vö.: kis-kis kígyó

 

„csak a kishalak akadnak hálóba”

/orosz börtönbölcsesség/

 

Istenem, a magyar nép évszázadokkal a mat'matika fölfejlődése előtt már mely jelentősen is kombinatorikus egy nép volt. Pláne most, ezen fos & turha-terhes szépidőkben. Többmindenben is Európa, sőt Eurázsiai bajnok a magyar nép , de a túlkombinálásban főleg.

--- meg vagyok győződve arról, hogy az a kábé hat ember, (akikből húsz se tenne ki fétucatot...) most rendkívül elégedett magával, jaó odabaszott ezeknek... és most ebbe, ha eddig nem, majd belebuknak. Vannak azonban kombinatorikusok  a jóoldalon , akik szerint a pálgiumügyet maga a Cigány Kádár Rákosi Berluszkóni Napólejony Eszkóbár fundálta ki. Hogy ugye így a mór-játol megszabadulhasson. Mintha egyébként egy intésére nem takarodott vóna, ha. Hájszen mi másért is lett éppen ő a , az, ami, minek is nevezzük.Bárki ellenőrizheti: kommentelőim közül is főeszetoknak számítók is morfondírozhatnak azon, honnan süthették ki, hogy plágium lehet az inkriminált dógozat - hát... öööö... irulok-pirulok, de azért ezt még egy magamfajta agyatlan büdös zsírparaszt is hun máshun  keresné, ugye a dógozat végén ott a források jegyzéke...

http://www.spencerart.ku.edu/images/print/almanac/prjxc85.jpg

képforrása

 

Kapjunk azonban már egy kücün-t a busuló zsírmagyar fejünkhöz és purcogtassuk már meg a koponyánkban a faggyass tekervényeinket, mi is a címe ennek a kibaszott diszetációnak? A témája micsoda?

Ejh, beh dicsérik az ismeretlen ügyeseket, akik kipukkasztották ezt a... mit is... Hát Istenem, még egyszer, gondoljunk már bele abba:

Ki feltételezhet akár lángeszet is arról az emberről, aki doktorija témájául az újkori olimpiák történetét választja. Pótkérdés: melymennyi eredeti gondolatot tartalmazhat egy ilyen dógozat. Ha kisérleti alanyként egy bicskaügynöki gyorstalpaló immáron tizenhetedjére [ powered by Munkaügyi Központ Tschajaga und Roetzschoege] továbbképzett agyatlanját választjuk, egy ilyet ő is képes lenne összemásolni úgy, hogy Schmitt Pálról, Georgijevről vagy arról a német p'ofesszor-ról csak nem is hallott.

Őszintén! - kellett-e minimális zsenialitás feltételezni azt, hogy lehetne "fogást találni" a bohócköztársaságielnök kis-kis-doktorijában...  ebben az országban?? ahol egyetemi-főiskolai gyakorlat volt szponzorcégek főembereit kamudoktorikkal meg papírokkal jutalmazni . Egyetemi kampuszok WC-bölcsességei közé tartoztak azok, amikből meg lehetett tudni,  ha valaki nagyon-nagyon dö-rö akarna lenni, akkor melyik utat válassza.

képforrása http://katrienvandessel.files.wordpress.com/2012/01/ubu_fr.gif

Egy országban, ahol budapestiautót nem íratnak át, ha az első tulajdonosa dö-rö volt és a nepper bácsi büszkén mutogálja a forgalmit: "orvos autója volt". És ez az egyik legtutibb tipp a nőiautó meleltt. (tehát ha Dr Ámbra Aranka autója volt, duplaélvezet doktor és nőőőő popsija helyére ülni... akkor is, ha egyébként Aranka néni 1972-ben doktorált filozófiából [ Karasz Bugeljan kripto-trockizmusának sajátos megnyilvánulásai az OSZSZK KP KB XIX. kongresszusán tartott beszédében c. dolgozat alapján]. És a segge lyuka Aranka néninek 40 éve gombás ... ennek megfelelően e tenyészet hawájja a 30 éves Lada textil üléshuzata ...

 

kitérő: beszélni kell az "időzítés"-ről. Ez a szarkása gömböc persze neméppen akkor pukkadt el, amikor kellett vóna vagy mégisakkor pukkadt el. ugye a képlet világos IMF EU  tagállammal csak akkor kezd el tárgyalni, ha a tagállam az EU-val már "letárgyalt". Namost, ha sikerül az EU-val elhitetni azt, amit a jóoldali sajtónk szerint sikerült és szintén a jóoldali sajtónk úgy igyekszik ezt az elhitetést beállítani, hogy Orbánról meg a kormányáról hiszik azt Európában, amit pedig a magyarról tudnak és jajistenem, derégóta tudják már ... és az EU húzódozik a letárgyalástól, akkor az IMF nem tárgyal és innen már csak azt kell megetetni a hülyékkel, hogy az IMF nem akar tárgyalni és .. ö... nyert az ügy.... (azt majd el is várom a kommentelőimtől, főleg a sugárzóan bölcs ikoránkell-től, hogy magyarázzák el nekem, ki nyeri és milyen ügyet és mitől is lesz az jó, ha roszabb lesz...)

Hát valakinek csak benyújtották azt a doktori't! -ilyen címmel és témával!! Valakik előtt beszélt HÁROM ÓRÁN ÁT, basszusgitározza meg a magyar kurvaeget Flea, három órán át védte kisdoktoriját AZ ÚJKORI OLIMPIÁK TÖRTÉNETE!!!! témakörében az a sportdiplomás doktorandusz! Segítsetek kedves kommentelőim és magyarázzátok el nekem, honnan a bakelitházas elavult COCOM-klistás telefaxxxombú tudott előgyönni egy akkora zseni, aki megsejtette, hogy Snitt úr dógozatában találhatni tán valami bibit...

Sokan csak mazsoláznak a bohózatból, pedig úgy teljes, ha teljes panorámájában élvezzük, például az egyébként büszke torrentező és szellemiterméktolvaj tolvajoz és olyan, milliárdokat ellopó ember pofázik magasztos arccal a pálgiumról, aki csak a magyar jog specialitásai miatt nem került bíróság elé, ugyanis 5 év alatt milliárdok ellopása elévül, de pl dógozatmásolás, az nem. Egy cocpoloztató cigányt, aki lakható házakat épített és cocpoltonként annyit kezelt hűtlen, amennyit egyébként bármelymagyar építőipari cég tulajdonosa kulcsátadásos szisztemben simán ellopna a tulajtól, négy-és félévet ült, de akik milliárdos számkörben cocpoltoztak bánt[hat]atlanul hawájzzhatnak. Attól függ, ki az ügyvédjük. Ha egy karosszérialakatos hibát ejt karosszériahegesztés közben, és ebből a hibából haláos végű baleset következik be, leültetik, de az autó gyártóit és konsTRÜKKtőrét, aki halálos gyöngére tervezte át az eredetileg merevebb karosszériát és akik miatt legalább 300 ember halt meg fölöslegesen, mert egyébként egy "korszerűtlen" autóból karcolásmentesen szállhattak volna ki, míg ebben a halálosan gyönge konzervbádogkaszniban húspéppé váltak.. nos ezek az emberek délcegen, sőt kitüntetve pöffeszkedhetnek a nagyismeretlenségben...nemzetgazdaságstratégiai szempontok miatt sunnyoghatott ez az autógyártó ezzel a fostalyigával éveken át... egy országban, ahol a Trabant legendája is milyen...

Akkor lenne teljes azonban szerintem ez az übüiád, ha jeles íróink közül pl Esterházy Péter szólalna meg morális felháborodásában.

 

 

Szaharr!

