Ellenben a stirlitz-blog-ból, copy:

Ójeee, helyben vagyunk! Szóval Stirlitz mindig is csodálkozott, miképp lehet nekimenni a humanizmusnak, azon túl, h kissé divatos, és "alternatív" nézőpont, több ismerőse használta meghökkentésre, ám ezt Stirlitz általában felszínes, vagy következetlen érvelésnek tartotta, sokkal inkább játéknak, mint komoly beszédnek. Az egyszeregy szerint, ha magadnak nem akarsz szelektációt (evolúciót), munkatábort, golyót a holomloklebenyedbe, akkor ugye nem akarsz másnak sem. Mert amit másnak akarsz, azt magadnak is akarod. Nagyon nehéz megmagyarázni, miért történhetne meg vele, és veled meg nem. Persze az ember ez alól a törvény alól mindig is megpróbált kibújni, ma is megpróbál kibújni, és ki is bújik, csak mintha erről nem venne tudomást.

A Föld lakosságának ugyanis több mint fele él olyan körülmények között, amit nem kívánnál magadnak, amilyen körülmények között Te nem akarnál élni. A Föld lakosságának ellátása jelen technikai tudásunkkal, simán megoldható lenne, nem azért élnek úgy azok az emberek, mert ez indokolt lenne, egyszerűen csak így van, és mivel messze vannak, szarunk rá - szarunk rájuk. Ami azt illeti az ember még arra is képes, h szarjon rá ha közel is van, sőt Stirlitz még arra is tudott példát, h leszarták, pedig a családban volt. Az emberiség biztosítani tudná a viszonylagos jólétet kb. 12-14 milliárd ember számára, ami a jelenlegi populáció majdnem duplája. Természetesen nem kell, hogy 12-14 milliárd ember éljen a Földön. Egy párnak mondjuk két gyerek szerintem elég. Stirlitz szerint erre nincs nagyon mit mondani, mert a józan ész, az egyszeregy ezt mondja. Borzasztó nehéz értelmes érveket találni, miért ne ez lenne a normális. Egyszerűen csak képtelenek vagyunk normálisan viselkedni. Ettől van, hogy a Föld lakosságénak egyharmada éhezik, legalább ugyanennyi hajléktalan, ki sem tudom számolni, mennyi dolgozik "keményen", és bassza el az életét teljesen értelmetlen dolgokra, mint mondjuk kurva nagy raktárakban, halakat válogat és rángat egész nap, hétről hétre, éveken át. Aki csinált már ilyet, az tudja, mennyire lélekölő és értelmetlen dolog az ilyesmi, simán meg lehetne oldani máshogy is, pl a gyárból eleve osztályozva indulna a termék, és nem a raktárba, hanem a megrendelések alapján egyenest a boltba. Most is vonalkódozva van minden gond nélkül megoldható lenne, h emberi kéz hozzá ne érjen. Na ekkor megszűnne pár munkahely, de mondjuk le lehetne csökkenteni a munkaidőt 4-6 órára, egyből lenne egy csomó munkahely - sokkal több.

Ám az emberek nagy része televízióbámulással bassza el az életét a maónikasót, meg a józsibarátot bambulja, akiknek az égvilágon semmi közük semmihez, ha éppen nem valami fölösleges szart csinál, amiért fizetik. Az emberek nagy része nem tud mit kezdeni a szabadidejével, semmiféle ötlete nincs, mit csinálhatna. Inkább TV-t bambul, vagy blogokba kommentel olyanokat, amire a MS Word, vagy az OpenOffice is képes, h kihagytál egy betűt, meg ilyesmi, és így eltelik valahogy az élete. Ez rohadtul nem a humanizmus miatt van így.

A katkókat mellesleg a humanizmus egyszerűen elkergette, mert az értelmesebb embereknek elege lett abból, h puhos, zsíroseggű idióták mondják meg, h a Föld gömbölyű, vagy tányér alakú, pedig fingjuk nincs a dologról. Megszületett a könyvnyomtatás, és mindenki elolvashatta a Bibliát, csak olvasni kellett megtanulni hozzá, és erre aztán rögvest kiderült, nem az van benn, mint amit a zsírosseggűek a szószékről hirdetnek napi rendszerességgel. Szó nincs benne tizedről, meg arról, h neked kéne eltartani a zsírossegűt. A biblia szerint, ő is dolgozhat mint bárki más. Most ott tartunk már egy ideje, h a pápa dumál ki az orra alól, de Stirlitz a maga részéről el sem tudta képzelni, mit számít, mit dumál. Van a régi poén, mikor hazudik egy politikus? Amikor kinyitja a száját - hangzik a helyes válasz. Ez van a papokkal is. Teljesen lényegtelen, mit beszélnek. Az a Bibliából kiderül, h Istenhez közük nincsen.

