bérblogger az a bestye kurafi, aki egyszerű mezei bloggerként álcáskodva, ám meghatározott összegért, meghatározott céllal blogol a megbízó érdekei szerint anélkül, hogy ezt az elkötelezettségét blogjában jelezné. Nem csak eltűri, ha "közismert blogger"-ként emlegetik, de még gründgens bérnyalnok a ~ különösen aljas genya változata, species tótaensis. Vérgeci szemétláda féreg az az profi újságíró, aki aktuális agirtprop pramprammját veri, s híveit beszopatja abba a netroktív & romantikus hiedelembe, miszerint ő is csak egy egyszerű közülükvaló.

Annak ürügyén a slight return, hogy a minap az index-pont-hu hírgyár, ügyesen elsuvasztva a tech'sávjába, bepöttyentette ezt a kis hírecskét itt, ni:

| 2009. június 24., szerda 22:13 | Frissítve: XXX órája

Az amerikai kereskedelmi felügyelet, az FTC megtiltaná a bloggereknek, hogy pénzért írjanak posztokat, ha nem tüntetik fel, hogy reklámról van szó. A magyar bloggerek szerint az ilyen szabályozás betarthatatlan lenne, és a férgese úgyis kihullik magától.

Sikerült is szőnyeg alatt tartani a témát, hiszen ki az elavult telefaXXXomat érdeklik a valódi bloggerek, akik évi 30-40ezer Ft-nyi jövedelmet is összekaparhatnak, ha pl a könyvesblogjuknak küldött könyvekből valahányat bepróbálnak valamelyik antikváriumba.

Szily blogigazgató úr, úgyis, mint többszörös bérblogger, Homár Mollah vagy mufti vagy kicsuda is affelé tolta a témát, hogy hát izé, vannak szponzorált blogok. Szily blogigazgatóúr hűdejazeccerűnépnyelvéjén beszél itten:

[A titkos bérblogolás] geciség, pont úgy, mint printsajtóban, szabályozás ugyanakkor felesleges, mert betarthatatlan. De nem is nagyon kell, mert ebben a műfajban a hitelesség a tőkéd 80 százaléka, a többi 20 százalék az íráskészség, és a dolgok nagyon könnyen kiderülnek, akkor meg vége a bloggernek, mint a botnak. Úgyhogy aki a tűzzel játszik, úgyis rá fog baszni."

Szily László, az Index blogigazgatója 

 

Meg a Payola-botrány. Ja, egyébként a payoláskodásnak a bérblogoláshoz nem túl sok köze van. 

Payola

A posztjaikat megrendelésre író bloggereket az amerikai szlengben a pejoratív csengésű Payola szóval illetik. A szó a pay (fizetni) és a Victrola összevonásából keletkezett (a Victrola az 1920-as évek közkedvelt rádiókészülék-márkája volt), és eredetileg csak azt a gyakorlatot jelölte, amely szerint a kiadók fizettek a rádióállomásoknak azért, hogy bizonyos számokat lejátsszanak. A Payola az amerikai jogban a szerkesztett tartalom megváltoztatását célzó megvesztegetésnek minősül, ha a televízióban vagy földi sugárzású rádióban követik el, és az illetékes állomás nem jelzi, hogy fizetett anyag hangzik el. (Forrás: Wikipedia)

Ez a botrány az USA rádiói körül tört ki a múlt század 50-es - 60-as éveinek fordulóján. DJ-k pénzért szerkesztettek műsorukba "spontán" meg a "közönség kívánságára" lemezeket, futtatva föl az eladásokat, valaki próbapört robbantott és nyert, így kissé szigorodtak a payoláskodás feltételei. (Thomas Pynchon a  'Kiáltás'-ban a Payola Kid névben utal erre, Széky János magyar fordításában, Kenőpénz Kölyök, az első kiadásban [Modern Könyvtár, Európa kk. 23.o.]) A mi áááártatlantekintetű B. Tóth Lyacikánk se kétforintért suvasztotta be akárki lemezét a Fostarisznyába. Ma már 'ámítógép szerkeszti a nagy kereskedelmi rádiók zenei összeállításait, "emberi kéz érintése nélkül", és ha valaki nagyon únja már a híg fost, a napi 2-3 ismétlést, annak "spontán betelefonálók kívánságain" által türülik a képébe: "Ilyenek vagytok, tik akarjátok ezt  a szemetet, Ajánka Adácsról és Muci néni a hétkerületből, szia Ricsikémnek küldeném, és aki szereti."
 
