2009.12.01. 06:37
Népszerű Bálna
A Népszerű Bálna valójában Scorpio volt, a Ford európai divíziójában a "zászlóshajó" . Egyben a mélymagyar maimarketig kvintesszeciája is ez a kifejezés. Bő évtizede megnéztem volna azt a jólképzett reklám-marketingest a dealerek körében partiba dobva, aki kitalálta ezt a "Népszerű Bálná"-zást. Tippem szerint a 2000-es évektől átnyergelt az agitációs propaganda szekcióba, talán GálJé meg Ficsor Ádi keze alá is dolgozott...
A Ford Scorpio Mk. III. ugyani nemhogy nem volt népszerű, de 1998. nyarára egy teljes éves termelési mennyiség dekkolt a tárolótereken, mintegy 28000 db. A sikertelenségnek több oka volt, nem csak a bálna-face, amit senki nem nyalt be. Az autó kívülről hatalmas, belülről akkora, mint egy malacorrú Passat. A 2000-esnél nagyobb benzines motorokkal csak a baj volt.
De lám ez itt, a Transit vasmotoros 2,5 TD, ez igen! Ha valaki nagyon olcsón akar nagyon jó autót, tessék.
A vevők főleg a seggével voltak képtelenek kibékülni.
japánmániákus Ford-gyűlölők viszont Mazda emblémával is vehetnek mitsesejtve Fordot.
Mazda6 -igaz, csak Mondeo size-ban.
Máma, aki extraméretű európai Fordot akar, az kénytelen Volvo 80-as szériát venni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Humanic (törölt) · http://macso.blog.hu 2009.12.01. 10:10:10
tárhejj · http://atarhely.hu 2009.12.01. 10:50:18
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.12.01. 12:22:50
pont ez
címlapos
mikor
pedig
annyi
érdekesebb
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.12.01. 13:44:13
s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.12.01. 14:26:27
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.12.01. 23:28:43
a mazda meg lehet, hogy tulajdonilag és együttműködésileg ford, de per pillanat párhuazmban tesztelünk egy focust meg egy 3-ast, ugyanaz az évjárat, menet és terhelés. na, vajon melyik nem zizeg-recseg és megy tropára a motorelektronikája, meg ég ki 3 havonta a tompítottja?
magyar-magyar szótár 2009.12.02. 01:10:48
magyar-magyar szótár 2009.12.02. 01:24:15
A Scorpio úttartása újnantan jobb. Azzal kezd el romlani, hogy összesen valami 24 db szilentblokk van a futóművében csak hátul. Amik a magyar utakon kiverődnek kb 30ezer km-en, aztán a tulajok a cseréket elkezdik únni...
Ismerős család, mióta megvan a gyereknek a randa "farkasszemű" Mondeo-ja, csak azzal járnak, a Mazda belseje undorítóan gagyi [holott a Mondeo-é is :)) ]
Én ezt a vitát úgy oldom meg, hogy: egyik se kéne: Malacorrú Passat Überalles 1,8i. A Mondeo igen finom autó, de még nem sikerült 8 liter alá tornásznom a fogyasztását soha, a malacorrú meg (benzines 1,8) 6,5-7 l. Új autót pedig soha: én aztán nem "etetem a disznókat".
Rendes anarchista GolfII-vel jár. Vagy Jetta II-vel. De találtam most egy VW brazil Fox-ot, 1,8i klíma, puhaműszerfal [svEjci ] alkuutáni ára 126700
Alter'anarchistáknak Fordból az 1989-95-ös Fiesta 1,8 dízelt javallom, szervó nélkül a karizmatikusoknak, 4,5 l gázolajjal eljárogat. 500e (hozzáértőnél 650e...) km-t komolyabb motormunka nélkül.
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.12.02. 01:44:05
ugyan, igazi anarchista toyotával jár :-)
de a fordokról: nem csak a hétfői meg a pénteki. úgy tűnik, egy teljes gyár csak zörgő bal első kárpitú autókat gyártott 2007-ben. plusz az összesnek beszarik a világítása (azóta tettek a lámpába plusz egy ellenállást). a mazda miért nem zörög, meg romlik el úgy?
amúgy meg tudod, melyik a legjobb autó? a céges.
magyar-magyar szótár 2009.12.02. 02:07:50
Ford Mondeo 1993.o2.21-1993.05.17 között gyártot modeljeinél a hátsó ajtók XXX-ik kárpitpatentja kilazul, megoldás: kis öntapadós szivacsdarabka odaragasztása. Namost ezt képzeld el, hogy a szervizben leveszik ezért az ajtóborítást. Vagy ha leveszik, akkor méginkább zörög... Akkor már az egész.