Stirlitz eléggé meg volt győződve róla, h a pápa nem Istennek adott hálát, amikor megválasztották, hanem a Fuggereknek, meg az orgyilkosnak aki a konkurenst oly ügyesen megmérgezte. Nem gondolta volna, h a pápa túlzottan hitt Istenben, hiszen akkor nem jutott volna odáig, h egyáltalán jelöljék pápának a többi hitetlenek. És hát a vallás nem szart be, a katkót sem tűntek el, csak a helyükre kerültek, amihez nem is kellett más, mint h ne legyen többé joguk tizedet szedni minden embertől. Rém egyszerű ez is.

Az egyetlen valódi kérdés, mit lehet ebben a helyzetben tenni? Ezen aztán lehet agyalni, mert kicsit ma már azt gondolom, nem sokat. Túl nagy a rendszer, túl nagy a tehetetlensége. Mindenesetre az, h az átlagéletkor kb. megduplázódott, vagyis a ma élő embernek kétszer annyi ideje van élni, mint az őseinek, és mondjuk nem feltétlenül a ló seggének bámulásával kell eltöltenie az életét, mint Stirlitz nagyapjának (akit mellé még elvittek pár évre háborúzni is, onnan meg hadifogságba, majd szabad emberként mehetett vissza a lovának a seggét bámulni), na ebben azért van némi szerepe a humanizmusnak azt képzelem..

Kicsit úgy tűnik, mintha megfeledkeznének időnként arról, h a 850gr-mos koraszülöttből éppen akkora felnőtt ember lesz, mint a szülei, és teljes értékű emberi életet fog élni, mint te, vagy én. Pont itt jön be, h azzal a mércével mérj másnak is, mint önmagadnak.. Teljesen nem tartozik a képhez, h az orvos aztán mit publikál, meg hol, mert az az orvoshoz tatozik, és nem a koraszülötthöz. Szóval egyáltalán nem kötelező a technika vívmányaival élni, nagy a világ, el lehet vonulni, és klasszikus áram nélküli önellátó életmódot folytatni, senki nem tiltja. Valahogy azonban Stirlitz nem ismert olyan embert, aki ezt tenné, pedig egy-kettő biztosan van.
A nukleáris hulladékot simán útnak lehet indítani a nap felé, de a Holdon is el lehetne temetni, stb. A dolog Stirlitz szerint abba a nagyon is emberi kategóriába tatozik, h a legegyszerűbb, ha nem teszünk semmit, majd megoldódik magától a dolog.

Azt sem értem, hogyan lehet egy katonai hadifogolytábort azonosítani, a náci koncentrációs táborokkal, ahol civileket tartottak fogva. Ilyen nagyolással, akkor természetesen gyermekkorom úttörőtáborai is koncentrációs táborok voltak - mellesleg ezt akkoriban mi is így gondoltuk. De mentségünkre talán elég, h gyerekek voltunk.

Összességében tehát a humanizmus, csupán a józan ész és értelem uralma, nem több annál - de nem is kevesebb. Éppen olyan evolúciós és természetes dolog, mint a többi. Aki kételkedik a jogosságában, legyen meg pár évig tűz nélkül, és napnyugta után meditáljon a sötétben azon, talán mégis csak gyertyát kéne gyújtani, mert így ugyan roppant romantikus és magasztos a létezés, de holnap elmegyek a teszkóba és jól bevásárolok bassza meg! Az h Afrikában konzerveket esznek Stirlitz szerint sokkal jobb, mint ha éhen halnának. Ha moszatból készült marhasültet ennének, zacskós krumplipürével, az is sokkal jobb lenne, mint az éhhalál. Aki kételkedik, próbálja ki mindkettőt.

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr751367539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2009.09.08. 07:59:08

Te szerződtél az optikus ipartestülettel? :-)

magyar-magyar szótár 2009.09.08. 08:12:33

Ez a korszerű, modern, a jövő tüköre. A kedves hártyakovácsom sajátblogjából másoltambe ide, hűen a haladó blogoszferikus grafikai ízlésvilághoz.

Az én szövegeim tüköre elavult, pláne : a legbűnösebbek a Times betűk, de a Book Antiqua se kevésbé.