Csakhogy az index ügyesen elkerülte a legnagyobb gennyzuhatagot a témában. Nojszen, nem csoda, hiszen az index "hírportálnak" nevezteti ugyan magát, de alaposan benne van a hírgyártásban is. Csak két gennykavarást említek, aminek rotorja volt az index-pont-hu. Az egyik a Bajnai face-gyártás. No, nem a magyar újságírás egyik legnagyobb gyalázatára, a minapi Bajnai-nyaló "riport"-ra gondolok, hanem a korábbira. A séma a következő: Földobják Bajnai nevét (2008-ban) mint GYF lehetséges utódját. (Ez nagyjából az ÖBB-sikerdíj botrány utáni napokban történt...) A nyugati hírportáloknak puruttya lövellete nincsen erről a Bajnairól, szörfölvén magyar hírportálokon, naná, az indexen, amit lelnek, fordítómotorokkal, meg emigráns magyar jógyerekek segítségével befordítják. Aztán ezeket a copykat az indexes hírgyártók visszacopyrták magyar nyelvre azzal: "Nyugaton jó véleménnyel vannak Bajnairól." A másik, ennél frissebb kavar, az a Mocskos Kéthét. (2009. 03.29-04.12.) Amit nem csak lekommunikált az index-pont-hu, de generálta is, például a miniszterelnök-név inflációt. Vagy a "pálfordulat" (bocsánat...), a Gyurcsány-fikázás. Vagy az, hogy egy ilyen érdekes figura, mint Ficsor Ádám, ennyire ki tud esni egy ilyen "hírportál" látószögéből. Aki az aktuális agitációspropaganda fő csapáirányára kíváncsi, olvassa figyelmesen és rendszeresen Tótát, mert annyira a vágat közepébe nyal rendszeresen, hogy az embernek már-már az a gyanúja támad, hogy Népünk Tanítója részt is vesz a polkampányokban afféle Tódiként a Fenenagy-ok mellett.
 
Sneclikről, keszegekről, apróhalakról pancsi-mancsiz az index tech'-sávba suvasztott  cikke. Mintha ez csupán csak net ill. blogszakmai kérdés lenne, nem pedig politikai és sajtóetikai. Azért a baj  túlterjed a blogoszférán, mondhatni, alászáll onnan. Ha Szily úr szerint nem a hamvasi értelemben vett korrupció része az, hogy ő  folytatólagosan úgy tesz, mint közülünkvaló ááártatlan... meg ugyebár a & Co. "blogjai", az az ő baja.
Egyszerűen hazugság az, hogy az index-pont-hu semleges. Azt elhiszem, hogy a jógyerekeknek kellemesebb az illúzióval élni. A Népszabadság esetében abba szoktak kapaszkodni, hogy a Ringier a tulaj, egy bulvárlapkonszern. Mintha nem tudnánk azt mi mind nagyon is jól, hogy a mélymagyar valkóságban a multi központja túl messze van. A "németigazgató" vagy asszimilálódik és ugyanolyan országos gazemberré züllik, mint a magyar, vagy átverik. A Ringier "túl messze van", viszont a Szabadsajtó Alapítvány nagyon is közel. A Népszabi irányított célzatoslekérdezéseit ki pénzeli? Alig hiszem, hogy a hauptbüro-ban el lehetne adni efféle költségeket, amik az éppen aktuális kormány agitációspropagandának aláágyazó célzatoslekérdezéseket fedezik. Ja, és nemmellékesen a Szabadsajtó Alapítvány zsebbe fizet, papírozás nélkül, jutalmazott már régente is olyan papírújságírókat, akik éppenséggel pl "gazdasági visszaélések" feltárásán nyert pénzeken szórták a mazsolát kuglófjaik tésztájába marokszám. Nyilvánvaló, hogy a mai bérnyalnokok java is zsebbe kapja az apanázst, nincsen lepapírozva semmi sem.
 
