"Mégiscsak Isten kiválasztott népe vagyunk, ha ilyen csürhe kezébe adja a világot, mint a miénk"

/Dzsingisz kán 1239./

Howard Stern 1977.

Uj Péter 2006.

Bede Márton 2016.

A picsatársadalom kovácsai, a csatornamunkások feszt kamion-nak írnak minden nagyobbacska teherautót. És az ismétlések elkerülése végett pl sofőrnek egy úrvezetőt aki balesetet okozott vagy szenvedett autójával.

Természetesen egy 7-10-12 tonna össztömeges bérelt hűtő teherautó

NEM KAMION -BASSZÁTOK MEG A KURZÍV ANYÁTOKAT MÁR!!!

... és egy köcsög gennyvérű terrorista aki felgebeszkedik tömeggyilkolni egy nemkamion teherautó volánjához

NEM SOFŐR SZOPJÁTIOK LE EGYMÁS KASZÁJÁT KONTÁROK!

A sofőr az hivatásos gépkocsivezető, aki tud is vezetni és pl szabadidejében a parkolóházban személyautójával tolatva áll be a szűk helyre, tükörből tolatván méghozzá és nem kell neki parkolóradar se.

Persze, mondjuk, ha Helyceg Mályk azt hazudhatja a jó szüléinek, hogy ő újságíró...

 

A kamionról még a megbolondult köcsög Dudkó imígyen

http://dudenbuch.blog.hu/2009/01/10/kamion_2

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr728891602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hella B. 2016.07.15. 20:39:37

Igazából azért néztem be, mert azt hittem, lesz valami a halott grófról...megemlékezés, ilyesmi.

Hát, a soffőrök miatt szerintem kár kikelni magadból. Senkinek nem az jutott eszébe, hogy most akkor majd Helmuttól meg Bélától félünk, mikor jön a pótkocsissal...

magyar-magyar szótár 2016.07.18. 13:13:43

@Hella B.: De aztán rá kellett debbiherrizned, hogy mégiscsak lett a Halott Mester-ről valami :D

magyar-magyar szótár 2016.07.18. 13:17:45

@Hella B.: A szavak használatát panaszoltam. Az intézetünk elmorzsolt magában egy bejegyzést a picsamédiáról. A becsali szövegek, a túlzó használat:

nagyot ment
rettenetes idő következik
szörnyű hideg

kedvencem a Hatalmasat nyert a zöld elnökjelölt
(harmincezerrel és mint kiderült, csalással az is)

Olyan emberek csinálják ma az "internetes médiát" hogyy anno még Ördög Zoltánnál blogtündérnek se mentek volna el.
Mit szólsz ahhoz, hogy Barika May rokona lett a brit miniszterelnök?

2016.07.18. 14:47:39

"pl szabadidejében a parkolóházban személyautójával tolatva áll be a szűk helyre, tükörből tolatván méghozzá és nem kell neki parkolóradar se."

Na ne már. Nem vagyok különösebben jó vezető de ezt én is meg tudom csinálni.

Hella B. 2016.07.18. 17:14:30

@magyar-magyar szótár: jók a csaj cipői...amúgy kissé alzheimeresen rezeg a feje...gondolom, átmeneti megoldásként húzták elő, nem fogja sokáig bírni, idős, roggyant a smink alatt

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2016.07.19. 02:26:04

ha valaki abból él, hogy teherótót vezet, az mi ha nem sofőr

pék bazdmeg?

ez itt szarrágás, nem poszt

magyar-magyar szótár 2016.07.19. 15:10:20

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Rakásra van újságot író ember aki nem újságíró. Taxivezetésből élő, aki nem taxis és így tovább. Megint csak azért gecizel mert orbánbuzinak hiszel és akkor fogást kell találnod rajtam

Poönt az egyik legnagyobb baj az a picsatársadalommal, hogy semmi sem az, ami a picsaautó "gyalogosbarát" formájú és a szarbólgyártott lökhárítója szilánkosan törik és pl combi verőeret váh meg ilyesmi. Azon rugózunk itt mióta, hogy úr nem ír, az orvos nem gyógyít, a miniszter félrelép, minden gagyi utánzat, E-szám, természtazonos, ízfokozott ésígytovább. A teherautóvezetésből élők több mint fele ugatja a szakmát és képtelen pl pótkocsival tolatni, a közlekedésimérnök személyautós fejéből kinézve tervez utat meg effélék.