Öt-hat év múlva a bio, neuro-vezérelt csövekhez nem kell billentyűzet, tehűát betűk se. Az ember befekszik és érez. Majd. Azt nem tudom, milyen lesz egy zombie-blog érzete, de nem is akarom tudni :)

magyar-magyar szótár 2009.09.13. 08:28:14

@ibusibus: Ezt mondják a barna meg szürke mackókat etető nénik is, amíg végül meg nem eszik őket a medvék, akik már lusták a vadonban szaggajtatni a bundájukat, minek is, a mackók is Whiskast akalynak!

ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.09.17. 07:53:32

Kevered a szezont a fazonnal: azt mondtam ételt. Nem mondtam whiskas. Ha azt mondom, házasodjanak a buzik, nem mondom azt, h buzi vagyok. Ezt tényleg magyarázni kell? Azt sem mondom, mindenki legyen buzi. Én azt mondom (leírom mégeccer, lassan is olvasd el) ételt az éhezőnek PONT Nem whiskas - étel, táplálék, kaja, zaba, olyan anyag, amit a szervezet fel tud dolgozni; hasmenésre sajt, lázra, gyulladásra fokhagyma, torokfájásra méz, stb - nem whiskas. Az ember ilyen, ennie kell. Rengeteg időt megspórolhatnánk, ha elhagynánk az evést, meg az alvást - kétszer vagy háromszor annyit élnénk ugyanannyi idő alatt. Ja, ha hozzácsapjuk a dugást, akkor még egy harmaddal többet. A cigiszünetre is kurva sok idő megy.. Ho-hó.. az ember komplett estéket képes elbaszni a kocsmában.. Borkóstolásra napok kellenek, főleg, ha előkerül a penészes zsák alól a 25éves szilva.. - az egy hét.

Csináltam negyven napos böjtöt, kurva sok időm volt. Mindenki egyfolytában zabál, iszik, meg dug. Ha úgy döntesz, nem eszel, rájössz, mennyi idő megy zabálásra.

Ha adsz elég kaját nem is fog annyira szaporodni, mint amikor annyira szaporodik, h a 12ből négy úgyis felnő, aszt majd az ad kaját, ha öreg leszek. Van kaja, csak azért szaporodsz, mert szereted a másik embert. Ennél jobb fogamzásgátló nem kell. A gyereknél jobb fogamzásgátló nem kell. Szívesen húzok gumit a faszomra, szívesebben, minthogy megint ott üvöltsön egy emésztőcső, ami ha felnő még pofátlan is lesz - hatalmas adag ödipuszkomplexussal. És azzal együtt is szeretem.. - de csak kettőt. Tizenkettő ödipuszkomplexusos anyaszomorítót nem szeretnék. Egyet magam helyett, egyet a hülye csajom helyett, aki lelépett valamikor, asszem föl sem ébredtem, csak arra h nem főzött kávét.. :D

Na ezt mondtam. Nyugodtan fordítsd át arra, h szerinted mit mondtam, mert akkor megint leírhatom, mit mondtam, és tulképp ilyenkor a magam számára is 10tázom a dolgokat. Ez is természetes.

Ja igen, és a mackókhoz annyit, h erre mifelénk (itt élek, ezért mondom, mifelénk), a mackó, ami embert öl hihetetlenül gyorsan átalakul falidísszé. Amikor meg az erdőbe mész tudod, h ott te alakulhatsz át elég gyorsan reggelivé. Ezzel nincs semmiféle probléma, idegenben meg kell tanulni viselkedni. Azt a medvét, vagy farkast, vagy bármit, ami embert kóstolt kivétel nélkül kilövik, és elkönyvelik. Gyanítom, h a lappok azt is kilövik, ami a rénszarvasaikat dézsmálja, bár egészen pontosan soha egyetlen rénszarvas tenyésztő nem mondja meg, hány szarvas is van a csordában, és minden télen van két hét, amikor azt sem tudják, hol a csorda, mert képtelenség kimenni a sátorból. Ősszel meg tavasszal számolnak, de az eredmény magánügy. Az ugyanis szerencsétlenséget jelent, ha kimondod a számot, amit errefelé úgy fogalmaznak meg, h ha megmondod a számot, akkor eggyel kevesebb.. Tehát nem mondanak számot. Na most a medve ugye szláv szó, errefelé annak is van vagy tíz neve, kezdve a bocs-tól, a mézmnacsún át sok minden. Ez is abból származik, h medvevadászat előtt nem mondod ki a nevét. Ha kimondtad, nem jössz. De azt az állatot, ami embert ölt azt megölik - kb 100-120 ezer éve így van ez, de talán 2-300 ezer éve is..

