Ma már lehetelen csak úgy házilag a gyújtógyertyákat kicserélni. Már a 90-es években egyes motoroknál félórás szerelésssel lehetett egyáltalán a gyertyasorhoz hozzáférni:különösen a japánoknál.

 

egy korszerű,modern jövőbevezető autó szervíz-óradíja ma 7-8-9-10ezer Ft.. Pl ugyanabban a motorban egy gyújtógyertyasor cseréjéért nem ugyanannyit kérnek az olcsóbb modell,mint a drága esetén. Audi A1-ben drágább ugyanaz a munka,mint Skoda Fabia esetében. JOGEGYENLŐSÉG ÉS BEZZEGNÉMETMINŐSÉG!Fiatal autóban elvégzett munkáért többet kérnek,mintha már elmúlt 7 éves :XD !4!!4!!44 NÉMETJOGEGYENLŐSÉG


A japánok élenjáróak a 2-nél többszelepes meg a twinspark technikákban is,miközben a gyújtógyertyák a fele-élettartalmú egy-negatívpólusúak.Hamarabb égnek el.Mivela szervízben sok IGAZIMUNKA lenne kicserélni,nem cserélik le, ám kifizettetik.

zundkerzen_zwei.jpg

Egypólusú gyertya balra. Egészséges a motor,nincs olajfogyasztás, de sokat rövidutaznak vele,nincs kiégve.Mellette új kétpólusú.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSXvYP6LHCyTk1iCE1rwqdBCkdio9lcN2YaShL8u9fIfD78yhYw -rakás katalizátor, zömét teljesen feleslegesen cserélik ki,a "jogos"-an kicseréltek cseréje is egyszerű szervizeléssel megelőzhető lett volna.katalizator.pngEz egy új katalizátor, de a jól karbantartott autóban pont így néz ki 500-600ezer km után. Vagy ha elkormolódna és emiatt fulladozna a motor,az ügyes magyar szerelő leszervizeli a motort,motort öblít, mindenújat rak bele a kopóakból,majd most figyelj olvasóm:

disznóperzselővelkiégetteti az inassal az udvaron a katalizátort !4!44!!

visszarakják, a költség 20000, fizet a paraszt 240000-et:EZ A JÓ MÓKA!!4!4!!44

Az utolsó autómotornak nevezhető  VW motorcsaládban, az egyre legendásabb EA827-esben is már az ADP /AHL motoroknál le kellett szerelni a légnyomócsövet a jól hozzáéréshez, bár egy speciális gyertyakulccsal még ki lehetett műteni.

 

Az olasz-japán Beépített Hiba -tervezésben imádják a szelepfedél alatt úgy elrejteni az amúgy motortakaró alá is rejtett káoszból a gyűjtógyertyákat, hogy azok kisebb tömítéshibák esetében motorolajban ússzanak a vezetékekkel,miegymásokkal..

A rosszulműködő gyertya miatt elkormolódik a motor,a kormolódás belepi a lambdaszondákat, emiatt nő az üzemanyag fogyasztás, eszkalálódik a kormolás, a két -három lambdaszoda közötti mért adatok különböznek:
KATALIZÁTOR HIBÁ-t
jelez az autó,
A BÜDÖS PARASZT bemegy a szervízbe,ahol szempillarebbenésnélküli japánarccal közlik vele, hogy katalizátor csere,2010000 Ft.
Egy ilyen japán gyertya kiskereskedelmiára,amennyiért a pultban a paraszt megveheti, 700-800 Ft/db 4-8 db kell belőle.

Kicsrélik (majd mindjárt mutatom,mennyire tökfölöslegesen)
a katalizátort úgy, hogy a gyújtógyertyasort még mindig nem cserélik ki, hiszen beindul az autó. CSak a gyújtószikra már nem olyan,mint kéne.

Ez olyan,mint amikor valaki nem mossa ki a seggét, de bugyit cserél.

 A katalizátor ugyanis egy passzív-szűrő károsanyag mentesítő rendszer, ami teljesen felesleges az autóba addig,amíg a motor nem kopott és jól működik,annak a súlyoskörnyezetszennyezésnek a tükrébe,amit a halála előtti 40-50000 km alatt produkál.

A dízel rendszerek "környezetvédelmi szisztémái" a gyakorlatban leginkább arra valóak, hogy az amúgy  semmi-hibája és egyszeráen menthető motort beszarassák és a vásárlót ÚJ AUTÓ vásárlására szorítsák.