Ha például igaz lenne ez a maszlag, amit Szily úr kenyeget a "hitelesség"-ről, akkor Tóta orcája rég leszakadt volna, hiszen pár milláért, amit egy kormány- és párt agitációs propaganda rajzfilmecske libretto-jáért kapott, eladta magát, nullára írta, kész, vége, kampec-dolórec, ez vitán felül áll: oda a hitele. A Párt gazdasági szakértőket kért meg, tanácsadóként működjenek közre egy népokosító doktoragy-szerűnek szánt sorozatban. Létezett az a pénz, amiért nem csak Tóta, akinek különben mindegy, de valóban jobb sorsra érdemes vizuál-művészek is eladták magukat az aktuális agitproppo-nak. Gründgens -ekké lettek.
 
Nyilván a Tóta -féle bérnyalnokoknak annyi haveri tőkéje a vastag pofabőrön kívül is marad, hogy álcáskodhatnak bloggerként. A másik halmazati tőke a kattogásszám, ami überállesz a blogoszférában.  (Ezt nehezményezik a Felnőtt Bácsik, nem értem, miért, hiszen semmi új a nap alatt, semmiben sem újabb az index mondjuk a régi Népszabinál vagy Élet és Irodalomnál, abba a jaskolába jártak ezek a  fiúk, ott voltak jótanulók. Annyival nehezebb a blogoszférában, hogy itt, ha csak a "liberális" és jóoldali nyalinger bloggerekre annyira jellemző "moderálás" (magyarul TÜRŰLLÉSS  a kurvannyába, abba, ja! ) eszközével nem él, az utánrúgás után is ugathat (=kommentelhet) a delikvens.
 
Nyilván, ha a netokrácia rég le nem züllött volna a korai internetezés hőskori moráljából egyszerű agymosási technikává, tehát A Szabadság & Minden Lehetséges illúziója még fenntartható lenne, akkor mi szükség ugyan a szabályozásra. Vagy jelzésre. A netokrata iszonyatosan eltávolodott már az eredeti jelentéstartalmától. Az illúzió még a direkt morál állapotában hevülő forradalmár - a beérkezett netokrata, pl Szily blogigazgató úr azonban már nem más, mint rossz lelkiismeretben fetrengő hivatalnok, aki igyekszik gyorsan minél több vonalat húzni a-tól-ig kijelölésére. Ahhoz, hogy valaki blogigazgató létére egyszerű mezeibloggerként jópofáskodjon, elég a pléhgyomor és a saválló pofabőr. Verbálisan még netokratív forradalmár, a gyakorlatban azonban annyi köze sincsen már a netokráciához (a néhai illúzióra gondolok) mint Gerendai Károly médiavállalkozónak (Év Vállalkozója 2008) a néhai hippi mozgalom Woodstockjához. Az közhelyes, hogy minden születésben benne a halál (Woodstock eredetileg hippi-vásár lett volna, alter' művészeti találkozó..).
 
A hírgyártásban a bloggiális és internetes szekció blúcsip, a papírújságírók egyre savanyúbb képpel s alulról szagolják azt, amit 2005-ben, amikor Gyurcsány ötletemberei ráélesítettek erre a sávra, még hülyegyerekek óccsójátékának néztek.
 
Most nem időznék itt Tóta semmiben sem új harapvanyalási technikájának elemzésénél - ezt is százszor említettem már, még ezt sem Tóta találta ki, az élet és Irodalomban már 10-15 éve megvoltak a cuki pártokból is a boxzsákemberek (1998-ban egyenesen Horn Gyula!) akiket az álsemlegesség látszatáért rúgdalni lehetett (vö.: Tóth Károly MSZP-s képviselő, vagy Holdrabló kolléga és Horn Gábor "viszonya", vagy Lendvai nemleszgázáremelése.)
 