magyar-magyar szótár 2009.09.19. 06:54:10

@ibusibus: A mackók is Whiskast akalynak, az nem azt jelenti, hogy ne etessük a zaffrikai éhezőket, de, etessük. Sőt, hát meg is terem a kajájuk, csak nem jut el oda. Csak azt makogtam volna, hogy szerintem az 50 évvel ezelőtt élt bozótlakok jobban éltek, mint a nyélonmackófelsős onokáik, valamint, hogy a mackóknak is egyszerűbb emberkukákból csemegézni, mint az erdei élet.
Meg azt is szajkóznám, hogy kár idegeskednünk, mert a (legyen a neve evolúció) lerendez mindent, és először a leghzmánosabb europidok fognak kipusztulni Európából, bizonytalan ezügyben a matek, elvileg 2400 körül, de úgy néz ki, hogy inkább a 2250 a reális.
Persze, bennünket az nem izgat máma, mikor pusztul ki az utolsó szőke. Tegnap láttam egyet, pompás példány volt, annyi ésszel se, mint egy kotlóstyúk, és lám, mégis kipusztul, sőt, hát 40éves kora fölött már a vizelettvisszatartás is gond.

ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.09.19. 21:14:27

He-he... Nos, tartok tőle, vagy inkább azt jósolnám, ha kéne jósolnom, h 2400 körül az európai ember átlagmagassága a mainál kb. 5cm-el több lesz, mellizmait tekintve egyetlen reneszánsz Dávid sem álmodhatott hasonlóról, mint köbükijeink mellizomzata, amire vélhetőleg minimális mozgással tesznek majd szert, mégis izom lesz. Várható életkoruk megközelíti majd a 100-110et, szemben az 50 évvel ezelőtti bozótlakó, vagy ezeknek ( www.youtube.com/watch?v=d1cAui0ayQ8 ) a bolíviai gyerekeknek a 35ével, esetleg ezeknek ( index.hu/video/2009/09/17/sajokaza/ ) a gyerekeknek a negyvenével...

Szőke ember 12 000 évvel ezelőtt nem létezett, kb 10 000 éve jelent meg a piacon, és borzasztó gyorsan elterjed, pedig genetikailag nem domináns. Innen, Finnországból nézve, ahol a világon a legtöbb szőke, és vízöntő jegyben született ember él, már Németország is NAGYON színes.. De ez végül is mellékes. Én nem bocsátkoznék jóslatokba, mert az 1600as évek embere ( www.wga.hu/art/l/le_nain/p_family.jpg ) is igazán vicces dolgokat mondhatott volna, 2009-ről, de még a 2001 Űrodüsszeia is alaposan mellé trafált, pedig igencsak okos ember írta.. 1600ban nevezetesen még ott tartottunk, h Galileivel visszavonatták a napközéppontú világképpel kapcsolatos állításokat. "(az egyház) 1616-ban "hamisnak és hibásnak" nyilvánította Kopernikusz elméletét, és Galileit arra utasította, hogy többé "sohase védje vagy vallja magáénak" az elgondolást. Galilei alávetette magát a döntésnek." Kevesebb, mint 400 évvel ezelőtt, legalább 200 évvel az ipari forradalom előtt.. Tehát hagyjuk a jóslatokat. Ma ott tart az ember, h azt nem tudjuk megmondani, ez vagy az a dolog hogyan fog bekövetkezni, de azt szinte biztosan meg tudjuk mondani, h kb. húsz éven belül lesz kvantumszámítógép, amihez képest a mai számítógépek nagyjából azokra a "számítógépekre" emlékeztetnek majd, mint amiket az orosz boltokban használtak még 1989-ben is (aki látta gondolom nem felejti: acélpálcikákra tűzött színes fakorongok).

Kurt Vonnegut a világ legnagyobb számítógépét egy hegy gyomrába képzelte, manapság ennél nagyságrendekkel hatékonyabb gépen írom most ezeket a sorokat, és elfér a hátizsákomban.. Négyszáz év múlva a köbükunokámnak esetleg a csupán egy alig tízforintos méretű dudor lesz a füle mögött az enyémnél milliárdszor tökösebb gép, esetleg a vérében fog keringni, és gyakorlatilag szimbiózisban létezik az emberrel, pl széndioxidot fogyaszt. Nem tudjuk, mi lesz, hogy lesz, nem is érjük meg, a gyerekeink sem érik meg. 1990ben nem tudtam volna elképzelni, h az lesz, ami ma van..

