"Az igazság nem vajaskenyér, az igazság téli szalámi!"

/antipolbít panknóta a múlt század 80-as éveiből/

http://2.bp.blogspot.com/_mGKiqn1naDI/TRom4WyEFcI/AAAAAAAAA6E/vz2NROLtQeI/s1600/schneider.jpg

mint a kártya lapjai, magyar kártyán svájci a táj és a figurák. Kisérleteztek többek többször is azzal, hogy a magyar kártyára magyar figurákat metszettek volna, de a magyar szemében ami magyar, az nem annyira jó, még a nemzeti szabadság hősei sem. [-> strüszivadász] A magyarigazság három, vagyis több kettőnél.

Mindenkinek megvan a maga igaza,  az ő lapja, amit húzott avagy leosztottak neki. Az ő lapja az ő lapja. De ezeknek az igazságoknak, mint a kártya lapjainak, értékei vannak, Zöld Filkó és Piros Tizes. A Disznó elfogása. Megegyezés az értékekben, mindenkinek nem juthat Piros Ász. Fonák játékban a legkisebb érték visz mindent s az ászokat dobálják el, mint szemetet.

Mind=egy, a magasabb érték viszi avagy üti a kisebbet.

A politika a hazugság művészete, tehát meghagyni az emberek hitét. Variatio: Hitükben hagyni az embereket, hiszemükben. A hitehagyottat ma cinikusnak szokás téveszteni, ez egészen általánosan elterjedt tévhit a cinikusról, holott a künikósz egyáltalán nem hitehagyott, sőt. A semmibenhívő a legbátrabbként forgatja és adja elő magát, holott valamin áll, ha igaza lenne, a semmin állna és a semmibe hullana.

A semmibenhívés a titkos-tudatlan igazsága, frappáns, jól hangzik, hiszen ha semmi nem igaz, akkor bármi is állítható, minden csak eszköz kérdése. Tehát a semmibenhívő azt hiszi, hogy álláspontját bárkivel szemben is tartani tudja. vagyis hazudik, hiszen valamiben hisz, mégpedig az állítása igazában.

A semmibenhívés csimborázója a nácizmus. Éppen ezért a náci ideológus a legszuggesztívebben a hitről beszél, milyen szilárd, holott képlékeny. A nácizmus sok-sok kis igazságtöredékből rakott, sohaelnemkészülő be nem fejeződő nagy hazugság. A fasiszta az [még] nem náci, sokkal primitívebb, egyszerűbb , definiálhatóbb, de mert nincsen kettédefiniálva e két fogalom, tehát a nácivadászatot a fasiszta egyszerűen és önhibáján is kívül ússza meg. Medveölő puskával a hiénára. [-> Kung Fu Cse a  szavakról]

Jóhiszem, rosszhiszem, közömböshiszem. A valamilyen hiszem például abban, hogy az ő igazságuk az ő igazságuk és a politikus azt az igazságot képviseli, ami az övék. Ez a szín demagógia. A politikus a makkalsót, a tökfilkót hagyja meg/osztja le a népnek és persze A Disznót magának elfogja. Tehát a politikusnak is van egy igazsága és még azt is lehet persze ütni, vinni, lehívni vagy szükség esetén bedobni.

A piszkos lapokat http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/99/The_old_cards_of_Hungary_-_1930%27s_year.jpg/250px-The_old_cards_of_Hungary_-_1930%27s_year.jpgmeg lehet ismerni magáról a piszokról, meg ahogy elkoptak a lapok, cinkelik, no nem a kártyát, ez egy szokványos ferdülés, hanem a kockát, a cinkes fele kerül alulra, ha valaki tudja ehhez megfelelően gurítani is.  Cinkesnek azt a lapot is szokás nevezni, amit a kártyázást nem szerencsejátékként, hanem nyereségvágyból űző aljas megjelöl valahogy, akár tapintásról is felismeri.

Az igazság a használatban koszolódik és kopik és ez minek is a kérdése?  magát a lap értékét, tehát a király vagy ász, érinti-e sokattforgatottsága, szennyeződése és kopásai, töredezettsége?

