mottó: >>Ne tessen nyugtalankodni, mondta volna az egyszeri szobafestő, ez még kap fogni egy vajszínű árnyalatot. Ebben az ígéretben telt az életünk...<<

/Esterházy Péter-Szebeni András A vajszínű árnyalat -képeskönyv vízszintből fotózva, igen magoss felülnézetből szövegezvést../

>>Majd a festő megoldja!<<

"Idővel igazodik."

/ismert kőműveshivatkozások a falazás és vakolás hibáira/

 

1. Esterházy Péter életművének hanyatlásba fordulása idejében keletkezett műszó, ami a Kádári Vidám Barakk oldalfalának pudvásodó áttűnésére utalhat. Talán. Fekete-fehérben ez nemigen látható. Volt ugyanis a Refómmkomonizmus Érjának csuhájjságában többféle szín is, abból a szocdemrózsaszínből, amit Aczél Endre & Co. a rencerváátó magyar médiaértelmiség most utólag visszamagyaráz, nagyon kevés. Az Impulse Vulcano Desodor  nikkelhatású műanyagkupakja-fénye, a boldog-kócosan vakkantó hónaljkutyák barnás-rőtes-feketéje, a soha nem epilált női alkarokon csak napsugaras élfényben látható   pihécskék aranya, az első, a Gorenje-korszakban behozott használt nyugati autó műplüss kárpitjának harmonizálása az autó színével, az első pornóvideók narancsos árnyalatai ésígytovább, pl a vadiúj 65 M katonai gyakorlóruha zsávolyzöldje...

  A jelentős író a Mai Írók Fejedelme exporttermékké válásának szakaszában sokat időzött a voltendékás és nyugat-német zónákban. Taxival közlekedett... Már a vajszínű árnyalat idejében is...

 

2. Hellelfenbein [elefántcsontfehér] , a Butterweiß eufemizált árnyalatneve* - taxi színárnyalat NSZK-ban. [Baba állapotú extaxi berni rendszámmal ITT] A taxiszínek az NSZK-t szabdaló látható és láthatatlan határok szerint változhatnak, de a butterweiß mégis meghatározó volt a múlt század végén...A magyar utakon és autópiacokon is feltűnik. A klasszikus butterweiß Mercedesben a W123-as. Gyakori a gyáriszűz-törésmentes állapotú extaxi. Ezeket általában a menő taxi-vállalkozás 750.000 km után adta el török s más auslander sau, magyar taxis-szlengben mezítlábas taxisoknak, akik még belenyomtak 250000 km-t mielőtt eladták. A magyar nepper pedig behozta, idehaza felfúrták, újítottak a hengerfejen [síklapolás, szelepfészkek, szimmeringezés], kicserélték a vasig ült 3. vezetőülést (általában egy vezetőülés a sofőrök testtömege függvényében 300-500ezer km-t bir...) 1.000.000 majd ezek után elment még a jellegzetes magyar gázolaj-iszonyok közepette 300ezret...

Az időbusz utasai majd, Börlin-ben, ha kinéznek az ablakon és azt látják, hogy a taxisok inkább törökökre hajaznak, az még a bársonyos 80-90-es évek fordulója, mentül több kínai és vietnámi meg indiai taxis, annál inkább közeledünk a 2000-es évek felé... És egyre ritkább a vajszínű árnyalat...

 

Német használtautópiacokon a vajszín még a fehérnél és az ezüstmetál-nál is riasztóbb a viszonylag tapasztalt használtautóvásárlók körében.  Ezüstmetáll autók között is találni 8 éves milliomos [1millió km-t futott] személygépkocsikat. Itt jegyzem meg, hogy az opawagen kategóriára vadászó ( 20 éves, 1200-68000 km-t futott) magyar feltétlenül a buzimetáll-ezüstmetáll árnyalatsávban keresgéljen. FIGYELMEZTÉS ! Németországban is szokás az, hogy a nyugdíjba vonuló vállalatisofőrnek ajándékozzák az utolsó autót, amit végig ő vezetett, létezik tehát 500000-600000 km-t futott babaállapotú, karcmentes, újszerű tulajdonságokat mutató és mondjuk egy magyar izomtiboralakú, mélymagyar csiptuningot szenvedett féléves autónál jobb valóstulajdonságokkal rendelkező autó, ezeket szokták a magyar nepperek  a "kiállítási darab volt a BNV-n s utána keresztanyu nagymarosi házában a tisztaszobában állt hét évig csipkefüggönnyel letakarva parasztvakító dumával eladni. Viszont ez az az eset, amikor lesajnálhatjuk a neppert és nyugodtan megvehetjük az opawagen-nek látszó opawagent egy picivel többért, mint a leharcolt, de frissen fényezett kortársait.

