Einstein és Hawking fizikusok voltak. Azonban a mai tudományos szokásokkal ellentétben időnként megálltak és filozófiailag átszűrték tevékenységüket a Világ iránti olyan felelősséggel,ami a Medveölőt tölti el pl medveölés után. Amikor elnézést kér Medve Testvér szellemétől és a Nagy Szellemnek köszöni meg, hogy segítette a vadász-szerencsében. És Voltaire ugyanennek a Nagy Szellem -nek köszönte meg, ha a Klérus ellen valami jó vicces jutott az eszébe.

A mai tudomány az Európai veszélyesállatok kihalását azemberhez köti.Az ember irtottaki a barlangimedvét,a kardfogútigrist, az európai oroszlánt és párducot. Mindezt azonban egy nagyon fontos esemény előzte meg: Amikoris a Vérengző majom,a Homo Sapiens megölte az utolsó Ember fiát is, aki csak annyit vett el a Természetből, amennyire szüksége volt és úgy vette el, hogy az majd aztán károkozás nélkül visszaáramoljon A Körforgásba. A végén a Vérengző Majmok már vadaknak és barvároknak nevezték az utolsó vadonok utolsó maradványaiba, magashegységek ormai közé és élhetetlen pusztákba kiüldözött "elmaradottjait".



A filozófia néha, mint a labirintus: A kezdeti részeredmények kecsegtetőek,mint Kant és Hegel esetében. Aztán annyi haladás végére a sehovájutás. Ezen kaptunk össze a múltkor Nietzsche kapcsán @Dinamuki: komámmal...

Mutatok egy példát: A gépkocsi célja A-ból B-be eljuttatni az embert, ennek nyilván van lennie kéne egy észszerű optimumaának. A kezdeti gépkocsik szörnyűek voltak, de egyre fejlődtek. Eljutott egy idő után a gépkocsigyártás oda, hogy az maga egy élvezet volt, VEZETNI az autót és A-ból n+1-be eljutni. Nemrég is láttam olasz fiatalokat így: Beülnek az autóba némi élelemmel, hálózsákkal és elindulnak.

k_fer-oldtimer-ersatzteile.jpg



Azonban az autógyárakban is egyre több lett az iroda,az osztályok a csoportokkal, az íróasztalok és az ötletek.

arschzilinderkopfburo.jpg


Ez történt egyébként minden tudománnyal, az Universitas-szal és az Academiá-val. Az egyik osztályon felfőzik azt a levet, amit a Hűtő Csoportnál aztán Hűtenek. Mint a Szovjet Televízió,lipitt-lopttságának a moduljai tele felfűtő és azt lehűtő feleslegeskörökkel. Az illeszkedések összekókányolása.Sárral (szofisztikával) való lekenése

szerintem az egyik legnagyobb botrány ebben a sávban Ludwig Wittgenstein volt.

k_frobb.jpg



Sikerült a mai tudománynak eljutnia oda, ahová az IKEÁ-nak: Alaptevékenysége a vedd-meg-dobb el tákolás.Vadiúj szarok előállítása. Magad szereled össze a szekrényt, de ne akassz bele vidrabőr vadászkabátot,mert csak hidegben jegeces, langyosságban rádpálló nejlonkabátkát bír el, a fiókot 500-szor húzhatod ki és szétesik,minden spiáter,MDF ["20 % innehåller original trä "] és természetazonos hatású, megveszed a vadiúj ágyat és elkezdesz rajta úgy rendesen,kortalanul, ahogyan az ember már baszott hét jégkorszakkal ezelőtt is,döngetve és sszétesik,mert esetleg alvásra és enyhébb maszturbálásra alkalmas.VIGYÁZAT!4!! Szinglilétre sem alkalmas,mert a szingli magas önálló jövedelemszerő képességű, mint a pizzut, házhoz rendeli a diáklánykategóriát és akkor pedig úgy esik szét az ágy alattuk, amikor nosztalgikus pózokban tobzódnának.

Viszont a NEVEK-ben tobzódunk,sőt, névalkotó algoritmikus] motorok vannak.

És mindenfelé  a Headquarters-ben csak Részeredmény Osztályokat találunk, amik részeredménycsoportokbólállnak össze. Minden percben van meeting ésvagy prezentáció valahol.