És van, amikor az ember igazsága, mint a takarója: addig nyújtózkodik: ő maga túlér a maga-maga szennyes kis igazságán is. A becseűűlettes baóletárr jigassága. Addig van jigaza, amíg valaki két forinttal többet nem ád egy másik jigaságért. A kortesek igazsága, a Létező Pénz, amennyiért Dr Prokopp Dóra hajába koprareszeléket fésülnek bele a korpa imitációja gyanánt. Demokrácia és dilemma. A Demokrácia és Kutyaszorító Intézet jelenti: A korpa is pénz a szlengben, de a korpa semmi, tápértéke jóformán nincsen, avval tömik az éhes disznó gyomrát, ne hízzon túl a határon, hamintha fűrészport enne. Az állományjavító és ízfokozó, az áróma, ezek a körülmények és a lényeg a fűrészpor, a semmi a nada, amit beadnak vele, az élelmiszert7udományosság a nemes ipar szolgálatában, a nagy dilemma, hogyan is lehetne a vizet kenhetővé és vághatóvá tenni, azaz képviseljen az élelmiszerben meghatározó, de a legolcsóbban beszerezhető tömeget, legyen töltet, ballaszt, A Semmi, amiért a gyanútlan fizet.

Nem az alapanyag és a bevitt munka képvisel értéket a korszerű termék árszerkezetében, hanem egy megmagyarázható és prezentálható képlékeny maszladék, humbug és rizsa, mém & hoax . Elismertértéken alapuló árazás, a termék ára nem annyit ér, amennyit a való-jában, hanem amennyit a vevő azért megfizetni hajlandó, ha a tízszeres vagy a százszoros az ár, akkor annyit fizet, amíg aztán az árverseny lejjebb nem szorítja. Eljutni odáig, hogy a termék legegyszerűbb, legeredetibb formája, amihez lényegében a legkevesebb hozzáadottérték fűződik, kerül a legtöbbe, ez a kuriózum és a legnépszerűbb, legközkedveltebb a mű, a hamis, az utánzat, a mém, a hoax, pl ilyen termék a tej, a tejből az igazság szerint 100rész termék állítható elő, ezt fokozta mára 170-re is a tejkémiatudomány, pl melamin és növényolajipari hulladék valamint tejsavó [mint hulladék és eredetilaeg állatitakarmány-alap -> moslék] hozzáadásávak készülő természetazonos hatású műtej. Az igazitejre fújol a gyermek és szüleje is, büdös-nek mondja, pl fűszagú, míg a műtej szennyeszürke és közömbösszagú meg ízű, tehát népszerű. A tejkémiának sikerült az igazitejivásról leszoktatnia többtízmilliós piaci szegmenseket is [aéjraópaitejipar].

http://www.kiskegyed.hu/lapokkepek/cikkek/16000/16960_94277-melamin-bi-d000119B86f5ba706de51.jpg

Nézőpont kérdése is az igazság, Ül Dzsingisz kán a magaslaton a főségek és asszonyaik között, teméntelen tartaléklovakon, egy tümen az tízezer harcos, szalmabábuk, a fenyegető, mindent elsöpörni ígéző látszat, ha azok lezúdulnak még a maguk igazságában, a korszerű nehézvértjeik miatt a mocsárban csak bénán vergődő aéjraópai seregek, a [....]ság/ség védelmezői seregei. A mongolok és csatlósaik szúrják és vágják, szúrják és vágják, fejűlrű , a nehéz vért résén, a kulcsont felől döfnek le a szív eránt, avagy metszik el a nyakrúl az fejeket, vér fest meg mindent és hanyatlanak a nehézvértesek karjai, mennyi az ellen, hiszen a magaslatok karéjoz félelmetesen , ha még azok lezúdulnak onnan, ül tehát Dzsingisz és a két tucatja a főségeknek "Mégiscsak Tengri[Az Isten] kiválasztott népe vagyunk, ha ilyen csürhe kezére adja a világot!" Persze azt a világot, ami a kínaitudomány akkoriállása szerint a világ volt.

http://www.coverdude.com/covers/dschinghis-khan-1-1979-inside-cover-10714.jpg

A jazz-dobos igazsága -A KÉP NEM ILLUSZTRÁCIÓ!

