Mint autóbuzi, állandóan tallózom a netes autóhirdetéseket. Amúgy szerintem a számlálhatatlan Morbus Hungaricus egyik legelképesztőbb oldalágán kedvetlen kereskedők, butikáriosok bosszankodnak azon, hogy má' megin' egy buzi vevő zaklatja az unalmukat. "Nijemmá a parasztot, hát ez minek gyütt be [a szalonba]". Egyáltalán: az autókereskedés (vagy nepperkedés) műfajában mi az, hogy nézelődő. Ó, értem én, ma már mindenki munka nélkül szeretne jövedelmet szerezni, gyöjjön be a csőba a büdösparaszttya, ne nézegesse-ja zótót, hanem fogja, vigye. Ész nélkül. Nem értem én ezeket a kereskedőket, mér' nem mentek el szántó-vető parasztnak, azokra az ég madarai se kíváncsiak már. Vagy vadakat terelő juhásznak.Vagy utolsómohikánnak.  Mér nem vonulnak el a világ elől, ha ennyire basszák az emberek már az agyukat [föl].

Nos, itt a gyöngyszem.

BALOGH ÉS FIA KFT hirdetései

ELADÓ ADATAI
Cím: BUDAPEST XX.KERÜLET Vörösmarty u.199
Térkép megtekintése ›
Telefonszám: (+36) 30/7482409
Nyitvatartás: H-P: 9-21
SZ: 9-21

Néezlődők kíméljenek.jpg

Leírás: [betű-és központozás híven kopipasztázom:]

Eladó egy 3 as golf ami motorikusan és szerkezetileg nomáll állapotban van. belsje kulturált. karosszériája egységes állapotban van. Igény eseteén friss vizsgával elvihető. NÉZELÖDŐK KIMÉLJENEK! ELADÓVÁ VÁLT HASZNÁLT GÉPJÁRMŰVÉT MI AZONNAL KÉSZPÉNZRE FELVÁSÁROLJUK! HÉTVÉGÉN IS NYITVA! KÉREM TEKINTSE MEG TOVÁBBI AUTÓINKAT A Járművek ugyanitt MENÜ PONTBAN Tisztelt vásárlóink. A teljes körű tájékoztatás miatt közölnénk: Kereskedésünkben hirdetett gépkocsik nem 0 kilométeres futás teljesitménnyel rendelkeznek, ezért megkérjük az új autót, kilométer garanciát, garantáltan sérülésmentes autót kereső, ügyfeleinket ne keressenek, mert ilyen jellegű igényeknek nem tudunk eleget tenni. Sajnos kis értékű idős autóink, nem vadi új gépkocsik. Ezzel legyen mindenki tisztában. . Műszaki garancia használt autóinkra, NEM VÁLLALUNK!

Tehát palimadaraim, a lényeg! Ti csak vigyétek a használtótótokat, hagyjátok nézelődni-köpködni Balogh úrékat, szórjátok oda nekik , mint krőzus a szarát, de te másikparaszt, buzi, ne nézegessed bazmeg, hanem fogjad, fizesd oszt vidd, utána már kuss-kakukk, megtekintett állapotban -de ne nézegessél itt, hee, nem érted? Mija, hogy te csak nézelődnél? - inkább egy árva lélek se járja a murvánkat, diregt koptassa-ja begonyunkat, nézzen úgy ki, mint egy kutyátseérdekel kereskedés, de ne lézengjé' itten baammegg!

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr215789582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.01.30. 11:16:18

Ezért nem kereskedőnél vettem én autót.

magyar-magyar szótár 2014.01.30. 13:45:14

@nagyjoco: Mert azt hiszed, a kis nepperkét nem idegesíti a telefonos érdeklődő? -de, az agyára megy. Bemutatkozol neki nyolcszor, kilencedjére, amikor leteszed az autó vételárát, az udvaron nyolc kintről frissen behozott "roncsautó" -azt hiszed, azt mondja, "köszönöm, legyen máskor is szerencsénk" nem, oda se billent, közben a nyakán rohad az autó hat hónapja, van, amelyik másfél éve... Az is fasza, amikor az analfbétája kiírja, hogy ímél no.

