2010.11.18. 04:32
kit car
Ezt a tengersok munkával épített (kb 120000 Ft-ot ér a festése alsóhangon) Trabantot árazták jócskán alá a jógyerekek, kb a négy kerék árára le, szerecsenmosdatás végett
CSAK SZÓLOK -ma bármelyautónak is legalább négy ára van, délről a menekülésiérték [banki visszavett kateg'] határolja, az ötödik ára meg az irigy szomszédok/munkatársak/barátok képzeletében bugyorog... ha akarom, nemvemhes, vemhes VAGY hatgyerekes, fial vagy ellik, ízlésem és eXXX hasam alapon...... -CSAK SZÓLOK!
Most, hogy a csepegtetősen alámosós kommunikációs technikának köszönhetően "Hunvald 50 milliós Mustang-ja" is közprédára került, meg kéne állítanom az eszeveszetten föl-alá masérozó zászlós meneteket egy-két szóra de nem hiszem, hogy érdekel is valakit egyáltalán ezügyben bármi komoly vagy józan. Természetesen a jógyerekek azonnal szerecsenymosdatásba kezdenek és gyorsan kiszámolják, hogy Hunvald mű-"Mustang"-ja nem ér még két millkát se...
Gyorsan leszögezem: még az én autóbuzi tekintetemben sem ér Hunvald kit car műanyag "Eleanor Mustang"-ja kétforintot se, pl egy veterán autó mániás nem menne át az utca túloldalára megnézni .
Spórolós faszari büdössváb fajta vagyok, úgyhogy én megelégednék egy valódi Shelby Mustang-gal, amit elfogadhatóan restaurálva már kapni nagy szerencsével 3,5 , kis szerencsével 5 milla körül is. Szerelmese vagyok a Mustangnak, mármint a fazonnak, de azért az elárulom róla, hogy egyébként újdonantan is iparihulladék volt, a szokásos amerikai megoldással elavult ócskavasat öltöztettek hanyag elnagyolt munka kereteiben nem tartós anyagokból, azt meg kell hagyni, pompásan fazonálva. Ha valaki utánagugliz, mi van alatta, akkor az alváz felől vett képeken kb egy 1957-es Pobeda látványa fogadja majd. A Pobeda egyébként igenközeli rokona a legendás 1938-as rendőrségi [Police] Fordnak, csak a szovjet koppintók pár hengert lespóroltak a nmotorjáról... és a családfa Zuk/Nysa [Nyéza] családig vezethető le... Aki eredeti & legendás [=1965-1973] Mustang restaurálásba fogna, az is kit car építőnek érezheti magát. Ráadásul a majd ötliteres alapmotor gyönge fos , a maga korában egy 2000-es európai motor is megcsúfolta.
A kit car afféle csináld magad otthon házi barkácsautó. Már 1896-ban egy angol cég ládázott ilyeneket. Angliában adómegkerülési trükk kereteiben hoztak forgalomba házilag összeszerelhető , elsősorban sportos külsejű autókat. (Egyébként is divat volt, már az olajválság előtti években a kispolgári spórkocsi sportos karosszériában, kedvencem, az Opel GT ilyen, amit Chevrolett Corvette koppincs fazonban 1,9-es polgári középosztályos motorral forgalmaztak).
Ez az én ízlésemnek megfelelő kit car, VW. 1.8-as nyolcszelepes karburátoros motorral szerelném. INNEN tallózhatsz te is!
A kit car hobbyágazat másik fő ága VW Bogár [Käfer] alvázra épített szintén fiberglass / üvegszálas műgyanta borítású autókat. A VW Käfer eleve könnyedén széjjelszerelhető alkotóelemeire, alvázas autó. NDK-ban éppen ezért a hasonlóan alvázas Wartburgra építettek üvegszálas "sport" autókat. A motorral szerelt gördülőképes alvázra aztán műanyagból mindenféle bohókás [buggy= babakocsi homokjáró ] autókat vagy komoly sportkocsinak látszó tárgyakat építettek.
A legelvetemültebb eszelős kit car építők még a motort és a váltót is maguk készítik -de ez már tényleg kuriózum.
Józanon Hunvaldról: Már a magyar maffia czikkely kommentoszlopában botladoztunk barátaimmal e kérdés körül. A Gábor Makk filmjében NEM maffiózó, Hunvald az Hunvald, de a kérdés az, hogy énteő, mitiők, de pl te, igen te, kedveském, te mit csinálnál pógármesterként, ha azok az üzletemberek fölkeresnének téged és meglengetnének előtted egy "antíszemitízmuss vaan!" kártyát szokásuk szerint... ha nem mégy bele a buliba...
Magyarországon egy kit car forgalombahelyezése attól függ, hogy a tulaj szán-e pénzt autók lepapírozásához értő (= jelentős kápéemes kapcsolatokkal rendelkező) személyre. A "kápéem" néven becézett későfeudális kéjúri hűbérszervezet állam-az-államban, tökmindegy, ezek vagy azok vannak kormányon, nagyjából megyénként értelmezik másképpen a jogszabályokat és rendeleteket, amit Kukutyinmegyében képtelenség leműszakiztatni is, azt Nekeresdmegyében simán átengedik [ - >matyiautó]. A "kápéem" egy állami sracot, dézsmát behajtó szervezet, ami számára törvény, rendelet vagy alkotmánybíróság is akár csak egy dolog. Aki látott már kápéemes műszaki vizsgabiztost, aki az egyik autót egy légypiszok miatt kitiltja a forgalomból, a másiknak az orrára meg ráültet két inast, hogy jó legyen a fékpapír, az tudja, hogy Magyarországon miért ízlés dolga az alkotmánybíróság leszarása, pl ha a jógyerkekenek megfelelő kedveskormány szarja le, az üdvös és azesetben az alkotmánybíróság fidesznyik minősítést kapott a jógyereksajtótól.
