2018.07.25. 13:00
bebaszva élvezni
Eredetileg Szendrői Csaba költő Kedvenc felhőmnek című dala címéről szerettem volna értekezni. E dal címe ugyanis egy Weöres Sándor-i kétszavas vers... aztán a folytatás, az József Attila-i... mondhatnám: persze.
Manapság igen érdekesek a felhők, szokatlan a felhőzet és a felhőket létrehozó meg terelő és kergető légköri jelenségek is. Már persze annak, akit ez érdekel.Még a mostani szezon elején az egyik tévés meteorológus azt hitte, poenos, ha odavél, hogy az elkövetkezendő időjárásban leginkább a felhők kedvelői lelnek majd élvezetet.
Egy kedvenc felhőm, mire leírom, soselesz.
Kedvenc költőm Szendrői Csaba a kedvenc zenekarom, az Elefánt énekese. A YT-n szoktam élvezni az Elefánt művészetét -mondjuk jól is esik egy Dove reklám után. A Dove nem szappan. Elolvasom a kommenteket, gyakori az a verzió, miszerint a lelkes kommentelő először jól bebaszott, vált beállt, s azután élvezte a számot. Ezt a témát latolgatván a kedvenc zenekarom kedvenc gitárosának, Tóth Andrásnak a májára gondoltam hirtelen, mint József Attila a mamájára abban a bizonyos versében. Kapálás közben, de nem állva meg-meg.
Mint ugye rajongó, persze, akárha egy hosszúhajú elsősorozó lány, én is elgondolkodtam, ha csak úgy, akkor miről is beszélgetnék Szendrői Csabával. Hát a költészetéről, meg irodalomról vagy zenéről biztosan nem. Szendrői tudatos művésznek tűnik, ugyan mit, de főleg minek is mondhatnék neki. Eszembe jutott, hogy elég jó androgógusnak tűnik, aztán belenéztem a portfóliójába és kiderült, hogy végzett, papíros androgógus. Na, akkor ezt is kihúzhatom. Mondjuk azért egy promenád alatt, vadrács sehol, pogo-pogózásra felszólítani az amúgy is vagy bebaszott vagy a bebaszottságot egészen jól megjátszó kéttucatnyi közönséget, az nem androgóg' szakmai bátorságra, csak tapasztalatlanságra vall. Viszont Tóth András mégis a legjobb és régi barátja, akkor, ha lehetne pár mondatom, azt Tóth András májára keríteném.
Tóth András májáról az én alkoholizmusom ötlött fel úgy jó 35 év messzeségben, mennyire értelmetlen volt, mennyire nem volt értelme, és hiábavalóan és feleslegesen. Akkoriban sokat olvastam Hajnóczyt, akinél pedig visszatérő motívum az, amiben a párok elébb isznak valami alkoholt, hogy összeszedjék a bátorságukat baszni. Ezek az összeszedések még az orális fogamzásgátlás előtti időkből valóak, vagy hajnalából. És tényleg, ha csak úgy és a teherbeesés félelmét tompítandó, akkor valóban nem ártott benyomni pár felest előtte.
Van férfi kiszólás is egy nő csúnyasága fokára, ha, akkor előtte be kell nyomnia jól, hogy gusztusa legyen hozzá.
Innen megint az Elefánt zenéi jutottak eszembe, pl az, hogy a koncertjeik jók, összeszedettek, fiatalok még, nem kenik csak úgy oda, rendesem megcsinálják, amit elterveztek.
Aztán megint Tóth András mája jutott eszembe, mennyire hiábavaló, először úgyis dagadtra kell igya a máját, a stációkat bejárni és amikor már nincs visszaút, mint pl Lovasi Bangyi bá'nak sincsen már, na, AKKOR rádübörögni arra, mennyire felesleges minden nap [töbször is]bebaszni, annyi fáradság, már jobb lenne nélküle, dehát a rabság, az muszáj -és többnyire ekkoriban kezdi el magát össze-összehúgyozni a delicvens. .