Az Özönvíz Hajósai [ a Nóé-k] igazságai szerint az akkoriismertvilág-ok a termékeny völgyek voltak s az ottélő nép tehát az egész emberiség, míg a korszerű aéjrapóaitudós igazsága szerint az ő  ismertvilágát a víz ár-szerűen nem öntheti el, tehát a világ népeinek Özönvíz Hajósa meséi nemigazak, sőt, hamisak és hülyeség is mind úgy, hogy van. Harmadikszempontból is lehet tekinteni ezen igazságokat, miszerint ki a butább, az özönvíz hajósa mesék kifogalmazó vagy a tudós, aki nem tudja, hogy a Szigetemberiség korszakában az átjárhatatlan sivatagok, magashegységek és vadonok szigetjeiben élő emberhordák szerint a világ mekkora volt.

Az ember, egy ember igazsága, mint az árnyék, követi, azt nem lépheti túl, az az övé, hozzá van tapadva, A Megvilágítóval ellentétesen. 

Az igazság, mint a lehelet, a forró levesnek hűs, a fagyos ujjaknak melengető, pedig hőmérséklete alig kalibráltan szinte mindig ugyanaz. Egylyukból egyszerre tehát hideget és meleget, az nem egészen ugyanaz, mint amikor a cica az egérkét egyszerre fogja meg idebent avagy odakünn.

Az igazság ölni is képes, sokan nem csupán lelkileg semmisülnek meg, az egy pillanat, azt túlélni sokan képtelenek, a valóbani igazság belátása végez is velük, pedig túlélhetnék. Az orvosok igazsága arról, mi igaz mondható el a betegnek, néha a gyógyuláshoz kell az illúzió, néha csak a könnyű halálhoz, hiszen az ember élete annyit ér, amennyit az utolsó épeszű tisztatudatú pillanatai. A halálnak halálával haló élete méze mérhetetlen kínjaiban vissza-át keseredik. Ráhibázás az igazságra, aktuálisan Dr House igazsága ez, aki szerint mindenki hazudik, tehát ő is, ez egy ősparadoxon,  hiszen akkor ő is hazudik és akkor lehet állítása hamis, vagyis nem mindenki hazudik vagyis van [lehet] objektív igazság.

Hitében hagyván valakit, tehát akár az igazsággal is lehet hazudni, hiszen a hitehagyott szerint mindenki hazudik, tehát ha őt be akarjuk csapni, meg akarjuk vezetni, akkor neki akár -sőt!- igazat is mondhatunk, sőt célszerű is igazat mondani pl az útirány tekintetében, főleg ha azt akarjuk, ne arra induljon el, hiszen akkor bármelymás irányt fog választani.

Hugh Laurie, a csak kevéssé ismert blues-gitáros , a Dr House-t alakító színész egy kérdésre arra panaszkodott, nagyon nehezen tud leszokni a Dr House figurája egyik fő lényegét adó sántításról, erre eleinte külön koncentrálnia kellett. A jó, tehát igazi színész élete minden pillanatában is játszik avagy csak gyakorol, edzi magát, próbál, tehát jóformán minden, amit látunk tőle játék, vagyis nem igaz[i].

 

28 komment

Címkék: igazság

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr1005466506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heki 2013.08.20. 08:48:11

ez jó lett

csak ki fog vitatkozni? :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2013.08.20. 13:42:38

@heki: pl én:))

"Nem az alapanyag és a bevitt munka képvisel értéket a korszerű termék árszerkezetében, hanem egy megmagyarázható és prezentálható képlékeny maszladék, humbug és rizsa, mém & hoax . Elismertértéken alapuló árazás, a termék ára nem annyit ér, amennyit a való-jában, hanem amennyit a vevő azért megfizetni hajlandó, ha a tízszeres vagy a százszoros az ár, akkor annyit fizet, amíg aztán az árverseny lejjebb nem szorítja."

Azért az ár- és termékmarkeing egy cseppet ennél összetettebb dolog:)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2013.08.20. 13:56:24

igen, az objektív vs. szubjektív igazság kérdése kb alapkérdése minden filozófiának

Az objektív igazság az természetéből fakadólag olyan, hogy nem lehet állítani, vélni, kijelenteni, kimondani - vagyis hallgatni kell róla: lsd ugye w./7; illetve még tagadni sem, csak áttételesen (n. nem azt mondja, hogy nincs isten, hanem azt, hogy halott)

az összes többi igazság valamennyire szubjektív - még az alap matek összefüggések is (lsd párhuzamosok esete a nem euklédezsi geometriával)

na jó, ez csúsztatás:) a matematikai igazság természetesen teljesen más, mint a filozófiai vagy a logikai vagy a mindennapi stb

a politikai igazság meg a priori antagonizmus

* * *

a szinész játékának meg nem úgy van köze az igazsághoz, ahogy itt sugallod; a játék nem lehet nem igazi - vagyis lehet, de akkor rossz, ripacs, hamis, hazug - vagyis ha jó, ha 'hiteles', akkor igaz