2014.01.30. 14:16:12

@magyar-magyar szótár: Eddig azt hittem. My life was a lie.

spájdernecc 2014.01.30. 15:17:06

fene tudja
vettem én már autót / oppardon, citroent / tulajtól is, meg neppertől is.
mindkét esetben találkoztam normálissal is, meg sohatöbbet kategóiással is.
ez a mostani éppen neppertől való, kétszer fölhívtam, kétszer megnéztem, adott ajánlatot a rozsdarágta BX-emre, megalkudtunk, elhoztam.
ennek 3 éve.

PesszimPista 2014.01.30. 21:48:57

Mester! Nem érted te eztet az új módit!
Mainapság a nepper, meg a vásárló (fia) is a tóthálkáronn nevelkedik.
Becsületesnepper osztya az észtet a frankóságról, meg a hibbant vevőkről, közben persze adagolják a trutyit a sosemmegnevezett mindenkimásik nepperekről, akik bizony fertelmesek.
Eminnen is nekem fütyöl, meg eminnen is . . .
Kinn is vagyok . . benn is vagyok, hű de nagyon boldog vagyok!
A népi elmek meg -álljonak éppenséggel a fütyi bármelyik végén is- csak aztat láttyák, hogy ők az igazi frankó csávók, míg a túloldaliakról meg már jól is megismondták a haverskacok, hogy ŐKek nem az igazi frankó csávók. Hogy éppen ki kicsoda, és mitmiért csinál, az a haverskacoknak egy bakfittyet sem számít.
A híres angloamerikánus mondást plagizálva: a semmi hátán nem nő szar se' . . vagy csak az nő max. . . .vagy asse nem nő . . . vagy ha igen, akkor nem nekem . . . mondjuk a szosszédnak nőhetne egy jó nagy végülis. . . de legjobb ha neki asse nő . . . mer minekaz neki, mikor nekemse nincsen . . szal legyen bármi is az nemjó, mer úgyiscsak szar!

2014.01.30. 22:26:43

@magyar-magyar szótár: Svejcifrankban eladósodott, jószándékú, rendesen dolgozó, de a pénzügyekhez butuska eladóról volt szó. Tudni kell, hogy szarul vezetek, ami a próbaúton is kiderült, mégsem volt ideges. Elvittem ócsóéért, ez a lényeg. Holnap remélem, nem fagy le nagyon az út, fingom nincs, hogy kell vezetni jégen, ABS meg nincs az autóban.

magyar-magyar szótár 2014.01.31. 02:52:33

@nagyjoco:
A friss puha "szép" hó az autós barátja.
De kezdjük a gumival: jó gumi kell az autóra, aprólamellás, vízelvezetős (hosszanti sávok, egy középen, de nem árt inkább három is a futófelületen. legyen PUHA OLDALFALÚ... tehát, amikor nézegeted: könnyen összenyomható. Az a jó autógumi, amit, ha beállítasz a megfelelő nyomásra (ami GUMIFÜGGŐ, a szám, ami az autó katalógusába vagy tankfedelére belülről írva vagyon, az IRÁNYMUTATÓ) És egyébként is, hüvelykujj nyomogatásra legyen puha. van ez a "téli" ill. "nyárigumi" marketingfogás, tehát ugye ma már két garnitúrát kell tartania az embernek a viták elkerülésére.
Jól kell megválasztani az autó típusát, legyen kiegyensúlyozott, se orr, se farnehéz. természetesen a téli utazáskor is, egyenletesen elosztani a szállított tömeget,ne legyen féloldalas vagy a csomagtartóbban [túl]terhelt. A terhelés jót tesz a tapadásnak.
Visszatérve: tehát a friss hó jó, a hideg, nem nedveskásás jó. veszélyes, ha a friss hó ALATT van lefagyva az út.
Finom kormánymozdulatokkal mindig ellenőrizhető a tapadás, ha az autó picit behintázik, tapad, ha nem reagál, akkor csúszik. A "hangos út" (a sónedves, vágja a vizet, csapódik föl a szélvédőre a permet) jó.
Nagyon veszélyesek most azok a hólatyakos mellékutak, mellékutcák, ahol nem takarították el a havat, a letaposott, de felületén vizes-nedves olvadozó úton még a szöges gumi is necces, a nedves latyak megtölti a vágatait a guminak SŐT !!!és vízen siklik

Száraz aszfalton afféle "darás szórás" ha mintha magvető vetette volna: sószóró autó járt előtted, de ha szőnyegszerű, fekete keréknyommal, akkor lefagyott, csak óvatosan. felüljárók jgesszélfelöli oldala, ott, ahol a vasbeton alatt nincs föld-töltés, nedves úton is jegesek (pont a felüljáró teteje ugyebár!) és a hidak! Átfolyók.