Tóth András mája a Tóth András mája.
Szendrői Csaba költészete meg a Szendrői Csaba költészete. Kovács Zoltán pedig hangszerel. [jól]
Kovács Sándor tanárúr kedvenc állata az elefánt.
Szokták még Szendrőit baszogatni a kommentelők azzal, hogy tisztára Lovasi, nos, Lovasi mellett akkor még nem voltak olyan zenészek, illetve Lovasi MOST tudná ezt, amit Szendrői már tud, ha nem inna annyit Lovasi, akkor tudná. De nem tudja megállni, hogy ne igyon. Ide még be lehetne valamit bökni arról, hogy tisztán a borivás (amivel Lovasi csendesítené alkoholizmusát) Jack Kerouac-nak sem jött be. Az alkoholista belsőszerveinek versenyében is csak vesztesek lehetnek, ugyanis a túl jó máj, gyomor, szív-érrendszer és hasnyálmirigy célfotóival nem szarozik az agylágyulás. [-> Horn Gyula lassúdad és szörnyűséges elmúlása evilágról ]
Nekem jó így is, nem kell bebasznom és mégis élvezem:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2018.07.25. 13:24:19
Valamiért nem kedvelem az Elefánt énekhangját. Hogy mennyire népszerű, nem tudom, a Kispál és a borz annó nagoyn az volt, olyanok is meghallgatták, és szerették a szövegeit, akik kis könyvmoly csicskának tartottak, amiért a középiskola első irodalomóráján én feltartottam a kezem a kérdés után - egyedül a 32 főből - , hogy szeretem az irodalmat.
heki 2018.07.26. 13:38:30
rosszindulaú megjegyzés:
azt vettem le, hogy Dudi lent volt Orfűn, és ott látta az Elefántot, és megörült, és saját ifjúságának beporosodott nimbuszát, Lovasi új kiadását élhette meg az Elefántban, hogy mi lett volna, ha mondjuk Lovasi tud énekelni igazán, és profi zenészekkel van körülvéve, és akkor ő ott nagyon örült, és azóta is ebbe a nosztalgikus örömben szereti az Elefántot, akik pedig szerintem elég maníros társaság.
De ez egy rosszindulatú vélemény.
Frick László Intézet 2018.07.26. 13:58:06
Frick László Intézet 2018.07.26. 14:01:00
Valószínű, keveset hallgattad az Elefántot, elsőre én is így voltam kb velük.
Alfőmérnök 2018.07.26. 14:05:47
Nemrég meghallgattam egy kiscsillag koncertet, hát nem voltam elájulva tőle. Azon meg külön felbasztam az agyam, hogy már Falusi Mariannal énekel.
heki 2018.07.26. 14:12:52
"Néha nem árt egy kis dilettantizmus ahhoz, hogy a kreatív energiák felszabaduljanak"
Öööööö... ez egy ilyen kis punkos attitűd, de Lovasiék soha nem voltak punkok.
De ez egy érdekes kérdés, kéne elemezni a Lovasi jelenséget, hogy miért az ő köpenyéből bújnak ki 30y, Elefánt, stb., ugyanakkor szerintem a Bandi a hegyről az egyik legjobb Lovasi lemez, ugyanakkor a Kiscsillag, meg a késői Kispál miért szar...
Sokat kéne ezen agyalni, bár dudi azt írta "nekem nem tetszetős, okoskodni zenéről."
Alfőmérnök 2018.07.26. 14:23:31
de mondok más példát, a Beatlesek is szar zenészek voltak, mégis zenei forradalmat csináltak és ezt komoly komolyzenészek is elismerik. Jó, kellet nekik egy George Martin, aki rendbeteszi a dilettáns dolgaikat. Amúgy a stúdió sem a legkorszerűbb volt akkor, éás a profibb stúdiókban próbálták utánozni a hangzásukat, nem ment.