A filozófia a kezdetekben a világlátás és a gondolkodás műveleteinek önálló elvégzését mutatta meg.

A "Mesterséges Intelligencia" kifejlesztése korában már nem csak az autó,mint eszköz veszti át tőlünk a Vezetés-t,mint terhet. De majd A Gép a gondolkodás és világszemlélet terheit is fokozatosan átveszi tőlünk... és mivel már ehhez az "algoritmusokat" is teher lesz megalkotni,majd az algoritmusok megalkotására is egyre sikeresebb Gép-eket fejlesztenek ki.

Az idei volt az első tavasz, amikor gyümölcsfavirágzás első napján egyáltalán nemláttam méheket.A második nap jelentkeztek a jellegzetesen kóvályga' koránkelők. Úgy szemre és nagyjából a szokásos méhjárás ha harmadát tapasztaltam. Elbicikliztema méhészhez, tizenöt éve szenved súlyos téli károkat a jabuári tavaszhetek miatt, de az idei mellé a ragályok is jelentős csapásokat mértek.

 

Valamit mondott az az Einstein a méhecskékről. Szerintem a mai filozófia már az ilyen bon mot-t fel sem veszi. Szerintem a mai filozófia lelegyinti valami népszerű, újságba való publicisztikai poennak.

 

Még soha nem fordult ránk ilyen tavasz, amiben a falum egén nem láttam még fecskét.Minden fecskefészek üres.Minden lyuk a megmaradt löszfalakban. Valami 50 kilométert kellett autóznom, hogy egy fecskét lássak---

https://st.motortrend.com/uploads/sites/10/2017/11/2014-toyota-prius-hybrid-three-hatchback-angular-rear.png A Picsaautó

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr7914785122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alfőmérnök 2019.04.27. 03:01:54

"Einstein és Hawking fizikusok voltak. Azonban a mai tudományos szokásokkal ellentétben időnként megálltak és filozófiailag átszűrték tevékenységüket a Világ iránti olyan felelősséggel,ami a Medveölőt tölti el pl medveölés után"

Meg-megálltak időnként és írtak valami kvázi-metafizikai baromságot. Nem voltak képzettek filozófiailag.

Einstein relativitás-elméletének első releváns FILOZÓFIAI interpretációját pl. Bertrand Russell írta meg - ő ugyanis értett a matematikához, a filozófiához és a természettudományokhoz is. Igaz, fizikai felfedezései nem voltak, de képes volt a kora természettudományos elméleteit interpretálni (és filozófiai tartalmukat elhelyezni az európai filozófiai hagyományban). Egyébként ez részben igaz Bergsonra és Heideggerre is (bár néhány dolgot ők félreértettek).
A könyve végén Hawking lefikázza a kortárs filozófiát, Wittgenseint idézve. Nyilvánvalóan nem ismeri a kései Wittgenseint, a XX. század második felének analitikus filozófiájáról meg vagy nem tud semmit, vagy (azáltal, hogy elhallgatja azt, amit tud róla) hazudik.

Frick László Intézet 2019.04.27. 13:40:43

@Alfőmérnök: Nem tapasztaltam ezt így Hawkingnél, ahogy írod. "Népszerű"-en fogalmaz ki elvontságokat. Próbál tájékoztatni a fizika mai állásáról. Van öniróniája, nem tartja megfellebbezhetetlennek magát,inkább hangosan gondolkodik,semmint kinyilatkoztatna. Megengedő és türelmes. Einsteinről... végképp nem mernék.. így...

Frick László Intézet 2019.04.27. 13:44:42

@Holger Danske: A gép bizonyos asszociációkra soha nem lesz képes. Egy gépbe... az autónál már mutattam.. egy gépbe sokminden belekerülhet az emberekből, akik készítik. Egy autóereskedő , ha jók az érzékei , megmondja,melyik a hétfői és melyik a pénteki autó. Magának feltétlenül keddit vagy szerdait rendel, erre sz okostojások a folyamatosműszakra szoktak rámutatni, de egyy péntek akkor is a munkások azon részének,akik ők a sorosok a 2 napos hétvégében, rendes, igazi péntek. A franciák mindigis picsaautókat készítettek,mert ők mindig nagyan-nagyon meg akarták mutatni.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2019.04.27. 23:06:27

@Holger Danske: és Steve Kovach vajon ungarische immigrant?

