zsirmajesareszegesborznelkulbazdmeg.jpg

zsirmajororszag.jpeg

zsirmajorszages_1724.jpg

zsirmajrozsi.jpg

esmegegyemberakineknemkeneennyitinnia.jpg

zsirmajuakm.jpg

 

zsirmajszabocsafidesztrefamestere.jpg

zsirmajuj_peter.jpg

zsirmajuzsolt.jpg

zsirmajferencm.jpg

miszteralkohollokk.jpg

zsirmajumiotanincsismarferenc.jpg

zsirmajferencne.jpg

zsirmajubferencne.jpg

zsirmajimre.jpg

miszterlakohol.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr1616521012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heki 2021.05.03. 15:59:01

Van, akin látszik, van akin nem. Illetve én nem látom. Klárán hol látszik? Felpüffedt arc?

Demjén már 20 éve is elvonón volt Szigetváron, de úgy látom, nem jött össze a kezelés. Mondjuk, lehet, hogy ő is olyan, mint néhány roxtár (Keith Richards, Ozzy), akiknek elvileg már halottaknak kellene lenni.

Na, mindegy.
Jók a képek file-nevei.
zsírmáj heki

Frick László Intézet 2021.05.03. 16:29:24

@heki: Keef kokainozik. És már 10éve nem zárnaka záróizmai.

Különféle májakkal rendelkeznek az emberek.

A magyar azt hiszi, hogy a "pia bírása" az valami személyes sport-formátumú pl ritka képesség.

Az mongolid-ázsiai vonalmája nem termelannyialkoholfeldolgozóenzimet,ezértők ,mármintplamaikínai alkoholisták.. csúnyán bekarmolnak a 20%-os pingyótól,az semmi,depl versenyt szeretnének inni magyar küldöttséggel a magyar 47%-os (sőt: 60%-s,) plinkából.

Vannak a kunemberekMagyarországon,nos amongolidok az elmúlt 50000 évben kb a 2,,2-2,7%-os arjesztett állatitejből való berúgáshoz szocializálódtak.Mint ma reggelmutattam,mongol fejedelmeknek sokszor egyminimális józan pillanatuk nem volt ésmaguk alászartak,ha az anyukájuk négykézlábra állva tudottvalamit szó-szerűen parancsolni,már az nagy számba ment.

Én Lovasi Andrásküzedlméén az alkohollal... zokogni szoktam.

Azért nézd meg Nagy feri bácsit, 50 éve súlyosalkoholista ,Lovasi nemrég volt 50 és nézd meg KispálAndrást,már gitározni sem tud,az ember,pedig a guggolásmajd csak a 30Y alatt következik,leguggola 4 napja nemmosott kufferseggű lányok disznószargőzébe ,amikor..ez nem tudom,kinekamániája ez a Fishingen, hogy ezt a szánalmas roncsembert,még Demjén is különb.. aki apja lehetne.. felkell léptetni,a húrokat nem találja a gitárnyakán. Szép dolog Bandi bácsitól,hogy eltartja a régi barátot,aki 1994óta nem csinál semmit és Bandi bácsi nyakán él... Fizessenek neki valamiért, csak ne kelljen már látnunk.

Amikor kisírtam magam Bandi bácsin,jün a másik alkoholista masszívum,a Beck Zoltán költőés bitnik. Aki.. elkezdi Zazát égetni, hogy hogy iszik mán a Zaza. Felkonfban persze és részegen.

Demjén az a fázis, hogy ha egyáltalán nemiszik,akkor is iszaposan beszél.

Demjén az egyiklegnagyobb formátumvolt,félelmetesen nagy zenész,óóóóriási nagy tudású,ha Nagy feri bácsi kb 10%-otmutatottmeg,akkor Demjén 4-6%-ot.

Demjén jó ember ,jószívű,volt egy piroskis cápa 3-asBMW-je, vagy 10000 budapestilányt megautóztatott,akkor nagy szám volt egy kis piros ,de már cápa BMW,a korai 320-as
Ilyen volt:
bimmertips.com/wp-content/uploads/2017/05/BMW-3-Series-Coupe-E21_red-376x251.jpeg

Szigetvár..én még nem találkoztamsenkivel,aki Szigetvár után ne esett volna vissza.Magyarországon a krisnások meg a gyülike egyfajta lelki amputációval, egyik nyomorékságból a másikba behúzva... "hoznak ki" sikeresen embereket,ezen kívül Dr Csernus két alkoholistát tudott kihozni.

Szerintem az a baj,a felfogás: MintHajnóczy Péternél, valami igen hamis,öncsalópátosz lengikörül az alkoholisták önlegendáit, hazudni tanít meg az alkohol, ez a legaljasabb munkája.

Én Dovlatovot olvastatnék az alkoholistákkal.Dovlatov nem szarakodikott az önhazug hőstörténetekkel,még Hemingway sem voltképes annyira elidegenedetten ábrázolni az alkoholiztmust,mit a magátAmerikában a jódolgában halálra ivó Dovlatov.

(elárulom a titkot:Azonban: Dovlatovnak ugyanaz volt a baja Amerikával,mint Márainak:Nem ott voltt honn,nem az ő világa volt. CsakDovlatov igazi,tökéletes ésteljes íróés a pnzért.. valahogy...volt neki egy technikája,amiben egyszerűen csakéletképeket vett fölminimális jelzői-és határozóikészlettel,leginkább egyzszerűé s tőmondatokban.

nagyon sokan betegség-ként tekintenek az alkoholizmusra:

Mintha a rejszolásbetegség lenne.Egyfajta önkielégítésről van szó,én nem sajnálom az elevenen úgy elrohadóalkoholistákat,mint MagyariPéter.Sok-sok-soknapi 20-30kis elélvezés,kis halálok,gyönyörök..persze, hogy aztán fizetni is kell majd.

Senkivelnem találkoztammég,aki le tudta volna győzni az alkoholt.

A tökéletes belsőszervek,szív-érrendszer következménye az agylágyulás,ami Horn Gyula bácsit meg Kádárt és Brezsnyevet is elvitte.Kádárt kicsit hamarabb az egyebek,neki szerencséje volt, talán még tudta kicsoda,amikor meggebedt.

Alegszörnyűbb halál ez az alkoholizmuskövetkeztében fellépőagylágyulás.Egy paraszt..azt hittekicselezi,40 évig nem ivott alkoholt,de 75éves korában..elővette.

Nagyon sokan gúnyolódnakma Nagy feri bácsin,semmi gond,tessék utána csinálni.Lovasinak még van 2? 3?éve és ő is össsze pisálja magát a szinpadon,Beck-nek van önkritikája és ő tudja,hogy pár év és már csakklubokban szabad majd fellépnie.

Keef...Keef nagyon nagyra van magával, hogy ő hogy birja..persze, vannak fotó-képes pillanatai,hányszor egy évben?
..ésismétlem,őkokainozik.

Miótanincsismár RégtávozottNemszámítmár Ferinél ez a hezita:Bor és kokain:Ha kokainozik,tisztán jól beszélNE de a 3.mondatnál bereked.Ha beborozik,olajozottan beszél,de iszaposan és bugyborékol,azzal a megszokott hablattyal,amit az egyik csicskájától,Somogyi Zoltántól is hallunk.Szóval ha beborozik,akkor meg nem kéne beszélnie.

Zappa nem dumált ennyit:

"...ésmegint egy ember,akinek nemkéne piálnia. ...és tessék egy ember,akinek nem kéne [kellett volna annyit] drogoznia."

Frick László Intézet 2021.05.03. 16:29:41

@heki: (folytatás)
Sokkocsmarisztokratátismertem,akiken csak a közvetlen csaláttagok meg a felesége vette észre, hogy ESZEVESZETT részeg .Sakkbajnokságot nyert,üzleti tárgyalásokat,zseniálisan szerelt vagy szobákat festett ki -de egyébként ESZEVESZETT részegen és amikorbecsukhatta az ajtót arra,aki tudta, hogy valójábanmár csak az állat az:azt elmondhatatlanulkínozta és gyötörte meg. És soha nem voltkialvásosreflexe,mindenre emlékezett.

Frick László Intézet 2021.05.03. 16:30:38

@heki: Csepeli Györgyöt láttam most: szét van rohadva az arca a piától.

heki 2021.05.03. 17:08:05

De Dobrevről honnan látod? (Már kérdeztem.)

Csepelyt viszont most megnéztem a google-ben, hát elég érdekes változások vannak az arcán, ténleg.

Hja.
Azért az alkeszség önfenntartó, önmagában való létét jól leírta a Kis Herceg, noha rühellem a művet, gyermekkori reflexiók (mesét akartam, nem tanbeszédet) nyomán, de elég pontos azért.

heki 2021.05.03. 17:24:45

@Frick László Intézet: Komlón, a Leo Amici azért egész jól csinálja, több ismerősöm jött ki onnan: ha nem is antialkoholistaként, de absztinensként, na jó, azért az a könnyebb út, de mégis.

Frick László Intézet 2021.05.03. 17:39:53

@heki: Dobrev pockos:ez a zsírmáj,mint Orbáné_a gfeszt zabálásból van.Amenopauzás asszony élvezete a zabálásés naponta háromszor egy jónagy vajlinggal szarni. Fiatal nők nem szoktákérteni a nőivécékben,hogy az öreg nénikmit jajonganak,hátaz a technika, hogy leülés a végsőkig megpróbáljavisszatartani a szarkolbászokat ,aztán élvez.Amikor felül betömö a teméntelen kaját

Érted,Klári áll a szemlőhegyikonyhában,már háromszor bevacsorált:Úgy enne valamit,demit.(Brüsszelben...írtam már a belga konyháról.. két napmegismerheted az egész belga gasztronómiát,, a kínai meg ott se kínai,nem mernek a FehérÖrdögöknekkínait főzni)

Amenopauzás asszonyélvezése:egy szál bugyiban csakúgy a kaszrolybólkézzelkienni a nagy tőőőtöttkáposztákat: csorgjon le a zö,mint zaftja az alkaron. Akkor:lenyalja. Teljesen aszexuálislesz,a zabálásélvezése annyira lecseréli a hormonálisan nem is támogatott szekcujálisot. Amit amúgy is "sose birt" .

Ha megnézed a holland vagy a német70-80 éves néniket:Nos náluk 1973-ban volt az a szexuális forradalom,ami ami magyar lányainknál most az okostelefóniában,amikor 13éves lányoknak már 5 vagy 6 klipes a skalp gyűjteményük.

Frick László Intézet 2021.05.03. 17:40:36

@heki: Ez nem egyértelmű a bejegyzésemben,hogy a túlzásba vitt zabálás következnménye is a zsírmáj,nem csak a piálásé.

Frick László Intézet 2021.05.03. 17:41:50

@heki: Van persze az az együttállás,mint Váncsánál,akinek annyi agysejtje volt, hogy kénytelen kulinárisan is tompítani. Tehát Váncsa zsírmája kaja+pia.

Szorgalmas Gyémánt 2021.05.03. 22:15:08

Fúú, azt hittem, a Kedvencek temetője után már nem tud megrémíteni semmi. Tévedtem :D

Picsaember 2021.05.03. 23:11:32

444 új mélypont: röhögjünk azon, hogy a férfiaknak tizenéves koruktól biológiai okokból szükségük van a szexre, TEHÁT rosszak, mi pedig a jó, kemény nők vagyunk, akik nem is provokálnak az ezirányú hatalmukkal félmeztelen ruhában, és akik elküldik a hülye férfiakat a picsába önkielégíteni! És ez olyan felvilágosult dolog!

444.hu/2021/05/03/billie-eilish-a-ferfiak-nagyon-gyengek

ez még idegesítőbb és szomorúbb, mint Frick hülyeségei.

Frick László Intézet 2021.05.04. 06:27:48

@Picsaember: Jó,hogy benéztél,mert adős vagy "Frick hülyeségei"-vel.Emkeztetlek arra,amire ezek szerint nem tudtálfigyelni a sok hülyeségemmiatt:
E blogcélja:Megszabadulni a hülységeimtől:
Gyere,cáfoldmeg a bejegyzstésleveszem.

Hannibal Lektürmiatt,őmiatta csak egyedülvagy 20 bejegyzsét vettemle ésmeghalt egy nikk,amagyar-magyar szótár..
Anno Tokfalvimester, csak szólok, hogy őMagyarország legokosabb embere,nemDr Vágópistabácsi,tehátTokfalvimesternekköszönhetően legalább hat bejegyzést töröltem és legalább 20-ba belemódosítottam, vagy citáltam Tokfalvi-t vagy javítottam a hibáimon.

tehát nosza, gyerünk:Ne csakmindig azt mondogasd, hogy Á Á ÁÁÁÁ ÁÁ

egy..aprókis, naa...tényleg..akár csak egy mellékmondatot pécézz ki.

Keress nekem egy liberálismagyar politikust és büntetésből,mert azt mertemállítani, hogy az egész közéletünkben..index-telex-népszava kompatibilisen nemmaradt liberálisunk..de..na..Mutass egy szerintedliberálist ésmegnézem, ha TÉNYLEG liberális,írok róla egy bejegyzést(ami bujtatott reklámja lesz az illetőnek)Hogy könnyítsek:nemmuszáj politikusnak lennie,lehet pl környezetvédő vagy feminista vagy akár buzi is. Lányi Andrássalne gyere légyszives,mert ő pont arra a példa, hogy tud járni egy liberális a gecimédiával. Évek telnek el, hogy az indexben le sem írják a nevét,annyira indexen lett.

Frick László Intézet 2021.05.04. 06:29:26

@Picsaember: Billie Eilish? - a KorszerűModern Jövőbevezető Gyermekforma mintapéldánya? -inkább a kettes villanyoszlopra verném ki.

