek fődísze a nejlonterítővel letakart automata mosógép (a hengeres Hajdu odale jár a garázs előtt). Naftalinszag. Van WC –de a budit használják. Minél hátsóbb zugokat tekintünk a portán, annál nagyobb a rendetlenség, kazalba rakott jólesz-majd-valamire lomok, amiket a papa még a gyárból szerzett [=lopott] elkorhadt tűzifa [gyön az atom, mi lesz? tartalékolni köll] az 1978-ban lerohadt Moszkvics (veterán!-majd jópénzért eladjuk egy hülyének!] És Magyarország is ilyen, az, amit a pestországbéliek A Város lakói feldicsérnek, a kirakat, amiről meg én írok, a lerohadt hátsóudvar. Mert minden pénzt az utcafrontra, a látszatra, a kőporba belevakolt tükördarabkákra, ugró szarvasokra kell költeni, 4-es metróra, Duna partra. Közben a belvárosi étteremben ócskábban fosztja le a pincér a vendéget, mint Egyiptomban bocsjav, Egyiptomban a pincér nem fosztja le a vendéget… . A taxis detto, sőt, sokkal megbízhatóbb egy kecskeszarszagú egyiptomi iránytaxi, mint a kókuszillatú budapesti. Ráadásul újabban a pesti taxit már nem is sofőr vezeti, csak valami kalandvágyó úrvezető az, aki kisérletezik ezzel, mint pénzkereseti lehetőséggel... Afféle, mint a csiocsipszterítő furgonos, aki mentősnek vagy tűzoltónak áll, mert minden második nap szabad. Közben a duna parti Kirakatmagyarországról az ember csak levág egy mellékutcába és máris megcsapja lyukmagyarország bűze.

Mi is változott Mesterházi Lajos elbeszélése, A Zebegényiek óta… , Örkény novellái óta? Örkény apjának a hulláját a patológián a  hullatologató sm. a betonra fektetvést mutatta meg egy huszasért, azt felszorozzuk, ma kétezerötszáz.. és nem a lépcső aljára van lökve, hanem egy helyiséggel beljebb, viszont egy másikra rá… ez a fejlődés. Szemberöhögik az embert, ha a hozzátartozójának túl jó ruhát visz Az Utolsó Útra –úgysem abban fogják a krematóriumba vinni, rá se adják… Idelent lyukmagyarországban még nem mernék megtenni a hullaszállítók, mint Pestországban hogy kirámolják a lakást a zsebrevághatóak eránt, mielőtt a beteg*et elviszik. Vagyis van, amiben még előnyös a helyzete lyukmagyarországnak, van, amiben még prae, amiben még föl kell fejlődnie A Város-hoz.   

És még sok másban is. Jó a levegő. Pacsirtaszó. Olcsóbb az üzemanyag. (Bár az autó drágább és át is kell íratni meg biztosítást kötni rá, mert itt bármikor elkaphat a rendőr az utcán, Pestország belterületén, A Város-ban évekig lehet autózni anélkül, hogy egyszer is leintené a rendőr a nyóckeres csicsákót a papírozatlan verdával… )

 

A pestországbéliek egyik megalapozott vádja szerint lyukmagyarországban , mint feneketlen hordóban tűnnek el a fejlesztési pénzek. A minap, amikor Nyugat-Németországban kiszámolták, hogy Kelet-Németországban a fejlesztési pénzek 40%-a tűnt el [ellopták – a szerk kieg.] akkor Magyarországra mutattak, hogy ott-i!ott-is! Na, és kik tüntették el? Az elumbuldázott pénzek hová háramlanak föl? Pestországba, hát! Más tészta az, hogy lyukmagyarországba ugyanúgy járnak le spekulánsok umbuldatíve fosztogatni, mint a múlt század 80-as éveiben, csak nem sötétkék VOR öltönyben sötétkék ezeröcsivel. Kormos Valéria riportkönyvében olvastam egy figuráról, aki termelőszövetkezeteket fosztogatott le.. Ma ármányöltönyökben hajtanak le Pestországból bérelt, tíz éve még luxusautónak számító (parasztot vakítani jó az is) autókkal, lyukmagyarországi polgármesteri hivatalokból hetente seprőznek ki efféle pestországbéli befektetőket, akik elsőkörben 400 milliót szeretnének befektetni, aztán majd jön a másfélmilliárddal a konzorcium.. de hazaútban zakózsebből guberálják össze a benzinkúton a pénzt üzemanyagra… Kunkori mondatvégek, hátravetett fej, jógyerekarc, kisfiús frizurcsi, renyhe hangképzés, affektálás és pöfeség, elnyelt hangzóvégek, egyik kéz a zsebben: nem tudnak kikopni a divatból ezek a pestországbéli játékosok.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr211903344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.09. 11:02:52

a leírt porta nekem a sváb porta. A legtipikusabb a baranyai sváb, aki, mikoron felújítják a homlokzatot (és mindég csakis a homlokzatot s az utcafront felőli részeket), minden este 1,5-2 óra utómunkával kell tisztázni a munkaterületet. A kulcsmondat: "mit szólna a szomszéd..."

urbánus eszemnek felfoghatatlan, miként s hogyan kivitelezhető építkezés rendetlenség nélkül, ám a sváb megkísérli, s rendszerint sikerrel jár. Másik típusa a sopronországi sváb és magyar kevercs, ki ausztriai takarításából él kiskirályként, de hazaérve tésasszony és dáma mivoltánál fogva teszi a le a napi járóföldről hozzá hetelve járó jókubikost...

easykarma · http://easykarma.blog.hu/ 2010.04.09. 16:25:01

off

ajánló:
www.drflash.hu/htm/gyalazkodas.htm

jujjklassz
vagy klasszjujj

még nem tudom:)

2010.04.09. 17:26:25

A szépséglyuk jobban teccett! (naná)

dudenbuch.blog.hu/2009/11/11/szepseglyuk (gyk)

magyar-magyar szótár 2010.04.10. 05:56:04

@vészmadár (pica pica): Az én portám is ilyen, minthogy valamennyire schvoob is volnék. A pooß a konyha téglapadozatára hámozza a kompírt, az átizzadt ruhákat kiakasztják szellőzni. A szembeni becseűllettes magyarasszony a házkörül egész nap 45 percet dógozik, de a begonyjárdát is felmossa, a büdös sváboknál mindenütt piszokság van, nem seprős az udvar, tele lommal, mindenekkel a porta. A kertben mindenféle gazok [dísznövények] és gyümőcsfák veszik el a helyet pl a kukoricától (a büdös svób a kukoricát odaki, a szántóföldön termeli) De a legbecsületesebb magyarnak esetleg pár ringlószilvája van a kertben vagy vadcseresznye, a nyári szállás [karókat ás le, gallykkal és dudvával megtetejezi, télire meg nyélon műtrágyás zsákokkal ódalazza és kukoricaszárral] szóval a nyári szállásból kiköti a jaószágot a burgyinba és az lelegeli, minek vacakolni a zeőccségekkel, majd a svábnál megveszi, nem gyön ki a napszám a bajmolódással. Úgyhogy becsületes magyar asszony vak kis sámellivel kiül az árokpartra és hímez kisterítőket, párnákat, de mégbecsületesebben a házfal ódalában, a tapasztáson guggol és tökmagot rágcsál meg köpködi a haját [héját] (múlt század közepe) A kupori sváb még a cukrosszíros kenyeret is sajnálja a gyerekétől, amiből kettő van neki esetleg három. Nyáron vesz egy dinyét, kenyeret eszik hozzá oszt az a vacsora, mert a hasán spórol (de pl fürdőszobát rakattat, mert kínyes lavaórba mosni a picsáját) meg gáztűzhelyt vesz meg porszívót. Elsőnek kapálógépet. Sajnálta a gyerektől a cukroskinyeret, de 12 évesen meg Babetta kismotort vesz neki, ha jó a bizonyítvány. A svábok dógoztassák is a gyerekeket, már az 5-6 évessel kihordatja a koccsot a szőlőben és pénzt ad neki ezért.

magyar-magyar szótár 2010.04.10. 05:57:34

@easykarma: Dr Flash nekem a popzene Gyulai Csabá-ja. Kamelom.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.04.10. 10:52:43

@magyar-magyar szótár: Ki az a Gyulai Csaba? Merthogycsak Barcs Miki egy konkrét félisten.

