Az állattenyésztésnek és a növénytermesztésnek van egy természetes egyensúlya,mérlege.ha több növényt akarok termeszteni, elvileg több trágyára lenne szükségem.

Akik a marhatenyésztéssel huhogtatnak,azoknak leginkább csak a fejlettnyugati ipari marhagyártás tud az eszükbe jutni,az iparikörülmények között tápon tartott marhák, akikkel  állati fehérjét (azaz döglött marhából is készített port) etetnek föl.

Azonban a növénytermesztő mezőgazdaság, ha szakmaiasan-normálisan és bio természetességgel működik,akkor trágyát igényel,tehát ahhoz állat kell,ami szarja azt a trágyát. Fokozódó növénytermesztés, jobb Föld-levegő.

Ha a szokásom szerint gúnyolódnék pl az internetes picsavegánokon,akik "nem akarnak" tejet inni,mert állatból való, arra mutatnék rá, hogy a papíron állati tej legalább harmada titokban márnövényi tej,aminek az oka a növényi-olajgyártásban van, ennek a gyártásnak a melléktermékéből hamisítják a műtejet,de szerintem legális növényi tejet is gyártanak.

A magyar szabályzás szerint a műtejre meg műtejfölre nem szabad ráírni,hogy tej vagy tejföl.De a Zónijós import termék jöhet Milch/Milk/Mleko felirattal. Ha tehát valaki semmikéépen nemszeretneállati tejet inni, jó neki a napraforgótörkölyből melaminnal ragaszgált hamistej,akkor nyugodtan vsásrolhat Milch-et meg Mleko-t, annak nemlesz köze édesz kisz bocikához.

A magyar húsipar nem alkalmazhatja azt a piros mérget,amivel a bezzegnémet és bezzegosztrák szalámigyártás a német szaláminaklátszó tárgyakat pirosra festi.Viszont a Lidl meg az Aldi bátran behozhatja az ezekkel a mérgekkel https://docplayer.hu/docs-images/101/150032876/images/4-12.jpgpirosra festett német műszalámikat, mert másodosztályú nemigazi tagállam ül, feksz' nemu'.

https://m.blog.hu/du/dudenbuch/image/.external/.thumbs/db1e9e6c7b318c452b89c0cbc3404ddc_d49afe6e3b4eb7cadfe308837303ec67.jpg

"Égő esőerdő Brazíliában" - olajpálmával. A Macron által elindított internetes agyhaláljárvány egyik eredménye.

Ugyanígy, ha valaki csökkenteni szeretné, ha már megállni nemképes,a hús-zabálását, akkor vásároljon bezzegnémet, bezzegholland vagy bezzegspanyol és bezzegír sertéshúst,ugyanis a mai fejlettnyugati ipari sertéshús gyártók olyan méreggel etetik a sertéseket,ami segítségével csapvízzel lehet felfúvatni az állatot a vágósúlyig...majdnem. Azonban ez a méreg szétmarja az állatok beleit, így néha a vágósúly elérése előtt kényszervágni kell az állatokat. Ez a 30% hozzáadott csapvizet tartalmazó fejlettnyugati hús tudja lenyomni az elmaradott, magyar, kukoricadarán hízlalt sertések húsának árát,gratulálok!

Itt kell megjegyeznem, hogy 2020-ban 30%-kal több kávé fogyott, mint amit megtermeltek,nyilvánvaló, hogy minden 3-ik kávé valamilyen por koffeinezve és aromázva.

A marhafing és böfögés a húdeveszélyes,de  egész jaaaj-annyira  fejlettmár államok bezzegnépe él  fagyasztottkaján, az nem veszélyes,mi? :D

Senki, egyetlen pillanatig nem gondolhatja komolyan,hogy van annyi tejmandula ültetvény a világon,mint amennyi Almond-mandula "tej"-et forgalmaznak. Ettől függetlenül a tejmandula monokultúra felborítja az adott terület vízbázis egyensúlyát, súlyos, visszafordíthatatlan károkozásokkal.

