2009.01.23. 08:33
terepjárós
terepjárós - a mélymagyar népsport szeterotipiái szerint a terepjárós bunkó, kopasz, köcsög, budapestiül paraszt állat, nemnormális, ro'aggyon ki a víre (vidékiparaszt kateg).
Teszemazt a szakmám miatt közlekedem terepjáróval, mert autowiegeht's [autóvigéc, értékesítési tanácsadó] vagyok és a főnököm arra utasított, hogy az újautóba fostalyigát, amin ketyeg el szépen a rég eladott újautó árrése, vigyem el szellőztetni a baráti Autó Fehér Murva Kft telephelyére az ország másik végébe, ahol talán még van ára ennek a rakás szarnak. Közlekedésem közben azon vagyok, hogy a főnökömtől kapott üzemanyagpénzből saját zsebre spóroljak, én kijövök ezzel a Mitsubishi Pajero 2,5D -vel kb 6,5 literből, a főnököm meg adott 10liter/100km-re elegendő pénzt. Tehát lassan, deffenzíven hajtok, ám azt kell tapasztaljam a mélymagyar valóságban, hogy autóstársaim a terepjárós figurától való frusztráltságukban jönnek rám, mint a furu, a darázs, csapnak le rám, mint kánya a csirkére, elémvágnak, befékeznek, tanítanak, öklöt ráznak, mutogatnak, még egy nő is, hogy kapjam be, a mijét is kell egy nőnek bekapni? A hagymaszagú dildo -ját?
A terepjárósok sztereotip gyűlöletének alapja az az optikai csalódás, amit a nagyobb járműtől való félelem vetít a nem hivatászerűen, csak alkalmasint autózgató átlagember lelkébe. Ha a frusztrált mélymagyart terepjáró volánjához ültetem, akkor dicséri, milyen kényelmes, fennebb-ről nézi le a világot, nem szám a járdaszegély, sőt, sziget sem, milyen jól kezelhető, nem veszi föl se az úthibákat. Valamint mélymagyarországon az irígység. A szimpla nomád és szittya irígység, a hunnan van, mibű van mennyivót. Hamburgert zabál, de a másik szájából a pirítóst kiirígyeli. A mélymagyart nem az foglalkoztatja, honnan lesz neki egy szalonállapotú, megkímélt, lényegi részeiben újszerű II-es Golfja háromszázezerért, semmibemeő, mondjuk 150ezer km-errel (még kuplungot cserélni is 100ezer Km múlva kell) , hanem az izgatja, hogy szomszédjának, a tetű Hornyicsáknak, annak a porcc felvágós kurvannyának miből telik az egyébként bárki számára elérhető, valódi terepjáró képességekkel bíró, egymillió Ft-os Hyundai Galloper terepjáróra. Persze nem méri stopperórával, hogy Hornyicsák, mint maszek földmérő reggel öttől este nyolcig odavan lenn a hóstyánban vidéken.
Mélymagyar a S.U.V-ost is egyfasz terepjárós se-nek köpdösi le, pedig a Sub Urban Vehicle ritkán rendelkezik igazi terepjáróképességekel, sőt, gyakran csak kétkerék-hajtású. De a látszat, az látszat, és a jelekből ítél a mélymagyar.
Aztán itt van a kopasz-ság, ami a mélymagyar frusztrációban szintén a proccbunkóság és izomtiborság jelképe. A mélymagyar osztán a jelképekhez nagyon ért ám, hogy mi minek a jele. Ne adja a jóisten, hogy Gusztos Péternek valamilyen okból vidékre terepjáróval kelljen lemennie...
Kuncze Gábor sem az a dzsimiendriksz sérójú figura volt 10 esztendővel ezelőtt, amikor ilyen, vadász-zöld színű terepjáróval közlekedett, GZY[...] rendszámmal.
Egyébként Magyarországon a közutak olyan állapotban vannak, hogy akár A Város -ban, akár védéken bármely közúton foghatni olyan kátyút az autó kerekével, amibe egy egyszerű civil limuzin futóműve, kereke, gumija belerokkan. A vidéki utak, különösen a malmok és gabonatárolóhelyekhez vezetően széjjel vannak trancsírozva a gabonaszállító teherautók által. A gabonafuvarozó teherautós cégek levették kilóra a MÁV-vezetést a '90-es évek elejétől, zsebre a közútfelügyeletet, meg akiket kellett, és néhánymillárdos profitjukért cserébe ezermillárdnál nagyobb kárt okoztak a közutakon. Egyszerűen: Életveszélyes nem terepjáróval közlekedni pl a 34-es főúton. És sorolhatnám végig. A magyar utak padkája nem padka: ha személyautó lekap, vége, kampec, dolórecc! Kamion leáll a padkára: főleg, ha új az a padka: beborul az árokba. A magyar út padkája: látszat. A fentiek miatt egyre több olyan ember, aki munkavégzés céljából vidéken kénytelen autózni, mondjuk évi 60-100ezer km-t, az terepjárót vesz (a S.U.V. is megteszi..) mert nincsen ideje hetente talpascsapszeget, trapézgömbfejet, komplet lengőkart, gólyalábat, lengéscsillapítót cserélni, új kereket , gumiabroncsot vásárolni. Tehát valóban: a terepjáróknak nem kell lemennie a magyar utakról, hogy attól függetlenül terepen közlekedjenek.
Egyébként a magyar a terep kifejezést, például fejlettgondolkodású budapestiújágíró kategóriában a vidék szinonímjeként is alkalmazza. A terep = valóság. A terep = gyakorlat.
Aki nem hiszi, merjen utánamjárni a családi autójával, ha tud a vidék országútjain. Vágjon le az M3-ról a Tarnaságon által!
Jó utat!
7 komment
Címkék: terepjárós
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.01.23. 10:14:23
lehetne mondani, hogy az ingis 4x4 a telekjáró, de nem, mert azzal special le lehet menni a telekre, de egy porche cheyennel már nem.
másrészt a balázspalifrizurás, kombi golfos családanyák a pótos kamionra is ráhúzzák a kormányt, és középsőujjaznak, csak az a fülkéből nem látszik, mert magasabban kezdődik az ablak, mint ahol a golf véget ér.
magyar-magyar szótár 2009.01.23. 12:02:41
Joch, ein schatzili azok az anyák, van elektrische siebedach-juk és az zimm és azon mutogatnak ki a kaminyótós auslander ekmek ungarzigeuner STANGEN-nek, hozzá egy-egy hajtincs lobog (goffri~!!)
Franzia nyelvterületen, ha látják a visszapillantóból, hogy lila fejjel ordéjj a kaminyótós, akkor pedig édes petit canard csőrt mutogatnak, háp-háp, hogy hagyfecsegjen a hülye barbárja, az
magyar-magyar szótár 2009.01.23. 12:04:14
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.01.23. 12:14:02
de lehet, hogy csak rossz felé járok.
meg a franc tudja, hogy egy 20-30 millás kis aranyossal nekiállnék-e mondjuk a dűlőnek ott a pokolpincénél.