magyar-magyar szótár 2010.04.10. 12:22:43

@efes: Úgy Ficsku Pál, ahogy a zsűrinek A Magyar Frenk Czápa, a Feri pedig Feró[ka].
A Viedódisznók' pedig van olyan jó (mármint irodalomban) mint Dr Flesh zenében. Csak Gyulai fénykorában [Törökfürdő c. ir. foly.ir.] részegebb vót civilben & általában. Pankabb, na.

magyar-magyar szótár 2010.04.10. 13:45:30

@efes: Jut eszembe, a barátainak: Pufi. Egy barátja már Az Égi 450-es Honda drehgriffjét húzza*, nyert valami francúz forgatóköyvpályázatot Listius László-rul való vázlatával, nem tudom, film lett-e, tippem: nem
*[Nagy Atilla Kristóf]

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.04.10. 20:54:17

@magyar-magyar szótár: Ja, a Ficskut ismerem. Tudod akkor, miért Ficsku? Mert puFicsku. Nekem amolyan poszt-Krúdy inkább. A Barcs sokkal keményebb csávó nála.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.04.10. 20:55:01

@efes: persze, az egyik ír, a másik énekel.

csak annyi hogy 2010.04.10. 21:28:22

Ez egy jó írás. Ha valaki szeretné pest országban is megismerheti a faluvégi putrisorok világát. Az általános iskolámba egy város által beszippantott sváb faluból, és egy vegyikombinát mellé épített lakótelepről jöttek a gyerekek. Ilyen világok harca volt ez. Viszont belém nem neveltek együttérzést, a kertvárosi szüleim a 12évesen terhes (talán megerőszakolt ) lakótelepi kislány iránt. És az ő szemében is burzsuj kis picsa voltam én. Engem és talán az egész generációmat ( mi a rencerváltás után vagy kicsivel előtte születtünk) vállon ragadtak a szüleink és mélyen a szemünkbe nézve mondták hogy fogyasszunk, ők megvesznek mindent, meg csináljunk karriert bármi áron, meg szórakozzunk, utazzunk mindenfelé, mert nekik a büdös komcsik nem hagyták. De mi majd most megcsináljuk, helyettük is.

magyar-magyar szótár 2010.04.11. 03:49:28

@csak annyi hogy: Igen. Ebben bízom, hogy majd ebből a generációból kélnek írók vagy filmesek (új filmeseink már vannak, Kocsis Ágnes pl, hogy lányt mondjak...) E+bben a kommentben,. zanzában, rendkívül fontos dolgot ragadtál meg.

Az indexes újságírók gondolják magukról, hogy ők az ifjútörökmozgalom, pedig pontosan ugyanúgy& ugyanannyira öregtörökök, mint ahogy az volt a műlaza Karcagi Lacika a tárcácvskáival a megújúló Népszabiban ezerkilencszáznyolcvanvalahányban.

Amúgy.. személyeséletemben meg nem így volt, vállon ragadtam a fiam és aszontam neki, nefogyasszá' kölyök, vagy ne ész nélkül, ne fizess emblémáért cimkéért , látszatért, ne zabáld be a reklámot... de hiába

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.11. 10:22:44

az hódoltságrul: az átlagos településpusztulás a 150 év alatt 30-40%-os volt.
az erdélyi fejedelmek harcai alatt kárpátalja és szatmár környékén 60-70%-os.
a keresztény hadak vonuláskor győrtől budáig elnéptelenedett a duna völgye.
mert a töröknek volt annyi esze, hogy szólt egy héttel előre, hogy mikor jönnek a krími lovasok, de a felszabadítókat pont kurvára nem érdekelte, mert nem szándékoztak itt maradni.
és még mindig tartom: a mai országból gyakorlatliag semmi sem maradt ki a kettős adóztatás részéből, sőt, a török még karintiát is rendszeresen feldúlta.

magyar-magyar szótár 2010.04.11. 14:32:48

@bs395: Mainapság divatos a relativizálás ("a keresztény csapatok vonulására elnéptelenedett a Dunavölgy" - gondolom, ráadásul a pedofil [katolikus]papok mentek az élen :DD) A parasztház, úgy, ahogy ismerjük, kétosztatú, szoba -konyha, kb 200 éves. A törökkorban ástak egy gödröt, a kétoldalt kidobott földet megtetejezték ágakkal s behányták zsúppal ... néha maga égette föl a paraszt a faluját... Azt, hogy "csupán" 30-40%-os volt a településpusztulás, a török adójegyzékéből olvassák ki. A gyakorlatilag kipusztított alföldön szórványban az egykori nagyobb falvak helyein 1 -1,5 porta után szedtek adót, ez azt6 jelentette, hogy egy portányi adót kb.. 4 családtól (4-6 ház [=szoba.helyiség]) tudtak beszedni. Tehát, ha Sík Endre féle vak statisztikusként csak azt nézem, hogy Település Név szerepel-e .. akkor igen, volt Tiszaroff. A középtisza legnagyobb adófizető települése volt 100 évig, egy SíkEndre fejű szerint falu. Szerintem meg 2-3 halószó-néha földet művelő család tengődött ott... Ha akarom vót Tiszaroff, ha meg a valósgát nézem: nem volt. Namost az erdélyi pusztítások... 2-3 évre elnéptelenedett falvak.. mobilabbak voltak az emberek, egy asszony az edénykésletét egy hát batyuban (lepedőben) elvitte. Amikor Kunhegyest a derék becsületes nemzetépítő (ugye, liberális... heheheh) labac eladta a Német Lovagrendnek, az egész mezőváros fogta a cucccost és Rakamazra ment. Aztáán 30 év alatt összegyűjtötték a megváltást és ki9fizeték a Német Lovagrendnek azt, amit a derék (liberálsi) Habsburgoknak fizetett a lovagrend: megváltották magokat: visszavásárolták azt, amit elvettek tőlük (redemptio) Jógyereknyelven "mobilabbak" voltak az emberek.

A hódoltságkori Alföld igazán 1683 után néptelenedett el. Pl a krami tatárok a temességi török zsoldjában, mintegy 250 jó kovas, följártak, főleg asszonyt-gyereket rabolni (-> "Nem hajt a tatár!") váltságdíjért nemest, értelmiségit (egy tanító 34 évig volt fogoly-rabszolga a Krímben) Az igazi elnéptelendés ekkor következet be, Buda felszabadulása után. 250 tatár lovas levágta a hevesi bandérium 1200 lovasát...

magyar-magyar szótár 2010.04.11. 14:42:25

@bs395: Néha azon gondolkodom, volt e népnek olyan geci-aljas főrendje, mint a magyarnak. És nemesei. Főleg a lengyel nemzettel összevetvén. A nemességünk, főnemeseink mentették irhájukat -dfe lejártak adót szedni cserbenhagyott ygermekeiktől. Mert a birtokadományt "atykjoktól" a királytól ugye úgy kapták, hogy jó atyjai lesznek ott a nem-nemzethez tartózóknak tehát cselédnépeknek. Hát lettek... és akkor4 művelt értelmiseggjeink hogy tudnak azon csudálkozni, hogy a cselédmentalitás imígyen átplántálódott, amikor ma is minden megengedésnek az a vége, hogy aztán "fizess paraszt".. akik ellenezték a takarékszövetkezeti mozgalmat, mindössze negyedszázad után háhoghattak, hogy lássátok? lássátok? elviszik ezte is! "Az a tiéd, amit megeszel, megiszol! Ne gyűjts, ne kuporgass!" De ki idomította erre a türhőt? Éppenséggel nem csak a török, de nemzethessey es.. (Móricz pompás jelenete az Erdély'ben a hódmezóvásárhelyi adóbeszedésről...)
Ja, és hát Székesfehérvár kapcsán, hogy ugye, amikor a labanc vett quartteilt, az mennyivel is kulturáltabb keretek között zajlott, mint amikor a kuruc rákócizott.
(Ism.: a rákócizás Erdélyben a korhely, garázda dúló fosztogatás igéje volt a XVIII. században )

magyar-magyar szótár 2010.04.11. 14:55:06

@bs395: A Várvonaltúl Északra viszont, ha sokat szenvedtek is a vidékek, de nem néptelendtek el a falvak teljesen. Lehet, hogy Karinthiáig ki-kicsapott a török s föl Bécs alá... az eredeti művelés szerinti paraszti porta 2-3 év alatt talpraállt (ahogy odaföl említem, a be-nem-avatkozó szpáhi 5-6 év múltán jóformán zsírjába fulladt, nem tudott mit kezdeni a felesleggel. Egy asszony agyagból egy nap rakott kombinált kemencés tűzhelyet, az urával kb egy hét alatt házat (egyhelyiséget) emeltek fölé. A rideg gulyát nem tudta elhajtani a török még hajduival [szerb marhahajcsárok] sem, a Bakony erdeibe menekült lábasjószágot hamar összeverték. (Az ilyen rideg gulyát fél-istállózó tartásban novemberben úgy kellett beverni, de a fiatal bikákkal így se bírtak, azok künn teleltek vadon az erdőn...