Két feketenyompáros kásás havas úton az ember ne harcoljon, keressen egy jólhaladó kamion és messziról kövesse. ha mégis előzni sükséges, akkor óvatosan, először áttörünk az egyik nyompárra víve az egyoldfali kerekeinket majd mégegyszer, a szabad sávba már, a latyak-hóhalmaz áttörése dob az autón, de a nedves aszfaltcsík a barátunk (ha jó a gumi)

És még egy nagyon fontos: LE A DÍSZKEREKEKKEL tehát a mutatós fasza alufelnikkel, agyonperelt széles gumikkal. Összekrekes terepjárók nem mennek sehová ilyen díszkerekekkel ABS EPS ASR kutyfasza neki, nincsen tapadása. Keskeny futófelület és finom lamellék, nagy bevágások, amikból a hó tisztul kifelé... (és jegesedő úton is valamennyire tapad még.

A Totalcar is megérdemelne hideget-meleget. vannak jó sávjai, de sok a nyálas műmájer az alkotók között, engem főleg Csikós úrék és a veteránmaffia tud kiakasztani.

magyar-magyar szótár 2014.01.31. 02:56:05

@PesszimPista: Igazából az oldalakontúli Magyarország problémája ez, az óvónónek a gyerekek, az eü-dógozónak a betegek a büdösek, a benzinkutast idegesítik a tankolók, a kaminost minden más autós és alig képes elviselni mást az úton ésígytovább, a magyarfogorvos a büdös pofákat nem bírja ... de egyébként jóléti államokban is így vabn, az autószerelő nem akar már szerelni, csak sebészkézzel kompjutercsatlakozóüt dugdorászni és hibakódot olvasni meg szoftvert frissíteni és

a sajtkészítőnek a tej is büdös, a cipőbolti eadó a büdös lábakat nem birja már, a könyvesbolti eladó a kérdezgetőket meg hogy összevissza dugdossák vissza a könyvet és mi az, hogy Morus Tamás nem magyar irodalom??

2014.01.31. 11:30:31

@magyar-magyar szótár: Érdekes, amiket írsz, köszönöm az infókat. Miért tartod marketingfogásnak a téli/nyári gumi?

magyar-magyar szótár 2014.02.01. 04:00:29

@nagyjoco: Tkp az autógumimarketing ugyanazt csinálta, amit az autóakkumulátor marketing. Lezdetben valának a leszedhető tetejű akkumulátorok, egy igazi soffőr szépen megméregette a cellafeszültségeket, kiemelte az összehullámosodott, a szennyeződések miatt rövidrezáró ólomlemezköteget, kimosta, megegyengette, visszarakta és kész, de így kevesebb lett a fogyás.
Csak a teherautógumiknál nem engedték tombolni annyira az autógumi ipar vágyait, környezetvédelmi okokból a legalább kétszer vágható gumik gyártására szorítják a gyártókat.

20-25 éve még az autógumik olyan keverékekből készültek, amik jól fogtak melegben és hidegben egyaránt. Utoljára a Michelin-nek, a Continentalnak, a régi eredeti Fuldának és pár kisebb gyártónak voltak ilyen gumijai. Egy 1988-as régi UNIROYAL RAIN 1mm-es mintázattal jobban fogott, mint egy mai nyárigumi.. és télen is fogott.