Az ápoló nemápol, a tanító nem tanít a kurva nem szopik hanem kézimunkázik meg imitál ésígytovább, ráadásul gumiba.

Az újságírók viszont kurvák.

Ráadásul Jospeh Heller ezt mikor már megírta, előre.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2016.07.20. 01:10:05

@magyar-magyar szótár:

de a terrorista csávó épp tényleg teherótó sofőr vót

enek semmi köze a te pénisziri... újságíróirigységedhez

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2016.07.20. 01:10:50

@magyar-magyar szótár: vagyis dudi nem dudi
hanem strici
szeretne lenni
de csak
...
..
.

magyar-magyar szótár 2016.07.21. 12:22:48

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Maradjunk annyiban, hogy szerzett teherautóvezetéshez jogosítványt és a terrorcselekmény előtt nemsokkal okozott is súlyos balesetet. Teherautóval. Vasn énnekem meglehetős faszom, vaskos nímöt fasz, mintegy pilztopf, ugye pont erlég is nekem a sajátfaszom... akkor ülne ez geciskedésed, ha nem tudnék úgy írni, mint Magyari Péter vagy Uj Péter, de tudok.

hanem eszembe jutott egy jó szemléltető példa:
Ugye, van a foszene és sok-sok foszenei sztár, mert nem tud az ákorgásához a színpadon mozogni, gitárt akaszt a nyakába, de még a Bodnár-Papp Rita duóból se igazán mondhatnánk Bodnár urat gitárosnak, opedig valamicskét biztosan tudna.

Jól szemlélteted a geciskedéseddel, hogy nem a lényeg a lényeg, hanem a vélt politikaihovatartozás (már az hogy ha valaki velejéig gyűlöli a vidéki cigányt, attól politikailag hovatartoztani képes-e egyáltalán bárkit...)
Azt már nem akarom elismételni hogy gecinek lenni ma cél és morál.

A sofőr szüó használata a gépkocsit vezető emberre nem csak újságírói szókincshiányra mutat rá. De arra is, hogy szarik, leossa az újságíró a valóságot, a hatás kiváltása a fontos, a "szabatosság" és a megfelelés. Tehát nem az a feladat hogy be tudom-e bizonyítani egy újságírónak, hogy egy 7-10 t össztömeges (még vonófej nélküli is!!!) teherautó nem kamion vagy azt, hogy a jogosítvány megszerzése még nem teszi a sofőrt, sőt, az első párszázezer kilométer (=pár év gyakorlat) sem teszi. Ahohy a taxivezetés nem teszi taxissá a taxist és az orvosidioploma meg szakvizsgák sem orvossá az orvost. Téged se érdekel ez, számodra ez mind egy dolopg, a legfontosabb, hogy már megint meg tudjál fogni. Valamin rajtakapni. Az előfeltevéseden, azon.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2016.07.21. 12:28:06

@magyar-magyar szótár:

azt azért tudod,hogy amit itt most művelsz, az nem biztos, hogy politikailag semleges, de egészen biztos, hogy kicsinyes, és rossz szándékú szőrszálhasogatás, kákán is csomót keresés, faszrágás

sofőr: autót, közlekedési eszközt vezető személy
pont.

nagy teherautó zárt raktérrel: kamion
pont

magyar-magyar szótár 2016.07.28. 11:05:43

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
Ismétlés:
"A korzsak legnagyobb baja az hogy a szavakat elferdítik eredeti jelentés[tartalmuk]tól."
/Kung Fu Ce /

A kamion szófejtéséről két hosszasat írtam.