Az, h a történelem hullámhegy és hullámvölgy, régóta tudjuk: 1987ben Magyarországon szinte nem létezett analfabetizmus. Ma ismét van, és gyanítom, a helyzet romlani fog még egy darabig, de aztán biztosan lesz egyszer majd jobb is (persze azt én már nem érem meg). Én azt gondolom, nem csak az egyes ember, de az emberi közösségek is organikusan, élő szervezethez hasonlóan működnek, és azt is gondolom, h a történelem már néhányszor bizonyította, h a legellenállóbb, leghatékonyabb közösségek azok, melyek a szabad emberre épülnek. A félelemre épülő közösségek sorra elbuktak ezekkel szemben. Mindenki tudja, h a következő háborút (ha lesz) gépek fogják vívni. Az USA hadserege éppen nemrég söpört el egy 120 ezres, jól felfegyverzett hadsereget kb. egy hét alatt, összesen pár száz kataona elvesztése árán. Az oroszoknak sem kellett pár napnál több a Grúz hadsereg felszámolására, jelentős veszteségeik nekik sem voltak. Így vagyunk ezzel manapság. Már egy ősrégi (1990valamennyi) Simpsons-ban is benne van, h önökre, uraim, azért van szükség, h karbantartsák a gépeket. A menetelés szimpla szívatás volt. Erőt, egészséget, leléphetnek!..

ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.09.19. 21:18:19

..Na de ez hosszú eszmefuttatás volt megint, a lényeg, h mivel az emberiség életében először a tudomány korát éljük, méghozzá alig pár száz éve, így sztem, ha a korábbi korszakokat nézzük, még kb 1500-2000 évig erre számíthatunk. Tudományos eredmények és fejlődés pedig nincsen a bozótlakók között, a bozótlakók civilizációja kb. 3-400 ezer éve változatlan: ha szárazság van éhen halnak, ha sok az eső, megfulladnak. A kiemelkedő szellemi képességekkel bíró emberek általában születésüktől fogva humánusak, ugyanis, ki tudnak elégülni saját szellemi teljesítményük jóvoltából, nem kell ehhez becsicskáztatni egyetlen embertársukat sem; embertársaik becsicskáztatása semmiféle élményt nem ad számukra. Ha tehát, a humánus ember kihalna, akkor a társadalmak megrekednének azon a szinten, ahol ebben a pillanatban vannak, és elég zord összeomlás következne, amit jobb nem megérni, sem túlélni - ezt tárgyalta a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas években néhány negatív-utópia film, ahol azonban valahogy az atomháborúhoz kötötték az emberiség SZELLEMÉNEK pusztulását. Mióta kiderült, h nem fogjuk leatomozni magunkat, azóta kötötték ezt már éghajlatváltozáshoz, vírushoz, mittoménmihez, vagy mihez nem. Nekem ez olyannak tűnik, mint fanatikusan hinni egy istenben, akit soha senki nem látott, soha nem jelent meg, csak néhány flúgos szajkózza tízezer éve, hogy van. Ámen, hát legyen - ha egyszer úgy sem szól soha semmire semmit, akkor legyen, aszt kész. Kit zavar? Ettől azonban a flúgosoknak nem kell azt képzelni, h ŐK Isten nevében beszélhetnek. Nem, nem. Majd Isten beszél szépen a maga nevében, rendben? Flúgos beszél flúgos nevében, Isten beszél Isten nevében. Ezzel pedig a legnagyobb problémákat meg is oldottuk. Szintetikus kaja van mindenkinek, menjen le a bányába az, aki élő állat húsát akarja enni, esetleg libamájat, bálnahúst, vagy kaviárt, menjen le saját maga, és ne öt meg hat éves gyerekeket küldjön.. Aki ilyet tesz, az emberiség elleni bűntett miatt kerüljön börtönbe. Nekem jó a porból készült krumplipüré, a savóból lett tej, meg a konzerv sör (tudod, amit finomkodva dobozosnak mondanak) is, tehát nem fogok lemenni a bányába. Kénytelenek lesznek drága pénzen épített gépeket küldeni a bányába, nem embereket, vagy gyerekeket..