A Toyota, igen (méghozzá 20 éves Corolla) csak akkor az egy pénzesebb fazon, akinek nem számít mennyit tankol 100km-re meg mennyi egy kuplung vagy fékgarnitúra.
Profi mazdás tudja, mik a Ford alkatrészek a kocsijában (az 1996-2000-es 121 egészen...) és azokat a Ford címén szerzi be. A Mazda 121 alkatrész és szervízköltségei kb 100%-kal voltak magasabbak, mint a Fiestáé (az 1,3-as "láncos" állítósszelepes motor is a Fordból való volt ám!.. namost Mazda szervízben ki a F tud már szelepet állítani... ezért úgy 250000 -nél széjjelveri a vezérműtengelyt.. a minap egy MESTERVIZSGÁS!!! szidta nekem a régi Escortot, az 1,3-as láncost meg a Ford Ka-t mekkora szarok, feszt vezérműtengelyt kell cserélni ... kérdeztem is tőle, hogy vezérműtengely csere közben nem tűnt föl neki az a soksok (8) állítócsavar?? meg a sárga 2 négyzetcentiméteres matrica a szelepfedélen a szelephézag'ról??)
A Mazdánál magasabb a minőségbiztosítás.
A Daewoo [ma Chevrolet] pl a romániai ex-dacia gyárban magasabb minőségbiztosítási szintet tartott, mint a lengyel gyárban, de a Daewoo értékesítők minden Daewoo-ról azt hazudták, hogy ez ám lengyel összeszerelés!
Majd ha Törökországban szerelnek össze Mazdákat is, majd azoknál meglátjuk, mi minden fog zörögni..
Azt tudom, hogy a Mazda6 mindenben egy gagyi túró. Az az üléskárpit, az a belső, az a fogyasztás! Mondjuk megy... az első 150000-en.. Ami vállalkozónál kb 2 év...
magyar-magyar szótár 2009.12.02. 02:11:15
magyar-magyar szótár 2009.12.02. 02:16:15
-Renault Clio-t
vagy bármely Peugeot-t rak alám.
Főleg a Peugeot-val (PSA-kkal) az a baj, hogy a seggem alatt ingóbingó jaaajdekényelmes ülséből 30 km után négykézláb mászok ki, annyira megfájdul a hátam meg a derekam.
Ha cégtulajdonos lennék, és nem számítana az üzemanyagfogyasztás, csakis a Cuzzúki! Méghozzá egy flottára való használt régicuzzúkit szednék össze családihasználatból, úgy 60-100e km-eseket. Persze én magam basszusgitároznék csak beleülni is ilyenbe...
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.12.02. 08:47:25
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.12.02. 14:44:03
az igazi anarchista még csak véletlenül sem lesz olyan trendi, hogy biciklivel járjon, viszont megáll a zebra előtt, ezzel is bomlasztva a társadalmi berendezkedést.
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.12.02. 19:18:45
Amúgy a bicikli anarchista közlekedési eszköz, mert már akkor biciklivel járt, amikor még a hajtáspajtás is csak visszatartott slukk volt.
bunko_jobbos 2009.12.02. 22:41:24
Most megláttam ott, a lap tetején: jé, ez mekkora szappantartó!
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.12.03. 00:53:15
amikor vidéki kisvárosomba is elhozzák a critical mass-t, akkor igenis trendi :-)
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.12.03. 17:19:44
I_Isti 2009.12.03. 21:06:00
magyar-magyar szótár 2009.12.04. 02:20:04
magyar-magyar szótár 2009.12.04. 02:43:16
1. Mire használom, merre járok vele, hányan ülnek benne majd, mekkora cuccot viszek.
Vannak jó autók, amiknek a tulajdonosát már nem érdekelheti az autó fogyasztása, viszont az alkatrészárak sem, tehát a Mercedes meg a BMW és néhány Audi csúcsmodell kilőve. (Az A6-os szervízóradíja 6700, az A 4-esé 5800)
A Saab talán majd most Saab lesz, eddig Opel volt. Főleg a motorja, amit változtattaK. a bordásszíjat láncra cserélték, viszont a lánccserét 150000 -nél írják elő, amihez viszont, mint egy olasz autónál, ki kell venni a motort.