Van tehát a bérbloggerkedésnek egy magyar, sőt, mélymagyar species-e, ami az FTC-nek szerintem esze ágában nem áll. Bele se gondolnak az amerikaiak abba, hogy ilyesmi létezhet: egy színleg "független hírportál" raffinált, modern, netokrata politikai propaganda szolgálatában gründgenskedik. Jó, élni kell, tudom. A fene se tudja, ha megkínálnának havi száz rúgóval, lehet, hogy hagynám magam a korpák közé keverni. Nem hiszem, hogy a direkt morál és rossz lelkiismeret Szkülla és Kharübdisz sziklapárja közibe trafálhatnék ladikommal.
 
Node, akkor is! Ennyire mellébeszélni, elsuvasztani, ahogy az index teszi ezügyben, talán mégse kéne...  Igazat adok a papíralapú Felnőtt Bácsiknak abban, hogy mégis geciség az, hogy az internetes  jógyerekek zsírgazdagon teszik itt az ártatlan cukipofit, miközben azért a lassan lemerülő papírvilágban nagyjából világos, egy-egy név hány forintra kalibrált a főszeri'nél. Utalványozási szempontból. Az az igazság, hogy a féltucat polpancsolmányos bérnyalnokot többszáz vagy talán ezer, valóban ingyenmedveként dolgozó egyéb blogger tartja el. Ha mi nem lennénk, akkor nem kapnák fentről az apanázst. Mi biztosítjuk nekik a rejteket, közöttünk vegyülhet el.  Ha már el van kúrva a netokrácia, azért mégis, legyenek már Népünk Tanítói olyan faszagyerekek, hogy ha pénz húznak agymosásunkért, akkor a farbát is tegyék ki szépen: A TI PÉNZETEKÉRT NEKTEK, EZT! 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr531207915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kenguru 2009.06.26. 16:16:42

"Bele se gondolnak az amerikaiak abba, hogy ilyesmi létezhet: egy színleg "független hírportál" raffinált, modern, netokrata politikai propaganda szolgálatában gründgenskedik."

Jah persze, mert ott nincs ilyen mi?
Azok nem ilyenek.
Nem ott talatak ki ezt is, dehogy.
Kb annyira idegen amerikatol mint a "fuggetlen hircsatorna".
Foxnews, hirtv, atv stb


A lenyegre terve, persze biztos van ilyen, csak kerdes megeri-e?
Azaz havu neganyszazezer ft kiadassal mekkora egy par ilyen berbloggernek az impaktja?
Hany meggyozheto(!!!) szavazot er el?

Anno oszod elott volt egy zartkoru buli special guest Gyurcsany Ferenc es a baloldli sajto.
Ott sajtomunkasok lealltak fontoskodni, hogy meirt nem vonjak be oket jobban a munkaba(agitpop).
Erre nepunk nagy tanitoja lebaszta okat mogy mit akarnak kis peldanyszamu lapjaikkal, azok is csak azert elnek meg, mert ok adnak nekik penzt.

Majd ha o a NEPHEZ akar szolni, a Blikkben fogja megtenni. Mert azt olvassak.

Amugy az Index sajna mint tech, mind politikai szinten sajna kozol szandekos ferditeseket tartalmazo, valamilyen modon fizetett cikkeket.
Nem blog formajaban.

ekkerjoz 2009.06.26. 17:40:09

Ezért nincsen a blognak különösebb jövője.
Egy idő után iwiw szintre süllyed, és megint keresni kell majd valami közlési formát.
A moderálási elveddel messze nem értek egyet, én egy darabig moderáltam a nálam egyszerűbb arcokat, aztán eluntam, és már senki véleménye nem érdekel, faszomat.
Egyszóval, leszarom, kinek milyen véleménye van a dolgaimról, akár jó, akár rossz, nem vagyok kíváncsi rá.
Megtehetem, ingyen írok, ha eszembe jut valami.

magyar-magyar szótár 2009.06.26. 18:44:28

@Kenguru: Nem is gondolnád, mennyire komoly pálya ez.
@ekkerjoz: Józsi!-Nemhogy nincsen jövője, de egyenesen a "blogoszféra" meg az ilyen index-féle agymosodák A Jövő. A mű-happy, az álságos everybody-feeling, a hűdeegyenlőség..