Picsaember 2021.05.04. 10:31:21

@Frick László Intézet: az a baj, hogy mindenki, Coco néni is mond érveket, és nem egy, hanem száz mellék- és főmondatodatodat sorolja fel, ami hülyeség, de te ignorálod, eltorzítod, hamisítod amit ő ír, csak h beleköthess, és okosabbnak mutathasd magad, mert a hűdeokos vagyok dicsfényben akarsz ragyogni. De ezt már ő is százszor leírta, meg mások is.
Úgy látszik, ez javíthatatlan nálad. Ezért hasonlítottalak a vincentbloghoz, mert az is ilyen. Az, hogy kitiltja a hülyeségeire rámutató kommentelőket (meg minden jobbost) még plusz nagy hülyeség, de alapból az is ilyen javíthatatlan.

Picsaember 2021.05.04. 10:44:06

@Frick László Intézet: te mindig besértődsz, ha a szentenciáid MUTATÁSÁT valaki másképp látja, és csak a TE látásod fogadod el érvényesnek. Ezer ilyen példa van. Ugye egy példa, h. a magyarok 100 évvel ezelőtt olyanok voltak, mint ma a cigányok. Hülyeség. A két nép habitusa, hozzáállása óriási különbségeket mutat. Ha ezt vki le meri írni, diadalmasan jössz a "cáfolattal", hogy hohó, minek akar itt vki éged "kioktatni", mikor 1. a cigányok egymás közt is nagyon kölönb9zőek (és jön erről a szokásos monológ) 2. a magyarok is lopnak.
És ezzel "meg van semmisítve" (a fejedben), aki ellent akart mondani.

Ehhez a népetimológiához is (ilyen szinten) hozzátartozik az egyrészt-másrészt.
Pl. nagymamám, mint magyar parasztasszony habitusára akár jobban ráismerek egy dél-amerikai mulatt parasztasszony lányának mentalitásában, mint a magyar polgári réteg bizonyos tagjainak mentalitásában.
Ami nem jelenti sem azt, hogy a magyar polgári rétegben ne lenne olyan mentalitás, mint a nagymamámé, sem azt, hogy a dél-amerikai és a magyar népek közt ne lennének gyökeres különbségek.

Picsaember 2021.05.04. 10:50:55

mármint etnológia, na.

Picsaember 2021.05.04. 11:09:39

még az etnológiához, pl. egyik kedvenc könyvem, valóban zseniális:

moly.hu/konyvek/frank-mccourt-angyal-a-lepcson

ugye jön a szokásos dialektika, ami ezen a blogon megunhatatlan szövegforrás:
1. EGYRÉSZT annak a nagy része, amit ebben le van írva, mint nyomorúság, az kis változtatásokkal Magyarországon is megtörténhetett volna.
A szerző azt mondja, hogy amit a 100 évvel ezelőtti Limerickként leírt, arra boldogan ráismert egy mai olvasó, Indiában. (külön poén, hogy Calcuttát a könyvben is emlegetik a saját nyomoruk leírására)
2. MÁSRÉSZT hamisítatlanul ÍR, és nem ANGOL, AMERIKAI stb. ahogy a szereplők és az író hozzááll ehhez a nyomorúsághoz, meg az egész világ, amit bemutat.

Frick László Intézet 2021.05.04. 11:22:17

@Picsaember:
két nép -a"cigányok" legalább 13féle nép -csak Magyarországon.Egy ideje az efféle "tévedések" kikerülésére,mint amikkel te ispróbálkozol [be] a romongrókat ill romongró dalitokat szoktam a magyarokkalrokon lelkületűnek említeni.

Az a baj, hogy hazaipályán vagyok,anyám putriban nőtt föl,olyan kicsi dikón, hogy fejtől-lábtól aludtak [gondolom,mint etnológus,vágod]

Az egyes cigány alkotónépek között,mint pl akiket "nyéger-kuntakintének" ill tévesen "olájcigány"-nak csúfolnak meg bëlgának is (amiért nem magyar anyanyelvűek és a magyart törve beszélik) , tehát az oláj-ok (felsőbbkasztbáli szakmai-kasztoscigányok a délszláv útról,nem a romániai útrólés nem az orosz-pusztai (Makar Csudra)útról) ) nagyobb az ellentét,a kirekesztés,mint a magyarok és a romongrók között. Satöbbi.

Ez egyszerűen aljas csúsztató hazugság, hogy nem tűrném az ellenem-mondást. Miértlenne megsemmisítve? Én?Megsemmisíteni? Nem ismered ezt a blogot, deamikor még nem egy elhagyott űrhajóvolt ez,a Bloghú fontos egysége volt az index propagandakonszernnek,és nagyobb volt itt is a forgalom,mint most az automata üzemmódban, ahogy egy liberális helyhez illik,itt volt akkora karéj,mint a Harmadikutasmozgalomban Horthy idejében. Igaz, hogy a "náci"-nk csak egy provó volt, de sokan bevették az alakítását.

Vizsgaszerűen kollokválok neked az etimológiai részból, vannak "néphasonulások" pla cigányés zsidósorsközösséhgnek hasonlatos részei,deennél szorosabb a sváb-zsidó sorközösség. Természetesen semannyira felkészületlen,sem annyira tanulatlan [műveletlen]nem vagyok,hogy mint valami nyelvhasonlítgató,véletlen párhuzamokból "de genetice"következtetéseket erőszakolnék.

Egyszerűen a cigány gyűjtőnév alatt vett népekből a kasztonkívüliek,a nem is a hindikulturából érkezőek,a simán csak iráni medenceiek (ésmegint egy kulturális rokonság-kapcsolat a magyarojkal)
egyszerűen:amagyar a nyugat-ázsiai nomád-félnomádkultúrkörbőlérkezett és a cignyainkmeg ugyanazon a "kelesztőmedencén" át szüremlettek. A cigányoké szivacskultúra, szinte,mint a "nyelvük"-ben is,jóformán minden jövevényszó

na és hogy jársz, ha a magyart elkezded lebontani a jövevényszavai szerint.nem azt állítom, hogy ugyanolyan arányú a magyarban a jövevényszó,mint a cigány nyelvekben,dehasonlóan jelentős: több,mint a fele a készletnek.

A cigányok egy "viselkedésikéreg"-ben alkalmazkodóak, hiszen a gipsy eredete is egy ilyen "alkalmazkodásuk"

És a magyarok is alkalmazkodóak is,defőleg az germanoangloszaxo és felsőfrank népekhez képest befogadóak is.

Nyugaton sokkal-sokkal súlyosabban szegregálták és szegregálják máig is a cigányokat,mint Magyarországon.

Éppen ez is az oka a hasonlóságoknak.

És ez is az oka annak, hogy óriási-nagy tömegekben asszimilálódtak a cigányok a magyarokhoz. Mint: seholmáshol Oirópában

Szintén,mielőtt te idejöttél,már rámutattam arra, hogy a világ egyik legősibb "globalitása" a paraszti. (mint a tengerész meg a halász-vadász is megérti egymást.És a kamionos :D )

Ez aztán a felfedezés, hogy a magyar paraszt rokonabb a japánparaszttal,mint a budapestiparaszttal.Nahát.

Egyébként..azt azért kifejthetnéd,mi lenne azzala baj, ha amagyar őseim a tanya hátamögé szartak,meg a te paraszt őseid is a tanya hátamögé szartak,mint a cigányok is a putrimögé szartak.

Mi a probléma azzal, hogy ha amostani cigány mentalitást nézem,akkor egyes fóttyaiban a magyar..inkább agrárpoletár őseink mentalitásátlátom 150 évvel ezelőttről.

Olvastad Móricz Életem regényé-t? Bizony,a tiszteleteslyánya fiatal asszonykorában.. eléggé egy putricgánymenyecske életet élt, talán annyi különbséggel, hogy a konyhában nem felülsemmibe volt,ahogyén még láttam vályogvetőcigány menyecskét (indiaiassan) (de ez a menyecske 30 éves nagymama korában tííította a lyányát a romongrókkalközösködni)

Frick László Intézet 2021.05.04. 11:27:36

@Picsaember: Fussunk neki még egyszer:
Gyere, BIZONYÍTSD és pirítsd rám a hülyeségemet és megköszönöm, ha jobbat mondasz?- azt írom be helyette, ha akkora hülyeség a bejegyzésem,kitörlöm azzal:
thx Picsaember!

Elismétlem:a magyar értemiseggi váteszek hiúságát képzeled belém,hogy mint egy gonosz törpe,akinek kitalálták a nevét,megpukkadok.

Tudod,mikor tombolt ez a magyar véleményformáló váteszi őrjöngés? Amikor nem lett igazuk abban,hogy Oirópa szégyenére a ,idézem, "Horthy-fasiszta" Torgyán lett a Köztársasági elnök"

Normális értelmiségiörült volna, hogy nem lett igaz a jóslata.

A mieink? Máig ható károkozással kezdtek el őrjöngeni. Mi az, hogy ha ők világvégét jósolnak,képes nem világvége lenni? A rohatt kis szemét takonnya hitlerre, jaz! Akkor:KURVAÉLETBEMÁN ÉS DURR DURR

effélének képzelsz engem.

Hátnem. csak..mondom.. vedd a fáradságot és pirítsd rám a hülyeségemet. Cáfolj meg.

Picsaember 2021.05.04. 11:29:05

@Frick László Intézet: amit te sose akarnál látni, hogy
1. ezzel együtt is gyökeres, alapvető különbségek vannak a 2 nép között (magyar-cigány)
2. a nyugati társadalmak asszimiláció szempontjából semmivel sem állnak rosszabbul nálunk, felhívnám a figyelmed arra, hogy pl. Nicolas Sarkozy volt elnök asszimilálódott 2. generációs cigány bevándorló.
És ha valaha szidták őt emiatt, az pl. azért volt, mert (pl. Trumphoz hasonlóan) antiitellektüell volt, és ez addig annyira nem volt szokás a franciáknál (lásd a Sarko előtti ÖSSZES elnököt)

Frick László Intézet 2021.05.04. 12:45:27

@Picsaember: Szarkóra még visszatérünk.

Annyit akarokmégígy hirtelen:
Hamarabb fog a magyar proletárcigány havi fizetésért havi 26 napot dolgoni,mint az Arme Migranten Bezegisztánban.

Miközben Bezzegisztán végigfosta az 1990-2020 közét a cigányainktól.

És Kasza Lajos dél-koreán partnereit senki nem kérdezi,mi a titkuk abban, hogy szivesen gyáripari-robotolnak nekik a cigányaink.

Addig is,amíg visszanézek, te nézzélmár utána a francia vándorcigányok sorsának..meg az angliai cigányokénak

Találtál 1 szem (magyar) Szarkót. Höhö.

A mi zámolyi cigányainknak se a saját-franciacigányaik sorsát osztották.

Ugye.

Picsaember 2021.05.04. 13:33:28

@Frick László Intézet: "Találtál 1 szem (magyar) Szarkót. Höhö."

te szerencsétlen, agyatal idióta, ez az egy szem elnök lett egy olyan országban, ahol a rangkórság, hajbókolás, etikett stb évszázados hagyomány, és ez messze a legmagasabb presztizsű intézmény... nyilván, nyilván nem csak ez az egy szem van, nyilván százezer példa van asszimilálódott k-európai, köztük cigány bevándorlókra fro-ban

heki 2021.05.04. 14:04:52

@Picsaember:

kicsit off:
asszimilálódás, hm, nehéz ügy,

mondta az egyik cigány zenész ismerősöm, hogy a Snétberger Ferenc, aki itt a közelben ilyen zenei tábort tart fenn tehetséges cigány gyerekeknek, az nem cigány, az zsidó. :)

Picsaember 2021.05.04. 14:27:50

@heki: jó. Az eredeti kérdés ugye az asszimiláció volt, meg a Dudi-féle csúnyanyugati és a jófejmagyar asszimiláció közti különbség, valamint a cigány-magyar különbség.
A keletről jött magyarság nyilván könnyen asszimilálta a szintén keletről érkező lovas és egyéb népeket. De a kereszténység meg erősen a nyugathoz kötött minket, és ez is évszázados folyamat, míg ez a közös keresztény kultúra társadalmat, habitust szervező erővé vált.
Ugye a Notre-Damei toronyőr voltaképpeni hőse, Esmeralda a párizsi (magyar) cigányok közt él, akik alapvetően pozitívan vannak lefestve a regényben - Dudi ugye ezen is röhög - höhöhö, egyszem Esmeralda egy meséből.

Frick László Intézet 2021.05.05. 07:15:06

@heki: @Picsaember: Snétberger még a romáktólis elkülönbözteti magát azzal, hogy ő szinto. Egy szintonak sértés, ha románakmondják,az hogy cigány? -az sértésenaluli nácileszólás.
A szintok a nyugatiak genetikailag kirekesztő rasszista árjafajzatokáltal vándorlásban tartott,letelepedni sehol nemengedett cigányok. A néemt nem az a fajzat,akinél a falu széli güdrök partjára sátorozhatna a cigány,minden nagyon rendezett,minden földnek gazdája van, nemeladó,nem foglalható. Ahogy a mieink Sárköziekmeg Rézművesek és Orsósokmeg Lakatosok lettek,német neveket vettekföl a német cigányok. Belgiumban a belga cigányoknakmindnek német neve van. A belga tankönyvekben az állt 40-50 éve, hogy acigányaikMagyarországrólszármaznak,azért vannak magyar neveik,mint Trolmann,Sschneeberger,Schwarz meg mindenféle más Müller,pl Niedermüller. Hátugye,a magyaroknak azért vannak ilyen neveik,mert osztrák tartomány. Ausztria. Ez tehát egy régebbi fajta műveltség,a mai ehhez hasonlóan kiművelt nyugatiak szerint Hungary,az csak addig volt osztrák tartomány, amíg a Szovjetúnió része nem lett.

Van alapja is a belgák cigánytudományának,mert Charles de Costre,abelga nemzetiségimítosz a ThylUlenspiegelírója szerint is a cigányok Magyarországról származnak.

