2009.07.10. 06:35
hárem
hárem - sémi (pl arab) népeknél A Nők Sát[o]ra, idegen férfiak számára tiltott terület. A háremben nevelik a nők a gyermekeket és ez a tűz [háztartás] köre. Az Ősnői Hatalom Hátországa, maradéka, bástyája: enyhely, ahol a nő elengedheti magát, finghat, zabálhat, böföghet, nem kell férfi előtt alakoskodnia. Természetesen, mint egy mai pénzügyi-szolgáltató szervezetnél, A Fő Fark (vezérhím) be is léphet és bármit meg is tehet itt.
Viszont annyit egy, a hárem-ről sexi (ejtsd.: sekszi) tévképzeteket dédelgető süllyeteg europid is sejt, hogy a balett intendánsok általában a fiúkat kedvelik, a dominákat olyan vezérhímek látogatják és fizetik busásan, akiket a beosztott munkatársnők feszt & minimum leszopni kívánnak, és a sörgyári dógozók bort csempésztetnek be a sofőrökkel.
Az archaikus nő számára, akinél még pszichoszómatikus nyomai sem voltak a mai elpicsásodásnak, korunk nőinek mondvacsinált tragoed-jei felfoghatatlanok lennének. XIX. századi színésznők, akik pontosan ismerték a társulatban egymás pasasér jeinek farokméretét, fitymázottságát, ízét-szagát, purcanatjuk nem volt egymás ciklusáról, mert ez... szemérmetes téma volt, esetleg a "migrén" átvetítésében közvetve, ha szóba került... (Amiként a seggtörléséről sem igen közvélekedett a kor embere... a papír még igen ritka volt...)
Az europidokat elsősorban szexuálisan izgatják a hárem titkai. >>Miket tudhatnak azok a nők!<< Férfivágyképek és picsoid péniszirígység. Pedig amit a háremhölgy tud, többlet, főleg nem szexuális. Tánc, ének, szellem és kecsdedség. Báj. Sherezádé az Ezeregyéj' -ben. ( A könyvre gondolok, nem a Walt Disney'-re...)
III. Murat padisah, és khaur, olasz származású kadyn-ja (fantáziaképe)
Sophia Baffo.
A szultán-asszony (szultána) megszólítás csakis a padisah anyjának (valide-szultána) a szultán nővéreinek és leány gyermekeinek járt. A feleség kadyn. A gediklik a szultán személye körüli szolgálónők, míg az odalik (odaliszk) udvari feladatokat lát el. A rabnő, aki a padisahnak gyermeket szül, hászeki, legelső közülük a hászeki-szultán[a]. Az eunuch a gyermekes nők szolgája. Heréltsége elsősorban nemzésképtelenséget okoz. A kadyn agaszi az asszonyok, míg a kyzlar agaszi a leányok férfiszolgája. A legfőbb aga[-eunuch] a szultán anyja mellett/ellenében a legfőbb titkoshatalmiágazat feje.
Az Ótestamentumban Eszter története, a négyszög, ebben férfi csak egy van. A Nő hatalma még olykor nyilvánvaló. Ashavér[us] anyja Parysatis hatalmi-féltékeny Vásatira. A MenyPicsa. A Nép szeretete, A Fiú szeretete erre irígy A Titkos Hatalom, az anya. A háromszög a zsidó nő fellépésével négyszögesült, Vásthit hamuba fojtják, Eszter dicsőül. A látható szálak az, amit ma politikának nevezünk, s a láthatalan az asszonyok kezében.
Persze az igazság amennyit tol, annyit von is: Versa a férfiak is mások voltak 500 éve még. Teszemazt az esszéista [1581-től Bordeaux polgármestere] Michel Eyquem de Montaigne a maga korában nevetség céltáblája, az elvarázsolt értelmiségi, A Szellem Embere mintapéldánya volt, aki 2-4 óráslovaglás után kidőlt, a labdajátékot is alig pár óráig bírta (9-11 kg-s szőrlabdát kellett dobálni) és májusvízben üggyel-bajjal tudta csak átúszni a megáradt folyót teljes felszerelésben.
Ezredfordulós későrokokó vágykiélő ostoba fark-képzelgés "hárem"-ről...
Archaikus nőnél még a terhesség sem olyan horderejű főtéma (volt neki éltében 16-20 is) - Mai süllyeteg feminimo-picsoidok szivesen hallgatnak arról, hogy Habsburg Mária Terézia nem csupán valódihatalmat gyakorló feudális császárnő volt, de mintegy mellékesen 16 gyermeket szült. Az elpicsásodás előtti korszakból maradtak fönn asszonynaplók: az ura a birtokot ráhagyta az úrasszonyra, aratás, aki egy szép reggel a kasznárral tárgyalt, délben főzés a nagykonyhán (útmutatásokat ad a szakácsnéknek, sőt, ő maga is egy-két fogással részt vesz a munkában) délután 4-kor a behordást ellenőrzi, ötkor megszültik János fia (a naplót olvasván azt sem tudtuk, hogy terhes lenne...) este nyolckor átnézi még a számadásokat, este kilenckor a szokásos ima a hálaadással a szülésért stb.