Visszatérve Kispálra, Kispál gitárjátéka meg olyan, amit nem tudnak utánozni.
Alfőmérnök 2018.07.26. 14:29:20
heki 2018.07.26. 14:35:30
Pont ezen gondolkodtam, most a teraszon, cigiztem, hogy a korai Kispálban ott volt a Lovasi kreatív energiája, Kispál autista, nonkorform gitárjátéka, és Brautigam primitív, de ütős dobolása, ez egy érdekes elegy volt, aztán Lovasi cserélgetett, először profibb dobos kellett, aztán más zenészek is, meg billentyűs, aztán haverokkal együttes, éa profi zenészekkel, de továbbra is szerintem a Bandi a hegyről a legautentikusabb, ott Lovasi azt csinálta meg, amit akart és tudott.
Viszont 30y meg elefánt zeneileg próbálják mondjuk Kispál gitározását ellesni és feldúsítani, meg Lovasi szövegeinek elszálltságát lekopírozni, ami kicsit modoros lesz.
De cssss, jön dudi, és leolt minket, hogy zenéről beszélünk, és azt mondja, hogy Frank Zappa.
Frick László Intézet 2018.07.26. 14:39:33
semmi újat nem találtak ki, csak jobban csinálják, mint akik kitalálták.
Ma már pl a legtöbb magyar zenekarban nagyon jól dobolnak meg basszusoznak, ha az ember meg mer hallgatni egy P.Mobil vagy P.Box számot, bizony elkámpicsorodik, annyira vacak a dob meg a basszus, de általában is.
Egyébként az Elefánt-ban tényleg van pank stich.
A 30y-ban is kurvára unalmas a bebaszott Beck Zoltán. Szánalmas ezeket az egyre leronygolódottabb alkoholistákat nézni és sajnos Likó művészúr is erre tendál.
Akik be vannak baszva fiatalok és csinálják magukat a hangulatra föl, azoknak oszt egyre negy az Analóg Balaton a Punany Massif-fal vagy a Kowaksky meg a Vegá-val.
Néha a hosszúhajú lányok csak tippelnek, hogy éppen mire rázzák be a kifésült hajukat a vadrács elé. "Jé, ezt ismerem, ez az Esti Kornél!"
Ebből a szempontból az Elefánt koncertek azért is jók, mert annyira nehézzene, hogy akik ott vannak, azok komolyan vannak ott, még ha el is játszák, hogy bebaszva élveznek.
heki 2018.07.26. 14:41:19
Beatlest szeretem nagyon, de ők se tudták abbahagyni, Lennont szerencsére idejekorán lelőtték, mielőtt végképp nevetségessé tette volna magát, mint ahogy Paul McCartney mostanában!!!, Harrison is meghalt idejében, Ringo Starr meg hát izé.
George Martin szerepe nem eléggé hangsúlyozható.
És bassza meg, hol vannak ma olyan producerek, menedzserek, akik feldúsítják, nem lebutítják a zenét? Tanulságos az ilyen folyamatokról a Hajós András sorozata:
www.youtube.com/results?search_query=haj%C3%B3s+andr%C3%A1s+dalfut%C3%A1r
Frick László Intézet 2018.07.26. 14:44:25
Nem tudom, miért kel ez, nem tudom, miért nem lehet valamit csinálni.
Mindenki körülöttük, mint valami John Densmore-ok vagy Robby Krieger-ek, vigyorog, a Zoli ilyen, a Marci ilyen, ez a természete a Bandi bá'nak, pedig nem.
A legutóbbi Vad Fruttikon már sírtam és megfogadtam, soha többé.
Alfőmérnök 2018.07.26. 14:57:22
De az első 2-3 lemezt nem tudta felülmúlni, én ehhez tartom magam. Idővel egyébként ki fog derülni szerintem. Nem mondom, hogy utána nem csinált jó dolgokat Lovasi, de sok a selejt.
Voltam Kicsillag koncerten, ami tetszett, de a legutóbbi a Szabadság téren csak felbosszantott.