És eközben a "zöld"-ek? - mármint a nyilvánosságon elúrhodó politikaiszolgálatos kamu álzöldek? Még csak az, hogy politikaiszolgálatosak,de simán eladják magukat világcégeknek is a szimpla kurvái.

https://m.blog.hu/du/dudenbuch/image/bfa3a016e3c4cc124a9fd0cc544de259.jpg

Azok az internetes  divatmajmok, akik ugatnak a marhatenyésztés ellen és floodolják a  növényitej fogyasztást,szokták basztatni az olajpálmaültetvények elurhodását meg az ipari növényolajgyártás vegykémiai megoldásait is. namost, ha a mérlegen valami elúrhodik,akkor az még további anomáliákat is szülhet, vagyis lehet, hogy kevesebb lesz a húsmarha és ettől az internetes agymosások áldozatai megnyugszanak,de nőhet a növényiolaj-és zsír ipari előállítása,ami nemkisebb környezetkárosodás okozója,mint a marhahúsgyártás .

Ha most ezt a fenti sémát áttekintettük,nyugodtan mérjük rá  a SARS 2.0-ra meg a virológiára és a vakcinákkal való okoskodásokra is. Iksz vakcina előnyei ezek-és-ezek,Ipszilonnak vannak hátrányai, szelektívténykezeléssel, ha Iksz vakcinagyártómegvesz bennünket két forintért,akkorIksz hátrányairól hallgatunk,deIpszilonéról csak a hátrányokat hirdetjük,plusz a büdösnép-uszítás követelményei.

Hamarabb fog végezni az emberiséggel az internetes agyhalál,mint a marhák fingta széndioxid és metán.

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr5916391636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wildhunt 2021.01.16. 15:28:12

A pirosfesték mint méreg-hez már muszáj hozzászólnom. Az anyag a pikrinsav, ami ugyan mérgező, de pár mázsa szalámit meg kéne enni ahhoz, hogy olyan mennyiséget egyél belőle amit a szervezeted észrevesz. Extra szépség benne, hogy a pajzstetű amiből nyerik viszont csak esőerdőkben terem, amit irtanak ezen édes állatkák kedvéért.

Frick László Intézet 2021.01.17. 05:51:14

@Wildhunt: Köszönöm.Igazábólnemis a mérgezősége a lényeg, hanem a tiltottsága.vagyiskb effélemérgek lehetnek tiltottak Bezzegisztánban -ahová viszont ezesetben nem viheted be a terméket.

Így aztán végiglapozhatnánk mindent,plaz Euro IV-es autók,amiknél normális az, hogy 1000 km-re megesznek egy liter motorolajat,a zöld hybrid autó,ami 100km-re 7,5 litert fogyaszt, vagyis másfélliterrel több benzin tűnik el VALAHOVÁ ...Több kötet telne meg a példákkal,amikben az un "környezetvédelmi rendszer" 4-6-8 literes többletfogyasztást (az eredetileg 7,5litert fogyasztó autó 12-16 litert zabál) produkál,gyanús a használónak,hogy olyan sokat tankol,de egyébproblémája nincsen,így halasztja és halasztja...

Kedvencem a DPF-szűrőket kiégető rendszer, azaz az autónak eszége jut és a kis gázolajvezetéken a DPF szűrőbe vezetett gázolajjal az ott összegyűlt károsanyag részecskéket kiégeti,laikusokállnak az utván ,ahol egyiptomi szúnyogírtó gázolajköd gomolyog (z égéstőlszanaszétszűállókárosanyagrészecskék meg lebegnek) és ez az autó is Euro IV-es. Amúgy,amikor "jólműködik" ez a motor és odahajolsz a kifugogóhoz,döglesztősavanbyú gőztokádik,míg plegy Euro 0-ás 1982-es 555555 km-t futottmotorahhozképest kissé szagos,lehet éreznbi,hogy dízel (laikus nem tudja megállapítani) és akipufogó belül középszürke.míg pl egy Euro IV-es benzinmotor korszerűkörnyezetkímélő autóból olajtaknyos. De beszélhetnék a szuperbiztonságosfékekről,amikneka betétjeiporalakban terjednek szét avárosikörnyezetben 30000 kmalatt,míg plegy "korszerűtlen elmaraadott" technikájúautófékbetétjenálam 110000,egy átlagembernél70000 km-t szolgál. Ide vedd azt, hogy a küörnyzetttudatos Fejlettisztánban műszaki vizsga előtt nemigen nézegetnek semmit, hanem megy a kukába a nagyfék' úgy,ahogy van.(pl Gorßvaterwagenről,ami 2év alatt 5000 km-t futottés a Großi MÉG tud vezetni,azaz 5000 km alatt annyit fékezett,mint egy korszerűjövőbevezető picsaember 100km-en.