 

HÁZI DIAGNOSZTIKAI TIPP:

Bármilyen hiba elhátrítását a RENDSZER ELEJÉN kezdjük:

1.van-e üzemanyag az autóban

2.Hogyan ég el az az üzemanyag (füst jelek)

3.Ha a füstjeleket eldugná előlünk a sunyi-aljas rendszer, akkor is gyanút foghatunk z indokolatlanulmegnőtt üzemanyag fogyasztásbólTIPP: Mindig telitankoljunk, ha a magyar népszokás szerint 2000 Ft-jávalszeretnénk tankolni , elsőre áldozzunk annyit: legyen tele a tank első kattanásig tartva a torokba apisztoly csövét. Csak így kaphatunk vuszonylag használható fogyasztási adatokat.

4. Benzines autóból vegyükki a gyújtógyertyákat, nézzük meg:

GYertya-jelek:

1. fehér porcelán talán zöldesnekmondható oxidáció a negatív póluson: Korszerű,Új Jövőbevezető etanolos benzint szoktunk tankolni,amúgy nincs hiba

2.Barnásba hajlik "piszkos" a porcelán  némi krommal a negatív részeken:Használtabb a motor,de elég jólműködik, talán sokat használjuk nem-üzemmelegen "hideg motorral". Meg kell nézni a pozitív pólust, ha elégőben,kopottas cseréljük.

GYAKORI: Fiatal autóknál, amik sokat mennek,nem cserélik, elég teljesen, De mert 3 pólusa van,valami szikrát ad... az ilyen gyertya fekete kormos is.

3- Feketés-olajos: beteges, haldoklásba hajló a motor. Eszi az olajat.. bár az még mindig nem biztos, hogy kopott is!4!4!

 

Eleinte, az elsőgenerációs katalizátorok még visszaszabályozhatatlan fogyasztású fix-re beállított karburátoros autókon kormolódtak a gyújtógyertyacsere elmulasztása miatt tönkretéve a  hengerfejet,ami elkezdte növelni a motorolajfogyasztást, ami az elsőgenerációs katalizátorokat szinte azonnaleldugította.

 

A katalizátoról magas hőmérsékleten elpárolog a feleslegesen ,elégetetlenül kikerül benzinmaradék a kipufogógázból.

 

A lambdaszondából eleinte egyet alkalmaztak, ez egy érzékelő a katalizátor ELŐTT ,ami  benzint érzékela kipufogógázban és egy elektromos jellel visszaveszi a benzinbefecskendezést. (eleve injektort feltételez,bár próbálkoztak agyonelektronikázott vákumszelepelt karburátorokkal is) Ha a gyújtógyertya miatt elkormolódik,nem érzékeli a benzint,nem működik = nő a fogyasztás.

Rövid utakra, munkába járni 400 méterre, aztán a boltba 200 méter,majd a gyerekért vissza az isibe/oviba 800 méter/400 méter-ező autókban eleve elkormolódhat a majdnem új gyertyasor is.

Sokat rövidutazó autó katalizátorjának karbantartása:

 Az ilyesmi használ az egyébként cserére nem szoruló koromlepte gyújtógyertyáknak is.

 

Még egy hasznos tanács: Ha el is hárítottuk a katalizátor-hiba -ál-jelzés villogásáta műszerfalról, még az autókompjuterében benne van a hibakód.Ha nem ismerünk hekkert,hogy kiüttessük az álhibát,akkor kétszer akkora költséggel próbáljuk ezt elvégeztetni márkaszervizben. Japánarccal ragaszkodjunk a lekérdezéshez.. próbáljukmeg minden nyelvierőnket bevetni a hibakód kiütésének elérésére

 

...

vagy tegyük azt,amit egységsugarú felhasználók tíz-és tízmilliói,akik zavartalanulautóznak motorhiba-jellel a műszerfalon,pl OpelAstra F-eknél ezt senki nem veszikomolyan, még Opel-fanok sem :D

https://m.blog.hu/du/dudenbuch/image/c08623b1cd61a962acf4e588055930ed.png

Vagy jelent valamit vagy nem :D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr6115354034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2019.12.16. 18:43:05

Az olasz-japán Beépített Hiba -tervezésben imádják a szelepfedél alatt úgy elrejteni az amúgy motortakaró alá is rejtett káoszból a gyűjtógyertyákat, hogy azok kisebb tömítéshibák esetében motorolajban ússzanak a vezetékekkel,miegymásokkal..

Ford es Volvo ugyanilyen.

Frick László Intézet 2019.12.17. 06:07:46

@Burgermeister: Minthogy a Ford motorépítés eljapánosodot a Ford [rész]tulajdonú Mazda jóvoltából is, a Volvonak meg mióta nincsenek már saját motorjai, vagy Renault vagy Mitsubishi volt a Pusztulat Idejében (22 éve már)