2007-ben Bruxellest ellepték a romániai cigányok,ment is a duma, hogy takarodjanak haza Budapestre.

Ide tartozik egyébként,nemrég láttamegy humorsnak készített és annak is eladittfrancia filmet,ami azt a francia cigánytudományoskutatási eredményt támasztja alá,miszerint egyáltalán nincsen ilyen,hogy francia cigány,aki cigány Franciaországban,az romániábóljött.

Provanszban bárhol látsz lakókocsi gátlókapout, ezeket kifejezetetten cigányok közlekedésének A településre behajtásának) akadályozására állítják fel.

A francia filmben nevetnikell poen az, hogy a hülye,természetesen román rendszámos cigányoklakókocsiját legyalulja az ilyen kapu.

2010-ben vasúti szerelvényszám,tízezrévelpateroltak haza Romániába cigányokat. Személyvagonok -teher-pörekocsikra az autóikat,lakókocsijaikat.

Ö...emlékeztek , hogy az EP-ben hogyan szólaltak fel ezellen a jogvédők?

Annyira,amennyire a tartósan 3% fölötti francia államháztartási hiány amilyen automatizmust nem tudja a Zónijóban beindítani,annyira.

Jelenleg a francia vándorcigányok,miután tömegesen átverték a francia bankokat és jó drága lakóautókat vásároltak,a törlesztések előla Benelux államokba hawájjzottak széjjel. Mókás jelenetek vannak fent a youtube-on, a borneói származású barna holland jogvédők próbálják a feldühödött holland parasztoktól megvédeni a cigányokat.

muchacha

Interneten nyugodtan keresgélhettek, gondosabban le-éskicenzúrázzák,mint a törököket repatriáló KohlProgramme-ot.

Beírod, hogy gitanes és fran picsa néniket látsz romantikus cinkapanna vélt-cigány jelmezekbe beöltözve cirkuszi kocsikban bojóckodni.

Frick László Intézet 2021.05.05. 07:19:01

@Picsaember: Honnan veszed,hogy röhögök Esmeraldán,akipontúgy magyar,ahogy László [Dienes] ,akit Zsigmond,idézem "ugyan meg nem hallgatta" de azértmenlevelet adott neki,mint egyiptomi királynak.
Ugyvoltakmagyarok azok a párizsi cigányok, ahogy az a máig ismeretlen nevűLászló.. nyilván előttepuhatolóztak egy szent magyar király után,azért lett Dienes László is.

Luxemburgi Zsiga amúgy is nagy tréfamester volt,szerintem hetekig röhögött azon, hogy menlevelével rászabadította az "egyiptomiakat" a Nyugat-Római Birodalom városaira.

Természetsen a cigány pinákat és a cigány férfisegglyukakat mind kipróbálta este a bulin. (amúgy az ilyen bulikra Buda legtetvesebb és ótvarasabb koldusait hozatta fel magának)

Frick László Intézet 2021.05.05. 07:23:57

@Picsaember: Ha lenne időbusz,megnutatnámnekedMóricz Bálintot,akisembert a nagyzsák krumplival, ahogy gyalogol haza a falujába,te magad mondanád cigánynak.

Hátmég ha a kis Zsiga purgyét,pókhasú az alultápláltságtól, tetves, ótvaros a feje,egy szál pendelyben cigánypurgyénak mondanád.

Annyi,hogy a cigányok kifelézárnak.Amagyar befogadó: De a cigányárjanép:kirekesztő.Rasszista.Lenézi,hülyére vehető buta palimadárnaka magyart.

De ha cigány barátod tud lenni,az olyan,mintha szerb barátod van:igaz testvér.

Nagyon-nagyon keveseknek adatikmeg, hogy a cigány család valódi belsőéletétmegismerhetik.

Egészen más: vagyis ugyanolyan,mint amagyaroké,puszilgatják a kicsiket (úgy mondjuk:esszük a húsát) kacarásznak,jókedvűek.

Gyenei MNárta szociológust 6 évig szopatták a cigány asszonyok,mire először az igazat is elárulták neki.
Kamondi Ztán kétévig szopatták a cigányasszonyok,mireemberszámba véve az igazat is elmondták neki.

Nagyjábólaz egész ciganológia,amitMagyarországon is tanítanak szélhámosság és maga a tanára,Dr Beck Zoltán se hisz belőle egy pisz-t sem el.

Innen folytatom a Cigány Titok -kal.

Frick László Intézet 2021.05.05. 09:27:24

@Picsaember:
A szerinted hülyeségem ez:
"Nézd a mai cigányainkat és a 150 évvel ezelőtti magyar őseidet látod."

Ezt pontosítottam most a beszélgetésünkben a dalitokra.

Egyébként nem csak ennyit állítottam, amiről még mindig nem árultad el,mi a bajod vele.

Azt is elmondtam, hogy a dalit cigányoknál,a shúdráknál a jólétnem kívül van (mint a lakhandikkal tündöklő, de egyébként magukat,ahogy a magyarok is,hátul a kis konyha zsírfüstjében meghúzó pl bádogos meg a Gábor cigányoknál is van..meg az "oláh"-cigányoknál és a románcigányoknál is

Hanem belül. Az egyén érezze jól magát,éljen a mának, tegnap sosevolt, a jövőképmeg nincsen is.

Idéztem Illyést,aki megkérdezett summás és zsellér,tehát proletár magyar gyerekeket,akiket te cigánynak látnál, ha látnád [->Móricz] A kis summás emberkének életterve van,a 10éves kis nőnek életterve van,pénzt gyűjt és vagy két bors ökröcskével fog bérszántani vagy stafírja lesz. (Hány ilyen proletárlyány ment föl, 14-15 éves nő,Budapestre cselédnek havi 15 P-ért)

Tehát tényleg vannak:nagy különbsége a hindi-alapú ténylegindiai romongrók és a magyar proletárok között.

Szintén itt és sehol máshol nem olvashatsz a mai Brown Woman Power-ről, amiben 10-12 éves cigány nők elhatározzák, hogy nekik bizony cigány uruk nem lesz, csakis magyar férjük.

Mert:Nekijek ugyanolyan élet-kész-terveik vannak,mint a kis magyar zsellér-proletár gyerekeknek,akiket Illyés riportozott [-> Illyés: Magyarok]

Nézd:Én komolyan irodalmat is megjelölök,erre te a romantika nagy regényírójának, Hugo-nak a romantikus regényére mutatsz,érdekelte is Hugo-t,honnan jöttek azok a cigányok (egyébkéntSpanyolországból, azaz az Észak_Afrikai NagyÚtból-ahola mi "egyiptomi őskeresztény" cigányainktól kb 1200-1300 között váltak el... ha a mórokkal a spanyolcigányok nem hamarébb...

Ha pedig ma körülnézek az Indiák Négy Egei alatt,megint látok cigányéletmód-ot folytató,cigánysorsú népek Nepálban, v.Mianmarban a rohingyák.

Kérdezi a rohingyákat a riporter, az apa azt az egyenszöveget hazudja Thaiföldön,amit idefölis hazudnak a "migrácsok" hogy az iskola, tanultat szeretne a gyerekéből.
És akkor megszólal mellette a lánya,a 8 éves kis rohingya nő.
"Nemakarok itt lenni,mert itt nincs iskolánk, nemlehet tanulni.Otthon akarok lenni
Ha a mai "migrácsokat" nézed, láthatod az "egyiptomi őskeresztényeinket".

Mert mi van akkor,ha maguknak,segélyek tarháláson ingyenélni jövők jönnek ide,hiszen aki dolgozni akar, az ma Keletre indul,ahol ma a világgazdaság erővonala zsezseg,ami ma az "amerika",oda.

Mint ahogy alatino"menekültek" az állampolgárságért mennek,mert azzal évente négyszerjár szövetségi-alanyi jogon a ruházat és az alapélelmiszer,még egy kicsit guberál,feketén melózgat és jobban megél,mint odalent, ahol ráadásul terjed az ipar,jaj egyre.

Mi van akkor, ha az 1,35 Mrd-os Indiában mindössze 100 milla ember nem szeretne nevet meg ID-t? Az indiai hatóság csak rátartja a tekintetére a leolvasót ésmegvan a kitörölhetetlen,most márörök neve.Hát nem érdemes ezelől feljönni a picsaemberekhez,megtagadni az ujjlenyomatadást,palira venni őket, ahogy "László egyiptomi király" népe, az pár nagy család majomra vette Luyemburg Zsiga városait a menlevéllel?

nagyon jól szórakozom a picsaembereken,akiknek szétszopatják a cigányok azt a kis maradék büszkeidióta agyacskáját is :D Jó önérdekérvényesítő képességű népek,szívósak, soha nem fognak igába állni verejtékes parasztimunkába.

Ahogy itt a falumban a becseűűűűűlettes magyarok:

Szétlopták a lebontott kastély,eladták a faanyagot pályinkért,tákoltak egy putrit,ástak egy güdrüt szárnyékkal,a negyedikódala egy lepedő volt, a szélén barna csokinyomokkal:Ilyen volt Móriczék budija is purgyé korában, a güdrön kereszten egy gerenda.Annyi,hogy bió:nem volt teli újságpapírral, csak a szín szar. És az asszonyok a házfal töve tapasztásán guggoltak,rágták a tökgaot és szitták a cigányokatmeg más büdösnépeket. :D

A szovjet katonák,akik cigánypinát kerestek, nemnagyon tudtákmegkülönböztetni a magyarokat a cigányoktól

Mint ahogy egy mai bolgár állampolgárságú törökötminden bolgár tötöknek lát, csak mi nem tudjuka bolgártól elkülönböztetni..

Ugy a mi feltörekvőfiatal cigányainkat,akiket hogy a faszába tudna már a geci aljas hőzöngő szájjalcsináló tebege riportozni,nem fizetik azt meg, hogy NSZK-ban öregező magyar cigány sohamárokat riportozzon
ami cigányainkat csak a németekmeg aaz angilaliaiak nemlátják cigánynak.magyaroknak fógondoljákőket és A Londoni Konglomerátumban nem a magyar az aljanépség, hanem a polyák meg az ukrán.

És ezt érdemli NSZK. Ezt a sorsot-ésmégkülönbet is.Merkelarra hivatkozott, hogy a mostani középkorúakat majd öregségükben nemleszmás,aki pelenkázza,mint az Arme Migranten. Hát.. elárulom:Olyan piszkosmunkát, amit ami feltörekvőcigányaink a feleségeikkelvégeztetnek el,az Arme Migranbten? hogy gyaur kutyákat mosson ki a kakiból? Muchacha

Én a cigányokkal meg a migránsokkal vagyok: Méghozzá Arthur Rimbaud alapján. Ezt érdemli ez a büszke indogermanoid faj

Picsaember 2021.05.05. 09:44:52

@Frick László Intézet: ez mind semmi, de azt tudod, hogy Mátyás fekete serege miért volt olyan ütőképes?

Mert a javát a cigányok adták!!
A magyarok pedig csak azért élték túl a csatákat, mert előtte alkalmasint megszöktek ebből a híres seregből!

Ugye??
(szmájli)

Frick László Intézet 2021.05.05. 09:47:55

@Picsaember: Ennyi időalatt elolvastad és értelmezted,amit írtam

muchacha

érveid? -azok megint nincsenek,mint a rossz bokszolónak,olyan trükköd van "fogdosódol" :D

Picsaember 2021.05.05. 09:54:37

@Frick László Intézet: milyen érv???

És neked milyen ""érveid""" vannak a nagy hadoválásban????
Hoonnan a jó büdös picsából tudod, hogy az Hugo által látott cigányok spanyolok voltak és nem magyarok????
megmondom én, honnan van ez:
SEHONNAN, mindez a szokásos KISUJJBÓL SZOPOTT BAROMSÁG.

ERRE mégis milyen érvet mondjak???
Egyébként amit írtam az érv, méghozzá nagyon jó, hadd fejtsem ki pedagógiai okokból: a magyar, mint az első osztály óta köztudott, vadászó, lovas, harcos nép, a cigány meg vándornpomád nép volt.
Tudom, h ez neked kibaszott mellékes, ezért is írsz baromságokat.

Frick László Intézet 2021.05.05. 09:57:59

@Picsaember: Jó,hogy felhoztad a sereget,kösz:

Móricz képe tökéletes [-> Erdély trilógia] : Bethlen fejedelem elintézi tárgyalóasztalnál a háborút,kiáll a seregei elé, hogy hazaküldi őket.ÉS a serege (magyarok,szlávok,cigányok) összenéz: "Ajj,,akkor mehetünk vissza az eke szorvájáhaó?" -amikor a vitéz potyázás,rablás,fosztogatáss a vérnőszéssel,szóval ami a csata után jár a hadfiaknak,a porontyok már várjáka szerzést és akkor most üres zsákokkal.. haza?

Bethlennek meg kell igérnie,hogy hamarosan csinál valami háborúságot,hogy a paraszti munka helyett lehessen megint a derék vitézi életbe menni

a csínompalkó 32. strófája,mit csinájjon a kuruc aparaszttal :D

snitt

Orbán csürhéje kapcsán mutattam:Kinizsi serege rablóbanda lett a végén és a regulárisoknak úgy kellett "ríva a régi nagy vitéziember sorsán" húsra vágni a gyülevészeket

snitt:a jászok és kunok ugyan nemcigányok,de az örökreElrendeltetést nem szenvedhetik.Miközben mindenki a "márjássoknál" legalább 15 évet tervezett mundérban lenni,de15 évenek aláírni? Azt már nem,inkább megszöktek. A piszcincijológija áltudománya még nem volt feltaláva,de a "márjáss"-ok egy óbestere kifundállotta a spanyolviaszkját annak, hogyan lehet traktátust kötni ezekkel a vadakkal:Évenkint.Ha mindig csak egy évet lát maga előtt,akkor sorban annyit ír alá, hogy úgy kell a 15 év után az Abschitt-et erővel kiadni neki.

