"Az útipapírok átadása is ilyen fenyegető hangnemben folyt. Pl.: "Tessék parancsolni, uram!"

/Dr Esterházy Mátyás: Anekdot [részlet]/

POLIZEI "Itt dolgozik nálunk, évek óta. Milyen helyesen megtanult németül! Nem szégyelli azt, hogy nem vásárol német rendszámot és így nem itt fizeti a kötelezőfelelősségbiztosítást a Mi Államunk javára?"

UNKOORZIGEUNER GASTARBEITER SCHWEINEHUND Nem.

POLIZEI Tessék a papírjai, jó utat.

https://www.polizei-nrw-bewerbung.de/s/cc_images/teaserbox_2429189515.jpg?t=1498220040

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr414201359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frick László Intézet 2018.08.26. 09:34:10

@Alfőmérnök: A disznó az egyik legokosabb állat, annyi mindent meg lehet beszélni vele, szép szóval megértetni, akár lóval. A téeszparaszt már betonvassal járt az állatai közé. ütve verve. A téeszparaszt disznajának a kuss azt jelenti, hogy a szolga hozta a zabát, neki, szoríjjad, marakodjál.

A disznó, az emberrel szemben, szóbol ért. Azt nem mondom, hogy a kulturális, de főleg hangtani, etimológia, nyelvtani-grammatikai és hangképzési különbségek miatt a moslékkavaró fa nem jöhet szóba. Sokan nem tudják, hogy tök' fölösleges az állatot tiszta erőből ütni. Ahogy a lónak egy érintés az ostorral vagy ellegyezni a fara felett.. úgy a disznónak megmutato a moslékkavaró fát gyöngéden az orránál.

Baromfit pl tapssal igen jól lehet irányítani. CSak párszor kell hajkurászni seprűvel, de kétszer tapsolsz is közben. A baromfi 2-3 alkalom után megtanulja, hogy a két taps azt jelenti: Vissza az udvarra.

A disznó és a ló szóból ért.

A legjobb kanos, akit ismertem, arra hordott magával pálcát, hogy jutalomból a jó bebúgás után megvakarássza az elévezéstől kissé alélt kant. Meg ugye vannak hülyeemberek, akik a "veszélyes vadállat" ot kisérő kanos kezében valami fegyelmező eszközt szerettek volna látni.

Az emberrel nehezebb. Ha pl a mai rendőr megállítja az autóst azzal, hogy "Jó napot kívánok, gépjármű ellenőrzés!" akkor attól függ, pl a magyarországi üldözöttkisebbség először az ombucmantot kiáltja, a magyarok a mi a fasz van már megint-tel esnek a rendőrnek. Kiselőadással a diktatúra eszközéről, a bunkó rendőrről.
Pl manapság a Könyves-Kálmán-Üllői kereszteződésében két rendőrnek kell kissé akadályoznia, hogy a 'K-n haladók beragadván s torlódván a kereszteződésben Vereckéig eldugítsák az Üllőit. Pl a rendőr megállít egy BMW-t, amiben nő ül. Azt szeretné a rendőr, ha csak 2-3 méterrel beljebb állna meg a Kötelező Vonal-tól, a nő letekeri az ablakot és a huntáról meg a rezsimről és Mészáros Lőrincről kezd el üvöltözni a rendőrrel. Úgy merjen a rendőr visszapofázni a nőnek, hogy csak elfajulnak a dolgok.

A disznónál meg a lónál pl ha egy felnőtt tenyészállatnak, kocának vagy kannak azt mondom, hogy "Légy szives rezső itt jobbra vagy "Lucácskám, édes, most balra negyünk" hátrasunyul az iránynak megfelelő fülével és szépen befordul. Lovakat kocsiban teljesen leeresztett gyeplővel is lehet irányítani, ismertem fuvarost, aki fel is kötötte a gombra szárat, minek az. Szó sem kell, igen halk cancogás a balszájszegletból, balra középről lassíts egy lehelt hhhh a hóó (állj) csak a curikk-ot kell hangosan mondani. Curikk esetén a fuvaros odaáll és a zablánál "fogni" tettei a gyeplőt, hogy a fuvaroztató ne kezdjen el ajvékolni, de ismerős portáján zsebredugott kézzel áll: "Manci, Ica, legyetek szivesek becurikkolni szépen!"

Embernél az ilyesmi nehézkes, a dógozónak jogai vannak.