 

/Roi Ubu/

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr164351399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.03.31. 07:45:22

Annyira bíztam benned, hogy te is olyan sznob vagy mint én, és nem nyalod be az eccerű népnek szóló cirkuszt, és NEM snittpali diplomaügyéről fogsz írni.

de ha már dagonyázunk meg polpancsolunk (hogy téged idézzelek)
az ellenzék hibát követett el, mivel a LÉNYEGRŐl (ájemef, költségvetés, oktatási keretszámok, társadalmi mobilitás beszűkítése, esélyegyenlőség kiiktatása, stb) problémákról tereli el a figyelmet.

ezen most el lehet csámcsogatni, utána visszabüfikézni, most nem mindegy mi van snittpalival? eddig is tudtuk róla, hogy egy báb, aláíróember, akkor pont ez a doktori a lényeg? ugyanmár, Lujzanéni, legalább te ne azt írnád, mint az újság, hogy a Snittpali így meg úgy...

magyar-magyar szótár 2012.03.31. 08:22:17

@Budai Hella: Az egyik fő hibája az EGYÉBKÉNT magasankvalifikált de politikailag nagyonbuta szemlélődőknek, hogy eben az esetben is túlságosan sokat feltételeznek ezek politikaiképességeiről.
Itt lényegében még az Olasz Móccr kiküzdésének 8ezt úgy képzelték el a jógyerekek, hogy a hazaárulás, uszítás és hazudozás az majd orbánékat úgy sújtja, hogy attól csak megbuknak, de az országnak nemkülönöseben árt) hát ugye ez afféle "későnrobbanós" tányérakna lett. de nem roz, hiszen elodázhatja az EUval való megegyezést és így az IMF-fel való megállapodást. A politikaiellenzéknek lényegében bármit megér (nekik nem kerül semmibe) ha eltolódik az IMF megállapodás, nem sokat kell várni és itt az uborkaszezon (nyáron nem fog történni semmi) ráadásul a pusztító aszály.

Nem látom azt, hogy én dagonyáznék ezen. Attól, hogy a téma Snitt, még nem a dagonyában tapickolok, sőt.

de magadon is lemérheted, te is valami rendkívüli zsenialitást látsz abban, hogy valaki megsejtette, ezt a sportdoktorit kell piszkálni. Kimarad szépen a hiradásokból pl az, hogy a SOTE szenátusa szerint elsősorban bírósági ügy lenne ez. Elfelejti a SOTE szenátusa... mert ugye mindenki a sajátfejével gondúkodik és a SOTE-n kevés kamudoktorit osztanak, viszonmt a Testnevelési Egyetemen (amit magbatagozott) jó sokat osztottak. A legtöbb kamudiktorit azonban szerintem filozófiából lehetett szerezni a Drágajó Kádár Rencerben. Meggondolatlan volt az SOTE szenátus mert ezzel olyan turhabánya óóódalát piszkálta meg, amiből Barna Iszap ömlés lehet . oszt KÖZBEN meg ezekkel nem lesz semmi, de az ország mégnagyobb bajba kerül.
Ugye a demokratikus "sorrend" az lenne, hogy demokratikuseszközökkel szépen a következő választáson vagy nyer a jóoldal vagy nem. De ha nem nyerne a jóoldal, ezek akkor is a Jobbikkal kényszerülnek koalázni és attól baszódnak széjjel. Így vagy úgy, de széjjelbaszódnak és akkor jöhet a jóoldal, ami 2002- és 2010 között már bizonyított

Ugye azt a képletet se értitek, hogy Ferencnek minden csak jó. Ferencék dolgozták ki ezt a zseniális szisztemet, széhjjel is lophattak meg leisztingerizálhattak mindent és tessék, máris szent pofával malasztoskodhatnak... Erre jöttök ti a jóknál is jobbak nyafogva, hogy nektek nem kell Ferenc. De kinek kell az LMP-tek senkinek, még magának az LMP-nek sem.Az LMP kreátorai arra nem veszik a fáradságot, hogy a színjátékukat komolyan vegyék.
És ettől kerekedik a börleszk übüiáddá igazán..
Ennen kis gyűlöletéről szinte senki nem lát tisztán.

Megmondta a Vágó bácsi (Ferenc tanácsadója, Az Ország Egyik legokosabb Embere) mégjobb buli lenne, ha a Jobbik kerülne hatalomba 2014-ben...

magyar-magyar szótár 2012.03.31. 08:23:12

@Budai Hella: Amit én írtam a Snitt-ügyről, ki írja azt, Lujzám, melyikújság.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.03.31. 08:30:59

Jórészt egyet tudok érteni a kijelentéseiddel, de összességében a bejegyzés maszatolás. Valóban gusztustalan, ahogy most boldog-boldogtalan beletörli a cipőjét a Sérthetetlenbe, de a torrentezőket idekeverni tipikus szálkázás. A töltögetők nem saját szellemi termékükként kezelik a megszerzett tartalmat, csak használják, és feltehetőleg matricás adathordozón tárolják.
Nekem nem a plágiummal van bajom, hanem azzal, hogy a prekoncepcióm szerint megkérdőjelezett erkölcsi magaslat, ahonnan a nemzeti-kereszténynek mondott oldal kiosztott mindenkit, aki nem a horda tagja, ezek szerint bizonyítottan nem létezik. Kényelmetlenül fészkelődve néztem Szíjjártó és Obersovszky alakítását is és rohadtul szégyelltem magam.
Te egyébként miként vélekedsz, miért védik a védhetetlent? Politikailag inkább kontraproduktívnak tűnik posztján tartani ezt az embert. Várnak egy kicsit, amíg csitul a hype és csendben félreállítják majd? Nem akolbólítják ki egyáltalán, mert az "arcvesztéssel" járna? Egyfajta politikai hálából nyilvánítják sérthetetlennek? Nincs alkalmasabb ember a feladatra? Kibasznák, csak Paja tényleg "önjáró" lett? Tényleg arra várnak, hogy az Elnök magától jusson el a bűnbánatig és a lemondásig? Vagy semmi problémát nem látnak és a galád ellenség mesterkedését sejtik a háttérben?

Egyébként bármi az igazság, én sajnálom az ürgét. Lehet a jó- vagy a rosszoldal, de a saját ostobaságának az áldozata is.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.03.31. 08:39:11

@ripők: tulajdonképpen én is sajnálom, de a saját mohósága és beképzeltsége miatt bukott ekkorát, és sehol nem hallani arról, hogy azért mint sportember KIVÁLÓ volt. Nála is érvényesült a közhelyes Murphy, eljutott a saját alkalmatlanságának egy olyan fokára, ahonnan már kicsúsztak a kezéből az események.