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.08.21. 10:11:16

egyfelől jó lenne értenem a kártyához, mert akkor érteném a metaforákat. Másfelől, Dóra korpás hajára: azt hiszem talán Hegedűs Géza regénye a Milétoszi hajós, abban beszélget Szimónidész, a költő Pheidiasz-szal, a szobrásszal, meg egy Tokxarisz nevű fickóval. Toxarisz érdeklődik, mi Szimónidész foglalkozása, aki mondja, hogy költő, mire Pheidiasz megjegyzi: vagyis versben hazudik. Ekkor mondja el Szimónidész, hogy nem, mert a költészet soha nem hazugság. Ha ő egy gazdag ember sírjára azt írja, hogy igaz ember volt, és nincs szebb az igazságnál, az persze nem igaz, de száz év múlva aki arra jár, csak annyit fog tudni, hogy ott egy igaz és szép vers arról, hogy nincs szebb az igazságnál. az más kérdés, hogy pénzért olyanoknak a sírjára írja, akik személy szerint nem érdemlik meg...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2013.08.28. 11:44:21

Az ún. jobboldali ún. gondolkodó a szabadságról:

gfg.blog.hu/2013/08/28/szabadsag_890

basszátokmeg, komolyan

spájdernecc 2013.08.28. 14:39:32

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
a tézisek arra valók, hogy antitéziseket -
szüljenek:)
-
Mester, mi is van azzal a könyvvel?

halvanyelo 2013.08.28. 17:19:57

Mindennek e világon van színe és fonákja is egyszerre. Fény és árnyék, Jin és Jan, élesség és homályosság.
Én pl. kiskoromban beleléptem a szarba, és azt hittem, hogy csoki. Azóta tudom, hogy a szar nem csoki, fontos tapasztalás volt ez, és akkor ez egyáltalán nem volt humoros számomra.
A jót nem lehet elválasztani a rossztól, olyan ez mint az áram, az egyik töltés a másik nélkül nem létezik.
Csak törekedhetünk reája, hogy ne legyen túl nagy az árnyékunk. Az már súlyos állapotra utal, ha a saját árnyékunkat más emberben látjuk viszont és őtet utáljuk saját sérültségünk miatt.
Nehéz lehet óriásnak lenni, nagy a felelősség hisz egy tüsszentéssel elintézhetünk vagy két tucat porba fingót. "Amit nem kívánsz magadnak, ne tedd meg mással!" -Ez a keresztényi hozzáállás. Tehát ha már mindenképpen tüsszenteni fog az óriás minimum, hogy arra törekedjen, hogy a lehető legkevesebb kis manóban essen kár. Enélkül nem más az óriás, mint közönséges bűnöző, akihez képest a tyúktolvaj beláthatatlanul magas erkölcsiséget képvisel. Az igazság létezik, a hazugságot találják ki.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2013.09.03. 20:22:27

Szánom-bánom, nem volt jogom, most mentségem nincsen és ha a továbbiakban is néma maradsz, akkor bocsánatom sem lesz.

Kibaszottul jó írás, most - ismét túl a félrészegségen - csak egy dologba kötnék bele:
"Az igazság a használatban koszolódik és kopik és ez minek is a kérdése? magát a lap értékét, tehát a király vagy ász, érinti-e sokattforgatottsága, szennyeződése és kopásai, töredezettsége?"
Vö.: címlaptündér Bogi (aki Zsolt) tematikus szelekciója. Hát lehet érdektelen, ha vérlázító, de igaz?
Ami felbaszott, az nem a véleményed. Hanem a mórickás 444, UP, marginális jelentőségű témákon bemutatott ujjgyakorlataid. Aka a kormányzati kommunikációban a REZSICSÖKKENTÉS. Persze, Új-Zéland, nem szereted meg minden. Mégis elterelő kommunikációs propagandának tűnt az egész kívülről.