Pl ha a koca folyat és búghhatnája lesz, a jó kanos oda"hajtja" a kant, a kannak kinyitják a kaput, az illedelmesen bekocog az őt váró kocához. A koca tisztában van a helyzettel, de azért a kanos odalép a kocához és két tenyérrel hátulról ránehezkedik a kocára (a folyatást már szemrevételezvén) ha megvan a megálló-reflexe a kocának, akkor szól a kannak: "Rezső, legyél szives, de szépen ám!" főleg előhasi koca jelöltnél (elsőfialó)nál. A kan a fejénél kezdi, szépeket röfög, nedves orrávval böködi a kocát, megvárja, amg az búgó hangokat hallat. Akkor kerül csak a koca farához.

Az embernél mindenféle koerográfiák meg firlefrancok vannak, a nő a tudati felszíne alatt úgy hiszi, hogy gyűlöli a férfit és tisztességes, mert ő már házas. Flörtök, vacsorák, bonyodalmak, "ottfelejtett tárgyak" visszaadása ilyesmi.

Pl ha a légyott első alkalmával a férfi a szennyekosárhoz menne kiszagolni a nő fehérneműiről az igazságot, akkor a nő, főleg, ha nem egészen van rendben minden, akkor műfelháborodik. A disznóknál természtes, hogy ebúgás előtt a kan ellenőrzi, hogy mibe mártja majd a nemzőszervét. Az embereknél bonyolult hülyeségeket kell kitalálni. Sőt, ismerek olyan buta férfiakat, akik azzal ütik el a pettinget (és ujj szimatolást mg a kinyalást, hogy nem kamaszok már és annyira azért nem jön be nekik a nő, hogy ki is nyalnák. Kezet mos pisilés előtt az ilyen modern férfi, de dugni viszont ész nélkül dug.

A jó kan addig nem élvez bele a kocába, amíg a koca el nem élvezett.

Az emberférfi beleélvez a nőbe és ha az szól, hogy ő még nincsen kész, azt hiszi az emberférfi, hogy vicces, ha arra utal, hogy a nőnek is volt rá pot annyi ideje. (Mintha a nőielélvezés afféle lenne, mint a férfijé..) Rezső pedig nem is olvas nőimagazinokat.
De nő sem olvashat ilyesmiről nőimagazinból, mert +undi+ a téma :D

heki 2018.08.26. 21:56:24

dudi, teljesen OFF, de a 444-en találkoztam ezzel a retro-feelinges (nostalgy factor ellenes) linkkel:
444.hu/2018/08/26/videoteka-mire-ezt-a-levelet-megkapod-en-mar-nem-elek-egy-volt-rajongotok

Mi a véleményed? Megnéztem az Almási dokufilmet is ennek kapcsán, van még egy-két link:
passzio.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=20776
atb.

Frick László Intézet 2018.08.27. 06:50:44

@heki: A 444-es gecik reakciós úrigyerekek, ez nyilvánul meg a hippiellenességükben is. Ha a jelenkorunkból egy mukkot nem értenek, akkor képernyőről ugyan mit a faszt is a pl 70-es-80-as évekből is.

Elvileg a 444-es gecik között lennének bölcsészek is, pl olvasott jógyerekek, akik E-koönyvvel a hátizacsiban mennek a jutalompicsikörcsire a Távol-Keletre.

A gond az, hogy az irodalomtanítás elméletirésze a II. vh után úgy folytatódik, hogy nagyjából ráhagyják a tanárra, 30 éve egy bötü nem változott a II. vh utáni magyar irodalomtanítás tanmeneteiben.

Így pl Dr Bólya Péter orvos hasznos reál novelláit meg sem említik, de Császár stvánt sem még egy dültbetűs felsorolásban sem, olyan amatőr műkedvelő írók, mint Vámos Miklós, aki pedig pont Császár Istvántól is lesett el fogásokat a kocsmaasztal sarkán gerilla zenekaros édes jópofival hallgatván okosan, még 2 sorban is szerepelnek a szemináriumi érdekességek között.
A 444-nél mindennek aktuálpolitikai célja van, ha pl tehát az Igazi (még Slamovicsos) Eddá-ról beszélnek.