Az a lényeg, amiről nem beszélnek, a téligumi nem egy csoda, jeges úton pl alig érzékelhető előnyt nyújt. Aprólamellázott, speciális a téligumik mintázata és VISZONYLAG puha leverék, a gyártó a nyugateurópai szokásokra van figyelemmel, ahol egy család évi 60ezret autózuik, tehát egy téligumi kjét szezont esetleg, ha elbir. Namost sok-sok téligumi 3-4 évesen annyira elöregszik, kikeményszik, hogy hidegben ugyanolyan a viselkedése mint egy nyáriguminak. vannak azonban még ma is "klaszik" nyárigumik, amik télen ELÉG JÓL fognak. Az autó teljesítményétől nagyban függ ez a képesség.. vannak túl erős autók, amik pl megcsikorgatják (ez kipörgésgátlónál ugye NEM ÉRZÉKELHETŐ)a gumit.. koptatják. magyar szokás, nem cserélik le a téligumit, sok "téligumi" nyáron nagyon veszélyesn felpuhul, szárazon rosszul, vizes úton SEHOGYSE!!! fog.

Nagyon kevés helyen merik megírni az IGAZSÁGOT az autógumimarketingről. A gumisok többsége évi 5000 km-t se autózik. Olvas hülyeségeket össze, többnyire burkolt reklámszövegeket és lefizetett szakújságírókat.

2014.02.01. 08:27:11

@magyar-magyar szótár: eleg valos storynak hangzik, amit irsz. A szamitogep marketing hasonloan erte el, hogy egy faszbuk nem megy mar egy par evez gepen.
Megneztem a teli gimimat, katasztrofa. Kemény, kopott.

magyar-magyar szótár 2014.02.01. 08:40:49

@nagyjoco: Még annyit, hogy az egész gumi-kérdés a kerekekkel( felnikkel) kezdődik. Az embereket a kerekekben csupa olyan érdekli, ami veszélyezteti áűltalánosan az autózást, télen pedig elleheteleníti. 2-3-4 számmal nagyobb kerekeket erőltet az autó alá, már csak V vagy Z 40-45-re perelt sportgumival fér alá a "jól kinéző" kerék, ami kerékre azután hiába tenne téligumit. Vannak, akik egy kicsit visszavesznek magukból és téli keréknek mindösze 2-3 számmal nagyobbat tesz föl. Milyen kerék van a Lada Niva alatt? -gyárilag? na, az kell a kásás hóba, latyakos hóba, de friss hóba is jó.
A márciusi télben kispolgári büdösparaszt autóval, 185/5 14"-es kerekeken nagysorozatban aláztam le szuper terepjárókat... amik nagyon MUTATÓS óriáskerekeken sikanőztak ÖSSZKERÉKben ABS EPS tuggyfaszom bekapcsolása mellett is. Felsiklik a latyakra a díszkerék, akkor aztán a kerékszenzorok mit éreznek? Hogy korrigál?
800-900 kilós kisautó alá bepakol 1400 lilós autó alá való kerekeket aztán csodálkjozik, hogy nem tapad. KIörversenyre való pályagumiszerűséggel szerel... mert "jól néz ki". Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen díszkerék gajra megy egy kisebb lyzukban is, nemhogy egy féltalyigányiban! Most kezdődik a szezon, a faggyal megszázszorzódnak az ilyen gödrök, mert kamutömetet az első kamionkerék fenékig kiveri belőle.

magyar-magyar szótár 2014.02.01. 08:54:24

@nagyjoco: A bezzegisztáni autók törzskönyvében benne van a NORMÁLIS GUMI (és kerék) méret, sőt olasz törzskönyvbe láttam a márka kikötését is! Lehet változtatni, de a váéltozást be is írják a törzskönyvbe, tehát ha a bäcknbauer elszáll az autóval, övé a felelőség (nem a gyártóép
Pl a Suzuki Régebbi Swift a gyári acélkerekekkel instabil, de a pár centivel szélesebb nyomtávot adó gyári alufelnivel már szélállékonyabb valamivel. A Suzuki Ignis úgy fostalyiga, ahogy van és a gyári kerekei NULLÁK ráadásul. tehát pl az Ignis-nél nem igaz az általánosításom.

2014.02.11. 16:29:09

@magyar-magyar szótár: Az én Seatomban semmi ilyen nincs. Az egyetlen, amit találtam hozzá, az hibakód lista volt.
süti beállítások módosítása