2008.12.07. 11:03
jobbos index
indexet dobni -"Dobtam már neki egy jobbos inedexet" -Ez nem a szelngszótár. De Nyelvész Józsi nagyszerű szlengszótár-blogjának a reklámja. Is. HTML-idiot lévén képtelen vagyok beszerelni egy állanó odaugrajtó linket a blogomba az ő zseniális blogjához, ami egyszerű, blogoszferikus 2D síklogikával is értelmezhető, pedig egy másik, egy párhuzamosvilágból tudósít. Nem használ, csak olyan betűtípust, ami a HTML-májerek katekizmusában bevett. Semmi times new roman meg comic meg 14p-s ilyesmi, csak HTML-hártya barát betűkkel. Viszont a blogja rendezett, szerény extrákkal, saját fejléccel.
Vagyis mégis, ha már ezt a jó kis csali-címet kitaláltam, ami a Síkbolygó 2D logikája szerint a zoom-pont-hu -ra utalna, vagy arra a mélymagyar népiesch játékra, amiben dobálunk politikai ellenfeleket tojással (de nem záp~sal, mert az ingyen lenne, sőt, hanem friss-sel...) vagy legroszabb esetben benzinespalackkal, amiről a véle fobizáló [Molotov-koktél gyár a XXXban] újságíró is tudja, hogy nem molotov-koktél, sőt, a különbséget is tudja, viszont a molotov-koktél kifejezés nagyobbat durran, mint egy benzinespalack 3mp-es nagylobbal, nagy hanggal, de csekély gyújtóhatással járó pukkanása.
Tehát a dobtam egy indexet -ez sofőrszleng. "Hagy menjen golyófogónak!" Az úrvezető, az nem ért a politikához, egyből beveszi a link médiázást, hadovát, parasztvakító rizsát, amivel a pol'újságíró leveszi parasztnak. Ám a kamionos tudja, hogy jó lesz a kamionszámba nem menő, 7,5tonna össztömeges fornettis vagy konfekciószállító teherautókat elengedni golyófogónak, rendőr, trafipax, főleg pedig tengelysúlyosok [kápéem] elől árnyékolónak. (A csiocsipszes, az a 3,5t össztömeges zárt kisteherautó extramagas. Kisgyerekek vezetik, vagyis olyan fiatalok, aki azt hiszik, hogy a sofőrség, az valami nem-munka jellegű szórakozás. A kisgyerek kamionnal is haza-a-diszkóból apuautójával -stílusban kavillóz..)
Kápéemes ellenőrzést (tengelysúlymérés, mobil műszakivizsgaállomás) sofőr így jelez: Két tenyerével vizszintesen, majdnem kinyújtott karral a szélvédőnél "mérleg-játék" szerűen integet. Ha csak egy tenyérrel, az azt jelenti: LASSÍTS! Pl baleset, egyebek (rendőr) miatt.
Azt, amikor a trafipaxot az ember mutatóujjával körözve a szélvédő előtt jelzi, civil úrvezetők nagy, mintegy 17,64 %-a is érti. Megköszönni nem szokták, csak sofőrök.
úrvezető -orral áll a parkolóba. Sofőr, szabadnapján is, tolatva. A teszkóparkolóba is, majd elidétlenkedik kerülgetvén a cuccossal a csomagtartóhoz.
A kamionos persze magyarban egyenletesen mély. Előfordulhat, hogy egy előzés szűkre sikerül, vagy csak bunkó a kolléga. Török, szerb, bolgár, román, hogy csak balkáni népeket soroljak, a vészvilogó villogtatásával kér elnézés, mondja "Bocsáss meg, fácán!" Magyar kamionos azonban a sikeres előzést (a 12méteres helyre "centire betette!" a 18,5 méteres szerelvényt, saját nagytudásának véli, sőt, megveszekedetten újabb kényszerítős előzésbe kezd s újabba, újabba.