Én pl az Áallami Dinamit együttes dalaira részegedtem le fiatal kezdő alkoholistaként és ültem ki a kollágiumi folyosóvég acélkeretes ablakába "szuicid szándékkal". Ismertem pl csajokat, akik 10 szem kalmopyrint vettek be öngyilkossági szándékkal. Szerintem a korban fő nehézségnek az számított, hogy falusi viszonyok között az öngyilkosság szót végig ki kellett mondani, csak fővárosi falvakban, pl Albertfalván vagy Békásmegyeren monddták ki szépen, tisztán és kulturáltan már, hogy öngyi.

Társadalomszociológiai szempontból egy 1978-83-as elsősorozás meg moindjuk egy mai Elefánt, esti Kornál 30Y Vad Fruttik vagy Welhello elsősorozás között annyi a különbség, hogy 40 éve még az 1-8. sorban tudták, hogy ki játszik. Ma pedig a Hosszúhajú lányok előre gondosan betépve és felcsinálva magukat a jóérzésnek, egy Elefánt koncert elsősorában Szendrői Csaba költőnek is azt kajabálják be, hogy Marcííí-Marcííí!

Pl 1980-ban, ha viszonylag csönd volt a szinpadon [Edda blues bevezető része] akkor nem kezdtek el hangosan pofázva társalogni az elsősorozók. Történik ma valami dráma a szinpadon, pl a Költő úr életében először és utoljára egyszál gitárral egy érdekes művét előadná, az összes marcíííí-zó kiscsaj meg a pasijai, mint öreg nénik az SZTK előterében, elkezdenek hangosan pofázni, mi volt a kajcsi, hogy volt Leáéknál és mennek-e le majd a SZIN-re is fesztiválozni. ha a dinamikában csak egy kis változás áéé be a hangerő rovására, azonnal elkezdenek hangosan, elfordulva pofázni, sordino-ról, andante meg ilyesmi, szó sem lehet. Viszont ölni, azt igen, az elsősorbéli helyért.

nadehát ez semmi ahhoz képest, hogy egy Jankovics nevű "internetes újságíró szerint" Robert de Niro már hosszú évek óta süllyesztőben van és nincs egy jó alakítása meg filmje.

Összefoglalva a számomra nem volt minden régen jobb, viszont régen, akik ennyira butiskák voltak, mint a 444 gecijei, azoknak nem volt szabad újságírónak cimkézni magukat. Máma pedig már még igazolványt is kapnak. Ha nem tudnak valahová bemenni ingyen, akkor be se mennek, még akkor sem, ha ott történetesen Trump-ot vágnák le mint disznót és pörzsölnék szalmával, utána kóbásztőőőtés meg diszkó.

Tehát arra kell az újságíróigazolvány, hogy ingyen lehessen bemenni a Fishingre. És ott fotózás címén olcsón elsősorozni az Elefánt alatt.

heki 2018.08.27. 13:59:56

@Frick László Intézet: hát értem, de nem erre voltam kíváncsi, hanem a Pataki-jelenségre, hogy hátha testközelben szagoltad, vagy valami ilyesmi. Unokatesóm (autószerelő) volt nagy Edda-fan, egykorúak voltunk, én mindig éreztem valami hamisságot az Eddában, nem tudtam megfogalmazni mit, lehet, hogy azért mert tápos városi gyerek voltam, de lehet, hogy azért, mert Pataki Attila volt hiteltelen figura? Nem tom.
Dinamit sohse játszott nálam ifjúkoromban, még P. Mobilt is ilyen Deep Purple magyar változatának hallottam, de Piramis semmiképp, viszont Beatricét nagyon rongyosra hallgattam, valahol több energiát éreztem bennük.

Frick László Intézet 2018.08.27. 14:43:01

@heki: Az EDDÁ-t útáltam, amikor feltűnt, aztán beszoptam és elmentem egy Edda-koncertre. A koncert, a hakni, az élő műsor az, amiben megismerfheted a művészt, ahol kibukik a kabuki -ha van. Lehetnek egy művésznek rossz napjai -de megoldja.

Nem akarok elmenni a falunap irányába, a falunap, mint köpött szó, amit a nagy ember tisztességesen megcsinál, a parvenü ripacs meg gusztustalan

Az Edda koncerten azon nal lejött, hogy Pataki nem az én mintaemberem. Az látszott, hogy leárnyékol mindenkit. A Legendás Edda Legendás Dallamai Slamovicsé. Slamovics a magyar semmiremenő zseni példája.