A fordítóprogramoknál hogyan tesztelik? Nem csak sablon szövegeket lehet vele? (pl. betáplálsz 100 db jogszabályt (sablonszöveg) és kiadja a 101. fordítását? De egy kicsit is szépirodalomba vszínű beletörik a bicskája.

Alfőmérnök 2019.04.27. 23:08:26

@Frick László Intézet: Pedig így van. Einstein és Hawking is nyilván zsenik voltak és elég jól írtak. Filozófusnak viszont dilettánsok. (Einsteinhez ajánlom ismét a korábban belinkelt E. Szabó László-cikket. Itt vannak a publikációi, elég komolyak: phil.elte.hu/leszabo/publications.html ) A spec relativitáselméletet Poincaré Einsteintől függetlenül kidolgozta. És Poincaré filozófiailag sokkal műveltebb volt Einsteinnél.
Hawking kortárs filozófiát fikázó kiszólásai meg abszolút felszínesek.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2019.04.27. 23:29:38

@Holger Danske: amúgy ennél a Sophie-nál Stökiék Ákos dalszöveg generátora ezerszer kreatívabb! :-)

index.hu/kultur/zene/fesztival/2012/08/09/akos_dalszoveggenerator/

Frick László Intézet 2019.04.28. 04:40:49

@Holger Danske: Erről beszéltünkmár.Köbgyökös butulás, a gépek "intelligenciája" pedig négyzetesen emelkedik. Pillanatnyi haszonmaximalizálás egy olyan emberiség köreiben,akik demokratikusan megszavazzák a továbbiakra állandónak az egy órávaleltolt volt-nyáriidőszámítást, aztán télen,amikorráébrednek, hogy mikuláskor reggelfél nyolckor még sötét van,akor felteszik a kérdést: Ki a fasz szavazta meg.

Egy átlagos autóvezető egy VW Käfer tulajdonságainak és lehetőségeinek kb a 70%-át tudta kihasználni,most beül egy autóba, ami ugyanannyit fogyaszt... Svájcban vagy Norvégiában eléri vele ugyanazt az átlagsebességet... azt nemmondom, hogy ugyanannyi üzemanyagot fogyaszt, semmit sem kell tenned a Käfer motorral,annyira alacsony az oktánigénye, hogy elmegy bioetanollal (ami környzetpusztító módon készül...) és ezeknek a vadonatújan is fostalicskának kihasználja,mint a számítógépének is,a tudása 12%-t. Bár... ha belegondolok, az okosautó nemis engedi az embert elmenni a határ felé sem.

Tényleg egy picsa jut eszembe erről az emberiségről, aki ül a zsír-retkes redves lompos és rumlis lakótelepi lakásában és a rendrakás helyett azt találja ki, hogy cseréljék le.

Frick László Intézet 2019.04.28. 05:16:43

@Dinamuki: @Holger Danske:
Egyet nem fog tudni a gép:Álmodni.Az álmunk -ez nyilvánvaló- az emlékeink és a képzeletünk keveréke.Álmainkban rendelkezünk olyan képességekkel,pl replhetünkakarjainkkal csapkodván, amikkel idekint az életben nem rendelkezünk.

Nem olyan régen kerültem párat egy kétmilliókm-t futott olyan autóval, aminek a motorja eredeti volt,kétmillió km-rel. Olyan történt a motorjával, ami esetben egy VW Käfer-ből kivették a hengereket, kisajtolták belőlük a kopott hüvelyket ,új perselyt sajtoltak bele,sok német paraszt megcsinálta otthon,a traktorszerelő műhelyében, majd új dugósor a gyűrűkkel,új hajtókarok és a felköszörült főtengelyhez az új csapágysor.