Ésez ittmégmindig nema lényeg.A lényeg ugyanis az, hogy ezek mind tabu témák,nem szabad beszélni ezekről, csak hallgatnbi szabad arról, hogy az "újrahasznosított műanyag" is valahány-hányadábvan szűz granulátumot is tartalmaz és így és tovább. Arról szabadott beszélni, hogy tömték alibákat Magyarországon,de arrólhallgatnikell, hogy milyen vegyianyagokkalgyártják a műliba-műmájat.

Szanad beszélni a Német gazdasági csodáról,deplarról hallgatbi kell, hogy a Csodálatos Német Ipar remekeinek..szeruntemkeveset monddok, ha azt, hogy a harmada.. vevői-készrecsomagoltan érkezik Németországbaéssemmit sem gyárottak ott rajta, tovább megyek,már a végMEO is készen van.Sőt,szerintem az is előfordulhat, hogy úgy megy exportra "Németországból" hogy fizikailag soha nem volt ott.

Kicsiben előfordulhat ez a Made in Italy cimkéstörök textilipari remekekkel is azzal az elhanyagolhatókülönbséggel, hogy nem Itália GDP-jét nyomják fölstatisztikailag.

Többtízezer szuper környezetkímélő autókészül úgy Európában, hogy a készreszerelt autót egy másiküzembe elviszik,a belsejétkidobjákés egy másikat szerelnek bele,mert logisztikailag megoldhatatlan a vevői rendelés kieléígítése az eredeti gyártósoron.

A japánokról mutattam már, hogy piacélénkítés következtében... de ezek legalább zöld szempontból hasznosuló "hulladék"-ok... millijószám kerültautójuk Oroszországba, ahol idültalkoholista halinacsizás baromarcúak borostásantákolmány sufnikban kijátszák azokat a beépített hibákat,amiket LegendásKépességűJapán Mérnöki TEAM-ekévekmunkájával terveztek bele a fostalicskáikba.

25 évvel ezelőtt olyan autókat adtam el,amiknek az erohadását 8elkorrodálását időelőtt...) 50 fősmérnöki gárda tervezte meg. Megvette egy szegfűtermnesztőbüdösparaszt,voltneki 40liter fáradtolaja, egy kevés petróleum,egy levitézletthátipermetező, dagasztott egy teknőolajsarat,meg mindenféle lyukakon a vázba belepermetezte a fáradtolajat,kitapasztotta olajsárralakritikus részeket,így az az energia,amibeennek az autónak a fémtechnikai előállítása került,mégmindig megvan, festeni sem kellett,nemhogy karosszériázni,a motorban van másfélmillió, egyszer volt benne egy hengerfejfelújítás meg gyűrűzés,hogy ne egye a motorolajat és ha beledugod a kipufogója végébe a szondát, a felétmutatja a károsanyagértékeknek,mint egy 2éves 200000 km-t futott Euro IV-es.Mit akartam ebből kihozni,pampogott ott nekem a vén idióta, hogy mihelyst hazaviszi az új ótót,miket fog vele csinálni,Nagypolszkikról már hallottam ezt,ezért a másik fülemen úgy ment ki,ahogy ezen meg itt be...

A végére hagyon az elkorrodálást tervező team egyik legfantasztikusabban tudományos ötletét,ezért kellett Dortmundban meg Cambridge-ben végezniük, azt találták ki, hogy csak ott festetik le az autót,ahol a vevő láthatja, illetve nem autólemez minőségű lemezből sajtoltatják, ami a feszültségpontokon szerintük el fog törni.

Dr.Koós Alajos 2021.01.17. 08:53:15

@Frick László Intézet:
Arról sem szokás beszélni, hogy mekkora elektromos hálózat kellene, és mivel lenne az energia előállítva, ha az összes európai autót lecserélnénk akkumulátoros energiatárolású elektromos autóra. De azért gondolni már gondolnak rá:

www.welt.de/wirtschaft/article224474350/Wirtschaftsministerium-plant-Zwangs-Ladepausen-fuer-Elektroautos.html

Das Bundeswirtschaftsministerium will Stromanbietern durch eine Änderung des Energiewirtschaftsgesetzes die Möglichkeit einräumen, große Verbraucher wie Elektroautos und Wärmepumpen zeitweise ferngesteuert vom Netz zu nehmen. Das geht aus dem Gesetzentwurf des Bundeswirtschaftsministeriums hervor, der WELT AM SONNTAG vorliegt.