Patakinak van egy "könyve", egy interjúkönyv, mint amilyen a nagyszerű Szikora Róbert riport, Riskó Géza készítette. Szikora nagy ember és.. sok-sokminden kiderül az egyszerű mondataiból. A Kádár-rendszerről is, meg arról is, amit kérdezel. Pataki egy Fenyő Miklós szerű alak.
Sok jót is tudok Patakiról mondani. Jól bánik a közönséggel, megfelelő jó emberekkel dolgozik,

A Welhelló-nál a koncertet fizetőnek gondoskodnia kell arról, hogy a közönség lehellete se keveredhessen a Welhelloéval. Patakit ha 60 ember várja kioncert után, akkor 60. Olyan, minmt sok cigány: nagyon jól el tudja magát adni, megkedveltetni. De egyébként egy akarnok kizsákmányoló strici királycsávó is. Aki kell neki, azt megveszi, de egyből a szívével kezdi. Olyan Pataki rajongó nagy, értékes embereket ismerek.. döbbenet, hogy beveszik Pataki jópofiját.

Számomra a nagyember Nagy Feri, a Magyar Frenk Czápa.

Ugye, Nagy Feriről pl beugorhat Csepregi Éva, nos.. vele igazságtalan sznob köcsög előítéletes voltam.

Nyilván lehet Slamoviccsal valami baj, ha nem vitte semmire. Én is egy zseni vagyok és semmire sem vittem, de nem is hibáztathatok magamon kívül senkit, pedig én jobban írok, mint ahogy Slamovics gitározik Egyszerűen.. a tehetség, a zsenialitás, de még a szorgalom meg az akarás is kevés, még az alkalmazkodás, a nyalizás, az ügyes törleszkedés is kevés, ezeknek a műveleteknek kell, legyen ritmusa és még arra a ritmusra is ügyelni kell, meg a hülyeség tettetésére a mi generációnk esetében. (Pataki még a Nagy Generáció).

Összességében úgy vagyok Patakival, hogy ha nem is jó, de nem ártalmas. nem használt... de nem is ártott.

Az igazi nagyság, mint Bergendyék, Demjén Ferenc, nagy Ferenc vagy Szikora Róbert... azon kívül, hogy maguk is haladtak... még jó hatással is vannak, előrevivők.. pozitív kisugárzásúak, nem élősködök, szerények.

Többször láttam nagy embereket idelent a kisemberek között, tudnak idelent lenni és semmi bajuk se lesz. A Welhello nem tud lemenni az emberek közé, de pl Nagy feró vagy Kovács kati ott császkál koncert előtt vagy után.

Láttam Kovács Katit pár falunapon, tisztességesen megcsinálja a műsort, nehéz a természete és ezt nem titkolja, koncert után átöltözik, beáll a sorba babgulyásért, leül a nénik közé, beszélget, az egyik néni a szomszéd asztaltól börheőn rámutogál, hogy az a neő meg tisztára a Kovács kati.. merugyi.... hát.. jaz is.

Olyan embereket láttam, volt szerencsém, embernek lenni emberek között, akiket a média szörnyetegekként ábrázol, a társadalom rémeiként és leszólja magyarnótás csasztuskának meg ripacs giccsnek a művészetét.

ismered az anekdotát, amikor a okomotiv GT helyett az Apostol-nak kellett beugrania az Erkel szinházban és az őrjöngve dühöngő sznoboknak mit mondott Németh József, nagy ember, nagy művész és falunapon láttam, hogy tisztességes józenés jóműsort csinált és.. vonzotta az embereket és olyan embereket, akik ennél jobb zenét addig nem hallhattak és azóta se hallottak és nem kényeskedett meg verte ott magát, hogy tanyán van kicsodák között.

Én.. birom a cigányokat, jóban vagyok velük, annyi a bajom, hiogy mindig hülye magyarparasztnak néznek.. de.. hát ez van. pataki is valami ilyesmi, cuki, bájos, ennivaló, egy édes ember... de akkor is az marad, ha én mutatom, hogy tudom ám, kicsoda.. nem zavarja, továbbra is erősen hisz magában, abban, hogy át tud verni és meg tudja eteni velem, hogy ő egy cukorfalat édes és közvetlen ember.