Egyébként pedig a magyar kölekedési iszonyok miatt az autózók harmada kényszerautózó és még jó sokan vasárnapiautósok és gyakorlatlanok.
Erről íis volt itt ÉPÍTŐ vita... pl a lassúhajtás kapcsán... a lassúhajtásnak ma már legalább annyi baleset és halál a következménye, mint a gyorshajtásnak. Tkp a közelekedésen is jól lehet szemléltetni A Csúszás problémáit. Egyszerre minden fennáll és az ellenkezője... Miközben a 40 minuszos korsztás nem csak analfabéta és képtelen fejben algebrai alapműveletekre de pl a vitatást személyestámaásnak veszi és ha pl talál egyetlen egy ellenpéldát akkor azzal kényelmesen megbukni látj 99 ülő állítást.
Az, hogy valaki jogosítványt kap, nem jelenti azt, hogy biztonsággal képes is autót vezetni. Élből és alapból ökörségeket kell betartania a tanulónak, kinyomott kupplunggal vagy üresben kanyarodni, ma már a rutinban semmit se kell tudni.
Csak két példa: Az M7-es hétvégeken mindig van baleset a hétvégi autósok okozzák, nem merészel sávot váltani, de a teherautók és kamionok moög9ött sem szeret haladni a külsősávban. Tükörbe nem néz soha. Ha tükörbe néz, azonnal elindul a keze alatt az autó balra... onnan tudod, hogy lát téged, ha balrahúz előtted...
Hétvégeken a papa bérel egy utánfutót, de valami oknál fogva ezek a papák úgy gondolják, hogy utánfutóval nem szabad ötvennél gyorsabban haladni, vasárnap hajnalban elindul, persze a futó és az autó világítása nem kompatibilis, ráutnak a gyolsabbak a futóra és ki a hibás? - a relatív gyorshajtó.

Képzeld el, hogy vállalati vezető vagy, aki szolgálati autójával napi 400-800 km-t hajtat. Nyilván nem mindegy, hogy kit veszel föl, sofőrt vagy olyan embert, akinek van papírja arról, hogy autót vezhethet, A sofőrök a nemhivatásos autóst régiszép és nem sértő kifejezéssel úrvezetőnek mondják. Nyilván nem egy úrvezetőt fogsz fölvenni SOFŐR-ödnek, aki negyedóra alatt sem képes a teremgarázsban az autó kijelölt helyére beparkolni.

Régebben NSZK-ban voltak olyan úrvezetők akik tudtak úgy vezetni, mint egy hivatássos, 10 év alatt 850000 km-t vezetett, müncheni lakos és az autó eredeti dísztárcsáin egy parkolási karcolás sem volt nemhogy a kasznin.

A picsatársadalomban természetes a nyelv összezuhanása. Miközben az USA filmekben filmesközhely a britek "túl választékos" beszéde aközben a mai brit-angol egyre primkóbb ugatás (szoktál angolszász hóttrealista művészfilmeket nézni? mert én igen)

SZÖVEG : Sitaaa
FELiRAT (magyar) Ide ülj le.

Csonka-bonka mondatok.

Neked van magázódós blogod, ugye.
Szivesen nyelvénckedtél.

Nézd meg a picsasajtó nyelvét: nagyot ment, óriásit, szörnyűt, durván jól, durván rosszul, durván sokat, nagyont ment az árfolyam stb

Pl egy választás, a picsamédiás picsaember írja a beugratót, hogy dasziongyaja durvánnAGYOT BUKOTT az Úúútűlatóss közben egy százalék alatt és azt is csalással.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2016.08.08. 17:06:13

@magyar-magyar szótár:

régen minden jobb volt

még a régen minden is

******

Az M7-es hétvégeken mindig van baleset a hétvégi autósok okozzák

nem, egészen

hanem
1, az agresszív nemrelatív gyorshajtók által letol ijedősök, akik nem hogy követési távolságban, de hozzáérve a megelőzött autóhoz mennek ki a külső sávba