@magyar-magyar szótár: én zsenialitást látok? az ellenzék baromi nagy öngólt lőtt, aki eddig is vadul ellenzéki volt, azzal nem nyertek szavazót, az ilyen "ingadozó középparaszt" mint én, meg úgy van vele, hogy az ellenzék megint saját alkalmatlanságát bizonyította, hogy nem a lényegen piszkálódik, (lásd fentebb már felsorolt dolgok) hanem Pali bácsi doktoriján. Még az a szerencse, hogy nálunk van annyira felnőtt a lakosság, hogy nőügyekkel senkit sem lehet lejáratni, mert akkor következő körben már álló f...-okról olvashatnánk az ellenzéki politológusoknál.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.03.31. 08:51:44

@Budai Hella: Az öngóllal kapcsolatban szerintem nincs igazad. Az ellenzék nem emiatt alkalmatlan, ez egy ziccer az ötösön belül, de még nem dőlt el, hogy bemegy-e. Pont, hogy a gazdasági realitások nem befolyásolták eddig sem az ingadozókat, az oldalválasztás főleg ideológiai és erkölcsi síkon történt. Volt ugye a hazug böszme, a bennfentesek maffiája, akik bármit megtehettek és elvitték szárazon. Megjegyzem, "zseniális" Ferencéknek most kéne a leginkább kussolnia és hagyni a saját levükben megfőni a békákat... De zseniális Ferenc annyira zseniális, hogy muszáj neki megnyilvánulni. Pthöej. Bezzeg a Gordon! Muhahaa!
Amennyiben Viktorék nem kapnak a fejükhöz és az ellenzék nem játssza túl, akkor ez az ügy nagyobb jelentőségű is lehet még.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.03.31. 09:06:53

@ripők: persze, nem emiatt alkalmatlan, ez csak egy újabb bizonyíték arra, hogy alkalmatlan
nagyobb jelentőségű? hogy? Viktor hajlandó lenne a demokratikus szabályok szerint játszani? ne már:D
Itt annak van következménye, aminek Ovi engedi, hogy következménye legyen, mivel egy személyben ő az állam.

FilcTroll 2012.03.31. 09:29:50

Azért öngól ez, mert azok az ingadozók, akik eddig hittek abban, hogy csak akad valami becsületféleség a rosszoldalon, azok rájöttek, hogy dehogyis.

Mától más a szemléletük, és ez valóban veszélyes a rosszoldalra. Vszeg nincsenek sokan, de fontos a véleményük. Vannak továbbá sokan olyanok, akik már ábrándulnak kifele a fideszből, de lokális arcvesztés nélkül nem vállalhatják fel ezt. Most nekik is lett hivatkozási alapjuk.

nagyon_buta 2012.03.31. 09:31:34

Én Pali bácsival vagyok!
Ha most néhány "tudományos" munkát megkaparnának a jóoldalon .... (mosolyognék egy jót), milyen témákat láthatnánk
Az aszállyal egyetértek főeszetokjaink nem figyelnek elégé, karcos őszvége, tél lesz ha Szűz Mária nem segíti meg országát. Melyen sajnos nem segít a dán -sósvizes- disznóhús illetve a génmanipulált argentín búza (sem az audi/merci munkahelyek)

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.03.31. 09:31:39

@Budai Hella: Nem így értettem. Persze lehet olyan forgatókönyv is, hogy ezúttal Viktor megengedte, hogy repedéseknek látszó jelenségek tünedezzenek fel a "jobboldali egység" felszínén. Születtek vezércikkek olyan médiumokban, amik korábban hajcihő nélkül benyeltek és támogattak mindent. (Nemzet) A KDNP vezető fővárosi embere számomra roppant szimpatikus módon kifejtette, hogy a jelen helyzet vállalhatatlan, nem veszi be a gyomra.
A "nagyobb jelentőség" alatt azt értem, hogy sokkal könnyebb szimbolikus ügyekben közbeszédet tematizálni, a bizonytalanokat elérni, mint grafikonok, adatok és közgazdasági elképzelések villogtatásával. Ez egyébként tipikusan Fideszes terep, ők kaptak kétharmadot bármiféle gazdasági koncepció megvillantása nélkül...

kzoltana 2012.03.31. 09:38:47

Hagyták a közszolgálati tévé emberei, hogy ez a – seggbenyalós, orálisan szexes, az aktus sajátosságaiból adódóan kölcsönös kielégülést nem nyújtó, de a tévében így mégis mosolygós – duma lemenjen a magyar népnek bele az arcába.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/1979_schmitt_sajto
Holnap is hasonlóan koszos napra ébredünk, mint tegnap?

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.03.31. 09:47:43

@ripők: na ez az, hogy tipikusan fideszes terep az ilyen nesze semmi fogd meg duma olyan szavakkal ,mint "becsület" meg "haza"

@FilcTroll: ha annyit beleszólhatnék, akkor látod, téged is ügyesen irányt Dudi, hogy használod az ő jóoldal- rosszoldal kifejezéseit, ez pedig eleve már bélyegez, mert ugye a "jóoldal" az hülye, a "rosszoldal" meg vagány, lázadó, satöbbi
én ezért nem vagyok hajlandó átvenni Duditól ezeket a szavakat, és következetesen kormányoldal- ellenzéknek nevezem, mert az, nem jó-rossz (ahol ugye a rossz a jó)

FilcTroll 2012.03.31. 14:13:15

@Budai Hella: Bár nem érzem magam irányítva, azért köszönöm:) a jóoldal-rosszoldalt azért használom, mert abban egyetértek Dudival, hogy az mszp-szdsz-lmp-dk álbaloldali izékre szavazók tényleg jógyerekeknek érzik, gondolják és pozicionálják magukat, míg a többieket rossznak. Más dudizmusokkal nem mindig értek egyet, azokat nem is használom. Ráadásul az én álláspontom ezekben a kérdésekben nemigen helyezhető el semmilyen megszokott politikai értéktérképre, ezért könnyen fogadok és eresztek el ilyen terminológiai kategóriákat.

És ami a legviccesebb, hogy szerintem te pont fordítva értelmezed a jóoldal-rosszoldal érzelmi törlésére, mint Dudi. Bár lehet, h tévedek, majd megmondja ő.

FilcTroll 2012.03.31. 14:16:01

fene az autokorrektorba, a fenti helyesen: érzelmi töltését. Bocs.

Persécuté Persécuteur 2012.03.31. 20:16:27

@ripők: "Pont, hogy a gazdasági realitások nem befolyásolták eddig sem az ingadozókat, az oldalválasztás főleg ideológiai és erkölcsi síkon történt."

Az 1990-2010 közti választások eredményét összehasonlítva az életszínvonal fejlődésével kiderül, hogy az ingadozók finoman reagálnak az életszínvonal változásaira és aszerint szavaznak. Nem a műszer finomságával, hanem a nullhibájával van baj.

Az meg, hogy a szavazók 80%-a szurkoló, és nem hat rá a gazdaság, az nem számít, ha a választás pár %-on múlik.

Persécuté Persécuteur 2012.03.31. 20:27:24

@Budai Hella:
"az ellenzék hibát követett el, mivel a LÉNYEGRŐl (ájemef, költségvetés, oktatási keretszámok, társadalmi mobilitás beszűkítése, esélyegyenlőség kiiktatása, stb) problémákról tereli el a figyelmet."

A keretszámok kérdése nem kisebb műbalhé, mint a Schmitt-ügy.

Az IMF? Azzal kapcsolatban az ellenzék már pozicionálta magát, mégpedig kommunikációs szempontból vesztes módon.

A Schmitt-ügy végre valami, aminek az ellenzék örülhet két, rossz önpozicionálásból fakadó kommunikációs vereség között.