Tehát nem tudom, h jobb, vagy rosszabb ma az élet, mint a bozótban, ahol a túlélés legfontosabb eszköze az észrevétlennek maradás volt. Én legalábbis nem cserélnék egy 1609-ben élt magyarországi jobbággyal, akinek épp az előbb kúrta le a lányát a kegyelmes úr gúnárnyakú elsőszülöttje, és nem kenhetem szét, mint taknyot a falon.. De az a bozótlakó sem lennék, akinek a lányát vagy most ette meg egy oroszlán, vagy a szomszédos, kevésbé bozótlakók macsétázták kissé meg (persze farkalás után, mellén az unokámmal), és pusztán azért, mert a szárazság kicsit kijjebb űzte a családot a biztonságos szavannáról.. Összességében nem érzem rosszul magam a bőrömben, azt kell mondjam, és kicsit sem érezném rosszabbul magam, ha másoknak sem lenne átok az élet..

[sok lett, bocsi..]

magyar-magyar szótár 2009.09.20. 03:56:16

@ibusibus: Nem sok, hiszen elvileg arról lenne szó, hogy közösen gondolkodunk. Az a fejletttudományos bloggiális élet un liberális (magyar liberális) szakasza, ahol az ellenvélemény moderáltatik (illetve tetik, mármint TÜRŰŰ)

Én a tudományosságot úgy tekintem, hogy az annak magasfoka a megismert világ mekkora területét kezeli is. Namost ebből a szempontből a sámánok mögött 30ezer év tudása állott és a lefedettség 89%. Mag a mi tudósaink ismeretköre soookkal nagyobb -tehát nagyobb határt tartanak az ismeretlennel. Ahhoz képest, hogy a sámán egy koponyaűri ödémát lékeléssel megoldott a mi agykutatónbk nem tud többet. Sőt, kevesebbet tud. Az igazán tudományos ember az én szememben az a 7 pár mongoloid, akik a ma Észak-Amerikának nevezett földrészen elszakadván a többiektől bejárhatatlan távolságokra, alapítottak egy új népet úgy, hogy a testbéli öltözetükön kívül más nem volt. Egy mai ember egy szál ruhában ott döglik meg nagyjáből "természeti [bocs: bio] környezetben, ahol van. Kb 2 hét alatt.

Én ezt nevezem tudásnak:
Annyit végy el, amennyire szükséged van
-és úgy, hogy amit elvettél, visszaalakulhasson, ha már nincsen rá szükséged.

Szerintem az egyik legfejlettebb kultúra a földön a nemrégfölfedezett un, 'fatemplomépítő' nép volt, aminek néhány tölgyfa cölöpön kívül annyi nyoma maradt, amit a legmodernebb műholdfelvételek megmutatnak, 10000 év alatt srévizavi É-Ny-D-K irányban haladtak Európában párezer km-t.

Lehet, hogy nagyobb volt náluk a csecsemőhalandóság, de viszonylag kevés inkontinenciabetétet meg viagrát fogyasztottak, és nem kellet járniuk gyúrni meg zsírégetőkúrára.

magyar-magyar szótár 2009.09.20. 04:01:43

Egyáltalán nem nyugtat meg, hogy a sámánok régi trükkje helyett (sóhajtott: Hát, Isten tudja) helyet azt mondják, hogy "a tudomány mai állása szerint" ill. " Mi egy tudományos részterületen dolgozunk s az, amit ön kérdez egy társtudomány részterülete, amiben nekem nincsen kompetenciám nyilatkozni". A hagyományos zsírattejizmus boldogan übbepli ezutóbbi kijelentés nem-szakrális voltát. Én meg nem. Bár az lehet, hogy finnyámmal egyedül vagyok :))

Intizar 2009.12.04. 23:06:50

Ön, Uram, azt hiszi, hogy a vonalkódot az akármire nem (gyalázatosan rosszul fizetett) emberek rakják rá?
"Na ekkor megszűnne pár munkahely", de olyanokból amelyeknek birtokosai az életük értelmetlensége miatt nyavalyognak? És nem olyanokból, amelyeket családjukat eltartó alig-tizenévesek töltenek be? (európai szemmel irtózat, de van attól még nagyobb irtózat is, amikor ezt a munkát is elveszik!)

magyar-magyar szótár 2009.12.05. 06:40:49

@Intizar: Szivesen leültetném önöket egy pult elé, amin van pár gomb, amiknek megnyomásával:
-minden prostitúciót igénybe vevő hülyefasz szankcionáltatik
-gyerekmunka ohne
-kellenek a kerékpárutak
-vágott ződ a vitrinekben a cukorkák mellett, amiket a piások szoktak vásárolni, ha hazamennek, ni, mit hozott az apu (a heroin receptre a patikában)

Tényleg csak pár gomb lenne, én pedig gyönyörködnék az Önök könnybenúszó (a felelősségtudatól) ahogy tüdőszakgajtó sóhajok közepette sorbanyomkodják a gombokat

Önnek lesz egy speciális programom Várni fogja majd a hollandiai melóból hazatérő [nyírségi, helységnév a szerkesztőségben] cigánylányokat a buszmegállóban és majd bemutatom Önt nekik, köszönjétek meg szépen neki, ő a felszabadtótok a hímalávetettségből.