A nagyobb terhelésű, lassúbb kamion, ha dobott egy jobbost, majd a kolléga elhúzott mellette, amint a félpót/ótkocsi vagy az autó sarka elhagyja a fülkét, kettőt villant fényszórójával, metakommunikatíve: "Tegyed befelé elém a seggedet, megvagyok neked!" A kisegített kolléga ilyenkor gyakran vészvillogóval köszön és nem jobbos-balos-jobbos-balosal. "Bocsáss meg, hogy szenvedtettelek, de az én korlátozóm 3km/h-val feljebb enged."
furnér-rendőr madárijesztó jellegű kitömött bábu, harmadikvilágbéli fejlődő országokban [illetve határukhoz közel, pl Ausztriában] furnérlapra applikált fényvisszaverős idétlenség, ami a jővő mérnökeinek és más egyetemi-főiskolás kollégistáknak a szórakoztatását szolgálja, pl feladat formájában, ti. hogy ilyet kell szereznie a gólyának a beavatásra...
korlátozó - hatóságilag hitelesített [magyarul ez is sápszedés]tempomat, ami nem engedi, elvileg 85km/h-nál nagyobb sebességre gyorsulni a kamiont. Természetesen bevezetése nem csökkentette semmivel sem a kamionok okozta balesetek számát, súlyosságait, pláne nem az egyéb teherautók baleseti statisztikáját nem javította. Magyar az a kamion, aminek korlátozóját felpiszkálták már 92Km/h-ra. Román az a kamion, amiben nincsen korlátozó, mert Románia mindenben fittyet hányt-és vet a zónijós előírásokra, ezért is került könnyebben be a zónijóba, mint Magyarország. Ha a kamion rendszáma bukaresti ( B ) de az autó Waberer's-es, akkor magyar, csak a belföldi divízió Bukarestben offshore-izálódik.
A tachográf nem az utak párhuzamos világainak bunkóságmérője, hanem menetíró készülék. Ezzel lehet ellenőrizni, hogy a gépkocsivezetők pl betartják-e a kötelező pihenőidőt. Ennek túllépése, vagyis 8óra és 1 perc vezetés 50ezer Ft birságról indul.. Vagyis a mai blog-ponthu címlapra emlékeztető őrült hajszában vannak újabban a sofőrök, versenyben a SZIGORÚ NYOLC ÓRÁVAL -ha meg lehet szerezni 10 szűk előzzéss 30mp előnyt, akkor meg is szerzi! Sok 30másodpercből lesz az egy perc egérút.
kamion -A teherautók egy része kamion, de nem minden hatalmas, pl kavicsos vagy gabonás szerelvény kamion. Nem minden nagy, ami annak látszik. Kamion a nemzetközi fuvarozásban résztvevő, kis engedménnyel csak belföldi'ző nyergevontató vagy pótkocsis, tandempótos szerelvény. 40tonna össztömeg! Tehát, amikor a minap az index blickfang-faragója kamion okozta balesetről írt, közben meg egy kavicsos teherautó (nyerges, trailer) okozta a balesetet, kb akkora hibát követett el, mintha a két kosarával bicikliző tiszaföldvári szőlősgazda-nénit PestiBringás Hűde Hajtás Pajtás -nak cimkézte volna. Hiába naaaagy az alábbi teherautó NEM KAMION csak fostalyiga. Magyar kamionos szerint az ilyenen dolgozni NEM MUNKA hanem egyfajta szórakozás. A munkáltatója úgy tekint az ilyen teherató sofőrjére, mint admin a blogerre: Szórakozik, önkielégít a kis köcsög pöcs barom! Nem is fizetnek annyit az ilyen fostalyiga vezetéséért akkor sem, ha a havi km-re 30%-kal több, kevesebb a várakozási idő és többet termel az autó: profitot: akkor sem. Azért nem, mert kisteherautó sofőrjének nem jár annyi, mint kamionsofőrnek [kaminyótós álatt]
hungarós Hungarocamion [a Waberer's kebelezte be Huncargo-stól] -nál dolgozó kamionsofőr, szerelő, májer. A ~s kamion még eldolgozgatott a maszeknál 300-500ezret nagyjavítás nélkül. Az Ede [Rába, DAF fülkével] kamionokat nem szerették a sofőrök, mert nem lehett annyit csalni az üzemanyagnormájával és a porllasztócsúcsok olyan gyönge anyagbl készültek, hogy max 40ezer km-t bírtak (ez kb 4-5 hónanyi meló) -így az Edék-ről mindenféléket füllentgettek Moldova bácsinak, aki el is hitte a sofőrdumát. Az igazi ~sofőr azelőtt volt kamionos a vállalatnál, mielőtt felhígult volna a sofőrállomány kalandvágyó csiocsipszterítésből felszabadult kisgyerekekekkel.