Persécuté Persécuteur 2012.03.31. 20:30:06

@FilcTroll: Ingadozó azt jelenti, hogy különböző időpontokban másra szavaz. Ingadozó csak az lehet, aki már legalább 1x kiábrándult. Nem hinném, hogy egy ilyen ember utópista abban az értelemben, hogy erkölcsi minőségeket kapcsol politikai táborokhoz.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.03.31. 21:52:58

@FilcTroll: te nem helyezed el magad, de majd Dudi elhelyez téged:))

@Persécuté Persécuteur: nem, a keretszám nagyon jól beleillik egy bizonyos sorba, csak egymás után kell rakni a dolgokat
egyrészt kommunikációs szinten ugye "a zemberek kormánya" cselekvési szinten pedig egykulcs, mobilitás beszűkítés, vagyis olló nagyobbra nyitása a abban a magyar társadalomban, ahol a többi uniós országhoz képest már eddig is rosszul álltunk társadalmi igazságosság kérdésében.
hogy az ellenzék pozícionálta magát kommunikáció szempontból - na, pont erről állok állandó vitában Dudival is, hogy legalább ez a blog legyen egy hely, ahol nem a pol. LEkomm'-járól beszélgetünk, hanem a tényleges történésekről. Ha a politikai kommunikációról szeretnénk csevegni, akkor
isten haza család
véreim, magyarok
liberté egalité
nem kell több, mindenki válasszon ízlése szerint:D
de azért már lássunk ezen túl, legalább itt, legalább mi

Persécuté Persécuteur 2012.03.31. 23:10:38

@Budai Hella:

Sorba illeszt? Mobilitás? Ilyenekkel kik foglalkoznak? Egyrészt 20 db szakértő, másrészt a "csevegő osztály" egyes tagjai, akik az újságban olvasták, hogy mobilitásszűkítés van és rágcsálják egy kicsit a témát időtöltésként. Vagyis az ügynek ugyanakkora (0) a hatása a közhangulatra, mint annak, hogy minek a jogkörét csorbították hogyan. Az utóbbi 1 évben, amikor divat lett a jogkör, a jogkörökről beszélők többsége meg se tudja mondani, mi az a jogkör, és közben a nemjogkörözők az ország 90%-a.

"Ha a politikai kommunikációról szeretnénk csevegni, akkor
isten haza család... liberté egalité"

Én tudok jobbat: "társadalmi igazságosság".

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2012.04.01. 02:00:26

"Ki feltételezhet akár lángeszet is arról az emberről..."

talán kérdezd azt, aki kinevezte

Fenehorizont 667 2012.04.01. 06:08:25

@Budai Hella:
társadalmi igazságosság :DD

hát az meg mi a faszom? nem kérem, h definiáld, de legalább írd má körül. télleg kíváncsi vagyok. léccilécci világosíts fel

magyar-magyar szótár 2012.04.01. 07:36:46

@Budai Hella: A politika az emberközösséggel való bánás... a közösség irányítása. Az ideál az "önirányító" önmagát vezető közösség... ugyebár. A politika, mint művelet és sport és műűvészet, a teljesőszinteséget kizárja, a társadalmiigazságosságot kizárja. A ... relatíve demokráciák fejlődésének az útja... hogyisírjam körül...

Különösen pedig ha baj van, kataszrófaközeli helyzetben. Amikor pl pánikot kell elkerülni. Akkor az őszinteség, akkor a társadalmiigazságosság.

Ugyebár az a "társadalom" anmit elhazudtak nekünk liberális-nak (mint ideát, ugye9 a bábocista taszizmus.
Amikor egy 400 éves demokráciából idegyönek egy 22-23 éves még kész-se demokráciába eszet osztani, hogy kéne csinálni.
A normákhoz igazítás.

Az öüsszefüggésektől való eltekintés:
mintha egy nagyhalom, de összevissza ledobált ágrakáson huzakodnánk. Mindenki a kézenfekvőt húzza, ami "kiűáll" a rakásból a vastagját
vagy amikor a ruhaszárítókötél vagy hosszabbítókábel gubancban van és a "logika" azt mondaná, hogy a 2-3 méteres "szabad" egyenest húzzuk OSZT közben ebből mégnagyobb gubanc lesz...

Csak tekintsd azt, hogy a nyugatiak minek nézik Putyint.. vagy hogy a jóoldalunk a társadalmigazságosságért és a "lyibelyályisz eszmék" terjesztése érdekében egy putyinnak hazudta el Orbánt.. hátha ettől bedőlnek és "helyreáll a társadalmiigazságosság"

De mi a faszomért is kéne lemondania Schmitt-nek, ha Gyurcsány nem monmdott le. gyurcsány milliárdokat ellopó, erre szakosodott köztörvényes bűnöző, de nem került bíróság elé, mert az ügyei, mire kiderültek, elévültek.

Scmitt-nek úgy lett doktorija, ahogy még sokezer más sportdiplomásna, kamudiplomásnak, kamudiplomához kamudoktori. Ezzel oszt nem ál helyre a társadalmigazságosság, csak megint a szarnak egy nagypofon.
mertugye az Igazainknak és Üdvöseinknek mi a jó? Az se volt jó, amikor erős volt a KE az se, ha gyönge bólogatójános a KE (ami a KE alkotmányosan egyébként csak úgy mondom..) Az lene jó, ha egy nekünk kedvesarcú apabácsi lenne az egyébként semmikomolyat nemcsináló KE.
Na, ebbe tegyé' táááásadalmigazságosságot.

Természetesen Schmittnek azonnal le kellett volna mondania.. de hát egy dédelgetett sportember.. sportkarrierrel, sportdiplomával sportdoktorival...
hát most ugye "lááázad" szegény...

FilcTroll 2012.04.01. 07:45:34

@Persécuté Persécuteur: Szerintem az ingadozó azokat is lefedi (sőt: sztem nagyrészt azokat), akik önálló vélemény híján mindig a csordával tartanak, akár valami mellett vagy ellen kell lelkesedni. Akik hallgatnak, mikor a fodrászatban, a kocsmában, a munkahelyi dohányzóban egy-két megmondóember nagy hangon politizál, de magukban azért őrölgetik a hallottakat.

@Budai Hella: Én makacsul állítom, hogy a valós eseményekről mi itt nem tudunk beszélni, ugyanis nem ismerjük azokat. Ha mégis kiszivárog valami pletyka, ami a Nagy Egész Kép ici-pici töredékéről szól, akkor az is igazolhatatlan, érthetetlen és viszonya az egészhez átláthatatlan.

Annyi közünk van a jelen történelmi valóságához, mintha kaptunk volna pár tucatnyit az egymillió darabos puzzle darabkái közül és abból próbálnánk kiokoskodni valamit -- úgy, hogy közben az igazi játékosok kamuból még dobálnak is nekünk hamis darabkákat, hogy a zavart növeljék.

FilcTroll 2012.04.01. 08:11:37

@magyar-magyar szótár: 400 éves demokrácia sincsen... Annyi a különbség, hogy ott a hatalom régebb óta beágyazott, kiérlelt pozíciókat ad tovább és hosszabb távra tervezhet. Épp, hogy nem a demokráciának, hanem a hiányának van meg a hagyománya, éppúgy fent, mint lent.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.04.01. 09:17:04

@FilcTroll: de tudnánk beszélgetni, csak ahhoz saját magunknak kell levonni a következtetéseket, pl. volt egy nagy vitám Dudival a pénzügyi stabilitási törvényről, ahol ő a LEkommjával jött, én magát a törvényt olvastam..hm...