Magyarországon még azt sem tehetem meg könnyedén, hogy a katalizátor nélküli karburátoros 1,3-as 55LE-es Golfomban a motort EuroII-es szabályozott katalizátoros 1,3-as 55LEs Golf motorra cseréljem, holott a felfüggesztési pontok ugyanazok, a motor motorkódja ugyan más, de teljesítménye ugyanaz ... legozni lehet Golfokkal, sufniszereldékben és árokparton gimnazista gyerkekek építgetnek maguknak mindenféléket a Golfokból, egy 1974-es I-es Golfba kínlódás , de főleg veszélyesebb átalakítások nélkül építhető be mondjuk egy 1999-es Audi A3-asból származó 1,9-es PDTi motor. Ezzel szemben pl a Magyar Suzuki Swift Első Generáció-t , aminek a szó szoros értelmében halálosan gyönge karosszériájából kisebb ütközés után is tűzoltóknak kell kivágnia a bentrekedteket, becslésem szerint több, mint 300 embernek kellett nyomorultul pusztulnia a Zóccsó Kis Cuzzúkijában azért, mert a Magyar Suzuki gyöngébb minőségű kasznilemezből készült DEÁMMLÉGISPEDIGCSAKHOGY állami felügyelet mellett víííídáman forgalmazták az oktondi parasztnak nézett pógároknak. Bezzegamerikában a paraszt [-> hillbilly] erre szakosodott ügyvédet fogadott vóna, aki merészen behozatott vóna egy eredeti 1989-es gyártású Swiftet meg mondjuk egy esztergomit és szakértőkkel összehasonlíttatja, könnyű szemléltetni a kaszni gyöngeségeit, amit a hillbilly úgy tud ellenőrizni, hogy ha az 1989-es Swift-tel föláll egykerékkel a járdaszigetre, akkor nyitás után be tudja csukni az ajtót, de az esztergomi Suzuki kasznija úgy elcsavarodik, hogy annak az ajtaját nem lehet becsukni. EZ nem ízlés dóga, hanem tény és nem kell hozzá még "fogyasztóvédeli labor se". Ugyanígy lehetne vizsgálni az ízlések alapján átpolitizált kérdéseket, de nincsen ennek a hazának olyan eszetokja, aki egy pillanatra is képes lenne érzelmeit meg ízlését félretenni még ebben a csöbetűvel kezdődő és őddel fenyegető helyzetben is. Amikor pedig már ugye nem ártana észnél lenni... legalább a szajkómunkásságnak, ha másnak nem is...
Vannak önkéntelen és tudattalan kit car építők, akik nemhogy amerikaiul nem tudnak, de angolul se nagyon. Kubában vagy a volt Szovjetúnió területén élnek olyan autós szakik, akik lényegében bármely szabadonválasztott akármilyen 2-3-4-5 féle tipusból és fajtából tudnak autót összeszerelni, úgy értve, hogy pl Audit házasítanak Nissan-nal és Volgával. Kubában a mindössze 100-150ezer km megtétele után hosszú haldoklásba hanyatló kockaladákban gyakran már csak az embléma és az üvegek maradtak meg az eredeti pl 1984-es autóból. No meg a papírjai. Magyarországon a jobbkormányos angolautókból némi műtétek után sufniznak balkormányost. Magyar motorfelújító mesterek a keményítettalumíniumhengeres japán fostalyigákat felfúrják, acélperselyezik és pusztán restségből és lustaságból maguk öntenek hozzá dugattyút is. Így pl egy "eldobhatós" Mazda 323-as 1992-ből Magyarországon több, mint 300ezer km futásra képes.
Egy Hunvald -féle ál, gagyi Mustang kasznija beszerezhető kb 4 millió Ftnak megfelelő dollárért, aztán már az a kérdés, hogy milyen alapra építi az autót. A replica ágazatban is kétféle iskola van, a kényelemesebbek és spórolósabbak valamelyik készen kínált alapra építik rá a műanyag látványt, másik viszont minden porcikájában eredeti-másolat -ot szereznek be. Valószínűsítem, hogy az 50 millió Ft-tal Hunvald csak egy jó nagyot akart mondani, az én becslésem szerint mindössze húsz millából össze lehet dobni egy ilyen Mustangnak látszó műanyagrakást. Namost innen persze ízlés, de főleg elkötelezettség dóga, hogy a szerecseny eszkimófehér-e. Annyit azért elárulok, hogy a szerecseny eredetileg nem négerfekete, hanem, mivel arab, tehát csak a kapuccsínó árnyalataiban tündökölhet eleve, jójszakát.
Gyűjteményem egyik legszebb darabja. Még az angol céges rendszámot, a függönyponyvás platót is rajtahagyták a magyar montázsművészek ezen a jobbkormányosról balkormányosra alakított Ford Transiton, aminek csak a reklám kedvéért van ezen a képen még eredeti rendszáma, a papírjai meg az új magyar forgalmija-rendszáma a vigéc irodájában várta a palimadarat! Átalakításhoz: Át kell pakolni a fékrásegítőt és a pedálokat, másik kormánymű kell, váltókar , balos műszerfal (ebben az autóban az anyósülés helyén volt ugyebár vasig kopva a szőnyeg... egy pár új fényszóró (de ravaszabbak a vizsga után visszarakják a nálunk vakítós-szembeviklágítós angolt!!!) Az átkábelezés gyerekjáték, a műszerfalcsere kis gyakorlattal [-> legózás] egy órán belül elvégezhető munka!
Szólj hozzá!
Címkék: csináldmagad
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.