bogi - segédkerék és nem Boglárka beceneve. ~is teherautó, vontató vagy félpótkocsi. A tengelynyomás okozta útkárok elhárítására felszerelt segédkerék üresen (nem rakottan) fölemelhető, hogy ne kopjon fölöslegesen a gumi és kisebb legyen a gördülőellenálás (az üzemanyagfelhasználás ... lehetne ezt ilyen szépen is, de minek, kedves trolljaim!)
bubu -retarder. [kipufogófék]Civil is láthatja távolsági buszjáratokon, a buszsofőr bácsi az index-nek látszó karról kezeli, így csinál a lejtőn: brubrubrubrubru
Gábor kedves kommentelőm ellenvetése a bubu szócikkhez Gábor68 2008.12.07. 22:22:25
A bubu a kipufogó rendszerbe épített pillangó szelep, feladata a motorfék hatás növelése. A retarder az ami a képen is látszik, egyszerűen fogalmazva egy generátor, aminek a gerjesztésével próbálják lassítani a járművet. És ő nem mondja ,hogy bubu.
négykezes -éjjelnappal, pihenés nélkül járó kamion két, egymást váltó sofőrrel. A pihenős retkes fehér zokniját látod a szélvédő mögött, ha felnézel... A négykezest nem szeretik a sofőrök: "Más seggére ülni nem szivesen..." Lendvai Ildikó sem akart fideszes takony segge helyére ülni 2002-ben, ezért vétetett a popsija alá vadiúj Audit. Pedig a fideszes takonyok segge alól való autókba először a Horn-kormány szakértő miniszterei illették jóillatú popsijaikat 1996-97. fordulójától. A sofőrség egyik szakmai ártalma: a végbéltáj, végbél-vastagbél betegségei. És amik, tünetek, ezzel járnak.
vizes törölköző a nyakban -Ha ilyet látsz kamionos nyakában, akkor nem elmebeteg kéjvágyó vagy kriptoperverz majom, hanem kb 46-58 órája nem aludt, és már az amfetamin se nagyon segít rajta. Elalvás, vizionálás, hallucináció ellen ötpercenként a vizes törölközővel az arcába töröl. (Mazsolák mosakodni szoktak megállni, de ki győzi gázolajjal egyedóránként megállni.)
plüssállatokkal telepakolt szélvédő -pollenszűrő. A városi korom kiszűrésére. A csírátlanítottan tiszta szélvédő belülről , egy kunkor pestezés után a papírzsebkendőt lefeketíti, törölvén...
töltésfüst -a fekete nagy füst, amit útál a pesti (és vidéki..) utazóközönség. A buszsofőr a gázolajadagolón (régebbi Ikaruszok) csavarhúzóval megkanójja a tőtéscsavart, mer' asziszi, így jobban gyorsul.. (lásd kettesGolfos diszkógyerekek kormolásait az országúton meg a diszkó utcájában)
kékes színű kipufogófüst -ha sülthal vagy palacsinta szagú, akkor lesült, ám szűrt sütőolajjal közlekedő régebbi Merci vagy más dízel. Vagy ha gázolajjal jár, kopott a motor, rossz az adagoló, becsöpög, pangó égés, minden ütemben a kopott motorban lassú égés, főütemben gyönge puki robbanás helyet.. néha egy-egy henger már csak asszisztál [Gabi bá' motorfelújító szlengje]...
tandempót -a két tengely a pótkocsi közepén van (mint egy úrvezetői, nehézpótkocsiba számító utánfutón lehetséges) és a vonófej pedig nem a teherautó végén, hanem a vázban, bent, a hátsótengely mögött van. Kisebb légellenálás, könnyebb manőverezhetőség -viszont a mélymagyar utak nyomvájuin meg vészesen behintázik... Lásd az M-Nullás régebbi szakaszainak betonelválasztóin a teherautóguminyomokat 30-40 cm magasságban!A nagyonnagyponyvás könnyű szigetelőanyagbálákat szállít és szélben fölborul.