@magyar-magyar szótár: dehogy kell lemondania, eddig is tudtuk, hogy ki, ezután is tudjuk, az én szememben semmit sem vesztett a tekintélyéből, mert eddig is nullába számítottam, Aláírós Pali

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.04.01. 09:23:07

@ödönke666:
@Persécuté Persécuteur:
társadalmi igazságosság témában
a "fejlettnek" tekinthető világhoz tartozó országok közül nálunk a legnagyobb az összefüggés a szülő társadalmi helyzete, iskolázottsága és a gyerek későbbi társadalomban elfoglalt helye között, magyarul, máshol NEM kizárólag a szülői háttértől függ, mi lesz később a gyerekből
most nem akarok szakmai dolgokba belemenni, mert nektek uncsi lenne, meg minek, Ödönke legfeljebb annyit ír majd rá, hogy DDD, na, szóval nem akarok szakmai vitázni itt, hosszasan, mert mindenki másnak unalmas lenne rajtam kívül
a lényeg: a mostani intézkedések (keretszám, gimnazisták számának 40%-os csökkentése 2016-ra) egyértelműen abba az irányba visz el, hogy MÉGinkább kizárólag a családi háttér fog dönteni a gyerek sorsáról
és bármiylen furcsa nekünk, máshol ez nem ilyen egyértelműen függ össze, hogy az is maradsz, ahonnan jöttél
a magyar borzasztóan zárt társadalom, nincsenek benne nyitott utak, és most még azokat a szűk kis ösvényeket is bezárták, amik léteztek

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.04.01. 09:26:34

@Budai Hella: értsd: minél korábban kell dönteni a gyerek sorsáról, hogy milyen iskolatipusba kerül, annak inkább CSAK a szülői háttéren múlik
most pl szakközépből is bármiylen egyetemre, főiskolára tud jelentkezni egy gyerek, pár év múlva már kizárólag szakirányúra tud majd, tehát róla lényegéban 14 évesen eldőlt, hogy nem lehet orvos, vagy közgazdász, ha pl, műszaki szakközépbe jelentkezett
na, de ez már tényleg túl szakmai, senkit sem érdekel rajtam kívül

Persécuté Persécuteur 2012.04.01. 10:51:10

@FilcTroll:

"Akik hallgatnak, mikor a fodrászatban, a kocsmában, a munkahelyi dohányzóban egy-két megmondóember nagy hangon politizál, de magukban azért őrölgetik a hallottakat."

Lehet, de több oldali megmondással is szembesül egy ilyen ember, tehát nem triviális, hogy melyik mellett fog dönteni. Viszont ha felrajzoljuk egy grafikonra a kormánypárt népszerűségét és az életszínvonal változását, akkor kirajzolódik egy törvényszerűség.

Persze lehet úgy is, ahogy te mondod. Akkor viszont nagy baj van, mert az illető kb. aszerint fog dönteni, hogy mit hallott utoljára a kocsmában :)))

Persécuté Persécuteur 2012.04.01. 10:52:24

@FilcTroll:

"Én makacsul állítom, hogy a valós eseményekről mi itt nem tudunk beszélni, ugyanis nem ismerjük azokat."

Ez meg így van. Az összes lényeges politikai esemény az elmúlt 3-4 hónapban az IMF-fel való tárgyalások során történt, azok meg nem nyilvánosak.

Persécuté Persécuteur 2012.04.01. 11:00:36

@Budai Hella:

"a magyar borzasztóan zárt társadalom, nincsenek benne nyitott utak"

Én úgy tudtam, alig van lényeges különbség az itteni és nyugati mobilitási adatok között.

Amúgy meg persze hogy a mobilitás mostanában vagy a közeljövőben lelassul. Ha nincs gazdasági növekedés, akkor nincs (strukturális) mobilitás. Márpedig gazdasági növekedés most egy darabig nem lesz.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.04.01. 11:34:30

@Persécuté Persécuteur: nem, tévedsz
www.tarki.hu/adatbank-h/kutjel/pdf/a798.pdf
elég, ha 12 oldaltól belenézel, de ha egy tanulmány nem elég, akkor írd be, hogy iskolai teljesítmény, szülői háttér vagy kulturális tőke ilyesmit a gugliba, és tömegével kapod a kutatási eredményeket, amik kivétel nélkül hasonló eredményt adnak, Magyarország gyakorlatilag az utolsó helyen van mobilitási szempontból, hosszú évek óta

A mostani intézkedések, az új köznev. törvény, a felsőoktatás átalakítása pedig nemhogy javítana rajta, hanem mégjobban betonozza az állapotokat. De gondolom, senkit sem szórakoztat, ha én itt többoldalas szakmai fejtegetésekbe kezdek:)

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.04.01. 11:37:14

@Persécuté Persécuteur: ja, és ha nem hiszel a tanulmányoknak, majd Dudi alátámasztja, ha akarok, én is az oktatásban dolgozom, a saját magam is ezt tapasztalom, nagyrészt szülői háttér függő, ki hová jut

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.04.01. 11:37:51

@Budai Hella: mármint, ha akarod, alátámasztja, hogy én is az oktatásban dolgozom

FilcTroll 2012.04.01. 12:34:17

@Budai Hella: Nem vitatva az állításodat, a veszni tűnő mobilitás miatt tudnak ilyen Orbán és Lázár-féle srácok a szinte semmiből a csúcsig emelkedni, mindenfajta, generációk óta megérlelt és megtartott, otthoni értékrend nyújtotta támasz nélkül. A hűdejóhanagy mobilitás okozza, hogy Mohácsi Viktória a román határ melletti éhező kis faluból indulva az EP-képviselőségen is túljutva Kanadába emigrál.

Jó-e, ha van mobilitás akkor, ha általa azok a parasztok, akik hosszú időkre visszamenőleg megismerték szűkebb világuk éghajlati és vízviszonyait és ennek alapján gazdálkodtak jól és hatékonyan, egyszer csak megmozdulnak?

De persze én ebben a mobilitás-ügyben nem vagyok szakember, csak azt látom, hogy önmagában nem érték, mert van bőven vadhajtása és akár kára is lehet.

Persécuté Persécuteur 2012.04.01. 12:35:01

@Budai Hella:

1. táblázat. "Aránynövekedés": Németo. 15,6, Magyaro. 14,9. Ausztria 16,8.

A Fejlett Nyugat egyes országaiban tehát "rosszabb" a helyzet.

2. táblázat. Itt Magyarországon a legerősebb az apa isk. végz. hatása. De még ez a 0,38 is egy gyenge korreláció.

A német pl. 0,3. És mivel ott régebb óta tömeges a felsőoktatás, nem látom, hogy ennek fényében a magyar meglepően magas lenne. A cseh is 0,36.

És mindezek csupán korrelációk, annak is soványkák. Nem értem, hogy lesz ebből társadalmi igazságossággal kapcsolatos felfortyanás. Illetve értem...

Szóval még ha meggyőzően bizonyítaná is valaki, hogy Mo.-on ezek az adatok borzasztóan eltérnek a Fejlett Nyugat számaitól, és a mértékük valóban jelentős, akkor sem igazán érezném úgy, hogy most ki van mondva egy fontos tény egyértelmű politikai következményekkel.

Persécuté Persécuteur 2012.04.01. 12:36:49

@Budai Hella:

"nagyrészt szülői háttér függő, ki hová jut"

Pont a fenti táblázatok mutatják, hogy tulajdonképpen a "nagyrészt" nem igaz. Pedig az lenne természetes, hogy nagyrészt.

Amúgy meg: miért is baj ez? És hogyan kellene lennie ehelyett? És ha erről van véleményed, az miért is kötelező mások számára? Stb.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.04.01. 13:39:01

rezeg a nyárs. komuniumus öröksége, erkölcsi alapom van, írok is egy posztot az ügynökökről

FilcTroll 2012.04.01. 14:04:50

Hellának persze szívesen adok igazat abban, hogy ez a kormány szétveri az oktatásügyet, mert Rózsa szerintem is ámokfutó, aki mintha azt hinné, hogy erőszakkal vissza lehet fordítani az időt egy sosem létezett, ideális világba, ahol a tanárnak tekintélye volt, a diákok pedig csillogó szemmel, hátratett kézzel, rendesen viselkedtek. És emellett teljesen megértem mindazok irtózatát, akik csöcsüket a facebook-ra kirakó, diszkóvécében tizenhárom évesen kóláért szopó gyerekeket látják.

Csökken a mobilitás? Lehet. Butul a nép? Valószínű. Mindez a hatalom érdeke? Szerintem igen, mind a jó-, mind a rosszoldalnak.