Darin wird in Paragraf 14a die sogenannte „Spitzenglättung“ geregelt, bei der „steuerbare Verbrauchseinrichtungen“, zu denen Elektroautoladestationen und Wärmepumpen gehören sollen, für bis zu zwei Stunden pro Tag keinen Strom bekommen können, wenn andernfalls eine Überlastung des Netzes drohen würde.

Mata Hariette 2021.01.17. 10:02:38

@Dr.Koós Alajos: autózás témakörben nyilvánvalóan a sokat szidott irány a megoldás, kevesebb autóhasználat, több közösségi közlekedés, biciklisávok, gyalogoszónák a városokban, jobb vonatközlekedés az elővárosokból..stb

Dr.Koós Alajos 2021.01.18. 05:28:34

@Mata Hariette:

Ez nagyon igaz, csak van vele egy probléma. A Donald Trump bukásának örvendő, Orbán Viktor bukását váró oldalon rengetegen vannak olyan jók és igazak, akik Netflixet néznek és mindig megváltoztatják a közösségi média profilképüket aszerint, hogy mit kíván éppen a haladás és a társadalmi szolidaritás, és Nespresso kávét isznak, mert a kapszula újrahasznosítható,ugyanakkor egyedülállóként egymaguk ülnek SUV-jukban a nagyvárosi forgalomban, és pandémia-mentes időben évente többször repülnek a világ másik végébe, hogy a Himalájában vagy Kanadában átéljék a Természettel való nagy, misztikus egységüket. Az egyéni hajlandóságok, amelyek mentén kialakulhatna egy környezetkímélő életforma, bajosan helyezhetőek el a jók és igazak - populisták koordinátarendszerben. Ily módon a fennálló politikai rendszer és szokásos közéleti vitáink nem alkalmasak egy környezetkímélő fordulat előmozdítására.

Frick László Intézet 2021.01.18. 06:46:02

@Dr.Koós Alajos: Nem, hát ez már eldőlt egyébként és a valódi zöldek végigtárgyalták:Az elektromos autó mítosza csak marketingrizsa durumtésztából.

A titkos gond az, hogy az autógyártás és egyáltalán a marketing,gondolj csak a hagyományos elavult oiropid banki szférákra...

szün.: Az USA tartós és visszafordíthatatlan bukásáa felfeslett a 2008-as "válság"-ban egy koicsit és akkor kiderült,hogy unokák vannak,akikneka nagyapja sem törlesztett már ki soha autót. Ráadásulaz autóhitelpiac melléaz amerikaiingatlanhitel finanszírozás 25éves szavatosságú kartonházakat finanszírozott úgy, hogy a hitelfelvevőnek maga a telekingatlan nem kerüla tulajdonába. Vagyis apalimadár,mirekitörleszti az ingaltannaklátszókartontákolmányát,az mármegy is a dózerek alá... (vagyisamegfizethetetlenüldrága kézimunkaerőmiatt egyszerűen mindent a szemétbe tolnak a drága trópusi fa vázakat egyben a betonnalmeg az alaméniuommal...)

Ha lehetne a zöldeknek szava a nyilvánosságban...

Vagyis a gond az, hogy valamit arra kéne kitalálni, hogy mi legyen a világgazdasággal,ha a pilléréta Szent Autógyártást...megpiszkálják.

Utólag könnyen okos az ember ésMOST már tudhatjuk, hogy valamikor,még idejében, vissza kellettvolna fogni az autóipart,a marketingjét ésmelléa banki praktikákat.

Gondolj bele egy autósorsán keresztül a gazdasági vonatkozásokba.

Most ott tartunk, hogy abban a VW Golf VIII-ban,ami "középosztálybélieknek" fejlesztett, mgnincs is motor, csak egy motornaklátszó szikkasztott fos. Ha motort is szeretnék bele,akkor 8 millióFt. Nézlek annyira okosnaak,hogy nem kellkiérszleteznem a hitel Ft-oksorsát, ha ezt az autóthitelre veszikmeg és egy másik hitelkeretven folyik az értékesítés finanszírozása.

Hová tűnik a pénz?