Kedvenc olvasmányom a hódoltság első századából Szegény Beteges Martonfalvy Imre deák panasza: a tipikus magyar értelmiségi, ő ingyen szívjóságból szolgát.. aztán hat sorral alább meg: birtokánm vendégelte meg asszonyát.. de ha ingben-gatyában kezdett, mint számvevő gyerek, honnan került a vagyon? a birtok (a nyomtató ökör, ugye... de azért panaszlja a Török urfiaknak, hogy szolgálata bérét nem kapta meg...)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.12. 07:08:55

játékos feladat! az alábbi szövegben húzza alá a következő részeket: relativizálás, pedofil papok.

"az hódoltságrul: az átlagos településpusztulás a 150 év alatt 30-40%-os volt.
az erdélyi fejedelmek harcai alatt kárpátalja és szatmár környékén 60-70%-os.
a keresztény hadak vonuláskor győrtől budáig elnéptelenedett a duna völgye."

a német (így jobb?) zsoldost pontosan annyira érdekelte a "felszabadítandó" (értsd: zsákmányért végigdúlandó) terület jövője, mint a harminc éves háború alatt a déli német erületek, ahol nem a településpusztulás volt 40%-os, hanem a népességhalálozás 75. csak a derék protestáns (gyk: nem pedofil) svédek 18ezer falut és 1500 várost tüntettek el a föld színéről, a német-római birodalom úgy harmadát.

faszkivan a siránkozással, hogy ezért meg azért ilyen a mentalitás: németéket még csúnyábban összeverték, és többször, mint minket. abba kéne fejezni, nem? elhatározás kérdése csak.

magyar-magyar szótár 2010.04.12. 08:15:47

@bs395: Röviden összefoglalnám akkor a vitánk lényegét:

faszkivan a töröktatárdúlta-habszbúrg is mekkúrta nemzethi nyavalygással.. Más népeket még annálisjoban irtottak.

Valóban.. a magyar egy rakással nem ismer háborúkat, a svékusok (Svécia) miket míveltek.. a vallásháborúk... amik elől pl a "svábok" (különböző német tartományokból reformáták, pápisták.)
A svábokat éppen ezért telepítették be, mert a Kétfejű Fenevad alatt.. ráadásul magyar nemzetesseik nyomása alatt is.. a magyarba azt plántálták, hogy senki se gyűjtsön, az a tiéd, amit megeszel, megiszol, holnap jön valaki, akinek a hat alma sok, amivel az iszákodban elinalsz:
És ezzel már meg is mutattam a lényeges különbséget. (Nemmellesleg az 1348. utáni pestisjárvány a rosszul, az alultáplált óperenciátúl foltonkint a lakosság tizedét hagyta életben...
A svóbot spórolni olyan éhinségek is megtanították, amik magyarföldében még a hódoltságban sem eshettek meg (nálunk az számított éhezésbe, ha halat, réticsíkot kellett enni.. ha nem volt abraktakarmány, etették a disznókat csíkkal... a magyar "civilizálatlan"-ságban a zabolázatlan Tisza alfeődjében pár család megmenekülhetett..
De azért álljonmeg a zászlós menet! Nem a vallásháborúk idején, de még a "modernebb" napóleoni háborúkban is a csatamező meleltti város vagy út fogadóiban a két sereg tisztjei egy légtérben boroztak.. s aztán ellovagoltak a csatába...

El lehet filozófálni ezeken a "népirtásokon"
Nézd, bs395, ha detto ugyanaz, válasszunk... és akkor én választom Németföldét, te meg válaszd 1555-től 1711-ig a magyar alföldet.
Németföldében, Holsteinben voltam egy rokonomnál a kb 1540 k. épült ősi családi nagy parasztházban.. és számolhatatlanul vannak az olyan parasztházak, amik "látták ohann Sebastian Bach-ot) Akármely középnémet városka rathaus-a 1700-as években épült, gyere, keress ilyet.. mondjuk, ami vidéket én a hódoltságtól ment'nek mondok, ajkárha a várvonal fölött is. Holott álltak s épültek udvarházak .. ne feledjük, hogy a Dózsa-kuruc-rebellióban zsírparasztok fogtak kaszát méghozzá & lényegében piaci elosztási (ármeghatározó)m viszonyok és az elbirtoklások mián (a paraszt feltörte az ugart, a nemes meg, többek között a fiatal Wrbatzky[Werbőczy] is efféle oklevélhamisító deák volt .. elbirtokolta, ez volt a gyú-ja a fölkelésnek. És a Székely (Dósa) Gyürgy parasztjainak voltak házai...

nálunk egy pár téglatemplom csonka tornya, ha maradt az alfeődben.

Drezdát valóban porig égették... már a XVIII. században, a Felhomályosulás hajnalán!

Azért... a svékus király serege mondjuk a krími tatárhoz képest.. joviális pógárok dorbézzolása volt az ő dúlásuk

magyar-magyar szótár 2010.04.12. 08:22:14

@bs395: A török áfiom - Hunyadi Mátyás vagy a szívem kedves és igaz magyarja, a jó Nicola Subic Zrinski nem véletlenségből fordultak Észak_nyugat felé, el a (sok magyart csábító) Dél-Kelet-től... Őszintén: inkább hiszek Zrinskinek mint a relativizálóknak... Az Anjouk Magyarországa átlag európai állam volt, Mátyásé vezető... és az 1700-as évek ormányának Magyarországa 200 évvel....sőt, foltonkint 500-zal volt lemaradva... Ha tényleg annyira lájtos, akkor a Mátyás korából való épületromokkal lenne ékes a Hódoltság mai része itt... És innen Széchenyinél folythatjuk, szevasz!

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.12. 08:48:51

@magyar-magyar szótár:
kevésbé játékos feladat: keresse meg a térképen holstein tartományt dél-németországban!
meg még: helyezze el korban egymáshoz képest (relatív) a török háborúkat, a 30 éves háborút, és napoleont! (segítek: az 1700-as években épült német rathausa a 30 éves háború után minimum 50, a török kiűzése után épült).
és továbbá: ha a történelemverte spórolós svóbokat telepítették be ide, akkor miért cselédek itt ők is, ott meg miért nem?

több háttérmunka, konzekvencia, nem fog fájni. kevesebb matulista-southparkista-filemüle csapkodás.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.12. 08:57:39

röviden: hülyeséget beszélsz.
ha meg matek, akkor irán vezet: a mongol hódítás után a népesség 90%-a tűnt el. átmentek a közel-kelet nagyobbik részével nomádba, mert összesen nem adtak volna ki egy rendes várost. és van nekik mongol áfiumuk? nincs.
nekem sincs török áfiomom, sváb nem vagyok, mégis spórolok, holott arra tanítottak, hogy fiam, tanulj, mert csak azt nem vehetik el tőled, amit tudsz.
elhatározás kérdése.
persze nem muszály.
attól még lehet a falra írni.

magyar-magyar szótár 2010.04.12. 09:23:22

@bs395: Nemhogy hülyeségeket beszélek, de fellőhetem magam a Telihóóóódba, akkor is az általad méginkább ledúlt területeken 400 meg 300 éves parasztházak-tanyák tanyabokrok vannak. Egy távoli rokonom a városkájától díjat kapott azért, leszedte a vakolatot a 400 éves házáról (amikor nála jártam, olyan endéká-családiház-képet mutatott szürkebézs kőporos falakkal meg műanyagablakokkal) így a 700 éves városfal mellett a 400 éves házikó emeli a városkép fényét. A mi alfeődünkben meg unikális egy 1745-ben épült sóház. Ezeket nem én szopom az ujjamból, mondom, elmehetek megbaszni a Göncölszekeret is akár...
Nézzük csak a svékus seregek nyomát Lengyelfölde-Balti Államok srégast vissza Németföldéig... rakva 300 éves városközpontokkal, 400 éves falurészekkel.