2, a béna gyorshajtók, simán neked mennek hátulról, annyira tolnak, vagy csak megpördülnek mert faszok

3, és a hévégi vezetők

én picsaember vagyok, anyósülésen utazom, ráérek figyelni a többi faszt

az ostobaság és az agresszió okozza a legtöbb balesetet

2016.08.09. 13:29:27

@magyar-magyar szótár: Az M7-en konkrétan kis híján megölt egy sofőr a három tonnás szarjával. Mert ha nagyon lassú jármúvéetelőzök, nyilván rám kell jönni 0.03mm-re. Na ne meséld, hogy ilyen vezetpi stíulssal kisebb a késés.

2016.08.09. 13:31:27

@nagyjoco: Hja, mindezt egykébként jóval a megengedett sebesség felett.

Frick László Intézet 2016.08.18. 16:34:10

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Nem vezettél még olyan országban, ahol az emberek tudnak vezetni. Az M7-es tele van a hétvégén olyan emberekkel akik nem szeretnek és nem is tudnak vezetni. Mivel fosik sávot váltani, ám nem felel meg neki a külső sávban a 90km/h, ezért beáll a belső sávba 100 és ott ragad. Jobbratartást ír elő a KRESZ, ez egy eléggé súlyos ALAP tétel... tehát nem felépítmény, cizella meg iolyesmi. Ne bassza már meg a kurvaisten, hogy egy profit, aki ebből él, ISKOLÁZZON egy olyan ember, aki a ha belenéz a visszapillantóba, az általa vezetett járű azonnal kitér 20-30 cm-t abba az irányba, amelyik tükrébe nézett. Tehát induljunk ki a jobbratarts-ból. Azt magyarázd meg nekem kérlek, ha fosik és útál vezetni, nem tud és nem is merész sávot váltani akkor mért nem jó neki a külső sávban a biztonságos 90km/h. Ezek az emberek bent a városban is ezt csinálják. A belső sávban megy a bevezető szakaszon, ahol 70km/h a megengedett, amikor a busz mellé ér a szűk[nek] látszó úton nem mer a busz mellé menni, hanem beáll a busz sebességére. Ezzel feltartja a forgalmat, kikerülni (szabálytalanul sem tudják. A reptéri úton is azért vannak a balesetek, mert majd 3 km múlva jön a gyorsorgbalmi, ami a belsősávból nyilik és ő már nem fog sávot váltani ezért. Viszont a taxisok armadája és minden nemegységsugarú felhasználó haladna. És akkor két ilyen picsaember egymás mellé ér a 70km/h-s szakaszon és 45-50 km/h közötti sebességgel halad addig, amíg a DHL-nél meg nem látja a közelekedési lámpát. Ha zöld a lámpa, lelassít 30-ra (már 400 méteren!!!) mert jaj, piros lesz. És tényleg az lesz, de ő még a sárgán átszivárog. Vagy leszúrja az autót vészfékezéssel és belerongyolnak hátulról. És ez tömeges... Az oka semmi más, mint a jobbratarts be nem tartása. PÉn nem bánom, ha fosik, menjen ki a külső sávba és ott araszoljon meg harcolja ki a pirosat, de engedjen szabadon egy sávot azoknak, akik haladnának.