Ez a kétmilliókm-es autó kb 20-30 sofőrrel tette meg ezt az életutat, ebből az első sofőrje (nem a sajátautóüja volt) munkája-óvása.. a lenyomata anbnak, ahogy kezelte-karbantartotta,ott voltvégig. Fürge kis autó volt, sok-sok pénzt keresett a sofőrjeinek,3 literrel fogyasztott kevesebbet a normájánál és egy literrel fogyasztott kevesebbet,mint a szerelősoron az előtte meg az utána haladó autó. Másfélmilliónál volt benne gyűrűzés meg hengerfejfelújítás. Nagyjából 10-20őzet ütöttek el vele,amit én tudok,az hat őz,ilyenkorúj hűtőmaszk,hűtő, pár motorfedél is odalett meg lámpák,lökhárítók, otthelyt, az árokparton kb egy óra és járképessé lehet tenni a szerencsétlenebb esetekben. Amikor még lehetett, csőből vadelhárítót tettünk az elejére és akkor csak az őz állt meg.

Nos, ez az autó az utolsó 100-km-in is szépenment... csak hűtővíz problémái voltak, elkövettünk mindent, nem annyira romantikusan,mint a Vészhelyzetben vagy a Grey's Anatomy -ban, de be kellett látnunk, itt a vég, annyira elkopott a hüvely, hogy a vizet beengedi az égéstérbe, felülről már nem lehet megfogni. A szocializmus végefelémég nem sajnálta a pénzt az ember, a motoresztergályos meg amunkát,kifúrta a kopott hüvelyeket és újraperselyezte a perselyhez volt egy dugósora, az önmegsemmisítőre tervezett Mazda '80-as évek beli motorjai pl, ha 1300-as volt, akkor lett 1200-as vagy 1400 körüli.

Ezt a motort kihajítottuk,de először kiszedtük a lelkét,ami a porlasztósor volt meg egy magyar zseni dízeladagolóépítő építette adagoló, szintén kétmillió km-rel és kb 1,2 millió km-nél esett meg az a zseniális felújítás.

Felismerem a mostaani autóban annak a motornak a lelkét. Kis vidám,fürge és ugyanolyan jólfogyszt . Maga a doboz persze más,mert máskor készült, másév máshónapjában más emberek között, mások használták a dobozt.. de maga a motorlelke még él ebben az új dobozban.

Vadiúj autókat kiszállító cég sofőrjével beszéltem erről, 1-et értettünk,ő is azt állította, hogy egészen pontosítva, pl a XYXCV ZYZ 1.4 -ből sincs vadiújan sem két egyforma vezetésérzetű, pedig az öreg csak a trailer-re föl-le -s be a szalonudvarokra állt az autókkal.

A picsaautóval nem tudsz alkudozni. Rossz üzemanyagot tankoltál, hiába könyörögsz és igérgetsz neki, nem visz haza, Letilt.Mindenért letilt. Letilt a beépített Hiba programja szerint és letilt olyan miatt,amire a Programozott Futásteljesítmány Fejlesztő mérnök meg a gépe sem gondolt,kitaláltak műanyagból egy szart és a teszt-szakaszban, neméletszerű körülmények között, a koptatópadon (egyre kevesebb van ilyen,a picsaautót nem tesztelik,egyre kevésbé tesztelik) laboratóriumi körülmények közöttt ez nem jöttki. A Világ Picsái ilyenkor trailer-t rendelnek és 300 €-ért el/haza/szervizbe vitetik az autót,a magyar barbár fasz felhívja a Mágus-t, akinek nincs is szakmunkásbizonyítványa, az elmondja a menetét, elhárítod egy csavarhúzóval, szétszeded a levegőcsövet, van benne a "szovjet televízió" stílusú műanyagszar, az kopott el, egy gem-kapoccsal (gombostű és gem-kapocs minden sofőrtáskában van) becsaapod a jeladót és kész is. Majd odahaza törlitek a hibakódot. (A Gép rögzíti a hibakódot és sok szerelő elfelejti, hogy A Gép nem gondolkodik és ha megvan egy hibakód,akkor az ott ketyeg... attól, hogy a hiba már nem áll fent :D ) Részeredmények vannak.

Azt látom problémásnak, hogy a Programozott Futásteeljesítmény Tervező/Programíró részleg mérnökei,amikor elmennek valahová enni valamit vagy kurvákhoz vagy a Maldiv szigetekre,akkor kb ugyanazt kapják,mint a jogász, fogász vagy a kínai óriásvállalat csapatépítőtrénignek álcázott jutalomutas hegesztői. Pl amikor leül egy ilyeen mérnök,miért nem basznak eléegy nagy kövér, szinte még gőzölgő szarhurkát? Fogazás köben a kurva miért nem harapja meg alaposan? A pilóta, amikor Malé-ból a hidroplánnal viszi ezeket a geciket, mért nem gondolja meg a dolgot és rakja ki őket egy villanytalan, szinte növénytelen koralltaréjon?