magyar-magyar szótár 2010.04.12. 09:24:12

@bs395: és homokos-agyagos-mocsaras Polyákföldében is! (ahol kű nincsen..)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.12. 09:56:04

további térképészeti talányok:
hol található würthemberg?
a. baltikum
b. lengyelország
c. holstein
d. föl van lőve a holdba, oda, mainz mellett csüng a göncölszekéren.

magyar-magyar szótár 2010.04.14. 14:00:06

@bs395: Hiába, kenyeres. Hát, majd az időbuszban megbeszéljük ezt A Svékusok nyomában -túrán. A svékus hadak pusztításai leginkáb családban maradtak, mert még Polyákföldében vagy a baltikumban is érintették a germán kolóniákat. És a svékus nyelvnek akkori állapotja igen közel állt a hochduetsch-höz, úgyhogy tolmács se kellett. Ajánlom még figyelmedbe de Coster Ulenspiegelét vagy az igazi Don Juan mondakört, mondjuk az egyik legkegyetlenebb pusztítóbb (vallási) háború a spanyol vs németalföldiek voltak (a mai Hollandia és Belgium területén) A XVI. sz közepe táján.
De magyar metszésben a hódoltság elejéről (még meg se kezdődött az a korszak) Zay Ferenc Landorfejírvár'ját olvasd el... Abban MINDEN benne van, még jelenkorunknak is tanulsággal (hogy bántak uraink az akkori zónijós (= a pápa gyűjtötte) pénzekkel..

És ügyesen elkerülted a választ, hogy lehet az, hogy nmég Göröghonban is máig kihat a Török Birodalom egykori rothasztó hatása ... (vagy viszont a törökök bitorolta görög partokon máig több a fény...)

Úgy vagyok én ezzel, a jó Nicola Subic csak jobban tudta, mint münk vagy a derék Tito Dugovity. Csak tudhatott valamit Ion Corvinul , ha életét tette föl a török elleni harcra...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.14. 14:30:54

amíg itt is megjelenik a kommented, nem csak a radaron:
www.klitzfamily.com/files/30_years_war_in_germany.jpg

a kék vonalat nézzed.

sérvet ne kapj, hogy válaszolj is a feltett kérdésekre meg ellentmondásokra, bőven elég, ha hajtogatod a magadét :-).

magyar-magyar szótár 2010.04.17. 08:56:36

@bs395: Van ez a magyar ríjjás, hogy mi is veszett Mohácsnál.
Namost nem Mohácsnál veszett el, hanem 1525-ben a Hatvani Ország[nak] Gyűlésében... relativistáinknak kandírozottan édes egy jelenetekkel (Báthori[y] Esvány, ahogy gyurcsányosan, könyvekkel a szemében megjátszván csavarássza boglárját..) Namost erre a matinékuruckodásra MONDOLAT, miszerint nem is igaz, az osztrák szabadított feö bennünket, A Hódoltság egy hawájj volt, miközben a svékus kipusztította Xyzz tartomány lakóinak 90%-át. So-óóókkalt5öbbetszenvedet a derék bergengóc s óperenciális ÁMDE A MAGYARRAL SZEMBEN SZORGOSDÓGOS nép. Igazad van, szajkózom amgamaét: Hajlandó vagy-e elgondolkodni azon, hopgy a Székely Dósa Gyürgy zsírparaszt felkelő i [die cruxen] egészen ónijósnormásan szorgosdógos népek voltak s hogyan lett a magyar a XVIII. század végére a csak a mának élő, szőlőt-gyümölcsöt nem művelő tohonya zabálós ejráérünkarra még "Ne gyűjts, ne kuporgass, hónap elveszik úgyis.) Vajh ki idomította erre a magyart?
Egyet értek veled: köpni kell le a magyar sírásrívást. De nehogy öszehasonlítsuk már a svékusok összes hadjáratát a török máig tartó rothasztó pusztításával.

Dobsz egy százalékot, hogy 90... ami több, mint a 30-40.. de ezek.. tudod, ezek számok.. Szerinted nem érdekes, hogy még a fagerenda is kövön maradt ott, idele meg a kő kövön se?
A különböző seregeket, hadakat háború tartották fönn. Lombardiában békében az urak a zsoldosokat brávo-knak fogadták meg, ezek unalmukban rabolgattak, [bér]gyilkolásztak ... elsősorban uruk javára.. Észak-Itáliában sok a vöröshajú... ojtogatták is a népet rendesen... .. ezért szoktam újságíróinkat ma brávóknak nevezni. (Vannak még a raffináltak....)

magyar-magyar szótár 2010.04.17. 09:01:02

@bs395: szintén ismétlem maga: a te 90%-od, amit idelöks, afféle, mint Sík Rndre íróasztalnál statisztikai adatokból kisütött legszegényebb Falu -ja.. ejh, beh szivesen beletörölném az orrát a valóságba... Nem tudunk ma még időbusszal visszautazni, hogy megnézzük, mi volt a helyzet a svékusok távozása után 10 évvel azon a 90%-ban elpusztított területen.

Nehézséggel kezelhetőek a kordokumentumok is, panaszos levelek királynak, persze, hogy bibliaiméretű pusztítást panaszol a raat küldöttsége ahhoz, hogy egy félzacskó ezüstöt vihessen haza...
JS Bach Leipzig-ben olyas kávéházakban kávézgatott 1746-ban, amilyenek 100 évvel később nálunk még a német kis városkában, Pescht-en sem voltak. Közben a sajtót tanulmányozta...

magyar-magyar szótár 2010.04.17. 09:02:31

@bs395: Nem kaptam sérvet.. képtelenség ezzel a blogmotorral elbírni, egy kilométeres kommentemet elvetette úgy, hogy még fölcsatlakozni se tudtam, semmi nem segített, még a tártörlés se..

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.22. 18:42:52

"az osztrák szabadított feö bennünket, A Hódoltság egy hawájj volt"
hol is mondtam ilyet?

"Szerinted nem érdekes, hogy még a fagerenda is kövön maradt ott, idele meg a kő kövön se?"
mégegyszer: északon. nem délen. én meg ugye arról beszélek. délről. ahol pl a svéd járt (meg cézár óta mindenki).

kár beléd a karakter, ha nem olvasod hallod :-)

magyar-magyar szótár 2010.04.23. 03:41:40

@bs395: Nem tudom még azt sem ezek szerint, hogy mit nem értek, de majd utánaolvasok. Én úgy értettem, amit mondtál, hogy:
debezzeg máshol is volt dúlás és hódítás és mégmagosabb fokú, mint amit a török itt csinált és az óperenciások mégsem téglaporral tisztítják a puskájukat [Levsa]

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.23. 11:50:06

@magyar-magyar szótár:
pontosan. kurvára nem vagyunk sem egyedülállóak, sem a legrosszabbul jártak.
megy a sírás, de ez a sírókon kívül egészen pontosan 0 embert érdekel, és még annyit sem hat meg.
a helyett, hogy jajj itt volt a török, azzal kéne foglalkozni, hogy a török ellenére hogyan legyünk partiban azokkal, akik nem jajj a svédek/tatárok/pedofil spanyol martalócok népi rigmusokkal múlatják az időt.