Frick László Intézet 2016.08.18. 16:42:06

@A Hannibal Lektűr-attitűd: @nagyjoco: Soha nem értettem, hogy Európa legszarabbul vezető nemzete, a magyar honnan veszi azt a péofát, hogybár nem tud vezetni, viszont tanítzó és leckéztet is. Jobbratarts -és minél lassabban vezetek, annál inkább. A román milliárdos a 30 millás autójával, mert ő telefonon (kihangosítva) vállalatot irányít és csak 110-zel megy, elengedi a szar semmitérő autómat. Az olaszoknál is ez a szabály, aki halad, haladjon, aki gyorsabb, menjen. Az olaszoknál olyan is van, aki siet kiteszi folyamatosan a balindexet és az autostradán vagy pistán is behúz a korláthoz... és elengedik... bár nem is él vissza ezzel seni. Nálunk a szar picsavezető kihajt elém féktávon a mellékútról de nem gyorsít, alig gyorsul, kuruckodik, mert ő bár arra nem volt ideje, hogy elsőbbséget adjon, de most már kint van a főúton, ráér. Olaszországban a 88 éves olasz parasztbácsi kihajt a Pandával, de egéőszen lehúz jobbra, meg a szembejövő is és én elhúzok középen: mert ott TUDNAK vezetni. A körforgalmainkban ugyanez a tanítóbácsizáás: hogy merek én behajtani a magyar körforgóba, ha abban már a magyar péicsavezető ugyan benne van, de még csak lassítani se kéne miattam? Villog dudál, integet bár irányítani se képes rendesen az autót. Olaszországban egy körforgalomban 10-szer annyi autó halad át, mint egy magyaron...
A furgoinosoknak tipikus magyar vállalkozó fasz a főnöke, elviszi a furgiont vasárnap és lejárja az utat, kiszámolja a terítés szintidejét és neked hétfő délelőtt 10kor hoznod kell azt, amit ő vasárnap a nullaforgalomban lepróbált. A másik: a magánautós kerülheti a dugót de a NAV szigorúan a legrövidebb, tehát dugós útvonalat fogadja el

2016.08.18. 16:52:27

@Frick László Intézet: Lószart, mama. Ha szerinted száz ember 99 szarul vezet, akkor te vagy agresszív, te vagy gyorshajtó, te vagy a rendszeridegen, aki az elfogadott együttélési normákat áttapossa, mer' ő megy, mer ő halad, mer' a faszán vezet, a sok picsavezető buzi meg csak azér' van a pályán, hogy őt feltarcsa.

2016.08.18. 16:55:53

@Frick László Intézet: másrészt bünteti-e lassanhajtást a fejlettnémet rendszer? Mi az hogy, nagyon is. Nálunk nem tudom, kapott-e valaki lassanvezetésért meg nem jobbratartásért valaha is 5000Ft reálértékű büntetést.

Frick László Intézet 2016.08.18. 18:34:10

@nagyjoco:
kiegészítések:
Buddha és Jézus azt tanította: tedd azt másokkal, amit magaddal szemben tőlük elvársz.
Ha a járdán siet valaki, elengedjük. Mondjuk a mozgólépcsőn is jobbra kéne állni.... Nem kezdesz el valakit ott tanítgatni a mozgólépcsőn, hogy hová siet...

Számítástechnikához értesz, képzeld el, lennének sávok és én a beszari egységsugarú felhasználó,, kezemben az 1000 bps-re alkalmas eszközzel a te haladósávodban szarozok, mert egyszerűen képtelen vagyok olyan műveletre (sávváltás) ami vizsgakövetelmény lenne, ha lenne. Képzeld el ma Magyarországon jogosítványt lehet szerezni úgy, hogy lakott területen kívül nem vezettél...
Te mint ámtech májer a 3333 bps-ses gépeddel nem dudálnál le engem a 700 bps-es sávban, mert 150 bps-nyivel se tökölöm el előled a haladást...

A picsafurgonokban picsadízelmotor van. Pörgetni hajszolni kell, a magamfajta vén szarok,, akik pöntyögnek tojás a talpuk alatt a gázpedálon, spórolnak az üzemanyaggal, elrontják ezzel a tötyögéssel a szuperfosdízelt. A szuperfosdízel bekrepál 300ezer km-en, ha magamfajta vén szaros tötyörészteti már 150000-nél

Amikor a csomagküldőszolgálat hozza neked a kínai 'ámítógépalkatrészt, akkor hol a faszodba van már ha nem a szokott negyedötkor.