Miről ismerszik meg a román autós a setétben? Hát a bekapcsolt ködszúrólámpájáról! Vagyis képtelenség elkülönböztetni szombat éjjel a "defajin ködlámpája van apu kocsijának" oldalfüggetlenül, egyenletesen mélymagyar diszkó-autóstól. Ráadásul az is imbolyog félig betépetten az úton. Éjfélkor még tele vannak a jobb úticsárdák parkolói: apu meg anyu bevásárlókocsijával ment kokira inni magát... Azért, ha feltűnik a hátunk mögött a száraz úton vagy az esőpermet ködében egy lámpa-négyes, ha tiszta előttünk az út, húzzunk jobbra és dobjunk egy jobbos indexet: hagy előzzön a "büdös román" , főleg, mert zömmel ő is magyar. Honnan tudjuk, hogy magyarországbéli, vagy erdélyi? Az erdélyi, ha román, ha magyar, ha székely, megköszöni, mert segítettük előzni. Az idebe' Magyarországba való bunkaja azonban a saját nagytudásának érzi, ha az előzése sikerült, esetleg, ha nyom egy vészvillogós köszönést.Mindegy, hogy az autóján nagymagyarországmatricával kergeti az vérzsirt föl a matinélabanc agyába, vagy még nem mosta le az idő[járás] a de [a néhai SZDSZ logo-ja]matricát... (Sofőr jobbra-balra jobbra-balra index-szel köszöni a segítséget, úrvezető vészvillogóval, vasárnapi autós kapcsolgat, amit tud, vagy a féklámpáját igyekszik pislogtatni... Ha kamionnak, teherautónak jobbra-balrázásokkal köszönjük a segítséget az előzésben, akkor kettőt villant a személyautóban szabadidejében autózó ismeretlen sofőrnek, akivel pedig lehet, a múlt héten párbajozott az M-Hulláson [M0 déli-délnyugati szakasz] )
balos index -ezt ma már sofőrből is csak az öregje ismeri. Mélymagyar autós nem érti, debezzeg a "büdös román" igen: Ha mögöttem van, és én látom, nem előzhet, akkor dobok egy balos indexet: "Maradj a helyeden, jönnek szembe" . Amikor egy kamion vagy teherautó messze elöl jár, egy enyheívű kanyarban , s a tükörből látja (sofőr a tükröket arra használja, hogy a mögötte zajló eseményeket is figyelje...) én viszont szenvedek egy autónak látszó "segédmotorkerékpár" kategbe sorolt kis autóka mögött, akkor dob egy balos indexet: "Tiszta az út, kolléga, jöhetsz, előzd meg a fostalyigát!"
SÍKBOLYGÓ:
· 1 trackback 2 komment
Címkék: jobbosindex balosindex
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: กระเพาะปัสสาวะอักเสบ รักษาด้วยตนเอง 2019.01.14. 19:13:30
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Gábor68 2008.12.07. 22:22:25
magyar-magyar szótár 2008.12.08. 05:33:22
A teherautók motorjait mérnöki team-ek tervezik, a vázat egy másik team. Imígyen aztán, amikor a motor (padlómotor) bekerül a váz közé, előfordulhat, hogy egy ékszíjcseréhez sebészi specszerszámok szükségesek, mert egy kínaijelalakú szerszámmal hozáférhetni csak. Viszont az autószerelő bunkó, ám a gépészmérnök valóságos tudós. Azonban a sofőr, akinek messziországban kies országúton (szép kilátást ad a kies) szakad el a teherautója ékszíja, annak is van véleménye a toddományosságról, de azt nem írom ide.