PesszimPista 2013.09.11. 21:02:09

A csendes többség nevében:
R.I.P.
Ps: Höhh . . . már milyen fasság ez, hogyaszongya csendes többség . . .
:-(((

Fenehorizont 667 2013.09.12. 12:23:30

@ripők:
nagyon jó lenne, ha itt döglene meg ez a blog, ezzel a bejegyzéssel.
persze, nyilvánvalóan nem fog. lesz még pár ugyanolyan kör, mint eddig.

magyar-magyar szótár 2013.09.15. 04:35:45

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Sok kicsi lego-t összeteszek, de a lényeg a kis bütyökpogácsák belefeszülése az alsóélekbe.

magyar-magyar szótár 2013.09.15. 04:39:26

@A Hannibal Lektűr-attitűd: a halott már VOLT ez rendesen definiálva is van egyébként, ezt is már jópárszor elszajkóztam neked, nagyon nehéz ateistának lenni, te annak gondolod magad, de a Halott Isten elmélet több mint rés a bástyán... (-> csak aki él tud meghalni)
van ugye ez az Kikoránkeli Elmélet, miszerint egyetlen kis hibán felfejthető a többi mind, Wittgensteinnek van egy mondata, miszerint a jelen eseményeiből nem következtethetünk az elkövetkezendőekre, mondják az ácsok a tető fedetlen váza alatt a ragyogó felhőtlen ég alatt elhevervén, baszva tetejezni

magyar-magyar szótár 2013.09.15. 04:43:58

@ripők: le kell jönnöm a blogocholizmusról, te ébresztettél rá, persze fokozatosan (ami a legtöbb szenvedélybetegségnél egyenlő a sehoggyal, több, mint tíz évig tartott lejönnöm a piálásról úgy, hogy ma már ha, legföljebb bort iszom, de másfél-két decin túl már nem szomjazom.... azonban fenn kell VÉGIG tartanom a gyanúmat: bármikor visszaeshetem

Azt az időt, amit a blogolással elbasztam, de főleg TEHETséget, sokkal hasznosabbra is fordíthattam volna.

Sokat fejlődtem a vitákban, a vitát, mint ooooolyant, klasszikusan értelmezve (tehát nem fűrészelésnek) [-> dialektika, mint módszer]

Köszönöm neked is a segítséget meg a tanítást.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2013.09.30. 10:41:13

@magyar-magyar szótár:
n. halott istene ugye az elengedte a kezünket, magára hagyta a világot metafórája (és itt még jóval az újkori népirtások előtt vagyunk...)

persze hogy könnyebb, egyszerűbb, tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés hívőnek lenni

de ennek semmi köze az ún. objektív igazsághoz
ami kb. egyenlő isten léte, ami meg ugye nem tapasztalható, csak hit által élhető - vagyis az objektív igazság nem más, mint hit

na de logikával bármi igazolható, ugye:)

PesszimPista 2013.10.09. 21:59:05

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Mi az "Istentelenek" Istene? A tudás! Tudni minnél többet, meghódítani, felfedezni, megismerni, legyőzni, megmagyarázni.
Mi az ami ehhez kapcsolódóan él a köztudatban? A tudás létezik, csak meg kell szerezni. Minden tudást megszerezni nem lehet, de törekedni kell rá. A tudás hatalom.
Ha feltételezzük, hogy minden a világegyetemet és egyebeket működtető törvény és így tudás már korábban is létezett, perpillanat is létezik, és mindörökké létezni is fog, de egyszersmint egészében az emberiség számára nem megismerhető, akkor már el is jutottunk az "Isetni" fogalmának alapkérdéséhez.
Nem kell ide felhőkön üldögélő nagyszakállú télapó, meg szentlélek, meg miegymás, elég, ha csak materialista, fent részletezett alapvetések alapján elérünk oda, hogy ha van vmi olyan ami az általunk ismert és azon kívül lévő világot meghatározza, és ennek mi sohasem lehetünk teljes tudói, birtokosai, irányítói, akkor máris ott az a mitikus valami, amit az egyszerűség kedvéért hívhatunk mindent tudásnk, felettes lénynek, vagy akár mondjuk Istennek is.
Az igazság az, hogy az ember léte mítoszok nélkül nem létezik. Ez egyszerűen abból fakad, hogy a hiányzó tudásrészleteket ki kell töltse. Minden ami a valódi valót helyettesíti mítosz. A valódiság hiátusait kitöltő "hit" nélkül az ember semmi sem lenne. Egy porszem a semmi hátán. . . vagy még annyi se.