Intizar 2009.12.06. 18:03:55

Buhuhuúú
ki vagyok én többesszámban...?
Meg egyáltalán?
Mellesleg elnézést kell kérnem, rám jött egy éjjel a csüggedelem (baralintos), aztán dúltam kicsit a blogban. Legjobb családban is előfordul. De az én dúlásom nem tatárdúlás.

magyar-magyar szótár 2009.12.07. 06:32:49

@Intizar: Nem, sőt. Egy rakásmindenen megint el kellett gondolkodnom, bár a konyhám általános képén ez keveset javított, sőt. És egy adag teregetnivaló ruhát csomóban felejtettem...

ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.12.13. 14:56:46

Nem igazán vágom, nekem nincs ellenemre, ha az Alko-boltban ki vannak téve kis tasakok, rajtuk a büszke termelő mosolygós arcával, és nem folyadék van benne, hanem ződ, vagy barna, esetleg vörös, esetleg fekete, ami belül okker. És a zacsik hátoldalán olvasható, h ez pl könnyed, nem túl beütős, filmnézős, játszós; ez viszont testes, szinte hallucinogén (amit persze tudunk, h a THC olyan nem lehet, mert nem úgy műx.) egész estés magánvetítés. És esetleg pár könyvecske receptekkel, hogyan lehet moszatból, fagyasztott, taskolt hozzávalókból ízben, hangulatban jól passzoló rágcsát készíteni hozzá.. Kicsit sem zavarna, hogy távozás előtt igazolnom kell, hány éves vagyok. Kicsit sem zavarnak, h melegvérű állatnak nem volt köze a tasakok tartalmához.

A kurvák sem zavarnak, Márait sem zavarták, nagyon sokakat nem zavartak, jóval kevesebbeket zavartak, legyen nekik is helyük, és akit érdekel, járjon oda. Legyen helyük a játékosoknak, a verekedősöknek, ki hogyan vezeti le a bajait, legyen hely, ahol levezetheti, hogy ne az utcán, a munkahelyén, vagy egyéb közösségi tereken tegye ezt, mert az zavar. Az sem zavar, h a volt feleségem nem velem akar élni (titokban hálás is vagyok érte), azt viszont nem tűröm, h kisajátítsa a gyerekeinket. Ez meg neki nem tetszik: otthon osztja az észt, aztán amikor nálam vannak, mi egészen mást csinálunk. A kölköknek is bejön, és tudom, h nem élnek vissza a megszerzett tudással, csak visszaszólnak az okításra, h "indokold!" Na sokan EZT nem képesek benyelni. Oktatni akarnak, megmondani, előírni és csak halovány indokaik vannak, amiket még a hallgatás is megdönt.

Sok negatív utópiát olvastam én is, sokan elképzelték már, mi lenne a negatív következménye egy igazságos társadalomnak, ám mivel gyakorlati példa alig volt, valójában csak annyit jelenthetünk ki, az egyetlen negatív hatása az, h az elégedett, szabad emberek nem vernek oda olyan érzékenyen és keményen a jogtalan előnyökre törekvők (ez is betegség, mint a többi szenvedélybetegség) kezére. A szabad társadalmakban külön intézményt kell létrehozni arra, h odaverjen, sőt nem is verhet, csak egyszerűen elveszi a jogtalanul megszerzett dolgokat, és egy időre kivon a forgalomból - de különösebben nem akar megkínozni. Csak nem teheted meg többé: igen észrevettük, és elvettük a hülye játékszered. Egy több mint hétmilliárd embert számláló közösség működésében azonban alig van jelentősége a korábbi odaverős módszereknek, és a gombnyomkodós társadalmakban más problémákra kell más megoldásokat kieszelni. Attól még, h egy rendszer a szabadságra épül tudnia kell életben maradnia.