Közben maga a termék,az autó, reklámszinten egyre zöldebb,mig valódi zöld szempontbólegyre pusztítóbb és pazarlóbb.

Vállalkozásilag- és adózásilag eljutottunk oda, hogy ma már ezeket a vadonatújan szinte használhatatlan fostaloicskákat nemérimeg tulajdonolni csak lizingelni. Esetleg magánszemélylehet annyira ostoba, hogy a végén a maradványértéket megfizeti...nyilván "érzelmi alapon" lehet annyira ostoba.

Egykisvállalkozó egy 2,5-3,5 tonnáskisteherautóvalkét év alatt 200000 km-etmegy és az autó gyakorlatilag NULLA,vége finitó és kampecc. Műszaki totálkár,milliókat kéne rákölteni.

Anagyfelhasználók mamár csak bérlik (az UPS pl saját tulajdonú lizingcégétől,de az is lízingeli :D ) az autókat. A felhasználót az érdekli, hogy amikor a 100000 km-t futottmégúj szagúfostaloicska bekrepál,a bérbadó AZONNAL állítson a helyére használhatót. Eddig szerintemnem bonyolult akkor sem,haa téged nemérdekelnek az autók.

Mindehhez a képlethez számítsd hozzáa bankifinanszírozást.

Közben pedig vannaka zöld szempontok:Ennek az újonan fostalicskának az előállításanyersanyagokat emésztett,a recycklingtőlkezdve pedig energiát. Ráadásulamaimarketingben a termék részeit a világösszes sarkábólis fuvarozzák, vagys maga a disztribúció elképesztő. Egy rohadt hangszórót is Afrikában kelllegyártatni vagy egy relét a Dominikai Köztársaságban.

Megjelenik előtted az a "gyorsfilm" amiben összeállez a fostalicska,ami kétéves korában,200-300ezer km után KUKA...azaz..újra kéne hasznosítani, de már ugye "újrahasznosított" anyagokból van.Alemezei nem felelnekmeg az autólemez alsókritériumainak,a műanyagjai szikkasztott fos szerűekés így tovább. un spiáter anyagok...azaz olyan ötvözetek,amik a céljuknaksem feleelnekmeg,viszont újrahasznbosítási szempontbólteljesen értéktelenek,többe kerüla spiáter-ötvözet fémeit visszanyerni (maga a spiáter egy-önmagában nemolvasztható hasznosra)
Tehát itt tartunk... érzed a háttéralkudozások bűzét? -hülyítikaz embereket a reklámokban és a szaksajtóban,gyártják a "televíziós teszteket" meg az internetes reklámokat,közben és valójában azonban görgettikamegoldatlant és odázzákaváláság valódikirobbanását.

Mert úgy, ahogy azt a vadzöldek elképzelik,hozzányúlsz az autógyártáshoz hetek alatt összeomlik a világgazdaság.

A Globális Spekulalizmusban aleghosszabb stratégiai táv az Éves Tervszámok.Senkit nemérdekel valójában az, hogy mi lesz 2 vagy 4évmúlva. Ez az alap-attitüd,ilyen "gondolkodás"-ban hogyan lehetne hosszabb távú,pl 10 éves klímacélokat megvalósítani.

Csak abba gondolj bele: 20-30 éve még meg lehetett tanulni autótvezetni.Most egyszerűen diktálják is a divatot,amiszerint autót vezetni teher és vezesse magát az autó.CSakhogy ennekmegint gyártásoldali vonzatai lesznek,megintésmégegy csomótökfelesleges sallanggalkell ellátni az autókat

azt hiszem,tökéletesen szimbolizálja a szituációt a Mercedes és a V.A.G. zseniális ötlete ,miszerint az utasfülkét üvegezés helyett képernyőkkelkellellátni.ne nézzél ki egyszerűen az üvegen,hanem legyenek képernyők...

Frick László Intézet 2021.01.18. 06:49:58

@Mata Hariette: Gyalogoszónák. Bazdmeg,a fagyasztott kaját felmikrózni nemképes elgyalogolni már. Egy megállóközt elgyalogolni 3perc: 12 percet vár a trolira.