Kérsz még az magyarnak seregeirűl?

Picsaember 2021.05.05. 10:01:32

@Frick László Intézet: ugye Móricznak mondta a felesége, hogy szerencse, hogy a parasztok nem olvassák a könyveit, mert különben kiröhögnék, ami hülyeségeket ír róluk.

Nem zavarnak a hülyeségeid, a múltat még te sem tudod meghamisítani.

Frick László Intézet 2021.05.05. 10:06:09

@Picsaember: A cigányra sok mindent lehet mondani,de azt nem,hogy birkanép. Alágervonatról leugráltakazzal,inkább haljanakmeg.Aztán sokszor úgy is lett,néha meg nem.

Cigány cigányt nem adki,még egyébként vérbosszú alatt állóidegeny klán ellenséges cigányát sem adja ki.

A magyar meg olyan,amilyennek Janko Zapolje mondotta a pórt. [Aki icc. Mayláth uram vóltan, tahát magyari és nemzetes)

A magyar bebassza menyhelyre a saját szüleit-a cigány, ha szegény is,kerít egy dikót a sarokba,mondom ezt ,állítom annakellenére,hogy a saját gyűjteményemben a cigány barátomat,akivelegy kannafedőbőlittunk, a szó szarosértelmében a tetvek ették meg a sajátszarában.De a putrály sarkában,az iga. Ez 1 példa,ami a magyaroknál,főleg, ha azok márkorszerű oiropeéeéeéerrr netokraták, ez az egy ellenpéldám viszi a másfélmilliót.

Szintén idetartozik,hogy bizony-bizony a dalit romongrók a proletáréletformában valójában sokszor érzelmi nullák. A közeli hozzátartozója halálárólcsakmegjátsza az ordéjva bömbelős gyászott és a "könnyeit" a kisujjával nyálazza fel,olyan száraz szemekkel sír,mint Palácsik Tímea,amikor azt hazudta,amit a mozgalmár szakembernők betanítottak neki,hogy hazudjon.

Sokszora magyar népiesch kitsch-világban jaj "annyira mélyérzelmnű" cigányoknála sivár életben semmiféle érzelmek nem fejlődnek ki.

(olvasd el az éli -t itt)

Frick László Intézet 2021.05.05. 10:12:29

@Picsaember: Móricz felesége olyan volt a.. ez melyik felesége volt és mennyire volt már akkor,amikor ezt mondta,hülye idegbeteg picsa?

Zolnay Pál: Fotográfia.
Nos,Móricz a szociofotós,akinek lerandaságozzák a nemisevvagyokénezik a reál felvételeit,a felesége is ezen az alapon hülyeségezett.

A retus kell a parasztnak,Jávor PálésKarády főszereplésével,amuskátlispirostéglakönyöklős ződablakos kicsinyfalumos ottszüllettemééénejeee
Figyelj! - üres bombasztikus szemináriumi budi viccekkel fizetsz ki.

Szoktakilyent velemi csinálni magasfokú élrtelmi seggek:A neve ennek a műfajnak futtatás:
Én komolyan veszem a beszélgetést,érvelek,forrástjelölök,rendesen,történelmiés szociológiai meg szociográfiai és ethnográfia-tudományos alapon cáfolok

erre te beköpöd egy hülye tanseg hülye időelütősviccelődést

ami egyébként szakmailag tő hülyeség.[->Móricz felesége a melyik]

Móricznak pl három felesége volt, ha ugyan a harmadik csak balkézi :D

Frick László Intézet 2021.05.05. 10:15:43

@Picsaember: Kár ugyan beléd,ezt már csak a Naplóm kedvéértírtam

futtattál itt,ügyes voltál,elbasztam rád egy csomó időmet..
Cigány Titkok

Ez olyan,mint szőlőhegyen a romantikus gunyhó,az ember

mint egy magányos nő lakásában azt hiheti,hogy ha elturkál másfél napont

még a magányos nőágyát is elhúzván a faltól

húmiket talál

és a semmit találja

Semmi van.

por,kosz.unalom sivárság,földmorzsalék patkánylyukak,semmi,semmi semmi nincsen,sivárság.

Picsaember 2021.05.05. 10:18:17

@Frick László Intézet: ügyes a faszod.
Te meghamisítanád az egész magyar történelmet, csak hogy a saját nyomorult egódat fényezzed, hogy juszt is neked legyen "igazad", hogy a magyar az voltaképp cigány. Mekkora ökörség, istenem, és te ehhez ragaszkodsz váltig.

Picsaember 2021.05.05. 10:22:40

@Frick László Intézet: pont te veted Hugo szemére, h romantikus, te, akit láthatólag cseppet se zavar a saját képzelete és a valóság összemosása. Ha csöppet is zavarna, nem írnád le ezt a sok hadoválást.
Így nézve te marha nagy romantikus vagy, amit meg realitásként hosszú bekezdéseken át fejtegetsz, annak a voltaképpeni témához semmi köze.

Picsaember 2021.05.05. 10:30:16

@Frick László Intézet: oké, bár igazad van, voltaképpen a cigányok és a románok védték meg évszázadokon át Európát a töröktől.

Még hogy a magyarok??? Haha, jóvicc. Tótavé is pont ezen röhögött, ugye milyen jó vicc.

Menjetek a picsába, mindannyian, akik ennyire tagadjátok a nyilvánval tényeket.

Picsaember 2021.05.05. 10:32:00

@Frick László Intézet: bár teljesen mellékes, és a fennhéjazásodon semmit se változtat, sőt, minden csak növeli, de Móriczról ezt a sztorit Háy írja le az irodalomtörténetében.

Frick László Intézet 2021.05.05. 10:37:19

@Picsaember: Karikázd már be,hol voltam romantikus.el se olvastad ezek szerint rendesen,amiket írtam. Pont, hogy antiromantikus voltam és ráadásul végig.
A fekete sereg -képem antiromantikus a cigány "mesék"antiromantiusan,a seregek,a nyalka Unkoorische Hußarn -kép(a hármas varkocs,tudod,a mai ősmagyarábrázlások romantikája,ami a márjáss huszároknakmindössze 240 esztendős divatja,mödisch)

Mindenke-de-mindnek van köze a témához

csak neked nincsen türelmed olvasni

A helyzet meg annyira nem éles:

Tudod,ez a baj az internetkorszakkal meg az index által bevezetett jópofáskodóan nyegle részeredmény csillogtatásos móccerekkel.

Beböfögsz valamit,de alá nem támasztod. Azt állítod,hogy összehordok mindet,ami az optikai csalódásodból ered,aminek oka a hanyag..átal-bota.. nagyátlós "megnézem már" olvasásod.

Élesben:Ha egyenként végig kéne menni a passzusokon a mondataival?-megbuknál.

De így nem tudsz, hogy csak a levegőbe és vagdalózol.

Momdj valamit arra a képemre,amivel kézből kontráztam az idétlen tanseg- viccet,mit mondott Móricz felesége.

De mit akarok én,ha Móricz monográfusa,akinek nagydoktorija meg pályázati pénzmilliói lettek a Móricz monográfiából:elementárisan nem érti Móriczot,sőt:Büszkén nem érti Móriczot.

ÉS:Alapjában nem érti Móriczot,amikor nem ismeri föl hogy micsoda a "túlírt és hosszú Móricz-elbeszélés"

Akkor..kivel beszélgessek Móriczról, ha a kandidátusa alap.hülyeséget vétetett föl kánonba?

Picsaember 2021.05.05. 10:40:58

@Frick László Intézet: MI A FASZOMAT NEM TÁMASZTOK ALÁ, TE NYOMORONC???

AZT, HOGY A MAGYAR HARCOS, VADÁSZÓ, LOVAS NÉP, AMELYIK AZ EGÉSZ KÖZÉPKOR ALATT ÜTŐKÉPES ÉS HATÉKONY SEREGEKET TUDOTT KIÁLLÍTANI A VILÁG AKKOR LEGNAGYOBB SEREGEI ELLEN?
EZT AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁS TANANYAGOT MI A FASZOMMAL TÁMASSZAM ALÁ, MINT AZ EGÉSZ MAGYAR TÖRTÉNELEMMEL????

Frick László Intézet 2021.05.05. 10:41:31

@Picsaember: Háyt tisztelem, becsülöm,demint minden falusi gyerek,imádja a rosszidulatú pletykálást,pl tőle hallottam azt a pletyit, hogy Dr Antall fiatalóvónőt kúr meg ilyesmi. A magyar irodalom tele van ilyen falusipletykákkalés velem is előfordultmár, hogy elsütöttem ilyent Esterházy-ról. (Róla jó sok van..)

Attólazonban magának Háynak is ezt a Zolnay Pál: Fotográfia dolgotmutatnámmeg.

Éssss..melyik felesége voltaz,aki annyira értett a parasztokhoz, hogy Móriczot lehülyeségezze? :D Talán Csibe,mint kis kurva..ö.. nyilván szopott zsírgízdag tőzséreket ,ha ez lehet parasztokhoz értés alapja..

Frick László Intézet 2021.05.05. 10:52:41

@Picsaember: A magyar seregekkel kapcsolatban az egész középkor?óóriásinagy túlzás:A Se pénz se posztó korszakában [1514-1541)hol volt már ez az ütőképesség.Amikor A pápa egymillió arany segélypénzét Werbőczyék,Báthori Esványék elsikkasztották és bizony ezek a legendás magyar vitézek (a gyakorlatban sokszor ószerbek,mócok) az asszonyaik ruháiban kénytelenkedtek a három falakkal való régi (IV.Béla korabeli) négyszeglet várak ormain a vártán.

Őrjöngjél.

Az,hogy a magyariak vitézek valának,az egy,de mégahhoz a nemzetes urai is kellettek volna,akik mit csináltakmárMátyás alatt is,hátmég utána?

Mohács beh könnyen jönne érvnek,deelegánsan inkább hagyom..Janko Zapolje Temes alatt várakozóseregeire gondolsz?

Magyarország nem a seregei minőségén lett Törökmagyarországgá, hanem a szarházi uraink,akik ott bojócckodtanak a Hatvani országgyűlésében.
Hatvanban bukott meg Magyarország,nem Mohácsnál, az a "romantikája" ennek a se pénz se posztó bukásnak.

Weöres:A kétfejűfenevad

És a kuruciok vitézségei:A rákócizás odakünn Erdélyben a garázda korhely rabló-fosztogató vérnőszés szava vóltan.

és el, egészen Arany János: A nagyidai cigányok..

Vitézei voltanak az magyaroknak 1849-ben:Nézték(a székelyek),ahogy a gyáva szarházi Kossuth menekül ..akkor még Kossuth visszatérte naív hitében.

És visszagyőve Kossuth,a magyarul törve beszélő Francesco Kossuth,aki németül próbálkozott komoly tárgyalásain ,de azt is törte.

Picsaember 2021.05.05. 11:00:03

@Frick László Intézet: sajnos a nemesség széthúzása és szűklátókörűsége is (nyilvánvaló) tények, amiket nyilvánvalóan nem is vitattam.

Ha elolvasnád, mit írt Arany maga arról, milyen szándékkal írta meg a nagyidai cigányokat, erről se írnál hülyeséget.

Picsaember 2021.05.05. 11:12:22

@Frick László Intézet: bocsánat, de pont Puzsérral és Tótával vagy egy szinten, akik hűdeokosnak képzelik magukat, és leszólják a történelmünk során azt a pár dicsőséges kort is, puazért, hogy valami bombasztikus "újat" mondjanak. Ez annyira átlátszó és szánalmas, intellektuálisan igénytelen dolog...

heki 2021.05.05. 11:13:29

@Picsaember: nehéz ám a történelmet érzelmek nélkül nézni.
Tegyük fel, Németország ismét német lesz, (naiv vagyok), és megmarad, és 500 év múlva azt tanulják majd a kis büszke németek, hogy 1939-1944-ig a kalandozások kora volt Európában, és mindenki rettegte a németek fegyvereit, és még nem is volna nagy hazugság.
De hogy joggal büszkék-e rá, hát, izé.

Nézd el dudinak, hogy sváb: vegyesen ír a magyarokról, hol jót, hol rosszat.

Az, hogy persze harcias nép voltunk, az igaz lehet, de az még nem erény, mint ahogy én sem tartom erénynek a sváb garasoskodó életmódot.

Cigányokkal nagyon lehet mulatni pl., németekkel meg egyáltalán nem, gondolj müncheni sörfesztivál nagyon szar hangulatára.

(Ilyen szempontból közelebb állunk a cigányokhoz. Ez engem nem zavar. Sőt.)

heki 2021.05.05. 11:20:49

@heki: melyik áll közelebb a magyar néptánchoz: a cigány, vagy a sváb? :)

Picsaember 2021.05.05. 11:21:33

@heki: konkrétan ezt, h a kalandozások alatt mit kell érteni, egy percig se vitattam és senki épeszű ember nem vitatja sztem. de eleve a tény, hogy voltak ilyenek, mutatja a nép habitusát és harcra készségét.

A lengyelekkel is baromi jól lehet mulatni, mégse mondanám azt, hogy a lengyelek cigányok. Az viszont látszik ezen a példán is, hogy milyen szinten mozog Dudival a "vita".
A müncheni sörfesztiválon még nem voltam, de voltam német rock-pop stb. koncerteken, ahol bebaszva lehetett mulatni.

Picsaember 2021.05.05. 11:23:00

@heki: "Az, hogy persze harcias nép voltunk, az igaz lehet, de az még nem erény, mint ahogy én sem tartom erénynek a sváb garasoskodó életmódot."

de könyörgöm, arról van szó, hogy mi (volt és van) a magyar habitus a cigánnyal szemben.

Serény Vélemény 2021.05.05. 11:26:18

@Frick László Intézet: "Magyarország nem a seregei minőségén lett Törökmagyarországgá,"

vö.