Manapság egyre több projektben csak dísznek van ember (más ne mondjak szerverhotel üzemeltetéséhez elég két ember kb. 15-30 000 honlapra - az ügyfélszolgálat bonyolításához kell öt..) A mesterségesen létrehozott és életben tartott ilyen-olyan bürokratikus, vogonizált szarok intésére kell alkalmazni embert, ami nagyon kellemetlen, és borzasztó durván hat a termelés szempontjából, ráadásul környezetpusztító is. Ugyanakkor rengeteg munkahelyet "teremt". De ha 92%-ban digitális pénzforgalom lesz, akkor ezt is el tudja majd intézni egy rendszer, és akkor lesz megint több tízezer munkanélkülink, a szakszervezetek meg frászt kapnak. Odébb van ez még, talán én már nem élem meg, de a gyerekeimnek van rá esélye. Arra is van esélyük, h a Holdon egy bányában legyenek műszakvezetők, ahogy nekem is volt esélyem fúrótoronyra menni dolgozni - csak későn esett le a tantusz. Ha tíz éve nem úgy döntök, h Magyarországra költözöm, hanem egy norvég fúrótoronyra megyek dolgozni, és csupán hat hetes szabadságaim egy részét töltöm csak Magyarországon, most egészen más lenne a helyzetem. Nem így döntöttem, a helyzetre azonban nem panaszkodom, elsősorban azért nem, mert az én döntésem volt. Ady Endre hortobágyi poétájának tragédiája abban van, h miután köpött nem azt mondta: megbaszhassátok! És nem állt odébb, hanem maradt, és hagyta, h rászáradjon, belekérgesedjék lelkébe a dal. Ady saját tragédiájáról mesélt, de helyesen általános tragédiának mondta. A másnaposság általános tragédia. Kicsit talán éppen másnapos is volt. Jól elkanyarodtam... :D

Rajongóimnak elmondanám, h most gyúrom a liberalizmus szócikket... :D

magyar-magyar szótár 2009.12.14. 05:36:01

@ibusibus: Jaj, a liberalizmus szócikk. Ki ne hagyd Nagy Tanítónk, Tokfalvi legfrissebbjét. Ámde -és ez külön esete a mi sajtos pir.burg. pár.káp medencei liberalizmusunknak- az istennek nem tudok kommentelni, lepattint, úgy tesz, mintha elfelejtettem volna begépelni a gépembertől védő kódot.

Hannival kénytelen voltam föladni a vitát, hiszen a mélymagyar liberális moderálási módszereihez valamiféle print screen szerű állandó lementés kéne.

magyar-magyar szótár 2009.12.14. 05:37:40

@ibusibus: Nincsen olyan társadalom, amit ne az erősek uralnának, namost újabban a vánnyadtmellykaskájuak retorikailag nagyon erősek. Lenyom retorikailag, mint bélyeget, és ha pampogni merészelek, akkor alföldimentalitású (= kuruc!) tahó vidéki vagyok.

ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.12.15. 09:53:27

@magyar-magyar szótár: Tudod jól, h egy ideje megint Finnországban élek. Ezt a társadalmat nem az erősek uralják, mert senki nem uralja. Itt közösség van, szabad emberek közössége: élni és élni hagyni alapon. Az igaz, h sokkal unalmasabb, mint a Föld egyéb (jellemzően délebbi) pontjai, sötét van, hideg, és a nők is feministák, de az ember pár évre elköltözik délre, azután jó ideig kiválóan bírja az unalmat. Elszánt ember elmehet nagyonkeletre is vákuumcsomagolt, esetleg instant kalandot keresni. De mondom, SENKI nem uralkodik, senki nem is tűrné.

Magyarországra azonban mindig is jellemző volt, h minden a másik lenyomásáról szól. Szövegben is. Üzletben is. Politikában is. Inkább dögöljön meg a szomszéd tehene is, inkább pusztuljon mindenki.. Elég barbár és primitív szokás, nem ártana kinőni belőle, de nem igazán megy. Kár érte, de 40+ nincs több időm sajnálkozni, meg kivárni.. - így is túl sokat vártam. Tokfalvit nem olvasok, untat, újat nem mond. Bedét nem olvasok, idegesítően hülye. Tótát nem olvasok: kiégett, kifáradt, maga ellen fordult a tüze (ha volt olyan egyáltalán, és nem csak egy szerep volt az is), unalmas.. Téged olvaslak, mert gyakran furcsa földeken jársz, és ez érdekel. 40+.. már nem gyermekkor..
süti beállítások módosítása