Óperenciás és bergengóc valamint burkus területeken egy átlag család átlagautója évi 60ezer km-t fut, tehát egy cuki bezzegóperenciás családiautóban 6 éves korában kb 360000 km van. Ez bizonyos autótipusoknál a legszebb férfikor. A debütálásuk idejében jujdeavangár, műűvészi, pihepuha, 2000-ben még fantasztikus formavilágú, 2006-ban nevetségesen divatjamúlttá avult design-ú forradalmimodelleknél a szép külsőbe foglalt iszonyú pusztulat kezdete, főleg a kideríthetetlen elektromos hibák és zárlatok felől közelít a korai végső lerohadás.... Bergengóc cégesautó személygépkocsi kateg'ban évi 100000 km-t fut, ez a mai mélymagyar nepperség álomsávja, mert a Németországban valós futásteljesítmény alapján a katalógusár-mínusz-20%-ért megvett autó kilométeróráját megfelelő képességű műűvészek úgy szabályozzák be, hogy kb 97.000. km-t mutasson, miközben 320ezer van benne. (A gyári szervízkompjuter képes leolvasnio a valós futást, ami a központi kompjuter memóriájába van örökidőkre beleégetve kiszedhetetlenül...)

A realitás sem az új, se a használautóvásárlókat nem érdekli, mindenki vagy a maimarketinget akarja beszopni vagy a saját álomvilágából tallózni.

Ha nem így lenne, akkor nem lehetne környezettudatos embernek olyan hibridüzemű Toyota Priust eladni, amijaaaj- aaanyira környezetkímélő, hogy fajlagosan 2 literrel több benzint  éget el  egy hasonlóteljesítményű, 10 éve "elavult műszaki paraméterekkel rendelkező" Skoda Octaviá-hoz képest. A környezettudatos orgazmikus élvekkel surran nesztelen 50-nel a Prius-ával és egyébként ugyanazon fordá-kban tankol 10 literekkel többet, mint a 3 millióval olcsóbb Octaviával... (Ma már kezdik csepegtetni, hogy a hibridautók, na, az lehet, szopatás volt...) Nagyrakás autó szinte semmiben nem felel meg annak, ami a "képi" üzenete, nemegyterű, nemkisautó, kívül nagy, belül szűk és annyit fogyaszt, mint egy normális méretű autó. A francia autók csomagtartó-literje folyadékban számolt, a DIN-szabvány szerinti, az köbdeciméteres kockákkal rakott (ezutóbbi szemlélteti a bepakolhatatlan helyeket) Azaz a francia autó "500 liter"-je a valóságban, decimétereskockával  387.

Az autós szakma szépsége, hogy hülye döntését önhazugságokkal a vásárló mindhalálig megmagyarázza saját magának, sőt, egész  vásárlóiszegmensre való önhazug csoportok is léteznek. Akit érdekel, pl a régi Suzuki Swift rajongóioldalain köbméterszámra szedegélhet csoportudat determinálta önhazugságokat... (A Trabant Legendák is ilyenek, ezekből mindig kimarad, hogy  frontális gyönge ütközés esetén 2 mp-ed van elhagyni az autónak látszó haláldobozt... vagyis aki a hátsó ülésen ül, az bennég...)

 opawagen [Ford Granada Mk I. ] a mobile-pont-de -ről. 1200 €-ra tartják, nem pénz érte

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

off-vajszínű árnyalat: opawagenben az aranymetáll. Az opawagen fölismerést négykézláb kezdjük, az autó parkolásiplezúrmentes, gyári dísztárcsák, töretlen alsószoknya, horpadásmentes motortakarólemez. (A fotót a veteránnepper készítette, egyenesen a trélerén a sikeres vadászat után, mindössze 3000 €-t kér ezért a gyöngyszemért... 8szintén Granada Mk , de ezen van két értéknövelő húzás és karc a bh ajtón)

 

 

 

Egyéb mezeimárkák közül a VW és a Ford dízelmotorjai motorjai futnak nagyjavítás nélkül 750000-et, lásd a vajszínű Passat-ot.

 

ex-német-taxi, 1999 vége óta Magyarországon futott..

A múlt század végéig a Mercedes volt A Taxi [Der Taxi Wagen] íme egy:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amidőn a mélymagyar utakon meglátok elsuhanni egy milliomosautó-t vajszínű árnyalatban, pl   az autó valós futásteljesítményéről mit se sejtő izomtiboralakúakkal rakottan, elégedetten dőlök hátra és azt mondom: VAN REMÉNY!