magyar-magyar szótár 2013.10.10. 05:09:50

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Amit itt felmondasz, XIX. századi ateista jógyerek-hiszekegyből való, 150 éve másodéves papnöveldei szeminaristáék kézből kontrázták, csak így a XX. századvégi negyedművelt féltahóságban hat ennyire ütősnek, mint gondolod. Isten nagyfiúnak nézi az embert és ha méltó, akár tehát fütyülhet is őrá. Most nem szeretnék ezzek a nagyszakállú felhőnülő télapóformával foglalkozmni.. a zattejjistákokok máma már leginkább brendelmátyásszerűen egymással társalkodnak meg jópofáskodnak el, így oztán ellenfél nélkül frenetikus győzelmeket is aratnak. Eéleve Stephen hawking----

@PesszimPista: Már régen túljutottunk azon, hogy a mítoszok valósághamisítványok, szépen kicsomagolható ZIPállományok vannak a mítoszokban nagyon is reál történelmi tényekkel. A mítoszokkal kapcsolatban a zip-kibontáshoz az egyik leghasznosabb, ha el tudod képzelni, hogy Az Árvíyzi Hajós című világmese, amit mi leginkább Noé történeteként ismerünk, kb 100-szor kellett megessen, hogy EGY(=1)-szer mítosz is lehessen. Ha herkulesekről beszélek, tehát arról, hogy a herkulestörténetek egy egész tengerimedemnce népeinek egy-egy herkuleseinek rész-történeteiből áll őssze a nagy herkules mítosszá.. már sejthetek valamit éspersze Odüsszeusz története a matriarchátus, az anyakirálynők bukásának, a férfihatalomátvételnek a jegyzése is 8de pl a zsidó Írás detto, szintén ilyen fiatal "mítosz"

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2013.10.10. 06:39:35

@magyar-magyar szótár: A lényeg szerintem, hogy nincsenek történeti tények. Ennek vagy annak a forrásnak hiszel, rajtad múlik. Nem voltál ott, nem tapasztaltad, csak valamelyik magyarázat számodra logikusabb, hihetőbb.
Épp így, nem láttam még atomot, sem mikrohullámot, sem vírust, de még Amerikát sem. Elhiszem, mert azt mondták; beépítem a világnézetembe, saját hitvilágot alakítok ki.

PesszimPista 2013.10.12. 21:36:17

@magyar-magyar szótár: Elnézést, rosszul használtam. A mítoszok, valójában a kikristályosodott tapasztalat, avagy emígyen akár empirikus alapú tudás megtestesítői a kor sztanioljába csomagolva.
Akkor már inkább a hit, hiedelem irányába kellett volna elsőre is lőnöm.
A mítoszokkal, de főleg az azokban foglalt tudás/információ mai megértésével talán az a legnagyobb baj, hogy más inercia rendszerben fogalmazódtak meg.
Pl. a biblia legrégebbi részei (legyen mondjuk a teremtés könyve) köszönő viszonyban sincsenek a mai értelmezési eszközkészlettel. (Ádám, Éva, két ember . . . . bűnbeesés, kiűzetés . . Káin, Ábel, aztán már megint "csak ketten" ezért aztán minden rokon mindegyikkel . . . csupa degenerált utód . . mi van?)
De nem is kell ilyen messzire menni. Csak teoretikus felvetés gyanánt: Ha mondjuk ma megfestene valaki egy "kortárs" Éjjeli őrjárat-ot, szerintem ember nem lenne, aki megfejtené még az akár mai elemeket tartalmazó szimbolikát. (Már ha bárki meg is tudná egyáltalán festeni.)
A kérdés csak az, hogy mi lesz a MI(!) hátrahagyott mítoszunk?

magyar-magyar szótár 2013.10.14. 04:31:17

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Alapvetően az a gond, hogy Isten létezése nem hitbéli kérdés. Ezt a "hit" & "hinni" cuccot a vallásimarketing a valamilyen szervezet (p ahol nincsen egyház) erölteti, de pl a mohamedánoknál a sufi oldalág nem. Isten létezése élmény -ezek a hitbéli viták 8tehát a tagadás i) eléggé üzletszerűek. A Természettörvényben nem tudol olyant mutatni, amit Isten ne írna alá és Isten minden n e v e segédfogalom-szerű. [Ezt nem értik Buddhánál... már úgyértem, Sákjámúninál]

magyar-magyar szótár 2013.10.14. 04:37:29

@ripők: Mért ne lennének történelmi tények. A házban, amibe nem látol bele, történik valami (vagy a semmi..) attól függetlenül, hogy te tudod-e vagy nem. Ami történt, az történt. Elkezd durrogni egy benzines autó, akkor ki azt mondja, hogy a gyújtás szart be, ki a karburátor felöl kezdené, de egyébként azért és attól durrog, amitől durrog. Tény-től durrog, esetleg két egymástól független tény-től.