Vagyis a mai posztmodern nő felől tekintve a hárem fogalma is értelmezhetetlen. Hogy a posztmodern kornyatagfark-nak lövellete se lehet, az az evolúció törvényéből [vö Isten Ítélete - avagy A Világot Leíró Mondat] természetességgel adódik.
Egyiptomi fáraóknak is 300-400 [al]felesége volt .. valamint külön ágyasok. Amit a mai süllyeteg feminoimo-picsoid nem ért: Az archaikus ősnők nem kirekesztettek a politikai hatalomból, hanem a járulékai kényelmetlenségei miatt a férfit (DíszFasz) tolták előre, a szálakat pedig a nőilakosztályból kavarták...
Ez olyasmi, minthogy kamionos nem a szexista szegregáció miatt nem lesz egy nő, hanem egyszerűen azért, mert a férfinek nincsen méhe, ami a kamionfülkében vészesen lerázódjon, nem menstruál (azaz tucsog naphosszakat az ülésben) és pisilnie is sokkal-sokkal könnyebb fuvarban, mint egy nőnek, nem beszélve az árukezelésről vagy a spedíciók és vámügynökségek adminisztrátornőiről, hogy más nehézségeket ne is szálazzak...)
Későszecessziós képzelgés óegyiptomi háremhölgyekről:
A szultánihárem , a Török Birodalomban, méreténél fogva (összesen, a személyzettel, ágyasokkal, alkalmi táncoshölgyekkel) egy 600-1000 ember-t is befogadó épület[rész], a hölgyek egyrésze a hölgyek másrészét látásból, ha ismerte ... A Szultána (leginkább az aktuális szultán édesanyja) A Bölcs Banya a valódihatalom birtokosa: Innen keveri intrikáit. Gyakori, hogy a friss szultán lemészároltatja testvéreit -az Öreg Szultána jóváhagyásával (aki persze aztán megsiratja megölt gyermekei, unkái tucatjait...) - E szokás eredete (mint sok-sok török államszervezeti hagyományé) kelet-római, bizánci birodalmi. Természetesen a háerembéli menyek ill. főbb ágyasok sem menekednek, sokszor a szultán az édesanyja leölettetésével vet véget a vérengzésnek.
Ez is leglényege a kései [feudális] háremeknek, az ág (a férfiág] tisztaságának az őrzése, idegen mag ne bonyolítsa az amúgy is túl nagy kínálatot az öröklési viszályokban.
A lovas nomádoknál a leányok a fiúkhoz hasonlóan vadulnak, férjhezadásukig vívnak, nyilaznak, lovagolnak s vedelik az a[i]rigot. Mongoloknál vendégeskedő 'taliano [taljány, talián] utazók [XIII. sz.] szemre a fiúkat s leányokat el nem különböztetik. A kán édesanyja, főleg, ha a kán idő előtt issza magát hülyére, néha a nyílt politikai uralmat is magához ragadja még: Az Asszonyi Sátor a hatalmi központ a látszatban is.
Egyes, még archaikus népeknél Férfi Ház, Férfi Sátor, férfiszállás alakul, itt élnek a nőtlen férfiak. Hajadon leányok is alhatnak itt (férjhezadásukig tallóznak a felhozatalban).
Az europid feminimo-picsoid, mint vadászzsákmányra, bukik a képre a Lido-n: az askenázi orthodox férfiak mögött a padon ül a nagyrakás gyerek, a rengeteg csomag között (a picsoid szerint "elnyomott") jiddische máme - korunk egodeista nője már képtelen fölfogni is az ősnőihatalom gyönyörét. (A mienkénél enyhédeden bonyolultabb izraeli politikaiképletben zsidó nők tüntetése pár éve háborút állított meg...)
Jellegzetes XX. századi pszichoalkimista picsoid képzelgés [lexikoncikk-részlet:]>>eunuch: olyan férfi, akinek a heréit eltávolították - a férfiakra jellemző nemi eltévelyedés<<
A ma kontratenor-nak nevezett emberihangregisztert a barokk idejében heréltek énekelték, pl operákban a női, de főleg leány szerepeket, Euridikét, Dido-t. (A linkről Emma Kirkby előadásában ugrik, mert a kontratenorok egyike, akit a youtube kiadott, szintipopstílusú buzi, és ez a kiséret sem ízlésem szerint való.)