Frank Zappa nem popzene. Egy frankó avantgarde művész és zeneszerző.
Alfőmérnök 2018.07.26. 15:06:25
Alfőmérnök 2018.07.26. 23:31:22
Meglepődnél, ha azt írnám, hogy Ringo Starr volt az egyetlen valamire való zenész a bandából? Pedig így van. Az egyetlen aki zenészként újított. Hogy utána mit csinált, az másik kérdés. Ahogy az is, hogy a többiek mit.
A "tudják, mikor kell abbahagyni" arra vonatkozott, hogy a Beatlest mint "vállalkozást" mikor hagyták abba. Az utolsó lemezükön, ami az Abbey Road (és nem a Let it be, ami korábbi felvételekből lett összeállítva), és szerintem az egyik csúcsteljesítményük, van ez a szöveg:
"Boy, you gonna carry that weight
Carry that weight a long time"
Szóval tudta jól McCartney, hogy minden, amit ezután csinál, a Beatles árnyéban fog értékelődni.
Frick László Intézet 2018.07.27. 05:26:28
Van egy Zappa nagy-interjú, amiben nagy zenészekről, gitárosokról kérdezik, abban ismételget egy mondatot, amit most Lovasira alkalmazok:
"És megint egy ember, akinek nem kéne annyit piálnia"
Zappa a liberális ember. Vannak hibái is, pl sznob és erősen a pénzre hajt. De megengedő és türelmes. Nem a szájával, hanem rendesen az. Pl a munkában a drogozást meg a piálást kizáróbak tartja, de egyébként nem érdekli. Bevesz a bandába egy kiválló énekesnőt, szúráson kapja az öltözőben, heroin, de ez munka közben, azonnal kiteszi.
Mint valami kispolgár, gyűjti a híresember járt ám nálunk!-élményeket.
Beatles
"A Mesés Négyes triónak két tagja volt Lennon és McCartney" -ez az én zanzám róluk. Vagy húsz évem azzal telt, hogy útáltam a Beatlest -ebből maradt a viszolygásom John Lennon-tól, nagyjából 1976 óta. December Nyolcadikáig a kortárs csajok Paulie-ért voltak oda, megyek be az osztályba december kilencedikén, zokognak az osztályzársnőim, ó, Dzsón, Ó Dzsón.
Meggyőződésem, Lennon _öngyilkos_ lett. Lennon nagyon tudott a zsűrihez, vagy 500 olyan esetet úszott már meg addig, mint a Dakota gáz előtt, tudván-tudta, hogy nem lenne szabad visszafordulnia. Már akkor tudta, mint Jézus is tudta, amikor Chapman először megszólította.
Ebben a magyar attitüdben, amiben a magyar a valamire való magyart, nemzetközi kitekintésben pedig válogatás nélkül minden hírest szidalmaz irigyen, fikáztam Csepregi Évát vagy a Beatlest, én is beszéltem ilyeneket, hogy nemjó zenészek.
A főleg Fehér Billentyűk -nól álló, többnyire a fehér faj-nak kellemes melódiák, ez egy matematikai és mérnöki-geometriai haladmány és véges és amidőn a Beatles feljött, még jócsomó szép harmóniát nem találtak meg -gondolj a nagy Földrajzi Felfedezésekre.
Volt az Ötvenes Években egy jópofa és igen tehetséges gitáros fiú, 15 évesen TV-ben játszott már egy tehetségkutatón. Meg élt egy John Baldwin nevű srác, aki komolyzenét tanult, az apja-anyja is zenész-zeneértők voltak. Aztán a Marquee Club és John Mayall iskolája. A kölök Keef Richards blues lemez gyűjteménye és ízlése. Tehátz Alexis Korner és John Mayall iskolája. Még Liverpool is tele volt zenekarokkal, nemhogy London. Ismerték a beatle-ket is még beatle-koruk előtt, amikor rock-a-billyt játszottak.