Igen, Pataki hiteltelen volt. Akkor még nem tudtam, hogy mindig az első ösztöni megérzésemre kell hallgatni

ami lám,. Csepreginél nem jött be :D

Az ember rajong vagy nem rajong, aztán, hogy pl mit gondol kedvenc előadójáról, az egy másik tészta, van olyan zenekar, akikért rajongom, meg olyan is,akiket a rajongottaknál is többre becsülök, viszont azt hiszem semmiről sem tudnék velük beszélni, meg ők sem velem. Olt olyan rajongottam, akivel a másfélórás beszélgetésünk egyben életem egyik nagy beszélgetése is volt,félszavakból is értettük egymást, mintha szésönölni álltunk volna össze, zenészeknél van ilyen, nem is ismerik egymást de azonnal jól zenélnek együtt.

A képernyőről a médián keresztül nem jöhet át minden egy művészről.

Gyerekkoromban (per dafke is) Jancsó Miklós rajongó voltam, aztán egyre inkább átláttam a szitán, végül következett a rádiós nagyinterjú, amióta már tudom, hogy nagy szélhámos kókler volt az öreg. De megérdemelték, akiket átvert

Frick László Intézet 2018.08.27. 15:16:10

@heki: A Dinamittal úgy voltam, mint akkor, kezdő alkoholista koromban a keverttel, tudtam előre, hogy a szarnál is rosszabb és ártalmas, de mindegy volt, csak ártson, aztán egyszer hánytam tőle és többé nem kellett.

Woody Allen-ért kezdő sznobkoromban odavoltam, ma meg nem tudom magam rávenni, hogy nézzem, annyira nemérdekel, előre tudom, mi lesz.

Mások, mint Joseph Heller 22-ese, új s új panorámát nyitnak, mindig találok bennük újat, mint Pynchonban.

Vannak, akikhez érni kell, ezt is mutattam már, Krúdyt és férfi és csak 40 fölött olvasson, viszont az irodalomprofesszorok 40 fölött semmit sem olvasnak , így soha nem ismerhetik meg Krúdyt, csak a róla való ostoba tudománytalan előítéleteket terjesztik. Ezért viszont jó, hogy nem mentem bölcsészkarra. Ennyit megért a Krúdy-gyönyör. Inkább legyek senkiházi -de olvashattam Krúdyt értően. Értek Krúdyhoz és ezzel több, mint nagydoktor vagyok. (Valóságos, titkos, belső :D )

Még egy ilyen van, Hamvas regényei.

A zenében sokmindent kinő az ember, pl egy évig azt hittem hogy a Led Zeppelin a netovább, a Black Dog.
Aztán rá kellett döbbenjek, hogy a Black Dog a legvacakabb szám.

Frank Zappáért rajongom, de mindenben nem értek vele egyet és vannak hibái, ésszel is szeretem Zappát, meg csak úgy is, pl nem ismeri a Led Zeppelint, viszont cikizi. (Ezen aztán máskor is jól szórakoztam, a Rolling Stone magazin szerint a Led Zeppeli unalmas, The Boss viszont variációs és kora BobDylan-ja meg még több is.

Bob Dylan nem jött be nekem.

Egy csomó zenével úgy vagyok: Jó, de nekem nem tetszik"
Más zenékkel:
"Vacak, de én hallgatom"

Állítólag Berlioz fertőző és a kottáit is csak kesztyűvel lehet fogni és nagyonvacak, de én ezzel nem értek egyet, mert zeneileg tök' műveletlen tahó bunkó vagyok, nekem jó Berlioz és jó Schumann is. Jó Brahms (ami nagy cucc, mert egészen sznobok se birják) és ugyanolyan jó Anton Bruckner is, amiért egy zeneileg művelt előtt jól kinevettetném magam, viszont Richard Strauss sose lesz jó, pedig Bartók odavolt érte, én meg Bartókért és Strauss nélkül nincsen korai Bartók és akkor lehet, hogy későbbi sem annyira lesz [ A kékszakállú pl még Strauss-os..)

Ezt Zappától lehet jól megtanulni
persze én gerinctelenebb, megalkuvóbb és alkalmazkodóbb vagyok.. gyöngébb ember, jellemtelenebb és álhatatlanabb is. De azért jólesik a májamnak olyant mondani, hogy Zappa a példaképem.

Pl a Mesteremért mind a két vesémet is odaadnám, viszont mindenben igazat mégsem tudok neki adni, meg ő sem nekem. Mégis nagyon tiszteljük egymást, ami az én esetemben nem akkora kunszt, mint az ő esetében :D .