NSZK Picsaország. Az Autobahnpolizei és a mindentszabályomizmus fossá tette a közlekedést. Franciaországban jó vezetni, ott laissez faire van. Olaszországban műűűvészien, nagyon jól vezetnek nemrég rombolódott le bennem a nagyvárosok bennsejéről hazudott magyar mítosz. A Centro-ban is jól lehet haladni. A magyarok azért szidják, mert nem figyelnek. Az olaszok nagyon igyelnek. 20 éves lányok tükörből tolatnak be hátra kétautó közé. Budapesten gernyóznak a jobbkézszabállyal, Olaszországban annak van elsőbbsége a többmilliárd egyenrangúútkereszteződésben, aki elébb dugja ki az orrát. Messze nincs annyi koccanás mint Budapesten. Nálunk aki "védett" úton megy vagy pl megkülönböztetett jelzéssel mentőzik, azt hiszi hogy a főútvonal tábla vagy a sziréna a fizika törvényei alól is fölment... Olaszországban senki nem sérül be attól, hogy valaki behajt elé a körforgóba, ugyanis a körforgónak ez a célja. A magyar először lelassít esetleg meg is áll MAJDEZUTÁN körülnéz a körforgóban. Csúcsforgalomban vidéki főútvonal körforgójába a Bp-re fölmenő autócsorda miatt rendőrt küldenek, ki, mert az alárendelt út felöliek nem mernek behajtani, ott állnak és lesnek, meg kell nekik állítani (kivezényelt rendőrrel) a főúton haladókat. És nem javul a körforglomhasználat csak romlik.

Most van píz ótózásra de 2006 és 2013 között a 2006-ban újótóra eldevizahitelesedett magyar 40000 km-t se vezetett. Egy német vagy olasz családi autó többet megy egy évben... Nincs gyakorlata a magyarnak, fasza ótóra kiköltekezett, de bérzinre, szervízre nincs pénze, viszont büszke, virtusos, nehogymá! A 2000-es évek picsaautói fostalicskák az utolsó igazi autókhoz képest de nehogymár egy 20 éves fostalicskával meg merjek előzni egy picsaautót amibe 8 év alatt 40000 km ment de motorolaj helyett már csak valami hígszürke lötty fortyog benne és a gyertyák elektródája elégett, a légszűrő meg mint a picsa háziasszony üvöltő porszívója: nem megy át rajta a levegő. A picsaautó még lámpázásnál csak-csak, de 100 km/h fölött autópályán.. túrót se ér 1.3-as papíron 55 LE-es II-es Gol 1987-ből legyalázza a 100 LE-s picsaautót. De az emelkedőn kimegy a picsaautó a még igazi elé, mer' nehogymá az a vén szar

2016.08.19. 14:09:23

"Buddha és Jézus azt tanította: tedd azt másokkal, amit magaddal szemben tőlük elvársz."

Ennek minden szva időtlen bölcsesség. Kérdés ,hogyan lehet ezt a mai világba, azon bleül a közlekedésre az eredeti értelmével összhangban a gyakorlatba átültetni.

Az internet sáv logikán alapszik,tervezésekor pontosan a többsávos autópályát vették mintának. Itt is igaz az, ami máshol is, pár balfék felhasználó miatt terjednek a trójaiak, mint a huzat, és a szinkronzált hálózat mindig a leglassabb géphez szinkronizál.
Gyors, biztonságos, kényelmes. VÁlassz kettőt. Ez tervezési dilemma - és a gyorsat és kényelmeset választották. Azért nem biztonságosat, mert akkor nagyon körülményes lenne a hálózatot elérni, azon dolgozni és elhagyni azt, hosszú képzés kellene, és sokan meg sem tudnák tanulni. A szakmai gyakorlónak el kell fogadnia, hogy neki kell a biztonságért felelnie, mert ez nem elvárható a tömegektől.

"Ha a járdán siet valaki, elengedjük. "

El bizony.

"Mondjuk a mozgólépcsőn is jobbra kéne állni...."

Budapest népe nagyon szépen áll jobbra, talán a West Endet leszámolva.