Tudod, "a világ eléggé igazságtalan". John Lennon zseniális felismerése az volt, hogy a Buddy Holly féle rock-a-billy-be kevercsélt egy lehellet bluest meg angolszász folkot.
Egyszerre jöttek föl ilyen zenekarok és orrhosszal John Lennon felismerése nyert, meg az időjárás és mittudom én, jótt tett nekik Hamburg is, ott elszigetelten próbákgathattak-próbálkozgattak.
A harmóniák sokmindenkinek megvoltak még rajtuk kívül, pl ott van a Yardbirds a Mayall iskolától vagy a Rollin Stones az Alexis Korner iskolától.
Ez a gitáros srác, akiről odaföl írtam, meg John Baldwin meghallgatták a Beatlest is persze és oda rakták, ahová való "egy kis Buddy Hiolly meg washboard és folk és beat. Nem a Beatles-ről nevezték el a beatzenét. A beat lényegében korai prae-hippi. A beat-nek komoly igaziművészeti éspopkult gyökerei vannak és amidőn a Beatles szójátékot zseniálisan kitalálták, már kommerciális volt nagyon. Nem is lehet igazán jól meghúzni éles határt a beat és a hippi között, inkább generációs dolog: hippi az, akinek nem görbeszám a születési évtizede, azaz 2-es vagy 3-as, hanem már 4-es
A legtöbb zeneértő és tudó sokba nem veszi már a beat-et sem, de találkoztam már igen komoly komolyzenésszel, aki a Beatles-ről azzal a Mozart közhelyes-sel jött meg persze olyannal is, aki senkit semmire sem tarthat, hiszen soha még rendesen odafigyelve nem hallgatott bele a 60-as évek zenéjébe... kb 1974-ig.
Mindig van valami új, pl a Colosseum Lost Angeles című művét véletlenül egy sokkal-sokkal későbbi felvételről is meghallgattam, fő zenészek kicserélésével, és a Legendás nagy Koncertfelvétel meg e klubkoncertes retro között kottafejekben nem volt különbség, úgy játszottak, mint egy igazi kamarazenekar és annyi hallható különbséggel, ami pl két Ravel Bolero vagy Bartó Zene' között lehet, pl Ravel Bolero-ja semmivel sem komolyabb kottafejileg, mint a Beatles életműve java-harmada. Maga Ravel sem tartotta sokra a Bolero-t és a sikere egyre-egyre kétségbe is ejtette.
Volt egy barátom, akinek, akkoriban még útáltam a Beatles-t vagy inkább már csak közömbös volt, meghallgatta velem a Beatles magaszórakozására rögzített blues háromnegyedóráját.
Frick László Intézet 2018.07.27. 05:57:03
A zseni az volt, aki ácsorgott nagy szplínes nagyképpel egy new York-i klubban, ahol egy érdekes vadembert hallott játszani, aki nem fogott semmi virtuózt de egy-egy hang, amit elkapott, valami különösen mocskos volt. ez az ember persze saját magát jobb gitárosnak tartotta, de valami megmoccant benne -a picsa mellette, az teljesen odavolt. Általában a nők egy része rémesen benedvesedett ettől a vadembertől. Namost, ezeknek az embereknek a haveri körébe tartozott az egy dalával milliomossá lett és nagyban osztozkodó ... kié a Felkelő nap háza dal sikere? na, annak a zuenekarnak a basszusgitárosával, Chas Chandler-rel, aki a millióját zenébe-zenészbe akarta befektetni, a csaj kúrt is ezzel a palival, illetve szopta. Hozzák át Londonba ezt a vadembert, jó lesz, ez kell oda. A szplínes gitáros már előtte látta, hogy Eric Clapton mennyire odalesz és Jimmy Page arca is meg fog kisebbedni.