Meg lehet úgyis közelíteni, hogy szeretnék-e Patakival Kínáig a nemsoká elkészülő megavasúton egyfülkében utazni, Patakival nem. Pedig vannak oláhcigány királycsávók, akikkel igen.

Pataki egy régi formátum, a XIX. században rakásra vannak ilyen férfiak és kb Balassi Bálint is ez a formátum lehetett. Nem egy tökfőzelékből faragott figura, az biztos.

Szintén ismétlés: Egyszer csicskáztam egy embernek, aki a Magyar Televízió hetedikvonalbeli kameramögöttije volt. Pataki mondott egy hasonlatot a zeneiéletről meg a politikaiéletről. Aztán én ennek az embernek elmeséltem, hogy jártam a Film Világábvan, viszont lenne egy drámám. Erre elkezdett hangosan röhögni, hogy gondolom, a szinház világa a filmnél is embertelenebb meg könyörtelenebb, ha túró voltam a Film Világában, akkor léha savó se lehetek a szinházi iparban (emlékszel, még Part Nagy Lajos is nyuszimusziként tűrt el mindent ott)

Van Beck Zoltán idült alkoholista költőnek az a fasza csináljon zenekart-os száma, néha elgondolkodom a szerencsétlenen, ahogy kómásan tántorog a fasza háza fasza kertjében meg szőlejében, tényleg, minden megvan, mindent megpróbál, néha még az is eszébe jut, hogy nem kéne így piálni, de ha a cigi már megvan, viszont nincs mivel meggyújtani és hirtelen hol a faszba is, de mindenképpen rá KELL gyújtani, a cigi hívása talán még a piánál is iszonyúbb

miközben ott a zenekar és ahogy Zappa tanítja, a zene tényleg minden és jóhogy, még szép, hogy ninc az a pia, pina vagy cigi vagy drog, aminél ne lenne több

tisztán, magában a zene

szóval

akkor sajnálni kezdem Beck művészurat.
De Patakit nem tudnám sajnálni soha.

heki 2018.08.27. 16:28:37

@Frick László Intézet: Ez egy míves válasz lett, köszi. Zenéről beszélgetünk, rajzolok a baszásról kb., mindegy.
Akkor jól éreztem a film kapcsán (Almási filmje! Aki az egyik legnagyobb dok.film-rendező: Ítéletlenül c. filmje /örök darab/ a kistarcsai női foglyokról!!!), szóval valami sánítított a film kapcsán, nem tudtam megfogalmazni Patakiról, azt, amit jól elmondtál: a koncerten előjön hogy ténleg él-hal a közönségért. (Akkor.)
Most nem tudom mit csinál koncerteken.

Ami Slamó zseniségével kapcsolatos, szerintem nagyon fáradt ember volt huszonévesen is, ezek az Elhagyom a várost, meg Minden sarkon álltam már, Álmodtam egy világot magamnak, stb. az első nagylemezek számai szerintem közelebb álltak az operetthez, mint a rockhoz.
A rock (pánk) az energia, nem letargia.
Szóval zseninek nem mondanám, tehetséges ember lehetett, de unalmas.
(Szerintem jobb író vagy, mint Slamó zenész, "ne add fel, kicsim, you can do it"), szóval az energia, ami robban a színpadon az Eddánál egyértelműen Pataki. Ez tény.

Mondom, mostanában nem tudom, miket csinál, az biztos, hogy arra van energiája, hogy profi, ám nem kreatív zenészek legyenek körülötte.

Nagy Ferót meg mindig bírtam, alapvetően sose szállt el magától, úgy gondolom, bár amikor a Dinamitba beszállt a Lugosi, akkor azért Feró leárulózta, ez nem tetszett. De aztán kibékültek, miegyéb.
Szóval Feró, ha jól tudom tehetséges ripacsnak tartja magát, és ez így van jól.

Zappa iránti beájulásod szerintem mindannyian ismerjük, szerintem elviselhetetlen ember volt, egocentrikus, nárcisztikus zseni persze, akinek zenei igényessége és profizmusa csak a saját gitárszólói alatt kapcsolódtak ki érdekes módon, láttam róla portréfilmet még a korai MTV-n, ahogy repülőgépen írja a 7/16-os kottákat több szólamban, na, értem én. Örülök, hogy nem ismertem. (Nem tudom Te írtad-e, ahogy szórta ki próbafelvételekről a profibbnál profibb zenészeket, mert nem tudták leblattolni elsőre a kottáját.)