Fenehorizont 667 2010.04.23. 20:21:48

@bs395:
no, belepofázok egyet énis :)
szerintem az alap, hogy magyar -nagy általánosítva- sír-rí, nem gondol a jövőre, és frusztrált.
ez szerinted miért van, hogyha nem bizonyos -szótár által emlegetett- faszán behatárolható, és más nemzeteket ért csapásoktól a következményeit tekintve jól elkülöníthető okok miatt?

ez a hobbija? netán genetikailag ilyen?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.23. 20:51:18

@fenehorizont:
igazából már megmondta, csak sík endrézik még egy kicsit: a tömeges búbánat az nem terem, hanem osztják, úgy is mint a főnökség. a feudalizmusban - bármely fejlődési/szétesési stációját is vesszük - elvileg jogok és kötelességek többé-kevésbé működő egyensúlya volt, ám eleink már jóval a francia forradalom előtt szartak rá magasról.
ez csúcsosodott ki aztán a haubsburg uralom alatt, a dzsentrizmusban, és a létező szocializmusban: csak elvenni, nem adni érte semmit, és mutatni az ellenséget - a török miatt van.
pedig nem a török miatt volt, hanem pont azok miatt, akik szajkózták, hogy a török miatt volt.
a nap végén ugyanis senkit sem fog érdekelni, hogy azért nem nyertél a futóversenyt, mert fél lábad van. nemzetünk nagyjai ha jót akarnának a népnek, akkor ennyit tanítanának, hogy magadnak magad uram.
de nem akarnak.

magyar-magyar szótár 2010.04.24. 02:23:47

@bs395: Igen, itt (a történet elején) ugyanis véletlenül nem disszonáns a véleményünk, úgy szoktam én azt mondani, hogy nekünk nem Mohács kellett... októberben már hazatakarodott a török. Hanem a Hatvani Országgyűlésében (pár kommentemmel följebb) bukott el.. meg amikor a Székely Dósa Gyürgy zsírparasztjai égetéseit s dúlásait tízszeresen (ez olyan tamás ervini népszabis tízsszeres... még egy nullával a valóságban) bosszúllota meg a paraszt-onoka Janko Zapolje. Szintén ismétlő összefoglaló: Mely geci aljas egy főnemességünk volt. Azt is kifejtettem, hogy a ma trendi indexista (= fejlett matulista fikaista) magyarköpködés nem más, mint mondolat a túlzó matinékuruckodásra. Az se újság, hogy mely könnyedén, szinte játszva lehet provokálni is ezt a matinékuruckodást aztán a röhögést nagy nehezen, de a könyveket (ez régimagyar, ma: könnyeket) a szemeknek sarkában megóvva kiállni a Demokrátikuss Charta eléje a faszistaveszélyre mutogatvást, mert az a faszistaveszély úgy kell (=szükséges) nekünk, mint falatkenyér. Falatkenyér és patakvér.

Síkendrézés: Ülök az íróasztalnál és a statisztikai adatokból sütögélek ki.. pedig 144km-re van tőlem az a falu, autóval a közbülső szinte "járhatatlan" útiszonyatok közepette is csak másfél+másfél óra, ha pl a tanár úr 3 órakor indulna el, garmadájával jönne vele szembe a Pestországba felhúzó sok kis rabszógabusz.

Vagy az, ahogy a jobbágy (a buziparaszt, az alfeődi cselédmentalitású zsírmagyar) még ma is, mint egy orosz muzsik, teljességgel megbízik az értelmiségijében és ha az eléje tesz egy kérdőívet, akkor azt hiszi, hogy az komoly, és mert nem rendelkezik keresztrejtvényműveltséggel, elhiszi, hogy van piréz nép, ha egyzser beírták a kérdőívbe (nincs bekapcsolva a laptopja, mint egy műűvelt pestországbéli értelmiséginek aki gyorsan megnézi a gooogliban , van-e ilyen nép) hanem beikszeli, hogy ne, a pirézek se gyöjjenek (= Dr Vásárhelyi tanárnő irányítottlekérdezései) Miközben fajnémet rokonaim, akik a Nagy Szekerezésben mentek föl ősapáik földjére, tisztafajú árják, északitípusok, az egyik 2 a másik 3 esztendős vala, máig auslander sau gyüttmentek, pedig akcentus nélkül beszélik a helyi dialektust. Ja, a "legszegényebb falu"-ban a szavazati jogukkal élni kívánók 98% a fideszfaszistára szavazott, a "második helyen" (a 2% 40%-aaa.. hehe )a nácira szavazott

Azaz kitérhetnék kedves bs395 a mi kőleves főző garabonciás deákságunkra is. (Lúdas Matyi a korvinmátyásista szabadjáraengedett alföldi ugarfeltörő [=bezzegóperenciális ónijósnormásg zsírparaszt, aki szerint a piacnak és nem Deöbreöghy-nek kéne eldöntenie az árakat.. jogi glossza a Tipartitumhoz...)

...hogy jön ide a török? Hát úgy, hogy egyzsrűen, nem tudom, mennyire érzed át az írmag jelentését, egyszerűen felégette, írmagját se hagyta... semmit jóformán, mocsárszigetekben, a járhatatlanban, életbenhagyta a fegyverneki révészt meg a családját (= fél portányi adót szedett, az kb 25 ember, 2-3 ház), mert az tudta a folyónak járását az átkelőnél, azt muszáj volt. 1683 után aztán a maradék szórványt is elpusztította a tatár.
A magyar történelemkönyvekből nem, de.. bácska-bánáti jobbágyleveleket könyvben kiadtak és a helytörténeti, amatőr, lelkes helyi értelmiseggek tanarak által összehordott dokzumentumokból kiolvasható a XVIII. sz-i volt hódoltsági területnek az állapotja.
És még mindig nem válaszoltál egy érvemre: mitől látszik máig Görögországban a Török Birodalom rothasztó hatása. Ott is busongó magyarurak vóltanak?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.25. 00:25:46

@magyar-magyar szótár:
hogyan rohad dél-olaszország? ott is török volt? vagy szlovákia? vagy rio? ezek a fránya ottománok, majdnem összejött nekik a világuralom!

te jössz: hogy van az, hogy a délnémet, holott minden nemzedéken átment legalább egy hadsereg az elmúlt kétezer évben, és sík endre bácsi nélkül ölték és űzték és égették würtembergben és környékén a 70%-ot (derék hajdúink meg a végére 90-et, de ezen is hogy átugrottunk egy kószán elejtett katter=pedofil (nem, de közelít, tehát mullahiádot akarok még ma) okán), mégis csak felhúztak egy stuttgartot, meg egy frankfurtot oda, amit a svéd (meg még sokan mások) porig égettek? (és ne gyere megint a holsteiniekkel, teljesen más faj, és akkor a hochdeutsch elméletedről még nem is beszéltünk, pláne, hogy az megint északi, s a svéd délen is max csak a szemét mereszthette egy-egy hessische elszólásra 500 éve is).

magyar-magyar szótár 2010.04.25. 05:42:24

@bs395: Megihlettél ezzel a kommenteddel, összeförmedek még valamit a szegénységről. Előző életemben már írtam egyet
alattmese.blogter.hu/207553/vetrone_es_a_cocijalisok
Würtembergről
Nehogy már egy ösvény egyenlő klegyen egy szélyes mezővel. Ismétlem (szajkózom) azért Nikola Subic Zrinski csak tudott valamit a törökről. Vagy Ion Corvinul de Hunodoara ... még annálistöbb háborúk volta a hercegségek közette. (Ism: Drezda égetése a XVIII. században!)Ez a magyar értelmiséginyafogás, hogy a patópáljaink, meg a mindentmohácsrafogunk és a lustakonzervatívmagyar, akinek nem kell az újság. A paraszt már régen használta a paprikát, amikor első patópálunk bejegyzé a parikoosch receptjét a mindeneskönyvébe. A paprika használata írásban(tehát a patópáli szférában) úgy a XIX. sz legelején ...
Az a baj bs395, hogy máig képtelenek vagyunk megszabadulni a maaakszista (relativista fikaista) történelemfelfogástól, ami mondolata a matinékurucságnak, tehát a hortifaszistákok öszevagdalták a gólyák lábait s mink gyógyíccsuk. Snki nem képes a legendás 1954-es nemzedékünk (az 1949-56 között született) főeszetokok tikára rájönni: Hát az, hogy őket nyugdíj előtt a gimiben még régi, még igazi tanárok tanították, akik a maakszizmus előtti történelmet is tanulták. Művelt emberek voltak.
Egy reálgimnazista azért csak olvasott Homéroszt, alapokat ismert. Egy érettségizett ember tussal tűrhetően rajzolt, tudott deriválni, ötven szót ógörögül, háromszáz szót latinul.

Sziciliában persze nem voltak törökök. Nápolyban sem. Szintén ismétlés Voltak szpáhik, akik egyszerűen csak a semmit csinálták (a borvedelésen kívül) a birtokukon és öt évvel későbben mézbe-s vajba fulladtak. A mi vársaink is annyi égetés után újra.. újra és mégegyszer és mégegyszer újra épültek.