Francois Bouchet: Odalisk
Az odali[sz]k udvari kurtizán. Kedvelt figurája XVII-XX. századi aktfestészetnek.
A hárem-ről valő "szexuális ábrándozások" a XVIII. század túlfűtött szexualitásának kipárolgásai.
A XVIII. sz. Franciaországában [XVII-XVIII.sz.] egy gazdag polgárembernek volt felesége, aztán egy igen szellemes, művelt polgárnő szeretője (aki rendszeresen dugott 6-8 pasival) , előfordult, hogy konkrétan a hiv. szeretővel nem is dugott (max a szobalányát kapta el) és ezenkívül még néhány kurtizánt luxuskurvát is fizetett. A nők még a XVI-XVIII. sz-i Franciahonban is egyfajta informális nem második, hanem párhuzamos hatalmi ágazat voltak, a reggeli öltözködési ceremóniájára egy mai butaságban simáncsak a király kurvájának képzelt Főszerető ugyanúgy jegyeket osztogatott, mint a külügyminiszter.
Odaliszk |
(török), helyesebben odalik, az oda szóból képezve, mely szobát jelent. Az O. jelent szolgálót, aki az úrnő mellé van rendelve és minthogy magasabb fokban van, mint a közönséges rabszolga, jelentheti egyúttal az úr, a gazda kedveltjét, kiválasztottját is. |
Természetesen a háremek lakói viszont' kéjábrándoztak az europid picsalétről. A mohamedán világból tekintvén az europidok nőiket méltatlan és állati szexszolgaságban tartják, nyilvános vágytárgyként használják, gondolnak itt a Gyere, leszoplak!-stílusban mázgált ajakzatú reklámplakátnőkre, a bárki férfit ennen titkos ősnői élvezetére ("csepegjen csak értem az ostoba fasz!") izgatni vágyó, texturálisan elhazudott machinációk ("azért slicceltem föl még a szoknyám hátul, hogy jobban szellőzzön a popsim, a szájam, pedig, amikor így csinálok vele, csókra szép" ill. "azért teszem ki a sziszkóm, magamnak akartok tetszeni!" stb jellegzetes női önhazugságok). Mai pikareszk ponyvaregényekben kopottas fordulat: iráni egyetemistalányok a Teheránban kalandozó k'éjrópai fiúkát pőrefalú, néhány párnával berendezett kis albérleti szobáikba vonsz'ák és ott [pornóipari képzelvények hárem kateg'ben] a szalonnásan tömbös kiéhezettnő-szagban élveztetik kényükre agyon.
Robert Rauschberg Odaliszk-ja [1955] Szerintem ez a mű univerzálisan, a picsoid &[=]ostoba-hülyefasz képzelgések együttesében karikírozza a tévképzetet.
15 komment
Címkék: hárem
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2009.07.12. 14:05:49
És másodsorban? :-)
Siegelinde 2009.08.04. 16:31:02
2.)Mér ők nem papírral törölték ki a popsijukat?
Kíváncsacsian várom a választ.:)
fruttipapir 2009.08.04. 23:45:25
Ha magamnak nem tetszem, hogyan tetszhetnék pl a férfiaknak ?
(ez azért nagymértékben igaz, hogy a nők javarészt maguk kedvére öltözködnek, legalábbis ha jobban belegondolok, nem Xy kedvéért vettem fel azt a papucsot, ami aztán úgy feltörte a lábam, hogy mezítláb mentem haza és a parkolón az XY ölében keltem át...SŐT : Ő mondotta is : Ne vedd fel !!!)
Magunktól vagyunk ilyenek. (most egyéb jelzőt nem használnék..
Nem mellékes, hogy nyilván tetszeni vágyunk másoknak is, de : ha magunknak nem tetszünk, akkor baj van.Szóval ezért nem is hívnám én ezt önhazugságnak.
ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.08.09. 15:30:50
@Siegelinde Egészen pontos adataim nincsenek arról, mióta törli az ember a popóját (papírba), de az tuti, h még a XVIII-XIX. sz-ban is olyan érték volt a papír, h elképzelhetetlen lett volna ilyesmire pazarolni. Egy könyv árából hónapokig élhetett az ember fogadóban teljes ellátással, pedig már bőven létezett a nyomtatás. Mátyás idejében kb 1000 arany volt egy Corvina, míg az éves hadiadó (ami a nagyurak szemét oly igen bökte) 1 arany volt - ha jól tudom. Talán van még, aki tudja (itt most határozottan m-m szótárra gondolok), mivel törölték ötven, száz éve, esetleg napjainkban, a juhászok, meg az afrikai pásztorok a hátsójukat, mindenesetre erősen kétlem, h hordanának magukkal tekercs wc-papírt.. Talán lapu-, falevéllel, fűcsomóval, nem tudom. A városi lakosság havi egyszeri, esetleg évi két fürdéssel letudta ezt a problémát, és többször meg is áztak erősen, néha pedig patakon, folyón kellett átgázolniuk.. Az európai orvosok egy része igen sokáig úgy tartotta, a fürdés egészségtelen dolog. Semmelweisnek meg kell küzdenie kora orvosközösségével, kik felháborítónak, megalázónak tartották, h elő akarja írni számukra a kézmosást. Stb.