Magyarország nem a seregei minőségén lett szovjetmagyarországgá,...

De. Nem csak a minőség számít egyébként ebben a témában, hanem a mennyiség is.

Akkoriban a török volt "A" birodalom, ekkoribam meg a szovjet.

heki 2021.05.05. 11:40:06

@Picsaember: "de könyörgöm, arról van szó, hogy mi (volt és van) a magyar habitus a cigánnyal szemben", izé inkább mellett, nem szemben.
Szerintem a nép habitusát pl. a török hódoltság idején jobban le lehet lemérni, mint mítoszainkba (kisebbrendűségi érzéstől hajtva) menekülni.

Végváraink életében pl. egy vicces mozzanat, hogy unatkoztak vitézeink.
Nem kaptak zsoldot rendesen, ugye.
Víz nem volt jó, bort ittak, be is basztak sokszor.
Néha a szintén unatkozó törökökkel, mert valamely békeszerződés miatt állnak a frontok, egy-egy ketrecharc szerű bajvívás dolog.

Közben Balassi török népdalok dallamára ír verseket.

És akkor itt az egyik legjellemzőbb történet, akkorra:

"A XVI. század közepére a hódító törökök benyomultak a Dunántúlra, ahol Csesznek - Wathay Lőrinc várkapitány vezetésével - végvárként védelmezte az országot. Életét egy tragikus baleset oltotta ki, 1573-ban bortól ittasan örömében egy régi puskaporral töltött ágyút akart elsütni, amit a mellette álló pattantyús vonakodott megtenni. Lőrinc kapitány a fáklyát kezéből kikapva, meggyújtotta a kanócot, mire a löveg hatalmas robajjal szétrobbant, megölve mindkettőjüket."
www.csesznekivar.hu/magyar/oldalak/a_cseszneki_var_tortenete/

Egy német landsknecht nem unatkozott, elment ahol pénz van, közben legyakta a lakosságot, ha útba akadt.

Picsaember 2021.05.05. 11:43:39

@heki:
Kisszínes adomákkal nyilván lehet mindent fűszerezni. Alapvetően minden háború során rengeteg nyomorúság és disznóság történik.

de legyen igazatok? Dudi-féle töri? részeg disznó volt végig minden magyar katona és nemes, és a királyt pedig külön ki kellett támasztani, h a jogar ki ne hulljon a kezéből.
Dudi és Heki féle történelemkönyv.
Köszi, én inkább maradok a hagyományosnál.

heki 2021.05.05. 11:49:26

@Picsaember: mondom, nehéz érzelmek nélkül beszélni a történelemről.

Picsaember 2021.05.05. 11:53:48

@heki: még nehezebb irreleváns és fals érvek felmutatása esetén nem érezni kínzó fájdalmat.

Picsaember 2021.05.05. 12:19:49

@heki: kisszíneseket én is tudok írni:

a magyarnak mondott, valószínűleg román származású, erdélyben élő Orban ágyúkészítő által gyártott (akkor) szupermodern ágyúk, amiket a magyar sereg alkalmazott először, 1453-ban hozzásegítették az ottomán seregeket bizánc bevételéhez, ami hiába várta Hunyadi felmentő seregét.

ugye Dudi-Heki féle logika: TEHÁT ilyenek ezek a haszonleső, áruló, önsorsrontó magyarok.
Holott nem tudjuk azt se, ki-mi fia volt Orban.

hu.wikipedia.org/wiki/Konstantin%C3%A1poly_ostroma_(1453)

Frick László Intézet 2021.05.05. 12:25:39

@Picsaember:
-mi hülyeséget írtam A nagyidai cigányokról -Telán nem 1848-49 parabolája? Mást írt Arany? (Arany is az én utcám, csak szólok, gyere bele nyugodtan...)

- Tóta egy posztmaóista matulista-fikaista (tehát történelemszemléletileg relativista) geci. A gecinek abban az értelmében,amiben az index vállalati jelmondata volt (benne a 444) 2015.február 5-ig a "Gecinek lenni mindenestűl!"
-Puzsér ott rokon Tótával,ahol provokatőr. Tótában csak véletlenül maradt valami morál szikrája [az elnézést kérését veszem annak és kommentel az olvasóival a HVG alatt...] Puzsér valamivel "moralistább" mint Tóta.Tóta semmibenhívű,akinek a cél érdekében [-> matulista fikaizmus] bármi csak egy dolog... Puzsér nem ilyen,deTótára meg Puzsérra kárvolt ennyi szó is

Puzsér meg Tóta a sztárságotválasztották távolaz emberektől meg a társadalomtól. Tóta talán a sajtóéletrőltudott egykor valamit,de az index súlyosan felelős a magyar sajtó széjjelkúrásáért, de ezt is agyontárgyaltam [és bizonyítóan mutogáltam már itt]

..annyi, hogy sértegetni szerettél volna,nem találtálezzel sem...

Én szívtam egy levegőt proletárokkal,Tóta vagy Puzsér soha.. "láttam egyszer ilyeneket a Jégbüfénél a 7-es buszról" Tóta színvonalát megadja, hogy szerinte a nackó meg faszkó szinonimek. Faszkókat nackózott a nackó szó jobb hangzása miatt...

Én ketté definiáltam a fasisztát és a nácit, valamint megírtam a gömböcpárt c.bejegyzést itt

És a kommentjeimet én írom és nem MJ blogtündér

Tótánál volt törlésés moderációés kikapcsolta a kommentelést, ha nem volt ott [MJ]

Picsaember 2021.05.05. 12:34:48

@Frick László Intézet: bocs, nem fogok most neked bepötyögni Keresztury Arany-életrajzából a vonatkozó idézetet, de alapvetően arról szól, h nem úgy kell érteni ezt a művet, ahogy általában értik, és ahogy te is érted.

Ennyire nem tudsz szöveget értelmezni??
Ki mondta, h minden szempontból olyan vagy mint Tóta??
Ebből az 1 szempontból, hogy bombasztikusat akarsz mondani a magyar történelemről, egy toronymagas ló tetején ülve, mert hűdeokosnak hiszed magad.

Frick László Intézet 2021.05.05. 12:35:19

@Picsaember: @heki: @Serény Vélemény:

Minden nép az inverzét táncolja annak,ahogy dolgozik.

Mint már sokszor mutattam,a Törökmagyarország iszonyú pusztítást vitt véghez a magyar néplélekben...és a Habsburgok hozzá. A Törökmagyarország plántálta a magyarba azt a cigány mentalitását,miszerint senkinek nelegyen többje a másikénál és ne gyűjts, ne spórolj, ne halmozz,mert úgyis elveszik:az a tiéd, amit megeszelmegiszol,máma zabájjá oszt a hónapa hónap gongyaja. Meg a "Sénki fiú ne legyen különb az apjánél!" Ez még a cigányokközöttis a dalitromongrók "filozófiája" ÉS ebben az 1500-1857-67-ig tartómagyar történelmi "idomítás" a török után a bezzegfejlett osztrákok a ludasak.

Amagyar nagyon tudott dolgozni akuruc kor után: dandárjában: az 3-4-5kaszálás dandárja meg az baratás.

A sváb februártólfebruárig dolgozik, többlábon álló a gazdasága...mint amagyarnak csak a Törökmagyarország alatt végig törzsökős szigetfaluiban tudottmegmaradni.Ilyen falu aztán a XX.században "kulákfalu" lett és a "szociálizmus" megpocsékolta... Magyarok is tudtak dolgozni:A Szőlő (a Végvári) Vonal-tólészakra,ahol megmaradtak,,Kecskemét, Hódmezővásárhely, Debrecen,Szögedée

De az a nép,akik úgy dolgoznak,mint a sváb, táncra annyi erejük marad, hogy oooni rexi ooni linxi

Ha akartoklátni svábod dolgozni,a duetsch Monty Don-t nézzétekmeg az ánglius A kertész kertjében,amikor nekilát: Az a sváb paraszt alkat, széles csípő..nem csinos, nem keskeny baszos csipejű,mint a jóltáncoló magyar és a csillagszeműjuhász, a betyárgyerek aus Hordobadj (akit a cselédsormögött a szérűn a grófojtott bele a magyar picsába, azért olyan búzavirágkék szeműés szőkegöndör germános a picsa itt nagyon-nagyon pozitívkifejezés,mert a picsa is kétarcú-kétjelentésű)

Frick László Intézet 2021.05.05. 12:44:47

@Picsaember: @heki: @Serény Vélemény:

Kétfajta cigányzene letta XX.századra, a lokál,apresszó,az éttermi az unkoorische zigeuner

meg amit a szászcsávásiak csinálnak.

A cigányzene 200-240éve multikulturális volt,Sebőtanárúr beszélt erről, egy Mozart motívum kb 7 év alatt jutottel Erdélybe cigány zenészek húrjaira.Az erdélyi multikalcs cigány játszik cigányt,magyart és románt meg fúziósokat és crossovert már 200évvel a divatszókitalálása előtt játszottak.

A köznyelvi sekély értelmében vett asztali giccses hamisacskás cigányzene (ami azért van annyira értékes, hogy Yehudi Menuhin háromszor jött el fülelni a fogásait) az a magyrakodók miatt megrekedt a fejlődésében kb Petőfi korában a szászcsábási félemeg elszigetelődöttsége miatt úszhatta meg.

A szászcsávásiak szerint a magyart már csak vidéken kérik.

Frank Zappa ezt a cigány zenét értette,ezt kérte volna az oktondi pocok Demszkytől, de persze Demszky környezete elkezdett ott sznoboskodni, hogy cigányok,akkor legyen Babos meg Szakcsi.. hát.. bocsánat,de..Zappa BOIUZTOS hogy nem erre gondolt.Ő.. román zenét hallhatott, de lehet, hogy szászcsávási SZINTŰ (tehát magyart is tudó) román cigány zenészektől.

A zenész az vagy egy virtuóz játékos a zene iránt teljesen érdektelenül, "kézből" "tudásból" játszik,mint valami Póka Egon, erre született, ha teknyővájásra,akkor azt tudná annyira zseniálisan,de nem veri magát fődheő a zenétől, "csak" tudja. Nagyon tudja,kevesen tudjáék úgy -de szívből? -az nem érdekli. A pénz,az érdekli,mint Radics Sanyi bácsit.

Meg van a művész,mint Rácz Aladár vagy Cziffra György... De Rácz még önkritikus is volt..lett...öreg korára.

heki 2021.05.05. 12:55:23

@Frick László Intézet: ezzel úgy vagyok, ahogy Jerome K. Jerome írja, hogy nagyon szeretem ülve nézni azt, aki keményen dolgozik, mert megadja az értelem lehetőségét az emberi létnek.
Na ennél szellemesebben írja a Három ember egy csónakban c. könyvében.

Frick László Intézet 2021.05.05. 13:00:20

@Picsaember: Az a baj, hogy a sokminden,amit"mondok a történelemről"azt nemén mondom.Idézem. Súlyos processzusokat kellett végig járnom,mire ide el tudtam jutni,plaz összes magyarul írómagyar emlékírót olvasni meg effélék.Amit mondok,azt pl akkora egy geci aljas bűnöző rablóbitang sikkasztó és csalók diktálták össze,mint Szegény Öreg Beteges martonfaly Imre deák. Vagy Janko Zapolje hű csicskája Mindszenti Gábor.

Nagyon fontos Zay Ferenc Az Landorfejírvárnak elvesztése okaírúl c.irata.

Sokszor.. valaki.. elolvasta helyettem és feldogozta,Móricz 3 éven át gyűjtött a Széchenyi Könyvtárban az Erdély-hez.

Meg kellett ismernek a geci relativisták trükközéseit is.

Amire már tanút találtam,meghallgattam. Én 5 esztendős koromban olvastam úgy,ahogy Tóta.. deén nemlegfelé-lefelé csúsztam az öregek térdéről, ha doberdóról (ami sokszor Isonso volt.. vagy San Dona di Piave) meséltek, hanem még-mégköveteltem.

Bizony.. a buzulás nem csak a szexuálbuzulásban nehézmesterség.

Annak a történelemnek,amit te tudsz, finompapírillata van, tudományosan sutyorgós,kedélyesen elpletykázós,iskolai "tudományos". A te történelmed az,amit "akarnak látni az emberek"

az én történelmem,ahogy én tudom,amiket elolvastam, büdös történelem,emberszagú vérszarbélsárgőzös

Arany mit mondott -pl mikor mondta és kinek mondta és nyilván már 1857-ben nem azzal az indulattal tekintette a parabolát,amit készített,mint frissiben 1850-ben.

Iszonyúnehézaz embernek szembesülnie azzl, hogy bizony..Tudjuk,hogyan haltmeg Petőfi és aki ismeri az Igazi Petőfit,annál nem hit kérdése:Petőfi akkori idegállapotában nem tehetett mást,mint leugrott a szekérről és afelé kezdett el futni,amerről a dsidásokat mondák, hogy feljővének. Ezt.. Krúdy.. ezt IS Krúdy írta meg a legtökéletesebben.Krúdy nemírja ki,amit én most kiírtam Kossuthról,de érezteti.. hány sorban? kétszer 3-4 sor?

Milyen volt Arany.Te tudod?Keresztury meg merte írni? hogy Arany az volt,aki tűri,sokáig tűri, hallgat és csendes.De ha egyszer kitör

akkor ki tudja,hol áll meg

Arany minden és végletek embere is és végletek, egymást eltörlőek igazak Aranyra.

Én Arannyalúgy vagyok,mint Tarkovszkijjalmeg Kuroszavával. RendezőPasolini,Fellini Fassbinder és Tarantino is rendező, vannak mindenféle jó rendezők és

egy hosszú

csönd

és

emitt

külön

Tarkovszkij és Kuroszava.

És vannak mindenféle irodalmáraink meg atyáink és doctus-aink meg félisteneink és van Adynk

meg van itt

külön:
Arany János

...ezt az akadémikus úr..le merte írni? Volt ereje?