Ráadásul, ha elkezdek így relativizálni, akkor az ideálistáknak csinálok ugyebár tüzelőanyagot a kishajójukba. Hiszen ha olyan fejlettgoöndolkodásom van, mint a tiéd, akkor azt kell vallanom, hogy a vuilág (ennek a története a része) megismerhető és meg is lehet ísmerni: létezhet mondat a leírására a világnak.
[megint oda jutottunk, hogy szájjal sem annyira könnyű tartani az ateista álláspontot, mint kézzel...lábbal]

magyar-magyar szótár 2013.10.14. 04:43:14

@ripők: Teljesen banális történet, megyen haza a 18 éves géplakatos szakmunkás, az apjának se volt már lova meg a nagyapjának se, amikor ugyanis a termelőszövetkezet istállójánál a megvadult harmadfű csődör már nem csak rúg & kapál, hanem harap is és akkor a fickó pipa, levág oda, közelít a csődör felé (kifordult vérágas csődörszemek, patkolatlan paták etc) és akkor a fickó a szájával érdekes prhühühühűű-hangot hallat alighallhatóan és emeli a kezét és így tovább és kb félóramúlva üli is a csődört.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2013.10.14. 06:04:52

@magyar-magyar szótár: Nem tudom, hol olvastál tőlem olyat, hogy a világ megismerhető és meg is kell ismerni. A világ egésze bizonyosan nem, de a másik hozzászólása - egy kis türelemmel - talán igen...
Olyasmire próbáltam célozni, amit @PesszimPista: fejteget.
Létezhet mondat a világ leírására milliárd. Az olyan, amilyen; tökfüggetlen attól, hogy te milyennek látod, ismered (HISZED) vagy épp "hazudod el". Azt hiszem, hogy az Igazságot (Istent) tökéletesen hidegen hagyja, hogy én mit gondolok, sőt, talán nem is gondolhatom, hihetem másképp.

PesszimPista 2013.10.18. 21:12:08

@ripők: Hi-Hi . . . "Létezhet mondat a világ leírására milliárd." . . ."Azt hiszem, hogy az Igazságot (Istent) tökéletesen hidegen hagyja, hogy én mit gondolok, sőt, talán nem is gondolhatom, hihetem másképp."
Vhol itt van a kutymorgó elásva.
Mert mit változtat a valóságon (mármint a valódin), az, hogy bárki mit gondol róla, avagy éppen milyen akkurátusan, szépen, pontosan, próbálja körülírni? A nagy büdös égvilágon semmit sem!
Ha mást hiszel, és másképp cselekszel, vagy akár éppen csak egy kissé pontatlan vagy, (ganc egál) akkor egyszerűen kiírod magad a "valóság" játékszabályaiból. így persze nem is nyerhetsz . . . sohasem . . sőt . . hosszú távon halott vagy! Ennyi.
Ott van leírva . . . Ádám és Éva kiírta magát a "paradicsomból". Az emberiség halandóvá vált azzal, hogy arra a hitre tért, hogy nem kell "Isteni" úton járnia, elég neki a tudás . . . vagy annak istenítése.
Az a tudás (isteni státusz) amit saját bevallása szerint sem szerezhet meg.
Jó . . azért ennyire nem várom a halált . . ez csak egy olvasat . . mondjuk a mai kultúra és az "Isteni" lét metszéspontjáról.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2013.10.22. 07:41:29

@PesszimPista: Józanul belátható, hogy a világ egészét nem ismerhetjük meg, mégcsak felszínesen sem. Az esetleges tájékozottságunk is jórészt mások interpretációin keresztül jut el hozzánk.
A relativizálgatás lehet, csúnya dolog, mégis szimpatikusabb a végtelen mínusz egy lehetőség közül választani, mint abból az egyetlenegyből. (Nyitva hagyva azt az opciót is, hogy esetleg majd megbánom később, addigra így hozzászokhatok a nézőpont-váltáshoz legalább...)
A vallásos hívők erkölcsi fölényéhez szükség van a butinkó nemhívőkre, mint a küllőknek a köztük lévő résre.