És így lett, Hendrixet átvitták Londonba, a csaj, aki ott volt New Yorkban és kúrt Keef-fel meg Chas-szel, has utasítására kezelésbe vette Hendrixet, pl kibérelt neki egy kuckót a házban , ahol Händl egyszer lakott, kúrt vele és kiszopta, aztán kipucolta a körmeit, szerzett neki egy jó Fender Stratocastert és nemmellékesen kerítettek neki zseniálisan jó, hozzá méltó dobost meg basszert , akik nem voltak arcra annyira jópofák, hogy befussanak. De pl kontrapunktban Noel Reddingnél csak az a John Baldwin volt jobb.
Csodák vannak és a csoda az volt, amikor a Beatles tagjai vállvetve elsősoroztak a Rolling Stones tagjaival Hendrix előtt, Eric Clapton viszont ült és a térdén egy noteszbe jegyzetelt. Hendrix gyorsan rögtönzött valamit a Sergent Peppers-ből, amire McCartney ráhagyta, hogy jobb lett, mint az övék.
Az időszak végén, a Beatles már régen nem koncertezett, összeállt a Led Zeppelin (ami zenekart Zappa útált és élcelődött rajtuk és semmibe se nézte őúket) ésmivel ma már a zenehallgatási időm 90 %-át az un "komoly"zene teszi ki és nem vagyok már annyira oda, tehát csak úgy odahallgatván a Led Zeppelin első két lemezére és még a további érdemes 3-4 számukra, azt kell mondjam, hogy ez a Jimmy Page, John [Baldwin]PÜaul Johnes és John Bonham bizony lendítettek előre annyit a zenén, mint a Beatles. John Paul Jones nem lett annyira híres, mint amennyire fontosakat tett a poprock hangszerelésért és kontrapunktért, John Bonham dobolása is előrevivő.
Hendrixet továbbra is fikázzák, holtában is, leginkább az olyanféléken mosolygom, mint John McLaughlin, a világ egyik legunalmasabb menő nagynév gitárosa, sokak jobbanneveltek és illedelmesebbek annál, hogy Hendrixet fikázzák, úgy oldják meg, mint McLaughlin, aki egy nemkülönös, kedves, átlagos gitárosnak fösti le.
Bartókról szokás mondani, hogy teli bőrönddel távozptt, nos Hendrix egy hátsóhídjával a bakra ült turnébusszal.
Szerintem egy Beatles után érdeklődőnek meg kellene néznie minden beatles sajtótájékoztatót, mert ezekben, mint avangár rögtönző undorgrujnd szinielőadásokban, MINDEN_MINDEN benne van, a jelenségek az okaikkal, a zsűri[közönség] a kritikusok [mit tanított Zappa a zenekritikusokról?] a sajtó, a biznicc, a producerek, a kurvák, a drogpiarákenról és minden. A Beatles duónak a zseniális Harrisonra már nem is volt szüksége, Ringo zeneileg egy nagy nulla, mint arc, mint pofa, úgy igen, Zappa is ezt (ennyit) értékelt benne [-> 200 Motels] A Beatles-eknek, mármint John-nak és Paol-nak tele volt a búrája a Beatles túlértékelésével és a "jelenség"-gel, Hendrixet viszont szerintem máig alul ésvagy rosszul értékelik, nem a helyén, ráadásul a picsa féltestvére is legyalázza most az életművet. A picsa miatt lekerülnek a hivatalos felvételek, ami miatt boldog boldogtalan mindenfélét feltesz, igen gyakran cover-eket. Egy Hendrix cover-t érdemes meghallgatni, egyrészt az ember 1 [gitr] hang után azonnal tudja, nem hendrix az, szóval az utánzás kirajzolja és erősíti Az Eredeti zsenialitását, szerintem igazán a cover-ekből lehet megcáfolni, amit John McLaughlin is tündög Hendrixről
de ez innen már egy más lap
Frick László Intézet 2018.07.27. 07:01:10
Aktuálisan kedvenc producerem pl Chikán Eszter, nem tudom, hogy hallottál-e róla.