Picsaember 2021.05.05. 13:03:58

@Frick László Intézet:semmi elmélet nincs abban, amit leírtam, ez csak a te oktalan, felesleges személyeskedésed. CSAKIS, KIZÁRÓLAG nyilvánvaló tényeket írtam le, a te húszoldalas konfabulálásoddal szemben.

Frick László Intézet 2021.05.05. 13:11:20

@heki: @Picsaember:
Habitus:Nagyon fontos,hogy amit amagyar a cigánykodás körében tárgyal,mint cigány tulajdonságokat, azt a magyar csinálja:
-alkudozás, alku nélkül nincs üzlet,lehet, hogy magyar az anyanyelve meg magyarnbak vallja magát,de ha nem tud, de főleg nemakar alkudni,akkornemmagyar (és nem is cigány)
-a magyar és a cigány sunyi:de azt hiszi,hogy ravasz volt
-igér, de nem teljesít semmit-ez is közös habitus
-nem fizet ki. Valami tartozása marad és azt titkon bekönyveli magának haszonként
- "fiatal taknyosok másztak fel a vállamon,a jóvoltomból nányan csináltak karriert?" -egy se.de azért ilyeneket beszél, ez is közös
-lop.. ez a legborzalmasabb,ez a magyaroknál fiatal,XX.századi dolog, abban is a szocializmus kapatta rá,a lopás ma má rúgy lopa magyar,amit a cigányra vádol rá,annyira "A cigánylop.Én-e? Én nemlopok,én csak szerzek,ha én nem viszem el,elviszi más" -ezzelkoncepcionálja [disztingválja]magát a cigánytól a pedig nemkülönb magyar

A cigányok szoktákmutogatni, hgy náluk a családösszetart..a szegény rokontól nem azt kérdezik, hogy és mikor utazol haza,hanemha egy félkenyerük van csak,azt is megosztják az odalátogatószegény rokonnal... de ebben a cigányok asszimilálódtak mára magyarokhoz ebben is ,régi és hamis,mára öncsalássá züllött önlegenda ez,ma már a szegény rokont meg a szegény testvér gyerekét is elhajcsákaja portárú.

-ign,amulatásközös habitus,ezen belüllegújabban a magyarok,a cigány gyűlölőjobbikosok is,romapopra mulatnak,a legordenárébb abajgós roma giccsdiszkóajajajajjjaaaa zeng a cigánygyűlölőmagyarok karajoké hangfalábú jis.Rétesben a Kárpátiával.Jaj,hátmeg a magyar rep,a jigasságzene,abban is budapesti körtisz dópeman giccs a magyarral vegyest. (Majka újabban nem vallja magát cigánynak)

Picsaember 2021.05.05. 13:18:44

@Frick László Intézet: bár semmi köze az eredeti témához, de van valódi magyar rap is:

www.youtube.com/watch?v=0oI8r9UScW8

ez meg cigány-magyar koprodukció. Költő kérdés: melyiknek jobb a szövege:

www.youtube.com/watch?v=c0G4N5mxolM

Picsaember 2021.05.05. 13:32:52

@Frick László Intézet:

plusz Arany a Bolond Istókban a Nagyidai cigányokról, pontosan arról szól, hogy nem az általad képviselt, hamisan leegyszerűsítő módon kell értelmezni:

3

No s a cigányok... Au! isten-csapása!
Hogy velök annyi mindig a bajom!
Nem volt talán elég a forró kása,
Midőn keresztül buktam e fajon?
Midőn megrontott Ida nagy romlása?...
Bár ehhez is fér még egy-két vajon.
Elolvasták-e, vagy föl sem szelék? -
Korcs volt, üres volt, aljas volt: elég.

4

Ki gondolt arra, hogy van benne eszme,
Cigányfölötti érzés valami,
De, Pucheim kardja szívemnek szegezve.
Félig se mertem azt kimondani!
A szalmapörnye sem volt tőlünk messze,
Miről magyar fül nem tud hallani,
S melytől sötéten jártunk akkoron,
Barnítva színünk' s szívünk' nagy korom

5

Dicső, nemes faj, mely vérzett Idánál!
(Ott volt a végcsapás, Világoson)
Halálra mennék érted, ha kivánnál;
Engem esz a lúg, ha fejed mosom;
Rothadjon a nyelv, mely téged profánál,
Édes enyím szentem, magasztosom!
Azért kivánnám még, hogy el ne haljak,
Hogy rólad méltán zönghessen ez ajjak.

6

Oh láttam én (hisz ott is voltam egyszer:
Tenni kevés - de halni volt esély)
Győzelmeid napját; s a szörnyű perccel
Én is alólbukám, midőn esél
Bámulta egy világ amit cselekszel,
Minőt rege is csak ritkán mesél:
De vállvonítva kullogott tovább
Hogy sebeidben tipra büszke láb.

7

És engem akkor oly érzés fogott el...
A szőlős gazda is, az egyszeri,
Magánkivűl s őrjöngve kacagott fel,
Látván, hogy szőlejét a jég veri,
Dorongot ő is hirtelen kapott fel,
Paskolni kezdé, hullván könnyei:
"No hát, no!" így kiált; "én uram isten!
Csak rajta! hadd lám: mire megyünk ketten!"

8

Igy én, a szent romon, emelve vádat
Magamra, a világra, ellened:
Torzulva érzém sok nemes hibádat,
S kezdék nevetni, a sírás helyett;
Rongy mezbe burkolám dicső orcádat,
Hogy rá ne ismerj, és zokon ne vedd:
S oly küzdelemre, mely világcsoda,
Kétségb'esett kacaj lőn Nagy-Ida.

Frick László Intézet 2021.05.05. 13:35:23

@Picsaember: Paródiának komolyan veszi,komolynak meg vacak.

És a szokásos magyar rap hibáiba esik, nyakatekeri ficamüteműség elnyomorított hangzókkal. A ritmus erőszakolja a hangzókat,holott a rep lényege ennek az ellenkezője: a hangzók adják a ritmust.

Ráadásul bëlga
a dumája nem botrányos,hanem közhely

Szerintem ezt a piaca is kiköpi

Frick László Intézet 2021.05.05. 13:39:07

@Picsaember: Úristen,ide idézed Aranyt,aki azt mondja,amit én mutattam.Bocs.. te...Elolvastad CV előtt ?

Mit mondtam ideföl hat kommentel? Azt illusztráltad most ezzel a citátummal,tényleg köszönöm:)

Picsaember 2021.05.05. 13:41:50

@Frick László Intézet: gondoltam, hogy magas lesz ez neked...

Frick László Intézet 2021.05.05. 13:43:36

@Picsaember: Konfabulálok.Nosza,hol.
A Se pénz,se posztó fabula?
Fabula az, hogy egymilliópápai segély aranyat egyszerűen az uraink eltettek?

Ismered te azt a bohózatot,ami az egész Hatvani országgyűlése- méghogy GYurcsány a Nemzet Színésze,egy pthiha a "síró-zokogó" "pohárt elutasító" Báthori Esványhoz ... Bármondjuk a képletben nemez a pojáca a májer, hanem Werbőczy uram.:D

Nosza a konfabuláimból egyet is piríts reám. Hic Rhodus, hic ugrandusz! Még mindig csak az Á Á és Á meg Á-knál tátogol,
gyerünk egy pockos icipici böbetűt!

Frick László Intézet 2021.05.05. 13:47:11

@Picsaember: Magas? Melyik része? Ismétlem,, a fenti kommentemmel vesd össze:
Miért zárná ki Arany ezen "szégyenkezése" azt az indulatát, ami annyira hirtelen volt 1851-ben? Sőt:Magas nekem?-hiszen,amit idézel,pont szemlélteti azt a végletességét Aranynak,ami egyébként nála természtes

csak itt ,a netokráciában "megsemmisítő" az ilyesmi. "önellentmondás"

Aranynál: motór.

Picsaember 2021.05.05. 13:48:26

@Frick László Intézet: a fabulálás az, te igen szerencsétlen, hogy te (a költő szándékával szöges ellentétben) a nagyidai cigányokból azt szűröd le, meg a magyar történelemből is azt szűrőd le, hogy hát ezek a magyarok voltaképp olyanok, mint a cigányok, ami természetesen teljes baromság, és étnyleg fájdalmas erről vitatkozni, annyira primitív tétel. És még neked áll feljebb. Be is fejezem.

heki 2021.05.05. 13:51:24

@Frick László Intézet: én ezt mindig se nem se értettem, hogy a magyar nyelv alkalmas az időmértékes verselésre, miért nem élnek ezzel a magyar rapperek, slam poetry-sok?
Olvassanak már Wöres sándort,

www.okm.gov.hu/letolt/retorika/ab/szoveg/komm/robogszek.htm
kurva jó rap számot lehetne írni belőle

Biztos van kivétel, annyira nem vagyok otthon ebben subculture-ben.

Ahogy hallgattam, az orosz rapperek azért jobbak, mert az orosz nyelv ritmusát nem torzítják el.

Frick László Intézet 2021.05.05. 14:45:15

@Picsaember: Nem ezt szűröm le,amit a számba tukmálnál. Belebetegedvén az internetezésbe egy szokásosan internetes hibába esel, a kettőt-csak-elképzelésbe. Van a te 1-ed és akkor már a másik csak a másik 1 lehet, nem,én harmadikállásponton vagyok
.
De ilyenkor nem ártaz elsőlépésig visszamenni,amit márma délelőtt is figyelmen kívül hagyál:
Nem azt mondtam,mert ugyanis az ilyennek-mondását a vallásom tiltja

Szintén a kezdetekben mondám:Még a cigány sem mind olyanok,mint "a cigányok".

A zsírmagyar [Bata, Hornyák meg Sneidinger ősmagyariak) meg a fejlett szájjalliberális magyar is szeret valami egységesen 1 cigányról beszélni.
Emlékezz: 13 féle cigány népet mondtam -amit még az a kurva hindi kasztrendszer is megmess.

Máshol-máskor mondám:"A cigány gyűjtő-népnév és ha azt mondom, hogy cigány, az annyi,mintha azt mondanám,hogy európai [vagy azt, hogy kínai] Az albán is európai meg a svéd is európai és a minap egy német nő akadt ki azon, hogy a svédek mennyivel elidegenedettebbek azoknál a németeknél,akik miatt németek pedig idemenekülnek Magyarországra.

Te megvádolsz engem alaptalanul

az hagyján
de mint a kettős-kereszt mítúban szokás:
bizonyítatlanul Tóta típusú matulista-fikaista magyarfikázással vádolnál engemet,holott pl éppen dicsérem a magyart abban, hogy még a német is ide menekül Elidegenedettisztánból (Ahol a Volksdeutsch Auslander Sau -ba számított...)
nem azt mondtam, hogy a cigány az magyar ésvagyhogy a magyar nemkülönb a cigánnyal, hanem egyenlő.

Azt mondtam, hogy ha ma a cigányokat nézed, akár a 150 évvel ezelőtti magyart is láthatnád.[->Móriczék]
Te felhorgadtál valamiféle nemzetiromantikus nemzetibüszkélkedésben:
hogy én hogy merem egy sorban a cigánnyal a magyart.

Én annyikat mondtam,például, hogy a cigány azért érzi jól magát Magyarországon és azért él a legjobban Magyarországon a cigány,mert a magyarok (akik voltak a magyarok,azok) befogadóak.
A német menekültek szerint a magyarok ma is befogadóak.Pedig hogy' viselkednek velük ezek a németek.

"Tizenötezer píz beszélek,húszezerért azt mondom,amit hallani akartok"
-ezt cigányok mondták a fókuszoknak meg mátékrisztináknak a geciújságíróknak,a ganajstáboknak, a mai gecik elődeinek.

Tudok cigányokat,akik szétszopatták a Mauónika Só storyboarder-jeinek az agyát, családot,aki háromszor szerepelt és százezres gázsiért,nem turkálós "szegényruhákért" mint mások,akiket a Mónika Só gecijei palira tudtak venni.

Én egészen árnyalatos tablósorozatban mutatom cigányainkat meg magyarjainkat és akkor te,aki2-ig számlálsz el,elkezdel engem a "másik 1-be" erőszakolni.

Nem,én 3+n-ik típusú vagyok. Nem vagyok meg neked. Csak hiszed, hogy találtál,nem,mellé ment.

És még a becsületről:
Én vettelek komolyan téged -és te engemet nem.
Te fellengzősséggel vádolsz és fusd át a beszélgetésünket:mikkel fizettél ki engemet.

"Sokat írok?" Ne bazd: Nagyon is tömören írom, sok "doctus" ennyi velőt,amit én itt pár gépelt oldalon össszefoglaltam, 6 szerzői ivben lenne képes összefoglalni,mínusz irodalom.

Én tehetek arról (tehetek,a sok elütés,a szóköz billentyűm) hogy nem olvasod el rendesen?

Én tehetek arról, hogy írok (állítok) valamit Arany végletességéről,erre te a nagyidaiak miatt szabadkozó versével bizonyítod,amit Aranyról mondtam,majd lehülyézel, hogy én nem érteném Aranyt.

Ezért jöttem most:

Arany szemérmes volt, kigondolta, talán a nyers HIRTELEN vázlatban ki is írta.. de aztán ki ....-zta.

Arany vert széjjel fél szobaberendezést.Aztán szégyenkezett miatta meddig,évekig. Egyik végletében egy nap pár órájában ,a másik végletében arra 689 nap

Petőfi nem pontozta volna ki.

A nagyidai cigányyokat még zsebrevághatni.

De ha Petőfinek nem halmeg anyja-apja.. közvetlen az összeomlás előtti hónapokban.Akkor a seggén marad a szekéren és talán megússsza

de Petőfi nem egy udvarias és viccesen szórakosztató nagyidaiakban szedte volna le a keresztvizet is a bizony cigány munkákról

Petőfi részben a szülei halála miatt,részben a bukás miatt súlyosan depressziós volt az utolsó hetekben, vagy ritkán elszabadult-nyeglén kölyök,mint Bem-apjával még szinte szellemihancúrozván is, vagy busongó szótlan levert.