Írmag. Érted? A 90% az nagyon durva nagyítás, de a 10%, az több, mint írmag, ha értesz. És a 90 % az egy SÁVban volt, amit akkori ember félnap gyalog keresztülhágott... A "Würtemberg"-ből lejött útaszó [utazó] ledöbbent a Nagy-Magyar-Alföldnek látványán a XVIII-XIX: sz fordulóján, pedig az Matej Belo útaszására fél századdal későbben történt.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.27. 18:17:23

@magyar-magyar szótár:
én is olvastam homéroszt, latinul is megy még nem egy vers meg egyéb fejből, pedig utáltam, sőt, rajzolni is tudok (fel is vettek volna, csak eleim szerint az csepűrágás, rendes polgári munka kell, lehetőleg műszaki, vagy értelmiségi), sőt, történelmet kifejezetten reakciósok - mellékállásban arisztoteliánus folozófusok és püspöki levéltárosok - tanítottak saját szájuk íze szerint (nem marxistául). oszt akkor hova szarjak? - kérdezhetném arra, hogy a bánátba meg a duna völgyébe pesitg szerbeket telepítettek, mert ott nem maradt senki.
közbe meg máshol is porig égettek tájakat (ti. írmag), és nem azon döbbentek meg minálunk, hogy hova tűnt mindenki, hanem amin a jenkik is franciaországban: még az első vlágháborús lövészárkok se voltak betemetve, és a francia parasztnak (kit példának állítanak a magyar elé) mindegy volt, hogy a németet veri át, vagy az amerikait, addig németéknél a bombázók átvonulása utáni reggelen a leomlott házak téglái szép rendben két halomban sorakoztak újrahasznosíthatóság szerint osztályozva, minden különösebb parancs vagy szervezés nélkül.
a szépirodalmi megjegyzésekről meg... verbőczyt elküldöd, mert az hazug volt, a többinél meg a forráskritika - lévén előfeltevéseidet támasztják - nem jelentkezik. pedig céljuk volt azzal, amit állítanak, és nem túl pozitív.
(térképet meg ne, mert drezda megint nem arra van)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.28. 00:54:25

apropó keskeny ösvény:
people.musc.edu/~geesey/Images/1648Deaths.jpg

meg kell, hogy kövesselek. ez az ösvény bizony keskeny. észre se vették pár kilóméterrel odébb, hogy történt volna valami, annyira.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.28. 01:00:30

ezen meg az írmagosak (zöld, lila plusz narancs keskeny ösvények) (bónusz: ráírták azt is, hogy holstein, tehát már tudjuk, hogy hol van, plusz a "no change" felriatot, ami kb. az írmagnak itt nem esett baját jelenti):
4.bp.blogspot.com/_BZaPGsbLyHM/Row7vc1E5sI/AAAAAAAAAQs/qzos_JrSC1o/s400/KISH312.jpg

magyar-magyar szótár 2010.04.28. 02:43:56

@bs395: Ne haragudj, de az "érved" amit mutatsz, kb a papatkvér kategóriája. internetről bármit elő tudok hozni, egy térképet arról, hogy a zsidók kiirtották a magyar 77%-át vagy ilyesmi. A föld nem emlékezik... de bizony a kövek igen. Vagy neutronbombát használtak a svékusok.

Sajnos a filmes-képes megjelenítések sem segítenek. A barok korban a nagyítás általános volt, szinte turkusan burjános mondatokkal szoroztak föl.

De maradjunk a töröknél, hátugye, ha au időbuszból kitekintünk a vonuló török seregre, akkor a jólképzett 20000 regulárist kb 80000-es slep veszi körül, csindradatta, boommm-bomm. Tehát, ha akarom, akkor 120000... Nem hiába állított Háy a zseniális Dzsigerdilen -ben párhuzamot a szovjettel.
A szovjet sereg is olyan volt, mint a török, az a trágyaszínű és szagú, hat hete mosatlan kéz, Iváné, a szovjetkatoná, ami almát nyújtott a kisfiúnak.. az a térd, amin a kisfiú lovagolt, két sarokkal odébb a kulák nyanya, akitX-alakban közöztek rá az istálló nyári rácsos ajtajára s úgy fektették a z udvar sarába.. és Iván is megbaszta a nyanyát meg még huszan. Ugyanaz az Iván, érted?

Csak nagyon-nagyon kevés hiteleset olvashatni.. pl a szovjeteket KÖVETTE s környűllötte számolhatatlan betyársereg, szökött katonák, akik nem hazafelé vették az irányt, hanem a sereg környűl raboltak -fosztogattak.

Polcz Alaine írja le: szabad volt az erőszak .. de meg egyébként főbelőtték az erőszaktevőt. Voltak.. szabályok. namost, ha a mindkettőnk által lenézett heőjjdemyogyorók számítását veszem, akkor mindennőtmegerőszakolt a szovjet, mindenférfit elhajtott gulágra, dúlta, nyősztette gyíííkóóólotta a magyart.

Reált olvashatni Polcz Alaine Asszony a fronton regényében, de nézd meg, a feminimopicsoidok hogy olvasák, csak mazsolázzák a FÉRFIerőszak iránt s erőltetnek párhuzamokat mai történetekhez.
De erőszakról úgy, ahogy Grace Paley mert írni A kiscsajban .. A kiscsaj nem cuki nekik vagy azt se egészen, hanem mazsolázva olvassák.

Nézd, én a bajor lankákon 400 éves tanyaházakat látok, itt meg nem látok, ennyi. Hasraesünk egy 1816-os vésettől valamely balatonfelvidéki parasztház ormán. (Az 1600 években Hunyadi Mátyás krában épült módos[zsír]paraszt házakat lehetett az akkor még töröknemjárta területeken látni. Basta is hajtotta népet. De nem úgy, mint a tatár későbben...

magyar-magyar szótár 2010.04.28. 02:52:22

@bs395: Aztán meg józanparasztésszel és nemtudományosan: Nehogymár egy harmincéves röpke kis háború... (Amúgy lényegében állandóan volt valami háború, mert a hadtái békében is így működött. Bethlen Gábornak az összehívott, de a béke miatt heába, hajdúseregnek meg kellett ígérnie, hogy csinál valami háborót.
És mégegyszer apellálok az írmagra. Nálunk is a török, amint megtorpant (1526. oktoberében hazatakarodott) a nép (a büdös...) gyorsan fölszaporodott. A tizenötéves anya lánya tizenöt év múlva szült.. és zsinórban, amíg meg nem halt, úgy 40 évesen, minden évben.

Ha ránézek a térképre: JS BAch jkávéházban ült, ölében zeitung, amiben olvasta legújabb műve hírét.. naszóval...
Vagy ot vannak a napóleoni háborúk, a prae-Hitler ugye, népekcsatája,. ez megint ismétlés lesz, a csatatértől félóra lovaglásnyita az ellenséges seregek tisztjei külön-külön asztaloknál boroztak és vészjóló pillantással, de úriemberként biccentettek át egymásnak az ellen-asztalokhoz... Majd lóra.. s csatába...

Mi úgytudjuk, hogy a magyar patakvér állítota meg a törököt, az osztrák meg úgy tudja, hogy a cigánynépség lepaktált a törökkel és az osztrák patakvérnek kellet megvédenie európát .. olyan derék osztrákok segedelmével, mint az Es[z]terházyak.

elsevero 2010.04.28. 09:22:03

Ha meg Sienkiewiczet olvasol, megtudhatod, hogy valójában kik mentették meg Európát a töröktől! :)Ja, Ukrajna meg Írmagtalanná vált. Szerinte.

magyar-magyar szótár 2010.04.29. 06:29:37

@elsevero: Ahhoz mit szólna a fejlett magyar jógyerektudat, ha nem ilyen deptressziósan nékünk Mohács kellett busonganánk, hanem szláb öntudattal, mi mentettük meg mongoltól, töröktől és tatártól Európát. A mi brat-jaink, akik kiDŰŰŰtötték a magyar kukoricát a szlovák-lengyel határon és lehegesztették a vasúti kocsik kerekeit, mit szólnának, ha a büdös magyarparaszt az árokba vontatná le az M 0-ás új keleti szakaszán a lengyel MLEKO-t szállító kaminyont és az árokba engedné á lá francia zónijósparasztmód? A magyar efféle birkanép, lám, busul (ló, de a busulás röviduval, mint buzák husok...)depressziós, nem akar dolgozni, elutasítja a reformokat, a többi fikát és gecizést nagy tanítónknál Tótánál olvashatni. Úgy is kell a tanítónak, ki nem tudja, kiállok az osztály elé és: Ganajak, büdösek, nem mostatok lábat-fogat, anyátok se, mi ez a sok retkes ruha. Böfögsz? anyád! Térgyejjé le, így kell a Nagy Tanítónak. Mindenki bunkó aki nem figyel és nem kapja be, amit mutatok! Csend legyen! (verem rexütővel, vonalzóva az asztalt.
A tanáriban kiköpök: ptfeőjj, bunkók.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.29. 07:52:56