A kezdő versenyzők azt hiszik, hogy van ilyen: "sajátos indexista stílus" Nem olvasnak papírlapokat, nem tudják, hogy a Felnőtt Bácsik papíron már rég megcsinálták ezt. Csak persze nem ennyire trágáran.

Egy Tóta féle bérblogger mennyibe kerül havonta? 300? 600 ezer? Egy-egy agitprop bejegyzésének több, mint 10ezer olvasója lehet s ebből továbblogolja a témát 300-400.. vagyis így terjed le.. kisköltséggel. (A kommunikációs cél tényként való visszavetítése az előtörténetbe, pl a visszaaszocializmusbaakarózóknál... Bezzeg most, amikor a MASZoP visszaaszocializmusbaakaródzik, csönd van..)

Pompás, ahogy a lekomm összeáll, egy-egy csapásirányt ki lehet olvasni az "előénekesek" (gründgens bérnyalnokok) szövegeiből.

Nem személyes harag munkál bennem, vagy frusztráltság, jól elbeszélgettünk itten pár hónapja Tokfalvy kollégával. De bizony nem hallgathatom el, az újévi sólyomfikázás bizony belemosott a főcsapásiárány vágatának legközepébe.

És bizony Kenguru, sokkal inkább bővíthető a piac a bérbloggereken keresztül, mint a hagyományos papír vagy "elektronikussajtó" terekről.
Senkinek nem tűnik föl, hogy 2002. után a MASZoP felhagyta a médiaháború hagyományos frontjait? Na jó, az m1-en ezerrel nyalnak az Esté-ben meg "A szólás szabadságában" -azért még mindig 4millió tévénézőt köt a három földisugárzású adó.

Visszatérve a blérbloggerségre: A mai index-hangulatot harmadában a Matula-pont-hu kisgecijei határozzák meg. Nagyfiúk lettek s nekik bejött a netokratív álom, hogy a semmiből a kis pénztermő dobozkámmal megélhetek. De nem a matulások kakilták az indexista mindenfikaizmus alapturháját.

A másik, és ebben is igazat kell adnom A Felnőtt Bácsiknak: Ez az "új média" most, "szűzlyánykorában" még fölbecsülhetetlen szabad prédatér. Mondjuk egyy hírportál layout-ja loo faß-a és a picsafüst kimatatható bruttó 35 milliós értéken, de egyélbként három szorgalmas gimnazista két hét alatt összekopírja. Vagyis a Felnőtt Bácsiknak (a megrendelő politikusoknak) ki tudtak mutatni az indexes jógyerekek egy 100milliós költséget.. és megcsinálták a harmadából. (Egyes szakértők szerint: "Se!")

Most, amikor a középosztályt, az igásoparasztot, a piaciárusokat és egyébként mindenkit fehérítenének.
No, de hát ez már egy másik szócikk, a timokrácia témája... A nemadózó arisztokrácia slapaja ez a médiaelit, és a médiaelit elitje a "bloggiális és netportálos" jógyerekek, Uj Petik, Tóták.. és ezek szerint Szily is.
Namost EZ az igazán kellemetlen a bérbloggerségben, a gründgensé züllés.

Egyelőre, legalábbis a Gyurcsány-történetből azt olvashatják ki ezek a jógyerekek, hogy a sportpályáról ők szólnak BE a fejgép mögötti embernek, és ha nem tetszik a pofája, ők váltják le.
Azt felejtik el, hogy egy APEH-kommandó elküldené őket a jó anyukájukhoz százas csomag papírzsepiért. Ha a fejgép mögötti ember akarná. De.. nem akarja, mert jól dolgoznak a fiúk, hagy éljenek.