Ha Petőfi életben marad,megismeri a magyar Kossuthnak azt az arcát,amit.. Krúdy csak pár vonallal felpikasszózott.

Picsaember 2021.05.05. 14:58:27

@Frick László Intézet: aha, ugyan ez is hülyeség, de mindegy. még azt világitsd meg, félreértett úr, hogy akkor minek kellett fölényeskedve iderángatni pl a Nagyidai cigányokat, ha nem egy félreértelmezés alapján.

heki 2021.05.05. 16:37:52

@Picsaember:
Bocs, Coco néni se szereti, ha moderálónak látszó pózba helyezem magam:

de

van benned, szerintem, egy cigányellenesség, mondom szerintem, mert felhorkansz, ha Dicső Szittya Harcos Magyar és a cigányság (ami nem teljes definíció, ugye) jellemének hasonlóságára utal valaki.
Rendben van ilyen érzeted, ebben semmi különleges nincs, nagyon sokan így éreznek.

Dudi mondja erre, hogy a cigány-ellenesség azért fals, mert a cigányság nem egységes, erről sokat írt, hogy milyen kasztok vannak a cigányságon belül, stb. nem egyértelmű a dolog, másfajta életszemlélet-morál, a legszigorúbb ugye a Gábor-cigányoké, megfelelő fajgyűlölettel, hogy mennyire lenézik a magyarokat, beszélgettem velük, nem zavart, így gondolkodnak.

(Én ezt elfogadom, joguk van hozzá. Nézzenek le, ha akarnak.)

Azt is elfogadom, akik igazi harcos magyarokként maradtak fenn (pl. Csepin Péter, Kassai Lajos, Mónus József), amit mondanak, de sajnos nem vagyok azon a szinten, amin ők, tisztelem őket, de nem leszek harcos, soha.
Nem is voltam, noha anyai nagyapám még huszár volt az I. vh.-ban, és vitézi rangot is kapott Horthy Miklós Kormányzó Úrtól.

De nem vagyok harcos típus, ez van.

Ugyanakkor elfogadom a dolgos kis svábok morgolódásait a magyarokra, amit dudi is gyakran képvisel, az utolsó barátnőm echte sváb volt, családjuk szemében egy élhetetlen kis pöcs voltam, lehet, hogy joggal, de annyira nem érdekelt.

Szóval csak annyit, hogy óvatosan a nemzetkarakterológiával, mert, az, hogy a magyar nép alapvetően harcos nép, hát annyira igaz, amennyire ismerjük az 1200 évvel ezelőtt élt magyarok társadalmi struktúráját: kicsit.
Ugyanilyen óvatosan a cigány nemzetkarakterológiával is, mert hát nem is egy nyelvet beszélnek.

Ha azt mondom, hogy a magyar az harcos nép, ugyanazt mondom, amit a gipsyk: "nem tehetek rúla, a víremben van"

Nincs ilyen, hogy "víremben van", se harciasság, harcosság, se tolvajlás: kultúrák vannak.
Ezek a kultúrák nagyon eltérőek,

szerintem elsődlegesen a nyelv gondolkodásmódja alapján meghatározottak (mint tanár mondom, tapasztalatból: érettségin az olasz nyelvi vizsga a legszórakoztatóbb, élénk gesztusok, kommunikáció zajlik, összenevetések stb., a legnyomasztóbb a német érettségi),

másrészt a kultúra befogadó hajlandóságából fakadóan is: erre mondja dudi, hogy a magyar befogadó kultúra,
a cigány meg a német, meg a francia nem. Az angol talán igen, mert hát angol kultúra elés sok faktorú: pikt-kelta-angolszász-normann-franca stb. hatások, de WASP (USA) kultúra megint nem az, noha most bűntudata miatt igyekezik annak látszani.

Irodalmilag meg ne menj bele vitába dudival, mert alapvetően otthonosabb benne, szerintem, mint te, nem mindent tudsz róla. (Alapvetően íróember, irodalmár, de nem a körúton belül.)

És most nem dudit nyalom fel, mert én szórakozom a maga kis depressziós sváb mivoltjából fakadó világlátásán, (szerintem én, mint katolikus, jobban értem a kiűzetés a paradicsom jelenetét, hogy mostantól a munka és vér és veríték lesz osztályrészetek, amely a sváboknál erénnyé minősül, én meg továbbra is isteni büntetésként fogom fel ezt: mely büntetés jogos, de nem erény), mindegy, szóval ne lovald (!!!! szittya szó) magad indulatokba. :)

Picsaember 2021.05.05. 18:01:35

@heki: milyen cigányellenesség?
A saját családomban is vannak cigányok. Cziffra Györgyöt az egyik legnagyobb cigánynak/magyarnak/embernek tartom. Stb.

Semelyik nép sem felejtheti el büntetlenül a gyökereit és senki se tehet úgy, mintha ezek nem lennének fontosak.
A cigányok györekei nem tudom, hol vannak, a sajátomét viszont igen. Nem fogok érte elnézést kérni.
Mint ahogy pl. a franciák sűrűn elnézést kérnek mostanában mindenért, amit valaha csináltak. Most ez a divat.

Bocs, biztos bennem van a hiba, de olyan szinten értitek félre te is meg Dudi is amit mondok, hogy sztem inkább hagyom, mert kínszenvedés ez így...
Dudi olyan messze van a sváb visszafogottságtól és lakonikusságtól mint a Togói Köztársaság az első holdraszállástól (a la Tim Kellner)

heki 2021.05.05. 18:50:52

@Picsaember: "Semelyik nép sem felejtheti el büntetlenül a gyökereit és senki se tehet úgy, mintha ezek nem lennének fontosak."
Ja, ez igaz, csak ha a gyökereket nem pontosan ismerjük, akkor mi van?
(Akkor menekülünk mítoszokba, legendákba, ez van.)

Picsaember 2021.05.05. 19:35:04

@heki: hátöö... azért a magyar történelem egyes részei elég jól dokumentáltak. Meg vmi eredetmonda-félénk is van.

Amúgy meg a különböző etnikumokról: a nyugat egyre lejjebb adja: az asszimiláció, majd az integráció kudarca után eljutottak az "együttélésig", vagyis elvileg közös nyelvet beszélő csoportok párhuzamos létezéséig egy ország terülerén... nyilván mind a három mindig egyszerre van jelen ilyen-olyan mértékben... csak már mintha "hivatalosan" is megelégednének az utóbbival. És a nyugati nagyvárosokban épülnek a mecsetek a környéken lakók nagy "örömére".

Picsaember 2021.05.05. 19:38:49

@heki: egyébként ez a bizonytalanság az eredetet illetően a kereszténységben is abszolút megvan. Ugye Jézus az, aki "tudja, hogy honnét jön és hová megy", mi többiek meg legfeljebb sejtjük, vagy az ő révén próbáljuk megfejteni (nem elméleti kérdésként, hanem egzisztenciális tapasztalatként). De az nem jó "megoldás", hogy akkor inkább lényegtelennek minősítjük...

heki 2021.05.05. 20:53:08

@Picsaember: de nem lényegtelennek minősítjük, teljesen igazad van,
de akkor jön a hit, ami lehet, hogy nem racionális, ugye, bár a középkori teológusok sokat vitatkoztak ezen. Hogy maga a hit rációtól függ, vagy független, sőt, előbbrevaló, vagy egyik se, vagy mindkettő.

Hit vs. tudás

Ugyanígy van a történelemszemlélettel is: mennyire függ a hittől, avagy nem, stb.: Bele akarok-e látni a történelem szövetébe valami törvényszerűséget, vagy bele kell (muszáj), hogy lássak valami törvényszerűséget, az emberi lét tekintetében, vagy alapvetően benne van a létben a törvényszerűsség, stb.
Nem könnyű kérdések ezek.
Amit dudi csinál a történelemszemlélettel kapcsolatban, az ilyen enyhe provokáció, hogy gondoljuk át, hogy s mint.

Picsaember 2021.05.05. 21:38:42

@heki: hát nemtom... nekem ezek nem csak hitkérdések. Hanem néha egészen spontán tapasztalatok.
Pl. egy mitológiai alakról ami le van írva, az sokszor vmi nagyon valóságosra utal, amit a leírtak csak töredékesen mutatnak be.
Konkrét belső tapasztalat lehet pl. Káin testvérgyilkossága.
Ugye sokaknak - misztikusok - Krisztus maga is belső konkrét tapasztalat. De már a rá vonatkozó sejtésről is lehet néha tudni (magadban), hogy ebben vmi valóságos van.
Vagy pl. Kós Károly személye. Az épületei, a művei csak utalnak valakire, aki több, és valóságosabb, mint az épületei és a művei. Ez a valaki nem halott.
Vagy a régi magyarok harcmodora. Konkrétan lehet rá "emlékezni".

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2021.05.05. 22:24:55

@heki: @Picsaember: A világ szövétnekében a rend és a káosz, a tudott és az ismeretlen, az értelem és a balgaság valami elborult módon gabalyodik egymásba. Egyik sem létezik az ellentéte nélkül, mint referenciapontok és mint opciók, no de az eggyel tágabb keret, ami a kettőt magába foglalja, az mi? És ami azt az eggyel tágabbat, meg az ellentétét, stb. stb. ad infinitum. Az egyenes vs. körkörösség feloldása alacsonyabb szinten a spirál, magasabb szinten pedig hogy az egyenes egy végtelen sugarú kör.
És akkor még nem beszéltünk az emberi tudatban olyan kapukról, amiket kinyitni is alig-alig, de visszacsukni meg aztán már hajaj, mert bemászik rajtuk bőrtangával a Szájer József, és összetapicskolja a tisztaszoba patyolatfehér vakolatját a véres kezével azzal.

Szorgalmas Gyémánt 2021.05.05. 22:28:21

@heki: A mítoszok, mint menkülési pont nagyon modern megközelítés. Egy nemrég elhungyt tibeti láma önéletrajzát olvastam a minap. A bevezetőben rögzítette, ő most hsgomyányos tibeti módon fog bemutatkozni, ami ak övekteőzképpen nézett ki. Leírta, hogy a családja őse egy farkas, majd bemutatta a nagyszüleit két fejezetben, a szüleit két fejezetben, leírta az előző életét és ezután kezde el a saját életét elmesélni. Nyílván a modern ember hangosan röhög a totemállaton, előző életeken meg hasonló hiedelmeken. De abban biztos vagyok, olyan kétségek nem gyötörték, hogy ő kicsoda, honnan jött és mi dolga a világban, és nem mondott neki semmit az a szó, hogy identitásválság..
Ez a láma volt az, aki amikor először szállt le Párizsban, könnyel telt meg szeme az itt élők arca láttán.

Tibet modernizálásával ebből az embertipusból semmi nem maradt. A kínaiak mindaddig nem tudták őket megtörni, amíg felrobbnaották a kolostorokat és összezűzták a kegytrágyakat. Aztán taktikát változtattak, és bevezették a kolostorkba a műholdas tévét.

heki 2021.05.05. 22:40:27

@Picsaember: hát izé, a kós károlyiság konkrétabb, mint a régi magyarok harcmodora, mert jobban dokumentált, jobban tárgyiasult.
Minél visszább lépünk az időben, annál kevésbé konkrét, persze vannak kivételek, őstörténetek, archetípusok mentén stb.

Persze igazad van abban, hogy ezek az archetipikus cuccok konkrét belső élménnyé válhatnak.
De akkor mit jelent az "emlékezni" szó?
Mennyiben pontos és generált? Mennyiben vágy-szinten megfogalmazott dolog? Maga a megemlékezés?
Mit is jelent?
Nem könnyű ezekre válaszolni.

heki 2021.05.05. 22:50:48

@Szorgalmas Gyémánt:
@don Fefinho:
@Picsaember:
@Frick László Intézet:
Tök jókat írtok,
viszont coconéni ehhez nem szól hozzá :) (Részemről ez egy kis aljas megjegyzés volt, nem fontos.)

Frick László Intézet 2021.05.06. 06:01:05

@heki: Én elvárom,hogy moderálj,legalább egy arra kíváncsi láthatja,hogy mi a moderálás eredeti tartalma.

Frick László Intézet 2021.05.06. 06:02:45

@heki: Erről nem írt semmit az Asztirja az Úúúúúság. A történelem buzisága sokkurva évszámmalésmegjegyezhetetlen nevekkel,unalmas csaták,uralkodások meg mindig a politika. A politikaikommunikció az más, arról lehet dumcsizni.

Frick László Intézet 2021.05.06. 06:19:01

@Picsaember:
A győztesek nema történelmet írják -csaka történelemkönyveket.
Most pedig idézet tőled:"Dudi-féle töri? részeg disznó volt végig minden magyar katona és nemes, és a királyt pedig külön ki kellett támasztani, h a jogar ki ne hulljon a kezéből.
Dudi és Heki féle történelemkönyv."

Nos, te történelemkönyveknél maradsz.

A jelenlegitörténelemkönyveinktartalmának 66%-a 1:1-ben aKádár-korimókszista történelemhamisítás.Az egész XX.századi történelemalavetően akádári-mókszista talaján. Simán taanítják történelemtanárok,amitmég a tanárképzőfőiskolán kellettmondaniuk,ha szigorlaton azt aa tételt húzták,az I.vh okairól,Trianonról és Horthy-ról.A Harmadikutasszélesnépfrontdőltbetűsutalós rész,nemkötelező megemlíteni.

Aztán a történelemkönyvekmaradék 33%-a pedig a mókszista hamisításinverze, tehát 1956 történetébőlahogy kihagytákKádárékamagyar baloldalés az [euro]kommunistáink szerepeitaKádár-Szuszlovlibrettóból,teháta Nagy Nullainverze a Nagy Nullalett ésamai történelemkönyvekis kihagyják.