@magyar-magyar szótár:
ha már egyszer vitatkozol, legalább a konkrétumoknak néznél utána (földrajz, történések, korszak, iylenek), mert így értelmetlen :-(
30 éves: 1618-48
bach: 1685-1750

mintha a falnak beszélnék, de komolyan.
mindegy is, azt hiszel, amit akarsz. a török miatt tartunk itt. köldöknézés indul. helyette a porig égetett vidékre felhúzni egy frankfurtot, stuttgartot, vagy mainzot hülyeség. minek az. elviszi a török. fujj.

esetleg még annyit: hogyan fér be az írmagírtásba, hogy az aprófalvak eltűntek, de a mezővárosok meg megjelentek? tán csak nem oda költöztek a legyilkolt népek mind a zsidók elől, mert egy 30-50 fős tanyát egy szaros futárcsapat is megsarcolhatott, de egy 2-3 ezer fős településhez már ember is kellett? (a' la viking fosztogatások, amikor egy-két hajónyi ember kiegészítette az egyébként kereskedelmi utból való jövedelmét hazafele).
nem kell válaszolnod, csak úgy költőien.

magyar-magyar szótár 2010.04.29. 08:05:01

@bs395: Nem vagyok hülye, egyről beszélünk.
Én arról, hogy
Miközben mi hol tartottunk, mondjuk 1683 után még 60 évvel is, aközben Bach már kávéházban, ölében zájtunggal, kávézott, de a te térképeiden 90%-osan kinépirtott területeken is.
Nem azt mondtam, hogy Bach kortárs volt - a dédapja született a 30 éves' idején. Ezt ugatom: a török után nálunk viszont 100 év kevés volt mondjuk a Lúdas MatyiKirály idejére visszaállani... vagy akár még 1526 után is, úgy 1550-re visszaállni. 1802-ben a nagykunságban veremházakban is laktak még, ami ház olyan mai parasztházatvettünkvidéken ízlésnek édibabba, tehát kétosztatú, füstöskonyhával, abban is a szobába (ház-ba) 2-3 grádicson léptél lefelé, a föld szintje alat voltaa döngölt földeszobaszint 3 ásónyomnyival és még azt is marhaszarral kenték föl, az ágy alatt vastagabban, a salétromgyűjtőknek szedték 8kaparták) erről a salétromot, a jász-kun kapitány heába tiltotta, minthogy az egy singesnél kisebb ablakokat télire bétapasztotta a lakosság és kecskét, malacot, tyúkot a szobában (ház-ban) tartott, akkor most ezt add össze a német parasztházzal, ami 1540 körül épült és amiben apám unokanővére lakik MÁMA (ha jól látom a térképedet, pont egenyessen a svékus hadak pusztító csapásában)
Petőfi szülőházának képe ismeretes: na, az afféle módos kivagyi-parasztpalota size volt azidőben. Nézd meg a "kastélyainkat" maradt egy pár a napóleoni gabonakonjunktúra (1809-1814 k)idejéből, négy szoba közt egy nagy nappali nagykonyhával meg pár lyiklyuk. Pince.
Holott szintén néprajzi könyveinjkből jól tudjuk, hogy a Hódoltsági területen is hasonló két, sőt háromosztatú házak voltak, amilyenek Nyugat-Dunántúlopn maradtak , már a Libás Máté gyiák (szintén Mátyás csúfneve) idejében.-..

magyar-magyar szótár 2010.04.29. 08:14:41

@bs395: A mezővárosok nem megjelentek*, hanem eltűntek, mint pl Fegyvernek mezőváros. Bethlen Miklós Fülek ellen vonulván megemlékezett Fegyvernekről (a ma Puszta-torony, a Csonka falaiból is volt még 1800-ban is...) mint jó gombászóhelyről, hol betegre ették magukat a vitézei 1685-ben volt ez, ha fejből jól emlékszem, azaz 1683 után vagyis ekkorra már a tatár azt a 2-3 családot is levágta.
A maradék mezővárosok, Hódmezővásárhely.. Kecskemét.. mondom, a török is, mint a szovjet.. nehéz általánosítani, szpáhija válogatja, nyilván hagyta is némelyik mezővárost, hiszen iparosaira szüksége is vot, no meg az adózására is... A török sereg abban is a szovjetre orcáz, hogy az óriási méretet igen nehéz volt igazítanmi.

Szovjet tisztek pl keresztet vetettek a nyugati.katolikus Mária kép előtt, sok szovjet tiszt imádkozott étkezés előtt -ettől függetlenül az is igaz, hogy az oltár elé szaratták a lovaikat.. a tatárok a szovjet seregben. Mondom néked: azzal a vérmorcsos kezével nyújtott feketekenyeret egy anyának, amelyikkel egy másik anyából kimetszette a magzatot. A titópartizánok egy sváb kisleányt, 13 éveset, de anyányit, nemhogy nem pocsékoltak meg, de ajnározták, szépen beszélt szerbül és sok éneket tudott.. közben meg a zsidó ügyvédné sváb feleségéből kapával vágták ki a magzatát (amit ők ojtottak bele, szerbvér volt a magzat) mert terhére panaszokodván nem akart kapállani, így könnyítettek rajta.

Namost a török is ilyen volt, a végső pusztítás ISMÉTLEMmár a tkp Hódoltság után, a Temességből fölkalandozó tatárok nyomán, az írmagot ők irtották ki.

*ez a "megjelentek a mezővárosok" valami maakszista diálektikus lózung lehet, a maakszisták nem tudták azt elklépzelni, hogy ne legyen valamiféle egyenesen mégis föl-fejlődés az időben, mindenképpen fejlettebbnek kellett lennie az 1700-as éveknek tááásadalmilag az 1500-asok elejinél..

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.29. 08:26:21

"Sok mezőváros áldozatul esett a török pusztításnak. E nehézségek azonban a mezővárosi fejlődés egészét nem akasztották meg. – A 16–17. sz.-i bizonytalan politikai viszonyok következtében a hódoltsági és hódoltság széli megmaradt mezővárosok helyi piacának jelentősége még inkább megnőtt. A falvakénál nagyobb vagyonbiztonság felduzzasztotta népességüket is. Az alföldi mezővárosok többsége ekkor nőtt naggyá."
marxista-leninista-fikaista-realitivista források:
Mendöl Tibor: Az alföldi városok morfológiája (Debrecen, 1936); Erdei Ferenc: Magyar város (Bp., 1939)

mondom, azt hiszel el, amit akarsz.

magyar-magyar szótár 2010.04.29. 08:59:35

@bs395: Mendölröl maxx guglizni tudnék, de Erdei a Parasztpártban dolgozott, mint kriptokommunista a háború után.
Az idézeted semit nem cáfol abból, amit mondtam. A vita arra való, hogy gondolkodjunk, én azért gondolkodom azon, amit mondasz. De nem látom be. Azt látom, hogy itt nem látok semmit, de még a maradék mezővárosainkban se sokat. Holott a Beszélő köntöst mely-mennyiszer olvastam. Nem tudom, hányszor olvastam már, most is itt hever előttem a Balassi/16. sz. költői kétkötetes a Magyar remekírók -ból, a bibliapapírosból, ebben van Az deákné vászna is egy rossz deákos klapanciás verselményben. Olvastam Pázmányt (aki, ha ugye, a magyar Shakespeare lehetett vón, csakhátz kulturánknak állapottya , ugye.. Pázmány és Alvinczi Péter vitája még Tótának is tudna valamit mondani, ha Tóta még tudná olvasni azokat a régiségeket...) Nem tudom próbálom elhinni, amit ide bekopérozgatsz térképeket.. internetről azt szuedek össze, amit akarok, mondom, az osztrákok szerint ők, a lengyelek szerint meg ők voltak Európa védbástyája.
Én magam is szoktam ostorzni a magyart, d e azal, hogy a heőjjdemogyorókok vagy a félfaszista matinékuruccok hülyeségeire mondolatként elkezdjük megkisebbíteni őseink munkáját: Tudod, Zrínyi Miklóst, képzeld már el a tőlyfatermetét a Szerémi Bálneának , köpd már szemközt légy szives a jó Nicola Subic-ot. Én elhiszem, hogy máma jó gyerek mindenképpen és csakis ezzel a csulázással lefikázással, relativizálással (hogy hány százalékkal több burkust irtottak ki ésdeám a burkus mégse mohácsoz)
Amikor én azt ugatom , de ezek szerint heába, hogy az 1525-ös Hatvani országgyűlésé-ben veszett el valami, ha el.