Szerintem kb 1véleményen vagyunk a Beatles-ról. te+én, de mára annyit mérséklődött az ítéletem, hogy belátom, mindenért nem George Martin a felelős.
Zappa a példa arra, amikor a zseni jól produceli magát, zappa jó üzletember is volt , hamar rájött, hogy vagy mindent a maga kezébe vesz vagy semmire megy. Rájött arra, hogyy jobban jár, ha maga keveri a felvételeit, jók is a Zappa felvételek, sőt, elkezdtek hozzá mások ( Bob Dylan !!!) kunyerálni, csinálja meg nekik is olyanra.
Ahogy a maiban mutatom: A Beatles-ről az igazságot a sajtótájékoztatók felvételein láthatod, eleinte csak a Beatles útálatom gazolását hülyerékáztam ezekben, ma azonban belátom, hogy a Beatles egyben kutyaszorítóba is került. Ön-gúzsba, mentül jobban ugráltak, annál inkább szorultak.
A zsűri borzalmas tud lenni. A közép-korai Elvis pl azzal szórakozott, hogy szűz lányokkal nyalatta ki a végbélnyílását, a crew-k ellenőrizték a lányok valódi szüzességét. Eleinte nagyon jópofa, amikor a habsotortát a sztár testéről 24 nő nyalja le, de ha tényleg művész is , egy idő után ez kezd teher lenni.
Az amerikai társadalom kurvára megterhelő, az angolszászok. Ez a korai televíziózás miatt van, benne lenni a tévébe, híres embert fogni, fotózkodni, lencsevégre kapni valamit és eladni
szerintem a csúcs a Bostoni Merénylet, amit a balfasz Barack Obama teljesen félreértett: nem a társadalmi szolidaritás jele volt és nem a bátorságé a versenyfutás a merénylet FELÉ
hanem csak a szokásos, én legyek az első, videóra állított telefonnal és eldom a médiának, sok pénzem lesz.
Elvis története.
Hendrix története.
Hendricet annyi érdekelte a pénzből, ha személyes tárgyra, nadrágra, cipőre, gitárra, valami felszerelésre volt szüksége, szólt és valaki meghozta neki.
Csak nagyon későn, 1970-ben találkozott egy jóravaló házaspárral, akik "prodjúszelték" a szó jóértelmében, elvitték szabadságra marokkóba, a csaj szólt neki, hogy kérjen már egy New York-i saját lakásra pénzt, azt berendezték neki, közben meglett az Electric ladyland stódió, szóval kezdtek összeállni a dolgok
és nem biztos, hogy összeesküvéselmélet az, ami szerint ebben a pillanatban egy halott Hendrix látszott jobb üzletnek (mialatt Hendrix augusztusban az Electric Ladyland stúdióban.. lényegében lakott, próbálgtta a technikát és játszott föl zenét)
A zenekarok sikeresek akarnak lenni és amikor ez bejön, elkezdik únni meg útálni a sikert és a tömeg... egyre terhesebb meg veszélyesebb, történik valami, Altamont vagy nem tudom, ebben a szezonban pl egy teli műanyagpohár sört fölbaszni a szinpadra a menő. (A drogost nem érdekli a pia, csak alibiből fogja a poharat vagy sörösdobozt...)
Emlékszem egy interjúra a Nirvana élőivel... egészen emberiek voltak, ahogy összemosolyogva beszéltek arról, milyen érdekes volt, amikor kezdett pénz lenni, elkezdték költeni és nem fogyott.
Nagyon nehéz embernek maradni ebben az iparban és ahogy a mai főszövegben írtam, lennonnak volt vagy 500 esete a dakota ház előtt, egyszer a kastélyában regelikor tört rá egy hippi és megszelídítette, mint egy őskeresztény a vadat az arénában, ekkor szeppentem először meg Lennon-útálatomban.
Aztán, ahogy értem, egyre inkább arra jöttem rá, hogy Yoko-val faragott be Lennon. Yoko a dilettáns picsa humánetológiai-egyetemi állatorvosilova.