Hella B. 2012.04.01. 17:28:15

@Persécuté Persécuteur: tényekről nem vitatkozom, mert minek.
Az meg, hogy kötelező lenne az én véleményem? na ne:D
kedves barátnőmet szoktam mindig idézni, T. Zsófit, akivel együtt blogolunk, hogy a vélemény olyan mint a segglyuk. Mindenkinek van, és a másé nem érdekes. Szóval, nem tudom, jártál-e ide régebben is, más néven, ha igen, akkor láthattad, hogy ezt már sokszor elmondtam, véleménye mindenkinek van, és mindenkinek olyan, amilyet ő szeretne. Te elmondod a tiéd, én az enyém, és kész. Egyáltaán honnan vetted, hogy az én véleményem bármilyen mértékben is "kötelező" lenne másnak?

Hella B. 2012.04.01. 17:29:53

@FilcTroll: köszönöm:) ritka élmény, hogy Dudi kommentelői közül valaki nekem adjon igazat, sőt jobban belegondolva még soha nem is fordult elő:))

@ripők: ha nem csak a Kinyaltam!-ban tevékenykednél, akkor szívesen látogatnálak blogilag. Oda elvből nem járok:D

Persécuté Persécuteur 2012.04.01. 18:04:46

@Hella B.: "Egyáltaán honnan vetted, hogy az én véleményem bármilyen mértékben is "kötelező" lenne másnak?"

Ezzel arra próbáltam utalni, hogy - nekem úgy tűnt-, hogy úgy fogalmaztál, mintha valami objektív probléma lenne az "igazságtalanság" vagy a "mobilitás hiánya". De ha ezeket csak abban az értelemben tartod problémának, hogy az ízlésed számára csúnyák, akkor persze nem szóltam.

Hella B. 2012.04.01. 19:13:31

@Persécuté Persécuteur: a mobilitás hiánya, a társadalomban az olló nyitása, a keretszám beszűkítéssel a tanulási lehetőségek beszűkítése, az új köznevelési törvénnyel a tudás egyenlőtlen megosztása tény.

Az, hogy erről ki mit mond, vagy csúnya-e, problémás-e, az vélemény.
Egyébként érdekelne a véleményed, hogy miért is jó, helyes irány az egyenlőtlenség fokozása, a mobilitás lehetőségének elvétele a mostani iskolás nemzedéktől, de biztos van rá valami ésszerű magyarázatod, valami olyasmi, hogy úrnak, ugye születni kell.

heki 2012.04.01. 19:59:40

@Hella B.:
engem momentán érdekelne amit (ál) szerényen elhallgatsz - lévén szintén paidagágász vagyok. (Meg ahogy dudi is az volt.)

Szóval toljad.

Amivel vitatkoznék (mélykék konzervatív vizekre evezve), azok a szocio. alapfogalmak: társadalmi mobilitás, társadalomban az olló szétnyílása miegyéb.
Nem-e egyoldalúan definiált, axióma fogalmak ezek?
Magyarán - biztos, hogy baj-e az, hogy Magyarországon a családi háttér az elsőrendű befolyásoló faktor egy gyerek sorsának alakulásánál?
Nem-e a családokkal van-e a baj? (mint pedagógus mondom, hogy de:)

Van-e például Magyarországon a "társadalmi mobilitásnak" általánosan elfogadott paralell érték szegmense?
Van-e perspektíva Magyarországon egy fiatal gyereknek? Mi is az?
stb.
Őszinte tisztelettel kérdem mindezt. (most beszélgettünk középiskolánkba jelentkező diákokkal felvételi helyett, mindegyikkel volt lehetőségem beszélni - megrázó élmény volt)

I_Isti 2012.04.01. 20:50:32

@heki: "Magyarán - biztos, hogy baj-e az, hogy Magyarországon a családi háttér az elsőrendű befolyásoló faktor egy gyerek sorsának alakulásánál?"

Azért baj, mert a magyarok nem képesek egy modern, fejlődő, alkalmazkodó, korszerű, feltörekvő _rendszert_ alkotni. (Rendszer alatt politikai-, gazdasági-, társadalmi- és minden olyan dolgot értek, ami a rendszerrel szóösszetételben értelmes kifejezést ad.) Vannak néhányan, akik képesek, de a társadalom többsége nem. És amíg a társadalom többsége nem képes, addig mAgyarország sem képes.
A putribúl nem vezet út a gyártósor mellé.
Csájnában meg igen. Ezért Csájna menő, mAgyarország meg nem menő.
Egyébkénet Mo-n nincs perspektíva, Mo-nak vége van, mint a botnak.

I_Isti 2012.04.01. 20:54:34

@FilcTroll: A társadalmi mobilitás azt jelenti, hogy anyámnak 7 általánosa volt, apámnak meg 6, nekem érettségim van, és el tudtam magam küzdeni a főiskoláig, a gyerekeimnek sokkal egyszerűbb lenne diplomát szerezni, ha... ha viktátornak nem az ország lebutítása lenne a célja. Buta embereket egyszerűbb megvezetni. Értelmeseket pedig nem.

Hella B. 2012.04.01. 20:56:59

@heki: nem tudom, mit kéne álszerénység nélkül tolnom, ezt nem egészen értem.

baj-e, hogy a családi háttér az elsőrendű befolyásoló faktor? Ahogy te is mondod, elég nagy baj van, elég sok családdal. Jó-e, ha a gyerek oda születik és ott lenn is marad? Jó-e neki, és jó ez nekünk?
Magyarországon a munkaképes korúak alig több mint felének van rendes, állandó, bejelentett állása. A gyerekek fele ilyen családban nő fel. Ez befolyásolja. Valóban nem probléma ez?

Szádbafingok 2012.04.01. 21:03:19

Jaj, a társadalmi mobilitás egy érdekes téma. De csakúgy, mint az élet más területein, itt is szükség van vesztesekre. Legalább elrettentő példának vagy olyanoknak, akikkel szemben definiálhatjuk magunkat. Yin és Yang, az egyik nélkül nem létezhet a másik. Mint Harry Potter és Voldemort.

Hella B. 2012.04.01. 21:29:02

@Szádbafingok: jó, persze, a blogolás meg a nicknevek az játék, de ilyenkor elgondolkodom, miért választ magának valaki ilyen nicket, mint te?
1. még nem múlt el 13
2. elmúlt már múlt hónapban csak elfelejtette lecserélni:D

Voldemort elég sokra vitte, nem?

FilcTroll 2012.04.01. 21:37:33

@Hella B.: Sem utódja, se kommentelője nem vagyok senkinek. Nem vagyok senkinek. :) De persze értem, szívesen.

Szádbafingok 2012.04.01. 21:38:54

@Hella B.: Tizenkettő leszek a jövő hónapban, de nem hagyom, hogy eltereld a szót a lényegről. Voldemort árva volt, nem szerette senki. Kockáról kockára küzdötte fel magát, fénykorában senki nem kérdőjelezhette meg a társadalmi státuszát és presztízsét. Szociológus-félének tűnsz, ezért hadd firtassam; miért kell a gyermekvállalást dotálni? Amennyiben a pénz a motiváció, nem egyértelmű, hogy az alacsony jövedelműek csapnak le a lehetőségre, újratermelve a kétkezi nélkülözők garmadáját? Mit számít, hogy tízmillió vagy nyolc?

Hella B. 2012.04.01. 22:08:08

@Szádbafingok: nem vagyok szociológus, de még féle sem.
Mire gondolsz amikor "dotálásról" beszélsz? a családi pótlékra? egy kiscsákó tényeleges költségének a negyedét nem teszi ki. Az adókedvezményre? egy gyerek után több áfát fizetsz be havonta (mármint a neki vett cuccok áfája) mint amennyi az utána járó szja kedvezmény.