(Ugye, erről volt már5 szó, hogy ebben az országban a szexulási szokásait apróra részletezi az ember [itt: blogger] de a jövedelmi viszonyait? Gondolok a viszolyogtató kormolásokra A Hét Bloggere rovatban...

ekkerjoz 2009.06.26. 19:22:51

@magyar-magyar szótár: Hát, nem hiszem, hogy ennyire meghatározó lenne a médiában a blog, és blogvilágban az index.
Nekem van két spannom ottan, sose beszélünk melóról, nem tűnnek amolyan manipulátorféléknek.
De ettől még minden lehet, ha egy lapot el kell adni, akkor el kell adni, ez üzlet bazmeg, minden jáccik.

Fegyverneken tűzjárás van a Kálvárián, itt Cseszneken meg a várban buliznak, fasza.

Kenguru 2009.06.27. 22:39:25

"Egy-egy agitprop bejegyzésének több, mint 10ezer olvasója lehet s ebből továbblogolja a témát"

Szamoljunk.
Berblogger szerinted kozeperteken havi 400eHUF.
Negy ev alatt 400x12x4= 19 millio 200 ezer.
Es ezzel elert 10 000 embert, akinek egy resze csak anyazott, egy masik meg el sem megy szavazni.

Mondjuk meggyozott 2000-et.
19 milkaval szamolva az fejenkent tizezer forint.
A szarezteszta es a marhahuskonzer olcsobb, es biztosabb.
SZVSZ.

Mondom, nem allitom hogy nincs ilyesmi, mert persze van(Gy ferenc van akkora haladar hogy meghallja a kor szavat) de racionalis vegigondolva nem jellemzo.
Szvsz nem sokat er abban a nagysagrendben ahol a partok szamolnak.

Egy komplett hirportal persze(mi is volt legutobb az a balos probalkozaa?) olcsobb a mint a nepszabi, de egy-egy blogger nem sok vizet zavar.

ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.06.28. 03:03:11

Sztem kicsit eltoljátok a hangsúlyokat: nem gyf ötletéről van szó, bár ő is zsebből kifizet egy tengerentúli profi csapatot, mint kóka egy kampányvacsit, ám egy párt még simábban, és ahogy megismertük a csávókat, ki is fizettetik a párttal - azok meg fedezik a költségeket azokból a milliárdokból, amit a közösből sikerül összelopni. Ellenőrzés nincs, számonkérés, elszámoltatás nincs, nyomozás, törvények, ítéletek nincsenek. Mindenesetre a lényeg: jenki profik is dolgoztak a stratégián, ők meg aztán vannak annyira rámenősek, h elmennek addig, míg egyáltalán lehetséges, és fél lépéssel még tovább. Az is tény, h a tótai kis rövideknél már kertelés nélküli pártpropagandáról volt szó: közpénzen.. Az, h mekkora ereje van a netnek, nem titok - éppen erről van szó az FTC kezdeményezése körül, csak szokás szerint sikerül ezt megint gyf, meg a többiek piti homokozói játékának nézni, pedig egy egész ország jövedelmeinek a minimum tíz százalékáról, de talán többről beszélünk. Ez _stratégia_, méghozzá igen jövedelmező stratégia, még egy zrt számára sem kikerülhető falat. Sőt az a zrt már önmaga is falat. Vajon ki védi a zrt-t a belőle falatozni akaróktól?

Stirlitz éppen azért költözött el az indexről, mert az index megbüdösödött. A szily-féle mostani nyökögés, meg az a nyökögés, ami akkor ment pl., amikor az index-művek idióta jogászai kis bloggert akartak perelni, a számtalan eset, amikor kilóg a cerka a jópofa köntös alól, mind erről beszél. Az igazán szomorú viszont az, h a többi még ennyire sem képes. Persze az is lehetséges, h az sem véletlen. Akinek csöppnyi esze van, itt húz, ott ereszt, igazán csak akkor feltűnő az irányítás, amikor a nagyobb széllökések miatt erőset kell rántani. Na akkor látszik a zabla. M-m szótár itt is, meg a pajornál is beletalált, és többszörösen, ezt el kell ismerni..