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr531459575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.12.10. 00:54:09

"Ford dízelmotorjai motorjai futnak nagyjavítás nélkül 750000-et"
nepperismerősök úgy beszéltek le a ford mondeo dízelekről, amikor még magamnak akartam kocsit használtan, merthogy 120-130 ezer körül mindre kiült a "motorschade " felirat.

magyar-magyar szótár 2009.12.10. 03:33:33

@bs395: Súlyos hazugság! Van egy bibi a Ford (régi, nem szuper, tehát 1,8-as és 2,5-ös) dízelekkel Magyarországon: Ha nem cserélik az olajat a vadiúj autóban, akkor 50000 km után elkezdi enni, akor a becsületes magyar elkezdi utántöltögetni, ezután azt gondolja, hogy hájszen frisül az olaj az utántöltésekkel. Légszűrőt nem cserél, az eltömődött légszűrő keret behomorul, és a résen át a szűretlenül, a magyarutak porával vegyest tolul a lég. Az ilyen Ford dízelekben az olajlehúzó gyűrűk bekokszolódnak a horonyba úgy, hogy kb 160000-nél elkezdik zabálni az olajat , romlik a kompresszió, mert a tömítőgyűrűk is bekokszolódnak (változó teljesítményű lesz a motor, mert néha még kipattan a kokszágyból a gyűrű...) Ilyenkor eklviszik a motorfelújító mesterhez a motort, kikapják ott a dugattyúsort, a 16 éves inassal kiküldik a hátsóműáhelybe, kivésetik a gyűrűket a horo9nyból, újragyűrűzik , összedobják a cuccot(1 óra az egész, esetleg 2) és kiszámlázzák az aláőbbit:
1hengerfej síklapolás, felújítás 75000
Vonalfúrás, túlméretes dugattyúkészlet gyűrűkészlet alsófelsőtömítéskészlet
127000
Munkadíj: Munkaóra 18 óra/5000Ft
90000
A paraszt pedig fizet.

A példában szereplő motorművésznek magának egyébként 1990-és 2001 között 1,8D Fiesta Courier dízelje volt, nem 10000, hanem 7500 km-ként cserélte az olajat (minden nap a minimum a 200 km, de inkább a 350km) Én az autót 550ezer km-es korában ismertem, még nem volt megbontva a motor. Hagyjuk a dízelt, az első szétszedett láncos, benzines 1,3-asnak, amit láttam sose volt gazdája, ütöttékvágták és 425000-nél semmi válla nem volt a hengernek. 1,6 16V -s, elütöttek egy fácánt és 100km-ről kb 2 liter hűtővízzel ért be a műhelybe és nem kapott gátrepedést se.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.12.10. 21:29:32

@magyar-magyar szótár:
pedig ezek mindegy szálig 2 literes tdci-k votlak, nem a régebbi 1.8-as tddi.

magyar-magyar szótár 2009.12.12. 07:42:31

@bs395: Bocs, már megint előbb járt a billentyűzetem, mint az eszem.

Az agyonkompjuterizált motorok kifejlesztésének egyik célja az, hogy a kuncsaft állandóan a szervízt járja. Lehetőleg tréleren hozza be a 100ezer km-t futott dízel PDTICDTXWAHHiFTSDTHQTi-jét. Pl a fötengelyforgásjeladó vezetéke megtörik és zárlatos lesz, seképsehang.

Gyakori hiba ezeknél a motoroknál, hogy a tulaj nem akarja megérteni, hogy szemben a régi dízelével, ami az ő tojással-a-talpa alat technikájűával 4,5 l/100 eljárt, most alapból 7 litert fog fogyasztani.

Semii baja a PDTICDTXWAHHiFTSDTHQTi-kel a clgesautósoknak és ügynököknek, akik hajtják, mint állat. Majd elszáll 400000 nél a magasnyomású szivattyú és a porlasztósor...
Porlasztó hibaüzenet, erre:csere
anyag 48000
a porlasztó betanítása komjuterrel
autó lerobban, tréleren be, hibaüzenet: beszart a porlasztó AUSTASCHEN

A német autószervizekben ez a jelszó KOMPLET AUSTASCHEN.
Ezért él úgy, mint Marci görögországban Mirko Kovac. Vagy a MUstafa Zuckermaul GMBH meg.

Németországban a veteránnepper fizettett a beijedt nagymamival a veszélyeshulladék elszállításáért.

A nagybátyámnak azért nem keleltt fizetnie az elsőkiadású 1973-as rozsda és kottyanásmentes, tökéletes motorú autója. Audi 80 bedarálásáért 1983-ban, mert a motort a szerb kiműtötte belőle és megszámította 240 DM-ba. (pont jó egy I-es Golfba pl...)

csak 44-es karikában, nem gyerekek előtzt lehet beszélni az új dízelekről, miket tud művelni egy Mercedes CRDi pl.
Mechanikusan nincsen semmi baj. De a milljó elektronika.