Én se ostorozom kevésbé a magyar busongást.

Nem én metszem ki azt a pusztítást, amit a Hódoltság hagyott, hanem: ott van. Azt mondtam: szigetekben.. mocsárszigetben nemhogy mezőváros, de gész falvak maradtak meg.

A "Legszegényebb Falu" Sík hoaxálásában ma.. igen gazdag magyar parasztfalu vlt, ahol békében éltek a zsidókkal. 1863-ban ugyananyi lakosa volt, mint ma, és végig a török hódoltságban fennállt, ezért is volt előnyben, AKKOR (1863-ban) a környék leggazdagabb, legerősebb falva volt. És éppen azért, mert irmag mindig maradt az eredeti lakosságból. Még 1683. után is maradt kb 4-5 család.
Nemhogy 30 éves.. de permanete végig voltak háborúk, vonulások végig Németföldében, Polyákföldében.
nagyon szép mondolat lenne a ma divatos magyar értelmiseggi magyarfikázásra a lengyelek.. a lengyel nem tökölt, mint mi, bumburnyák parasztmódon, hanem ellenállt, nézd meg, a XIX. sz-i orosz irodalom, még Dosztojevszkij is milyenek ábrázolja a lengyelt. Nem tudom, mit szólnának fikaistáink egy lengyel-mondolatra.
Tóta van beszarva a katolikusainktól és gecizi ezerrel a katolikus egyházat? ki fizet egyházi adót a katolikus egyháznak nálunk??
Gdanskban a hajógyári legendás sztrájkolók MIND ott álltak a betonon a miséken. Nem most lett Walea vallásos, ő "ministrált" azon a hajógyári misén.
Én csak azt szeretném, tudod, a fürdővíz zutty, oké és a gyerek maradjonn.
nem arról van szó, hogy a hülyemogyorókok vagy a matinékuruccok óódallára állok a busongásban, de én nem tudom Subic Zrinskit szembeköpni, mert a Szerémi Bálnea mellykaskájáig ér a homlokom. Ne velem vitázz: copérozz valami térképet Őnéki.

magyar-magyar szótár 2010.04.29. 09:15:22

@bs395: Felhúzták .. felhúzták jópárszor.. felhúzták 1555-ben, 1589-ben 1608-ban, 1679-ben.. 1705-ben és még 1745-ben. Csak tudod, kéz is kell, munkáskéz, meg követ fuvarozni fogat. Namost, pl nálunk az alfeődi parasztság közmunkában mit fuvarozott 1740-1860 között: a sót (elejbe persze a Császárnak)

Ahol volt ember (Bél szerint a legderakabbak az Alfeődbe) ott építettek:
www.termalklaszter.hu/Portals/1/Images/Kunhegyes_01.jpg

A sóház is látszik, persze anna vol muß' megépülnie elébb

Annyi ember támasztotta MINDEN NAP REGGEL munkába a feődekre menet a kapáját a falának, hogy a múlt századfordulóra ökölmélységű bekopás keletkezett a gyönge mészkő lábazatban.

Semmivel se rosszabb paraszt a magyar, csak itt olyan jólét volt, jól-lakás, hogy a parasztot csulázván okádja le. Azt nem tagadhatod, hogy a bauer nem oly becsméllés Németföldében.

Az is megválasztja: Máig az alföldben, ahol a mag törzsökös, az irmagból való, ot a nép karitatív, támogatja az iskolát közmunkára hajlandó, vállalkozója adományoz, támogat, de 30 km-rel arréb a sehonnaiakból való, 1789-ben újratelepített városban nincsen közösség, köz javára 5 Ft-ot vállalkozója 5000-et nem ád. És csak 30 km.. és itt foglak meg, mennyire nincsen.. nem neked nincsen igazad, ez a magyarfikázás trend most. A magyar is megíépítette és ahol a seregek járása olyan volt, meg is maradt. A magyar konyha pl olyan volt, amilyen az erdélyi.. az az ősibb magyar konyha. Csak mondom. De itt az alfeődben hirmondó nem maradt. A veremházfaluban meg tégla nincsen, feődből való és feőddé leszen.
De ahol volt irmag, ott még a szegénységben is volt erő, teljesítették a só-fuvart és még volt erő követ lehozni a Bükkből építeni.

Nagyon hetykék a mai matulista fikaisták, de félnapi robitban összeszarbnák magukat, amit negyen napig húzott az a "köldöknéző" őse...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.29. 21:45:51

@magyar-magyar szótár:
azzal, hogy a busongást ekézem, meg jelzem, másoknak ugyanannyi - vagy akár több - az okuk a busongásra, mégis ugyannazoknak a szinteknek kell megfelelnünk a nap végén, és tanulok, dolgozom, szembeköpöm zrínyit meg pázmányt.
szép.
tudod, a nagy busongásban 10 emberből van egy, akit 3 körberöhög, mert a hülye fizeti az adót, 4 kiköp elé, hogy mit iparkodik, egy meg - na, vajon ez ki? - még le is bassza.
ez így kerek.
szerémi meg zokog a balfenéken.

magyar-magyar szótár 2010.04.30. 01:46:17

@bs395: Figyelj, a @mre küldj papírpostacímet s elküldöm neked Kunmadaras töürténetének szövegében ugyan amatőr helyi-műkedvelő, de feldolgozott kordokumentumai alapján értékes könyvét. Én hivatalokban várakozván milljó ilyent elolvastam.
Bocsáss meg, de amit ekézel s panaszlasz (ésbizony én is detto, utánajárhatsz) sokszor interpretáció & sugallat. Gecizmus. Bácska-bánáti jobbágylevelek -ezt is kiadták.
De ott van Háy Dzsigerdilen -je a Törökmagyarországról. Nézd, kb a képet: Ha látsz egy filmet a korról, a .. bocs.. szentendrei skanzen, fehér gyócsingek-gatyák, holott azért van korhű filmünk, pl a Rosszemberek/ Talpuk alatt fütyül a szél. Ott már a testbéli ümmögök vásznai majdnem korhű árnyalatban. Ott van Kecskemét története. Ott van Móricz Erdély-ében a jelenet, amiben Hódmezővsárhelyen benne mélyen a hódoltságban a két geci aljas magyar főnemes, ugyan birtokpörben a városon, de ketten összefogva egy bandériommal mennek a két egész adót levenni a városról. Éppen a szász székek, a szász városok helyzete mutatja a különbségeket, egy már polgárság érkezik s diktálja a feltételeket. Háy leírja, mely barbár is volt a Törökbuda ostroma s az utn a világ, ebben az az érdekes, hogy még a rothadmányon is virágzott valami és az is széjjel lett...
Vagy ott van a kuruc kor , nézd meg, hogy a jógyerekek hogyan interpretálják el, mert a kurucinfos műfaszistái amúgy, hát ők emígy: Erről is képtelenek vagyunk leszokni, hogy átrajzolgassuk kedvünkre a történelmet.
Nem csak azt mondom, hogy az európőai népek közt kevessnek vót ekkora gecialjas főnemessége, mint nekünk, de még a deákságunk (értelmiségünk) külön geci-aljas. A Petőfi-féle lángelme diák-okra szokás mutogatnunk ugyan, de a pecsovics több volt. Gondolj kedvenceidre, az anarchista orosz diákságra. MOST nem nehéz úgy lózungolni az antiklerikalizmmust, ahogy Tóta, de a XIX. század Tótája a klérusnak agitproppózott.

Kell az öngecizés, de nálunk a Nemzeti Gondolat, a hűűlllyemogyorókok miatti mondolatok IS túlságokkal telik. Bunkóság ellentettje is bunkóság lehet.
süti beállítások módosítása