magyar-magyar szótár 2013.10.24. 02:26:27

@ripők: Itt a bajé. A "materialisták" az ideálistákat ütnék, de a vallásosokat találják. valóban ostobák, hiszen ha tanulmányoözod pl a magyar öndefibníciója szerint , idézem, "ateista" szövegeket, főleg az interneten, részeredményeket találsz, odabasznak a klerikálisoknak vagy pl az egyházas vallásoknak, de így pl nem jut a szórásból a nemgeyházas [testvériség alapú] vallásoknak. Még talán a legokosabb materjalistákok sejtenek annyit, hogy attól még ideálista (=istenhívő) lehet valaki, hogy azért nem vallásos. De nagyjából ez a maximum.

Sokszor rámutattam erre, a legkristályosabban két ostoba, Iván Gábor elemér és Brendel vitáin tanulmányozható. Iván mérnökúr több fokkal okosabb Brendelnél, Brendel akkora sötétagy, hogy még Iván mérnökúr szemláltetőpéldáját Karakuttyról sem érti meg.

Tkp az iskolarendszerünknek is ez a problémája, alapkészségszintek megalapozatlanok, de "felépítményileg" hűűűdeelőrehaladunk.

Ez az egész, amiről itt beszélsz, alapfokon az alapfogalmak tisztázásával kezdődik és elsősorban is azzal, hogy mi a ideálista platform és milyen a materiálista platform.

Fogok egy asztalt, leültetem egy vidéki főiskola egykori filozófiatanárát egy asztalhoz és felsorakoztatom elé a derék semmibenhívőinket, attejistákokkjainkat st és az öregnek legtöbb esetben öt kérdésre sincsen szüksége, hogy ideálistaságot bizonyítson rá a delicvens-re. Márpedig itt kezdődik az egész: ha valaki ideálista egy vakkantása se lehet tovább a "hívők" vagy Isten[ek] ellen.

Kínomban sokszor Voltair-re sziktam mutogálni, mekkora egy ravasz volt az öreg, az alapkérdésre a választ a mai "értélkelés" szerint csupán azért sunnyogta el, mert halála után tisztes temetést akart. (bőőő félévszázaddal később Paganini tetemének kevesebbért kellett egy kriptafülkében végtisztességadás nélkül elrohadnia)

Ha megnézed, az ateistáinknak kb annyi esze van, mint a buzijainknak. Listáznak, névkoszorút kocholnak össze híres ateistákról kb úgy, mint ahogy a Híres Buzik listája fele biszexuális.

Azaz nem tisztán buzi.

magyar-magyar szótár 2013.10.24. 02:34:01

@ripők: Én hívő vagyok és semmi szükségem nincsen a "küllőközökre". Hannibal öndefiníciója szerint nemhívő, igen tisztességes, náélam erkölcsösebb embvernek tartom, felnézek rá. De pl tudok papot, aki egy jófortmán alighívőt [azt mondja, hogy ezzel nincsen ideje foglalkozni, nem vallásos, de biztos lehet valamiféle Isten, majd öregkorában előveszi ezt a témát) Istenhez közelebbi-nek mondja, mint ő maga magát, az egyháza munkását.

Tkp a vallásfikázó butta attejistákokok olyanok, mint a munkásbuszból az útszálikurvákra ácsingózó asszonyok, sokat beszélnek a kurváékról, de fingjuk sincsen, miről is beszélnek.
[ism.: a bibliaszerelők szelektívténykezeléssel a bhibliát szelektíve kezelő vallás
imarketingeseket ütik, de azt HISZIK hogy pedig Istent ütik ésvagy Jézust ]
A szokásos kérdésem, ki az ostobább, az emberiség 100000 évéből a többezer Nóé [Az Árvizi Hajós] mese kiagyalói vagy az a tudós, aki nem tudja, hogy a szigetemberiség korában a világ leginkább az az egy termékenyvölgy, síkság, sziget vagy sivatag volt... És amikor bibliát szerel a Nóé történet képtelenségére hivatkozva, akkor FöldGolyóbisra köböli a tengervizet rája...
süti beállítások módosítása