Egyszemélyes társadalmakat akarsz kalickába összezárva tömegközlekedtetni?:D
17 métert akasrz gyalogoltatni akorszerűmodern jövőbevezető egyszemélyestársadalommal a megállótól a lakásáig? :D
Ki vagy te,JAimeOliver? Jóhogy nemmárételt akarnál vele főzetni vagymosógépet töltetni szennyessel, hol élsz te,a középkorban,amikor még voltak a bezzeg régi jódolgok? :XD

Frick László Intézet 2021.01.18. 06:53:01

@Mata Hariette: Olvasd el kérlek az Alajosnak írt mostani hosszú kommentem.
Ha komoylan veszem a zöld szempontokat meg a közösségiközlekedési fejlesztéseket ésaklímahelyzetet,akkorkb 10év alatt kéne lezavarni a szerintemis hasznos ötletet.

Arra mondj valamit,hogy az autóiparkivonását a hagyományosoiropidgazdaságmeg oiropid régiKÖZGÁZtoddományos bankiszfére hogyan tudná átvészelni?

És egy kérdés: Mutass ráa Földgömbön a területekre,aholmost a közösségiközlekedésitechnikában innováció és jövőbevezetés van.

Lábjegyzet: Swietelsky,a BEZZEG!

Mata Hariette 2021.01.18. 07:53:43

@Dr.Koós Alajos: elég nehéz úgy dumcsizni valakivel,hogy DrKóós néven ír, de igazából Dudi szó szerinti leképezése itt, lásd nespresso, jók és igazak..stb.

@Frick László Intézet: nem mondom hogy egyszerű és nem lehet pár év alatt tömegközlekedteni, de lásd Berlin, lásd Bécs, valahogy csak el tudták kezdeni, gyalogoszónák, tömegközlekedés, Berlinben bicikli. Nem csak az autóipar ellenérdekelt, a kormány is - lásd benzin magas adótartalma.
Tömegközledés: nézd meg egyszer pl. a szentendrei vagy más elővárosi HÉV-ből 5 percenként előáramló tömeget csúcsidőben, és gondold végig, mi lenne, ha ők mind autóval akartak volna bejönni a városba..hol állna a dugó vége.

Serény Vélemény 2021.01.18. 08:38:15

@Mata Hariette: Akkor próbálj meg látni is, és nem csak nézni!
Egy hév kocsi kb 66 ülőhely, és 119 állóhely. (Valóságban szerintem a hat kocsis szerelvényen általában kb 1400-1500-an szoktak összezsúfolódni.)
Hogyan akarsz átterelni autósokat erre a hév-vonalra? Hova szállnak föl, ha ezekre a szerelvényekre már nem, mert egyébként is túlzsúfoltak?

Berlinben száz lakosra hány autó jut?
Segítek:

hu.wikipedia.org/wiki/Orsz%C3%A1gok_list%C3%A1ja_a_g%C3%A9pj%C3%A1rm%C5%B1vek_sz%C3%A1ma_alapj%C3%A1n

Németországban az ezer főre jutó autók száma: 555. (2016-os adatok)
Ausztriában: 550.
...
Magyarországon: 338.

Most akkor fejlettségi szintben el akarjuk érni a németeket, vagy osztrákokat, vagy nem?

Osztrák fejlettség: 550 autó ezer lakosra, német fejlettség: 555 autó ezer lakosra.

@Frick László Intézet: Kuala Lumpur?

Frick László Intézet 2021.01.18. 09:19:29

@Mata Hariette: Nem lehet Berlinre meg Bécsre bezzegelni,ráadásul Budapesthez képest "két s három" tészta mindegyik.

BVécs... hogy fogalmazzak finoman...Képzeld el A Várost úgy, hogy csak Budából áll , a "pesti oldal" mondjuk Békásmegyermeg a kőbányai vásárváros egy kis iparralmeg kert-elővárosokkal.

Berlin meg megint egy egészen más tészta.

Ne feledd, hogy Budapest közlekedésével szinte semmi nem történt demszky alatt amirőlpersze, ahogy ezt eleitőlfogva mutatom,a mindenkori kormányok Budapest (és SZDSZ)ellenessége is benne van. Meg az az egyébként tökéletesen igaz,miszerint budapest egy mohó,telhetetlen picsa az ország arcán. De ez megint csak a múlt ökörsége.

Szintén ismétlés:Bécs megúszhatta azt,amit Budapest nem:nemlett nagy_Bécs,míg Budapest az Nagybudapest valójában és... hiába a politikaiösszeerőszakolás,Kis-Budapesthez nem organikusan izesültek a "kis" hozzáerőszakolt perifériák. Bár ehhez plismerned kéne Soroksárt vagy Rákospalotát vagy Cinkotát.