Kenguru: olvasd el az FTC-ről szóló cikket, ott van leírva, h a legtöbb marketinges már bekapja a sajátját, ha beszélnek róla az emberek.. mindegy, csak beszéljenek, az már elég. El kell érni az ingerküszöböt. A jobbik sikerének is egyik kulcsa az erős netmarketing: botrány, meg egy pár aktivista, aki mindenbe belekommentel. Próbálják átvinni magukhoz az olvasót. Napi nyolc órában rengeteg kétsoros kommentet meg lehet írni, és jobb foglalkozás, mint tescoban polcot feltölteni, főleg ha kéccerannyit fizet.. Ha százból egy, az már százból egy. A postaládába kiszórt reklámok kb 5000:1 arányban hoznak embert (és kb ötször-tízszer annyiba kerülnek), de az majd újat hoz, és hirtelen úgy tűnik, valami lényegesről van szó. Ez egy szakma. Jelen kell lenni. Ahogy a pártok megpróbálják a befolyásuk alá vonni a pénzügyi rendszert, az igazságszolgáltatást, úgy tapadnak a kommunikációra is. Erről van szó. Ez tudatos, profitorientált tevékenység, ezért próbálják szabályozni, ahogy hullámhosszt sem kapott mindenki.. Persze ez kemény lesz, h mettől magánvélemény valami, és mettől munka, vagy mi..

ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.06.28. 03:08:23

prostitúció.. asszem ez a szó rá esetleg. Szexipar?

magyar-magyar szótár 2009.06.28. 04:35:07

@ibusibus: Korrupció. Korruptak ezek a jógyerekek. Gründgensizmo.

Nem GYF ötlete volt, perszehogy nem, az Agitációspropaganda Főosztály (MeH, kommunikációs csoport...) ban valakik eladták ezt az ötletet. A Tanácsadói Team. (Ez a Political Capital -attitüd, ami szerint csináltak volna ők politikaiszajhát Gné P.I-ből is, mér' nem fizették meg őket érte, persze a pénzt, azt a mikulás tojta Dávid Ibolya dizájnolására...)
Korábban már, azt hiszem, egy kommentben szemléltettem a lekomm lezavaraásának menetét, reggelé nyolcra Vezérműtengely másik bütyke, az origo bedobta a hírt a 6milliós semmitérő tanácsadóidolgozatról, 11ó30kor az a hülye Szíjjártó (FiNeXXX) sajtóértekezletet tartott, ekkorra már a Kedves Vezető Team-je beroschált a gyönyörtől, ők erre vártak, Kedves Vezető úgy 13 óra magasságában dörgedelmezett, s az esti híradókra a fideXXekek elmehettek az óbbánycigány gúnnyájukba abba, mert meglett a megoldás, krúgtak egy helyettesállamtitkárt, az Utólérhetetlen Cégnek vissza kellett volna fizetnie a hatmillát, ezen az áron aztán a többi 1120 kamu-tanácsadói dógozat megúszta a leleplezést, és lám-lám, a kélgyó ennmagára is lecsapott. Ezt a tervezett lekomm'tempót papírmédia nem képes követni. 10 éve egy tervezett fikázásikampány 6-8 héten át nyomult a papírsajtóban, ma fél délelőtt elég.

Érdemes megvizsgálni azokat a témákat, amik a tótai 10:1-es arányban az "oldalsemlegességet" biztosítják, teháthogy ők is megaszongyák ám a másikóódalnak is.

Az indexista (matula'alapú) mindenfikaizmust is érdemes vizsgálni politikától függetlenül is. Ha minden egygos és turha (a puruttyista fikakavarásban) , akkor a közepesnél valamivel jobb képességű gyémántossan csillogni látszik, a sztaniol... (Ez is megvolt a papírsajtó hazavágóskritikai üzletágában, etalon a kottaanalfabéta zenekritikus, vagy olyan irodalomkritikai arszlán, aki félkéz intézi el Hemingway 'Öreg halász'-át, de mást nem is olvasott tőle azóta, hogy a gimiben puskát írt a Bérgyilkosok-ból.