Rákosit nagyjábóla Kádárféle hamisítás átvételéveltárgyalják,kimarad tehát az,hogy Kádár 1951-ig a 6-ik ember volt a ranglistán,amin Apró Antal 32-ik. ApróAntalRákois alatt a felsőötvenben voltmár,nem Kádár találta ki.

Készakarva nemmegyekmélyebbre,a XIX.depláne nema XVIII.századra:A kuruckorszak tökéletesen hamis,műkedvelő,pajtában előadott népszínműbe való romantikus maskara -ésmegint csaka mókszista hamisítás,mint az 1514-es zsírparaszt lázadás.

Az 1514-es "felkelők" gazdagabbakvoltak,mint a Hatvani Országgyűlésebocskoros nemessége.Pnt az a konfliktusrobbantottaki apolgárháborút,hogy a gazdag zsírparasztoknak,akiknek a gazdagodása okátaz alkoholista hétszilvafásse bocskoros nemességPimaszLibásMatykó-ban látta (1514-benamagyarok 97,83692%-a szerint ottrohaggyon Mátyás emléke,ahun a szkeletonja.ja.

Székely Dósa ,keresztnevin Gyürgy egy felfogadott zsoldos tiszt volt,akit arra pénzeltekazsírparasztok, hogy a csürhébű valamit szakmailag reguláljon.

A zsarparasztokat azért sütögélték az izzó vasakkal,hogy érezzék azt az elevenensülővérhússzagot,amik a nemesi zsrkunyhóbólmeg "kaszteilokbú-ja" szálltanak.

Kellemesek a te történelemkönyveid,papírillatúak,egyetemi-tanári dolgozószoba szagokkal,szivar,angolszövet öltönyök,bajúszkenőcsök ,a sarokban fábólfedeles szemétládaillatosalmahéjakkal pipadohány beleverve etc-etc. 1949-et írunkés tudvántudva hazudjákát,amit addig a Dósa-féle rebellióróltanítottak,az Új rend-nekmegfeleőet,mert ÉLNI KELL:

Hazamegy a tanárúr és gyakorolja, hogy nem cselédje van, hanem háztartási alkalmazottja.

Frick László Intézet 2021.05.06. 06:25:45

@Picsaember: Kós Károly munkásságában szerintem te+én az 1-et értjük.

Az építész szakmavisznt fintaista.Sajnos Makovecz.. valamiféle...hídember. Akinézetétnemelemezném,de a szakmaikivitelezés,anyaghasználat az fintaista,abeton nem birja,25éveredetileg a vasbeton szavatosssága. Ezt felülisírják,azonban ezt a beton nem tudja,mertnemgondolkodik ésa betont szétfeszíti az acélbetét rozsdája-korróziója.Innen pedig a víz dolgozik,ami a makoveczizmus másik velejárója,a fehér falakon a penész,seni nemgondola lefolyó esővízzel,amimosésmálasuzt ésa gyorszárított fátmeg eszi az idő, aMakovecz-korabeli festék az nemaKós Károlyidejéből való:

Van olyan KósKárolyház,amin az az első-réteg felfestés van a faelemeken,amitaz építésekor felmázotakrá.Én magamláttamolyan parasztház ajtófélfát,aibe négy nemzedék öregjei egy helyen annyit kapazkodtak botozván,hogy 1-2 cmmélyenbelekopott a fába,defelette az egy-első réteg festékép,nempereg,nemmálik.
Makovecz korában egy festésmárnem birt ki 7évet.Éskiállványoz fel3millióért díszdeszkákat festetni hétévente. Akkor mégszed is le az előzőréteg maradékait...

Frick László Intézet 2021.05.06. 06:35:02

@Picsaember: Valamelyik nap Sz-szel, vagy Gyémánt vagy Serény,én is keverem már,beszélgettünk arról,hogy elképzelés még csak-csak,de sem anyag , sem----

---- a KósKároly házakat eredetileg úsztatottfából,ami rönkben locsolt állatbőrökkel takartan nyarakban négy évet állt,akkor gerendába,pallóra vágván megint 4évet és akkor vették meg az épületasztalosok,akik elő-felvágva még megint 4évet szárították a szárítópadlásokon,ez 12év száradás.

Azokat a csapolásokat,amikaKósKárolyházak ajtajai-ablakinemképesma asztaos..én nem tudommegcsinálni, delerajzolni igen a 45fokosgérbevágástés egyszerűen nemtudja elképzelni, hogy jött az össze,ma derékszög/párhuzam illesztenek. Ésma gépirobot maróval,meg lézerrel

Akkor kézi falc meg fazongyaluk voltak. "Kézzel?-hogyan? Meddig tartott az?"

Elevbe azt az ősfenyőtnemkapodmeg,aminek alelkébőlkészültek a Kós-házak tartóelemei.

28méter egyszálmestergerendán lépdeltem padláson. Egyikvége 1,5 méter,akeskenyebbik csak 1.30-ra szűkül:Mekkoralehetett az a fenyő-óriás,amibőlezt vágták?

Ácspokmnég vannak,akikKósKároly tetőt tudnak,Erdélyben, csak faanyag,az nincsen hozzá..
nemréghallottam a Bartók zongora felújításáról,mitsesejtvén a filceket is lecserélték ésmegváltozott a zongora hangja-csengés mert a mai birkák szőre a mai táplálkozásukban s nyírásukban nem az,ami Bartók idejében volt.

Ha ezt a kommentemetmegértetted:Megérted,amit a

nem az én történelmem

Én csupán csak MUTATOM a történelemből a ~

Szorgalmas Gyémánt 2021.05.06. 07:16:28

@heki: Fú, ez nehéz kérdés. Az álmokra is tudunk emlékezni, az emlékeink nem féltétlenül képiek, ráadásul a mély flow tapasztalatok többek később, mint egyszerű emlékek. Éppen Kassaiék mondják azt, hogy olyan nincs, hogy valaki a lóról eltalál egy célpontot egy nílvesszővel. Ló és lovasa, a nyíl és maga célpont ugyannanak a teljességnek a részéve válik, a cselekvő, a cselekvés tárgya és a cselekvés folyamata egybeolvad. Talán soha nem is válik szét, minödssze mi tapasztalunk az elválasztást, mert el akarjuk választani magunkat a világtól.

Serény Vélemény 2021.05.06. 08:25:44

@Szorgalmas Gyémánt: Olyan sincs, hogy valaki jobb és bal kézzel is pontosan célozzon parittyával, és... mégis van.

Szorgalmas Gyémánt 2021.05.06. 08:35:41

@Serény Vélemény: Kassai íjásziskolájában ugyanolyan szintre fejlesztik a bal és a job kezet, meg a lábat is.

heki 2021.05.06. 16:55:24

@Picsaember: Ja, még ez jutott eszembe:
hirklikk.hu/erdekes/ne-feljetek-magyarok-itt-vannak-a-ciganyok/379112

Szegény, szegény Puczi Béla.
hu.wikipedia.org/wiki/Puczi_B%C3%A9la
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/65/Puczi_B%C3%A9la_eml%C3%A9kt%C3%A1bl%C3%A1ja.jpg

Egyébként tök jó, hogy a háziorvosom Sütő András író fia, az asszisztense is székely csaj, igazi nő, nem konzumpicsa, és persze más kérdés, hogy más egészségügyis haverjaim lerománozzák őket, ahogy dudi is mondá.

(Egyben ez lábjegyzet az ugye nemlétező francia cigányellenességre.)

Picsaember 2021.05.06. 18:04:32

@heki: és a Vektortér által belinkelt videóhoz mit szólsz (költői kérdés).

heki 2021.05.06. 20:47:17

@Picsaember: azt, hogy örülnek, hogy szerepelhetnek :)
(Nem az a lényeg, hogy mit mondanak, hanem hogy miért.

Lásd Viktor mondása: nem az a lényeg, hogy mit mondok, hanem hogy mit teszek. :) )

heki 2021.05.06. 21:17:13

@Picsaember: élnek-túlélnek, ilyesmi. :)

Picsaember 2021.05.06. 21:29:39

@heki: mondjuk a rózsaszín szemüveg egy sajátossága, hogy minél közelebb mész a vizsgálat tárgyához, annál kevésbé hatásos.

Frick László Intézet 2021.05.07. 06:33:36

@heki: Erre mondta azt Tatár Attila,a Bagossy Bros.gitárosa:
"Már Erdélyben is van fészbúk."

Frick László Intézet 2021.05.07. 06:59:11

@vektortér: @Picsaember: Köszönöm Vektortér a videót,minden pontosan így van,ahogy a videó bemutatja. Ha van kérdésetek... azért...a videónláthatóakról,szivesen válaszolok.

Addig is egy kép a kecskeméti Róna-Auchan-ból:

A város ellentétes sarkárólacigányokenni-lopni járnak oda.

Nem hiszitek, hogy amagyarok ugyanúgy lopnak?

Nos,egészen egyszerű:

leültök apénztársornál,egy délelőttöt szombaton ésmeglátjátok.(Bár odabent jobban,mert a rókaprémgallérosmilliomosmagyar hölgy alukszusjoghurtokat a joghurtos gondolánálissza kiés teszi vissza)

A biztonságiőrségnek termelnie kell elkapott tolvajokból.

Acigányok egy autóra valóan toljákki,miután odabent jóllaktak,aszájuk járja az utolsó falatokat illetve a hatalmas zsírmájakkalpockos asszonyok nemannyira félősek,mint az embereik,őkamegkezdettet,amit esznekakezükben fogják ésa nagypockuknaka felenempocok,hanem áru.

Szempillátnem rebbentenek rájuka biztonsági őrök.

Minden délelőtt elkapnak vagy 3-4 rongy magyarembert,asszonyt.Alkoholistáka,hajléktalanokat, gyönge embereket.Demonstrálnak,illetve föltermeltékaz elkapáskötelezőszámát.

Minden be van kamerázva:

Egyszer rámtelefonáltakés valamit felkellett írnom,odafutottam az írószeres gondolához és a legolcsóbb filctollalráfirkáltam a kezemre.

Rámjött a biztonságiőrség.

Ami azt jelenti, hogy az ügyeletes képernyőnézőember látja,ahogy a magyaroklopnak,arókaprémesneknemmer szólni,deén munkásruhában voltam ésmagyar,egyedülvagyok,,persze,hogy rámgyön.

A cigányoktól félnek,jó önérdekérvényesítőképességűek,a zombuccmantnaka száma(mikorlejártmár,az még az ombuccnő volt, ha emlékeztek Gönczöl Katalinra)

És ugyanez megy NSZK-ban:

ÉN kimegyekemyg Igazi Sprinterrelés egy váltóssofőrrel, a baden-baden-i ember följelent a Polizei-nél,mert:
-kimentem aludni az Autobahnról,mert a Német Sofőrszakszervezet miatt 17 óraután még a tilosban sincsen hely megállni.

-megérkeztem,de haarabb az autókereskedésbe és van pár órám aludni

Hamoldávoklennénk,akkorötautóbólállókonvojjalérkezünk,arra nemjön ki aPolizei.

De szólóban vagyok,jólláthatóan nemmoldáv,akkor nekemálléselkezd,mint valami Zigainaa Schwainahundili-t, vegzálni.

és rámugat,hogy ne beszéljek németül,ha nemtudok,de angolul meg nem tud. [Tudok németül úgy, ahogy a csángókmagyarul, vagyis egészenpontosan:Pontosan úgy tudoknémetül,egy kb akkoratávolsságra a beszéltköznyelvtől)

feltegyem ezt bejegyzsbe?

Mégnincsen vége:

Az autómrendszáma benne van az Egységes ÚniósNyilvántartásban,olyan,mint a gyógyszerügynökség, csakebben a toronyházban a gittet közlekedés gépjármű felelősségbiztosítás adatbáziskezelésügyben rágják ezrek az únióspénzeken.

Az autómat szétszedik,mintha értene a falusi polizáj a drogkereséshez,felforgatnak,kiborogatják,de folyamatosan ugatva: los waitaa schnalleaaa.

Mutatnám,hogy tartsa ráaz olvasóeszközét a rendszámra és felfog nekiugraniminden adat,denem,hiszen Fahrigi Zigainaa Schwainahundili vagyok,aki még németül se tud.

Mutassam a neten a hirdetést,ami autóértjöttem,megérkezika kereskedőés elkezdikőtis vegzálni,őhívta-e ide ezeket a veszélyes cigányfajzatokat. (Az adatok márközben megvannak,úniós tagállam, Unkoorn.)

Kérdezi aztán a kereskedő,hogy mi ez az érdekesnémet,amit beszélek,gyerekkorában az egyik Fraindili-ja is így beszélt.

És elkezdem. Nem érti: Ti Saxen? -merthogy haKelet-Európából,az erdélyi szászokat tudja,mert az Audi TT-t ,akarosszériaformát,egy erdélyi szász gyerek tervezte. Aki még román alsóiskolába járt,olyan.

minél minkább belebonyolódom,anmnál hülyébbneknéz.Miket beszélek? A hitlerájrólne beszéljek,az tabutéma.
Demillyen hülyeség az, hogyatörökután az üres részeket idegen népekkeltelepítették be,németek ugyan miértmennének le cigányok közé? Mit keresnénekott. Raab,meg Pressburg osztrák városok,hiszen az osztrákoknakkellett a törökökkel paktáló cigányfajzatok helyett kiűzni a törököt. Ő jó történelemből Eugen von Savoya, az ugyan mitől lenne cigány? na ugye, hogy megmondta,hogy az osztrákoknak kellett. Sőt,a cigányok eleve behívták a rokon törököt.

Frick László Intézet 2021.05.07. 07:00:06

@Picsaember: Mutasd a rózsaszín szemüvegemet.
süti beállítások módosítása