Frick László Intézet 2021.01.18. 09:22:22

@Mata Hariette: Van valami,amiben Bécs és Budapest hasonló:Az osztrákok tárgyalnak egy különleges osztrák fajzatot, a bécsi disznókutyaembert,akihez hasonlót sem találni az országban és ilyen van budapestiben is. Ez talán monarchia beli örökség lehet? Bärenhäuter.

Frick László Intézet 2021.01.18. 09:29:14

@Mata Hariette: Ezt addig fogom ismételgetni,amíg fel nem fogod: Bármitőltudnád felfogni, ha magasfokúértelmiseggi területi szakemberek sem.

Ha valaki munkája folytán egy munkanapja alat 4-5...8-12 fikját,irodáját,boltját, raktárját elosztójátműhelyét,mittomén kénytelen felkeresni,még ha útál autózni,és retteg,akkor is autóval fogja körbejárni, ezeket nevezik szakszóvalkényszerautózónak. A te felfogásod kb addig terjed, hogy valaki vásárolnimegy vagy egy munkahelyre és vissza vagy isibe meg ilyesmi, szóval-tól -ig és Á-B-A.

Ezt is elismétlem: Te magad dicsekszel azzal,hogy Minden Budapesten Van Ott Termelődik a Minden és a Minden a Minden Budapest,aminek következtében ma is többezer ember azért autózott fel Budapestre,mert valamit onnan lehet a legegyszerűbben,leggyorsabban beszerezni... ezt útáltuk a szocializmusban,de ez nagyjából így megy ma is. Másfél óra alatt eléri Budapestet autóval,majd egy újabb mássfél óra alatt megtesz 6+6 kilométert Budapesten és beszerzi,amit kell,majd megint másfél óra,míg csak a vonat oda vissza több ésmég nem tömegközlekedett. Ha jhólemlékszem,úgy kellmondani
"Döntsön A Piac"

És a piac döntött így, hogy az anyagbeszerzőt autóval küldjük föl ma is.

Frick László Intézet 2021.01.18. 09:32:30

@Mata Hariette: A szocializmusban azért menekültek Budapestre az emberek,mert a "nagy dzsungel"-ben ellehetett vegyülni és ott békét hagytak neki.Ma meg céget alapítokés a szakügyvéd azzalkezdi, hogy fonbtoljammeg a Bp-re települést papíron, ha ÁFÁ-t is fogok visszaiugényelni vagy bármi,mert budapesti cégeket messze-messze és messzemessze meg sokkal kevésbé ellenőriznek,mint vidékieket.
Ennekkövetkeztében is alakul Budapest közlekedése, hiszen azért egy jóformán csak papíron,de mégis Bp-n székelő céghez is fel-fel kell menni időnként.

Frick László Intézet 2021.01.18. 09:35:02

@Serény Vélemény: Mókás,Máltán kétannyi kocsi jut egy lakosra,mint a "puszta" Magyarországon :D

Frick László Intézet 2021.01.18. 09:41:01

@Serény Vélemény: @Mata Hariette:

Harika olvassa ezt a sokokosat a közlekedésről és a benettonzöldjeink is úgy olvassák meg jóltanulják.Ezek ilyen internetrőlösszeszedhetőbölcsessségek,amika gyakorlatban teljesen más viszonyok szerint alakulnak. A bezzeg-és fejlettisztániakat még a szervizeléséskarbantartás ottani eszelősen magas költségei ellenére sem terheli meg annyira az autótartás ,mint a magyarokat, viszont a magyarok hajhlamosak túlköltekezni autóvsárlásban feleslegesen sokat költve a proccra meg a sógornő és a szomszédok pukkasztására.

Aztán a valóságban egészen mókás helyzetekalakulnakki,plHollandiában egy veterán autó teljesen adó-meg költségmentes lehet , ha "veterán" vagy pl Norvégiában kb 10 liter benzin ára a teher. Ezért a segélyenélők,a menekültekmeg plmagyar sohamárokés effélék ilyen öreg autókat tartanak és csak tankolniuk kell (természetesen házilag az autót szerelni ott is tilos,de hátnem is az utcán buherálják meg :D) Lehet, hogy Belgiumban is van valami efféle kiskapu,azért van az araboknak, afrikaiaknak meg a törököknek annyi öreg autója.