Persécuté Persécuteur 2012.04.01. 22:43:36

@Hella B.:

"miért is jó, helyes irány az egyenlőtlenség fokozása"

A mostani adórendszer jó, mert jó nekem. A kormány számára pedig politikailag racionális, mert a szavazóiknak általában jó.

Az új adórendszer az "egyenlőtlenség fokozását" jelenti az előzőhöz képest. Nem ezért jó az új adórendszer. A dolognak ez a dimenziója számomra érdektelen. Nem vagyok szocdem, számomra nem az jelenti a politikai teljesítményt, hogy sikerült-e közelíteni egymáshoz a jövedelmi decilisek átlagjövedelmeit.

"a mobilitás lehetőségének elvétele a mostani iskolás nemzedéktől"

Elvétele? Ne viccelődjünk már. Az elvétele a kasztrendszer bevezetése lenne. Vagy az általános, jó magas tandíjé. Az, hogy a kormány a műszaki képzés irányába tolja el az arányokat, nem indokolja önmagában azt a hisztit, amit ekörül csapnak.

"de biztos van rá valami ésszerű magyarázatod, valami olyasmi, hogy úrnak, ugye születni kell"

Ez nem egy lekomm' blog, ugye? Akkor hagyjuk a jóoldali szövegpaneleket.

I_Isti 2012.04.02. 05:28:53

@Persécuté Persécuteur: Persze. Jó adórendszer. Mond csak, a fideszesek tényleg ennyire agymosottak? Az adórendszer része a fent említett áfa is. Vajon miért van az, hogy minden liter tej után az állam kb 54 Ft-ot kaszál, a termelő meg alig többet ennél? És ha a gyerekeim minden nap megisznak reggelire és vacsorára 1-1 bögre tejet, akkor ez a hobbijuk miért jelenti azt, hogy Orbánviktor elvesz tőlem - csak a tejért- több mint 100 ft-ot naponta? Ez szerinted jó neked, vagy nekem? Az SZJA az adórendszernek csak egy része. A cégnél, ahol dolgozom a béreket csökkentették - amire a cég működése során, még a legnagyobb válságban sem volt soha példa. Úgyhogy Orbánviktor bekaphatja, hiába nem fizetek adót, ha a nyugdíjamat ellopta, - ami miatt érdemes volt nem feketén dolgozni - a fizetésemet meg a kretén gazdaságpolitikája miatt csökkentették, és a benzin is 450 Ft-ba kerül. Összességében a reálbérek egyébként _csökkentek_ - vagyis rosszabbul élünk, mint sokat szidott és Gyurcsány Fletó alatt.

Jó neked az adórendszer, mindenki más meg le van szarva? Ez a "jobboldali" morál? Vagy mi ez? Holott egyébként az élőmunka adóterhelése az OECD országok közül a _második_ legmagasabb. Vagyis még az sem igaz, amit amit Viktorék nyomnak.

Hella B. 2012.04.02. 08:53:33

@Persécuté Persécuteur: meg hagyjuk a kormánypárti propaganda szöveget is, amit nyomsz.
Műszaki képzés felé nyomja őket- ja, felvételi előtt pár héttel:D

és NEKED jó az adórendszer - ebben biztos voltam, de képzeld el, személyesen nekem is. Csak a havi párezres nyereségen felül én képes vagyok messzebbre látni, hogy miért is probléma a jelenlegi költségvetési helyzetben a többszázmilliárd tökfölösleges bevételkiesés, ha forintban keletkezik a jövedelmed, már el is buktad a visszakapott adót az árfolyamon, stb, nem mennék bele mélyebben, mert makrogazdasági analfabétának tűnsz.
Az meg, valóban a magánügyed, hogy milyen társadalomban érzed jól magad, vagy szocdem vagy-e.

Persécuté Persécuteur 2012.04.02. 10:24:20

@Hella B.:

"Műszaki képzés felé nyomja őket- ja, felvételi előtt pár héttel:D"

Nem mindenki idén fog felvételizni. Aki bajba került, az is halaszthatott.

"én képes vagyok messzebbre látni ... makrogazdasági analfabétának tűnsz"

Nem értünk egyet.

Persécuté Persécuteur 2012.04.02. 10:39:15

@I_Isti: Ha rosszabbul élsz, mint Gyurcsi idején, és úgy gondolod, hogy Gyurcsi megint hozni tudná azt a remek teljesítményt, mint már egyszer, akkor szavazz rá. A demokrácia akkor működik jól, ha az emberek az érdekeiknek megfelelően szavaznak, mert ez teszi lehetővé az "elit" ellenőrzését és szelekcióját. A moralizálás, agymosottozás és a többi hiszti fölösleges, inkább zavarják a tisztánlátást.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2012.04.02. 11:14:34

off

javasolnám a 'jóoldal' ill. 'rosszoldal' kifejezések használatának mellőzésétt okafogyottá válás miatt

mostantól nevezzük nevén a gyereket
(fidesz: arrogáns baloldali populista, jobbik: agresszív jobboldali populista, dk: szánalmas baloldali populista, mszp: virtuális szocdem populista, lmp: töketlen benettonzöld populista stb)

FilcTroll 2012.04.02. 13:07:40

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Jó, de akkor rövidítsünk!

Fidesz: ABP
Jobbik: AJP
DK: SZBP
MSZP: VSZDP
LMP: TBP

És ha lesz egy nem P-végű játékos egyszer, akkor

a.) pezsgőt bontunk
b.) kis megfontolás után kitesszük mégis a P-t.

FilcTroll 2012.04.02. 13:25:37

Ja, és ezennel megnyílt a OV előtt a Sándor-palota kapuja. Erős, elnöki rendszer, új lehetőség.

budai zöld 2012.04.02. 14:20:16

@magyar-magyar szótár:
"2010.06.29. 13:01
A bohócköztársaságielnök afféle, mint a bohócdoktor."

Innentől ugye nem összeesküvéselmélet azt feltételezni, hogy te mozgattad a háttérből a szálakat.

Nekem egyébként a tanulság az, hogy a fidesz a teljes pol.komm. tudatlanságával konzisztensen félreismeri, hogy egy adott politikai helyzetben melyik a célravezetőbb/egyszerűbb/kevésbé kockázatos/szavazóknak jobban eladható opció. (= Látniuk kellett volna, hogy Schmitt vállalhatatlanul kockázatos.)

A naiv álmom az lenne, hogy talán azért hagyták ezt a botrányt ekkorára hízni, mert ezután eladhatóbb lesz egy jelentősebb korrekció a kommunikációban és a kormányzásban, mintegy bűnbakként a teljesen fogalmatlan Pali bácsi nyakába varrva egy csomó ordas kormányzati marhaságot (is), megszabadulni tőlük.
(Valójában persze csak azt hitték, hogy szőnyeg alá söpörhető a probléma, de abból, hogy mégsem, nem tanultak semmit.)

Hella B. 2012.04.02. 16:10:23

@Persécuté Persécuteur: nem, valóban nem értünk egyet. Tartok tőle, nem is fogunk soha, mert teljesen más elképzeléseink vannak arról, hogy kell egy normális társadalomnak kinézni.
Meg akarjuk győzni egymást? szerintem nem.
Nekem tökmindegy, hogy szerinted ez a "lehetséges világok legjobbika".
Mindenesetre, ha nem hoaxkodsz, hanem a saját véleményed adod itt elő, akkor eléggé önző alak lehetsz. A forgóajtós típusból:))

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.04.02. 19:58:57

@Persécuté Persécuteur: egyvalamit azért nem tudok összerakni
a nicked alapján inkább olyan művészléleknek tűntél, nem tözsdecápának
persze, Dudi mondja mindig, hogy a nick sokszor pont elfedi a valóságot

Persécuté Persécuteur 2012.04.02. 20:58:43

@Hella B.:

"teljesen más elképzeléseink vannak arról, hogy kell egy normális társadalomnak kinézni."