Frick László Intézet 2019.04.28. 05:20:42

@Dinamuki: Nagyon komplikát ez a szöveggenerátor.
Az én Jógyerek geciújságíró Generátorom az az egyszerűgép, amit kis isis koromban számtanórán használtunk, egy doboz két csőrrel, a V-be felül betöltöm az orbánagitációt vagy bármit,amit ezek mondanak
és alul az inverzeiben fossá fikázva darálva gyön ki

Annyi a komplikáció, hogy az indexben van külföld meg kultur és tud/tech rovat, tehát a CIA Napi Tájékoztató Füzetét is be kell szerkesztenem, valamit a büdösruszkiveszélyről, Szovjetúnió sorsára hogyan jut az USA aktuális ellensége, sztréndzs en fesön.

Frick László Intézet 2019.04.28. 05:22:19

@Alfőmérnök: Köszönöm ezt a szöveget, Szabó tanárúr már a betűválasztás, aztán meg az ó-ógörög dikció miatt jólett nálam :D

Frick László Intézet 2019.04.29. 04:34:25

@arnyekveto: A Boston Dynamics az elpicsásodó emberiség robotépítésimániájára készít paródiákat? -ahhoz számomra ez angolhumor.

Vagy komolyan gondolják, de akkor le is vannak maradva már nagyon a japánokhoz.... és nem tűnnek intelligensnek a fejlesztők.

Ami még feltűnt, a dél-koreai típusú vállalati fizikaikörnyezeti-ésminőségbiztosítási szigor tükrében az az, hogy a Bost'mics -nál kurva nagy a kupleráj.

arnyekveto 2019.04.29. 20:45:34

@Frick László Intézet: ezek munkagépek, de autonóm módon mozognak. Pld.: a pontból b pontba küldöd őket akkor megoldják maguk az odajutást, nem kötött vonalon sárga felfestett csíkot követnek. Ha telerakod farönkökkel az útvonaljukat, akkor átmásznak rajta. Van többféle üzemmódja a haladásnak, pld úgy haladnak hogy csak a farönkökre lépnek, vagy a farönkökre is és a rönkök között a földre is lépnek. Szóval építkezéseken is eljutnak bárhová. Ha merülnek, rádugják a seggüket a legközelebbi konnektorra, később folytatják ahol abbahagyták.

Frick László Intézet 2019.04.30. 05:47:49

@arnyekveto: Ha jól láttam,a videón anti-vezetővonalas környyezetben, direkt "vegyes terepen" is elég jól haladnak.

Akínaiaknál ez gyorsabb, náluk számít a sebesség, ezért az építkezéseken a belső,kimeríthetetlen munkaerőpiacról, nekik olyanjuk van belföldön,mint az Európai Únió-nak onijósviszonylatban csak,a fejletlen tartományokból hozatnak olcsó munkaerőt. Ott laknak az építkezésen, hogy a látástólmikulásig munkában... tudtad, hogy az ojropid felhőkarcolóépítők reggel azzalkezdenek, hogy valami kibaszottnagy acélgerendát a gerendákra ejtenek és a fél város intenzív-erős jó nagy robbanást hall. Ha már nekik fel kellett kelni ilyen korán.

A másik,pl a kínaiaknál,dél-koreai mintára, a zseniális beüvegfalazást 100 méteres magasságban akrobatikusan csupa mérnöki diplomás végzi.

Az amerikai gyárban kiborult valami, eddig latino-kat hívtak lapáttal,majd most a robotok gyönnek.

A dél-koreai gyárban a mérnök megfogja a lapátot és felszedi,mert optimálisan ő az,akinek ez belefér a munkaidejébe, hiszen éppen gondolkodott és azt tud lapátolás közben is.

A japán mikro-mítinget hívat össze,őamúgyis előkelőbb annél, hogy közvetlenülmunkáshoz beszéljen. tehát a japán üzemben 5 perc múlva lesz felszedve az,ami a dél-koreaiban és a kínaiban azonnal.
Az amerikaiban meg félóra múlva.