Serény Vélemény 2021.01.18. 09:50:47

@Frick László Intézet: jaaaa, sose értettem, hogy a török vendégmókások miért olyan ősinek látszó autókkal ingáznak haza, amikor ha van pézük hazamenni, akkor lenne pézük újabb autóra is... :)

Dr.Koós Alajos 2021.01.18. 11:16:25

@Frick László Intézet:

Én mindig is azt gondoltam, hogy a legjobb, amit az ember az életében elérhet, ha reggel elsétál a munkahelyére, délben elsétál ebédelni, és délután hazasétál. A baromfiudvarban kapirgáló tyúk tojásából készít rántottát és szel hozzá a kertben frissen szedett zöldpaprikából.

Valójában ez a legnagyobb luxus, amit ember ma megengedhet magának. A legnagyobb expertek tehetik meg, akik megengedhetik maguknak még azt is, hogy ne legyenek vezető beosztásban se, és autójuk se legyen, mert úgyis értük megy valaki és elviszi, ha valahová mégis menni kell. De ez az emberiség többségének nem elérhető életforma. A legtöbben nem olyan gazdagok, akik megengedhetnék maguknak, hogy ne legyen autójuk.

Frick László Intézet 2021.01.18. 12:47:20

@Serény Vélemény: Ahogy látom,újabban a törökök 2-4 éves fiatal használtakkalmennek haza proccolni, annyi a baj ezekkel, hogy a fajnémetekújabban semmit nem szervizelnek az autóikon és ezek az önmegsemmisítő-beépített hibás programozott futásteljesítményű fostalicskák még elismennek két évesen, 150000 km futás után még szervizetlenül 50-70000 km-t. Ma mát ott tartunk, hogy a törökkereskedő leordéjja a fejemet, ha kinyittatnám a fostalicska motorházát vagy olajpálcát huzigálnék, hogy merészelem. Nincsen itt mit cigányoknak nézni: Fizessek és vigyem vagy takarodjak.

Hanem bevezettek egy új szabályt,miszerint a valós,mért környezetvédelmi értékeket kell figyelembe venni.Ez most megugrasztotta a 30 éves,még igazi és keveset futott nagypapautók árát,simán átmennek a műszakin,annyi, hogy ki kell ragasztani a Gürne4-t a szélvédőre, ha el akarod kerülni, hogy a Polizei feszt vegzáljon.

Namost.. tegyük fel, hogy a töröknek máscélja van, nem érdekli, hogy a szomszédja a 4éves Audit újnaknézi-e, hanem BIZTOS hogy haza is szeretne érni az autóval,olyankor vásárol efféle nagypapautót.

Tavaly úgy jártam, hogy vagy majdnem egy évig ráse néztem a használtpiaci árakra és kiderült,hogy bizonyos igazi-autófélék ma drágábbak Németországban,mint nálunk. (A TÜV-sokról beszélek persze.. ha trélerrel mégy,lehet még olcsókat lomizni) )

Frick László Intézet 2021.01.18. 12:49:44

@Dr.Koós Alajos: Köszönöm.
Beteges autóbuzi vagyok és ez az aspektus eddig egyszerűen..eszembe se tudott jutni,hogy:"A legtöbben nem olyan gazdagok, akik megengedhetnék maguknak, hogy ne legyen autójuk. "
Még egyszer kösz'...

Frick László Intézet 2021.01.18. 12:53:48

@Dr.Koós Alajos: Illusztráció:

Fiatal filmbuzi koromban Hernádi Gyula, a közismert szélhámos éskókler szerte dicsekedett, hogy ő nem tart autót, hanem taxival jár bárhová. Azután személyes példaképemnek, Váncsa Istvánnak is nyílt egy ilyen korszaka,kiszámolta, hogy olcsóbb taxival járni (nagyon szép, ritka színű,olivzöld Skoda 120L-je volt) ..azt hiszem,ittas vezetés volt a valódi ok...
Általában, akikmegengedhették maguknak a taxizást, azok lehetőleg mindig ugyanazt a sofőrt kérték vagy megegyeztek a vállalkozóval, hogy vesz egy autót,felfogad egy sofőrt és minden hónapban aztán számláznak is a faszi valamelyik cégének. Taxi-jelzés és matrica nélküli taxi rendszámos autók---
süti beállítások módosítása