Siegelinde 2009.08.09. 18:29:05
Igen, valószínűleg falevelet meg növényeket használnak a pásztorok. Vagy homokot (sivatagban).
Az is érdekes, ha megnézzük, hogy milyen wc-ket használtak régen. Meg h mit használtak a nők a nehéz napokon, mert ugyi ob-tamponjuk nemigen volt.
Semmelweis sokszor kilátástalan harcát szorongva olvastam... nagyon okos és humánus ember lehetett.
magyar-magyar szótár 2009.08.12. 09:05:56
Nekem sajnos egyetlen könyvetském van csak meg, ez:
www.hollo-antikvarium.hu/konyv/antikvarium/trocsanyi_zoltan_magyar_regisegek_es_furcsasagok_1
lantraman 2009.08.14. 17:02:50
www.youtube.com/watch?v=WHR1ILUQirw
magyar-magyar szótár 2009.08.15. 08:19:21
Tényleg, itt beszélgetni szoktak az emberek, a fika-sika-mika terepei máshol vannak, ott, ahol a faszkókat és nackókat benthagyják, az érdemben hozzászólókat meg moderálják, ha nem értenek egyet a blogtulajal. (Illetve a legfelvilágosultabb liberális blogokban elég a felhasználó neve a lemoderáláshoz, ami a TÜRŰLLÉS)
Kár, hogy Sieglinde megtette neked azt a szivességet, hogy fölháborodott...
hacsaturján 2009.08.15. 09:24:21
témára vonatkozólag bizonyos ráth-vég istván nevű pasas is nekihevült, ajjaj, hogy miket szedett össze!
lantraman 2009.08.17. 12:42:13
Törölj nyugodtan, ez a nagy liberalizmus, mi: nyomunk egy delete-t, oszt annyi!
S.ről már megírtam a véleményemet, tán rólad is, fenntarom!
Onnan gondolom hogy korpofil, meg te is, hogy olyannak tűntök, mint aki szeret szarral játszani+ megenni!
További szép napot!
magyar-magyar szótár 2009.08.17. 14:12:15
ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.08.21. 14:12:56
Időtlen idők óta minden internetes fórumon alap kritérium, h a témáról megy a duma, személyeskedés, stb. nélkül. Amit te csinálsz az alsótagozatos bohóckodás, és pusztán technikai okok miatt lenne érdemes törölni, egyszerűen tartalom nélküli bejegyzésekkel szándékosan követhetetlenné teszed a többiek kommunikációját, ez pedig rongálás, barátom, szpemmelés mai nyelven, de már az iskolában is megvan a neve. Így viselkednek azok a gyerekek, akik figyelemzavarokkal küszködnek, és e zavarok hátterében általában valami belső, megoldatlan probléma rejtőzik. Állatorvosi birkának kitűnő vagy, csak unalmas.
Az ilyen nullákat szokás később a jóval kevésbé nyitott felnőttvilágban elzavarni az asztaltól, ahol emberek időznek. Kibic kuss! - érted.. már hogy értenéd..? :D De tény, h a kibic az pont ezt jelenti.. Akaratlanul is eszembe jut a figura, aki csendben odasunnyog a az asztalhoz, ahol ultiznak, vagy megy a sakk, és úgy tesz, mintha ott se lenne. Merően vizsgálja a lambériát, néha futó pillantást vet a táblára. Senki nem szól, megy a parti, emberünk elmélyed a lambéria rejtelmeiben. Aztán a táblára pillant, megköszörüli a torkát.. Ekkor valaki felcsattan a nézők közül: Jóska takarodj! Emberünk összerezzen, tétován billen egyet előre, egyet hátra, aztán motyogva elsomfordál. Gyors pillantásokkal felméri a körülötte állókat, hátha talál egy csoportot, aki még szóba állna vele, de már a pultos néni is elfordítja a tekintetét, ebből pedig tudja, hogy újabb kört már nem rendelhet. Mára ennyi volt. Számodra megváltás lehet, h itt a neten nem fenyeget az azonnali pofánverés réme.. :D