Bocigeciknek is szoktam nevezni az ilyen nyálfazekakat.

budai zöld 2009.06.30. 09:53:23

Itt igazából két etikai a kérdés van.
- Az egyik, hogy tudja-e az olvasó, hogy ezek a "bloggerek" igazából fizetett újságírók. Azt gondolom, hogy az olvasóik zöme érti annyira a netet meg az indexet, hogy legalább a nagyobbakról tudják, hogy most igazából nem blogot olvasnak, hanem az index vélemény, vagy bulvár vagy egyéb rovatát. Ezzel együtt tényleg korrektebb lenne, ha ezt egyértelmübbé tennék. Attól még lehet blogformát használni, meg a vicces "fiatalos" matulás stílust is. Érdekes módon amúgy a hagyományos médiumok a legkövetkezetesebbek abban, hogy az index mindig "internetes portál" Tótawé meg mindig "blogger", sosem újság és újságíró.
- A másik, hogy nincs kiírva a fejlécbe, hogy "szociálliberális napilap" (Tótánál meg hogy "agresszív antiklerikális elitista balos szócsö"). De ez viszont tényleg nem egyedi. Van, aki szerint a Tények a tényeket mondja, van, aki szerint nem feltétlenül. Az indexnél annyi a különbség, hogy valószínüleg az átlagnál több magát tájékozottnak és képzettnek gondoló olvasót vezet meg. Lehet, hogy emberünk tudja, hogy a Klubrádió meg a Hírtévé kivel van, de ettöl még az Indexet profi függetlennek gondolja. Pont, mint tíz éve Lipovecz Iván HVGjét.

budai zöld 2009.06.30. 09:58:10

...és minden elismerésem a szerzöé, aki talán a neten egyetlenként kérdöjelezi meg a mára már klasszikussá nyalt Matulát. De néha már egy kicsit úgy érzem, hogy túl sokat szerepel a Matula. Tiszta Ein Fall für Zwei.

őszecske 2009.07.02. 11:27:14

Van 10 blogom, egyikért sem fizetnek egy fillért sem, kár, elfogadnám, biztos oka van ha valaki pénzt is kap érte...és nem csak POLITIKÁBÓL áll a világ. A blogger szó mást is jelent!!!!
Nem muszáj és nem kötelező csak a politikáról írni!
A bloggerkedés egy úgynevezett: önkifejezés, vélemény, kritika, megélés stb.

Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2009.07.02. 13:13:17

"Sóhaj" Imádom ezt a blogot, de nem szeretek ide kommentelni, mert teljesen értelmetlennek tartom. De most baromira kikívánkozik belőlem néhány dolog:
1. A poszt írójával vastagon egyetértek. A bérbloggerkedés kimondottan visszataszító dolog.
2. Az index valóban a matula seggéből bújt elő, de érthetetlen módon mindenki elfelejtkezik a Magyar Narancsról, ami pl. Szily kolléga kiképzőtábora volt.
3. A blog.hu motorja egy rakás szar; de ettől függetlenül én inkább elvi megfontolásból költöztem át a blogspot-ra, mert nem akartam baloghartúr meg tótavé mellett szerepelni.
3/a. Persze amint átköltöztem, ott is meg kellett tapasztalnom a kontraszelekciót; a naczivadasz-t leszedték a picsába, nem sokkal azután, hogy Bede Marci (akinek most már tényleg kijárna egy duplakezes análöklözés) kifejtette, hogy az tkp. a matula szégyenleni való utódja.
4. Egyébként a blogszcéna köszöni és rendben van. Nem agyonsztárolt álbloggerek, hanem valódi netbarmok továbbra is elolvassák egymás dolgait és beszélnek egymással; semmi szükség új kommunikációs csatornákon gondolkodni. Ez kb olyan, mintha meg akarnánk szüntetni a televíziózást azért, mert van ATV meg RTL.
Kb. Ennyi.

magyar-magyar szótár 2009.07.03. 16:56:32

@Eltiron72: Köszönöm építő kommented. Azt nem értem, miért nem szeretsz ide kommentelni, én nem vagyok libérijáliss jógyerek, aki moderálás címén zsírbú' kitürűlli a kommenteket, mint teszemazt Holdrabló kolléga.
süti beállítások módosítása