Néha meg még az izgat, hogy valaki színpadon egyszerűen ragyog, tere lesz, szinte megnő méretileg is, nagyobbnak és szebbnek és okosabbnak tűnik mindenkinél, tekintélye lesz. Miközben egy pojáca.
Tapasztaltam ezt, dolgoztam színházban két évet, ténleg nagyon kemény, aki ott túl akar élni dolgokat le kell aljasodnia a trágya alá is, szóval a zenészeknél is így lehet, hogy ragyog a színpadon, közben meg vagy ember, vagy az se. Érdekes dolog ez. Mint ahogy fordítva is igaz, nagyszerű emberek színpadon béna szarok, senkik (költők olvassák fel a verseiket, mintha nem is értenék, hogy mit írtak ők maguk.) (Esterházy jól adott elő, viszont.)

Frick László Intézet 2018.08.28. 07:18:14

@heki: Sok zenész nem ismeri föl azt, hogy nem elég jól zenélni. Kell egy szerkesztő, egy idegenfül. Gondolj Esterházy-ra, aki nagyon hiú, nagyon beképzelt ember volt, de G. tanárúrhoz azért eljárt ...
Jó sok zenekarnak az a baja, hogy maszekolgat, mint a Vad Fruttik az új lemezt. bevált egy szisztéma, híresek lettek... de nem tudnak változtatni. A gitáros nem tud eléggé gitározni, Marci költőúr leginkább maki részeg és beállt hitározni, Gyula nem tud játszani jól billentyűs hangszereken, ezért számítógéppel, konzervekből, hangmintákból dolgoznak, sokszor alig szól más, mint konzerv a koncerten. Kéne egy zenei rendező egy brályeninaó. Egy Fül ember. Más zenekarok (LGT tipusúak) nem szorulnak ilyenre.

Slamovics és pataky két mónár volt 1malomban. Pataki vállalkozó típus, jó menedzser, van érzéke. Slamovics meg mimőze... neki rendező kell, hogy kihozza a tudását.
A No zenekara jól indult, u2 koppinccsal, de.. egyszerűen.. Slamovics nem ismerte föl, hogy Idegen Fül-re lenne szüksége.

A Vad Fruttik is patthelyzetben van, mert Marci költőúrnak ez így semmi, nincs kihívás, a konzervek meg hangminták miatt be lehet állni, az ordítás akkor is megy és a számítógép trükközi a kitartott hangot. Gergő csak a begyakoroltakat tudja, nem képes rögönözni és amit tud, abban is melléfog.
A Hock Fivérek meg mint marci Művészúr csodálatos Gibson-ja
szinte kihasználatlan díszek. Marci részeg lesz unalmában, Gyula meg azt mondja, hogy a beállt marci miatt a konzervek alapszükséglet.

ezt csak illusztrációnak mutatom.

Brian Eno kitalálta és kihozta a zenekarból a Moment of Surrendert.. ő maga egy aprósággal működik Az Igazi felvételen közre. Valami barom "feltisztította" a felvételt, steril lett, pont Brian Eno aprósága kimaradt. És ennyi elég lett a szám kiheréléséhez.
Így megy ez.
/Kurt Vonnegut/

Frick László Intézet 2018.08.28. 07:22:29

@heki: Vagyis a "rossz kedv" amit érzel, mindössze szerkesztési hiba.
Vannak színészek, akik magukat is képesek rendezni.
másokak meg rendező kell és sokakból igazán csak egy rendező képes kihozni a jót.
latinovits meg univerzális volt, ha a rosszul megírt filmet rossz rendező "rendezte" latinovits, mint kamarazenekar koncertmester.. a hátán az egész filmet elvitte, húzta a színészeket.. csodálatos.. de Huszárik alatt meg alázatos, követő is tudott lenni

A zenélésben van egy csoda: Ha ÖSSZHANG van a zenészek között, akkor ERGY AGY-ban egyesülnek egygyönyörben zenélnek. A dobos nem is lt, emelem a lábam a wah-wah pedálra , nem lát engem, de érez valamit s emeli a verőjét

Viszont ami lejön, az begyakoroltnak tűnik
pedig nem.
Kedvenc zenekarom mindig mindent másképpen játszik, nem is gyakorolják be. Érzik egymást.

Persze az Eddában soha nem volt ilyen.

Esetleg Slamovics és Bartha között.
süti beállítások módosítása