Kispolgárnak marad a szentháromság:
V.A.G. család (VW, SEAT, Skoda, Audi)
Ford
Opel
Fajlagosan az Opelek és Fordok, kivéve a Ford régebbi 1,8-as (de bátran ajánlom a 100ezer ft-os autókategóriában az 1,6D-t) töbet fogyasztanak.
1,4 es Ford (pl Focus, Escort) zabál 7,5 litert. Opel kb 7 liter, VW Golf 6,5.
1,4 16 V Cordoba 120-szal, négy személlyel 13000 km százkézben után: 4,5
Audi A6 1,8T jó sofőrrel (tehát nem úrvezetővel) 5,5 l/100 , ebben autópálya 140-nel.
Gyereket óvodába hordani, asszonynak bevásárlásra körbetörni lezúzni: Kis utánajárással valamelyik 1043 kcm-es Ibiza vagy Polo, városi maximum 5,5 liter, egyébként 4,5.
Ford Ka: Azon kevés autók egyike, amiben 2m10cm magas férfi vagy 150 cm tündibabba is jól beállíthatja az ülést, és a láncos-állítósszeleps motorban utánállították a szelephézagot, akkor nagyon jó vásár az 500ezer Ft-os autó kategben, ha hátul csak gyerekek ülnek majd.
Dízelek:
A Ford régi 1,8-as dízelt emelném ki, mindenki be van halva (joggal) a VW szuperdízelektől, közben meg egy ütnivágnivaló 10 éves Escort 1,8D pláne Fiesta, 5,5.. 4,5 (ez a Fiesta) l/100. Több pléldányt ismerek, amikkel még 400-500 ezer km-nél semmi gond nem volt, kis törődés RENDSZERES OLAJCSERE 10ezer km-ként.
16 szelepesek: Az Opel és a Ford 16szelepesei sokat foyasztanak, ahhoz képest nem mennek és városi használatra értelmetlen, városban anyira elkokszolódnak, hogy a fogyasztás felmegy 12-14 literre... Ezeket is futtatni kell, mint alakótelepi kutyáka és az zóccsókiscuzzúkikat: meghajtani hetente autópályán negydikben 120-szal vagy ötödikben ami belefér...
Minélkevesebb elektronika annál jobb.
Barkácsolt, elektronokailag bármiben átalakított (beleértev nemgyári rádió barmolása...) autó nein, danke.
Bátor embereknek javallom az újabb Kia (=) Hyundai modelleket, 2003-as autó 200-300ezer km-rel 700ezer, nempénzérte. Alkatrészek ugyan valamivel drágábbak, mint a szentháromságba tartozóké.
Vidéki parasztoknak: (akiknek van hely az udvarán:) Volkswagek Golf II, szigorúan az 1,8-as benzines motorral, 150ezerért opawagen-hez jutni, aztán még egy másik autó "osztrák papíros" tartaléknak a fészerbe és kész. Komplet kuplung készlet 30000, fékbetétek 4500, új féktárcsa 12000, alkatrész minden utcasarkon, olajszűrő minden treszkó-fosonyban, még légszűrő is. Randa műszerfal, repedeznek a műanyagok benne, akinek nem tetszik, szereljen bele IIIas golf műszerfalat. Ja, és a szélvédő 10000 Ft és nem kell ragasztani. Új első lámpa 5000, hátsó 4000, de minek, amikor ott van a tartalékautón. Küszöb 2200 Ft, sárvédő javítóív 2000 Ft. Ha nem metál az autó, kikeverteted sprében a festéket és lefested magadnak, aztán pár hét múlva összepolírozod. Ez az autó jó gyertyákkal, tiszta szűrőkkel 90-nél 5,8-at, innen fölfelé 6,2-- 6,5 télen, nagyhidegben városikörülmények közöt 7,2.
És ami fontos: Ha 2-3 hónapos utánajárással kifogtál egy jó kis dízel Fiestát (plüss belső!) az 1989-96-os szériából 150-ért vagy azt a benzines II-es Golfot: nem eteted a [marketing]disznókat és kihasználod az autóba belepocsékolt energiát a köbükunokáid jussából.
Az is szempont legyen autóvásárlásnál, mi lesz veled, ha árokba hajtasz:
példák
Suzuki Swift 1986-2003: intenzív osztály, proszektúra, vagdalthús
II-es Golf: ruha leporol, autó donorautóból javít, szevasz.
A dízel Fiestához nehezebb donort találni.