Az egyik trükk: Le kel nulláztatni a szervizkompjuterrel a hibatárolót és új csekkoltatni az egészet, ugyanis, ha vezetékzárlat, nem biztos, hogy újra meglesz a hibaüzenet.

Ha összetört az autó, keresztet lehet vetni rá, mert ÁLLANDÓAN LESZ VALAMI ZÁRLAT amiért az autó lenulláz.

Füstjelek nincsenek, a "környezetvédelem" az utánégető a motor totális beszarásáig (Ford TDCi nél 125000 km: dugattyúlyukadás a pangó égés miatt...)eltünteti az árulkodó füstjeleket. Azért a szaga szúrós "öregdízel"
és a fogyasztása felmegy 10 (kistehernél 15) liter fölé, az BIZTOS jele a rendszer beszarásának, azonnal szervízbe.

Az biztos, hogy a tatás sofőrök, akik spórolna és nem tapossák neki, mehetnek pillangószelep cserére 65000-nél.

magyar-magyar szótár 2009.12.12. 07:44:36

@bs395: A Ford Hungáriánál nő az alkatrész és garanciálisügyes és édes fülecskéinek ez a sok izé, amiről beszélnek, hát olyan, mint számomra az epillálás titkai, bár lehet, hogy én többet tudok a gyantázásról, mint ő arról, mért ideges egy forods , ha a kisteherautójában beszarik a motor 125000-nél . A 2,5-ös vasmotort 600000 -ig meg se kellett bontani....

magyar-magyar szótár 2009.12.12. 08:37:44

A vezérképviseleti picsák szerint teljesen természetes az, hogy az ember a dízelmotorfelár (1,7 millió) leperkálása után 100ezer km-ként háromszori olajcseréért fizet 200ezret (1 liter hyperolaj balfasznak 5500, online rendelés 2700+ postaktg)átlag kétszer viteti be tréleren az autóját (á 50ezer/szállítás) úgym, hogy közben azért 30ezer km-ként vagy negyedévente softwarefrissítés, szíj/görgő szervíz 100ezer km-ként 120-200ezer, és közben az autó zabál 8-9 liter gázolajat meg 3000 km-ként megállok a nyílt országúton 12 milliós autó motorfedele föl, olaj betölt...

Ezért szoktam mondani, aki jó dízelt akar, felhajt egy 10 éves opawagen Audi A6 1,8T-t 239000 km-rel, az nem megy, de benzinből fogyaszt 5,5 l/ 100 km ( mennyi is a gázolaj???) egy olajcserét megcsinálok magamnak otthon (a seggemlyukát is pl magam mosom...) 10000 ért 10ezer km-ként. Nem kell bele porlasztó, nem szarik be a kipufogógázvisszavezetőpillangószelep tömítés és nem számlázzák ki rám a komplet cserét (65000) Hajtom és hajtom szervizelem és nem történik semi és s tréler, se kötélenvonszolás se olajutántöltögetés.
A legdisznóbbak meg 1990-es szivar Audi 2,3-asat, benzineset hajtanak föl mert abban kaliforniai dióból van a kaliforniai diófa betét , és félvelúr, meg lábtér meg elegancia meg rugózás és még megy is.

saclos (törölt) 2009.12.20. 22:21:16

Hát igen, az elektronika. Én inkább az IBM PC kompatibilis számítógépekben vagyok otthon, ezeknek, minden hibájuk ellenére, masszív ipari elektronikai hátterük volt.
Van a szekrényemben több mint 10 éves hyper noname hdd vezérlőkártya, az adatkábel csatlakozója learanyozva, ennyi év után is csillog, semmi oxidáció. Van korban kb. illő adatkábel is, ma is használom, ha vírust kell írtanom valaki gépéről.
Van ez az új SATA hdd csatolórendszer. Ha a gép egyszer csak elkezd hülyeségeket írni a winchesterre, a szervizesek egybehangzó tanácsa: kábelt megmozgatni, ha nem segít, csere, de legjobb rögtön cserélni. Igen, a 2000-es évek egy ocsmány csatlakozóval ellátott, szobahőmérsékleten egy év alatt elöregedő szigetelésű adatkábelt hoztak.

A márkanév ma már csak brókereknek, kreatívoknak utalás a kinyerhető zsére, felhasználók számára jelentéstartalommal nem bír.

magyar-magyar szótár 2009.12.21. 07:16:34

@saclos: Ez szomorú. Azt hittem, csak a bikagyártásban van olyan nyugatkínai trükk (az alumínium nem jó, csak a vörösréz és feltétlenül forrasztás nélkül) hogy vörösrézfilmmel vonják be a spiáteralumíniumot... Vagyis bikavásárláshoz vigyünk magunkkal bicskáét és karcoljuk fel a felszínét és ha jó a szemünk alufényesnek látjuk a csikarást.
süti beállítások módosítása