"Nem kezdesz el valakit ott tanítgatni a mozgólépcsőn, hogy hová siet..."

Nem.

Ez azonban nagoyn nem az a közlekedési heyyzet, mitn maikor 150-160-al mész, mert előzni kell egy lassú jármúvet, és rád öjnnek 1cm-re se - mert ő éppen siet. A közlekedés alapmoráljának kellene lennie, hogy nem veszélyztetem a másik életét. Ledudálom, villogok rá, balra kiteszem az indexet, de nem veszélyzetem az életét. Ha már a magamé érdekel. Aki ilyet csinál, nem siető ember, akivel toleráns kellene legyünk,hanem egy potenciális gyilkos.

2016.08.19. 14:13:48

@Frick László Intézet: csak hogy legyen valami elrőmutató is ebben a számomra nagoybn izgalmas beszélgetésben: ha mondjuk én 130-140-el szeretnék menni (ennyi az, amit biztonságosnak érzek vezetési tudásom és az autóm képességei alapján) - akkr ugye előáll az M3-on az a helyzet, hogy 110-el pöccsögnek előttem, a másik sávban meg nyomnak 160-180-al. Akkor hogyan kell nekem előzni,hogy a kecske se haljon éhen,de a káposztából is maradjon valami?

Frick László Emlékzenekar 2016.08.22. 15:44:35

@nagyjoco: Magyarországon különböző képességű emberek vezetnek különböző képességű autókat különféle okokból és szándékkal. Egy olyan társadalomról beszélünk, egy olyan országról ahol/ami foltonkint akik, fejletlenek és nem még nem picsásodtak el, azaz velükszületett természetes emberi értékek MÉG EGYELŐRE nem koptak ki az emberekből, de vannak elpicsásodott eőjdefejlettnyugatiasak... meg cigányok.. ázsiai nomádok... románok és más átutazók... jó kocsik és méregdrága picsaautók... és a vezetők többsége férfi kb olyan attitüddel mint a vetélkedő óvodás kisfiúké, olyan jogrendszerrel ]-> Filemileország, olvasd el itt] ami abszolut relativizálható.

Csak olyan országra hivatkoztam Olaszországra ahol TUDNAK vezetni. A magyarok nem tudnak vezetni.

A gond az általad felvázolt igazsággal az hogy még mindig figyelmen kívül hagyja a jobbratartás szabályát. Tehát a külső sávban kamion megy te nem vagy hajlandó ott cammogni mögötte de 110-nél gyorsabban sem vagy hajlandó közlekedni. Miköben a belső sávban olyan autók haladnak melyeknél a 180 km/h-s sebesség "lassúbb" mint a tiéd mert a tiédnél jobb a fékrendszerük. És a fickók sietnének.

Az ő volánjuktól a következő látszik:
1. Te a fékhatáron kihajtasz eléjük 110-zel megelőzendő a kamiont ezért nekik erősen kell fékezniük, hogy te jólérezd magad. Nem gyorsítasz persze hanem KÉNYELMESEN megelőzöd a kamiont, de van ott a sorban még 6 kamion nem gyorsítasz hanem szépen komótosan haladsz a belső sávban 110-zel.

Az igazi tanítóbácsik 100-zal szoktak. A mögötted fékező mögött is halad valaki aki szintén ékezni kényszerűl... és így és tovább. Forgalmasabb úton ki lehet matekozni hanyadik lesz az az autó amelyik már ráfut az előtte fékezőre, mert a reakcióidő miatt egyre később reagálnak a későbben ráfutók.

Ugye kulturember jobbratarts-ban leelőz egy kamiont és visszamegy amíg a gyorsabbak elhaladnak.

Nekem azzal van bajom, hogx a lassúvezető mivel nem tud vezetni, tükörbe nem néz, de ha néz is a távolságot nem képes felmérni szakszóval:
KIBASSZA MAGÁT ELÉM
erősen kell fékeznem

és még neki áll feljebb és még én szégyelljem magam, mert agresszív állat vagyok.
de kérdem én a városi járdán kilépsz a siető ember elé feltartva és megállásra kényszerítve őt BÜSZKÉN?