Örülök, hogy - nem kevés hiszti után - rájöttél.

"eléggé önző alak lehetsz"

Viszont szerencsére szép is.

@Budai Hella:

"a nicked alapján inkább olyan művészléleknek tűntél"

Nehéz elképzelni, miért, de különösebben nem érdekel.

Persécuté Persécuteur 2012.04.02. 21:14:29

@FilcTroll: Érdekes felvetés, mert párosítható lenne egy fél "Olasz Módszer"-rel: pl. Varga/Járai/más hasonló átvenné a miniszterelnökséget, elmondanák mindenféle függetlenszakértőnek stb. De ennek kicsi a valószínűsége, mert ehhez előzőleg válságkommunikáció kell, nem "most már konszolidáció van"-dumák.

I_Isti 2012.04.02. 21:57:39

@FilcTroll: Ez viktornak kicsit olyan, mint amikor 2002-ben elvesztették az első fordulót. Akkor még kiszólította a plebszet és a csinovnyikjait az utcára, volt ott nagy tömeg, meg őrjöngés, viszont addigra már elfordult tőle a nép, és simán megbukott. Bár szerintem már nincsen egyetlen normális ember sem, aki rá szavazna. (Ahol dolgozom 30 emberből kettő vérfideszes van, a többiek - annak ellenére hogy az adócsökkentés pozitívan érintette őket - nagyon nem szeretik.)
Konkrétan: a hatalmának vannak korlátai. Ha most megint egy álamelnököt választat meg a gombnyomogatóival, akkor nagyon nagyot fog bukni, ha egy elfogadható embert, akkor kisebbet.
Ha nem bukik meg, akkor viszont mAgyarország nemhogy az EU gyarmata lesz, hanem még az sem. Csak sima szemétdomb.
Egyébként meg a nagyon hülyék kedvéért: gyarmatnak lenni nem is rossz. Most ugyan nem emlékszem fejből, de amíg India angol gyarmat volt, a teljes angliai GNP 8%-át (az is lehet, hogy 10)
áramoltatták vissza működő tőkeként. Anglia elvitte oda a civilizációt, az oktatást, a vasutat - vagyis a modern infrastruktúrát, stb. Vagyis nagyjából mindent, amire ennek a szerencsétlen sötét-középkorban megrekedt mAgyarországnak szüksége volna.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.04.02. 22:44:52

@Persécuté Persécuteur: a franszia nyelv és Aragon miatt
ja, és itt kizárólag TE hisztiztél, hogy az én véleményem "kötelező"

Persécuté Persécuteur 2012.04.02. 23:02:46

@Budai Hella: Csupán felhívtam a figyelmet egy módszertani problémára (nem mindenki számára "megoldandó probléma" az egyenlőtlenség). De mivel sok-sok személyeskedés és hiszti után ezt felfogtad, már nincs köztünk vita.

Hella B. 2012.04.03. 16:09:20

@Persécuté Persécuteur: ha valaki nem csak szép, hanem ilyen okos is, mint te, az miért csak kommentel? miért nem vezet saját blogot?

Toussaint L'Overture 2012.04.05. 23:02:39

És akkor mit szóljanak ehhez azok a kreolok és feketék, akiket évszázadokon át kizsákmányoltak a fehér rizsporos parókás, szűk mentébe bújtatott, whiskytől bűzös leheletű gyilkosok, akik csak akkor tudták elviselni magukat, és halfejű, sápadt piszkafa feleségeiket, ha bársonyosan barna bőrű lányaink szoknyája alá bújtak.

Steinmann grófnő · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.04.06. 08:33:33

@Toussaint L'Overture: érdekes meglátás, hogy egyetlen európai gyarmatosítófeleség sem volt csinos vagy gusztusosan molett.

magyar-magyar szótár 2012.04.07. 07:36:10

@ripők: A pofonba egy jó nagyrakás szar adásában biztos. Ha Kövér lesz a KE tudod, kinek köszönd meg, a hávégé okostojásainak.

magyar-magyar szótár 2012.04.07. 07:43:16

@I_Isti: Te is, te okostojás. A kérdés nem az, hogy gyűlöklt Fiktórrod bukik-e. Eddig sem volt kérdés. A kérdés az volt, a a Fiktórr-gyűlölők tudnak-e olyan türelmesek lenni, mint Zseniális Ferenc. Nektek minden AZONNALAZONNAL kel, nem lehet nyugodtan várni. Azonnal be kell szarni mindentől nyakig! Zseniális Ferenc még azt is ki tudja várni, hogy ha esetleg mégis a FIDESZ nyerne immáron 2014-ben, mert az előrehozozttválasztások utolsóreménye is kifútt, akkor csakis a Jobbikkal koalázva. Ami Jobbik pedig most aztán végképpen egy faszagányossú mutatkozott be. Még egy variáció van, megpróbál a fidesz kisebbségközeli 51-53 %-ocskábval elkormányozni. namost magyarországon az a kormány a jó, amelyiknek ezt a sajtó megengedi. (Lásd Gordonka esetét, aki 1000 milliárdos lyukakat baszott bele a 2011-es költségvetésbe, amiért Matolcsy az Eltolcsy és még vissza is kéne ríni a sajtómunkásság szerint Ááátatlan Gordont! Tehát a sajtó továbbra se enged meg a fidexxnek semit és ez a mindenszar érzés eltart 2018-ig, amiben csakis kizárólag az ötlet szülőatyja, Zseniális Ferenc érzi jól magát. (Szanyi Kapitány mája nem fogja kibirni addig)

Te is csak egy tipikus mélymagyar vagy, aki a saját bújával bassza magát agyon. semminek nem tudtok örülni. Csak Ferenc örül, de már annyira permanente, hogy pszichszómatikus jegyei mutatkoznak. Ja és Vágó bácsi is örül.

magyar-magyar szótár 2012.04.07. 07:51:20

@budai zöld: Jellemző az, hogy a rossz és a jóoldal is túl sokat képzel bele abba, amit "Viktorék csinálnak". Borzalmas volt hallgatni a klubbbrággyóban kb az alkoholista kamionsofőrök szintjén okoskodó Bolgár Györgyéket ezügyben , siralmas. Ugyanazzal az agyukkal feltételeznek egészen ördögi, goebbels-i politikaihúzásokat Viktorékról, amivel egyébként egyszerre ostobafajankóknak is tartják őket.

Mint már többször említettem, az un "kormányzati kommunikáció" Orbánék részéről kimerül abban, hogy "Na ettől oszt beidegesednek a komonisták" .
Egy az, hogy nincsenek kommunisták és nem is voltak tán sose. (Ha elfogadjuk a sztalinista bolsevikokat kommunistának, akkor 30 éve még vót tán egy focicsapatra való...)
másrészt, akiket fideszes szlengben kommunistának gondolnak, nem győznek hazarohangálni a négyfalközé jól kiröhögni magukat.

Itt, akik esetleg idegesek, azok a spanyolviaszkot kakáló jóoldali újságírók, pl a Bolgár György félék... de még ez se annyira biztos, még lehet, hogy ők is csak megjátszák, hogy kivannak, hogy a jóoldali naívákat hergeljék.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.04.07. 09:52:22

@magyar-magyar szótár: Mi bajod Kövérrel? Egyébként majd annak köszönöm - márha egyáltalán - aki odaülteti.
süti beállítások módosítása