Olaszországban jóval kevesebbet kell fékeznem, mert ott tudnak vezetni, használják a tükröt és az elv nem az, ami nálunk:
A magyar elv:
1. Csak én haladjak!
2. Majd én tudom,, mit csinálok!
3. Kibaszom magamat eléd te köcsög mer'úgyis lekanyarodok itt a következő utcában...
4. Kétszer fékeztél mögöttem köcsög? Kabbe!
5. Dudálsz agresszív állat?

és ez mé olyan ember aki néz tükörbe. Azt szokták csinálni kibasszák magukat eléd, de nem gyorsítanak, sőt kényelmesen kilógatják a karjukat az ablakon.

Azért azt is vedd figyelembe, hogy az elmúlt években volt olyan hónap, amikor annyit vezettem, mint a becsűűűűlettes lassúvezetők két év alatt.

Nem azt mondom, hogy a vasárnapi vezető ne autózzon le a Balcsikára. De ha nem tud és retteg sávot váltani, akkor érje be a külső sáv 90 km/h-jával és ne ugráljon. Vagy ha ugrik akkor úgy váltson sávot hogy megpróbálja elmérni a belső sávban közlekedő sebességét.

Az én oktatóm vezetés tanítása közben egyik szemét rajtam, a másikat a saját külön tükrén tartotta és minden percben meg kellett tudnom mondani, milyen autó jön mögoöttem. Ma az oktató sms-ezik, újságot olvas, ha nő a tanuló cicamicázik vele... de nem oktat. És itt kezdődik a baj.

Mondom az alapokkal van baj: tükörhasználat és jobbratarts. Miért nekem kéne szégyellnem azért magam,, mert valaki nem képes felmérni a távolságot... vagy eleve sem néz tükörbe és a kamion mögül kibassza magát elém (természetesen ráfutásnál mindig annak van igaza, akibe hátulról belemennek)

Amúgy azt hiszem, erről a kibassza magát elém -ről is van itt szöveg. Pl kamionosok úgy gondolkodnak hogy kibasszák magukat a paraszt úrvezető elé, mondjuk annyit kellett volna várnia egy gázelvétellel hogy elmegyek és akor szabad üres az út... de ő annyira szarik rám, mert ugye ő dolgozik, én meg a os kis autómmal szerinte nem dolgozom, hogy úgy van vele, fékezzek csak ráérek. Tudod én ilyenkopr azon az elven vagyok hogy éreztetni kell mindenkivel a saját jogérzékenységét... azaz ha ismerem az utat és tudom hol kell keresni a távolban leskődő rendőrt, ellenőrzöm s ha szabad a levegő megelőzöm a kamiont (nem ékezek csak mellérántok) beállok elé és lefejeltetem vele a szálvédőt. Ha a kamionos ilyenkor dudál meg ugrál akkor még egyszer lefejeltetem vele a szélvédőt. Ezt azért kell megtennem, mert az ilyen faszi 100-200 mazsola és kismama elé is kihajt és azok alig tudnak megállni... aztán elkezdek úgy 70-80-nal cammogni---

A régi, még nem elpicsásodott NSZK-ban, ha 220-szal haladtam a legbelsősávban, akkor az előttem 180-nal haladó automatikusan lefékezett 140-re a külsőbb sávhoz mert... ez volt a szokásjog. Ha g40-es Polo GTi-vel mentem a 220-at akkor az 500 SEL Merci is kihúzott előlem. Persze ma már azok az emberek 60-70 éves großi-k.

2016.09.01. 17:01:35

@Frick László Emlékzenekar: Sosem megyek külső sávban 140-nél lassabban (max ha előttem tőgyögnek). Mostanában azt csinálom, hogy megvárom,amíg a kamiont 110-el előző zsenire rámegy egy gyorsan menni akaró,és őutána megyek ki.
süti beállítások módosítása